|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Hazan Mevsimi,Açılış Tarihi: 29 Aralık 2009 (23:28), Konuya Son Cevap : 19 Kasım 2017 (23:30). Konuya 7 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
29 Aralık 2009, 23:28 | Mesaj No:1 |
Kuranı Kerimdeki duraklama (secavend) harflerinde nasıl okunmalıdır? Kuranı Kerimdeki duraklama (secavend) harflerinde nasıl okunmalıdır? Kur’an-ı Kerim’i okurken rastladığınız secavend denilen remz (işaret) harfleri ve ne mânâda kullanıldıklarını faydalanacağınız ümidiyle aşağıya kaydediyorum. “Cim”: Durmanın caiz olduğuna işaret eder ki böyle yerlerde durmak da geçmek de câizdir. Fakat durmak, daha evlâ(iyi)dır. “Tı” : Durmanın mutlak olduğuna işaret eder ki –lâzım ve câiz gibi- bir kayıt ile sınırlandırılmamış demektir. Böyle yerlerde, üzeride durulan kelimenin sonrasından okumağa başlanırsa, mânâ güzel olur. “Mim”: Durmanın lâzım olduğuna işâret eder ki geçilirse mânâ bozulur demektir. “Ze” : Mücevvez alâmetidir ki geçmek evlâ (iyidir) demektir. “Sâd”: Murahhas alâmetidir ki nefes daralırsa durulabilir demektir. “Gâf”: “Gad gile” alâmetidir ki, bazı kurrâ (kıraat alimleri) durmakla beraber, geçmek evlâ demişler. “Gif”(Gaf ile Fe’nin bitişik yazılışı): Dur mânâsınadır ki durmak evlâdır demektir. “Kâf”: Kezâlik’ten ibarettir ki kendisinden evvel geçen rumuzun hükmüne işârettir(Yani kendiden önceki secavendde ne yapıldı ise bunda da aynısı tekrar edilir). “Lâmelif”: Durmamağa işarettir. Fakat nefes daralırsa durulur. Sonra o kelime veya gerisinden tekrar edilerek geçilir. Ayet sonlarındaki “Lamelif” işareti ise, mânânın tamam olmadığına işaret olup durmağa mani değildir. Aynı zamanda, ayet başına da işaret ettiğinden, böyle yerlerde durulması sünnettir, (üzerinde durulan kelimenin) tekrar edilmesine gerek yoktur. “Ayn”: Bazı ayet sonlarında olup rukü’a işaret eder ki hatm ile teravih namazı kılanlar, buralara gelince rukü’a varırlar. Bazı yerlerde de (.:_______:.) gibi peşpeşe üç noktalı işaretler vardır ki bunlara vakf-ı muâneka ve vakf-ı murâkabe denir. Bunların her ikisinde değil de yalnız birisinde durmak lâzımdır. Çünkü her ikisinde de durulursa mânâ tamam olmaz. Ayet ortalarında bu işaretlerin olmaadığı yerlerde zaten durulmaz. Eğer nefesimiz daralır da durmak icab ederse üzerinde durulan kelimeden veya evvelinden başlayarak okumağa devam edilir. Kur’an-ı Kerim’de durmanın vacıp(farz) veya haram olduğu bir yer yoktur.Bununla beraber durulması caiz olmayan yerlerde kasten duran bir kimse, -mânâ bozulacağından- âsî ve günahkâr olur ki bunu da hiçbir mü’minin yapacağı tasavvur olunamaz. | |
Konu Sahibi Hazan Mevsimi 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Sevginin Üç Dili | Makale ve Köşe Yazıları | su damlası | 2 | 2257 | 16 Mart 2010 18:30 |
Akıllı anneler medyadan daha güçlüdür | Çocuk ve Aile Sağlığı | Nesli_Nur | 2 | 2093 | 16 Mart 2010 18:25 |
Kur'an Açısından Sömürü ve Sömürgeciler | Kur'ân-ı Kerim Genel | Hazan Mevsimi | 0 | 2303 | 16 Mart 2010 00:59 |
Zor İnsanlarla Diyalog Nasıl Kurulur? | Bilgi Dağarcığı | GÖKCEN_AZRA | 6 | 3786 | 06 Mart 2010 18:27 |
Tüketerek Tükenenlerden Olmamak İçin | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | Hazan Mevsimi | 0 | 1460 | 04 Mart 2010 18:17 |
30 Aralık 2009, 12:14 | Mesaj No:3 |
RE: Kuranı Kerimdeki duraklama (secavend) harflerinde nasıl okunmalıdır?
çok sevindim faydası olduguna sagolun
| |
21 Kasım 2012, 20:40 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Secaventler(Duraklar) Kur’an-ı Kerim'de, kelimelerin üstünde ve altında bazı işaretler vardır ki bunlara "secavent(durak)" adı verilir. Bu işaretler şunlardır: م Mim: Muhakkak durmalıdır. Durmak vâcib, geçmek haramdır. Durulmayıp geçilirse anlam bozulur. طTı: Durmak gerekir. ج Cim: Geçmek de durmak da câizdir fakat durmak daha iyidir. ز Ze: Geçmek de durmak da câizdir fakat geçmek daha iyidir. ق Gaf: Geçmek de durmak da câizdir fakat geçmek daha iyidir. لا Lâmelif: Durulmaz! Bulunan yerde durulursa, önceki kelime ile birlikte tekrar okunur. Âyet-i kerime sonunda durunca, tekrar edilmez. قف Gıf: Durmak daha iyidir. ص Sad: Durmakta mahzur yoktur. صلي Sad-Lam-Ya: Geçmek daha iyidir. صلح Sad-Lam-Ha: Geçmek de durmak da câizdir. ع Ayn: Bazı âyet-i kerimelerin sonunda bulunur. Namazda okunursa bu işaret bulunan yerde rukûya gitmek iyi olur. ك Kef: Kezalik demektir. Kendisinden önce hangi secavent geçmişse, bu da öyle demektir. Üç nokta: Bu üç noktanın birisinde durulur. Eğer üzerinde üç nokta bulunan birinci kelimede durulursa, üç nokta olan ikinci kelimede durulmaz. Birinci kelimede durulmamışsa, ikincide durulur. Her ikisinde de durmamak veya her ikisinde de durmak câiz değildir. Örnek: Kadr sûresi sonu Kelime Altında Bulunanlar قصر Kasr: Bu kelimenin bulunduğu yerler kısa okunur. مد Med: Bu kelimenin bulunduğu yerler uzun okunur. سكته Sekte: Bu kelimenin yazıldığı yerde, kısa bir zaman nefes alınmadan durulur. Durulmadan geçilirse, anlamı bozulur. Kur’an-ı kerimde dört yerde sekte vardır. ادغام ıdgam: Kelimenin yazıldığı gibi değil de, idgam ile okunur. Kelimelerin altında yazılı olan idgam, Kur’an-ı kerimde, yalnız Hud suresi 42. âyetinde vardır. Burada, (ırkeb me’anâ) yazılır ise de, (ırkemme’anâ) okunur. س Sin: Sad harfinin altına yazıldığı yerlerde "sad" harfi "sin" gibi okunur. اماله ımale:Yalnız Hud suresinin 41. âyetinde geçer. Mecrahâ kelimesinin altında imâle yazar. Buradaki ra harfi, üstünden esreye doğru meyillendirilerek okunur. Mecrihâ diye okunmaz. Okunuşunu, bilen birisinden öğrenmek gerekir. تسهيل Teshil: Kolaylaştırmak demektir. Birbirini takip eden iki hemzeden ikincisi, "elif" ile "he" sesi arasında yumuşak olarak okunur. |
07 Mart 2013, 16:00 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 5879 Üyelik T.:
28 Aralık 2008 | Cevap: Kuranı Kerimdeki duraklama (secavend) harflerinde nasıl okunmalıdır? Secaventler (Duraklar, özel işaretler) Mim: Muhakkak durmalıdır. Durmak vâcib, geçmek haramdır. Durulmayıp geçilirse anlam bozulur. Tı: Durmak gerekir. Cim: Geçmek de durmak da câizdir fakat durmak daha iyidir. Ze: Geçmek de durmak da câizdir fakat geçmek daha iyidir. Kaf: Geçmek de durmak da câizdir fakat geçmek daha iyidir. Lâ: Durulmaz! Lâ bulunan yerde durulursa, önceki kelime ile birlikte tekrar okunur. Âyet-i kerime sonunda durunca, tekrar edilmez. Kıf: Durmak daha iyidir. Sad: Durmakta mahzur yoktur. Sad-Lam-Ya: Geçmek daha iyidir. Sad-Lam-Ha: Geçmek de durmak da câizdir. Ayn: Bazı âyet-i kerimelerin sonunda bulunur. Namazda okunursa bu işaret bulunan yerde rukûya gitmek gerekir. Kezâlik demektir. Kendisinden önce hangi secavent (durak) gelmişse, bu da böyle demektir. Üç nokta: Bu üç noktanın birisinde durulur. Eğer üzerinde üç nokta bulunan birinci kelimede durulursa, üç nokta olan ikinci kelimede durulmaz. Birinci kelimede durulmamışsa, ikincide durulur. Her ikisinde de durmamak veya her ikisinde de durmak câiz değildir. Örnek: Kadr sûresi sonu Kasr: Bu kelimenin bulunduğu yerler kısa okunur. Med: Bu kelimenin bulunduğu yerler uzun okunur. Sekte: Bu kelimenin yazıldığı yerde, kısa bir zaman nefes alınmadan durulur. Durulmadan geçilirse, anlamı bozulur. Kur'ân-ı Kerim' de 4 yerde vardır. İdgam: Kelimenin yazıldığı gibi değil de idgam ile okunur. Yalnızca Hud sûresi 42. âyetinde vardır. "irkeb meanâ" yazılır ise de "irkem meanâ" diye okunur. Sin: Sad harfinin altına yazıldığı yerlerde "sad" harfi "sin" gibi okunur. İmâle: Yalnızca Hud sûresinin 41. âyetinde bulunur. Burada "mecrâha" kelimesinde "ra" harfi 'üstünden esireye' doğru meyillendirilerek okunur. Teshil: Kolaylaştırmak demektir. Birbirini takip eden iki hemzeden ikincisi, "elif" ile "he" sesi arasında yumuşak olarak okunur. |
09 Eylül 2017, 01:27 | Mesaj No:7 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 |
Secavend harfleri ve bu duraklarda Kur'an okurken nasil durulacagı çok guzel anlatilmis Allah razi olsun..
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
19 Kasım 2017, 23:30 | Mesaj No:8 |
bu hafta ki dersimiz tecvid .. Not alayım yarın .. Belki defterime eklemek istediğim cümleler olabilir Çok yararlı bilgiler teşekkürler | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
kuranı kerimdeki hikmetli kıssalar | CaferTayar | Kur'an Kıssaları | 5 | 22 Mart 2024 22:45 |
Kuranı Kerimdeki Kıssalarda Zülkarneyn Kıssası | MERVE DEMİR | Kur'an Kıssaları | 1 | 29 Ocak 2020 11:21 |
İnsana Tapmanın Kuranı Kerimdeki Karşılığı | AŞK'ÜL İSLAM | Kur'ân-ı Kerim Genel | 1 | 01 Ocak 2013 19:58 |
Kur'an nasıl okunmalıdır? okumada ve anlamada metodumuz ne olmalıdır? | Yitiksevda | Kur'ân-ı Kerim Genel | 1 | 02 Kasım 2009 00:05 |
Kuranı Kerimdeki Atom Mucizesi | MERVE DEMİR | Kur'ân-ı Kerim Genel | 30 | 29 Eylül 2008 22:47 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|