|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Seleme,Açılış Tarihi: 07 Ocak 2008 (00:08), Konuya Son Cevap : 19 Mart 2016 (16:15). Konuya 8 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
07 Ocak 2008, 00:08 | Mesaj No:1 |
kadınlarla Tokalaşmak Kadınlarla tokalaşmak Kadınlarla Tokalaşmak Neden Haramdır?[ Modern zamanlara mahsus bir problem olan mahrem/yabancı kadınlar ile tokalaşma, toplumumuzda zaman zaman tartışılan bir konudur. Tokalaşmanın Haramlığına Delil Sayılan Rivayetler Bu konuda varit olan rivayetlerin çoğu Hz.Âişe’den nakledilmiştir. Rivayetler ise kadınların Rasûlullah’a biatleri ile ilgilidir. Kadın sahâbîlerin Hz peygamber’e biat etmeleri; Medîne’ye hicretten, Hudeybiye antlaşması sırasında ve Mekke’nin fethinden sonra olmak üzere birkaç defa olmuştur. Rasûlullah’ın kadınlardan biat almasının nedeni, Mümtehine Sûresi’nde nazil olan ayetlerdir. Hudeybiye’de yapılan antlaşmaya göre, İslam’ı kabul ederek Mekke’den Medine’ye gelen kadınların geri gönderilmesi gerekiyordu. Ancak müslüman bir hanımın, kafir kocasının nikahı altında kalamayacağı için Mümtehine Sûresi bu konuya açıklık getirmiş ve bu durumdaki muhacir kadınlar, imtihan edilerek, yani gerçekten inanmış olup olmadıkları araştırılarak, kendilerinden biat alınmıştır. Çalışmamıza konu olan rivayetlerin çoğu, bu sosyal gelişmeler ile alakalıdır. Mümtehine Sûresindeki ayetler şöyledir: Ey iman edenler! Mü’min hanımlar size katılmak üzere hicret etmiş olarak geldiklerinde onları imtihan edin. Gerçi Allah onların imanlarını pek iyi bilir. Ama siz de onların mü’min olduklarını anlarsanız, artık onları kafirlere geri göndermeyin. Bundan böyle bu hanımlar kafir kocalarına, kafir kocaları da bu hanımlara helal değildir. Bununla beraber kocalarına vermiş oldukları mehirleri siz iade ediniz. Kendilerine mehirlerini vererek bu kadınlar ile evlenmenizde bir sakınca yoktur. Kafir kadınları nikahınızda tutmayın. Onlara harcadığınız mehri, evlenecekleri kocalarından isteyiniz. Kafirler de, İslam’a girip sizinle evlenen eşlerine sarf etmiş oldukları mehri sizden geri istesinler. Allah’ın hükmü budur. Aranızda o hükmeder. Zira Allah her şeyi hakkıyla bilir, tam hüküm ve hikmet sahibidir.” “ Ey peygamber! Mü’min hanımlar Allah’a hiçbir surette ortak koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina etmemek, çocuklarını öldürmemek, iftirada bulunmamak, gayr-ı meşru bulduğu bir çocuğu kocasına isnat etmemek, senin kendilerine emredeceğin ma’rufta sana isyan etmemek hususlarında sana biat etmeye geldiklerinde, sen de onların biatlarını kabul et ve onlar için Allah’tan af dile. Çünkü Allah Gafur’dur, Rahîm’dir, affı ve ihsanı boldur.” Aşağıda zikredeceğimiz hadisler, kadınların Rasûlullah ile biatleşmesi durumunu anlatan rivayetlerdir: Hz.Âişe naklediyor: “Bu ayet ile ilgili olarak Rasûlullah kadınlar ile, Allah’a hiçbir şeyi eş koşmamaları konusunda biat alıyordu. Rasûlullah biatı söz ile aldı. Onun eli, sahip olduğu kadınlardan başkasının eline değmemiştir.” Buhârî, yukarıda vermiş olduğumuz Âişe’nin rivayetini müteakip Ümmü Atiyye’den de şu hadisi nakletmiştir: “ Rasûlullah ile biatleştik. Bana; “ Allah’a hiçbir şeyi eş koşmasınlar ayetini okudu. Bunun üzerine kadınlardan biri ( kendisini kastediyor ) hemen elini çekti ve şöyle dedi: Falanca kadın bana cahiliyye matemi tutmuştu onun bende hakkı var, ondan izin almak isterim. Rasûlullah bir şey demedi. Kadın gidip geldi ve biat etti.” Buhârî aynı hadisi Kitâbu’ş-Şurût’ta şu lafızlar ile tahriç (rivayet) etmiştir: Âişe naklediyor: “ Vallahi Rasûlullah’ın eli biatlaşma esnasında hiçbir kadının eline değmedi. O, ancak söz ile biat almıştır.” Yine Buhârî az bir lafız değişikliği ile Kitabu’t-Talâk’ta da tahriç etmiştir: “Hayır, Allah’a yemin olsun ki, onun eli hiçbir kadının eline değmemiştir. Ancak o, kadınlardan söz ile biat almıştır. Tirmizî aynı hadisi, Âişe’yi zikretmeksizin mürsel olarak Ma’mer, Tâvus ve babası tarikiyle (kanalıyla/yoluyla) nakletmiştir. İbn Mâce’nin rivayetinde lafız az da olsa değişmiştir. Ancak, rivayetin ilişkili olduğu konu yine aynı, yani kadınların biat etmeleri konusudur. Muhammed b. el-Münkedir, Ümeyme bt. Rukayka’nın şöyle dediğini nakletmektedir: “Kadınlar topluluğu içinde Rasûlullah’a biat etmeye geldim. Bize; “ Gücünüzün yettiğince, ben kadınlar ile tokalaşmam”, diyordu. Ümeyme bt. Rukayka durumu şu şekilde nakletmektedir: “İslam üzere biatleşmek için kadınlar topluluğu içinde Rasûlullah’a gittim. Biz kadınlar; Ey Allah’ın Rasûlü! Sana, Allah’a hiçbir şeyi ortak koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina etmemek, çocuklarımızı öldürmemek, bilerek iftira ve suçlamada bulunmamak, ma’ruf olnda sana isyan etmemek üzere biat ediyoruz, dedik. O da bize; “ Gücünüzün yettiği kadar”, diyordu. Biz, Allah ve Rasûlü bize, bizden daha merhametlidir, hadi sana biat edelim yâ Rasûlallah, dedik. Rasûlullah da, “ Ben kadınlar ile musafaha etmem. Ancak benim yüz kadın için söylediğim bir söz, tek bir kadın için söylenmiş gibidir” buyurdu. Hadisin bir diğer varyantında, “ Hadi sana biat edelim” ifadesi yerine, “ Hadi tokalaşalım” denildiğini, Süfyan b. Uyeyne ifade etmektedir. İbn Hanbel’deki diğer bir rivayette ise kadınlar Rasûlullah’a şöyle demişlerdir: “ Ey Allah’ın Rasûlü! Bizimle musafaha etmeyecek/tokalaşmayacak mısınız?” Taberî aynı konuyla ilgili olarak Rukayka’nın Rasûlullah’a; “Uzat elini seninle tokalaşalım yâ Rasûlallah!” dediğini, nakletmiştir. İbn Hanbel, Esmâ bt. Yezîd’den, Hz. Peygamber’in; “ Ben kadınlar ile tokalaşmam” dediğini nakletmiştir. Hâkim en-Nîsâbûrî Mümtehine Süresi’nin tefsirinde, Ebû Süfyan’ın karısı Hind’in Rasûlullah ile biatleşmesini şu şekilde nakletmektedir:
__________________ Dünyayı Güzellik Kurtaracak. Bir İnsanı sevmekle başlayacak herşey... | |
Konu Sahibi Seleme 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Üniversiteli Bayanla Geçinme Sanatı | İslamda Kadın ve Erkek | mehmet akif2 | 20 | 9647 | 20 Mayıs 2009 19:42 |
Üniversiteli Erkekle Geçinme Sanatı | İslamda Kadın ve Erkek | mehmet akif2 | 1 | 2434 | 20 Mayıs 2009 19:35 |
A.Hakan'dan Döneklik Konferansı | Serbest Kürsü | kurtmehmet | 4 | 2359 | 10 Mayıs 2009 20:54 |
Hanefi Mezhebi: İslamda Kazanç | Zekat-İnfak | Seleme | 0 | 2313 | 19 Nisan 2009 04:52 |
Hanefi Mezhebi: Alışveriş | İlmihal Bölümü | Seleme | 0 | 2395 | 19 Nisan 2009 04:51 |
07 Ocak 2008, 00:29 | Mesaj No:2 |
Cvp: kadınlarla Tokalaşmak Peki kadınlarla tokalaşmanın bilimsel olarak nasıl bir açıklaması olabilir? Büyük baş parmağın ve şehadet parmağının arasında olan damar dokunuldugu zaman his ve duygu oluşturuyor. Bu sayede o duyguların namahrem olan bir kişiden o damara değipte üretilmesi ve bunun islama göre uygun olmamasi tokalaşmanın bilimsel açıklamasıdır.Yani tokalaşma kadın ve erkek arasında muhabbeti artıran bir unsur oluyor bu da harama davetiye.
__________________ Dünyayı Güzellik Kurtaracak. Bir İnsanı sevmekle başlayacak herşey... | |
07 Ocak 2008, 15:38 | Mesaj No:3 |
Cvp: kadınlarla Tokalaşmak
İslâm hukûkuna göre kadın, askerlik yapmak ve harbe iştirâk etmekle mükellef değildir. Erkekler için; 'Cennet, kılıçların gölgeleri altındadır.' buyurulurken, kadınlar için de; 'Cennet, annelerin ayakları altındadır.' buyurulmaktadır. Aslında kadın; dîni, milleti ve memleketi için en samîmî çalışan bir insandır. Bütün bir milletin insan gücünü hazırlayan, yetiştiren ve vatana bağışlayan, hep fedâkâr kadınlardır. Kadınlar, gerçekleşmeden önce harplerin ve gazâların çilesini çeken, gerçekleştikten sonra da ızdırâbını sînesinde duyan çilekeş insanlardır. Kadının, illâ cephede bilfiil savaşması mecbûrî değildir. Fakat bu, kadının hiçbir sûrette bu tür hizmetlere katılamayacağı anlamına gelmez. İslâm hukûkçularına göre, düşman, tâ memleketin içine doğru hücûm eder ve iş, bir ölüm-kalım savaşına dönerse, kadınlar da harbe iştirâk ederler. (156) Nitekim İslâm Târihinde bunun örnekleri çoktur. Hz. Peygamber (s.a.v.) Efendimizin devrinden günümüze kadar İslâm kadını, hem ordular için dünyânın en cesûr mücâhidlerini ve en mert yiğitlerini yetiştirmiş, hem de zaman zaman bizzat harbe iştirâk ederek büyük kahramanlık örnekleri vermiştir. Hz. Peygamber (s.a.v.) Efendimiz zamanında, kadınlık, İslâm uğrunda ilk şehîdini vermiştir. Kadın, İslâmın en ızdıraplı Mekke devrinde dîni uğrunda erkekle birlikte her türlü işkenceye katlanmış, gerektiğinde yurdunu terkedip hicret etmiş, müslümanlara tatbik edilen muhâsara ve açlık yüzünden gözü önünde cân veren evlâdının dayanılmaz acısını çekmiştir. Kadın, İslâm ordusunun yaptığı seferlerin bir çoğuna katılmış ve ordunun yaralı gâzîlerini nakil ve tedâvî etmek, şehîdleri taşımak, mezâr kazmak, yemek pişirmek, su taşımak, levâzım muhâfızlığı yapmak gibi birçok hizmetler îfâ etmiştir. Ayrıca, bizzat kılıç ve ok kullanmış, düşmanları öldürmüş, kendisi de gâzî veya şehîd olmuştur. Çağımızda ise, savaş metodları değişmiş olup artık eğitim ve kültür savaşları yapılmaktadır. Ana hedef, müslüman hanımının örtüsü, hayâsı, iffeti ve çocuğudur. Günümüzün müslüman kadınının en büyük cihâdı ise, nâmûsunu korumak, çocuğunu küfür ve ahlâksızlık batağından kurtarıp, îmânlı bir nesil olarak yetiştirmek, kocasına itâat etmek ve İslâma uygun örtünerek Allâha kulluk etmektir. Bütün bunları başaran kadın, gerçek bir mücâhidedir. Bu cihâdın bayrağı, onun şerefli örtüsü, silâhı da, yetiştirdiği îmânlı gençlikti | |
07 Ocak 2008, 17:14 | Mesaj No:4 |
Peki tokalaşma nerden çıktı biliyor muyuz ?
Fransa dan yayılan bir adettir. Orda da nasıl ?? Ancak bi kadın erkeğe elini verirse tokalaşma olur.. Önce kadın el uzatır yaani. Eğer önce erkek kadına el uzatırsa çok büyük bir kabalık olarak kabul edilir.. | |
29Haziran 2008, 21:16 | Mesaj No:5 |
Kadınlarla tokalaşmak
Peygamberimiz kadınlarla el sıkışmamıştır. Kendisine her hususta uyp itaat edeceklerine dair biat eden erkeklerle müsafaha yapmış, fakat kadınların ellerine dokunmamıştır. Onlardan sadece dilden almış ve bir kaba su koydurarak, kadınlara o kabın içine ellerini sokmalarını söylemiştir. Onlar o kabın içine sokmuşlar, Peygamberimiz de onların ellerini soktukları kaba ellerini sokmuştur. Sözleşme alması böyle olmuş ve asla kadınların ellerine dokunmamıştır. Allah Resülü kadar nefsine hakim olacak kimse bulunmadığı halde, o yüce Peygamber kadınlarla musafaha yapmamış (el sıkışmamış) ümmetlerine en doğru ve herkesin ortak olacağı yolu göstermiştir. Aklı olan ibret alır, nefse uyan, yolda kalır. Bazı kimseler, kalblerinin temiz olduğunu ileri sürerek, Resülüllah efendimizin yapmadığı işleri işlemeye devam etmektedirler. Bu iddianın sahipleri için iki ihtimal mevcuttur: Ya bu gibi laflarla asıl maksatlarını gizleyip, nefsani arzularının devamını istemektedirler. Bu ihtimalde, hem elin zinası, hemde dilin yalanı vardır. Veya erkeklik duygusundan mahrumdurlar. Bunun üçüncü ihtimali yoktur. Bir elektrik sobasının fişi prize takıldığı zaman, tellerde kopukluk yok cereyan da varsa, muhakkak ocakta kızma ve çıtırdamalar başlayacaktır. Bunun aksini düşünmek, gündüze gece demek kadar abestir. Kadın sahabilerden Ümeyme binti Rukayka anlatıyor: Bir kaç kadın, biat etmek üzere Resülüllah (s.av.)'e geldik. Bizden, Mumtehine süresi, ayet 11 de sayılan maddeleri kabul etmemizi istedi. Biz de kabul ettiğimizi söyledik. Bize "Elinizden geldiği gücünüzün yettiği kadar, bunları yerine getirin," dedi. Biz de Allah ve Resülü, bizi bizden daha çok kayırıyor, dedik ve " Ya Resülallah, elimiz sıkmayacak mısın?" dedik. Resülüllah " Ben, kadınların elini sıkmam, bir kadın için ne demişsem yüz kadın için de aynıdır,"buyurdu. | |
30 Temmuz 2012, 00:09 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 13855 Üyelik T.:
22 Mayıs 2011 | Namahrem Kadınla Tokalaşmak Bu olay toplumsal adetlerin, Allah’ın toplum için koyduğu şeriatı çiğnediği durumlardan biridir. İnsanların batıl adet ve gelenekleri Allah’ın hükmü üzerine çıkmış. Öyle ki; birine şeriatın konuyla ilgili görüşünü söylesen delilleri getirip açıklasan seni gericilikle suçlar. Kompleksli olmakla, akrabalık ilişkilerini koparmakla, iyi niyetler hakkında şüpheci olmakla vs. suçlar. Amcanın kızıyla, dayının ve teyzenin kızıyla, kardeşin hanımıyla, amcanın ve dayının hanımıyla tokalaşmak toplumumuzda doğal hale gelmiş! Oysa olayın tehlikesine şer’i açıdan baksalar bunu yapmazlar. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyuruyor: “Sizden birinizin kafasına demirden bir iğne sokulması, onun için kendisine helal olmayan bir kadına dokunmasından daha hayırlıdır.” Tabarani Mucemu’l-Kebir 20/212, Albânî Sahihu’l-Cami 4921 Namahrem bir kadınla tokalaşmak şüphesiz elin zinasındandır. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyuruyor: “Gözler zina eder, eller zina eder, ayaklar zina eder, cinsiyet uzvu zina eder.” Ahmed Müsned 1/412, Albânî Sahihu’l-Cami 4126 Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’den daha temiz kalpli birisi var mıdır!? Buna rağmen Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: “Şüphesiz ben, kadınlarla musafaha etmem/tokalaşmam.” Ahmed Müsned 6/357, Albânî Sahihu’l-Cami 2509 Başka bir hadiste Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: “Ben, kesinlikle kadınların eline dokunmam.” Tabarani Mucemu’l-Kebir 24/342, Albânî Sahihu’l-Cami 7054 Aişe (Radiyallahu Anha) şöyle dedi: “Hayır, Allah’a yemin olsun ki Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in eli mahremi olmayan kadın eline hiç değmedi. Kadınlarla sadece sözlü olarak beyatleşirdi.” Müslim 3/1489 Saliha eşlerini, erkek kardeşiyle tokalaşmamaları durumunda boşamakla tehdit eden insanlar Allah’dan korksunlar!.. Şunu da bilmek gerekir ki eldiven giymek gibi araya engel koymak ya da elbisenin altından tokalaşmak bir şeyi değiştirmez. İki şekilde de musafaha/tokalaşma haramdır. |
06 Ağustos 2012, 00:17 | Mesaj No:7 |
Cevap: Namahrem Kadınla Tokalaşmak
yusuf kardavi caizdir demişti. Siz yinede ona uymayın.
__________________ İmanı olanın, imkanı tükenmez. | |
06 Ağustos 2012, 10:35 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 4458 Üyelik T.:
19 Ekim 2008 | Cevap: Kadınlarla tokalaşmak
konu birleştirilmişdir
__________________ Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım... Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE.... |
19 Mart 2016, 16:15 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 4458 Üyelik T.:
19 Ekim 2008 | Cevap: Kadınlarla tokalaşmak
EL ZİNASI وعن معقل بن يسار رضي الله عنه قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم لأن يطعن في رأس أحدكم بمخيط من حديد خير له من أن يمس امرأة لا تحل له رواه الطبراني والبيهقي ورجال الطبراني ثقات رجال الصحيح 21) Ma’kıl b. Yesar (ra)’den, Hz. Peygamber (asv)'in şöyle dediği rivayet edilmiştir: “Sizden birisinin elinin, kendisine helal olmayan bir kadının eline değmesindense, onun başına demirden bir milin sokulması,onun için daha hayırlıdır”. Taberani, Beyhaki (Taberaninin ravileri sika ve hadis sahihtir)
__________________ Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım... Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE.... |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Filistin’e sürgün edin,Ukraynalı kadınlarla evlenelim | Kara Kartal | Gündem/ Manşetler | 0 | 16 Mart 2022 00:40 |
Kadınlarla İlgili Sözler | enderhafızım | Güzel Sözler-Deyımler-Nükteler | 2 | 02 Temmuz 2013 16:21 |
Nikahta Tokalaşmak Zorunda Kalındıgında | AŞK'ÜL İSLAM | Soru Cevap Arşivi | 12 | 10 Nisan 2013 00:13 |
Kadınlarla selamlaşmada dikkat edilecek hususlar nelerdir | MERVE DEMİR | Soru Cevap Arşivi | 1 | 10 Eylül 2012 20:30 |
Erkeklerin Kadınlarla Karışık Tavafları | Huzurİslam | Hadis-i Şerif | 0 | 26 Kasım 2008 02:06 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|