Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GÜNCEL.::. > Üyelerimizin Tanışma Bölümü > Hafta'nın Misafiri

Konu Kimliği: Konu Sahibi Esma_Nur,Açılış Tarihi:  22 Ocak 2012 (19:34), Konuya Son Cevap : 24 Şubat 2012 (23:44). Konuya 37 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Konu Kapatılmıştır
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 26 Ocak 2012, 15:29   Mesaj No:31
Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:54
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: 2012 4. hafta'nın misafiri YASEMİN ATAMAN

"Rahman ve Rahim Olan ALLAH'ın adıyla"
Yasemin bacım öncelikle misafirhanemize hoş geldiniz. Sorular sorulmasnıı bekledim,verilcek cevaplar doğrultusunda soralarımı sormayı yeğledim.

Bacım bir kaç soruda ben sorayım inşallah.


Özellikle “la diyebilmek” rumuzlu üyemizin sorduğu sorulara verdiğiniz cevaplar çok dikkatimi çekti. Bende ona vermiş olduğunuz cevaplara mahsuben bir kaç soru sorayım..

1-
Bir müslüman Bakara 221. Ayetin hükmünü günümüzde nasıl uygulanmalıdır?


“”Müşrik (Allah'a ortak koşan) kadınları, (onlar) mü'min oluncaya kadar nikâhlamayın. Mü'min bir cariye müşrik (hür) bir kadından elbette daha hayırlıdır, hoşunuza gitse bile. (Kadınlarınızı da) müşrik erkeklerle, (onlar) mü'min oluncaya kadar nikâhlamayın. Mü'min bir köle, müşrik (hür) birinden hoşlansanız bile elbette daha hayırlıdır. ışte onlar, (sizi) ateşe davet ederler. Allah ise kendi izni ile (sizi) cennete ve mağfirete davet ediyor ve insanlara âyetlerini açıklıyor. Umulur ki onlar böylece tezekkür ederler.” Bakara/221

2-) Maide 5. Ayetin hükmüne göre ehl-i kitabın kadınları ile evelnmek müminler için helaldir. Bu istisnayı durum diğer tüm din mensubu kadınların müminlere nikah akdi yapması haram olduğunun da işaretidir. Bu durumda kimlerin hangi dine mensup olup olmadığı tespiti sizce yapılması gerekmezmi?


"...Sizden önce kitap verilen ümmetlerin hür ve iffetli kadınları da iffetlerinizi koruyarak, zina etmeksizin, gizli dost tutmaksızın, kendilerine mehirlerini verip nikâhladığınız takdirde size helâldir..." (Maide,5)

3-) Kuran da birçok ayette kafirlerin dost ednilmesi yasaklanmış kafirleri dost edinenlerin dinden çıktıkları bildirilmiştir.. Bu durumda günlük yaşantınızda dost ve dost olmayanların ayırımını nasıl yapıyorsunuz.? Bu ayetleri günlük hayatınızda nasıl tatbik ediyorsunuz?


"Ey iman edenler, eğer babalarınız ve kardeşleriniz imana karşı küfürden hoşlanıyorlarsa onları dost edinmeyin! Sizden her kim onları dost edinecek olursa, işte bunlar kendilerine zulmedenlerdir." Tevbe/23


"Müminler, müminleri bırakıp da kafirleri dost edinmesinler. Her kim bunu yaparsa, Allah'dan ilişiği kesilmiş olur." Al-i-imran/28


"Ey iman edenler, sizden olmayanları dost edinmeyin; onlar, sizi şaşırtmakta kusur etmezler, sıkıntıya düşmenizi arzu ederler. Baksana, öfkeleri ağızlarından taşmaktadır; sinelerinin gizledikleri ise daha büyüktür. Eğer düşünürseniz, sizlere ayetleri açıkça bildirdik." AL-i-imaran/118


4-) Sizce tekfirin tanımı nedir? Aşağıdaki iki alimin sözlerini yorumlarmısnız?

Abdurrahman b. Hasan:

“Rasuller, kendilerine uyanların tümüne bütün müşriklerden uzak kalmalarını, onlarla ilgi ve bağlarını koparmalarını, onları tekfir etmelerini istemişlerdir.” (Fethu’l-Mecid ala Şerhu Kitabi’t-Tevhid)

Ebu Hanife'ye "Bir kimse kafiri kafir olarak bilmem derse?" diye soran kişiye, "O kafir gibidir" cevabını vermiştir.

(Ebu Hanife'nin Beş Eseri - sf: 40)

Ebu Hanife bir başka yerde şöyle dedi:

Said b. Müseyyeb'den bana ulaştığına göre, kafirleri bulundukları mevkie indirmeyen onlar gibidir"

(Ebu Hanife'nin Beş Eseri - sf: 43)

5-) Peygamber efendimiz (sav) in amcası Ebutalip din düşmanlığı yapmamış tam tersine peygamberin ve davasının arkasında tüm gücüyle durmuştur. Buna göre İslamla alenen savaşmayan,müslümanlara kin ve nefret beslemeyen bu kişiye illaki müslümandır demenin mantığı varmıdır?


Allah’a emanet olunuz bacım
__________________
Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli.
Alt 26 Ocak 2012, 20:01   Mesaj No:32
Medineweb Sadık Üyesi
YASEMİN ATAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:YASEMİN ATAMAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11916
Üyelik T.: 02 Mart 2010
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Yaş:55
Mesaj: 487
Konular: 102
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: 2012 4. hafta'nın misafiri YASEMİN ATAMAN

Alıntı:
Yitiksevda Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Teşekkürler:

Kader Kur'anda geçer İmanın şartları arasında gösterilen bu kavram İman esasımıdır yani Kadere İman varmıdır?

Burdaki bütün sorularınız kelamcıların yıllarca tartışıpta sonuçlandıramadığı sorular.Sizinde bildiğiniz gibi Kelam ilmi,batının felsefecilerinden etkilenen islam alimlerinin gereksiz konularda yıllarca kafa yormasına neden olmuş,bunca emeklerine rağmende herhangi bir sonuca varamamışlardır.

Kur’ân-ı Kerim’de “kader” kelimesi, iman esasları içinde sayılan hepimizin bildiği anlamıyla kullanılmamaktadır. Kur’an, bu kelimeyi, evrenin Allah tarafından belirlenmiş kurallar ve ölçüler içerisinde yarattığı; rastgele ve tesadüfî bir şekilde yaratılmadığı anlamında kullanmaktadır.Kur’an’da, kader imanın bir prensibi olarak sunulmamıştır.Ancak, bu, Kur’an’da kader konusunun yer almadığı anlamına gelmez. Kader’in imanın bir prensibi olarak zikredilişi, Peygamber (s.a.s.)’in hadislerinde geçmektedir.

Kadere iman, insana kâinatta her şeyin yüce bir hikmete göre cereyan ettiğini gösterir. Mü’min, kendisine bir zarar geldiği zaman feryadı basmaz. Başarı ve iyilik dokunduğu zaman da her şeyi unutarak sevinip şımarmaz. Böylece mü’min kadere inanmakla dengeli ve mutedil bir olgunluk kazanır. Dünyada da mutluluğun ve üstünlüğün zirvesine ulaşır. Bu konuda Yüce Allah şöyle buyurur: “Gerek yeryüzünde, gerek nefislerinizde meydana gelen hiçbir musibet yoktur ki, bizim onu yaratmamızdan evvel bir kitapta yazılmış olmasın. Şüphesiz bu, Allah’a göre kolaydır. Allah bunu, elinizden çıkana üzülmeyesiniz ve O’nun size vereceği ile sevinip şımarmayasınız diye yazmıştır. Allah kendini beğenen kibirli kimseleri sevmez"(Hadid-22,23)

Kader konusunda, bir mü’min için, bunları bilmek yeterlidir. Bunun dışında kader konusunda çatışıp çekişmek, münakaşalar yapmak câiz değildir. Çünkü mutlak kader Allah’ın bir sırrıdır, sınırlı kapasitesi olan insan aklının bu konudaki tüm sırları idrâk etmesi mümkün değildir.

Ebû Hüreyre’nin şöyle dediği rivâyet olunur
: “Biz kader konusunda tartışırken Rasûlullah (s.a.s.) yanımıza çıkıp geldi. Kaderi tartıştığımızı görünce, öfkelendi ve yüzü kızardı, sonra şöyle buyurdu: “Size bununla mı gönderildim? Sizden önceki kavimler bunu tartışma konusu yaptıkları için helâk oldular. Bu konuda tartışmanızı istemiyorum.”



Kabir azabı Kur'anda açık delilleri ile yokken bizi ölmeden Allah adına hesaba çekenler neye dayanarak bunu iddia etmektedirler?

Kabir azabının varlığından yada yokluğundan ziyade,sürdüğümüz hayatın mahiyeti önemlidir.
İslamda esas olan Kulluk eksenli bir hayat yaşamaktır.Ömrü Allaha kulluk üzere geçen bir kişinin kabir azabıyle herhangi bir sorunu olamayacağı kesindir.Kabir azabının varlığı yada yokluğu,teslim olmuş kişilere ne kadar gereklidir ki?İman üzere yaşamış ve iman üzere ölmüş insanlar için.Yada aksini düşünelim,ömrü isyanla geçmiş ve o hal üzere olan bir kişinin ahir hayatı viran olmuşssa....Bunları tartışıp sonuçlandırmaya çalışmak yerine,bize emredilen mükellefiyetlerimizi dikkatle hayatımıza uygulamanın yardımlaşmasını yapmalıyız diye düşünüyorum.


İnsanın yaptığı fiiler kendinden mi Allah'tanmı Örnek olarak: Elimde bir silah var ve ateş ettiğimde o kurşunun karşımdaki kişiye isabet etmesi kişinin fiilimidir yoksa külli iradenin müdahalesimidir?

Hidayet ve Sapkınlık Allah'tanmı gelir Kulun seçimimidir Ayetlerin yorumlarını Hidayet ve sapkınlık Allah'tandır tercümeleri ne kadar doğrudur?

Bu soruların cevabı yukarıdaki (Kader konusundaki) cevaplarla ilişkili.Yani bunların cevabını orda verdim.Çünkü sorular farklı olsada mahiyeti aynı.

Ehli sünnete göre Hadis itikatta delil alınabileceğine dair görüşler Kur'anın itikat anlayışını etkilermi ?

İtikadın sınırları sadece Kur'an belirler.Bunu dışında itikadda belirleyicie bir unsur yoktur.
Ehli Sünnet gibi bir takıntım yok benim.Müslüman olmak ve müslüman olarak anılmak yeterlidir görüşündeyim.


Yine Ehli Sünnetin bazı alimlerine göre Yönetici idareci vb Fasık zalim bile olsa itaat şarttır görüşü Kur'ana ne kadar uygun?

Ehli Sünnet Alimleri ne düşünür bilemem ama,bu sorunun en güzel cevabını Ebu Hanefi yaşantısıyle vermiştir.Emevi Halifesi Mansura,"Vasıt Mescidinin kapılarını say desen saymam" diyerek görev yapmayı kabul etmemiş ve bedelinide zindanlarda şehit olarak ödemiştir.Tabi arkasında talebesi İmam Yusuf kadılığa başlayarak hocasının uygun görmediğini yapmıştır.

Son bir soru Ayeti kerime Allah ''emaneti'' dağlara ovalara vb sunduğunda hiçbiri kabul etmeye yanaşmamakta ve bu emaneti yalnız insan yüklenmekte bu hakikat ortada iken görünmeyen varlıklar olarak geçen isimlere imtihanı yüklediğimizde Allah adına emanet dağıtmış olmazmıyız (Örneğin cinler tabiri Gerçekte ne anlamda geçer Kuranda) ?

Biz kimseye bişeyler yüklemiyoruz kardeşim.Allah yarattıklarından kime ne gerekiyorsa yüklenecek, onuda eksiksiz olarak yüklemiştir.Biz iman edenlerin tek yapması gereken kulluk davamızda samimice yol almaya bakmak.

Kur'an dışında Allah resulüne vahiy gelmişmidir vahyi gayri metluv vb?

Kur'an dışında vahiy gelmediğine inanıyorum.

Hadisler Dinde esasmıdır tarihi malumatmıdır?

Dinde esas değildir ama tarihi malumatta değildir.Hadislere olan ihtiyacımız kaçınılmazdır.Bir çok konuda bizleri aydınlatmaktadır.


Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler vereceğiniz cevaplarda değerlendirmeyi red veya kabul hususunu ayrıca belirtecem selametle kalın...
Sorularınıza cevaplar verdim acizane.
Kardeşim,şimdi benden size kardeşane bir nasihat.
Yukarıdaki sorularında ciddi isen ve bu eksende düşünüyorsan,bu tür düşüncelerden ve sorgulamalardan bir an önce kurtul.Çünkü bu tür sorular zaman içerisinde Kulluk mekezli bir hayat yaşamaya mani olabilir.Beni sakın yanlış anlama,sadece kardeşin kardeşe nasihati olarak değerlendir.
__________________
Alt 26 Ocak 2012, 21:01   Mesaj No:33
Medineweb Sadık Üyesi
YASEMİN ATAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:YASEMİN ATAMAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11916
Üyelik T.: 02 Mart 2010
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Yaş:55
Mesaj: 487
Konular: 102
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: 2012 4. hafta'nın misafiri YASEMİN ATAMAN

Alıntı:
kamer34 Üyemizden Alıntı Mesajı göster
"Rahman ve Rahim Olan ALLAH'ın adıyla"
Yasemin bacım öncelikle misafirhanemize hoş geldiniz. Sorular sorulmasnıı bekledim,verilcek cevaplar doğrultusunda soralarımı sormayı yeğledim.

Bacım bir kaç soruda ben sorayım inşallah.


Özellikle “la diyebilmek” rumuzlu üyemizin sorduğu sorulara verdiğiniz cevaplar çok dikkatimi çekti. Bende ona vermiş olduğunuz cevaplara mahsuben bir kaç soru sorayım..

1-
Bir müslüman Bakara 221. Ayetin hükmünü günümüzde nasıl uygulanmalıdır?


“”Müşrik (Allah'a ortak koşan) kadınları, (onlar) mü'min oluncaya kadar nikâhlamayın. Mü'min bir cariye müşrik (hür) bir kadından elbette daha hayırlıdır, hoşunuza gitse bile. (Kadınlarınızı da) müşrik erkeklerle, (onlar) mü'min oluncaya kadar nikâhlamayın. Mü'min bir köle, müşrik (hür) birinden hoşlansanız bile elbette daha hayırlıdır. ışte onlar, (sizi) ateşe davet ederler. Allah ise kendi izni ile (sizi) cennete ve mağfirete davet ediyor ve insanlara âyetlerini açıklıyor. Umulur ki onlar böylece tezekkür ederler.” Bakara/221

İslam bildiğimiz gibi cemaat olarak yaşanabilecek bir dindir.Bireysel olarak yaşanabilen ibadetler sınırlıdır.Günümüzde evlenecek tevhid ehli olan gerek erkek gerekse hanım müslümanlar evlenecekleri kişilerinde tevhid ehli olmasına dikkat etmeli oluşturacakları ailenin temellerini Allah'ın rızasına uygun atmalıdırlar.Şurası bir gerçektir maalesef günümüzde saflar net olarak ayrışmadığı için kimin müşrik kiminde tevhid ehli olduğunu kesinlikle araştırmamız gerekmektedir.Dünyevi çıkarlar ve edinimileri benimseyerek bilerek bir müşrikle evlenemez hiç bir muvahhid.Çünkü aile yapısı yetişecek nesil için çok önemlidir.


2-) Maide 5. Ayetin hükmüne göre ehl-i kitabın kadınları ile evelnmek müminler için helaldir. Bu istisnayı durum diğer tüm din mensubu kadınların müminlere nikah akdi yapması haram olduğunun da işaretidir. Bu durumda kimlerin hangi dine mensup olup olmadığı tespiti sizce yapılması gerekmezmi?

"...Sizden önce kitap verilen ümmetlerin hür ve iffetli kadınları da iffetlerinizi koruyarak, zina etmeksizin, gizli dost tutmaksızın, kendilerine mehirlerini verip nikâhladığınız takdirde size helâldir..." (Maide,5)

Bunun tespiti yine evlenecek kişiye düşüyor.Yani evlenecek kişilerin İslami bir yuva kurma dertleri var ise gereken araştırmayı yapacaklarına inanıyorum.



3-) Kuran da birçok ayette kafirlerin dost ednilmesi yasaklanmış kafirleri dost edinenlerin dinden çıktıkları bildirilmiştir.. Bu durumda günlük yaşantınızda dost ve dost olmayanların ayırımını nasıl yapıyorsunuz.? Bu ayetleri günlük hayatınızda nasıl tatbik ediyorsunuz?


"Ey iman edenler, eğer babalarınız ve kardeşleriniz imana karşı küfürden hoşlanıyorlarsa onları dost edinmeyin! Sizden her kim onları dost edinecek olursa, işte bunlar kendilerine zulmedenlerdir." Tevbe/23


"Müminler, müminleri bırakıp da kafirleri dost edinmesinler. Her kim bunu yaparsa, Allah'dan ilişiği kesilmiş olur." Al-i-imran/28


"Ey iman edenler, sizden olmayanları dost edinmeyin; onlar, sizi şaşırtmakta kusur etmezler, sıkıntıya düşmenizi arzu ederler. Baksana, öfkeleri ağızlarından taşmaktadır; sinelerinin gizledikleri ise daha büyüktür. Eğer düşünürseniz, sizlere ayetleri açıkça bildirdik." AL-i-imaran/118

Müslümanın hayatı naasslarla sınırlıdır.Ayetlerde Allah'a ve O'nun dinine karşı bir tavırdan bahsediliyor.Yani küfrü imana tercihten,bu tercihin sonucuna göre davranmaktan bahsediliyor.Bizlerde tabiki İnancımıza karşı tavır alan ve Allah'ı kendisine hasım olarak görenlere karşı bir sevgi besleyemeyiz.Bu itikadi bir konudur.Bir başka ayette de "Sakın zulmedenlere meyletme,sonra ateş sanada dokunur" diyerek uyarılmaktayız.


4-) Sizce tekfirin tanımı nedir? Aşağıdaki iki alimin sözlerini yorumlarmısnız?

Abdurrahman b. Hasan:

“Rasuller, kendilerine uyanların tümüne bütün müşriklerden uzak kalmalarını, onlarla ilgi ve bağlarını koparmalarını, onları tekfir etmelerini istemişlerdir.” (Fethu’l-Mecid ala Şerhu Kitabi’t-Tevhid)

Ebu Hanife'ye "Bir kimse kafiri kafir olarak bilmem derse?" diye soran kişiye, "O kafir gibidir" cevabını vermiştir.

(Ebu Hanife'nin Beş Eseri - sf: 40)

Ebu Hanife bir başka yerde şöyle dedi:

Said b. Müseyyeb'den bana ulaştığına göre, kafirleri bulundukları mevkie indirmeyen onlar gibidir"

(Ebu Hanife'nin Beş Eseri - sf: 43)

Tekfir kısaca birini küfürle itham etmektir.

İslam dini,kuralları havada olan yada görece değerlerin varlığıyle var olan bir din değildir.En ufak ayrıntının bile unutulmadığı bir dinin mensubuyuz bizler.Müslümanın müslümanlığı nasıl kati naaslarla belirtilmiş ise,kafirin küfrüde aynı naaslarla belirtilmiştir.Rasullullah(as), bütün müşrikleri tekfir edilmesini istemiştir,ama ilişkilerin kesilmesinide söylediğini sanmıyorum.Bağdan kasıt da ancak gönül bağıdır.Dünyevi yada ticari bağların koparılmayacağını biliyoruz.

Kafirin kafirliği açıkça ayan ise,ona müslüman demek tabiki kişiyi kafir gibi yapar.Çünkü Allah'ın kafir dediğine bizler müslüman diyemeyiz.

Kafirleri bulunduğu mevkiden indirmeye gücü olupta indirmeyen onlardan hoşnut demektir.Kafirden ve küfürden memnun olanın islamda yeri yoktur.


5-) Peygamber efendimiz (sav) in amcası Ebutalip din düşmanlığı yapmamış tam tersine peygamberin ve davasının arkasında tüm gücüyle durmuştur. Buna göre İslamla alenen savaşmayan,müslümanlara kin ve nefret beslemeyen bu kişiye illaki müslümandır demenin mantığı varmıdır?

O kişinin müslüman olmadığını biliyoruz.Mekkenin kadınları dalga geçmesin diye,gururu islama girmeye engel olan birini neden zorla müslüman yapmaya çalışalım ki.

Allah’a emanet olunuz bacım

Aklımın erdiği kadarıyle cevaplamaya çalıştım.İnşaallah faydalı olmuşumdur.
__________________
Alt 26 Ocak 2012, 22:28   Mesaj No:34
Medineweb Sadık Üyesi
MusabBinumeyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:MusabBinumeyr isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13855
Üyelik T.: 22 Mayıs 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:
Memleket:Güneşin Doğduğu YerdeN..
Yaş:37
Mesaj: 745
Konular: 254
Beğenildi:52
Beğendi:0
Takdirleri:160
Takdir Et:
Standart Cevap: 2012 4. hafta'nın misafiri YASEMİN ATAMAN

Öncelikle hayırlı olsun misafirliğiniz.Müsadenizle bir kaç sualde ben sorim düşüncelerinizi öğrenmek istiyorum.

1. Namazın 5 vakit olduğunu kabul etmekle birlikte hiç bir ihtiyaç durumu olmadan da mutlak olarak cem edilebileceğini söyleyen biri bidatçı olur mu? Yoksa bidatçılıktan da öte bu düşüncede olmanın imana zararı var mıdır?

Eğer bu görüşte olmak bidat ise ihtiyaçsız cem'e caiz diyen az da olsa Ehli Sünnet alimi olması bunun bidat olarak görülmemesi için delil midir? (icma olmadığı için)

2. Mütevatir hadisi reddetmeye küfür deniyor. Ancak hadis nasıl mütevatir seviyeye ulaşır konusunda ihtilaflar var. 3 kişi rakamından 100 leri bile aşan rakamlar teleffuz ediliyor. Bu durumda mütevatir hadisi reddeden küfre düşer görüşü bazı problemleri doğurmuyor mu?

3. Bidat ehlinin muhalefeti icmayı bozar mı Ehli Sünnete göre? Mesela mutedil Şia'nın(Zeydiyye gibi)mutedil Haricilerin(İbadiyye gibi) mutedil Mutezile'nin muhalefeti icmayı bozar mı? Bu konuda Ehli Sünnet'in görüşleri nelerdir?
Alt 26 Ocak 2012, 22:48   Mesaj No:35
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart Cevap: 2012 4. hafta'nın misafiri YASEMİN ATAMAN

Yasemin Kardeşim cevaplar için teşekkürler katılmadığım birçok nokta olmasına rağmen...Yalnız cevaplarınız arasında dikkatimi çeken Kamer34 abime Ebu Talip hususundaki yanlış kanaatiniz ve bu konuda bilgiye dayanarak konuşmadığınız size tek bir soru Muaviye Ebu Süfyan Amr b as Yez it Bunlar Müslüman da ! Ebu talip Müslüman değil size bir link verecem lütfen inceleyin değerli kardeşim...

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alt 27 Ocak 2012, 00:55   Mesaj No:36
Medineweb Sadık Üyesi
YASEMİN ATAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:YASEMİN ATAMAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11916
Üyelik T.: 02 Mart 2010
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Yaş:55
Mesaj: 487
Konular: 102
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: 2012 4. hafta'nın misafiri YASEMİN ATAMAN

Alıntı:
MusabBinumeyr Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Öncelikle hayırlı olsun misafirliğiniz.Müsadenizle bir kaç sualde ben sorim düşüncelerinizi öğrenmek istiyorum.

1. Namazın 5 vakit olduğunu kabul etmekle birlikte hiç bir ihtiyaç durumu olmadan da mutlak olarak cem edilebileceğini söyleyen biri bidatçı olur mu? Yoksa bidatçılıktan da öte bu düşüncede olmanın imana zararı var mıdır?
Eğer bu görüşte olmak bidat ise ihtiyaçsız cem'e caiz diyen az da olsa Ehli Sünnet alimi olması bunun bidat olarak görülmemesi için delil midir? (icma olmadığı için)


Ben bu zamana kadar namazları cem edebileceğim bir durumla hiç karşılaşmadım.
Zaruret halinde cem edilebileceğini biliyorum.
Dikkat etmemiz gereken konu kulluğumuzda samimmice davranmamızdır.Allah'ın emirlerine samimimce sarılmamızdır.Bundan ötesinin müslümanı çokta ilgilendireceğini sanmıyorum.



2. Mütevatir hadisi reddetmeye küfür deniyor. Ancak hadis nasıl mütevatir seviyeye ulaşır konusunda ihtilaflar var. 3 kişi rakamından 100 leri bile aşan rakamlar teleffuz ediliyor. Bu durumda mütevatir hadisi reddeden küfre düşer görüşü bazı problemleri doğurmuyor mu?

Mütevatirde dahil hadisi ret etmek kişiyi küfre sokmaz ben böyle düşünüyorum.
Kaldı ki,mütevatir olarak üzerinde uzlaşmaya varılan bir tek hadis vardır.
İtikadı belirleyen tek kaynak Kur'andır.Kur'anın dışında itikatımızı belirleyen bir kaynak yoktur.


3. Bidat ehlinin muhalefeti icmayı bozar mı Ehli Sünnete göre? Mesela mutedil Şia'nın(Zeydiyye gibi)mutedil Haricilerin(İbadiyye gibi) mutedil Mutezile'nin muhalefeti icmayı bozar mı? Bu konuda Ehli Sünnet'in görüşleri nelerdir?

Bu konular hiç bir müslümanı ilgilendirmiyor.
Bunlar benim görüşümce gereksiz bilgilerdir.Daha öncede belirttiğim gibi benim ehli sünnet olma gibi bir derdim yok.Sadece müslüman olmaya çalışıyorum.Hiç bir konuda Ehli Sünnetin görüşüne müracaat etmedim bu zamana kadar.Ama benim tercih ettiğim görüşleri birileri ehli sünnet diye isimlendiriyorsa onada bişey diyemem.

Umarım gerekli açıklamayı yapabilmişimdir.
__________________
Alt 27 Ocak 2012, 01:01   Mesaj No:37
Medineweb Sadık Üyesi
YASEMİN ATAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:YASEMİN ATAMAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11916
Üyelik T.: 02 Mart 2010
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Yaş:55
Mesaj: 487
Konular: 102
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: 2012 4. hafta'nın misafiri YASEMİN ATAMAN

Alıntı:
Yitiksevda Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Yasemin Kardeşim cevaplar için teşekkürler katılmadığım birçok nokta olmasına rağmen...Yalnız cevaplarınız arasında dikkatimi çeken Kamer34 abime Ebu Talip hususundaki yanlış kanaatiniz ve bu konuda bilgiye dayanarak konuşmadığınız size tek bir soru Muaviye Ebu Süfyan Amr b as Yez it Bunlar Müslüman da ! Ebu talip Müslüman değil size bir link verecem lütfen inceleyin değerli kardeşim...
Ebu talip son nefesinde Kelime-i Tevhidi getirmiş ise sorun yok,müslümandır.
Bu zamana kadar okuduğumuz bütün kaynaklarda iman etmeden öldüğünü gördük.Ama sizin ulaştığınız farklı bir kaynak var ise şehadetini bildiren ona bişey diyemem.
İman etmiş insanların işlediği günahlar şirke dayanmadıysa müslümanlığı zarar görmüyordur.Yukarıda saydığınız isimler şirke bulaşmışlar ise müslüman tanımından çıkmışlar demektir.Bu kişiler ile ilgili karar size aittir.
__________________
Alt 24 Şubat 2012, 23:44   Mesaj No:38
Medineweb Emekdarı
YaŞuHa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:YaŞuHa isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13867
Üyelik T.: 24 Mayıs 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:
Yaş:31
Mesaj: 1.005
Konular: 399
Beğenildi:31
Beğendi:5
Takdirleri:53
Takdir Et:
Standart Cevap: 2012 4. hafta'nın misafiri YASEMİN ATAMAN

Hoşgeldinis Yasemin Apla
Misafirliginis Hayırlı olsun inşallah
begenerek okuyorum sisi Tebrik ederim aplacım

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Konu Kapatılmıştır


Konuyu Toplam 6 Kişi okuyor. (0 Üye ve 6 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
2012 9. Hafta'nın Misafiri Yaşuha Esma_Nur Hafta'nın Misafiri 22 05 Mart 2012 18:43
2012 7. hafta'nın misafiri İnceSızı Esma_Nur Hafta'nın Misafiri 55 24 Şubat 2012 23:42
2012 5.hafta'nın misafiri MusabBinumeyr Esma_Nur Hafta'nın Misafiri 23 24 Şubat 2012 23:42
2012 3. hafta'nın misafiri mrvbyz Esma_Nur Hafta'nın Misafiri 16 16 Ocak 2012 21:38
2012 1.hafta misafiri aslıı Medine-web Hafta'nın Misafiri 18 02 Ocak 2012 15:58

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.