Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > İlmihal Bölümü

Konu Kimliği: Konu Sahibi sivilce,Açılış Tarihi:  06Haziran 2016 (13:23), Konuya Son Cevap : 07Haziran 2016 (05:21). Konuya 4 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı2Kez Beğenildi
  • 2 Beğenilen muallime
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 06Haziran 2016, 13:23   Mesaj No:1
Medineweb Acemi Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:sivilce isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 54866
Üyelik T.: 05Haziran 2016
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 14
Konular: 5
Beğenildi:0
Beğendi:3
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Question Hayızla İlgili Meseleler

Hayızla İlgili Meseleler

107- İki adet arasındaki temizlik haline Tuhr (Temizlik) hali denir. Bunun müddeti on beş günden az olamaz. Fakat bundan çok olabilir. Tuhr hali aylarca ve senelerce devam edebilir. Böyle temizlik hali devam eden kadına Münteddetü't-Tuhr (Temizliği devamlı) denir. (Malikîlerle Hanbelîlere göre, bu hayız arasında kanın kesildiği günlere Temizlik günleri (Yevmü'n-Neka) denir. Hayız olan kadın, bu günlerde temiz sayılır. Diğer adet halinde olmayan kadınların temiz halinde sayılır, onlar gibi ibadet eder. Tuhr'un en az müddeti sekiz veya on veya on yedi gündür. Hanbelîlere göre ise, on üç gündür.)

Tuhr adet bitiminden sonraki adet başlangıcına kadar ki süre demek oluyor. Yani tuhr dönemindeki kadın adet halinde değil, adı üstünde temiz.
Fakat parantez içinde verdiği mezheplerdeki durum, tuhrun karşılığı gibi durmuyor. Çünkü "Diğer adet halinde olmayan kadınların temiz halinde sayılır, onlar gibi ibadet eder." sözünden farklı bi durum ortaya çıkıyor.
Kısaca Tuhr kavramıyla yevmün neka farklı mı aynı mı anlayamadım..


109- Bazı kadınlarda adet günleri değişik olur. Şöyle ki: Bir ay beş gün diğer ay altı gün adet görebilirler. Bu durumda ihtiyatlı hareket etmek gerekir. Böyle bir kadın, altıncı gün oldu mu yıkanır, namazlarını kılar ve eğer ramazansa orucunu tutar; çünkü bu altıncı gündeki kanın illet (istihaze) kanı olması muhtemeldir. Fakat bu altıncı gün çıkmadıkça,cinsî münasebette bulunamaz, boşanmışsa iddeti dolmuş sayılmaz. Çünkü bu altıncı günün kanı, hayız kanı olmak ihtimali vardır.
110- Bir adetin değişmiş olması için, ona aykırı iki adet hali görülmelidir. Örnek: Her ay beş gün adet gören bir kadın, sonra iki kez dört gün veya iki kez altı gün kan görse, onun adeti beş günden dört güne veya altı güne geçmiş olur. Sonuç: Adet, bir defa ile yerleşir, iki defa ile değişebilir. Bununla beraber İmam Ebû Yusuf'a göre, adet bir defa ile değişmiş sayılabilir. Buna yeni adetin eskisini bozup onun yerini alması anlamında "Fesh-î adet" de denilmektedir.
111- Belli günler devam eden bir adete aykırı olup da on günden fazla devam etmeyen kanlar, adet kanı sayılır. Bu halde adet değişmiş olur. Örnek: Her ay yedi gün kan gören bir kadın, sonra on gün kan görse, hepsi hayız kanı sayılır. Bu halde adeti yedi günden on güne geçmiş olur. Fakat belli günlerden sonra gelen kan, belli günlerle toplandığı zaman on günden fazla olursa, yedi günden ziyade olan kanlar hayız kanı sayılmaz, İstihaze (illet) kanı olur. Şöyle ki: Böyle yedi gün kan gören bir kadın sonradan on bir veya on iki gün kan görmeye başlarsa, bunun adet edinilmiş yedi günlüğü hayız kanı olur. Sonraki dört veya beş günü istihaze (illet) kanı olur. Yine: Her ay başından itibaren beş gün adet görmekte olduğu farz edilen bir kadın, bu adeti üzere kan gördüğü gibi, bundan iki gün veya üç gün veya beş gün önce de kan görmüş olsa, bunların hepsi adet sayılır; çünkü adet sayısı on günü geçmemiştir. Fakat kan görme günlerinin tümü bu şekilde on günden fazla olursa, yalnız adeti olan o beş günde gördüğü kan hayız kanı sayılır, adet edindiği günlerden fazla olan bütün kanlar istihaze (illet) kanı sayılır.

110. maddede adet iki defa ile değişebilir yazıyor. Yani bir defada onu hayız kabul etmiyoruz 109. maddeye göre.
111. maddedeki durumun da iki sefer gerçekleşmesi gerekmez mi? Bu verilen örnek: "Her ay yedi gün kan gören bir kadın, sonra on gün kan görse, hepsi hayız kanı sayılır." 109 ve 110. maddeye ters değil mi?
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi sivilce 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Mini Seccade Namaz-Abdest-Teyemmüm sivilce 0 1267 26Haziran 2016 18:01
Bayanlarda son teşehhüd Namaz-Abdest-Teyemmüm sivilce 2 1498 25Haziran 2016 07:36
Abdestle İlgili Meseleler İlmihal Bölümü FECR 9 2279 07Haziran 2016 17:32
Forumun Hocaları? Duyurular/Öneriler/Şikayetler mehmet akif2 5 2085 06Haziran 2016 19:42
Hayızla İlgili Meseleler İlmihal Bölümü sivilce 4 1934 06Haziran 2016 13:23

Alt 06Haziran 2016, 21:40   Mesaj No:2
Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 3.036
Konular: 340
Beğenildi:1437
Beğendi:478
Takdirleri:10498
Takdir Et:
Standart

Hoş Geldiniz...

sorularınıza bakıldığında fıkhi mezheplerimiz arasında boğulup çırpınmışsınız.4 fıkhi mezhep arasında teferruatta bazı farklılıklar mevcuttur. Zaten bu teferruat olmazsa 4 mezhep olmazdı. naslardan hüküm çıkarmak çok da kolay değildir. Bunun için konuya hakim olacak ilim lazımdır. İslam camiası Bu ilmi yetkiyi 2 si itikadı 4 ü fıkhi mezheplere bırakmış teslim olmuşlardır. Bizlere düşen hangi mezhebin görüşleri birikimimize kolayımıza fiiliyatımıza uygun ise onu tercih eder o mezhebe tabii olur, mezhepli oluruz mezhepçi değil.

kadınlara özel mahrem haller konusunda ansiklopedi olacak bilgiler yazılmış çizilmiştir.Bu alan geniş ve ihtilaflı olmakla birlikte ittifak olan bölümlere endekslenip yolumuza devam etmek gerek...
Kadın özel ilmihali için bazı kavramları kavramak lazım.bu kavramları yerli yerinde kullanıldığında karmaşık olmadığı görülecektir.

islam fıkhını tunusdaki,mekkedeki,rusyadaki,kutuplardaki 8-10 yaşındaki aişeye aynı anda uygularsanız sıkıntı yaşarsınız. mekkedeki aişe 8-10 yaşlarında gelindir ama türkiyedeki aişe o yaşlarda anaokulu aşamalarındadır. mekkedeki aişe 40 yaşlarında çökmüştür torun seviyordur ama kutuplardaki aişe o yaşlarda gelin adayıdır bebek bekliyordur...Bunlar mevsimin iklimin aişesi....

sorularınızın cevabını FECR veya MUALLİME hocalarımız uygun olduklarında cevap verecek inş.
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla
Alt 06Haziran 2016, 23:03   Mesaj No:3
Medineweb Sadık Üyesi
muallime - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:muallime isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 14876
Üyelik T.: 01 Aralık 2011
Arkadaşları:13
Cinsiyet:Anne
Mesaj: 874
Konular: 134
Beğenildi:137
Beğendi:67
Takdirleri:484
Takdir Et:
Standart

107.madde Thur kelimesi iki zıt Manabirden ihtiva eder bu sebeple mezhepler arası hem adet (regl) Hem temizlik süreleri farklıdır. Tuhr:Arapça:hem temizlik hem adet manasinda dır. Yine Kurani Kerim'de Mevla gibi hem efendi hem köle gibi iki zit manasını ihtiva eden kelimeler vardır.
Hanefilere göre Tuhr bazı mezheplerde yevmunneka kelimesine karşılık gelir.Temizligi ifade eder.
109.Adet degismesi çok güzel açık anlatılmış. Temkin günü Hanefilere göre var Ebû Yusufa gore yoktur.Ebu Yusufa göre adeti 5 gün olarak devam eden kişinin adeti 6 .gün fazladan olsa adettir.Hanefi gibi Özür saymaz.

110.Adet ( regl )gün sayısını her kadın bilmek hatta yazmak zorundadır. Çünkü bir çok sebeple değişen adet günü iyi bilinmelidir.Aksi takdirde farz amelleri yapıp yapmama konusunda sıkıntıya düşebilir.
111. Eğer adet günü 7,8,9,10 a artarsa evet degismesi için iki sefer gerekir .Yalnız burda söz konusu âdet degismesi değil 10 günü aştiktan sonra hükmün ne olacağına özür durumuna gidilip gidilmeyecegine odaklanilmıştır. Bu sebeple maddeler birbirine ters değildir.

Umarım anlaşılır olmuştur Tel.den ancak bu kadar .
Esma_Nur ve sivilce beğendiler.
__________________


Alıntı ile Cevapla
Alt 07Haziran 2016, 05:13   Mesaj No:4
Medineweb Acemi Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:sivilce isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 54866
Üyelik T.: 05Haziran 2016
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 14
Konular: 5
Beğenildi:0
Beğendi:3
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Alıntı:
Abdulmelik Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Hoş Geldiniz...

sorularınıza bakıldığında fıkhi mezheplerimiz arasında boğulup çırpınmışsınız.4 fıkhi mezhep arasında teferruatta bazı farklılıklar mevcuttur. Zaten bu teferruat olmazsa 4 mezhep olmazdı. naslardan hüküm çıkarmak çok da kolay değildir. Bunun için konuya hakim olacak ilim lazımdır. İslam camiası Bu ilmi yetkiyi 2 si itikadı 4 ü fıkhi mezheplere bırakmış teslim olmuşlardır. Bizlere düşen hangi mezhebin görüşleri birikimimize kolayımıza fiiliyatımıza uygun ise onu tercih eder o mezhebe tabii olur, mezhepli oluruz mezhepçi değil.

kadınlara özel mahrem haller konusunda ansiklopedi olacak bilgiler yazılmış çizilmiştir.Bu alan geniş ve ihtilaflı olmakla birlikte ittifak olan bölümlere endekslenip yolumuza devam etmek gerek...
Kadın özel ilmihali için bazı kavramları kavramak lazım.bu kavramları yerli yerinde kullanıldığında karmaşık olmadığı görülecektir.

islam fıkhını tunusdaki,mekkedeki,rusyadaki,kutuplardaki 8-10 yaşındaki aişeye aynı anda uygularsanız sıkıntı yaşarsınız. mekkedeki aişe 8-10 yaşlarında gelindir ama türkiyedeki aişe o yaşlarda anaokulu aşamalarındadır. mekkedeki aişe 40 yaşlarında çökmüştür torun seviyordur ama kutuplardaki aişe o yaşlarda gelin adayıdır bebek bekliyordur...Bunlar mevsimin iklimin aişesi....

sorularınızın cevabını FECR veya MUALLİME hocalarımız uygun olduklarında cevap verecek inş.

Dört mezhebin de hak olduğuna inanıyorum.
Amacım sadece ömer nasuhi bilmenin ilmihalini anlayarak bitirmektir.
Cevabınız için teşekkür ederim.
Alıntı ile Cevapla
Alt 07Haziran 2016, 05:21   Mesaj No:5
Medineweb Acemi Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:sivilce isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 54866
Üyelik T.: 05Haziran 2016
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 14
Konular: 5
Beğenildi:0
Beğendi:3
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Alıntı:
muallime Üyemizden Alıntı Mesajı göster
107.madde Thur kelimesi iki zıt Manabirden ihtiva eder bu sebeple mezhepler arası hem adet (regl) Hem temizlik süreleri farklıdır. Tuhr:Arapça:hem temizlik hem adet manasinda dır. Yine Kurani Kerim'de Mevla gibi hem efendi hem köle gibi iki zit manasını ihtiva eden kelimeler vardır.
Hanefilere göre Tuhr bazı mezheplerde yevmunneka kelimesine karşılık gelir.Temizligi ifade eder.
109.Adet degismesi çok güzel açık anlatılmış. Temkin günü Hanefilere göre var Ebû Yusufa gore yoktur.Ebu Yusufa göre adeti 5 gün olarak devam eden kişinin adeti 6 .gün fazladan olsa adettir.Hanefi gibi Özür saymaz.

110.Adet ( regl )gün sayısını her kadın bilmek hatta yazmak zorundadır. Çünkü bir çok sebeple değişen adet günü iyi bilinmelidir.Aksi takdirde farz amelleri yapıp yapmama konusunda sıkıntıya düşebilir.
111. Eğer adet günü 7,8,9,10 a artarsa evet degismesi için iki sefer gerekir .Yalnız burda söz konusu âdet degismesi değil 10 günü aştiktan sonra hükmün ne olacağına özür durumuna gidilip gidilmeyecegine odaklanilmıştır. Bu sebeple maddeler birbirine ters değildir.

Umarım anlaşılır olmuştur Tel.den ancak bu kadar .
Cevabınz için teşekkür ederim
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Abdestle İlgili Meseleler sivilce İlmihal Bölümü 9 11Haziran 2016 11:07
Ezan İle İlgili Meseleler iklimya Ezan-Kamet-Camii 0 13 Şubat 2013 21:50
Zekata Ait Meseleler NUR Zekat-İnfak 1 28 Temmuz 2012 11:22
Dinizmide Mehir Verilmesi İle İlgili Meseleler MERVE DEMİR Soru Cevap Arşivi 3 07 Şubat 2009 12:30
Dinimizde Miras İle İlgili Meseleler MERVE DEMİR Soru Cevap Arşivi 0 07 Şubat 2009 12:23

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.