|
Konu Kimliği: Konu Sahibi BEDİİ HAMİT,Açılış Tarihi: 03 Ekim 2010 (19:00), Konuya Son Cevap : 26 Ekim 2010 (15:12). Konuya 46 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
03 Ekim 2010, 21:41 | Mesaj No:11 | |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Alıntı:
ilk insan adem ve havva olduğuna göre.yeryüzünde ikisinden başkası olmadığına göre. çocukları kimle evlenmiş acaba | |
03 Ekim 2010, 21:54 | Mesaj No:12 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 |
değerli kardeşim, çirok olamaz esatirul ewwelin hiç olamaz. çünkü; ayet ile sabittir. ademden önce insan yaşamamıştır.yaşayan azazil başkanlığındaki cinler idi.eğer ademden önce insan yaşadı dersek ayete muhalif olup dinden çıkmış oluruz. habil ile kabilin kavgasının sebeblerinden biri de o kızdır. dediğini doğru var sayalım... peki kuran a göre ilk erkek adem ilk kadın havva.ve tüm insanlar ademin havvanın zürriyeti olduğu yine kuranca sabit iken; insanlar nasıl çoğalmıştır ? |
03 Ekim 2010, 22:15 | Mesaj No:13 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 |
"Andolsun biz insanı kuru bir çamurdan, değişmiş cıvık balçıktan yarattık..." (Hicr, 26). "Andolsun ki biz insanı çamurdan süzülmüş bir hülasadan (özden) yarattık." (Mü`minun, 12). "İblis: `Ben bir salsaldan (kurumuş çamurdan) değişken bir balçıktan (Hamein mesnun) yarattığın insana secde edemem` dedi" (Hicr, 33). "Onun (şeklini) düzeltip ona ruhumdan üflediğim zaman kendisi için derhal (bana) secdeye kapanın" (Sa`d, 72). "Hani Rabbin meleklere muhakkak ben yeryüzünde bir halife (bir insan, Adem) yaratacağım" demişti (Bakara 30). "O insanı (Ademi) bardak gibi (çınlayan) kupkuru bir balçıktan yarattı (Rahman 14) "Ki o, yarattığı herşeyi güzel yapan, insanı (Âdemi) yaratmaya da çamurdan başlayandır" (Secde 7) Âdem çamurdan yaratılmıştır" (İsra 61, Araf 12, Sad76, Secde 7), 'Âdem cıvık çamurdan yaratılmıştır" (Saffat 11) "Âdem çamurdan süzülmüş bir hulâsadan yaratılmıştır" (Mü’minun 12) "Âdem kuru çamurdan suretlenmiş balçıktan yaratılmıştır" (Hicr 27, Rahman 4). (3). "Allah nezdinde İsa'nın durumu, aynen Âdem'in durumu gibidir. Allah Âdem'i topraktan yaratıp ona 'ol' dedi, o da derhal oluverdi." (Âl-i İmran Suresi, 3/59) bu ayetlerin hepsinin ortak noktası ; insan yokluktan var edilmiş,mayası çamur balçıktır.ondan önce insan yok idi.ilk yaratılan insan(adem) idi.eşi havva yaratılarak,evlilikleri sonucu ve çocuklarının evlilikleri ile insan nesli türemiş çoğalmıştır. biz varlıkları çift çift yarattık ayetine gelince,her canlı çift çift yaratılmıştır.hayvan insan cinler ve bitkiler için geçerlidir. insanlar için çift yarattık (adem -havva çifti) وَمِن كُلِّ شَيْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَيْنِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ ZARİYAT 49 |
03 Ekim 2010, 22:23 | Mesaj No:14 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 |
İnsanlar Hz. Âdem’le Hz. Havva’dan doğarak çoğalmışlardır. Havva anamız hep ikiz doğum yapıyordu. Bunlardan birisi erkek, diğeri de kızdı. Hz. Âdem, aynı anda doğan ikizleri, bir önce veya bir sonra doğan ikizlerle evlendiriyordu. Habil’le beraber doğan kız çırkın, Kabil’le birlikte doğan kız ise güzeldi. Bu durumda Hz. Âdem, Habil’in, Kabil’le beraber doğan kızla, Kabil’in de Habil’le beraber doğan kızla evlenmesini istedi. Fakat Kabil buna razı olmadı, kendisiyle doğan güzel kızı Habil’e vermek istemeyerek kendisi almak istedi. (bk. Taberi, İbn Kesir, Razî Maide, 5/27. ayetin tefsiri ) Hz. Âdem’in çocuklarının birbirleriyle evlenmelerinin dindeki yerine gelince; Hz. Âdem’den Peygamber Efendimize gelinceye kadar bütün peygamberler hak dini tebliğ etmişlerdir. Dinin temeli olan îman esasları hep aynı kalmıştır. Fakat şeriat dediğimiz, ibadet ve dünyaya ait işlerde Hz. Âdem’den Peygamberimize kadar her devrin icaplarına, insanların ihtiyaçlarına göre bazı hükümler değişerek gelmiştir. Cenab-ı Hak her devrin insanının yaşayışını ve menfaatini gözeterek her ümmete ayrı bir şeriat göndermiştir. Mâide Sûresinin 48. âyetinde bu hususta, “Sizin her biriniz için Biz bir şeriat ve açık bir yol tayin ettik” buyurulur. Hz. Âdem ise ilk insan ve ilk peygamberdir. Allah ona da bir din ve bir şeriat göndermiş ve öğretmişti. O da Allah’ın kendisine gösterdiği şekilde hareket ediyordu. Cenab-ı Hak, Hz. Âdem’in çocuklarının birbirleriyle evlenmesini de bir zaruretten dolayı helâl kılmıştı. Çünkü insan neslinin artması gerekiyordu. Başka insan da olmadığına göre, bir zaruret olarak kardeşlerin birbirleriyle evlenmesi gerekiyordu. Bu âdet bir süre devam etti, fakat insanlar çoğalınca böyle bir evliliğe ihtiyaç ve zaruret kalmadı ve bu tatbikat da kalkmış oldu. mehmet paksu. |
03 Ekim 2010, 22:24 | Mesaj No:15 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cenab-ı Hak, Hz. Âdem’in çocuklarının birbirleriyle evlenmesini de bir zaruretten dolayı helâl kılmıştı. Çünkü insan neslinin artması gerekiyordu. Başka insan da olmadığına göre, bir zaruret olarak kardeşlerin birbirleriyle evlenmesi gerekiyordu. Bu âdet bir süre devam etti, fakat insanlar çoğalınca böyle bir evliliğe ihtiyaç ve zaruret kalmadı ve bu tatbikat da kalkmış oldu.
|
03 Ekim 2010, 23:52 | Mesaj No:16 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Ve onlara gerçeği göstermek için Ademin iki oğlunun kıssasını anlat; nasıl ikisinin birer kurban sunduklarını ve birinden kabul edildiği halde diğerinden kabul edilmediğini.(Onlardan biri, Kabil), "Seni mutlaka öldüreceğim!" demişti.(Kardeşi Habil) cevap vermişti: "Unutma ki Allah, yalnız Ona karşı sorumluluk bilinci duyanların (kurbanı)nı kabul eder. (Maide 27) İnsanlar Hz. Adem’le Hz. Havva’dan doğarak çoğalmışlardır. Havva anamız hep ikiz doğum yapıyordu. Bunlardan birisi erkek, diğeri de kızdı. Hz. Adem, aynı anda doğan ikizleri, bir önce veya bir sonra doğan ikizlerle evlendiriyordu. Habil’le beraber doğan kız çirkın, Kabil’le birlikte doğan kız ise güzeldi. Bu durumda Hz. Adem, Habil’in, Kabil’le beraber doğan kızla, Kabil’in de Habil’le beraber doğan kızla evlenmesini istedi. Fakat Kabil buna razı olmadı, kendisiyle doğan güzel kızı Habil’e vermek istemeyerek kendisi almak istedi. (Taberi, İbn Kesir, Razi Maide, 5/27. ayetin tefsiri ) Bu rivayet bir çok tefsir kaynağında geçmektedir.
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
04 Ekim 2010, 01:32 | Mesaj No:17 | |
Alıntı:
Kuranda Ademin nasıl yaratıldığı bilgisi varken , havvanın var mıdır ? Ondan eşini yarattı der. Yani o nefisten havva annemiz de yaratılmış oldu. Şu pencereden neden bakılmaz . Madem ki, tek nefisten havva beşeri de yaratılıyorsa, bu nefisten diğer insanların da yaratılması mümkün değil midir ? Pekala mümkündür. Müslümanlardan kardeşimin söylemek istediği de sanırım bu. Yorum olarak bu tek nefisten havva yaratıldı ise ve çift olarak diğer insan çifti (erkek ve dişi de ) yaratılmış olabilir. Ve bunlar doğumla gerçekleşmediğinden kardeş sayılmaz. Dolayısıyla kardeşlerin birbirleriyle evlenmiş olması bana ahlaki gelmediği gibi zorunlu bir durum da değildir. Bu nesil çoğaldı ve günümüze kadar geldi. Şimdi asıl konu başlığına gelelim. Abdulmelik kardeşime cevap vereyim.
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | ||
04 Ekim 2010, 01:35 | Mesaj No:18 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Allah katında İsa'nın durumu Adem'in durumu gibidir, ki Allah onu topraktan yarattı ve sonra "Ol!" dedi; işte (insanoğlu böylece) oluverir. (A'li İmran 59) Ey insanlar! Sizi bir tek can(lı)dan yaratan, ondan eşini var eden ve her ikisinden pek çok kadın ve erkek meydana getiren Rabbinize karşı sorumluluğunuzun bilincinde olun. Kendisi adına birbirinizden (haklarınızı) talep ettiğiniz Allah'a karşı sorumluluk bilinci duyun ve bu akrabalık bağlarını gözetin. Şüphesiz Allah, üzerinizde daimi bir gözetleyicidir. (Nisa 1) Allah'ın ol demesi ile her şey varolur ve yok olur bu onun sonsuz kudretinin kanıtıdır. Rivayetler ile yol almak istemeyebilirsiniz o zaman ''La Yeğlemu Gaybe İlallah '' Gaybı Allah'tan Başka Kimse bilemez der Teslim oluruz irdelemeyede gerek kalmaz .. Adem ve Havadan olan çocukların nasıl çoğaldığını bilip bilmemek o kadarda gerekli değildir Bize gerekli olan hususlarda devam edelim derim ve fazlada irdelemem bu hususları Allah'a emanet olunuz...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
04 Ekim 2010, 02:57 | Mesaj No:19 | |
Alıntı:
En Muteber kaynak kabul ettiğim kurana göre böylesi asla söz konusu değildir ve olamaz da. Peki İmam kurtubinin kaynağı ne idi ve onun kaynağı muteber değil miydi ? Ki farklı bir kaynağı var. Evlilik aynı anda olmamıştır diye Kurtubî bu konuda şunları kaydeder: Daha sonra Leyâ vefat edince, Hz. Ya`kub onun kız kardeşi Râhil ile evlendi İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkâmi’l-Kur’an, c.IX, s. 202. __________________ Allah katından muteber tek din İslam dinidir ki, Adem (as ) dan günümüze hep aynı din gelmiştir. Muteber din olan islam dini , muteber olan allah kelamından oluşur. Şeriat islam içinde olan bir yoldur , farklı şeriatlar olabilir, farklı yollar olabilir ama bu yolllar hep aynı hedefe ulaşır. Birbirine zıt yollarla hedefe varılmaz. Gidilen Aynı yol olmazsa bile farklı yollarla da hedefe ulaşabilirsiniz ancak birbirine zıt yollarla hedefe ulaşmak mümkün değildir. Yahudilikte hayvanların iç yağ haram iken islamda helal. Yahudilikte deve deve kuşu tavşan haram iken islamda NEDEN helal ? Yahudilikte hayvanların iç yağ haram iken islamda NEDEN helal ? Yahudilik de bir islam dinidir. Böyle bir örnek islam dinindeki şeriatlerin birbirinden farklı , zıt olduğunu göstermez ki ! Yahudilik'te bu konuda getirilen yasakların gerekçesi farklıdır. Kur'an'da taşkınlıkları ve zulümleri sebebiyle İsrâiloğulları'na bazı hayvanların tamamen, bazı hayvanların da belirli kısımlarının haram kılındığı bildirilir. Konuyla ilgili olarak Kur'ân-ı Kerîm'de şöyle buyurulur: "Yahudilere tırnaklı bütün hayvanları haram kıldık. Sırtlarında yahut bağırsaklarında taşıdıkları ya da kemiğe karışan yağlar hariç olmak üzere sığır ve koyunun iç yağlarını da onlara haram kıldık. Bu, zulümleri yüzünden onlara verdiğimiz cezadır. Biz elbette doğru söyleyeniz" (el-En`âm 6/146). Ayete dikkat ki, bu haram kılma, cezadır , Onlara verilmiş bir cezadır. Şeriaatla ilgisi yoktur. Bir kavme münhasır bir durumdur bu . Taşkınlıkları sebebiyle ...... Dikkat ki müslümanlara böyle bir ceza verilmemiştir. Elbette müslümanlara böyle bir ceza verilmezdi ve bu yiyecekler helal olacaktı. Cumartesi yasağı da bunlardan bir tanesidir. Devamı var
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | ||
04 Ekim 2010, 23:22 | Mesaj No:20 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 |
Bedii Hamit kardeşim, doğrusunu isterseniz,haniflerden duymak alışkanlığı ile alışkınız ama sizden beklenmeyen bir durum.ne demek muteber dediğiniz kaynaklar bunlar mı? eleştiri dozumuzu ayarlıyamıyoruz,soya soya ,eleştire eleştire elimizde kuran tek kaldı.oda koruma altında olduğu için zarar veremiyoruz şükür. kuranın hangi ayetine el atıyoruz,dahi zekamızı kullanarak o ayeti tahrif etme zevkini yaşıyoruz :( tesettürü namazı orucu haccı tanınmaz hale soktuk. kaynaklarımızı küçümsüyoruz. alimlerimizi küçümsüyoruz. sahi nereye gidiyoruz,nereye varmak istiyoruz? kafamız o kadar karışık ki.... hadi kurana göre konuşalım diyorum ; kurana göre adem ilk insan mı ? EVET ilk kadın havva mı? EVET tüm insanlar adem ile havva zürriyeti mi ? EVET o halde adem babamız havva annemizden üreme sonucu insanlar çoğaldı ? EVET insanların ilk dönemde zarureten kardeşleri ile evlenmesi zorunlu idi? evlere şenlik cevaba bakın AKLIM ALMIYOR????? sünneti aklımız almıyor. hadisi aklımız almıyor. kaynakları almıyor. rivayetleri almıyor. müfesirleri almıyor. arkadaşlar bu gidiş gidiş değil.... saygılar.. |
Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Evli İken Zina Eden Kadının Hükmü ve Nikahın Durumu | YaŞuHa | Evlilik-Nikah Konuları | 2 | 14 Mayıs 2014 02:16 |
Allah aynı anda her şeyi nasıl bilir ve yapar? | Belgin | Soru Cevap Arşivi | 0 | 14 Nisan 2009 11:30 |
Azrail aynı anda nasıl bir çok canı alıyor? | Belgin | Soru Cevap Arşivi | 0 | 08 Nisan 2009 10:04 |
İnsanın Tüm Organlarının Aynı Anda Büyümesinin Hikmeti Nedir? | MERVE DEMİR | Soru Cevap Arşivi | 0 | 07 Nisan 2009 22:36 |
İslamda cünüpken traş olmanın,tırnak kesmenin hükmü | Şuara | Soru Cevap Arşivi | 1 | 09 Ocak 2009 04:24 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|