|
Konu Kimliği: Konu Sahibi NUR,Açılış Tarihi: 22 Ekim 2007 (19:10), Konuya Son Cevap : 26 Mart 2020 (13:59). Konuya 16 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
22 Ekim 2007, 20:26 | Mesaj No:11 |
Cvp: Uydurma Hadisler Bir ırkı öven veya yeren hadisler uydurmadır: "Ben Arabım, ama Arap benden değildir." "Hafıza on kısımdır; Dokuzu Türklerde, biri diğer insanlardadır. Türk Milleti zekidir, biliyoruz ama bu kadarı da mübalağa yahu )) "Ben kulakları delik atlar üzerinde gelen ve atlarını Fırat ve Dicle'nin kenarına bağlayan Türkleri görür gibi oluyorum." "Zencinin karnı tok olduğunda zina eder, açsa hırsızlık yapar." "Zencilerden sakının. Çünkü onlar çirkin yaratıklardır." "Allah kızdığı zaman vahyi Farsça indirir. Razı olduğu zaman Arapça indirir." | |
22 Mart 2008, 18:54 | Mesaj No:12 |
Cvp: Uydurma Hadisler gerçekten müthiş bir çalışmayı bizlerle paylaşmışsınız.bize göre bu kadar çok kamplaşmanın, şerha şerha bölünmenin altında yatan önemli sebeplerden biridir uydurma hadisler.hele ki günümüzde kitap okumada suriyenin bile gerisinde kalmış bir toplum olarak atalarımız dedelerimiz ne yapıyorsa bizde takipçisi olmuşuz.hele hele geniş kitlelerin itibar ettiği alimler öyle hadislere yer vermişler ki kendilerine taassubla bakan okuyucuları her okuduklarını gerçek sanmakta ve araştırma ihtiyacı duymamaktadır ne yazıkki... birkaç tanede biz paylaşalım.. ***Farenin aslında Yahudi olduğu, bu yüzden deve sütü içmediği (Bakınız Sahihi Müslim Zühd) ***Karganın sapkın(fasık) olduğu (Bakınız Buhari 59/16, Hanbeli Müsned 2/52) ***“Cehennemde kafirin azı dişi Uhud dağı kadar, derisinin kalınlığı da üç günlük mesafe kadardır.” Sahihi Müslim ***“Peygamber deve eti yemekten soruldu, Peygamber ‘Onu yediyseniz hemen abdest alın’ dedi.” Ebu Davud 1/185 ***“Salı günü gündüzün ortasında veya güneş yükseldiğin-de kim ki her rekatında bir Fatiha, bir Ayetel Kürsi ve üç İhlas okumak suretiyle on rekat namaz kılarsa, yetmiş gün defterine günah yazılmaz, bu yetmiş gün içerisinde ölürse şehit olarak ölür ve yetmiş senelik günahı bağışlanır.” İhyau Ulumiddin 1/539 | |
24 Şubat 2009, 14:37 | Mesaj No:13 |
Durumu: Medine No : 16627 Üyelik T.:
11 Şubat 2012 | Uydurma Hadis Nasıl Anlaşılır
UYDURULMUŞ HADİSLER Toplumda din adına oluşmuş yanlış inanç ve amellerin ekserisi Mevzu/ uydurulmuş Hadislerden kaynaklanmaktadır. Halkın cahil kesimi, bunları sorgulayıp ayıklayamamış, çok sevdiği Peygamberine nispet edilen yalanları kemal-i hürmetle benimsemiş, hatta bu yalanlara sarılmanın kendisine şehit sevabı bile kazandıracağına inanmıştır. Uydurulmuş hadislerin toplumda yapmış olduğu tahribat maalesef TAMİR EDİLEMEZ boyuttadır. Bizim amacımız, karınca kararınca Müslüman kardeşlerimizin dikkatlerini çekmek ve arı duru İslam’ı kendilerine takdim ve tavsiye etmektir. UYDURULMUŞ HADİS NEDİR ? Bir kimsenin uydurup, iftira ederek peygamberimize nispet ettiği hadislerdir. Yani, peygamberimizin demediği bir sözü, yapmadığı bir davranışı, onaylamadığı bir şeyi, peygamberimiz dedi, yaptı, onayladı diye ortaya atmaktır. Uydurma hadisleri konu alan yüzlerce kitap yazılmış, bu kitaplarda hadis uyduran kişiler, hadis uydurulan konular ve uydurulmuş hadisler tek tek açıklanmıştır. Ama bugünkü nemelazımcı Müslüman tipi bunları araştırıp inceleyeceği yerde maalesef atalarının yolundan gitmiş, onlardan gördüklerinin yalan yanlış ayırdını yapmadan takipçisi ve uygulayıcısı olmuştur. Konunun bilimsel analizi çok uzun ve herkesin anlayacağı türden olmadığından biz, burada kısaca işin özünü sunup faydalı olmak arzusundayız. HADİS UYDURMA İLK NE ZAMAN BAŞLADI ? Dünyada her zaman insanları en iyi kandırmanın yolu; Allah’ı, peygamberi, Kur’an’ı, yani kısaca dini alet olarak kullanmak olmuştur. Bu tip aldatmalar, sadece İslâm tarihine de özgü değildir. İnsanlık, tarihinin her döneminde dinî inançları kullanılarak istismar edilmiştir. Kur’an’ı tahrif edemeyeceklerini görenler, tabiri caizse surda delik açmanın Kur’an dışında bir takım yalanlarla mümkün olabileceğini düşünüp, kötü emellerini hadis uydurmak suretiyle gerçekleştirmişlerdir. İslâm tarihinde ilk hadis uydurması peygamberimizin sağlığında yapılmış; bir kişinin sevdiği kızı alabilmek için peygamberimizin ağzından bir yalan uydurması ile başlamıştır. Bunu duyan peygamberimiz ise herkesi uyarmıştır: “Kim bilerek ve kasten benim üzerime bir yalan söylerse ateşten yerine yerleşsin.” O zamanki Müslümanların nitelikleri bu tip bir cinayete zaten elvermiyordu. Onlar Kur’an ile terbiye olmuş ve eğitilmiş kişilerdi. İşin ciddiyeti gereği, ince eleyip sık dokurlardı ve her duyduklarının peygamberimizden de teyidini alırlardı. Peygamberimizden sonra Ebu Bekir ve Ömer dönemlerinde de hadis uydurma pek görülmemiştir. Gerçi peygamberimizin ölümünden sonra ilk halife seçimi sırasında ortaya atılan “İmamlar Kureyş’ten olacaktır” hadisi tartışılmıştır ama peygamber ağzından söz aktarma o dönemde yaygın değildir. Osman’ın öldürülmesinden sonra ise Müslümanlar arasında inanılmaz fitne ve olaylar baş göstermiş ve bunların taraftarları, otuz-kırk bin Müslüman’ın hatta sahabenin kanına girenler, olaylara ve tuttukları yola bir dayanak bulma mecburiyetine düşerek, hadis uydurmaya hatta uydurtmaya başlamışlardır. Herkes kendini öven, karşı anlayışı da yeren hadisler ortaya atmaya başlamış ve ilk hadis uydurma harekâtı böyle başlamıştır. Ömer ve Ali’nin birkaç sahabeyi azarladıkları ve tartakladıkları olmuşsa da uydurma hadislerle mücadeleyi ilk defa ciddiye alan ve ayıklamayı ilk emreden Halife Ömer b. Abdülaziz olmuştur. Harun er-Raşid de hadis uyduranları katletmiştir. Büyük hadis bilgini Abdullah b.El Mübarek bir gurup bilginle birlikte, uydurulmuş hadislerin tespit ve ayıklanmasına büyük emek vermiştir. (Allah onlardan razı olsun. HADİS UYDURMANIN AMAÇLARI 1- Müslümanları içlerinden kendi silâhlarıyla vurmak, arı duru İslâm’ı tahrif ederek dini yozlaştırmak. (Bu amaç için genellikle Yahudi kökenli kişiler çok hadis uydurmuşlardır. 2- Bazı mezhep ve tarikat gibi ekollerin kendilerini güçlendirmek ve taraftar toplama gayretleri. 3-Cahil halkın sömürülmesi. 4- Devlet adamlarına yaranabilmek, onlardan makam mevki koparabilmek. 5- Din adamı geçinen bazı sapık ve cahil kimselerin, halkı ibadet ve takvaya gayret ettirmek, kötü şeylerden de uzak tutabilmek için peygamber adına hadis uydurmanın yararlı olacağı inancına sahip olmaları. 6- Siyasi çıkarlar. (İlk kez Osman ve Ali ihtilâfı döneminde yaygınlaşan uydurmacılık daha sonra Şam’da saraylarda devam etmiştir. İstanbul’un fethini müjdeleyen hadis de o dönem uydurmalarındandır.) 7- Irk, kabile, dil, şehir ve imam taraftarlığı. (FANATİZM) 8- Gaflet, cehalet, kibir. (Bazı raviler iyi ezberleyememiş, bazıları bunamış durumda hadis rivayet etmişlerdir. Bazıları yanlışı ortaya çıkınca düzeltmemiş, bazıları da karıştırmıştır. UYDURULMUŞ HADİS NASIL BELLİ OLUR ? Bunun bir çok yolu ve usulü olmasına rağmen, bilimsel yöntemlerin herkes tarafından bilinmesi ve uygulanması imkânsızdır. Bu sebeple burada pratik ipuçları veriyoruz: Uydurulmuş hadis; 1- Kur’an ve sahih sünnete aykırıdır. 2- Anlamı bozuktur. 3- Akla, bilime, tecrübeye, müşahedeye ve evrensel normlara ters düşer. 4- Ahlâksız, kişiliksiz, yalancı, çıkarcı vs. kişiler tarafından ortaya atılmıştır. 5- Rivayetteki sözler ve rivayetin konusu, peygambere yakışmayacak ölçüde bayağıdır. 6- Bir çok insan tarafından duyulması lâzım gelen konularda sadece bir kişi tarafından rivayet edilmiştir. 7- Rivayet eden kişinin çıkarları doğrultusundadır. 8- Tarihî ve coğrafî bilgilere uymaz. 9- Peygamber tarafından rüyada öğretildiği iddiası ile sunulur. Uydurulmuş hadisleri tespit etmenin bunlara benzer daha bir çok yolu vardır. Ama bunların en sağlamı ve en kısa yolu hadisin KUR’AN İLE SAĞLAMASINI YAPMAKtır. Nasıl ki sarraflar altının saflık derecesini mihenk taşı ile tespit ederlerse, Müslümanlar da bir rivayetin doğru olup olmadığını Kur’an ile sağlama yaparak tespit etmelidirler. Kur’an’a ters olanların yalan ve uydurma oldukları kesindir. Meselâ; bir çok hadis kitaplarında,”VELED-İ ZİNA CENNETE GİREMEZ” ve “ÖLÜ, ARKASINDAN EHLİNİN AĞLAMASI NEDENİYLE AZAP OLUNUR” hadisleri yer almaktadır. Kur’an ile sağlaması yapıldığında bu rivayetlerin En’âm suresinin, 164. ayetine aykırı oldukları görülmektedir: “Şunu da söyle: Allah her şeyin Rabbi iken O’ndan başka bir rab mı arayayım? HERKESİN KAZANDIĞI KENDİ ÜSTÜNDE KALIR. HİÇ BİR GÜNAHKÂR BAŞKA BİR GÜNAHKÂRIN YÜKÜNÜ TAŞIMAZ. Sonunda dönüşünüz rabbinizedir. Tartışmaya girdiğiniz şeyleri o size haber verecektir.” Başka bir örnek olarak; “Bir kimse her gün yüzünden iki yüz ayet okursa ......MÜŞRİKLERDEN OLSA BİLE, ALLAH ANA BABASININ AZABINI HAFİFLETİR.” rivayetinin sağlamasını yaparsak, bu rivayetin de Bakara suresinin 86. ve 162. ayetleri ile Nahl suresinin 85. ayetine ters düştüğü görülmektedir. Yani bu hadis de kesin olarak uydurmadır. Biz, yukarıda verdiğimiz esas ölçüleri doğrultusunda, her akıllı kişinin bu ölçülerle araştırma ve ayıklama yapabileceğine inanmaktayız. Dolayısıyla, kimden duyulursa duyulsun, hangi kitaptan okunursa okunsun her rivayetin mutlaka tahlili yapılmalı, yani her rivayet elekten geçirilmelidir. Toplumda sağlam diye bilinen kitaplar da buna dahildir. Onların içinde de yüzlerce yalan ve yanlış vardır. İşte Sahih-i Buhari’den bir örnek; Kitabü-l Enbiya 83 numaralı hadis. Metin ve meali birlikte sunuyoruz: “...Ebu hureyre RA. Şöyle demiştir. Rasulüllah SA. Şöyle buyurdu: “Âdem ile Mûsâ birbirine huccet getirip çekiştiler. Mûsâ, Âdem’e: -Sen, günâhın seni cennetten çıkarmış olduğu Âdem’sin, dedi. Âdem de Mûsâ’ya: -Sen Allah’ın risâletleri ve kelâmı ile seçip üstün kıldığı Mûsâ’sın. Sonra sen, ben yaratılmadan evvel üzerime takdir edilmiş bir işten dolayı beni kınıyorsun, dedi. Bunun ardından Rasulüllah iki kere: “böylece Âdem Mûsâ’ya delil ve bürhanla gâlip oldu” buyurdu. Âdem ve Musa peygamberlerin yaşadıkları yerler ve yaşadıkları zamanlar itibariyle bir araya gelerek konuşmaları mümkün değildir. Bu rivayet hem tarihî hem coğrafî hem de Kur’an’ın verdiği bilgilere ters düşmektedir. O hâlde uydurmadır. Görüldüğü gibi, sağlam denilenlerin içerisinde de buna benzer uydurmalar vardır (hatta yüzlercesi vardır). Bazı rivayetlere ise uydurma sıfatı yetmemektedir. Çünkü içlerinde Kur’an’ın NOKSAN olduğunu iddia edecek kadar, rezil olanları bulunmaktadır. Sonuç olarak, asılları Arapça olan yüzlerce uydurma hadis kitapları içerisinde on binlerce uydurulmuş hadis vardır. Çeşitli kaynaklar bunların sayısının tam olarak bilinemediğini ama kırk elli bin dolaylarında tahmin edildiğini yazarlar. Bu uydurulmuş hadislerin çoğu, daha sonra uyduranlar tarafından itiraf edilip açıklanmıştır. Ama buna rağmen bu uydurmaları kitaplardan ve toplumdan söküp atmak mümkün olmamıştır. Ülkemizde bunların meşhur olanları ve dilimize çevrilmiş olanları da vardır. Meselâ İmam-ı Gazali’nin İhya-ü Ulumü-d Din’i, Tenbihü-l Gafilin, Dürretü-n Nasihin kitapları bunlardan bazılarıdır. Tasavvuf ve Tarikat çevrelerinde elden ele dolaşan kitaplar ve risaleler, İslâmî bir mahiyet taşımadığından konumuzu ilgilendirmemektedir. KONULARI İTİBARİYLE, OY BİRLİĞİYLE UYDURMA OLDUĞU KABUL EDİLEN HADİSLER: 1- Kur’an surelerinin faziletlerini konu edinen hadisler. 2- Aklı yeren hadisler. 3- Haftanın belirli günlerinde nafile namazları öven ve tavsiye eden hadisler. 4- Recep ve Şaban aylarının faziletini ve bu aylarda tutulan orucun faziletini konu alan hadisler. 5- Aşure günüyle ilgili hadisler. 6- Peygamberimizin eşi Ayşe’ye “Humeyra” (sarışın)diye hitap eden hadisler. 7- Kutuplar, gavslar gibi tarikat ve tasavvuf imamlarını konu alan hadisler. 8- Mehdi ile ilgili hadisler. 9- Şehirleri öven, bazı şehirlerin faziletlerinden bahseden hadisler. 10- Gaybe ait, yani geleceğe dair tarih veren hadisler. (Şu tarihte şu olacak, şu gün şu olur gibi. 11- Bekârlığı öven hadisler. 12- Horoz, güvercin ve tavuk ile ilgili hadisler. 13- Peygamberler ve bazı kişilerin kabirleri hakkındaki hadisler. 14- Ebu Hanife ve İmam-ı Şafi’nin adlarının anıldığı hadisler. 15- Mürcie, Cehmiyye, Kaderiyye, Eş’ariyye mezheplerinden bahseden hadisler. 16- Kıyamet alametlerinin belirli aylarda ortaya çıkacağını haber veren hadisler. 17- Bir peygamberden daha çok bir ihtisas sahibinin tavsiyelerine benzeyen hadisler. Meselâ; “Keşkek beli kuvvetlendirir”, “Yumurta ve soğan kısırlığı giderir” hadisleri gibi. 18- İmanın artıp eksilmesine dair hadisler. 19- Medine, Mekke ve Kudüs’ün dışındaki şehirleri öven ya da kötüleyen hadisler. 20- Sevap veya ceza konusunda çok abartılı hadisler. 21- Hızır ve İlyas’ın hayatta olduklarına dair hadisler. 22- Abbasoğullarının hilâfetini haber veren hadisler. 23- Arap’ı, Kureyş’i ölçüsüz öven, diğer ırkları yeren hadisler. 24- Satranç ile ilgili hadisler. 25- Çocuğa Ahmed, Muhammed adını koymanın faziletine dair hadisler. 26- Evlâdı ve malı kötüleyen hadisler. (“Sizden birinizin yüz altmış yılından sonra köpek eniği yetiştirmesi, çocuk yetiştirmesinden daha hayırlıdır” hadisi gibi.) 27- İfade tarzı ve içeriği saçma olup peygambere yakışmayan hadisler 28- Akik taşından yapılmış yüzük takmanın faziletine dair hadisler. 29- Mescide kandil takmanın, hasır (halı, kilim) sermenin faziletine dair hadisler. 30- Ticareti kötüleyen hadisler. 31- Mercimek, pirinç, bakla, patlıcan, üzüm, pırasa, karpuz, ceviz gibi yiyecek maddeleri ve gül, nergis, menekşe gibi çiçek ve bitkiler hakkındaki hadisler. 32- “Ya Ali!” diye başlayan ve Ali’ye vasiyet niteliği taşıyan tüm hadisler. Tüm hadis ve din bilginlerince uydurma oldukları oy birliğiyle kararlaştırmış ve konuları itibariyle yukarıda sıralanmış olan özellikler dikkate alınmak suretiyle, uydurulmuş hadisler kolaylıkla ayıklanabilir. Bilhassa da çeşitli yayınlarla (meselâ takvim yapraklarında ve gazete sayfalarında) günlük hayatımıza sokulmak istenen imzasız, hadis diye millete sunulan sözlerin mutlaka tahlilinin yapılması gerekmektedir. Allah yardımcımız olsun. ALINTI: |
25 Şubat 2009, 02:01 | Mesaj No:14 |
Durumu: Medine No : 16627 Üyelik T.:
11 Şubat 2012 | Cvp: Uydurma Hadisler
Kardeşim hatasız olan tek kaynak kuran'dır sana sahihi buhariden şunlarıda nakledeyim ona göre düşünün 1:ALLAH'IN BALDIRI OLURMU. Kuran (onun benzeri gibi hiç bir şey yoktur) şura 11 Hadis:(allah ahirette peygamberler kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir) müslim-iman 302 saihi buhari 97/24/10/29/hanbel3/1 Allaha hiçbir şeyin benzemediğini söyleyen ayete karşın,hiç bir mecazi ifadeyi çağrıştırmadan,allah'ın baldırı plduğunu ve ahirette baldırını açacağını söylemenin saçmalığı ortada 2:2- ALLAH EL SIKIŞIR MI? Kuran: (Ve hiçbir şey O’nun dengi değildir)112- İhlas Suresi 4 Hadis: (Allah benimle görüştü ve el sıkıştı. Elini iki omuzum arasına koydu. Öyle ki parmaklarının soğukluğunu iki göğsüm arasında hissettim.” Hanbel 5/243 Yine bu hadiste hiçbir mecazi manayı çağrıştırmadan, Allah’a parmak, parmaklarına da soğukluk atfederek Allah şekilleştirilmektedir. Bu hadis İhlas Suresi’nin Allah’ın hiçbir şeye denk olmadığını söyleyen ayeti gibi daha birçok ayetle de çelişir. Eğer hadisteki “el” ifadesi mecazi bir manaya gelip insani eli çağrıştırmasa kabul edilebilir olurdu. Örneğin “Her şey Allah’ın elindedir.” dediğimizde cümlenin akışından her şeyin Allah’ın kontrolünde olduğu anlaşılır. Fakat Allah’a parmak, parmaklara soğukluk atfeden bu hadisten böyle mecazi bir manayı kimse çıkaramamaktadır. Üstelik bu hadiste Allah ile Peygamber’in el sıkışması gibi kabul edilemez bir ifade de yer almaktadır. Şimdi bu hadisleri din kabul eden hadisçiler, mezhepçiler mi gerçek Müslümandır, yoksa hadislerdeki yanlışlıkları görüp Kuran’ı yeterli gören Kuran Müslümanları mı? 3- DİN DEĞİŞTİREN ÖLDÜRÜLSÜN MÜ? Kuran: (Dinde zorlama yoktur.2-Bakara Suresi 256 Hadis: “Dinini değiştireni öldürün.” Nesei 7-8/14,Buhari 12/1883 Allah’ın hükmünü hadisle aşmaya, Allah’ın dinini kendi kafalarına uydurmaya çalışanların bu uydurması yüzünden çok kelleler gitmiştir. Radikal dinci örgütlerin yaptığı katliamları bu örgütlerin zihinlerinde meşrulaştıran bunun gibi hadislerdir. Evlerinin bodrumunu insan mezarına çevirenleri , ama aynı Buhari ve Nesei gibi hadis kitaplarını da övmekte, dinin kaynağı olarak göstermektedir. Bu ne biçim bir iştir? Kardeş daha birçoğu |
25 Şubat 2009, 02:09 | Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 16627 Üyelik T.:
11 Şubat 2012 | Cvp: Uydurma Hadisler
4- ÖLÜNÜN SUÇU NE? Kuran: “Doğrusu hiçbir günahkar bir başkasının günah yükünü yüklenmez.” 53- Necm Suresi 38 Hadis: “Ölü ailesinin kendisi için ağlamasından dolayı azaba uğratılır.” Buhari-K. Cemiz 32,33,34 Ne akla, ne de Kuran’ın genel mantığına uymayan bu hadis de uydurmacılığın Kuran ve akılla çelişkilerine örnektir. 5- NEDİR BU KADIN DÜŞMANLIĞI? Kuran: “Ben sizden erkek olsun, kadın olsun hiçbir çalışanın ürettiğini boşa çıkarmayacağım. Hepiniz birbirinizdensiniz.” 3- Ali İmran Suresi 195 Hadis: Kadınlar arasında iyi kadın, yüz tane karga arasında alaca bir karga gibidir. Buhari 9/1391 Kuran hayır üreten erkeğin de kadının da önünü açık tutarken, hadisler kadının önünü kapamaktadır. Kadın konusu, Peygamber’e iftira olarak uydurulan hadislerin en çok olduğu konulardan biridir. 6- SÖYLEYİN BAKALIM Kuran: “Zulmedenler dedi ki: Siz olsa olsa büyülenmiş bir adama uyuyorsunuz.” 25- Furkan Suresi 8 Hadis: “Peygamber Medine’de bir Yahudi tarafından büyülendi. Günlerce ne yaptığını bilmez durumda ortalıkta dolaştı.” Buhari 76/47 Hanbel 6/57,4/367 Muhammed Abduh ve Mutezile’nin bu hadise itirazlarına karşın Muhammed Ebu Şehbe hadisi şöyle savunur: “Eğer Abduh sihir hadisini inkar etmişse akıl ve nakil ilimlerinde söz sahibi el Maziri, el Hattabi, Kadı İyaz, İbn Teymiyye, İbnul Kayyım, İbn Kesir, en Nevevi, İbn Hacer, el Kurtubi ve Alusi gibi pek çok alim de O’nun hem rivayet ve hem de dirayet yönünden doğru olduğunu ispat etmişlerdir.” Şehbe, Buhari ve Müslim’in de hadisi kabul ettiğini anlatır ve sihir sonucu olanları hadislere dayandırarak şöyle aktarır: “ Peygamberimiz’e sihir yapılmıştı. Öyle ki hanımları ile cinsi münasebette bulunmadığı halde bulunduğunu zannederdi. Süfyan bunun en şiddetli sihir olduğunu söylemiştir.” (Ebu Şehbe, Sünnet Müdafaası, sayfa 152-153) Kuran’a göre ise Peygamber’in büyülendiğini söyleyenler. En güvenilir (!) hadisçilerin çoğuysa Peygamber’in büyülendiğini söylemektedir. Lütfen bu önermelere mantıkla bakın? |
25 Şubat 2009, 02:13 | Mesaj No:16 |
Cvp: Uydurma Hadisler
Mevlüt kardeş; Konunun İkinci kısmı için yorum yapmaya gerek yok. Fakat birinci bölümün sebebi inzali için Kalem:42' ye bakman ve bu konuda İbn Teymiyenin yorumuna ve İbn' ul Kayyim El-Cevziyyenin Medaricüssalikin' e bakabilirsin. Aynı zamanda: Dİnde zorlama yoktur fakat; İslama girdikten sonra irtidat edenleri Rasulullah (a.s.v.) bizatihi isimlerini sayarak katlini emretmiştir.
| |
26 Mart 2020, 13:59 | Mesaj No:17 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 |
Her okuduğunu vahiy zanneden zihniyete anlatikabilir mi bilmiyorum ama buyurun; Horoza sövmeyin. Çünkü o namaza uyandırır. (Ebu Davud, 5101) "Allah dedi ki, Adem oğlu zamana sövüyor. Ben zamanım (ed-Dehr)..." (Buhari, Edeb 101...) "Pireye sövme. Çünkü o peygamberlerden birini namaza kaldırdı" (Ebu Ya'lâ 2959) "İbn Ömer, Resulullah dedi ki, "Hastalık bulaşması ve uğursuzluk diye bir şey yoktur. Uğursuzluk ancak üç şeyde olur: At, kadın ve ev (Buhâri, 5772) Ebu Hureyre'den: "Resulullah dedi ki, "Horoz ötüşünü duyduğunuz zaman Allah'ın fazlıından isteyin. Çünkü o, meleği görmüştür. Eğer eşeğin anırmasını duyarsanız, Allah'a şeytandan sığının. Çünkü o şeytanı görmüştür" (Buhârî, Bedu'l-Halk, 15/4); Müslim, Zikr ve'd-Dua, 82); Ebu Davud, 5102; Tirmizî, 3459) Abbâs, Nebi (sav) ile Medine'den çıktım. Ona doğru yönelerek dedi ki, "Şayet yıldızlar onları saptırmazsa Allah bu şehri şirkten temizlemiştir" (Ebu Ya'la, 5781). Ali'den; Peygamber (sav) tarlalara kafataslarının dikilmesini emretti. Dedim ki, "Bu ne içindir ey Allah'ın Elçisi" "Göz (nazar) için" dedi. (Bezzâr, 3054) Soru şu; sizin için hangisi önemli Resulullah adına küfrün, şirkin, çirkinliklerin yayılması mı yoksa hocalarınızın size tapmanızı emrettiği kitaplar mı? Şunu anlamak bu kadar zor olmasa gerek; Kur'ân haricindeki hiçbir kitap kutsal, korunmuş, hatasız değildir. Kitapta yazıyor diye hiçbir şey doğrudan kabul edilmez!!!
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Tıbbi Nebevi Eserlerindeki Bazı Uydurma Hadisler ve Bilgiler | Esadullah | Tibbi Nebevi ve Alternatif Tıp | 2 | 30 Nisan 2019 23:29 |
Zayıf ve uydurma hadisler | YaŞuHa | Hadis-i Şerif | 0 | 23Haziran 2011 20:08 |
Muhtelif Nev`de Hadisler | Huzurİslam | Hadis-i Şerif | 5 | 26 Kasım 2008 03:08 |
Şuf`ay`a Dair Hadisler | Belgin | Hadis-i Şerif | 0 | 24 Kasım 2008 08:38 |
Kutsi hadisler | CaferTayar | Hadis-i Şerif | 0 | 10 Aralık 2007 17:20 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|