|
Konu Kimliği: Konu Sahibi seb-i aruz,Açılış Tarihi: 21 Aralık 2012 (21:04), Konuya Son Cevap : 16 Kasım 2018 (18:03). Konuya 5 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
21 Aralık 2012, 21:04 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 21933 Üyelik T.:
23 Kasım 2012 | Arapça 1.sınıf 1. dönem konu tercümeleri ve alıştırma cvpları Arapça 1.sınıf 1. dönem konu tercümeleri ve alıştırma cvpları arkadaşlar şimdiden diyim sadace ilk ünite aynı digerleri biraz farklı ama en azından soruları nasıl yapacamız konusunda fikir sahibi oluruz ve kalıpları ögreniriz inşallah arapça1.dönem 1.konu özet ve anlatım VATANIM TÜRKıYEM Türkiye benim vatanım,dedelerim orada yaşadı ve bende orada yaşıyorum.orada toprağım(arazim)var onun semasında gölgelenmeyi,onun sularından içmeyi ,onun lezzetli gıdalerından seçmeyi öğreniyorum bunun için ben onun o benim ey vatanım ne kadar güzelsin!dağların ne yücedir,nehirlerin akar(gür),kıyıların ne güzel,ormanların yemyeşil,ovaların verimlidir..benim senden uzakta yaşamaya gücüm yetmez(senden uzakta yaşayamam)senden uzaklaştığım zaman seni özlüyorum rahat edemiyorum ancak senin topraklarında ve bağrında rahat edebiliyorum alıştırmalar Aşağıdaki soruları yukarıdaki okuma parçasına göre cevaplandırınız. ل الكاتبُ يُحِبُّوَطَنََهُ؟ yazar vatanını seviyormu? نَعَمْ يُحِبُّوَطَنََهُ evet vatanını seviyor كَيْفَ جبالُ الوطنوأنْهارُهُ؟ vatanının dağları ve nehirleri nasıldır?فجِبالُ شامِخَةٌ،وأنْهارُجارِيَةٌ، dağlar yüce ve nehirler akıcıdır كَيْفَ غابات الوطن وسُهولُهُ؟ çayırları ve ormanları nasıldır?غَاباتُه خَضْراءُ،وسُهولُهخِصْبَةٌonun ormanları yemyeşil çayırları verimlidirماذايُرِيدُ الكاتبُ لِوطنِهِ؟yazar vatanı için ne istiyor?ماذايَنْتظرُ منا الوطنُ؟vatan bizden ne bekliyor?هل الوطنُجميلٌ؟vatanın güzelmi?هل يُمْكِينُ يعيشَالكاتبُ بعيدا عَنْ وطنَه؟yazarın vatanından uzakta yaşaması mümkünmü?ماذا يُريدُ الكاتبُ من أخِيهِ وأُخْته؟yazar kız ve erkek kardeşinden ne istiyor?ماذا نُبْعِدُ عن الوطنِ ِ؟vatandan neyi uzaklaştırmalıyız?مَتَييَشْعُرُ الكاتبُ باارّاحَةِ؟ yazar ne zaman rahat ediyor? 2-Sözcükleri eşanlamlılarla eşleştiriniz Parantez içinde verilenler: يُنْشِئُ،والِدَةٌ،أبٌ،جمالُ ،أحسُُّ،أطيبأشْتاقُ،يطلبُ ، مُرْتَفِع ، يَكْرَهُ Cümlelerde altı çizili olarak verilenler : شاَمِخَةٌ ،أجْمَلَك،أَحِنُُّ ،أَشْعُرُ ، والِدِي ،تُرِيدُ،نَبْنِيَهُ يُنْشِئُ==،نَبْنِيَهُ أبٌ=baba=والِدَةٌ=anne= والِدِي =babam ve annem جمالُ=güzel=أجْمَلَك=senin güzelliğin أحسُُّ=daha iyi=أطيب=tertemiz=أشْتاقُ=arzulamak=أَحِنُُّ=arzu ve iştiyaktan ötürü ağlamakيطلبُ=istemek=تُرِيدُ=murad etmekمُرْتَفِع=yüksek=شاَمِخَةٌ=yüksek يَكْرَهُ=çirkin= 3-Kelimeleri zıt anlamlıları ile eşleştiriniz. طيّب ،تَعَبٌ،ماتَ،عَلِمَ،يحسِنُ،قبِِيحٌ ،حَزِينٌ،قَرِيبٌ،اقترب،جاء Cümlelerde altı çizili olarak verilenler : بَعِيدا،اِبْتَعَدْتُ ،سَعيدًا،يُسِيءَ ،جَمِيلَةٌ،عاشَبالرّاحةِ uzak=بَعِيدا= yakın= قَرِيبٌ اِبْتَعَدْتُ =uzaklaştı =yakınlaştı= اقترب ،سَعيدًا=mutluhüzünlü=حَزِينٌ ،kötülük=يُسِئَ iyilik=يحسِنُ ،güzel=جَمِيلَةٌ çirkin=قبِِيحٌ ،=yaşadı=عاشَ öldü=ماتَ =rahatlık=بالرّاحةِ zorluk=تَعَبٌ 4.alıştırmanın cevabı مِياهُها=الماَءُ=su أجْدادِي=الجَدُّ=dede,büyük baba خَيْراتُها=خارَ=seçti ٌٌٌ جِبالك=جبلٌ=dağ أنْهارُكَ=نَهْرٌ=nehir شَواطِئُكَ=الشَّاطْءُ=vadi,nehir kıyısı غَاباتُكَ=غابَةٌ=orman سُهولُكَ=السِهْلُ=suyun getirdiği bir çeşit toprak وإخْوَتِي=اُخْتٌ=kız kardeş 5.alıştırmanın cevabı سَماؤُها=سَماواَتُ=gökler تُرَابِكَ=ِاَتْرِبَة=topraklar وَطَنِي=اوْطانٌ=vatanlar سَعِيدً=سعاَدَةً=mutluluklar أُخْتِي=ِاخْوَاتٌ=kardeşler,kardeşlik 6.sorunun cevabı d.Vatanım ne güzelsin!Dağların yüksek,nehirlerin gür,kıyıların güzel,ormanların yeşil,ovaların verimlidir. 7.sorunun cevabı e.Bana'vatanın için ne istersin'diye sorsan sana derim ki:Vatanımın güçlü,sakin,huzurlu ve mutlu olarak yaşamasını isterim. 1. dönem 1. konu 15. sayfadaki alışltırmalar 1.cümlelerdeki bütün kelimelerin çeşidini belirtiniz1-ehaze-aldı-fiilAli-isimElmushafe-mushaf-isimMin-harficer –den-dan-harfHızaneti-kütüphane-isimEbi-baba-isimAli babasının kütüphanesinden mushafı aldı. 2-maza-soru edatı-harfTakraü-okuyor-muzari fiil-Ya-nida harfiAhmet-isimEy Ahmet ne okuyorsun 3-yahterimi-saygılı olur-muzari fiilElveledü-çocuk-isimEba-baba-isimÇocuk babasına saygılı davranıyor 4-elcennetü-cennet-isimTahte-alt-mekan zarfı-harfEkdami-ayaklar-isimÜmmehati-anneler-isimCennet annelerin ayakları altındadır 5-tüsalli-namaz kılıyor-muzari fiilElbintü- kız-isimAla-üzerinde-de-da-harfi cer-harfElseccadeti-seccade- isimKız çocuğu seccadede namaz kılıyor 6-yakraü-okuyor-muzari fiilHalidün-halid-isimAyatin-ayetler-isimMin-harfi cerElkuran-isimKerim-sıfat-isimHalid kuranı kerimden ayetler okuyor 7-vekafe-durdu-mazi fiilElsabiyyü-sabi-isimEmame-ön-mekan zarfı-harfUsfuri-kuş-isimSağır-küçük-sıfat-isimÇocuk küçük kuşun önünde durdu 8-ihterim-hürmetli ol-emri hazırElkebira-büyük-isimEğdıf-yumuşak ol-emri hazırEssagıru-küçük-isimBüyüklere saygılı,küçüklere yumuşak ol 9-ene-ben-zamir-isimDalibün-öğrenci-isimFi-de-da-içinde-harfi cerKülliyeti-fakülte-isimılahıyyati-isimBen ilahıyyat fakültesinde bir öğrenciyim 10-elcümletü-cümle-isimElfiğliyyetü-fiil-isimHiye-o-zamir-isimElleti-öyle şeyki-ismi mevsul-harfTebdeü-başlar-muzari fiilBi-e-a-harfi cerFiğli-fiil-isimFiil cümlesi o öyle bir cümledirki fiille başlar 2-isim ve fiil cümlelerini belirtiniz1-talib sahay a çıktımı?Saru cümlesi –cümle fiil cümlesidirHarece-çıktı-mazi fiil2-dayım ayakkabıcılıkla meşgul oluyor.ısim cümlesiHali-dayı-isimdir isimle başladığı için isim cümlesidir3-oyuncu maçta oynadı şarake-mufaale babından mazi fiildirFiille başladığı için fiil cümlesi4-uyumadan önce dişlerini temizleNazzif-temizle-tefıl babından emri hazır Emirlerde fiildirFiil cümlesi5-sen erken uyumazmısın?Soru cümlesiEnte-zamirdri –isimdirısim cümlesi6-sizin cezanız yoksulluk ve açlıktır.Cezaüküm-sizin cezanız-isimdirısim cümlesi7-meyve olgunlaşmadıMa nazıceti-ma ile olumsuzlaşmış mazi fiil Fiil cümlesi8-insanlar arasında sevgi ve hoş görü yoktu.Sade-yoktuFiil cümlesi9-köyün çocukları aralarında oynuyorYelabü-oynuyor-muzari fiilFiil cümlesi10-isim cümlesi o öyle cümleki isimle başlarElcümleti-cümle isim-ısim cümlesi3-kelimeleri tabloda ilgili yerlere yerleştirin ısim ler: Elebü , Essaydeliyyetü , Elvatanü , Essecadetü ,Dairün ,Bekaratün,Eluşbü,Seıdün,ışaretünfiiler:edıu,nekas a,tera,üsalli,ittehazeharfler:min,ala4-anlamlı isim cümlesi oluşturEltalibanil müctehidani fi dürisihimaOnlar derslerinde başarılı öğrencilerdir-----------------------------------------------------Seyyaratü ebi seriatenBabamın arabası hızlıdırKelimlerin anlamlarını yazıyorum diğerlerini siz oluşturunFi-de-da-içindeHarrun-sıcakEsayfü-yazElcevvü-havaFaslı-mevsim---------------------------------Hakkun-hakDen-danEleıbü-oynamakEddıflü-çocukHukukun-hakları--------------------------------Fi-de-daElmedresetü-okulYedrüsne-okuyorlarHazihi-şuEldalibatü-kız öğrenciler--------------------------------------------NeşıyunkeyiflidirlerDurisihim-onlar dersleriFi-deEledfalü-çocuklarısim cümlesi oluştururken başa isim yazın5-fiil cümlesi oluşturZehebe elmeridu ilel müşteşfaHasta hastaneye gitti-------------------------------------------Ekelet elmuallimtü elbortakale lezizeMuallim leziz portakalı yedi---------------------------------------------------Türidü haticetü en teküne üstazenHatice hoca olmak istiyor-------------------------------------------------Erken/ev/döndü/e/çocukAişe/obabası/na/hızlı/gittiÜç/çalıştı/imtihan/a/öğrenciElekttironıi aletler/çok/oynamak/seviyorum6-parağrafın tercümesiOruç islamın beş rüknünden önemli bir rükündür.muhakkak Allah onu ramazanda farz kıldı,ramazan şerefli aylardan bir aydır.çünkü o ayda kuran indi ,o ayada bedir gazveiinde ve mekkenin fethinde ıslam kazandı.bu Allahtan bir derstit onun tarafından yardım almak çünkü o müminlerin kalblerini kuvvetlendirdi oruç önemli bir ibadettir ,ıslam terbiyesidir o beden için sıhhattir onun için peygamber sav şöyle demiştir:oruç tutunuz sıhhat bulunuz Buradaki isim fiil ve harfleri şemaya sıralayın Not:isimler eliflam takısı alır,yuvarlak te alır,tenvin alır,harfi cer alır,nida harfi alır,tek başına anlam ifade eder,kad –kelimesi ismin başına gelmez,lama,lem,sevfe,sin,en,len,key ,izen harfleri ismin başına gelmez Bunlara dikkat ederek ayırt ediniz7-anlamlı tam cümleler1-küçük kız çocuğu annesinden-eksik2-çocuk sevindi-tam3-anne ve kızının hikayesi-tam4-aşağıdaki cümleyi oku-tam5-bisiklete bindim-tam6-O güzel bir adet-tam7-eski zamanda oldu-8-çocuk eve döndü-tam9-hemşire hastalığın şiddeti-eksik10-çocuklar bahçede-tam8-arapçaya çevirCümleleri çok kolay yapabilirsiniz aynıları ve benzerleri konuda mevcut. Aöf. 2010 yeni kitap 1.dönem 2. konu Okuma parçası Benim ismim halid.ben lise 3. Sınıfta okuyan bir öğrenciyim.benim dört kişilik güzel bir ailem var :babam,annem,küçük kız kardeşim ve ben. Babamın adı ali .benim babam anlının teriyle kazanan bir taksi şöförü.babam ailesini geçindirmek için bıkmadan ,yorulmadan çalışıyor.bazen eve yorgun bir şekilde gece yarısı dönüyor.annemin adı Zeynep annem ev hanımıdır.vefalı bir şekilde evin bütün işlerini idare ediyor.annem ve babam birbirlerini karşılıklı sevip sayıyorlar.kız kardeşimin adı fatımadır.o okul yaşına gelmemiş küçük bir kız çocuğudur.ben mümkün olduğu kadar sorumluluklarımın idrakinde bir öğrenci olarak aileme gereken bütün işlerde ve görevlerde bulunuyorum.boş vakitlerimde küçük kız kardeşimle beraber onu eğlendirmek için onunla oyun oynuyorum veya ona yaşına uygun hikayeler anlatıyorum.ben türkiyenin büyük bir şehri olan istanbulda ailemle beraber yaşıyorum.yeşil bahçesi olan güzel bir evimiz var.bizim bahçemizde derin bir kuyu var çeşitli ekinlerimizi ve ağaçlarımızı onun suyu ile suluyoruz .ne zaman gökyüzü açık ,güneş parlak olduğunda bahçeye iniyoruz.sağ elimde küçük bir balta ve diğerinde büyük bir kova ile.kova ile kuyudan su çıkarıyorum.suya susamış çiçekleri ve ekinleri suluyorum.bahçemizde bizimle beraber yaşayan köpek ,kedi,horoz ve tavuk gibi hayvanları doyurmayı unutmuyorum.şehre yakın bir köyümüz var.orada dedem ve ninem mutlu ve sağlıklı bir şekilde yaşıyor.onlar köyün sakinliğini ,şehrin gürültü ve trafik sıkışıklığına tercih ediyorlar.hemen hemen bütün hafta sonlarında hepimiz köye gidiyoruz.hep beraber eğlenceli vakitler geçiriyoruz.arkadaşlarınla ve sevdiklerinle beraber yaşamak ne hoş……. Alıştırmalar 1-aşağıdaki soruları parçaya göre cevaplayınız. 1-halid kaçıncı sınıfta okuyor? 1-halidin ailesi kimlerden oluşuyor.? 3-babası ne iş yapıyor? Onun babası rızkını nasıl kazanıyor? 4-evin işlerinin tümünü kim idare ediyor? 5-halidin küçük kız kardeşi ders çalışıyormu? Neden dolayı? 6-halid boş vakitlerinde ne yapıyor? 7-halid nerde kiminle beraber yaşıyor? 8-halid bahçeye ne zaman iniyor? 9-kova ve balta ile ne yapıyor? 10-halidin dede ve ninesi nerede yaşıyor? 11-halidin ailesi köye ne zaman gidiyor? (Bu soruları cevaplandırırken cevapları parçadan direk almıyorsunuz.parçada halid ben diye anlatıyor siz o diye kendi dilinizden cevap vereceksiniz.) 2—eş anlamlı olanlar أسرة=عاءلة------aile تتكون=تتشكل------oluşmak,meydana gelmek يعود=يرجع-------dönmek البيت=المنزل---------ev أروى=أحكى---anlatmak قصصا=حكايات---------hikaye أحلى=أجمل-------hoş,güzel أمى=والدة-------anne شۇون=أمور------iş المتنوعة=المختلفة----çeşitli نذهب=نسافر------gitmek 3—zıt anlamlı olanlar جميلة=قبيحة----güzel-çirkin تعبا=نشيطا---yorucu-neşeli الليل=النهار----gece -gündüz صغيرة=كبيرة—büyük--küçük أوقات الفراغ=فى اوقات العمل---boş vakit—çalışma vakti وفية=عديمة الوفاء—vefalı-vefasız الحب=الكراهية—hoşlanmak-hoşlanmamak قريبة من=بعيدة عن---yakın—uzak 4—müfredleri فرد الشأن غصن احب صادق وقت لعب قصّ وجيبة عمل 5-çoğulları رزق=ارزاق أسرة=أسر المدينة=مدن منزل=منازل حديقة=حداءق قرية=قرًى السماء=السماوات ابى=آباء ماءً=المياه 6-sorunun cavabı e-hava açık ve güneş parlak olduğunda sağ elimde küçük bir balta ve diğerinde kova olduğu halda bahçeye inerim 7-sorunun cevabı a-bizle beraber bahçede yaşayan köpek,kedi,horoz ve tavukl gibi hayvanları doyurmayı unutmam. nesli 04-12-2010 18:21 1. Dönem 2. Konualıştırmalar sayfa 391 - Müennese dönüştür 1-elamilü-elamiletü 2-essaiku-essaikatü 3-elebü-elümmü 4-erracülü-ennisaü 5-elmüderrisü-elmüderrisetü 6-halühü-haletühü 7-elceddü-elceddetü 8-ammühü-ammetühü 9-ehuhü-ühtühü 10-elibnü-elibnetü2-müennese dönüştür(boşluklara yazılacak olan müennes haberler)1-eladşa2-zekiyyetün3-vefiyyetün4-mütekaıdetün5-şurdiyyetün6-ganiyyetün7-fakıratün8-cemiletün9-beyzaü10-mühendisetün3-kelimeleri tablodaki yerlerine sınıflandırHakiki müzekkerlerHalün,,,muallimün,ehun,hısanün,cemelünM ecazi müzekkerDalikun,esbuun,miftahun,haidun,babün,Lafzı hakiki müennesBakaratün,ammetün,aişetü,Kübra,büşraGayrı lafzı hakiki müenneslerZeynebü,hindün,ühtün,haidun,fettatünLafz ı mecazi müennesNafizetün,neğcetün,sahraü,Kübra,hanefiyyetü n,kıdda tün,nafizetün,hadikatün,Gayrı lafzı mecazi müennesHarbün,narun,nefsün 4-arapçaya çevirBüyük bahçeHadikatün kebiratünFaydalı kitapKitabün müfidünGüçlü rüzgarالرياح القويةUzun kalemقلم طويلTemiz okulElmedrestü nnafizuSarı inekBakaratü ssafraüEn büyük çölأكبر صحراءEn küçük kızEssagıratül bintüKüçük çantaحقيبة صغيرةSol gözالعين اليسرىb-grubukadın fakirdirennisaü fakiratünçocuk küçüktüreldıflü sagırunkız öğrenci çalışkandırettilmizetü müctehidetünerkek öğrenci zekidirettilmizü zekiyyünoda temizdirelgurfetü nedıfünokul büyüktürelmedresetü kebirunev küçüktürelbeytü sagırunilim faydalıdırelilmü nafiunhayat kısadırelhayatü kasıratünkapı kapalıdırelbabü muglikunnotisim cümlesinde mübteda yani isim marifedirhaber nekradıreliflam takısı marifelik ifade eder elif lam takısı yoksa nekradıreliflam takısı geldiğinde tenvin gidereliflem takısı kalktığında tenvin gelirsıfat tamlamasında sıfat mevsufuna her şekilde tabi olmalı isim nekra ise sıfatta nekramüzekkerlik ,müenneslik yönünden,tekillik,tensiye ve cemi yönünden uyumlu olmalıdır. aöf arapça önlisans1. Dönem 3. Konu Arapça öğrenmenin önemi Muhakkakki dil ister yazılı ister sözlü olsun günlük yaşamımızda kendi aramızda iletişim kurmak,ve anlaşmak için kullandığımız bir araçtır.muhakkaki Allah c.c. ınsanoğlunu yeryüzünde yaşayanların üzerine üstün kıldı.o vakit konuşma gücünü bahş etti.aklımızdan geçen çeşitli duyguları,aklımızdan geçen düşünceleri,anlatabilmek için konuşma kabiliyeti verdi.eğer dil olmasaydı insanoğlu günümüzde sahip olduğu medeniyet ve teknoloji alanındaki ilerlemeler e ulaşamazdı.toplumumuzdaki her ferdin ilim ve çeşitli maarifelerle donanması gerekir.ülkemizin yükselmesi,ilerlemesine katkıda bulunması mümkün olması için şüphesiz dil işte bu maariflerin başında yer almaktadır.her insan ana dilini yaşadığı muhitte öğrenir.diğer luğatları genç yaşına geldiğinde öğrenir.uygun koşullar bulunduğu vakit.bilindiği gibi allahu Teala kuranı Muhammed a.s. nebimize apaçık bir Arapça diliyle indirdi.insanları karanlıktan aydınlığa çıkarmak için biz Türklerin kuranı kerimi ve hadisi nebeviyi anlaması mümkün olmuyor.onların içinde dinimizin hükümleri bulunmakta anlamamız için Arapçayı bilmemiz gerekiyor. Dünya dilleri arasında rapçayı bilmek bir ayrıcalıktır.o,kelime,cümle,kaide,atasözleri ve deyimler bakımından zengin bir dildir.türkiyede bugün Arapça dilini iyi konuşan alim ve alimelere ıslam ilimlerini tahsil edebilmek için ne kadar ihtiyacımız var.kuranı ve hadisi nebeviyi anlamayıp doğru bir şekilde nakledebiliriz. Burada özellikle kız öğrencileri zikr etmek istiyorum,çünkü erkek öğrencilere ihtiyacımız olduğu kadar,onlarada şiddetle ihtiyacımız var.türkiyede alimelerin sayısı alimlerden az,onlar kendi ihtiyaçlarını ve kadınların ihtiyaçlarını daha iyi bilirler. Metni kavrama alıştırmaları Parçaya göre cevaplandırın 1-dil nedir? 2-dili nerede ve ne zaman kullanırız? 3-allahü Teala insan oğluna ne bahşetmiştir?ve niçin? 4-toplumumuzda her ferde düşen nedir? 5-her insan ana dilini nerede ve ne zaman öğrenir? 6-allah kuranı Muhammed a.s. a niçin Arapça diliyle indirmiştir? 7-türkler için kuranı kerimi anlamak nasıl mümkündür? 8-arapçayo bilen alim ve alimelere neden ihtiyacımız var? 9-arapçayı öğrenmek kız ve erkek öğrenciler için neden gerekli? 10-alimlerden çok neden alimlere ihtiyacımız var? 2- Altı çizgili kelimelerin eş anlamlılarını parantez içindekilerden seçiniz Aletün=edatün ıbni ademe=insanün Elfeteyati=şabbatün Ferdin=şahsın Belega=vasale Tevaferat=vücidet Mağrufun=mağlumun Elmüfredati=kelimatün 3- Zıt anlamlılar Teışü=temütü Sagırun=kebirun Liyuhrice=yudhıle Ganiyyetün=fakıratün Ulemau=cühelaü Ceyyidin=seyyiün Ekallü=ekseru Eğlemü=echelü 4- Tekillerini müfredlerini söyleyin Elmahlukati=malukun Elmaarifi=arifün Elfeteyati=fityetün Ezzurufu=zarfünElkavaidü=kaidetün Tullaben=talibün Elehadise=hadisün Ennisaü=mer etü nesli 12-12-2010 13:09 1. Dönem 3. Konu alıştırmaları Sayfa 631.tesniye yapılışı1-الطالب=الطالبان2-الطفل=الطفلان3-المسافر=المسافران4-المسلمة=المسلمتان5-المعلمة=المعلمتان6-القلم=القلمان7-النافذة=النافذتان8-الراعى=الراعانZamme ile merfu olanlar yani Elif ve nun ile tensiye yapılır elif ve nun ile merfudurlamübteda olan kelimler mübteda nın iğrabı raf tır yani zammedirr yani mübtedadırlaR2-FETHA ıLE MENSUP OLANLAR yani cümlede meful olarak gelenler mefulün harekesi nasbtır yani üstündürBaşına harekesini değiştirecek bir takı gelmediği sürece mesela harfi cer aldığında sonu esre olurفقيرا=فقيرين1-الطفلۀ=الطفلتين2-3الطالب=الطالبين4حجرا=حجرين5الطالبة=الطالبتينالمهن دس=المهندسين67رسالة=رسالتينفتى=فتين8Mefulde ye ve nun ile tensiye olur3-cer olan müfred isimlerde aynı nasb olan müfred isim gibi tensiye olur4-cemi müzekker salime dönüştürBurada merfu olan isimleri fail durumunda olan isimleri vede mübteda olan isimleri cemi yaparken vav ve nun ile cemi yapıyoruzNasb ve cer olan sonları üstün ve esre olan isimleri ye ve nun ile cemi müzekker yapıyoruz1-cünlede elfellahu faildir merfudur son harekesi ötredir vav ve nun ile cemi müzekker olurالفلاحونÇiftçilerÇiftçiler köyden geldi.2.cümlede elmühaciru faildir merfudur vav ve nun ile cemi müzekker olurMuhacir vatanına döndüالمهاجرونMuhacirler3-cümlede elmüctehidü mübtedadır merfudur vav ve nun ile cemi müzekker olurÇalışan daima başarırالمجتهدونÇalışanlar4-cümlede elbaiı harfi cerle mecrur mefuldür ye ve nun ile cemi müzekker olurSatıcıya selam verdimالباءعِينَSatıcılarBu cemi müzekker ve tesniyelerde dikkat etmeniz gerekenTesniyeler eyni-teyni diye telaffuz edilir ye okunurCemilerYe okunmaz ine diye uzatılarak telaffuz edilir karıştırmayın 5.müfred isimlerin cemi müennes yapılışı1. cümlede eddıfletüssağıratü faildir merfudur الطفلاتُ الصغيراتُKüçük kız çocuklarıKız çocukları geldi2.cümlede Zeynep evde namaz kılıyorZeynebü faildir merfudurزينباَتٌZeynepler4.cümlede elmüslimeti cerle mecrurdurMüslüman kadına selam verdimالمسلماتِMüslüman kadınlarNot:cemi müennesde dikkat etmeniz gereken elif ve te ile cemi müennes yapılırMüfred isim merfu iase son harekesi ötre ise tenin harekesi ötre olur _اتُMüfred ismin sonu nasb veya mecrur ise son harekesi üstün yada ötre ise _اتِ tenin harekesi esre olur6- cemi kılletleri bulun azlık bildiren cemi çok fazla olmayanDil bilgisi bölümünde yazıyor oraya bakın7-cemi kesret çokluk ifade eden çoğul Dil bilgisi bölümünde var oraya bakın. Aöf 1. Dönem 4. Konu Belirlilik yönünden isimler Marife ve nekra Okuma parçası ıstanbul ıstanbul önceden bezantah isimli küçük bir şehirdi.sonra roma imparatoru kostantin orayı işgal etti,evvela orayı başkent ilan etti.(miladi 330)imparatordan dolayı bundan sonra ismi kostantiniyye olarak bilindi.ilk asırda islamda bu şehrin fethi için çok girişimler oldu.müslümanlar bu şehre peygamber sav in işaretini gerçekleştirmek için çaba ve gayretler oldu.şöyleki :rasulullah savLkostantiniyye elbet feth olunacaktır o emir ne güzel emir,işte bu ordu ne güzel ordu)kostantiniyyeyi kuşatmak için ilk girişim (miladi 654 –hiri 34)senesinde halife raşid Osman ibni afvan zamanında oldu.sonra bir çok girişim birbirini izledi.en önemlileri bu iki girişim oldu. Onlardan biri,muaviye bin ebi sufyanın zamanındadır. Allah onlardan razı olsun.ebu eyyübel ensari orada vefat etti alllah ondan razı olsun.kostantiniyyenin surlarının yanına defn edildi. Diğer önemli girişim Süleyman abdül melik zamanında oldu.osmanlı devletine kadar kostantiyye nin fethi gerçekleşmedi.osmanlı tarafındanda bir çok feth girişimleri oldu.2. muradın oğlu 2. Mehmed döneminde Osmanlı kostantiniyyeyi fteh için ağır topçulardan oluşan 265 bin kişilik ordu hazırladı.ordunun önünde şeyhler,alimler,büyük devlet adamları ve hepsinin önünde sultan 2. Mehmed kostantiniyyey doğru yola çıktı.askerler ok ve ateş yağmuru altında şehrin surlarına zorla girdiler askerlerin hepsi şiddetli bir sel gibiydi.sultan 2. Mehmed 1453 senesinin mayıs ayının 29. Gününde oraya girdi.işte bundan sonra sultan fatih lakabını aldı.şehre atından inip yaya olarak olarak girdi,secde yaptı Allaha şükr etti.sonra Ayasofya kilisesine yöneldi,oranın mescide çevrilmesini emretti.bundan sonra kostantiniyye Osmanlı devletinin başkenti oldu. Alıştırmalar 1-fetihden önce istambul niçin kostantiniyyye olarak biliniyordu? 2-roma imparatoru kostantin istambulu ne zaman başkent ilan etti? 3-müslümanlar istanbula niçin önem verdi? 4-sav in işareti nedir? 5-istanbulu kuşatmak için ilk girişim ne zaman oldu? 6-sahabi eyyüb ensari ne zaman vefat etti? 7-ebu eyyübel ensari nereye defn edildi? 8-istanbulu feth için Osmanlı sultanlarının girişimleri odlumu? 9-sultan mehmedin ordusu kaç kişi idi? 10-istanbulu feth ettiğinde sultan mehmed ne yaptı? 2-eş anlamlılar ıstevla-ihtelle Teletha-akabe Ahdi-zemene Celilü-kebüra Mümteniatün-memnuun Adidetün-kesiratün Ceyşün-cündün Mukaddimetün-emame Teraccele-nezele Tehviliha-tebdilü 3-zıt anlamlılar Medinetün-karyetün Rağbetün-inteha Felenığme-bigse Tüveffi-aşe Zallet-fethun Adidetün-kalilün Sakiletün-hafifetün Kibarun-sıgarun Yetekaddemü-yeteahharu. 1. Dönem 5. Konu ı’rap yönünden isimler Okuma parçası Sacidin arzusu Sacid semt camisinde imamdır.o senelerden beri bu işi yapmaktadır.onun bir kız ,iki oğlan ve eşinden oluşan bir ailesi var.imamlığa başladığı gün kendini doğruluğa ,ihlasa,önünde durduğu insanların hakkına riayet etmeye adadı.çünkü o hocalarından bu işin peygamberlerin işi olduğunu öğrendi.gerçekten sözünde durdu.şöyleki doğruluktan ihlastan ayrılmadı.ağzına haram lokma koymadı.aile ferdlerinede haram lokma yedirmedi.bu şekilde 20. Yıl geçti.günler birbirini kovaladı. O 40 yaşına geldi lakin içinde bir ukte kaldı.onu yapmaya gücü yetmedi.üniversiteli olmak istiyordu.yüksek okulu tamamladı.hayatın güçlükleri bütün ağırlığı ile üzerine çökmüştü.arzusunu gerçekleştirmek mümkün olmadı.lakin her an bu arzusuyla yaşıyordu.ama içindeki volkanı söndürmeye gücü yetmiyordu.ümidini kesmiyor dua ederek bir gelişme bekliyordu.Allahın rahmetinden ümit kesilmeyeceğine inanıyordu.günlerden bir gün caminin kapısının önünde otururken aklında bu fikir varken,iki arkadaşı geldi imtihansız üniversiteye kayıt olabileceğini haber verdiler.onlara dediki:ben nasıl okuyacağım?siz nasıl okuyacaksınız ,biz vazifeliyiz görev yerini terk edemeyiz.arkadaşı sözüne devam etti:sakin ol bize verilen verilen program okulda hazır olmamızı gerektirmiyor.bize gönderilen kitapları gözden geçirmek yeterli.ara sınav ve son sınava katılacağız.sacidin kalbi sevinçle doldu.ellerini semaya açtı.rabbine dua etti.bize hidayet eden rabbime hamd olsun.Allah bizi doğru yola iletmeseydi ,biz doğru yolu bulamazdık.sayısız nimet verdin ve bizi Müslümanlardan kıldın. Alıştırmalar 1-Parçanın kahramanının adı nedir? 2-onun işi nedir? 3-ailesi kimlerden oluşuyor? 4-işe başladığı gün kendi kendine ne söz verdi? 5-hocalarından imamlık hakkında ne öğrendi? 6-sözünü tutumu? nasıl? 7-bu hal üzere kaç yıl geçirdi? 8-sacid kaç yaşında? 9- 10-gençliğinde ne ahdedti? 11-arzusuna niçin ulaşamdı? 12-arzusunu gerçekleştirmek ihtiyacı hissediyormuydu?niçin? 13-arkadakşlarıyla nasıl karşılaştı? 14-ona ne haber verdiler? 15-onlar ona ne müjdeledi? 16-onlara nasıl karşılık verdi? 17-doğrusunu öğrendiğinde ne hissetti? 18-sevinince ne yaptı? 2. alıştırmaeş anlamlılar amen-seneten-yılbelega-edrake-ulaşmakyütimmü-yekmilü-tamamlamakyeşuru-yühıssü-hissetmeknetruke-nügadiru-terketmek3.alıştırmazıt anlamlılarsıdka-kezbün-doğruluk-yalanyebteıd an-yekterib min-ondan uzak-ondan yakınbekıye-fani-baki-faniidfai-ihteraka-söndürmek-yakmakbiracai-ye-sün-ümit-yeisferaha-hazene-sevinmek-üzülmeklinehtediye-yedıllü-doğruyolda olmak-yanlış yolda olmak. 1. Dönem 6. Konu ısim cümlesinin öğeleri Okuma parçası Zeytin ağacı ınsanlığın yüreğinde ağacın ezelden beri büyük yeri vardır.bir çok faydaları vardır.ağaç bol yağmurun sembolüdür.sıcak zamanlarda insanlar gölgesinde istirahat eder.güzel ve tatlı meyvelerinden yer.göz alıcı renginden ,güzel görüntüsünden istifade eder.burada bir çok çeşit ağaç var.biz zeytin ağacından ve faydalarından bahs edeceğiz.zeytin ağacı mübarek bir ağaçtır.kuranda yedi yerde adı geçer.zeytin bir bitki çeşididir.bitkisel yağlardandır.uzun ömürlü ağaçlardandır.daima yeşildir.yüksekliği on beş metreye ulaşır.gövdesi kalın sert,çok dallıdır.zeytin dalı barışı simgeler.emniyeti müjdeler.zeytin ağacının dalları yumuşaktır,rengi koyu yeşildir.yaz mevsiminin sonunda çiçeklenir,çiçekleri beyazdır,küçüktür,hepsi salkım salkımdır.eylül ayında açar,zeytin taneleri ekimde olğunlaşır.rengi gümüş yeşili olur,bazı zamanlarda beyaz olur.zeytin toplama zamanı bahçe sahipleri için mutluluk ve sevinç zamanıdır.zeytinin bir çok faydaları vardır.yağıyla zengin tam bir gıdadır.zeytin salamura yapıldıktan sonra iştah açıcı bir şekil alır tane tane yenir.zeytin yağı yağ asitlerinden oluşur,bir çok faydası vardır.kalbe zararlı olan kolestrol içermez.sinirleri yumuşatır.yüksek kan basıncını düşürür.kabızlığı giderir,cidi yumuşatır,saçları parlatır kepeği engeller Zeytin ağacı için bir şiir Ey zeytin ağacı ey ağaçların süslüsü Ey şevkatli annemiz ey bakınca göz alan Bizim için yağ ve meyve veren Senden kaç can insan faydalanır. Ey zeytin ağacı ey selam bayrağı Allah senden bahs ediyor Mutlaka mübarek bir nimetsin Alıştırmalar 1-ağacın faydaları nedir? 2-zeytin ağacı niçin mübarek sayılır? 3-zeytin hangi nebattandır? 4-zeytin ağacı yaprak dökermi? 5-zeytin dalı niçin kullanılır? 6-zeytin ağacı ne zaman çiçek açar? 7-zeytin tanesi ne zaman olgunlaşır? 8-zeytin olgunlşatığında nasıl olur? 9-zeytinin faydalarını say? 10-zeytin yağı kalbe neden faydalıdır? 1. Dönem 7.konu Fiil cümlesinin öğeleriOkuma parçasıYeni küçük misafirEşlerin yüzünde bir başka sevinç belirdi.aziz misafir beklenmedik bir anda kapıyı çaldı.onların dünyasına girmek için izin istedi.onu ne kadar istemişlerdi ve gelmesi için rablarine ne kadar dua etmişlerdi.bunun için Zeynep acılara göğüs gerdi.bu acıyla misafir geldi.öyleki o hiçbirşey hissetmemiş gibi tebessüm etti.Zeynep ve besim beş sene önce evlendile.başlangıçta her şey iyi geçti.onların yuvası sevinç ve saadetle doluydu.yıllar geçip gitti.ama onların saadetinden bir şey eksilmedi.lakin onların akıllarında bir bir düğüm vardı.ondan kurtulmak için yardım isteyemiyorlardı.her ikiside evin duvarlarında neşe veren bir sesin noksanlığını hissediyorlardı.rablerine dua edip yalvarıyorlardıonlara bir çocuk vermesi bu üzüntü ve kederi onunla onlardan alması için.Dualarının kebul olduğunu öğrendiklerinde tarif edilemez bir sevinç hissettiler.kapılarını bu misafirirn çalmasını büyük telaşla beklemeye başladılar.günler onların sabirsızlık ve heyecanıyla geçiyordu.onlar bu günün sanki hiç gelmeyeceğini zan ediyorlardı.günler birbirini kovaladı.müjde veren sancılarla rüyalarının gerçekleşme zamanı geldi.misafirin ağlamasıyla zeynebin sancıları hafifledi.o küçük bir kızdı.onları bereketlendiren Allahın lutfundan dolayı adını atiyye koydular.rablarine şöyle duz etler:bize bu göz aydınlığını veren ,bizi isteklerine ulaşanlardan eyleyen ve korkularımızdan bizi emin kılan Allaha hamd olsun.Alıştırmalar1. Sorular1-eşlerin yüzünde beliren nedir2-kapıyı kim çaldı –niçin3-zeynep niçin sancılar çekti4-besim ve Zeynep ne zaman evlendi5-başlangıçta işleri nasıl gelişti6-yuvaları ne ile dolu7-yıllar nasıl geçti-onların saadetinden bir şey eksildimi8-akıllarında ne vardı.9-onlar ne hissdiyorlardı10-niçin dua ediyorlardı11-dualarının kabul olduğunu öğrendiklerinde ne hissettiler12-onları nasıl bir bekleyiş aldı13-onları günlerce telaş ve heyacan kapladımı14-14-ne zannettiler15-rüyalrının gerçekleşmesi nasıl oldu16-misafir in ağlamasıyla ne oldu17-misafir kim18-adını ne koydular-niçin19-rablarine nasıl dua ettiler2- eş anlamlılarYazheru-yebdeü-belirmek-başlamakMüntezaratü-mütevakkaat-beklenmedikTuani-tukasi-zahmete göğüs germekımtelee-ihteşeye-dolu olmakEhasse-şeara-hissetmekTeakabet-tevala-birbiri ardıncaHedeet- sekene-sakinleşmekYehafüne-yahşevne-korkmak3- zıt anlamlılarMüntezaratü-müfacietün-beklendik-beklenmedikAlame-lezzatün-acilar-tatlarımtelee-tehalle-dolu olmak-boş olmakYenkus-yezid-noksan –fazlaYestedıani-ya-cüzü-güçlü olamk-aciz olmakKabuli-reddün-kabul etmek-red etmekNezakın-sabrun-öfke-sabırTübali-tühimmü-aldırış etmemek- önem vermek4-çoğullarıSağırün-essğru-küçüklerCedida-eciddete,cüdüde,cüdedü-yeniliklerRabbün-erbabün-efendilerşey ün- eşyaün-nesnelerTarika-turukun-yollarUşşen-eğşaşün-yuvalarLübbe-elbabü-akıllarSahabün-sühübün-bulutlar5- tekillerEzvacühü-zevcün-eşAlamü-elemün-acıSenavatün-senetün-seneCüdrani-cidarun-duvarEyyamü-yevmüm-günAliheten-ilahün-ilahEletfalü-tıflün-çocukMüdünü-medinetün-şehirEşhuru-şehera-meşhurFusuli-faslün-mevsim6-b- şıkkı7-d-şıkkı Harfi cerlerOkuma parçasıÇiçek demetiılkbahar günlerinden bir gün leyla köyün tarlalarına ve otlaklarına bakan evin kapısının önünde durdu.leyla hüzünlendiEve girdi.çıkmak için annesinden izin istedi.ama annesi bir saat sonra güneş batacak !-evden asla uzaklaşmayacağımgüneş batmadan önce eve döneceğim.Leyla yakın olan otlağa gitti.leyla çiçekten çiçeğe gezinieken çimenlerin üstünde bir adamın oturduğunu fark etti.ellerinin arasında kalem ve kağıtlar vardı.adam dikkatini leylaya vererek ona döndü.ve tebessüm etti.sonra ona sordu.-küçük kız burada ne yapıyorsun?-leyla adama yaklaştı ve susup önünde durdu.-küçük kız adın nedir?-leyla-ne yapıyorsun?-çiçek demeti topluyorum-çiçekleri seviyormusun?-çok seviyorumçiçekler güzel görünüyorlarkokuları hoş onlar tabiatın süsleriLeylanın cevabına adam hayret etti ve tebessüm etti.Leyla adama sordu-ne yazıyorsun?-kaside yazıyorum-o zaman sen şairsin!!-doğru küçük kız …şiirleri seviyormusun?-okulda öğrendiğim bütün şiirleri ezberledimLeyla çiçeklerikuşlarıarazileri sevdiği gibi şiirleride seviyordu.lakin az sonra güneşin batacağını hatırladı.gecikmeden döneceğine annesine söz verdi.-evemi dönüyorsunuz?-evet-evinizin kapısına kadar sizinle beraber yürümemi istermisiniz?-teşekkür ederim –evim yakınO birkaç adım ilerdeO şefkatli babası gibi onun yanında yürürken ona sordu.-sabah okula giderken saçına çiçek takacakmısın?Leyla ikinci defa sustuYeniden hüznü geri geldiLeyla on abaktı sonra –topladığım çiçekleri hasta öğretmenime vereceğim dedi.şair leylanın sözünü düşündü ve tebessüm etti.ve ona sordu-öğretmenini çiçekleri sevdiğin gibimi seviyorsun?Leyla ebessüm ederek şairle vedalaştıSonra –-o benim ikinci annem ..dedi..Alıştırmalar1-leyla nerede durdu2-niçin annesinden izin istedi3-nereye çıktı4-ne zaman çıktı5-çimnelarin üzerinde kiminle karşılaştı6-çiçekleri seviyormu7-Annesine ne söz verdi8-Kuşlerı ve şiirleri seviyormu9-Eve dönerken yanında yürüyen kim10-Leyla çiçekleri kime verecek2-eş anlamlılarوقفت=وسكن بعد المشئ-durdu-yürüdükten sonra sukun ettiحزينة=غير مسرور ومغموم-üzgün-sevinçli değil ve gamlıالمرج=مزرعة-otlak-çiftlikلمحت=ابصر-fark eti-baktıاقتربت من=وصار قريبا-yakınında-yakın olduباقة=الحزمة من الازهار-demet-çiçeklerden bir bağاعجب=عجب منه و سر-hayret ettiابتسمت=تبسم-tebessüm ettiعاد=رجع-döndüساقدم=اعطى-vermek3-zıt anlamlılarعادت=ذهب-geldi-gittiستغيب=تطلع-battı-doğduابتعد عن=اقترب من-uzaklşatı-yakınlaştıانتبه=خالف-yüzünü dönmek-sırtını dönmekتحب=كره-sevmek-kerih görmekوعد=لم يدر-söz vermek-yerine getirmemekقريب=بعيد-yakın-uzakصمتت=تكلم-susmak-konuşmakتذكر=نسي-hatırlamak-unutmakاجمع=فرق-toplamak-ayırmak 4.alıştırma çoğulların tekillleri -gün-ايام=يوم اﻻزهار=زهر-çiçek -şiir-اﻻناشيد=انشودة العصافير=العصفور-kuş-adım-خطوات=خطوة 5.tekillerin çoğulları زهرة=اذهار=çiçekler hüzünler=الحزن=حزان bayan öğretmenler=المعلمة=المعلمات adamlar=رجلا=رجالاkapılar= باب=ابواب 6.soru türkçe karşılık cevap-c türkçe karşılık cevap-c 182. sayfa alıştırmaları 1-cer ve mecruru tesbit et müteallakını göster müteallakı demek cer ve mecrurun alakalandığı kelimedirfiil fiilden türemiş kelime(şibih fil)veya mana fiile denir -1-الى-harfi cer صديق-mecrur kelime harfi cer bu kelimenin sonunu cer esre yapmıştır كتب-mazi fiil müteallak ali arkadaşına mektup yazdı 2- الى-harfi cer بيت-mecrur ذهبت -müteallakı ali mahmudu hava alanında karşıladı 2. harfi cerlerin manalarını belirt 3.cümle في-harfi cer -القرية-mecrur --يعيشون çiftçiler köyde yaşıyorlar fi harfi ceri burada de manası yani orada manası vermiştir mekan içerir 4-cümle - harfi cer-الى -mecrur--المدينة babam şehre gitti 5-cümle -harfi cer-عن -mecrur-البيت -okul evden uzak 3-boşluklara uygun harfi cer yerleştir sadığın arkadaşı lise 2. sınıfda o şimdi hazırlık senesinde arapça kısmında izmir şehrinden geldi o arkadaşıyla beraber enstütiye yakın bir apartmanda oturuyor kasım erken uyanıyor abdest alıyor sonra apartmandan çıkıyor mescide gidiyor namaz kılmak için(kılmaya) kasım arkadaşıyla beraber kahvaltı yapıyor enstüti apartmandan uzak değil o ayalları yla yürüyor (yürüyerek gidiyor) evden enstütiye ders başladığı zaman hocasından dakikalarca (dan beri)dersi dinliyor kırmızı manalara göre harfi cerlerin dilbilgisindeki manalrına bakarak uygun olanları yerleştirin4. soru zait harfi cerler ve mecrurlarzait harfi cer=be..min..kef harfi cerleri bazen cümlelerde kelimeleri isimlere bağlamak için değilde anlamı kuvvetlendirmek için kullanılırcümleden çıkarıldıkarında mana bozulmazmüteallakı yoktur sadece pekiştirmek için gelirlerolumsuz cümlelerde genellikle hel soru edatından sonra gelirlerzait harfi cer olarak gelen bi harfi cerinin mecruru nekra olur 1. cümlede min zait harfi cer ehadin mecruru2.cümledemin zait harfi cer tabibin mecruru4.cümledemin zait harfi ccr sebili mecruru. 1. dönem 9. konu okuma parçası sadece bir dinleyiciuluslar arası hukuk profösörü konferans vermek için hukuk fakültesine gitti.bu ilk ders sınıfta son konuşmasıydı.bundan sonra yarı yıl tatili başlıyordu.profesör her zamanki gibi hızlı adımlarla etrafına bakmadan odaya girdi ve kürsünün önündeki yerine geçti ,konuşma metnini çıkardı,önüne koydu.konuşmaya başlamadan önce başını kaldırdı önüne baktı öğrencilere ait bir ses bir hareket göremedi.küçük bir genç hariç.geniş odanın bir yerinde oturuyordu.profesör şaşırdı.bir talebe dışında odada nasıl kimse olmazdı.tek bir dinleyici için konferansına başladı.profesör önemle konuşmasına devam etti,konuştukça konuştu,zaman zaman tek dinleyiciye bakıyordu.2 saat geçti sonra büyük hoca konferansını bitirdi.küçük gence yöneldi ona selam verdi ve dedi:arkadaşım senin burda dinleyici olmandan çok mutlu oldum.ilmi sevdiğin için sana teşekkür ederim.bu konudaki fikirlerimi anladığını düşünüyorum.bütün talebelerin senin gibi olmasını ümit ediyorum.bana söylermisin adın ne?fakat küçük genç sustu,konuşmadı.ne diyeceğini bilemedi.korku ve utangaçlıkla yüzüne baktı sonrada sıkılarak cevap verdi._ben öğrenci değilim ,efendim ben hademenin oğluyum babam benden sizin konuşmanız bittikten sonra sandalyeleri dışarıya çıkarmamı ve odanın yerini temizlememi istedi. alışltırmalar1 soruları parçaya göre cevapla hukuk profesörü nereye gitti.hukuk akültesine niçin gittiodaya nasıl gittiöğrenci sesi duydumuhoca niçin şaşırdıhoca önemle konuşmasına devam ettimikaç saat geçtihoca kime yöneldihoca gence ne dedigenç hocaya ne dedi2-eş anlamlılarfasli:saffi:sınıfmekaide:kerasiyyü:sanda lyelerşabbün:feten:gençteaccebe:tehayyere:şaşırmak merrat:medat:geçtisaidün:mesrurun:mutluzahera:beda :başladı 3-zıt anlamlılarzehebe:cae:gitti:geldielahırate:elüla:so n:ilktebdeü:tentehi:başladı:son bulduseriaten:batıeten:hızlı:yavaşemame:halfe:ön:a rkayetekellemü:yeskütü:konuşmak:susmakseidün:şakıy yün:iyi:kötüzahera:ihtefa:göründü:gizlendiizdırabü :fi idm-nanü:çekinmek:rahat olmakharici:dahılü:içeri:dışarı.</strong></strong></strong> 1.sınıf arapça 1 10.ünite alıştırmaları 1-Eş anlamlı kelimeler yehtevi= yeştemilü=kapsamak içermek içerenhamman=mühimman=önemlimüellefün=katibün =yazarasrun =garnin=yüzyılvedaahü=ellefehuhikayetün=gısasün=hi kayetercumet=nugıletısteane:ıstefadeeaddethü:cehhe zethuunvanün=ismün=başlık 2-Zıt anlamlaradidüne=galilüne elekberu=essagiruveşeceatü=cubnunkesiratün=galilet ünCemiletün=gabihatünfevga=tahteehdesü : egdamu 4-Çoğulların müfretleri hikayati:hikayetünAdabi:edebünKüttabun:katibunadii duune:adiidunusurin:asrungisasin:gissatünEhbaaru:h aberunarabi:arabiyyunfurseeni:farisünebtali:betelü neşşüc'ani:şücaune'malu:amelunsuveran:suuratün (sad ın önünde uzatma harekesiz vav var)aadati:aadetün ennasi:inseenuntegaaliidihim:tegliidünusuurin:asru nluğaatin:luğatun 5-müfretlerin cemileri
__________________ “Biz bu cihandan göçelim ol dost iline uçalım Arzu hevâdan geçelim gel dosta gidelim gönül.” — Yunus Emre k.s. |
Konu Sahibi seb-i aruz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
bosuna mı okuttuk! | İslamda Kadın ve Erkek | asalet38 | 24 | 10657 | 06 Mayıs 2014 12:55 |
Bir kadın çocuktur aslında.. | Bilgi Dağarcığı | sonil | 2 | 2439 | 20 Mayıs 2013 11:59 |
Recep Ayını İbadetle Geçiren Kadın | Cuma-Bayram-Kandiller | seb-i aruz | 0 | 1697 | 19 Mayıs 2013 14:51 |
Bir Eş İstiyorum | Evlilik-Nikah Konuları | mehmet akif2 | 1 | 2063 | 18 Mayıs 2013 21:33 |
bilginize ihtiyacm var:( | Duyurular/Öneriler/Şikayetler | seb-i aruz | 8 | 2235 | 12 Mayıs 2013 23:19 |
10 Aralık 2013, 13:47 | Mesaj No:2 | |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: Arapça 1.sınıf 1. dönem konu tercümeleri ve alıştırma cvpları Alıntı:
[1. Dönem 5. Konu ı’rap yönünden isimler Okuma parçası Sacidin arzusu Sacid semt camisinde imamdır.o senelerden beri bu işi yapmaktadır.onun bir kız ,iki oğlan ve eşinden oluşan bir ailesi var.imamlığa başladığı gün kendini doğruluğa ,ihlasa,önünde durduğu insanların hakkına riayet etmeye adadı.çünkü o hocalarından bu işin peygamberlerin işi olduğunu öğrendi.gerçekten sözünde durdu.şöyleki doğruluktan ihlastan ayrılmadı.ağzına haram lokma koymadı.aile ferdlerinede haram lokma yedirmedi.bu şekilde 20. Yıl geçti.günler birbirini kovaladı. O 40 yaşına geldi lakin içinde bir ukte kaldı.onu yapmaya gücü yetmedi.üniversiteli olmak istiyordu.yüksek okulu tamamladı.hayatın güçlükleri bütün ağırlığı ile üzerine çökmüştü.arzusunu gerçekleştirmek mümkün olmadı.lakin her an bu arzusuyla yaşıyordu.ama içindeki volkanı söndürmeye gücü yetmiyordu.ümidini kesmiyor dua ederek bir gelişme bekliyordu.Allahın rahmetinden ümit kesilmeyeceğine inanıyordu.günlerden bir gün caminin kapısının önünde otururken aklında bu fikir varken,iki arkadaşı geldi imtihansız üniversiteye kayıt olabileceğini haber verdiler.onlara dediki:ben nasıl okuyacağım?siz nasıl okuyacaksınız ,biz vazifeliyiz görev yerini terk edemeyiz.arkadaşı sözüne devam etti:sakin ol bize verilen verilen program okulda hazır olmamızı gerektirmiyor.bize gönderilen kitapları gözden geçirmek yeterli.ara sınav ve son sınava katılacağız.sacidin kalbi sevinçle doldu.ellerini semaya açtı.rabbine dua etti.bize hidayet eden rabbime hamd olsun.Allah bizi doğru yola iletmeseydi ,biz doğru yolu bulamazdık.sayısız nimet verdin ve bizi Müslümanlardan kıldın. Alıştırmalar 1-Parçanın kahramanının adı nedir? 2-onun işi nedir? 3-ailesi kimlerden oluşuyor? 4-işe başladığı gün kendi kendine ne söz verdi? 5-hocalarından imamlık hakkında ne öğrendi? 6-sözünü tutumu? nasıl? 7-bu hal üzere kaç yıl geçirdi? 8-sacid kaç yaşında? 9- 10-gençliğinde ne ahdedti? 11-arzusuna niçin ulaşamdı? 12-arzusunu gerçekleştirmek ihtiyacı hissediyormuydu?niçin? 13-arkadakşlarıyla nasıl karşılaştı? 14-ona ne haber verdiler? 15-onlar ona ne müjdeledi? 16-onlara nasıl karşılık verdi? 17-doğrusunu öğrendiğinde ne hissetti? 18-sevinince ne yaptı? 2. alıştırma eş anlamlılar amen-seneten-yılbelega-edrake-ulaşmakyütimmü-yekmilü-tamamlamakyeşuru-yühıssü-hissetmeknetruke-nügadiru-terketmek3.alıştırmazıt anlamlılarsıdka-kezbün-doğruluk-yalanyebteıd an-yekterib min-ondan uzak-ondan yakınbekıye-fani-baki-faniidfai-ihteraka-söndürmek-yakmakbiracai-ye-sün-ümit-yeisferaha-hazene-sevinmek-üzülmeklinehtediye-yedıllü-doğruyolda olmak-yanlış yolda olmak. 1. Dönem 6. Konu ısim cümlesinin öğeleri Okuma parçası Zeytin ağacı ınsanlığın yüreğinde ağacın ezelden beri büyük yeri vardır.bir çok faydaları vardır.ağaç bol yağmurun sembolüdür.sıcak zamanlarda insanlar gölgesinde istirahat eder.güzel ve tatlı meyvelerinden yer.göz alıcı renginden ,güzel görüntüsünden istifade eder.burada bir çok çeşit ağaç var.biz zeytin ağacından ve faydalarından bahs edeceğiz.zeytin ağacı mübarek bir ağaçtır.kuranda yedi yerde adı geçer.zeytin bir bitki çeşididir.bitkisel yağlardandır.uzun ömürlü ağaçlardandır.daima yeşildir.yüksekliği on beş metreye ulaşır.gövdesi kalın sert,çok dallıdır.zeytin dalı barışı simgeler.emniyeti müjdeler.zeytin ağacının dalları yumuşaktır,rengi koyu yeşildir.yaz mevsiminin sonunda çiçeklenir,çiçekleri beyazdır,küçüktür,hepsi salkım salkımdır.eylül ayında açar,zeytin taneleri ekimde olğunlaşır.rengi gümüş yeşili olur,bazı zamanlarda beyaz olur.zeytin toplama zamanı bahçe sahipleri için mutluluk ve sevinç zamanıdır.zeytinin bir çok faydaları vardır.yağıyla zengin tam bir gıdadır.zeytin salamura yapıldıktan sonra iştah açıcı bir şekil alır tane tane yenir.zeytin yağı yağ asitlerinden oluşur,bir çok faydası vardır.kalbe zararlı olan kolestrol içermez.sinirleri yumuşatır.yüksek kan basıncını düşürür.kabızlığı giderir,cidi yumuşatır,saçları parlatır kepeği engeller Zeytin ağacı için bir şiir Ey zeytin ağacı ey ağaçların süslüsü Ey şevkatli annemiz ey bakınca göz alan Bizim için yağ ve meyve veren Senden kaç can insan faydalanır. Ey zeytin ağacı ey selam bayrağı Allah senden bahs ediyor Mutlaka mübarek bir nimetsin Alıştırmalar 1-ağacın faydaları nedir? 2-zeytin ağacı niçin mübarek sayılır? 3-zeytin hangi nebattandır? 4-zeytin ağacı yaprak dökermi? 5-zeytin dalı niçin kullanılır? 6-zeytin ağacı ne zaman çiçek açar? 7-zeytin tanesi ne zaman olgunlaşır? 8-zeytin olgunlşatığında nasıl olur? 9-zeytinin faydalarını say? 10-zeytin yağı kalbe neden faydalıdır? 1. Dönem 7.konu Fiil cümlesinin öğeleriOkuma parçasıYeni küçük misafirEşlerin yüzünde bir başka sevinç belirdi.aziz misafir beklenmedik bir anda kapıyı çaldı.onların dünyasına girmek için izin istedi.onu ne kadar istemişlerdi ve gelmesi için rablarine ne kadar dua etmişlerdi.bunun için Zeynep acılara göğüs gerdi.bu acıyla misafir geldi.öyleki o hiçbirşey hissetmemiş gibi tebessüm etti.Zeynep ve besim beş sene önce evlendile.başlangıçta her şey iyi geçti.onların yuvası sevinç ve saadetle doluydu.yıllar geçip gitti.ama onların saadetinden bir şey eksilmedi.lakin onların akıllarında bir bir düğüm vardı.ondan kurtulmak için yardım isteyemiyorlardı.her ikiside evin duvarlarında neşe veren bir sesin noksanlığını hissediyorlardı.rablerine dua edip yalvarıyorlardıonlara bir çocuk vermesi bu üzüntü ve kederi onunla onlardan alması için.Dualarının kebul olduğunu öğrendiklerinde tarif edilemez bir sevinç hissettiler.kapılarını bu misafirirn çalmasını büyük telaşla beklemeye başladılar.günler onların sabirsızlık ve heyecanıyla geçiyordu.onlar bu günün sanki hiç gelmeyeceğini zan ediyorlardı.günler birbirini kovaladı.müjde veren sancılarla rüyalarının gerçekleşme zamanı geldi.misafirin ağlamasıyla zeynebin sancıları hafifledi.o küçük bir kızdı.onları bereketlendiren Allahın lutfundan dolayı adını atiyye koydular.rablarine şöyle duz etler:bize bu göz aydınlığını veren ,bizi isteklerine ulaşanlardan eyleyen ve korkularımızdan bizi emin kılan Allaha hamd olsun. Alıştırmalar1. Sorular 1-eşlerin yüzünde beliren nedir 2-kapıyı kim çaldı –niçin 3-zeynep niçin sancılar çekti 4-besim ve Zeynep ne zaman evlendi 5-başlangıçta işleri nasıl gelişti 6-yuvaları ne ile dolu 7-yıllar nasıl geçti-onların saadetinden bir şey eksildimi 8-akıllarında ne vardı. 9-onlar ne hissdiyorlardı 10-niçin dua ediyorlardı 11-dualarının kabul olduğunu öğrendiklerinde ne hissettiler 12-onları nasıl bir bekleyiş aldı 13-onları günlerce telaş ve heyacan kapladımı 14-14-ne zannettiler 15-rüyalrının gerçekleşmesi nasıl oldu 16-misafir in ağlamasıyla ne oldu 17-misafir kim 18-adını ne koydular-niçin 19-rablarine nasıl dua ettiler2- eş anlamlılarYazheru-yebdeü-belirmek-başlamakMüntezaratü-mütevakkaat-beklenmedikTuani-tukasi-zahmete göğüs germekımtelee-ihteşeye-dolu olmakEhasse-şeara-hissetmekTeakabet-tevala-birbiri ardıncaHedeet- sekene-sakinleşmekYehafüne-yahşevne-korkmak3- zıt anlamlılarMüntezaratü-müfacietün-beklendik-beklenmedikAlame-lezzatün-acilar-tatlarımtelee-tehalle-dolu olmak-boş olmakYenkus-yezid-noksan –fazlaYestedıani-ya-cüzü-güçlü olamk-aciz olmakKabuli-reddün-kabul etmek-red etmekNezakın-sabrun-öfke-sabırTübali-tühimmü-aldırış etmemek- önem vermek4-çoğullarıSağırün-essğru-küçüklerCedida-eciddete,cüdüde,cüdedü-yeniliklerRabbün-erbabün-efendilerşey ün- eşyaün-nesnelerTarika-turukun-yollarUşşen-eğşaşün-yuvalarLübbe-elbabü-akıllarSahabün-sühübün-bulutlar5- tekillerEzvacühü-zevcün-eşAlamü-elemün-acıSenavatün-senetün-seneCüdrani-cidarun-duvarEyyamü-yevmüm-günAliheten-ilahün-ilahEletfalü-tıflün-çocukMüdünü-medinetün-şehirEşhuru-şehera-meşhurFusuli-faslün-mevsim6-b- şıkkı7-d-şıkkı Harfi cerlerOkuma parçasıÇiçek demetiılkbahar günlerinden bir gün leyla köyün tarlalarına ve otlaklarına bakan evin kapısının önünde durdu.leyla hüzünlendiEve girdi.çıkmak için annesinden izin istedi.ama annesi bir saat sonra güneş batacak !-evden asla uzaklaşmayacağımgüneş batmadan önce eve döneceğim.Leyla yakın olan otlağa gitti.leyla çiçekten çiçeğe gezinieken çimenlerin üstünde bir adamın oturduğunu fark etti.ellerinin arasında kalem ve kağıtlar vardı.adam dikkatini leylaya vererek ona döndü.ve tebessüm etti.sonra ona sordu.-küçük kız burada ne yapıyorsun?-leyla adama yaklaştı ve susup önünde durdu.-küçük kız adın nedir?-leyla-ne yapıyorsun?-çiçek demeti topluyorum-çiçekleri seviyormusun?-çok seviyorumçiçekler güzel görünüyorlarkokuları hoş onlar tabiatın süsleriLeylanın cevabına adam hayret etti ve tebessüm etti.Leyla adama sordu-ne yazıyorsun?-kaside yazıyorum-o zaman sen şairsin!!-doğru küçük kız …şiirleri seviyormusun?-okulda öğrendiğim bütün şiirleri ezberledimLeyla çiçeklerikuşlarıarazileri sevdiği gibi şiirleride seviyordu.lakin az sonra güneşin batacağını hatırladı.gecikmeden döneceğine annesine söz verdi.-evemi dönüyorsunuz?-evet-evinizin kapısına kadar sizinle beraber yürümemi istermisiniz?-teşekkür ederim –evim yakınO birkaç adım ilerdeO şefkatli babası gibi onun yanında yürürken ona sordu.-sabah okula giderken saçına çiçek takacakmısın?Leyla ikinci defa sustuYeniden hüznü geri geldiLeyla on abaktı sonra –topladığım çiçekleri hasta öğretmenime vereceğim dedi.şair leylanın sözünü düşündü ve tebessüm etti.ve ona sordu-öğretmenini çiçekleri sevdiğin gibimi seviyorsun?Leyla ebessüm ederek şairle vedalaştıSonra –-o benim ikinci annem ..dedi..Alıştırmalar1-leyla nerede durdu2-niçin annesinden izin istedi3-nereye çıktı4-ne zaman çıktı5-çimnelarin üzerinde kiminle karşılaştı6-çiçekleri seviyormu7-Annesine ne söz verdi8-Kuşlerı ve şiirleri seviyormu9-Eve dönerken yanında yürüyen kim10-Leyla çiçekleri kime verecek2-eş anlamlılarوقفت=وسكن بعد المشئ-durdu-yürüdükten sonra sukun ettiحزينة=غير مسرور ومغموم-üzgün-sevinçli değil ve gamlıالمرج=مزرعة-otlak-çiftlikلمحت=ابصر-fark eti-baktıاقتربت من=وصار قريبا-yakınında-yakın olduباقة=الحزمة من الازهار-demet-çiçeklerden bir bağاعجب=عجب منه و سر-hayret ettiابتسمت=تبسم-tebessüm ettiعاد=رجع-döndüساقدم=اعطى-vermek3-zıt anlamlılarعادت=ذهب-geldi-gittiستغيب=تطلع-battı-doğduابتعد عن=اقترب من-uzaklşatı-yakınlaştıانتبه=خالف-yüzünü dönmek-sırtını dönmekتحب=كره-sevmek-kerih görmekوعد=لم يدر-söz vermek-yerine getirmemekقريب=بعيد-yakın-uzakصمتت=تكلم-susmak-konuşmakتذكر=نسي-hatırlamak-unutmakاجمع=فرق-toplamak-ayırmak 4.alıştırma çoğulların tekillleri -gün-ايام=يوم اﻻزهار=زهر-çiçek -şiir-اﻻناشيد=انشودة العصافير=العصفور-kuş-adım-خطوات=خطوة 5.tekillerin çoğulları زهرة=اذهار=çiçekler hüzünler=الحزن=حزان bayan öğretmenler=المعلمة=المعلمات adamlar=رجلا=رجالاkapılar= باب=ابواب 6.soru türkçe karşılık cevap-c türkçe karşılık cevap-c 182. sayfa alıştırmaları 1-cer ve mecruru tesbit et müteallakını göster müteallakı demek cer ve mecrurun alakalandığı kelimedirfiil fiilden türemiş kelime(şibih fil)veya mana fiile denir -1-الى-harfi cer صديق-mecrur kelime harfi cer bu kelimenin sonunu cer esre yapmıştır كتب-mazi fiil müteallak ali arkadaşına mektup yazdı 2- الى-harfi cer بيت-mecrur ذهبت -müteallakı ali mahmudu hava alanında karşıladı 2. harfi cerlerin manalarını belirt 3.cümle في-harfi cer -القرية-mecrur --يعيشون çiftçiler köyde yaşıyorlar fi harfi ceri burada de manası yani orada manası vermiştir mekan içerir 4-cümle - harfi cer-الى -mecrur--المدينة babam şehre gitti 5-cümle -harfi cer-عن -mecrur-البيت -okul evden uzak 3-boşluklara uygun harfi cer yerleştir sadığın arkadaşı lise 2. sınıfda o şimdi hazırlık senesinde arapça kısmında izmir şehrinden geldi o arkadaşıyla beraber enstütiye yakın bir apartmanda oturuyor kasım erken uyanıyor abdest alıyor sonra apartmandan çıkıyor mescide gidiyor namaz kılmak için(kılmaya) kasım arkadaşıyla beraber kahvaltı yapıyor enstüti apartmandan uzak değil o ayalları yla yürüyor (yürüyerek gidiyor) evden enstütiye ders başladığı zaman hocasından dakikalarca (dan beri)dersi dinliyor kırmızı manalara göre harfi cerlerin dilbilgisindeki manalrına bakarak uygun olanları yerleştirin4. soru zait harfi cerler ve mecrurlarzait harfi cer=be..min..kef harfi cerleri bazen cümlelerde kelimeleri isimlere bağlamak için değilde anlamı kuvvetlendirmek için kullanılırcümleden çıkarıldıkarında mana bozulmazmüteallakı yoktur sadece pekiştirmek için gelirlerolumsuz cümlelerde genellikle hel soru edatından sonra gelirlerzait harfi cer olarak gelen bi harfi cerinin mecruru nekra olur 1. cümlede min zait harfi cer ehadin mecruru2.cümledemin zait harfi cer tabibin mecruru4.cümledemin zait harfi ccr sebili mecruru. 1. dönem 9. konu okuma parçası sadece bir dinleyiciuluslar arası hukuk profösörü konferans vermek için hukuk fakültesine gitti.bu ilk ders sınıfta son konuşmasıydı.bundan sonra yarı yıl tatili başlıyordu.profesör her zamanki gibi hızlı adımlarla etrafına bakmadan odaya girdi ve kürsünün önündeki yerine geçti ,konuşma metnini çıkardı,önüne koydu.konuşmaya başlamadan önce başını kaldırdı önüne baktı öğrencilere ait bir ses bir hareket göremedi.küçük bir genç hariç.geniş odanın bir yerinde oturuyordu.profesör şaşırdı.bir talebe dışında odada nasıl kimse olmazdı.tek bir dinleyici için konferansına başladı.profesör önemle konuşmasına devam etti,konuştukça konuştu,zaman zaman tek dinleyiciye bakıyordu.2 saat geçti sonra büyük hoca konferansını bitirdi.küçük gence yöneldi ona selam verdi ve dedi:arkadaşım senin burda dinleyici olmandan çok mutlu oldum.ilmi sevdiğin için sana teşekkür ederim.bu konudaki fikirlerimi anladığını düşünüyorum.bütün talebelerin senin gibi olmasını ümit ediyorum.bana söylermisin adın ne?fakat küçük genç sustu,konuşmadı.ne diyeceğini bilemedi.korku ve utangaçlıkla yüzüne baktı sonrada sıkılarak cevap verdi._ben öğrenci değilim ,efendim ben hademenin oğluyum babam benden sizin konuşmanız bittikten sonra sandalyeleri dışarıya çıkarmamı ve odanın yerini temizlememi istedi. alışltırmalar1 soruları parçaya göre cevapla hukuk profesörü nereye gitti.hukuk akültesine niçin gittiodaya nasıl gittiöğrenci sesi duydumuhoca niçin şaşırdıhoca önemle konuşmasına devam ettimikaç saat geçtihoca kime yöneldihoca gence ne dedigenç hocaya ne dedi2-eş anlamlılarfasli:saffi:sınıfmekaide:kerasiyyü:sanda lyelerşabbün:feten:gençteaccebe:tehayyere:şaşırmak merrat:medat:geçtisaidün:mesrurun:mutluzahera:beda :başladı 3-zıt anlamlılarzehebe:cae:gitti:geldielahırate:elüla:so n:ilktebdeü:tentehi:başladı:son bulduseriaten:batıeten:hızlı:yavaşemame:halfe:ön:a rkayetekellemü:yeskütü:konuşmak:susmakseidün:şakıy yün:iyi:kötüzahera:ihtefa:göründü:gizlendiizdırabü :fi idm-nanü:çekinmek:rahat olmakharici:dahılü:içeri:dışarı.</strong></strong></strong> 1.sınıf arapça 1..... 10.ünite alıştırmaları 1-Eş anlamlı kelimeler yehtevi= yeştemilü=kapsamak içermek içerenhamman=mühimman=önemlimüellefün=katibün =yazarasrun =garnin=yüzyılvedaahü=ellefehuhikayetün=gısasün=hi kayetercumet=nugıletısteane:ıstefadeeaddethü:cehhe zethuunvanün=ismün=başlık 2-Zıt anlamlaradidüne=galilüne elekberu=essagiruveşeceatü=cubnunkesiratün=galilet ünCemiletün=gabihatünfevga=tahteehdesü : egdamu 4-Çoğulların müfretleri hikayati:hikayetünAdabi:edebünKüttabun:katibunadii duune:adiidunusurin:asrungisasin:gissatünEhbaaru:h aberunarabi:arabiyyunfurseeni:farisünebtali:betelü neşşüc'ani:şücaune'malu:amelunsuveran:suuratün (sad ın önünde uzatma harekesiz vav var)aadati:aadetün ennasi:inseenuntegaaliidihim:tegliidünusuurin:asru nluğaatin:luğatun 5-müfretlerin cemileri bunlar yeterli değilse yenilerini eklemeye çalışırım inş. bulabilirsem.elimde kitap yok aslında olsa yapar yayınlardım[/I] | |
18 Kasım 2015, 00:13 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Cevap: Arapça 1.sınıf 1. dönem konu tercümeleri ve alıştırma cvpları Konulardaki bazı tercümeler ve eş anlamlı , zıt anlamlı kelimeler sınavda soru olarak gelir. Ünite sonlarındaki kelimelere ve alıştırmalara da çalışmanızı öneririz..
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Arapça 2 Ünite Konu Tercümeleri ve Eş Anlamlı -Zıt Anlamlı Kelimeler | nurşen35 | Arapça2 | 10 | 24 Ocak 2016 01:37 |
İlitam 1.sınıf 1.dönem Arapça çeviriler | Medine-web | Arapça I | 0 | 20 Ekim 2013 21:10 |
Ankara ilitam arapça 2.sınıf unite tercümeleri | Medine-web | Arapça 2 | 3 | 20 Ekim 2013 12:49 |
arapça 1.dönem.1.konu özet ve anlatım | Medine-web | Arapça 1 | 1 | 03 Nisan 2012 18:42 |
Önlisans ilahiyat 1. sınıf ikinci dönem hukuk 10 konu özeti | esma1278 | İslam Hukukuna Giriş | 0 | 26 Eylül 2011 22:51 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|