|
Konu Kimliği: Konu Sahibi ebda82,Açılış Tarihi: 10 Temmuz 2012 (22:26), Konuya Son Cevap : 10 Ocak 2016 (21:57). Konuya 14 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
10 Temmuz 2012, 22:26 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 17173 Üyelik T.:
08 Mart 2012 | Arapça 3 Ünite Tercüme ve Özet Arapça 3 Ünite Tercüme ve Özet ARAPÇA-3 2.KONU Haber türleri Okuma parçası İŞÇİ Bizim mahallemizde duvarları yıkıkçatısı çatlakağaç direkler üzerine durandevamlı ve heran çökabilecek ağaç lara dayalı toprak bir ev var. Küçük yüksek pencerelerişeffaf naylondan levhayla örtülüçünkü camları ve çerçeveleri kırık. Bu evde eba said adlı küçük iki çocuğu Tayyip eşinden oluşan ailesiyle beraber fakir bir işçi oturuyor. Bir günden bir güne kıt kanaat geçiniyorlar.ebu said 40 yaşında uzun boyluomuzları genişkolları güçlüesmer tenlisarkık sık bıyıklarıgeniş kara gözleriyüzünden eksik olmayan bir gülümsemesi olan bir adam. Güneşin doğuşuyla beraber evden çıkariş takımları olan torbayı sırtına alırsiyah bir pantolonüstüne gri bir gömlektamamı yırtık rengi solmuş bir palto giyer ve çarşıya doğru yol alır.şöyleki hamal olarak çalışır.büyük depolarda çalışırpatronun isteklerini yerine getiriryük taşımak yahut köylerden gelen meyve ve sebzelerle yüklü arabaları boşaltır. Ona yetmeyecek za bir ücret karşılığında.ebu said bıkmadan usanmadan gün boyu çalışır.bir kereye mahsus durarak yada dükkanın duvarına yaslanarak mütevazi yemeğini yer.ebu said iş aletlerini torbaya koyduğunda hava kararmış olur.evin yiyecek ve içecek ihtiyaçlarını satın alırbazen oğluna bir gömlekbir elbiseyada kızına arabanın üstünden kullanılmış bir elbise alır. Eve yorgun döndüğü vakit Eşi latif bir tebessümletatlı bir sözle onu karşılarküçük çocukları ona doğru koşarsevinçle ikisini kucaklarsonra o ikisi gelen yiyecekleri torbadan çıkarırhepsi sevinçle yemeğe geçerAllahın verdiği nimetlere şükrederek ve onlara taksim ettiği rızka kanaat ederek. Metni kavrama alıştırmaları 1-parçaya göre cevaplandır 1-evin duvarları nasıl? 2-bu evde kim oturuyor? 3-saidin ailesi kimlerden oluşuyor? 4-said kaç yaşında? 5-saidin gözleri nasıl? 6-‘’ ‘’ GÖMLEğı ‘’’’? 7-‘’’’omuzları’’’’’? 8-‘’’’’kolları ‘’’’’? 9-‘’’’’’’rengi’’’’’’’? 10-‘’’’’’’bıyıkları’’’’’? 11-said evinden ne zaman çıkıyor? 12-said sırtında ne taşıyor? 13-eşi onu nasıl karşılıyor? 14-ona doğru kim koşuyor? 15-hangi amel hoş değil? 3. dönem 2. Konu alıştırmaları Sayfa 44 deki 1-parçadaki haberleri belirtiniz Eminün –Vefiyyün-tükellimühü feye-tike bittabibi(haber fiil cümlesi)-tühabbiruhu feyeciüke biddevai(haber fiil cümlesi)-ındema tüfaciül veladetü(haber cümle olarak gelmiş)-inneşibe harikun-fi vahdetin(haber harfi cerle şibhi cümle)-fi dıkın--ahmeku-mecnunün- 2-altı çizgili mübtedanın haberini ve türünü belirt Sılahın(müfred haber) Minel ılaci(harfi cerle şibih cümle) Filcimsi küllihi(harfi cerle şibih cümle) Minennezafet(harficerle şibih) Nezafetün(müfred haber) 3-haberin türünü belirt 1-ındel müdiri-zarfla gelmiş şibih cümle 2-elkalbü-müfred 3-gafurun-müfred 4-yüsrün-müfred 5-tahte akdemil ümmehati-zafr bitişmiş şibih cümle 6-etyabü-müfred 7-aleyküm-harfi cerle şibhi 8-ındessadmetül üla-zarfla şibhi 9-azımün-müfred 10-vehımün-müfred 11-mürtefiun-müfred 12-emamel beyti-zarfla şibhi 13-lezizün-müfred 14-cedidün-müfred 15-sadikatün-müfred 16-bilmeduvvine-harfi cerle şibhi cümle 17-yezraul kamha-fiil cümlesi 18-fiddabıkıl evveli-harfi cerle şibhi 19-filhakıbeti-harfi cerle şibhi 20-yüsadiu sadikahü-fiil cümlesi 4-haber yapın Nafizatani meftuhatani---iki pencere açıktırlar Babani muglekatani—iki kapı kapalıdır Elhadikatü cemiletün-bahçe güzeldir Elmüderrisüne nacihune-hocalar başarılıdırlar Keyfe halüke-nasılsın Eyne lüstazi-hoca nerede Ma mihnetül validü-babanın işi nedir Indi kalemün-yanımda kalem vardır Essaatü fevkal cidari-saat duvardadaır Kırmızılar haber siyahlar mübteda 5-cümle habere çevir Eladıbbaü yeteveccehüne ilel müşteşfa-doktorlar hastaneye gidiyorlar Elcünidü yeıdüne min erdıl mağraketi-askerler savaş alanından dönüyorlar Elbuhratü yeğzibe lmaü-göl suyu tatlı olur Elmü-minü yetvekkelü alallahi-mümin Allaha tevekkül eder Essevbü yerhısül semenü-elbise ucuz olur Essaihune tentezırune fissaleti-yolcular salonda bekliyorlar Muhammedün tekdımü lyevmeminel karyeti-muhammed köyden bugün dönüyor Kırmızılar yapılan değişiklik 6-müfred haber yap 1- Tekıfü-mevkıfün olur 2- Yezhebüne-zahibüne 3- Yudıllü- müdillün 4- Menbeatün 5- Sadıkun 6- Mesbihune 7- Mencehıne 8- Mesumüne 9- Mehracün 10- Mezraüna Not: 5. alıştırmada müfred haberi cümle habere çevirmek için isim olan müfred heberleri fiile çevirip haberleri fiil cümlesi yaptık 6. soruda cümle haberi müfred haber yapmak için fiilleri isme çevirip müfred haber olmalarını sağladık 1-talib nerede okuyor Cevap:eddalibü yedrüsü fi camiatil ürdünü Talib Ürdün üniversitesinde okuyor 2-kalem nerede Cevap:elkalemi fevkal mektebi Kalem masanın üzerinde 3-bağdat hakkında görüşün nedir Cevap:rağyatü şevariuha nezıfetün Temiz caddelerini gördüm 4-çiftçiler toprağı ne zaman eker Cevap:elfellahu yezraunel erda fi faslilharfi Çiftçiler toprağı sonbaharda eker 5-sandalye nerede Elkürsiyyü halfel mektebi Sandalye masanın arkasında 6-altın hakkında görüşün nedir Raeytü siğruhu mürtefiun Fiyatının yüksek olduğunu gördüm 7-misafirler nerede Elmüsafirune filmadari Misafirler havaalanında 8-a gurubundaki mübtedalar için uygun haber b grubundan seç Anlamlarını veriyorum eşleştirin A grubu Hasta Hacılar Elektirik Tavuk Tatil Lambalar Saat Bahçe Otobüs Kaside B grubu Pazar günü Eti tatlıdır Durumu rahattır Kabeyi tavaf ediyorlar Modern çağın icatlarından Dakik Odayı aydınlatıyor şehir merkezine gidiyor 2.sınıf Arapça 3.dönem 3. konu TERCÜMESİ 11 Ocak 2012 Çarşamba, 15:59 · tarihinde Kredili Sistem İlahiyat Önlisans tarafından eklendi 3. dönem 3. Konu ısmi mevsul Okuma parçası Ailem Halid okulda bir ibtida öğrencisidir.öğretmeni halidin ailesinden bahs etmesini isedi.halid dedi:ailem küçük lakin mutludur.babam bizim için yorulur,annem evi idare eder ve bizim rahatımız için çalışır.büyük kardeşlerim hasan ve Hüseyin o ikisi onlarki benim dersleri anlamamda bana yardımcı olurlar.kız kardeşlerim Hatice ve ayşe oikisi onlarki ev temizliğinde ve yemek hazırlamakta anneme yardım ederler.amcamların yakınında oturuyoruz.onlarki bizi çok seviyorlar lakin halamlar ve dayımlar onlar ki başka şehirde oturuyorlar.bizim eve dini bayramlarda gelirler.işte bu ailemin bir araya toplanması bizim aile fretlerinin rasındaki sevgiyi artırır.ailem misafiri sever.ve Allaha verdiği nimetler için şükr eder.bunun için mutluluk içinde yaşar elhamdülillah. Metni kavrama 1-halid nerede okuyor? 2-öğretmeni ondan ne istiyor? 3-halid ailesini anlatıyormu? 4-halidin ailesi büyük bir ailemi_ 5-ailesi için yorulan kim_ 6-dersi anlaması için Halide kim yardım ediyor? 7-Hatice ve aişe ailede ne yapıyor? 8-ailede halid annesinin yeri nedir= 9-halidin amcaları nerede oturuyor? 10-ailesi niçin mutlulukla yaşıyor? hazırlayan:Nesli 2. Sınıf Arapça 3. dönem 4. konu tercümesi 11 Ocak 2012 Çarşamba, 16:08 · tarihinde Kredili Sistem İlahiyat Önlisans tarafından eklendi İlletli fiiller ve çekimi Okuma parçası Tamahkar eşab Eşab ibni cübeyr tamahkarlıkta meşhurdu.insanlar onu kınayarak tamahkar eşab diye çağırıyorlardı.onun tamahkarlığını anlatan hikayelerden biri şöyle:çocuklardan bazıları onun karşısına gelip ona gülmeye başladılar oda çocuklardan kurtulmak istedi onlara dediki .filanın evinde düğün töreni var,oaraya koşun!çocuklar gitti ve onu bıraktılar.kendi kendine dediki belki onlar a doğru söylemişimdir.eve doğru onların arkasından koştu.oraya gitti ama bir şey bulamadı. Çocuklarla orada karşılaştı.onun elbisesinden çekiştirip ona vurdular. ınsanların bazısı eşabın karısıyla bir keresinde bir kaptan beraber yemek yerken şöyle dediğini söyler:eşab:halk çok olmasaydı yemek ne güzel olurdu! Karısı:halk nerede yemekte sen ve ben varım? Eşab:vallaha yalnız tencere ve ben olsaydım sevinirdim.dedi. Alıştırmalar 1-eşab neyi ile meşhur? 2-insanlar eşabı niçin kınıyorlar? 3--eşab çocuklardan niçin kurtulmak istedi? 4-eşab çocuklardan nasıl kurtuluyor? 5-çocuklar gidince eşab kendi kendine ne dedi? 6-çocuklar gittiğinde eşab ne yaptrı? 7-eşabla karşılaşınca çocuklar ne yaptı? 8-eşiyle beraber yemek yerken ne temenni etti? 9-bu hikaye eşabın tamahını anlatabilmişmi? 10-eşab hakkında görüşün nedir? 2-eş anlamlılar Meşhurun-mağrufun=tanınan Yünadünehü-yedüne=çağırmak Caü-vasale=geldi0ulaştı Yetehallasa-yencü=kurtulmak Beyti-darun=ev Cera-esraa=koşmak 3-zıt anlamlılar Tamaı-elkanaatü=tamah –kanaat Yelümüne-yemdehune=kınamak-medh etmek Yadhaküne-yebküne=gülmek-ağlamak Hakikatün-kizbün=doğru-yanlış Halfe-emame=arka-ön Celese-kame=oturdu0kalktı Kasratün-kılletün=çok-az Hazırlayan:Nesli 2. SINIF Arapça 3. dönem 5.konu Tercümesi 11 Ocak 2012 Çarşamba, 16:02 · tarihinde Kredili Sistem İlahiyat Önlisans tarafından eklendi 3. dönem 5. Konu Naibül-fail Okuma parçası Hicretin 98. Senesinde ilmi alimleri seven bir halife göreve geldi.o yönde yardım etti.bağdatta ilmi oturumlar yapıldı.bu oturumlarda ilmi metodla hizmet verildi.onun kitaplara olan sevgisi çok şiddetli olduğundan Kıbrıs başkanıyla yunan kütüphanesini ona göndermesi şartıyla barış yaptı.tıpkı,rum melikinden yanındaki ve şarkın ve garbın bütün eski kitapları nı ona göndermesini istedi bu kitaplardan büyük darı hikmet kütüphanesi meydana geldi. memün ilmin yayılması için hükümdarlığı zamanında her zaman ziyaret edilebilecek kütüphaneler yaptı.alimler arasında ilmi tartışmalar yapılması için çaliştı.fakat 218 yılında vefat etti. Alışrırmalar 1-soruları cevapla 1-memün kimdir 2-nerede ve na zaman yaşadı 3-ilmi seviyormuydu 4-ilmi oturumlar nerede yapıldı 5-bu oturumlarda hangi metodla hizmet verildi 6- alimlere nasıl hürmet edildi 7-yunan kütüphanesi ni kim gönderiyor-kime gönderiliyor 8-sizin ülkenizde kitaplar korunuyormu 9-darul hikmet kütüphanesi nasıl oluştu 10-kütüphaneler ne zaman arttı. 11-memün ne zaman vefat etti 2-sş anlamlılar Vesıneti-hufizat-korumak Zemene-ahdihi-zamanında Ledeye-ınde-yanında Hubbi-muhıbbü-sevmek Türsele-tüb-asü---göndermek Bilizafet-ilaveten ala-ek olarak 3- zıt anlamlılar Enyünşera-yüktemü---yaymak-saklamak ılmi-elcehlü-bilgi-cehalet Ülemaü-elcühelaü-alimler-cahiller Salaha-harebe-barıştı-savaştı Tü’haze-tuğda-almak-vermek Hasareten-ribhun-kaybetmek-kazanmak 6- c-memün kitapları çok sevdiğinden dolayı Kıbrıs adası valisiyle yunan kütüphanesini kendisine göndermesi şartıyla anlaşma yaptı. 7-a-memün hükümdarlığı sırasında ilmin yayılması,kütüphanelerin yapılması ve alimlar arasında ilmi tartışmaların yapılması için çalıştı. HAZIRLAYAN :NESLİ 2. Sınıf Arapça 3. dönem 6. konu tercümesi 11 Ocak 2012 Çarşamba, 16:06 · tarihinde Kredili Sistem İlahiyat Önlisans tarafından eklendi Okuma parçası ıbni battuta Yaşamı:ibni battuta arap gezgin olarak meşhurdur.hicri 8. Yüzyılda fasda tanca şehrinde yaşadı.islam kültürü ile bir arada ,ıslam çerçevesinde olan berberi halkındandır.ibni batuta arap asıllı Berberilerdendir.islami ilimlerle meşgul olan şerefli bir ailesi vardı.yolculuk ve seyahat sevgisi:ibni batuta seyahat ve yolculuğa olan tutkusuyla tanınır.bir çok kere fasdan hicaza gitti ve geldi.akrabalarına ve arkadaşlarına yolda gördüğü şehirlerden anlatırdı.mekkei mükerreme ve medinei münevverede gördüğü. ıbni batuta küçükken bu tür hikayeleri can kulağıyla dinlerdi.21 yaşına geldiğinde hicaza doğru seyahate başladı.hicri 725 senesinin başlarında yani 700 senesinden önce yolculuk sınırlı idi.faslı hacılar fasdan mısıra ordanda hicaza dört ayda gidiyorlardı.hac mevsiminden dört ay önce hazırlanıp yola çıkyorlardı.hicaza hac vaktinde anca ulaşıyorlardı. Hac ve mısır yolculuğu:ibni batuta arkadaşları ile hepsi için uzun olan bir yolculuk başladı.o zeki akıllı ve adaletliydi.önemli bir mevkide hac kafilesine başkan seçtiler.kafile ıskenderun şehrine ulaştı.ibni batuta şehrin kadısını ziyaret etti.alimlerle buluştu.orada ülkelerden insanlarından ,adetlerinden uzun uzun anlatan adamlarla karşılaştı ve bu hoşuna gitti. Seferleri artırmak arzusu kuvvetlendi.hacdan sonra hindistana ve çine yolculuk yapmaya karara verdi. (şam)dimeşka ziyareti:ibni batuta şehirleri ve insanları tanımayı sürdürdü.şamlılardan duyduğu dimeşka gitti.onlarla oradan hicaza gitti.şam halkı ona ve arkadaşlarına Türklerden ve bizanslilardan bahs etti.her mıntıka ziyaretinde bunu arzuladı. Asya ve Afrika seyahati:asya ve afrikaya bir çok seyahatler yaptı.dünyanın geniş bir bölümünü tanıdı.fası,mısırı şamı,arap adasını,çini ve hindistanı tanıdığı gibi tanıdı.ibni batıuta hindistanda ömrü boyunca yaşadı.hindistanda Müslümanlar arasında önmeli bir kadı oldu.ömrünü burada geçirdi.sonra maldiv adalarını ziyaret etti.sonra çin ,samatraya gitti.her ziyaret ettiği ülkenin şeklini ,eğlence yerlerini,doğru bir şekilde malumatlarıyla anlatan kitap yazdı. Ahrete yolculuğu:onun ahrete yolculuğu Afrika kıyuılarının derinliklerinde oldu.timbüktyüye gitti.o zamanlar ıslam kültürünün önemli merkezlerindendi.timbüktü şehri bugün mali cumhuriyetine bağlı fasa uzun bir mesafede.ibni batuta orayı ziyaret etti ve oarayı yazdı. Seyahat belgeleri:ibni batuta yolculuklarının önmeli malumatlarını kaydetti.her ülkede gördüğü ilginçlikleri edebi bir uslüple yazdı.o kitap tuhfetün nuzzaridir.okuyucular ibni batutanın seyahatleri ismiyle bilirler. Alıştırmalar 1-hangi asırda yaşadı 2-o hicazlımı yoksa faslımı 3-hacılar onu neden başkan seçti 4-ahirete seyahati nerede oldu 5-ilk seyahati nereye idi 6-ne zaman seyahate başladı 7-o zamanlarda ulaşım nasıldı 8-küçüklüğünde duyduğu hikayelere nasıl önme veriyordu 9-bizim ülkemizi gezdimi-orayı yazdımı 10-seyahatlerini kaydettiği kitabın ismi nedir 2-eş anlamlılar Elesfera-rehaletü-seyahat Devene-seccele-kaydetmek Elkarne-asrun-asır Üsratün-ailetün-aile Elmüdünü-beledün-şehirler ıştehera-urufebi-tanınmış 3-zıt anlamlılar Yüseccelü-yeskütü-anlatmak-susmak Elkaraviyyüne-elmediniyyüne-köylüler-şehirliler Beıdün-karibün-uzak-yakın Yuhıbbü-nefere-sevmek-nefret etmek HAZIRLAYAN:NESLİ KREDİLİ SİSTEM ÖNLİSANS İLAHİYAT SAYFASINDAN ALINTIDIR. |
Konu Sahibi ebda82 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
1/7 üniteler arapça-1 abdurrahman... | İSTANBUL İlitam | Medineweb | 2 | 5320 | 03 Aralık 2013 13:43 |
inkilap tarihi soru cevap | İnkilap Tarihi 1 | ebda82 | 0 | 7137 | 20 Aralık 2012 14:36 |
Arapça 3 Ünite Tercüme ve Özet | Arapça 3 | nurşen35 | 14 | 31030 | 10 Temmuz 2012 22:26 |
Türk islam edebiyatı 6.ünite deneme soruları | Türk İslam Edebiyatı | Hasan Bldkt | 1 | 5377 | 03 Mayıs 2012 01:43 |
11 Temmuz 2012, 16:47 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | arapça 3 kitabından 1.ünite Aöf 3.dönem önlisans 1. Konu Okuma parçası Yarışı kim kazanıyor? Tavşan arkadaşı kaplumbağa ile oturuyordu,kaplumbağa ile tavşanın yarış hikayesini anlatıyorlardı.kaplumbağa çalışkanlığı ve azmiyle onu nasıl geçmişti.tavşan dedi ki:bu bir hile ve aldatmaca Senin deden kaplumbağa benim dedem tavşanın uyumasını fırsat bildi yarışa devam etti.dedenin dedemi aldatmasını kabul etmiyorum. Kaplumbağa güldü ve dediki:bu bir hile değil olsa olsa çalışkanlık ve büyük gayrettir.tavşan suratını astı dediki:sen devamlı hatalı olmalarına rağmen dedelerini mudaafa ediyorsun.kaplumbağa şöyle dedi:dedelerimden bahsedildiği zaman gururlanıyorum.senin dedelerinle övünmen gibi buda benim hakkım. Sonra kaplumbağa tebessüm ederek dedi ki:ey arkadaşım güzel güzel de daha önce kim kazanmış bir kere bile geçtiğinizi görmedim . Tavşan dediki:ya ya şu ağaç yarışmanın bittiği yerden uzak olsaydı. Kaplumbağa dediki:o zaman yarın yarışa başlamak için bu noktada uyuyalım.akşam olunca kaplumbağa başını kabuğuna soktu yarınki yarışa hazır olmak için derin bir uykuya daldı. Tavşan toprağa uzandı ve uyumadı.tavşan dedesini hatırladığı için uyumaktan korktu ve bir saate yakın dolaştı.ve yarışı dedisnin kaybettiği gibi kaybetti.güneş doğmadan önce tavşanın gözleri uykudan ağırlaştı.tavşan ısrarla uykusunu savdı. Güneş doğduğunda tavşan derin bir uykuya dalmıştı.horoz yüksek sesle ötüp günü başlattı.kaplumbağa uyandı ve gözlerini ovaladı.tavşana baktı onu uykuya dalmış buldu.kaplumbağa tavşana bağırdı uyanması için. Ama nafile. Kaplumbağa sözü hatırladı horoz öttüğünde yarış başlayacaktı.işte horoz yüksek sesle ötüyordu.tavşan uyanmıyordu.bu kaplumbağanın suçu değildi.kaplumbağa gayretle yarışa başladı.dedesinin tavşanı geçtiğini hatırladı hızını artırdı.güneş ortaya gelmiş gökyüzü parlamıştı.uyuyan tavşanın yüzüne vuruyordu.tavşan birden uyandı.kaplumbağaya doğru baktı ama onu bulamadı. Tavşan düşmanca buluşacakları ağacın yanına yürüdü.orada onu büyük bir telaş aldı.çünkü kaplumbağayı ağaca tutunmuş gördü.o yaptığı ile mutluydu.kaplumbağa güldü ve dedi ki:faydasız bir şekilde seni uyandırmaya çalıştım.bana suç atma .inşaallah yarın övünerek bu yarışı torunlarıma anlatacağım. Tavşan ağladı.hatta burnu kızardı.çünkü o dedesinin evvelce kaybettiği gibi yarışı kaybetmişti ve sinirli,pişman ,üzgün bir şekilde gitti |
11 Temmuz 2012, 16:47 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: arapça 3 kitabından 1.ünite Metni kavrama alıştırmaları 1-kablumbağanın yürüyüşü nasıl başladı? 2-tavşan burnu kızarıncaya kadar niçin ağladı? 3-kaplumbağa başını kabuğuna ne zaman koydu? 4-tavşanın gözleri uykuyla ne zaman ağırlaştı? 5-horoz niçin bağırıyor? 6-kaplumbağa ne zaman gururla kabarıyor? 7-kaplumbağa kimden dolayı devamlı müdafa ediyor? 8-tavşan neye razı olmuyor? 9-yürüyüş nereden oluyor 10-yarışı kim kazanıyor? 2. alıştırma Altı çizili kelimelerin mazi ise muzari ve mastarlarını muzari ise mazi ve mastarlarını belirt 1- ًأَيْقَظَ =mazi ,uyandı ifal babından sülasi mezidin birinci babı يوقِظُ=muzari,uyanır إِقاظً =mastar,uyanmak 2- حاولَ=mazi,denedi mufaale babından sülasi mezidin ikinci babı يُحاوِلُ=muzari,deniyor مُحاوَلَةً=mastar,denemek 3- اِستَيقَظَ=uyandı,mazi ,istifal babının mazisi sülasi mezidin üçüncü nevisinin birinci babı يسْتيقِظ =uyanır,muzari ُإسْتياظً =uyanmak,mastar 4- تَذَكَّرَ=mazi,hatırladı,tefa-ul babının mazisi,sülasi mezidin ikinci nevinin dördüncü babı يتَذكَّرُ =muzari,hatırlıyor تذَكُّرً =mastar,hatırlamak |
11 Temmuz 2012, 16:48 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: arapça 3 kitabından 1.ünite 3. dönem 1. Konu sayfa 17 alıştırmaları 1-mezid fiilleri belirtin 1. Cümlede Seccilü-tefıl babı –kaydetti-mazi fiil 2. Cümlede Telağseme-tefağlele-rubai mezid -mazi fiil-kekeledi 3. Cümlede ınhezeme-infial babı-mazi fiil-yenildi 4. Cümlede Teessera-tefağul babı-mazi fiil-etkilendi ıgravrekat-ifiial babı-mazi fiil-göz yaşlarına boğuldu 5.cümlede ığberra-ifılal babı-tozlandı 6.cümlede Seydara-feyale-yüfeyılü-feyaleten ve fiialen-mazi fiil-kontrol altına aldı 7.cümlede Yügadiru-mufaale babı-muzari fiil-terkediyor-ayrılıyor 8.cümlede Ersele-ifal babı-mazi fiil-gönderdi 9.cümlede Tealleme-tefa-ale-yetefa-alü-tefa-ulen-mazi fiil-öğrendi 10. cümlede ıctemea-iftial babı-toplandı-mazi fiil 11. cümlede Nettefiku-iftial babı-muzari- Tedehhale-tefa-ul babı-mazi fiil-karıştı 12. cümlede Tesdevridiü-istifal babı-muzari fiil-ihlal ediyor 13. cümlede Netenavele-tefaul babı-muzari fiil-yemek yeriz 14. cümlede ıhdevdebet-ifiiaal babı-mazi fiil-kamburlaştı 15. cümlede ıbyaddat-ifiilaal babı-ağardı-mazi fiil 16. cümlede ığlevveda-ifıvvel babı-mazi fiil-bindi 2-mazi fiilleri muzariye çevirin اعطيت—اُعْطِيُ انزعجت—تَنْزَعَجَ شاهدتم—تُشاهِدُونَ التقطت—تَلْتَقِدِينَ اعلم—نُعْلِمُ صارع—يُصاِعُ وسوس—يُوَسْوِسُ انصرف—يَنْصَرِفُ تزلزلت—تَتَزَلَْزَلِينَ اطمانت—تَطْمَاَنُّ 3- muzarileri maziye çevir نسافر=سافَرنا يخرج=اَخَْرَجَ ينقطع=اِنْقَطَعَ يحمر=اِحْمَرَّ يعتقل=اَعْتقَلَ تنفجر=اْنْفَجَرَت يتزلج=تزَلَّجَ اكرم=اكْرمتُ يحدثنا=حَدَّثْنا استريح=استراح 4- mezid mastarların babları Tecennübi=tecennebe-yetecennebü-tecennüben-sülasi mezid humasi babı-tefa-ale ışmigzazi=rubai mezid südasi fiil-ifanlele Tekarrübi=tekarrabe-sülasi mezid humasi babı ıhtirami=sülasi mezid humasi babı 5-boşlukları misale göre doldur Misalde kelimenin mazisi,muzarisi ve masdarı yazılmış Ekrame-yükkrimi-ikramen Ekmele-yükmilü-ikmalen Esleme-yüslimü-islamen Ezane-tüzınü-izanen Erdefe-yürdifü-irdafen Diğer fiilleride aynı şekilde ifal babına mazi-muzari –masdar yazıyorsunuz 6-humasilein ve masdarlar Humasi :ziyade harf alıp beş harfli olan fiilleridr ıhtesebe-ihtisaben ınhezeme-inhizamen Tecadele-tecadülen ınhemera-inhimaren 7-südasi fiillerin masdarlarını yazın Südasi:ziyadelik alıp mazisi altı harfli ola ıstiğfaren ısticaren ıdmihalen ıstikalen ıstihsanen ıstifhemen 8-mazi lerin muzari ve masdarları سامح=يسامح=مسامحة رتب=يرتب=ترتيبا هرول=يهرول=هرولة |
11 Temmuz 2012, 16:48 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: arapça 3 kitabından 1.ünite sülasi mücerred babları ziyade harf almamış aslından üç harfli fiil kalıpları aynel fiilinin harekesine göre altı babta incelenir فعل=يفعل فعل=يفعِل فعل=يفعُل فعِل=ئفعَل فُعُل=يفعُل فعِل=يفعِل --------------------- sülasi mezid rubai babları 12 tanedir üç harf üzerine bir harf ziyade alanlara rubai:dört harfli denir افعل=يُفعِل=اِفْعالا فعَّل=يُفَعِّلُ=تَفْعِيلا فاعَلَ=يُفاعِلُ=مُفاعَلَةً ---------------------- sülasi mezid humasi babları üç harf üzerine iki harf ziyade almış humasi beş harfli olanlar اِنْفعلَ=ينْفعِلُ=اِنْفِعالا اِفْتَعَلَ=يَفْتَعِلُ=اِفْتِعالا اِفْعلَّ=يَفْعَلُّ=اِفْعِلالا تََفَعَّل=يَتَفَعَّلُ=تَفَُّعُّلا تَفاعَلَ=يَتَفاعَلُ=تَفاعُلا ---------------------- sülasi mezid südasi babları üç harf üstüne üç harf ziyade almış südasi altı harfli olanlar اَسْتَفْعَلَ=يَسْتَفْعِلُ=اِسْتِفعالا اَفْعَوْعَل=يَفْعَوْعِلُ=اَفْعَيعالا اِفْعَوّل=يَفْعَوِّل=اِفْعِوِّالا اِفْعَلَّ=يَفْعَلُّ=اِفْعِيلالً ----------------------- rubai mücerred aslından dört harfli olan فَعْللَ=يُفَعْلِلُ=فَعَْللةً=فِعْلالً ------------------------- rubai mezid humasi babları dört harf üzerine bir harf ziyade alan تَفعلَلَ=يَتَفَعللُ=تَفَعْلُلً ------------------- rubai mezid südasi babları dört harf üzerine iki harf ziyade alan اِفْعَنْلَلَ=يَفْعَنْلِلُ=اِفْعِنْلاَلً Bunlardan 6 tanesine SÜLASı MÜCERRED denir: 1-Feale-Yef'ulü 2-Feale-Yef'ilü 3-Feale-Yef'alü 4-Feile-Yef'alü 5-Feule-Yef'ulü 6-Feile-Yef'ilü Bunlardan 12 tanesine SÜLASı MEZıD denir: Bu 12 bab da 3 nevidir: 1-Kendisine tek harf ziyade olunandır.Bu da 3 tanedir: 1-ıF'AL BABI= Ef'ale-Yuf'ilü-ıf'alen 2-TEF'ıL BABI= Fa'ale-Yufa'alü-Tef'ılen 3-MUFAALE BABI= Fâale-Yufâılü-Mufâaleten 2-Kendisine 2 harf ziyade olunandır.Bu da 5 tanedir: 1-ıNFıAL BABI= ınfale-Yenfeılü-ınfiâlen 2-ıFTıAL BABI= ıfteale-Yefteılü-ıftialen 3-ıF'ıLAL BABI= ıfalle-Yefallü-ıf'ılâlen 4-TEFA'UL BABI=Tefa'ale-Yetefa'alü-Tefa'ulen 5-TEFÂUL BABI=Tefâle-Yetefâalü-Tefâulen 3-Kendisine 3 harf ziyade olunandır.Bu da 4 babtır: 1-ıSTıFAL BABI= ıstefale-Yestefılü-ıstifâlen 2-ıF'ÎÂL BABI= ıfav'ale-Yefav'ılü-ıf'îâlen 3-ıF'IVVAL BABI= ıfavvele-Yefavvilü-if'ıvvâlen 4-ıF'ÎLÂL BABI= ıf'ââlle-Yef'âllü-ıf'îlâlen Bunlardan bir tanesi RÜBAı MÜCERRED içindir.Bu da bir babtır: 1-Fa'lele-Yufa'lilü-Fa'leleten rubai mezid humasi fiiller aslı dört harfli olan fiillere te eklenerek elde edilen humasi baba denir tedahrece-yetedahracü-tedahrucen rubai mezid südasi fiiller ifanlele-yefanlilü-ifinlalen |
11 Temmuz 2012, 16:54 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | arapça3 2.ünite 3. dönem 2. Konu Haber türleri Okuma parçası ışçi Bizim mahallemizde duvarları yıkık çatısı çatlak ağaç direkler üzerine duran devamlı ve heran çökabilecek ağaç lara dayalı toprak bir ev var. Küçük yüksek pencereleri şeffaf naylondan levhayla örtülü çünkü camları ve çerçeveleri kırık. Bu evde eba said adlı küçük iki çocuğu Tayyip eşinden oluşan ailesiyle beraber fakir bir işçi oturuyor. Bir günden bir güne kıt kanaat geçiniyorlar.ebu said 40 yaşında uzun boylu omuzları geniş kolları güçlü esmer tenli sarkık sık bıyıkları geniş kara gözleri yüzünden eksik olmayan bir gülümsemesi olan bir adam. Güneşin doğuşuyla beraber evden çıkar iş takımları olan torbayı sırtına alır siyah bir pantolon üstüne gri bir gömlek tamamı yırtık rengi solmuş bir palto giyer ve çarşıya doğru yol alır.şöyleki hamal olarak çalışır.büyük depolarda çalışır patronun isteklerini yerine getirir yük taşımak yahut köylerden gelen meyve ve sebzelerle yüklü arabaları boşaltır. Ona yetmeyecek za bir ücret karşılığında.ebu said bıkmadan usanmadan gün boyu çalışır.bir kereye mahsus durarak yada dükkanın duvarına yaslanarak mütevazi yemeğini yer.ebu said iş aletlerini torbaya koyduğunda hava kararmış olur.evin yiyecek ve içecek ihtiyaçlarını satın alır bazen oğluna bir gömlek bir elbise yada kızına arabanın üstünden kullanılmış bir elbise alır. Eve yorgun döndüğü vakit Eşi latif bir tebessümle tatlı bir sözle onu karşılar küçük çocukları ona doğru koşar sevinçle ikisini kucaklar sonra o ikisi gelen yiyecekleri torbadan çıkarır hepsi sevinçle yemeğe geçer Allahın verdiği nimetlere şükrederek ve onlara taksim ettiği rızka kanaat ederek. Metni kavrama alıştırmaları 1-parçaya göre cevaplandır 1-evin duvarları nasıl? 2-bu evde kim oturuyor? 3-saidin ailesi kimlerden oluşuyor? 4-said kaç yaşında? 5-saidin gözleri nasıl? 6-‘’ ‘’ GÖMLEğı ‘’’’? 7-‘’’’omuzları’’’’’? 8-‘’’’’kolları ‘’’’’? 9-‘’’’’’’rengi’’’’’’’? 10-‘’’’’’’bıyıkları’’’’’? 11-said evinden ne zaman çıkıyor? 12-said sırtında ne taşıyor? 13-eşi onu nasıl karşılıyor? 14-ona doğru kim koşuyor? 15-hangi amel hoş değil? |
11 Temmuz 2012, 16:55 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: arapça3 2.ünite 3. dönem 2. Konu alıştırmaları Sayfa 44 deki 1-parçadaki haberleri belirtiniz Eminün –Vefiyyün-tükellimühü feye-tike bittabibi(haber fiil cümlesi)-tühabbiruhu feyeciüke biddevai(haber fiil cümlesi)-ındema tüfaciül veladetü(haber cümle olarak gelmiş)-inneşibe harikun-fi vahdetin(haber harfi cerle şibhi cümle)-fi dıkın--ahmeku-mecnunün- 2-altı çizgili mübtedanın haberini ve türünü belirt Sılahın(müfred haber) Minel ılaci(harfi cerle şibih cümle) Filcimsi küllihi(harfi cerle şibih cümle) Minennezafet(harficerle şibih) Nezafetün(müfred haber) 3-haberin türünü belirt 1-ındel müdiri-zarfla gelmiş şibih cümle 2-elkalbü-müfred 3-gafurun-müfred 4-yüsrün-müfred 5-tahte akdemil ümmehati-zafr bitişmiş şibih cümle 6-etyabü-müfred 7-aleyküm-harfi cerle şibhi 8-ındessadmetül üla-zarfla şibhi 9-azımün-müfred 10-vehımün-müfred 11-mürtefiun-müfred 12-emamel beyti-zarfla şibhi 13-lezizün-müfred 14-cedidün-müfred 15-sadikatün-müfred 16-bilmeduvvine-harfi cerle şibhi cümle 17-yezraul kamha-fiil cümlesi 18-fiddabıkıl evveli-harfi cerle şibhi 19-filhakıbeti-harfi cerle şibhi 20-yüsadiu sadikahü-fiil cümlesi 4-haber yapın Nafizatani meftuhatani---iki pencere açıktırlar Babani muglekatani—iki kapı kapalıdır Elhadikatü cemiletün-bahçe güzeldir Elmüderrisüne nacihune-hocalar başarılıdırlar Keyfe halüke-nasılsın Eyne lüstazi-hoca nerede Ma mihnetül validü-babanın işi nedir Indi kalemün-yanımda kalem vardır Essaatü fevkal cidari-saat duvardadaır Kırmızılar haber siyahlar mübteda 5-cümle habere çevir Eladıbbaü yeteveccehüne ilel müşteşfa-doktorlar hastaneye gidiyorlar Elcünidü yeıdüne min erdıl mağraketi-askerler savaş alanından dönüyorlar Elbuhratü yeğzibe lmaü-göl suyu tatlı olur Elmü-minü yetvekkelü alallahi-mümin Allaha tevekkül eder Essevbü yerhısül semenü-elbise ucuz olur Essaihune tentezırune fissaleti-yolcular salonda bekliyorlar Muhammedün tekdımü lyevmeminel karyeti-muhammed köyden bugün dönüyor Kırmızılar yapılan değişiklik 6-müfred haber yap 1- Tekıfü-mevkıfün olur 2- Yezhebüne-zahibüne 3- Yudıllü- müdillün 4- Menbeatün 5- Sadıkun 6- Mesbihune 7- Mencehıne 8- Mesumüne 9- Mehracün 10- Mezraüna Not: 5. alıştırmada müfred haberi cümle habere çevirmek için isim olan müfred heberleri fiile çevirip haberleri fiil cümlesi yaptık 6. soruda cümle haberi müfred haber yapmak için fiilleri isme çevirip müfred haber olmalarını sağladık 1-talib nerede okuyor Cevap:eddalibü yedrüsü fi camiatil ürdünü Talib Ürdün üniversitesinde okuyor 2-kalem nerede Cevap:elkalemi fevkal mektebi Kalem masanın üzerinde 3-bağdat hakkında görüşün nedir Cevap:rağyatü şevariuha nezıfetün Temiz caddelerini gördüm 4-çiftçiler toprağı ne zaman eker Cevap:elfellahu yezraunel erda fi faslilharfi Çiftçiler toprağı sonbaharda eker 5-sandalye nerede Elkürsiyyü halfel mektebi Sandalye masanın arkasında 6-altın hakkında görüşün nedir Raeytü siğruhu mürtefiun Fiyatının yüksek olduğunu gördüm 7-misafirler nerede Elmüsafirune filmadari Misafirler havaalanında 8-a gurubundaki mübtedalar için uygun haber b grubundan seç Anlamlarını veriyorum eşleştirin A grubu Hasta Hacılar Elektirik Tavuk Tatil Lambalar Saat Bahçe Otobüs Kaside B grubu Pazar günü Eti tatlıdır Durumu rahattır Kabeyi tavaf ediyorlar Modern çağın icatlarından Dakik Odayı aydınlatıyor şehir merkezine gidiyor Onu anlamak zordur Evin arkasında 9-isim cümleleri haberin türleri Ennevmü zaruretün-uyku gereklidir Zaruretün-müfred haber Fekkıtatü teltefü kelkürreti ve tenamü Kırmızı olan cümle haber cümlesi fiil cümlesi olarak gelmiş Vedduyuru tenamü ındema yegtilleyli Kuşlar gece olduğunda uyuyor Kırmızı olan cümle fiil cümlesi olarak gelmiş haber Parçanın geri kalanını dikkatli bir şekilde inceleyip diğer haber leri bulun 10-sorunun cevabı 1-kainattaki her canlı için uyku zaruridir. ısimle başladığı için isim cümlesidir Ennevmü-mübteda dır Zaruretün –haberdir 2-kedi top gibi yuvalanıyor ve uyuyor Elkıtatü-mübteda Cümlenin gerisi haber 3-kuşlar gece olduğunda uyuyor Edduyuru-mübteda Cümlenin gerisi haber alıntıdır |
22 Ocak 2013, 15:43 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | arapça 3 kitabının ( 7.-8.-9.-10.) üniteler resimler erol71 e aittir [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
04 Şubat 2013, 04:07 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 14876 Üyelik T.:
01 Aralık 2011 | Cevap: Arapça 3 Ünite Tercüme ve Özet Arapca 3- 7.ünite Okuma parcasi tercüme HAYVANLARA SEVKATLI DAVRANMAK Muhakkak ki hayvanlar alemi insanlar alemi gibidir.Hayvanlar aleminin bazi hususiyetleri ,bir tabiati,hissiyatlari vardir. Allahu Teala buyurdu:yeryüzünde debelenen (hareket eden)ve iki kanadiyla ucan hic bir canli yoktur ki sizin gibi bir ümmet olmasin. Onlarin da sizin gibi iyi davranilma ve merhamet edilme haklari vardir.Muhakkak ki hayvanlara merhamet göstermek insani cennete sokar.Tipki rasululahin dedigi gibi:Bir adam yolda yürüyorken siddetle susadi.Ve bir kuyu buldu.ve oraya indi.sonra cikti. bir de bakti ki susuzluktan dili disari cikmis ve soluyan bir köpek.Hararetinden islak topragi yiyor.Adam dediki köpek hararetinden benim susadigim gibi susamis. Kuyuya indi.ayakkabisini suyla doldurdu.onu agziyla tuttu.ve köpegi suladi. Allahu teala o adama tesekkür etti.ve bagisladi. Dediler ki:ya Rasululah Hayvanlar hususnda bizim icin bir ecir (ücret,sevap)varmidir?Cigeri(basi)islak,canli herseyde ecir vardir.Diger taraftan hayvanlara merhametsiz (kasvetli)davranmak arese sokar,Rasululahin dedigi gibi:Bir kadin bir kedi yüzünden atese girdi.Onu bagladi.Onu doyurmadi.Salivermedi ki o yeryüzünün haseratindan (böceklerinden)yesin. Islam haram kilmistir.hayvan (beklerken ,ayaktayken,) dururken sirtinda uzun süre beklemeyi.Nebi söyle dedi(sav):Hayvanlarin sirtlarini oturak (sandalye)edinmeyin. ve yasakladi ,Gücünden daha fazlasini tasitmayi.hayvanlarin sirtinda yük varken siddetle güdülmesini .(zorla ).Onlara siddetle vurmayi,bekleme genel bekleme konaklama yerlerinde agir yük altinda bekletmeyi,hayvanlarin ac birakilmasini,atis talimi icin hedef edinmeyi,vucütlarini atesle daglamayi yasaklamistir.fakat Allah rasulu lanet etmistir. ruhu olan canliyi hedef edinenlere. Yenilen hayvanlara gelince :onlara merhamet sudur ki;Hayvanlarin kesilecegi bicagi bilemek,onlari sulamak,dersisni yüzmeden önce bir miktar beklemek.(birakmak). Hayvani yatirmadan önce bicagi bilemeyi,Rasulullah emretmistir.fakat bir adam bir hayvani kesmek icn yatirdi.ve bicagini biliyor.Rasulullah ona dedi:Onu bir korkuyla mi öldürmek istiyorsun?(Onu öldürmeden önce mi öldürmek istiyorsun?)Onu atirmadan önce bicagini bileseydin ya!Hz.Ömer bir adama rastladi.bir koyunu kesmek icin ayagindan sürüklüyor."Sana yaziklar olsun!"Onu ölüme güzel bir götürüsle götür. Abdullah ibn.mesud dedi:Rasululah ile bir seferdeydik.rasulullah bir haceti icn bizim yanimizdan ayrildi.O sirada bir kus gördük.iki avrusu vardi.onun iki yavrusunu aldik.Kus geldi.Ötmeye( Feryada) basladi.Rasulullah geldi.Kim bu ayrimi(faciayi)yapti? Cocuklarini derhal ona teslim edin!dedi Toplumsal müesseselere gelince,hayvanlar konusnda büyük nasipleri vardir.(Hayvanlar konusnda faaliyetleri vardir) Hasta hayvanlarin iyilesmeleri icin (ilac)özel vakiflarin ve eski listelerinde bu faaliyetlerin sabit olmasi, bunlari bulmamiz bile yeterlidir. (eski vakiflarin kayitlarinda kuslarin hastaligini bile düsündüklerini gösteren kaytlar toplumsal müesseselerin ne kadar ecirli,önemli seyler yaptiklarina delildir ) Belkide hayvanlara iyi davranma konusunda kültürümüzdeki en dogru örnek celil sahabinin davranislarini görmemizdir.ebu derda gibi;O devesine ölümü sirasinda dedi:Ey deve ,benimle davalasma,beni sikayet etme .ben sana gücünden fazla yük yüklemedim.Baska örnek,Adiyy b.hatim gibi;Karincalara ekmek veriyordu ve söyle diyordu.Muhakkaki onlar bizim komsularimizdir.ve bizim üzerimizde haklari vardir. Ve baska örnek büyük imamlarimizdan vardir.Ebu Ishak Sirazi;Arkadaslarindan bir kac kisiyle bir yolda yürüyordu.Bir köpekle karsilastilar.Arkadaslarindan biri onu kovaladi. Imam onu nehyetti.Bilmiyormusun ki onunla bizim aramizda yol müsterektir.(Ortaktir.) Bu [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] hizmetidir.muallime
__________________ |
04 Şubat 2013, 05:10 | Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 14876 Üyelik T.:
01 Aralık 2011 | Cevap: Arapça 3 Ünite Tercüme ve Özet Arapca 3-8.ünite okuma parcasi tercüme Bir tacirin hikayesi Bir Tacir bazi bölgelere ticaret icin cikti.Onun yaninda 100 ritil (agirlik birimi)demirden yük vardi.Ve onu teleften korumasi icin esnaftan birine emanet etti.Bir müddet sonra geri döndü.Ve demiri geri istedi.Adam ona dedi.Onu fareler yedi.tacir ona dedi.farelerin dislerinin hersseyi kemirdigini istmistim.Sonra cikti ve adamin ogluna rastladi.ve onu intikam icin yanina aldi.babasina ders vermek icin onu götürdü.ertesi gün adam ona geldi.Cocugunu sordu.tacir dedi. -"senin evinden ciktigimda gördümki bir sahin bir cocugu kapmisti .kimbilir( Belki de) o senin cocugundu."Adam kafasina öfkeyle vurdu."Ya kavmim siz hic bir sahinin cocugu kaptigini duydunuzmu?ya da gördünüzmü?" _Evet gördüm.öyle bir yer ki farelerin demiri kemirdigi bir yerde sahinlerin fili kapmasi hicte tuhaf degildir.Adam dedi: _Evet,demiri ben aldim.iste ücreti.oglumu bana geri ver! muallime Bu bir [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] hizmetidir.
__________________ |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
ARAPÇA 2 ÖZET/MEDİNEWEB | Mihrinaz | Arapça2 | 2 | 28 Kasım 2017 23:01 |
Arapça Tercüme Yapabilecek Olan Var mı ? | nezirhankaplan | Genel Arapça | 7 | 12 Şubat 2015 12:15 |
inkılap 2 & 3.ünite özet ve ünite soruları | pehlivan | İnkilap Tarihi 2 | 0 | 10 Mart 2014 22:35 |
Türkdili-2 (6.ve 7. ünite ÖZET) | makbergülü | Türk Dili 2 | 0 | 24 Mayıs 2013 17:45 |
Ebu Davut Süneni Arapça - Tercüme ve Şerhi | enderhafızım | Kitaplar/Kütüphane | 2 | 10 Aralık 2012 11:59 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|