|
Konu Kimliği: Konu Sahibi KARAKÖSE,Açılış Tarihi: 03Haziran 2010 (23:10), Konuya Son Cevap : 11 Ağustos 2010 (12:46). Konuya 59 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
03Haziran 2010, 23:10 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 5710 Üyelik T.:
18 Aralık 2008 | Müslümanlarda Recim paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL Müslümanlarda Recim paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL İslam geleneğinde evli erkek ve kadınlar zina yaparlarsa recim(taşlayarak öldürme) edilmeleri gerektiğine dair hukuki bir emir vardır. Geleneğe göre bu emir kuranda varken Hz. peygamberin vefatından sonra Hz.Aişenin odasında bulunan mushafın aç bir keçi tarafından yenilmesi sonucu kurandan çıkmıştır. Hz. Peygamberde Maiz ve Gamidiye adında iki kişiye recim cezası uygulamıştır. Ayrıca Hz. Ömer keçinin yediği ayeti kurana tekrar sokmak istemiş ama halktan çekindiği için yapmamış Oysa Kuranda Şöyle der(Ayet Meallari Ali Bulaç Mealinden alınmıştır Nur Süresi 2 Ayet “Zina eden kadın ve zina eden erkeğin her birine yüzer değnek (celde) vurun. Eğer Allah'a ve ahiret gününe iman ediyorsanız, onlara Allah'ın dini(ni uygulama) konusunda sizi bir acıma tutmasın; onlara uygulanan cezaya mü'minlerden bir grup da şahit olsun" Nur Süresi 3 Ayet “Zina eden erkek, zina eden ya da müşrik olan bir kadından başkasını nikâhlayamaz; zina eden kadını da zina eden ya da müşrik olan bir erkekten başkası nikâhlayamaz. Bu, müminlere haram kılınmıştır" Nur Süresi 5 Ayet “Ancak bundan sonra tevbe edip ıslah olanlar müstesnadır. Allah çok bağışlayıcı ve merhametlidir" Kuranda zinaya bulaşanlar hakkında evli, bekâr ayırımı yapılmadan 100 sopa ve onlarla evlenmemeyi uygun görme cezası olduğunu görüyoruz. Bu ceza sosyolojik açıdan oldukça güzel bir cezadır Eğer Recim vardır diyorsanız o halde aşağıdaki sorulara ne diyeceğiz. - Kuran neden yüz sopa vurun der ve neden evli bekar ayırımı yapmaz.? - Kuranda neden hırsızlık, alkol, iftira gibi suçların cezası verilmiştir neden recim gibi dehşetli bir cezadan söz edilmemiştir? - Eğer keçi hikâyesi doğruysa kuran eksikmidir? Halife Ömer Allah yerine halktan mı korktu da eksik ayeti kurana sokmadı? - Eğer recm doğru bir uygulama ise enam süresi 38 ayette neden Allah “Biz Kitap'ta hiç bir şeyi noksan bırakmadık” diyor. - Kuranda yer almayan ama hükmü devam eden ayet ne anlama gelir? Madem bazı ayetler çıkarılacaktı neden peygamber kuranı büyük bir titizlikle yazdırdı. - Hariciler ile mutezililerin bir kısmı neden recm cezasını redetmişlerdir.? KARAKÖSE |
Konu Sahibi KARAKÖSE 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Müslümanlarda Din İşleri Müdürlüğü... | Makale ve Köşe Yazıları | KARAKÖSE | 0 | 1932 | 16 Mart 2012 16:51 |
Müslümanlarda Sahabe Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | Makale ve Köşe Yazıları | Yitiksevda | 6 | 3293 | 03 Ocak 2012 11:45 |
Müslümanlarda Hadis Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | Makale ve Köşe Yazıları | Medine-web | 22 | 9000 | 05 Ağustos 2011 10:04 |
Müslümanlarda Kuran Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | Makale ve Köşe Yazıları | Medine-web | 23 | 10266 | 20 Temmuz 2011 10:29 |
Müslümanlarda İman Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | Makale ve Köşe Yazıları | Yitiksevda | 4 | 2029 | 02 Mayıs 2011 10:36 |
01 Ağustos 2010, 13:52 | Mesaj No:2 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 |
sayın Adıgüzel, islamdaki hudud yani hadler caydırıcı amaçlıdır.Allah cc kuranı kerimde hudud konusunda sakın acımayın buyurur.. 1-bir ilde hırsızlık cezasına çarptırılmış üç beş çolak sokakata gezsin,hırsızlık kalırmı acaba? 2-recim edilen bir kadın yada erkeğin akibetini görenler zina cesaretleri olurmu acaba? 3-sokakta peydahladığı çocuğu doğurduğu gibi çöpe atan anaları recmetmek zülümmüdür? 4-gül gibi eşini sokaktaki fa..e ile aldatan erkeği gebertmek zülümmüdür? 5-yetimhaneleri kurmak mı zülüm yetimhaneleri kurutmak mı ?ordaki çocukların 100 de 90 ı anası babası belli olmayanlar değilmidir? 6-toplumun temellini aileyi çocukları huzuru namusu nesli çökertenleri çökertmek adalet değilmidir? 7-kuranda olmayıp bizim farz bildiğimiz yüzlerce ibadet vardır..kuranda açıkça 5 vakit namaz yok ama 5 vakit kılıyoruz.. 8-kuransız sünnet,sünnetsiz kuran sakattır,muğlaktır..Allah ile resulu islam kaynağı olarak ayrılamaz bir bütündür. 9-bir genç kız veya erkek evlenmeye bile korkar oldu.acaba adayın geçmişi ne kadar sağlam diye ?????? bu soruların cevabı verilse sanırım recim bir zülüm değil lütüf olduğu görülecektir.. |
02 Ağustos 2010, 11:28 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 458 Üyelik T.:
23 Ekim 2007 |
Bunu iddia edenlere "Peygamber (AS) Allah'ın istemediği yada emrine ters bir işi yapabilir mi?" diye sorduğumda "Hayır bunu kesinlikle yapma/yapamaz" derler. Hadisi şeriflere baktığımızda Peygamber Efendimizin (AS) bizzat kendisinin uyguladığı recm cezalarını görürüz. Burada iki konu mümkündür: 1- Ya bu Hadis-i Şerif uydurmadır 2- Ya da bu Hadis sahihtir madem bu iki yoldan biri doğru öyleyse ilk yolun yanlışlığı ispat edilirse mantıken ikinci yol doğrudur ve madem "Peygamber (AS) Allah'ın emrine muhalif olmaz" o zaman ikinci yol doğruysa Recm Cezası Allah'ın emridir. Eğer bu Hadis-i Şerif (haşa) uydurma ise doğruyu söylemede canlarını ortaya koyan nice sahabelerden neden buna itiraz gelmedi ve recm cezasının uygulandığına dair hadisler mevcutken evliyken zina ettiği halde recm cezası uygulanmayan yada uygulanmaması gereken bir tane bile rivayet göremiyoruz? Bu soruya cevap verilmek zorundadır. Eğer bu hadisler karartıldı derseniz öyleyse karartma(!) işlemleri zamanında güya hakkı savunan alimler(!) neden susmuşlar neden itiraz etmemişler? Bu konulara nerden bakarsanız bakın hep kendi içlerinde çelişki ile karşılaşırsınız. Selam ile.. |
02 Ağustos 2010, 13:54 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] Recmde ısrar edenler öncelikle şu yazıyı okusunlar sonra recm varmı yokmu tartışalım...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
02 Ağustos 2010, 19:44 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 458 Üyelik T.:
23 Ekim 2007 | İslam'da var olan bir cezanın bazıları tarafından suistimal edilmesi o cezanın yanlış olduğunu göstermez. RECM kişi tarafından değil Şeriat ile yönetilen ülkede mahkeme tarafından uygulanır. Görüntüler vahşet ve çok çirkin zaten günümüzde ŞERİAT ile yönetilen devlette yok fakat bunların yaptığı vahşetin kendilerine göre RECM cezasına dayadırılması yani İslam adına yapılıyor süsü verilmesi ne RECMin yanlış olduğunu gösterir nede RECMİ savunanları (Allah Resulu bizzat uygulamış ve emrettiği halde recm cezası yoktur ve vahşettir diyenler Haşa Resullulahı da bu kategoriye sokmuş olmuyorlar mı? ) vahşi gösterir. |
02 Ağustos 2010, 20:14 | Mesaj No:6 |
EVLİ OLUPTA ZİNA EDEN ERKEKLERE VERİLECEK CEZA NEDİR ? BUNU AÇIKLAYAN AYET OLMALI DEĞİL Mİ ! NİSA-16- Zina suçu işleyen çiftin her ikisini de eziyetli cezaya çarptırınız. Fakat eğer tevbe eder de uslanırlarsa artık yakalarını bırakınız. Çünkü Allah tevbeleri kabul eder ve merhametlidir BİR BAŞKA MEAL NİSA-16: Sizlerden fuhuş yapanlardan, her ikisine eziyet edin. Eğer tevbe ederler de ıslah olurlarsa artık onlardan vazgeçin. Şüphesiz, Allah, tevbeleri kabul edendir, esirgeyendir. NİSA SURESİ:15 - Kadınlarınızdan zina edenlere karşı, içinizden dört şahit getirin. Eğer onlar, şahitlik yaparlarsa, bu kadınları, ölüm alıp götürünceye kadar veya Allah onlara bir çıkış yolu açıncaya kadar evlerde hapsedin. Ayetlerde net ve açık belirtilmeyen evli veya bekar kavramlarına nasıl yorum getiriyorsunuz . Ayette evli-bekar kavramı var mı ? Yok SORU: NİSA 16. AYETİ Mİ NUR 2 AYETİNİ TEFSİR EDİYOR ? YOKSA NUR 2 , NİSA 15 Cİ VE HEM DE NİSA 16 CI AYETLERİNİ Mİ TEFSİR EDECEK ? DİKKAT Kİ, NUR 2 AYETİ NİSA AYETLERİNDEN DAHA SONRA İNMİŞTİR. | |
02 Ağustos 2010, 20:21 | Mesaj No:7 |
NİSA-15:......Bu kadınları, ölüm alıp götürünceye kadar veya Allah onlara bir çıkış yolu açıncaya kadar evlerde hapsedin. AYETE DİKKAT ! Onları öldürün denmiyor. Onlara ölüm cezası verin de demiyor . Müebbet hapsi öngörüyor ki, AYETİN DEVAMI daha mühimdir, Ayetin net anlaşılması bakımından çok daha da önemlidir ki, Allah onlara bir çıkış yolu verinceye kadar diyor. Yani onlar hakkında ardından gelecek başka bir ayete kadar ( BU NUR 2. AYETİDİR ), onları evde hapis tutun, bu zaman içinde ölüm de çıkış yolu olarak onları alıp götürebilir, Bu âyetin hükmünün geçici bir hüküm olduğu, ileride bu suçu işleyen kimseler için bu hükmü neshedecek daha güçlü, daha kuvvetli bir hüküm getirileceği haber verilmiştir | |
02 Ağustos 2010, 21:29 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Recm, zina yapan kadın ve erkeğin göbeğine kadar toprağa gömülüp taşlanarak öldürülmesidir. Resulullah döneminde bu cezanın uygulandığına dair rivayetler mevcut yalnız bu cezanın uygulandığı kesimin Yahudiler olması eski şeriat lerin uygulaması olduğu açıktır. İslam’da Recm yerine zina suçuna yüz sopa vardır . İMDİ, zina eden kadın ve erkeğin her birine yüz değnek vurun ve eğer Allah'a ve Ahiret Günü'ne inanıyorsanız, onlara karşı duyduğunuz acıma, sizi Allah'ın bu yasasını uygulamaktan alıkoymasın; ve inananlardan bir topluluk da onların cezalandırılmalarına şahit olsun. (Nur suresi 2) Daha sonra, kesin taahhütlerinden caydıkları için onları lânetledik ve kalplerini katılaştırdık; (öyle ki, şimdi) onlar, (vahyedilmiş) sözleri, asıl bağlamlarından kopararak çarpıtıyorlar; ve onlar, akıllarından çıkarmamaları emredilen şeylerin çoğunu unutmuşlar; birkaçı dışında onlarım hepsinden daima ihanet göreceksin. Ama onları bağışla ve (yaptıklarına) katlan: şüphe yok ki Allah iyilik yapanları sever. (Maide 13) Bu ayeti kerimede ehli kitabın işlerine geldiği zaman kitaplarındaki hükümleri uyguladıkları işlerine gelmediği zamanda kendi heva ve hevesleri uğrunda tahrif ettikleri açıkça belirtilmekte ve Allah katından olmayan şeyleri Allah’a iftira atarak onun katından olduğunu söylerler vereceğim ayeti kerimede açıktır. Onlardan öylesi de var ki, (söyledikleri) Kitâb-ı Mukaddes'den olmadığı halde ondan olduğunu düşünesiniz diye dilleriyle Kitâb-ı Mukaddes'i çarpıtırlar ve Allah'tan olmadığı halde, "Bu, Allah'tandır!" derler; böylece bile bile Allah hakkında yalanlar uydururlar. (Ali İmran 78) Kur’anın genel bütünlüğü göz önüne alındığında recm cezasının eski şeriat’lerin uygulaması olduğu ve Kuran ile bu cezanın ebediyen yürülükten kaldırıldığı hakikatine rağmen halen birileri recm vardır diyorsa buyursunlar göz önünde olan Fuhuşa karşı uygulasınlar bizde görelim ….İslamda 4 şahit hükmüne binaen zinanın cezası yüz sopadır ama bu uygulamayı İslam hukuk kurallarının uygulandığı devlet uygular günümüzde bu hukuk kurallarının tam anlamı ile uygulandığı hiç bir devlet olmadığı için bu cezayı şahıslar uygulayamaz islamın hakim olduğu adalet hakk ve özgürlüklerin yaşandığı bir devlet oluşursa o zaman yüz sopa cezası uygulanır….
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
03 Ağustos 2010, 10:57 | Mesaj No:9 | ||
Durumu: Medine No : 458 Üyelik T.:
23 Ekim 2007 |
YitikSevda kardeş birşeyler biliyorsun ama yanlışların çok. Alıntı:
1. İşvereninin eşiyle zina eden bekâr işçiye yüz değnek ve bir yıl sürgün cezası, kadına ise recm uygulanmıştır. Ebû Hureyre ile Zeyd b. Halid el-Cühenî (r.anhumâ)'dan nakledildiğine göre, zina eden kadının kocası ile, zina eden işçinin babası Resulullah (s.a.s)'e başvurarak bu konuda "Allah'ın kitabı" ile hüküm vermesini istemişlerdir. İşçinin babası şöyle dedi: "Benim oğlum bu adamın yanında işçi idi. Onun hanımı ile zina etti. Bana, oğlum için recm gerektiği haber verildi. Ancak ben onun adına yüz koyunla bir cariye fidye verdim. Bu arada bilenlere danıştım, (oğlum bekâr olduğu için) ona yüz değnekle bir yıl sürgün cezası, bunun karısına ise recm cezası gerektiğini haber verdiler". Bunun üzerine, Hz. Peygamber şöyle buyurdu: Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, aranızda Allah'ın kitabı ile hükmedeceğim. Cariye ve koyunlar geri verilecek. Oğluna yüz değnekle bir yıl sürgün gerek. Ey Üneys, sen de bu adamın karısına git. Eğer zinasını itiraf ederse, onu recmet". Üneys kadına gitmiş ve kadın suçunu itiraf etmiş, Hz. Peygamber'in emri üzerine de recmedilmiştir (Müslim, Hudûd, 25; Buhârî, Hudûd III, 38, 46, Vekâlet,13). Ebû Hanife'ye göre, yüz değnek yanında bir yıl sürgün, ayete ilâve niteliğinde olup, ayet inince bu ilâve kısım neshedilmiştir. Ancak İslâm devlet başkanı böyle bir cezayı ta'zir cezası olarak verebilir. Bu hadisi şerif hakkında ki itirazlara verilen cevap için [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] 2. Zinasını dört defa ikrar eden Mâiz b. Mâlik (r.a)'in recmedilmesi. Mâiz b. Mâlik, Hz. Peygamber'e gelerek "Beni temizle" dedi. Hz. peygamber "Yazık sana, çık git, Allah'a tövbe ve istiğfar et" buyurdu. Mâiz, pek uzaklaşmadan geri döndü ve "Ey Allah'ın Resulu! Beni temizle" dedi. Hz. Peygamber aynı sözlerle üç defa daha geri gönderdi. Dördüncü ikrarında "Seni hangi konuda temizleyeyim?" diye sordu. Mâiz; "Zinadan" dedi. Hz. Peygamber "Bunda akıl hastalığı var mıdır?" diye sordu. Böyle bir rahatsızlığı olmadığını söylediler. "Şarap içmiş olabilir mi?" diye sordu. Bir adam kalkıp içki kontrolü yaptı. Onda şarap kokusu tesbit edemedi. Hz. Peygamber tekrar "sen zina ettin mi?" diye sordu. Mâiz "Evet" cevabını verdi. Artık emir buyurdular ve Mâiz recmedildi. Recimden sonra onun hakkında sahabiler iki kısma ayrıldılar. Bir bölümü Mâiz'in helâk olduğunu, başka bir grup ise onun en faziletli tövbeyi yaptığını söylediler. Bu farklı yaklaşım üç gün sürdü. Daha sonra yanlarına gelen Resulullah (s.a.s) "Mâiz b. Mâlik için dua edin" buyurdu. "Allah Mâiz'e mağfiret eylesin" dediler. Hz. Peygamber şöyle buyurdu: "Mâiz öyle bir tövbe etti ki, bu tövbe bir ümmet arasında paylaştırılırsa onlara yeterdi" (Müslim, Hudûd, 22; eş-Şevkânî, Neylül-Evtâr, VII, 95,109; ez-Zeylaî, Nasbu'r-Râye, III, 314 vd.). 3. Gâmidiyeli evli kadının zinadan dolayı recmedilmesi. Mâiz'in recmedilmesinden kısa bir süre sonra Ezd kabilesinin Gâmid kolundan bir kadın geldi ve "Ey Allah'ın elçisi! Beni temizle" dedi. Hz. Peygamber "Yazıklar olsun sana. Çık git, Allah'a tövbe ve istiğfar et" buyurdu. Kadın dedi: "Beni, Mâiz'i çevirdiğin gibi geri çevirmek istiyorsun" Hz. Peygamber, "Sana ne oldu?" diye sordu. Kadın kendisinin zinadan gebe olduğunu söyledi. Bunun üzerine "Sen mi?" buyurdu. Kadın "Evet" dedi. Hz. Peygamber "Doğuruncaya kadar git" buyurdu. Kadının bu arada geçimini Ensar'dan bir adam üstlendi. Daha sonra Hz. Peygamber'e gelerek; "Gâmidli kadın doğurdu" dedi. Çocuğun bakımını da Ensar'dan birisi üzerine aldı ve kadın recmedildi" (Müslim, Hudûd, 22, 23, 24; İbn Mâc'e, Diyât, 36; Mâlik, Muvatta', Hudûd, II). Başka bir rivâyette, çocuk sütten kesilinceye kadar emzirmesine izin verildiği, recm sırasında Hâlid b. Velîd (r.a)'ın üzerine kan sıçraması üzerine kadın hakkında kötü sözler söylediğini işiten Hz. Peygamber'in şöyle buyurduğu nakledilir: "Ey Halid! yavaş ol. Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim. Bu kadın öyle bir tövbe etti ki, onu bir baççı (vergi memuru) yapsaydı, şüphesiz mağfiret olunurdu" Sonra kadının hazırlanmasını emrederek cenazesini kılmış ve kadın defnedilmiştir (Müslim, Hudûd, 23). Alıntı:
RECM CEZASININ TATBİKİ İÇİN ŞARTLAR 1. Zina eden kadın veya erkeğin ergin olması. 2. Akıllı olması. Akıl hastasına had uygulanmaz. Akıllı ve ergin bir kimse akıl hastası ile zina etse, yalnız kendisine had uygulanır. 3. Evli olan gayri müslime recm yerine değnek cezası uygulanır. Şâfiî ve Hanbelîlere göre pasaportla İslâm devletine gelen gayrî müslim yabancılara ne zina ve ne de içki içme cezası uygulanmaz. 4. Zinanın zor kullanarak olmaması gerekir. 5. Zinanın diri bir insanla olması gerekir. 6. Zina edilen kadının da ergin veya kendisine cinsel istek duyulan bir yaşta olması gerekir. 7. Zinanın bir şüpheye dayalı olmaması gerekir. Fasit nikahtan sonraki cinsel temasa had gerekmediği konusunda görüş birliği vardır. Velisiz veya şahitsiz evlenme gibi. Zinanın bir para karşılığında olması halinde Ebû Hanife'ye göre her ikisine de had cezası uygulanmaz. Çünkü bu durum bir mehir karşılığında nikâh akdine benzemektedir. Burada şüpheden dolayı had düşer. Ancak fiil haram olduğu için ta'zir uygulanır. Ebû Yusuf ve İmam Muhammed'e göre bu durumda da had cezası verilir (Ömer Nasuhi Bilmen, İstilâhât-ı Fıkhıyye Kâmusu, İstanbul 1968, III,197 vd.). 8. Cinsel temasın önden olması. Arkadan ilişki yani livata için Ebû Hanîfe'ye göre yalnız ta'zir cezası uygulanır. Ebû Yusuf, İmam Muhammed ve Hanefiler dışındaki üç mezhebe göre ise livata haddi gerektirir. Yabancı bir kadına ön veya arka dışında karın, uyluk gibi başka bir yere temas ise yalnız ta'zîri gerektirir. Çünkü bu, şer'an kendisine bir şey takdir edilmeyen münker bir fiildir. 9. Had cezalarının uygulanabilmesi için İslâm devletinin varlığı şarttır. Çünkü dârul-harp veya dârul-bağy (âsiler ülkesi) de had cezalarını uygulamaya İslâm devletinin velâyet yetkisi olmaz ve bu hükümleri uygulamaya gücü yetmez. 10. Zina eden erkek veya kadının halen veya daha önce sahih nikâhla evlenmiş olması ve bu nikâh devam ederken eşiyle bir defa da olsa cinsel temasta bulunması şarttır. Böyle bir erkeğe "muhsan", kadına ise "muhsana" denir. Recm cezası için bu son niteliğin bulunması da gerekir. Recm için muhsan sayılmada erkek veya kadında şu yedi niteliğin bulunması gerekir: Akıllı olmak, ergin bulunmak, hür ve müslüman olmak, sahih nikâhla evlenmiş bulunmak ve bu nikâhtan sonra eşiyle guslü gerektirecek şekilde cinsel temasta bulunmak. Bu şartlardan herhangi birisi bulunmazsa ceza yüz değneğe dönüşür. Zina edenlerden birisi muhsan olur, diğeri bekâr bulunursa; bekâra yüz değnek, muhsan olana ise recm cezası uygulanır. Ebû Hanife ve Mâlik'e göre, bir erkek veya kadının muhsan sayılması için müslüman olması şarttır. Bu yüzden evli olan gayri müslimlerin zinasına recm cezası uygulanmaz, çünkü recm, günahtan temizlenme yoludur. Zimmî ise günahtan temizlenmeye ehil değildir. Onun temizlenmesi ancak ahirette azapla gerçekleşir. Hz. Peygamber; Allah'a şirk koşan kimse muhsan değildir" (Zeylaî, Nasbü'r-Râye, III, 327) buyurmuştur. Bu görüşte olanlar için iki yahudinin Hz. Peygamber tarafından recmedilmesi olayı, Tevrat hükmüne göre olmuştur. Daha sonra bu neshedilmiştir (Zeylaî, a.g.e, III, 326; eş-Şevkânî, Neylül-Evtâr, VII, 92). Şâfiî, İbn Hanbel ve Ebû Yusuf'a göre, recmin uygulanması için zina edenin müslüman olması şart değildir. Bir zimmî zina suçuyla İslâm mahkemesine gelse had uygulanır. Müslüman bir erkek zimmî bir kadınla evlenip cinsel temasta bulunsa, her ikisi de "muhsan" olur. Delil, Hz. Peygamber'in iki yahudiye recmi uygulamasıdır. "Dulun dul ile zinasında taşlama vardır" (Müslim, Hudûd,12-14; Ebû Dâvud, Hudûd 23; Tirmizî, Hudûd, 8) hadisinin genel anlamı da başka bir delildir. Diğer yandan zina bütün semavi dinlerde haram kılınmıştır (bk. eş-Şîrâzî, el-Mühezzeb, II, 267; İbn Kudâme, el-Muğnî, Kahire 1970, VIII, 163; ez-Zühaylî, el-Fıkhul-İslâmî ve Edilletüh, Dımaşk 1405/1985, VI, 43). Zina Suçunun Sâbit Olması: Zina, ya ikrarla ya da dört şahitle sabit olur. 1. İkrarla Tesbit: Zina ikrarında bulunanın akıllı, ergin olması ve zorlama altında bulunmaması gerekir. Ayrıca ikrarın dört defa yapılması gereklidir. Çünkü Mâiz b. Mâlik'e Allah elçisi dört defa ikrar esasını uygulamıştır. Hanefi ve Hanbelîlerin görüşü budur. Şâfiî ve Mâlikilere göre ise tek ikrar yeterlidir. Bunlar da işçinin kendi patronunun eşiyle zina etmesi olayına dayanırlar. Çünkü orada dört ikrardan söz edilmemiştir (Buhârî, Âhad,I, Şurüt, 9; Müslim, Hudûd, 25; el-Bâcî, el-Müntekâ, VII,135; İbn Kudâme, el-Muğni, VIII, 191 vd.). Diğer yandan dört ikrarın ayrı meclislerde yapılması gerekir. 2. Zinayı dört şahitle ispat: Zinanın müslüman, erkek, adaletli ve hür dört erkek şahitle ispat edilmesi gerekir (en-Nisâ', 4/15; en-Nûr, 24/4,13). Şahit sayısı dörtten az olur veya dördüncü şahit "sadece bunları bir yorgan altında gördüm" gibi kesin zinaya delâlet eden beyanda bulunmasa, ilk üç şahide "zina iftirası (kazf)" cezası uygulanır. Zina isnat edilenden had düşer. Çünkü Hz. Ömer, Muğîre (r.a)'in zinasına şahitlik eden üç kişiye zina iftirası cezası uygulamıştır (bk. ez-Zühayli, a.g.e., VI, 48; "Kazf" maddesi). | ||
03 Ağustos 2010, 11:07 | Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Değerli kardeşim emin olun ben şu an istesem recm ile alakalı red ve kabul ile alakalı istediğiniz kadar rivayet getirebilirim ama muamelat hususunda şu an içerisinde uygulanmayan veya uygulayacak adalet devleti olmadığı için bu tür tartışmaları gereksiz görüyorum. Allah'a emanet olunuz... Adalet Devleti kurulsun o zaman bu hususları İslam alimleri çözer ...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Müslümanlarda Sahabe Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 6 | 04 Ocak 2012 14:20 |
Müslümanlarda Tarafsızlık Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 1 | 29 Aralık 2010 22:52 |
Müslümanlarda Garibanlık Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 2 | 25 Kasım 2010 00:04 |
Müslümanlarda İbadet Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 1 | 18 Eylül 2010 22:29 |
Müslümanlarda Kurban Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 0 | 03Haziran 2010 23:08 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|