Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Genel Konular > Sağlıklı Yaşam ve Beslenme

Konu Kimliği: Konu Sahibi Mihrinaz,Açılış Tarihi:  12 Şubat 2020 (10:48), Konuya Son Cevap : 12 Şubat 2020 (10:48). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı2Kez Beğenildi
  • 2 Beğenen Mihrinaz
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 12 Şubat 2020, 10:48   Mesaj No:1
Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Mihrinaz isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:67
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:39
Mesaj: 9.156
Konular: 717
Beğenildi:7417
Beğendi:5752
Takdirleri:7753
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart KOLAJEN Eksikliğine Dikkat/Medineweb

KOLAJEN Eksikliğine Dikkat/Medineweb

Kolajen, Yunancada ‘tutkal’ anlamına gelen ‘kólla’ kelimesinden türetilmiş bir kelime. Bu isim, onun bir çeşit “yapıştırıcı” görevi görüyor olmasına da çok yakışıyor. Çünkü kolajen, başta kemik, deri, kas, tendon ve bağlar olmak üzere göz ve dişlere kadar vücudun hemen her organındaki en önemli yapı taşlarından biri olarak, tabiri caizse, bütün vücudu bir arada tutuyor.

Kolajen Nedir?

Fibroblastlar ve diğer hücreler tarafından oluşturulan bir protein türü olan kolajenin temel görevi bağ dokusunu güçlendirmek, doku, organ ve yapılara esneklik, direnç, hareket serbestliği vermek ve vücut bütünlüğünü korumaktır. Kolajen aynı zamanda bağırsakta da bulunur. Dolayısıyla genel vücut sağlığı kadar sindirim sağlığında da önemli bir rol oynar.

Kolajen Ne İşe Yarar?

Kolajen proteinli besinlerden elde edilen aminoasitlerden üretilir. Genç yaşlarda vücut tarafından üretilen kolajen miktarı fazlayken 30 yaş sonrasında kolajen üretimi yılda yaklaşık %1 ile %2 oranında düşer. 40 yaşına gelindiğindeyse vücuttaki kolajenin %10 ile %20’si kaybedilir. Yaşlanma ile azalan kolajen miktarı cilt kuruluğu, kırışıklık, selülit, eklem rahatsızlıkları ve elastikiyetin azalması gibi sorunlara sebebiyet verir. Ayrıca sağlıksız beslenme, stres, sigara düzensiz beslenme, güneşe fazla maruz kalma ve C vitamini eksikliği gibi nedenler de kolajen miktarının azalmasına sebep olan faktörlerdir.


Kolajen kas ve cilt hücrelerini koruyan bağ dokusu yapısına katılarak cilde dayanıklılık, esneklik ve canlılık kazandırma; aynı zamanda eklem, tendon ve organları bir arada tutma gibi ciddi görevlerde rol oynar. Dolayısıyla vücudunuza eksikliğini hissettirmemeniz gereken bir yapı taşıdır. Haliyle cilt, kas, kemik, eklem, göz, saç, kısacası vücudun hemen her yerinde söz sahibi olan kolajen son yılların en gözde takviyesi olmayı hak eder. Neyse ki dışarıdan kolajen desteği alarak vücuttaki kolajen üretimini desteklemek mümkündür.

Yenilebilir Kolajen Takviyesi


İnsan vücudunda bilinen en az 16 kolajen tipi vardır. Aslında sayının çok daha fazla olduğu düşünülüyor. Ancak bizi ilgilendiren ve vücudumuzun %80 ila %90 gibi büyük bir bölümü oluşturan kolajenler tipleri tip 1 kolajen, tip 2 kolajen, tip 3 kolajen ve tip 10 kolajendir.

Kolajen Üretimini Destekleyen Besinler


Et ve Et Suyu


Vücudunuzun kolajen stokunu desteklemede et ve kemik suyu en iyi seçeneklerden biridir. Kemiğin kısık ateşte uzun süre pişirilmesi kolajenin yanı sıra glutamin, prolin, glisin gibi çok kıymetli aminoasitlerin açığa çıkmasını sağlar. Özellikle cildin ihtiyacı olan tip 1 kolajen açısından zengin olan et suyu ile eklem fonksiyonunu destekleyen tip 2 kolajen dolu hindi ve tavuk suyunu her hafta düzenli olarak tüketmekte yarar vardır.


Omega 3 Yağ Asitleri

Kolajen desteğini Omega 3 yağ asitlerinden alabilirsiniz. Kolajen üretimi için ideal bir ortam sağlayan bu yağ asitlerini somon ve ton balığı gibi soğuk su balıklarından ya da kaju, badem, fındık, ceviz ve keten tohumu gibi besinlerden almanız da mümkün.

Yeşil Yapraklı Sebzeler

Birçok hastalık ilacı sebzeler, söz konusu kolajen olduğunda da söz sahibidir. Yeşil yapraklı sebzelerin tamamında derideki prokollajen miktarını artıran klorofil bulunur. Klorofil aynı zamanda cildi yaşlanmaya yol açan UV ışınlarına ve serbest radikallere karşı korur. Vücudu kolajen üretmeye teşvik eden C ve A vitamini zengini sebzelerden lahana, pazı ve ıspanak gibi koyu yeşil yapraklıları tercih ederek aynı zamanda lutein adlı antioksidanı da vücudunuza almış olursunuz.


Sarımsak
Sülfür içeren gıdalar derideki kolajen üretimini destekler. Başta sarımsak olmak üzere soğan ve lahana da kükürt içeren besinlerin başında gelir. Sarımsak ayrıca hasarlı kolajen liflerini iyileştirmeye yardımcı olan taurin ve lipit asitleri ile de vücudunuzdaki kolajen üretimini destekler.

Narenciye (C Vitamini)
Kolajen üreten fibroblastları destekleyen C vitamini deri altına nüfus ederek kolajen ve elastin üretiminin artmasına yardımcı olur. Bu özelliği sayesinde yaşlılık karşıtı kozmetik ürünlerinin vazgeçilmesi olan C vitamini, cildi ultraviyole ışınlarının zararlı etkilerinden korur ve serbest radikal hasarını azaltır.

Yumurta Beyazı
Tıpkı kemik suyu gibi yumurta beyazı da kolajenin ana bileşenleri olan glisin ve prolin amino asitleri bakımından oldukça zengindir. Yumurta ayrıca kollajen ve karaciğer detoksikasyon üretimi için gerekli olan kükürtü de içerir. Bu ise kolajenin düşmanı toksinlerin vücuttan atılmasını sağlar.


Avokado ve Avokado Yağı
Vücuttaki kolajenin parçalanmasını önleyen E vitamini zengini olan avokado, ciltteki yaşlanma etkilerini azaltmaya yardımcı olan bitki steroidleri bakımından da zengindir. E vitamininin yanı sıra omega-3 yağ asidi kaynağı olan avokado, kolajen üretimini arttırdığı gibi cilt kanseri riskini azaltır.

Kırmızı Meyve ve Sebzeler
Kırmızı meyve ve sebzeler UV ışığının neden olduğu kolajenin parçalanmasını engelleyen ellagik asit içeriğine sahiptirler. Elma, ahududu, böğürtlen, vişne, çilek ve kızılcık gibi kırmızı meyveler vücuttaki likopen, kolajen üretimini arttırır. Bu sayede hücrelerdeki DNA hasarının önlenmesine yardımcı olurlar.

Alıntı
su damlası ve nurşen35 beğendiler.
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Mihrinaz 'in açmış olduğu son 5 Konu Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
KRİSTAL mi İNDİGO mu ÇOCUK mu? Çocuk Ve Gençlik Eğitimi Mihrinaz 2 11 21 Şubat 2020 20:06
KOLAJEN Eksikliğine Dikkat/Medineweb Sağlıklı Yaşam ve Beslenme Mihrinaz 0 35 12 Şubat 2020 10:48
Sorularla es Semî'/el Basîr/el Hakîm Esmalarını... Sorularla Esmaül Hüsna'ları Tanıyalım Mihrinaz 36 451 10 Şubat 2020 21:21
Van Bahçesaray'da Çığ Faciası Gazete Manşetleri-Gündem Mihrinaz 2 47 05 Şubat 2020 21:20
Sabiha Gökçen'de Uçak Pıstten Çıktı Gazete Manşetleri-Gündem Mihrinaz 3 35 05 Şubat 2020 20:20

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Forum Ana Kategori Başlıkları

Cevaplar Son Mesajlar
dikkat dikkat bunlar size özel ltfn okuyun MescidiAksa Muhtelif Konular 6 13 Ağustos 2017 17:38
Çarşıdan Çiğ Köfte Alırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?/medineweb FECR Köfteler 4 13 Temmuz 2014 20:04
TV, hiperaktive ve dikkat eksikliğine neden oluyor EyMeN&TaLhA Çocuk ve Aile Sağlığı 0 19 Haziran 2013 09:55
Dikkat Dikkat:) talibetün Fıkralar-Hikayeler 3 21 Aralık 2011 12:38
Dikkat AŞK'ÜL İSLAM Üyelerimize Ait Makaleler 3 12 Aralık 2011 12:37

Yeni Sayfa 1

www.medineweb.net Ana Sayfa

Tefekküre Davet Köşesi

Medineweb Sosyal Medya Guruplarımıza Katılın

facebookacebook   twitter Twitter   InstagramInstagram

Medineweb Alemdarhost sunucularında barındırılmaktadır.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285