|
Konu Kimliği: Konu Sahibi KARAKÖSE,Açılış Tarihi: 20 Temmuz 2011 (10:29), Konuya Son Cevap : 24 Temmuz 2011 (12:51). Konuya 23 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
20 Temmuz 2011, 10:29 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 5710 Üyelik T.:
18 Aralık 2008 | Günümüz Müslümanının Kuran Algısı Sorunu Müslümanlarda Kuran Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL Allah, Kuranı Kerim ile İnsanlara en güzel ahlakı ve adaleti sunmuştur. Kuran herhangi bir siyasi, felsefi, tasavvufi vb. sistem yada liberal, sosyalist bir ideoloji ile insanların karşısına çıkmış değildir. O; özgürlüğe, yardımseverliğe ve adalete sadık kalınmasını emreder. Köleliği, azgınlığı ve zulmü de yasaklar.İslami düzen Asya toplumlarına uygulanabileceği gibi Avrupa toplumlarına de uygulanabilir. Toplu yaşayanlara uygulanabileceği gibi münferit yaşayanlara da uygulanabilir. İlk çağa uygulanabildiği gibi orta çağa da uygulanmıştır ve teknoloji çağına da uygulanabilir. Kuran mucizevî bir kitap olduğunu insanlara ispat etmek için gönderilmemiştir, sadece ritüel şeklindeki ibadetleri emretmek için de gönderilmemiştir. Duvarlara asılıp, kendisinden hayran hayran söz edilmesi için de gönderilmemiştir. Kuran, nasıl düşünüleceğini ve nasıl yaşanacağını, kısacası nasıl salih insan olunabileceğini öğretmek için gönderilmiştir. Kuran’ın öğrettiği en önemli ders nasıl düşünüleceğidir. Devamında adalet, ahlak, özgürlük ve birlikteliğin ne olduğu, neden gerekli olduğu üzerinde durulur. İnsan yeryüzündeki halifedir. Dolayısıyla insana insan olma özelliğini veren akıl ile Allahın sözü olan vahiy arasında birbirlerini reddetme gibi bir durum olamaz. Akıl ile vahiy paraleldir ve Kuran’ın ayetleri akıl ile analiz edilebilecek niteliktedirler. Kuran bir baskı aracı değildir, araştırmaya ve üzerinde fikir yürütmeye uygun bir kitaptır. Maddeci anlayışın ürünü olan ideolojiler, genelde ilahi dinleri, özelde İslam’ı vahşet ile ilişkilendirme çabasını güderken, onurlu bir yaşam için insan olmanın yeterli olduğu söylemini kullanırlar. İnsan olmak kavramını çok sık kullanmalarına rağmen nasıl insan olunura hiç değinmezler. Buna karşın Kuran sadece biyolojik olarak insan olmayı yeterli görmez, iyi ahlaklı, güvenilir ve adil bir insan olunmasını öğütler. Günümüz MüslümanınınKuran hakkında çok afakî fikirleri vardır. Mesela Kuran ayetlerinin etkisini, bir sihirbazın kendisini izleyenleri büyülemesine benzetir. Kuran ilmini öğrenen birinin su üstünde yürüyebileceğine, havada uçabileceğine inanır. Yada Kuran’ın içinde fizik, kimya, astronomi problemlerinin çözümlerinin bulunduğuna inanır. Tüm bu düşünceler Kuran’ın okunmadığının birer delilidir. Okunmayan Kuran, Müslümana bulutların ardındaki gizemli kitap gibi görünmektedir. Bu sebepledir ki, günümüz Müslüman’ı devlet adamı, para adamı ve din adamı üçgeninde işkence görmektedir. Allahın ayetleri kralların, tefecilerin ve din tüccarlarının çıkarlarına uygun şekilde yorumlanmış ve düşünme eğitimini Kuran yerine bu ekipten alan çelişkili inançların insanı, güç sahiplerine köleliği Allahın sevgili kulu olmakla karıştırmıştır. Hakikatte Kuran ne gizemli ilimler kitabıdır, nede bir fizik, kimya kitabıdır. O, insanlara nasıl düşüneceklerini öğretmek için gönderilmiş bir kitaptır. Nasıl düşüneceğini öğrenen insan sırasıyla özgürlük, adalet, ahlak ve birlikteliğin önemini anlayacak, sömürüyü reddedecek ve salih bir insan olmak için bu değerleri kendi bedeninde, ruhunda ve yaşadığı yönetimde yaşatmaya gayret edecektir. Kuranı; hiçbir geleneksel, modernist, ideolojik önyargı altında kalmadan öğrenebilirseniz, başkasının varoluşunuzu şekillendirip, sizi sömürmesini reddedecek, kendi varoluşunuzu adalet, özgürlük ve ahlak temelinde oluşturacaksınızdır. Şayet Kuran’ı gelenekçi, modrnist ya da herhangi başka bir pencereden izlerseniz, hangi pencereden bakıyorsanız önce o pencerenin kölesi olduğunuzu unutmayınız ve köleler düşünemezler, çünkü kölelerin işi beden ile çalışmaktır, zihin ile değil. Dolayısıyla hangi gözlükle bakarsanız her şeyden önce hayatı o gözlüğün renginde görürsünüz. O halde bilinmelidir ki; Kuran kendisine çıplak gözle bakanları özgürleştirir. Kuran anlaşılması çok kolay bir kitaptır, onu anlamak için çok üstün bir zekâ olmanıza gerek yoktur. Yapmanız gereken tek şey onu bir öğretmen olarak görmeniz ve ezberlemek yerine anlamaya çalışmanızdır. [/CENTER][/RIGHT] |
Konu Sahibi KARAKÖSE 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Müslümanlarda Din İşleri Müdürlüğü... | Makale ve Köşe Yazıları | KARAKÖSE | 0 | 1946 | 16 Mart 2012 16:51 |
Müslümanlarda Sahabe Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | Makale ve Köşe Yazıları | Yitiksevda | 6 | 3308 | 03 Ocak 2012 11:45 |
Müslümanlarda Hadis Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | Makale ve Köşe Yazıları | Medine-web | 22 | 9128 | 05 Ağustos 2011 10:04 |
Müslümanlarda Kuran Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | Makale ve Köşe Yazıları | Medine-web | 23 | 10423 | 20 Temmuz 2011 10:29 |
Müslümanlarda İman Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | Makale ve Köşe Yazıları | Yitiksevda | 4 | 2047 | 02 Mayıs 2011 10:36 |
20 Temmuz 2011, 13:12 | Mesaj No:2 | |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu Alıntı:
Ayrıca kuran ,fizik,kimya,biyoloji,tarih,coğrafya bilgisi astronomi bilgiside verir YALNIZ KURAN BİLİMSEL Bİ DERGİ DE DEĞİLDİR,SADECE hidayet kitabıdır ve iman edenin İMANINI,KÜFREDENİNDE KÜFRÜNÜ ARTIRIR AYRICA HAKKIDA,KÜFRÜDE BİLMELERİ İÇİN İNSANLARA İNDİRİLMİŞTİR BİLEREK RED VE KABULDUR KİMSEDE BİLMEME MAZERETİNE SIĞINAMAZ MAHŞERDE hiç bir mazeretin kabul olunmayacağı gündende sakının der çünkü.. Özgürlüğe tanımıda kuranın ALLAHTAN BAŞKA OTORİTE TANIMAMKTIR DER KULA KULLUĞU RED DEREK VE İDARECİLERE İTAATİDE SADECE KURANA UYANA UYUN DEMİŞ TİR NİSA SÜRESİNDEKİ AYETTE.. | |
21 Temmuz 2011, 15:32 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 5710 Üyelik T.:
18 Aralık 2008 | Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
Sn: bilinmez; Kuran insan eğitir. Hukuk kurallarını belirler. Ama halk kendi kendini Allahın ilkeleri ile yönetebilir. Kuran A şahsı kral olsun dememiş. Düşünce ve adalete gelince, düşünce eğitmek demek öğreti yüklemek demektir. Kuran İslami öğretiyi insana yükleyerek düşünce geliştirir ve hukuk ilkeleri ile adaleti sağlar. Akıl vahiyden bir parçadır ve insan Allahın yeryüzündeki halifesidir. Eğer akıl hiçbir şeydir diyorsanız tüm islamdışı insanlar ve günümüz Müslüman geçinen münafıkları masumdur demeliyiz. Çünkü akıl ile bir yere varılamıyor dememiz gerekir. Şayet akıl hiçbir anlam ifade etmiyorsa, tüm insanlar hayvan hükmündedirler. Çünkü doğru ile yanlışı ayıramazlar dememiz gerekir. Oysa insan sadece aklını kullanarak Allahı bulur ve akıl ile doğru yanlışı ayırır. Akıl ile vahyi değerlendirir ve iman eder. Geçenlerde yeni çıkan bir dinin tebliğcisi bana dedi ki, senin aklın kördür. Bana bir kitap verdi ve bu yaratıcının sözüdür, bunu aklın kabul etmezse bile iman etmelisin yoksa küfre girersin. Kitabı okurken sakın aklının kör değerlerine inanma dedi. Sizce bu şahsa ne cevap vermeliyim. Çünkü aynen sizin yaptığınız tebliğ gibi tebliğ yapıyor. Siz ne kadar haklıysanız, sizin durumunuza göre bu şahıs da o kadar haklı olmalı. Çünkü ikinizde aklı çöpe atıyorsunuz. Sakın bana aklı çöpe atmıyorum, vahiy akla yön verir falan demeyin. Bir değeri kabul yada red önce, her şeyden önce akıl ile olur. Bu Allahın kabulü de olabilir, basit bir günlük durumda olabilir. Vahiyden önce akıl yargıda bulunur Kuran insan eğitir. Fizik matematik öğretmez. Ayrıca kuran bir telefon gibi de değildir. Telefon maddidir ve yargıda bulunamaz, düşünce eğitemez. Kuran telefonu kullanım Kılavuzu gibidir. Ayrıca ben akla çok çok önem veririm, tüm inancımıda akıl üstüne kurmuşum. Aklımın kabul etmediği şeyide körü körüne kabul etmem.ehli sünnetin en büyük çıkmazıda aklı basit görmesi olmuştur zaten |
21 Temmuz 2011, 20:23 | Mesaj No:4 | |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu Alıntı:
Zaten aklı olmayan İSLAM DİNİNİN GEREKLERİNDENDE MUAFDIR,İSLAM DİNİ AKLINI VAHİYLE KULLANANLARIN DİNİDİR..Ve size şunu söyliyeyim ben ne ehli sünnet,ne şia ne müttezileyim....ne şucu nede bucuyum....Ayrıca kuranda AKLINIZI NE KADARDA AZ KULLANIYORSUNUZ,AKLEDSEYDİNİZ,AKLETMELİY DİNİZ ŞEKLİNDE ÇOK AMA ÇOK HİTABI VARKEN BEN YOK AKIL HİÇ TİR DEMEM HİÇTE KURAN MÜMİNLİĞİNE DE SIĞMAZ.. sizden bi ricam olacak DÜŞÜNCE VE KABULLERİNİZİ KURAN VE PEYGAMBERİN ÖRNEKLİĞİYLE BİRAZ ANLATIRMISINIZ VAHİYDEN ALARAK PEYGAMBER ŞÖYLE YAPMIŞTIR FALAN.....şimdiden teşekkürler.. | |
21 Temmuz 2011, 20:58 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu Günümüzde deki demokrasi kavramı ile bir müslümanın demokrasi kavramına yükleyeceiği anlam çok önemlidir. Batı kökenli demokrasi anlayışı şüphesiz islam dininin kabul edebileceği bir anlayış değildir. Demokrasilerde yönetim biçimi kayıtsız şartsız seçen ve seçilene verilmektedir. Bunun içerikliğine baktığımızda şöyle tanımlayabiliriz. Örneğin:İnsan başkalarının haklarına tecavüz etmediği müddetçe her türlü düşünebilir ve her türlü yaşam şekli seçebilir. Kız çocuğu istediği gibi giyinebilir hatta babasının yanında erkek arkadaşı ile yasak olan bir harekette de bulunabilir bu durum erkek çocuk içinde geçerlidir. Baba geniş bakış persepektifi ile buna müsamaha eder. Şöyle bir örnekte verebiliriz diyelimki erkek ve bayan evliliğe karar verecekler önce ön evlilik adı altında birlikte yaşarlar bu birlikte yaşayış şekli bazen yıllarca sürebilir eğer birbirlerinden memnun kalırlarsa o zaman evliliği gerçekleştirirler. Bu örnekler çoğaltılabilinir. İslam dininde demokrasiden söz etmek akla ve naslara aykırıdır. İslam dininde demokrasi kavramının uzaktan yakından alakası söz konusu değildir. Sebebi şu İslam dini bir otoritenin mutlak üstünlüğünü kabulden geçer. Bu otorite insanın düşüncelerini ve yaşam biçimini kontrol altına alır. İnsan istediği gibi düşünemez ve bir yaşam şekli belirleyemez. Bundan dolayı Allah'ın otoritesine dayanan bu sistem de demokrasi değil Allah'a kul olma onun emir ve yasaklarını ön protokol imzalayarak(lailaheillallah) peşinen kabul etmeyle mümkündür. Yani islam dini bir çeşit kulun köleliğini önceden kabul etmesidir. Oysaki bu durum demokrasilerde bunun tam tersidir. Bu sebeple islam dininin dışındaki düşünce ve yaşam biçimini ilgilendiren yada yönlendiren yada yaşam ve düşünce biçimine dair fikirleri olan her sistem din kapsamına girer. Selametle kalın
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
21 Temmuz 2011, 22:20 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu Günümüzdeki kavram karışıklığının örneklerinden biride hilafet kavramıdır. Hilafet müslümanların içerisinde bir seçiciler kurulu seçilerek kendilerini yönetecek bir halifenin yani başbakanın yada padişahın farketmez seçmesidir. Bu seçilen kişiye islamda halife denir. İslam dininde Rasulullahtan sonra seçilen ilk halife de hz. Ebubekirdir Ancak bu seçilen halife başı buyruk hareket edemez ayetlere bakalım. "Sana da daha önceki kutsal kitabı onaylayıcı ve içeriğini koruyucu olan bu hak kitabı indirdik. Buna göre onların arasında Allah'ın indirdiği ayetlere göre hüküm ver, sana gelen gerçekten saparak onların keyfi arzularına uyma..."maide/48 "O halde onların arasında Allah'ın indirdiği ayetlere göre hüküm ver, onların keyfi arzularına uyma, onların seni Allah'ın indirdiği hükümlerin bir kısmından bile şaşırtmalarından sakın, eğer sana sırt çevirirlerse bil ki, Allah, günahlarının bazısı yüzünden onları cezalandırmak istiyor. Kuşku yok ki, insanların çoğu fasıktır."maide/49 Seçilen halife demokrasi ile değil Allah’ın istediği ölçülerde seçilmek ve yönetmek zorunluluğu vardır. Demokrasilerde seçen ve seçilen anayasa dedikleri ve insanlar tarafında yaşam biçimi sosyal siyasal ekonomik kültürel ceza hukuku vs tüm yaşantısını helal ve haramların sınırlarını tayin ederek hazırladıkları yasalara uymak ve uygulamak zorunluluğu vardır. Hilafette bu durum Allah’ın anayası için geçrili iken demokrasilerde bu durum beşer aklının anayasasına dayandırlımaktadir. Buda doğrudan uluhiyet tevhidi ili ilişkili bir dsurum olduğundan dolayı büyük şirk kapsamına girer. Uluhiyet tevhidinde "tek ilah" esas alınırken demokrasilerde bu teklik çoğaltılarak kanun koyma ve yürütme birçok ilahcık tarafından yapılmaktadır. Cenabbi Allah tüm müslümanları şeytanın hilelerine karşı basiretli kılsın Amin....
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
22 Temmuz 2011, 10:20 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 5710 Üyelik T.:
18 Aralık 2008 | Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
Sn:bilinmez iyi ile kötüyü, doğru ile yanlışı, hayırlı olan ile şerli olanı, güzel olan ile çirkin olanı akıl birbirinden ayırır. şayet Allah hiç peygamber gönermeseydi yine insanları salih amel, adalet, merhamet, güven gibi konularda hesaba çekebilirdi ve bu hesaba çekme adaletsizlik olmazdı. Allah sadece insanlara acıdığı için peygamber gönermiştir. yoksa akıl ile insan kesin doğruya varabilme yargısına sahiptir. yani, şeyler Allah kötüdür dediği için kötü olmamıştır, kötü oldukları için Allah kötüdür demiştir.dolayısıyla akıl, vahiy olarak sunulan değerleri bile yargılayıp iman edilip edilmemesi gerektiğine karar verir. Demokrasiye gelince, günümüz demokrasisi çirkin ve sömürücüdür, eyvallah. ancak ben yasa koymaktan söz etmiyorum. yönetimde, yöneticiyi seçmede söz sahibi olunmasından söz ediyorum. yoksa Allah bizi yönetsin diye beklemek nasıl bir mantığın ürünü olabilir ki? sn: kamer34 dediğim gibi ben demokrasi ile yasa koymadan söz etmiyorum. bir ikincisi Allah köle değil özgür kulları sever. müslüman herşeyden önce özgür olmalıdır ve islamda mutlak özgürlüğü emreder. özgürlük derken saldım çayıra mevlam kayıra durumundan söz etmiyoruz tabii, dedemizin geleneklerindende söz etmiyoruz, insani ilkelerden söz ediyoruz |
22 Temmuz 2011, 13:31 | Mesaj No:8 | |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu Alıntı:
Zaten sizin öyle düşünmediğinizi biliyorum. Sadece batı kökenli demokrasi anlayışının islam dini karşısındaki zıtlıklarını dile getirmye çalıştım. İnsan ancak Rabbisinin buyruklarına teslim olduğunda gerçek manada kula kulluktan kurtulup Rabbisine kul olmayı hak eder eder gerçek özgürlükte budur. Sayın yazarımız sizin yazılarınızı beğeniyle okuyoruz birçok noktada Allah'ın izni ile hemfikiriz. Ben demokrasi kavramını açarken yazımın başındada belirtmiştim zaten şunu demiştim. Bu kavrama ancak müslüman anlam yüklerse anlam kazanır fakat günümüzde bazı piyasa yazarları ve mealciler bu kavramı batının kast ettiği manada öylesine överlerki sanki islamın ta kendisiymiş gibi sunarlar işte benim sitemim onlaradır. Allah'a emanet olunuz
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. | |
22 Temmuz 2011, 19:22 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu
iyi ile kötüyü, doğru ile yanlışı, hayırlı olan ile şerli olanı, güzel olan ile çirkin olanı akıl birbirinden ayırır. şayet Allah hiç peygamber gönermeseydi yine insanları salih amel, adalet, merhamet, güven gibi konularda hesaba çekebilirdi ve bu hesaba çekme adaletsizlik olmazdı. Allah sadece insanlara acıdığı için peygamber gönermiştir. yoksa akıl ile insan kesin doğruya varabilme yargısına sahiptir. yani, şeyler Allah kötüdür dediği için kötü olmamıştır, kötü oldukları için Allah kötüdür demiştir.dolayısıyla akıl, vahiy olarak sunulan değerleri bile yargılayıp iman edilip edilmemesi gerektiğine karar verir. metin adı güzelden alıntı.... sanırım burdada yanılmışsınız ve sizden ricam kuranın şu ayetinden ne anlıyorsunuz onu yazın lütfen... Sizin iyi bildiğiniz bir şey kötü,kötü bildiğiniz iyi olabilir siz BİLEMEZSİNİZ ALLAH BİLİR.... Bu ayetten ne anlıyırsunuz vahiy olmasaydı kabil abili vurduktan sonra GÖMESEYDİ YA Bİ KUŞ DAN DAHA FAZLA BEYNİ[AKIL ORGANI] VARDI..ama lütfen yukarda verdiğim ayetten ne anlıyorsunuz onu yazın.... demokrasiye gelince müslüman demokrasiye ne anlam yükleye bilir nede farklı tevillerle islama uyarlaya bilir bu şuna benzer tıpkı ELMAYI,ARMUT YAPMAK... Sayın çok ama çok değerli arkadaşlarım KAVRAMLAR NE İSE ODUR,demokrasinin ilk tanımlayanlar nasıl ve ne yükleyerek tanımlamışlar ne amaçlamışlar ONU VERİN BAKALIM ELMAYI ,ARMUT YAPMAYALIM LÜTFEN .. |
22 Temmuz 2011, 20:45 | Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu Sayın bilinmez abim Söylediğiniz çok doğru Bazı kişiler islamda halifenin seçili çoğullar meclisi tarafından seçilişini demokrasiye benzetirler bu durum kısmen benzemiş olsada aslında yukarıdada açıkladığım gibi islam dini ile hiçbir alakası yoktur. Biri Allah'ın vahyine dayanır biri henüz tuvalete gitmesini bilmeyen beşer aklına dayanır. Batının demokrasi anlayışının en güzel örneklerinden biride insanların yabani merkepler gibi plajalarda bikini ile içiiçe denize girebilecekleri anlayışıdır. Mesela diyorlarki allah gelip insanları yönetmeyeceğine göre insanlar kendi içlerinde seçtikleri kişiler tarafından bu yönetim gerçekleşecektir. Bu durum monarşide babadan oğula geçen bir miras olduğu için tıpkı osmanlıdaki gibi bu durum islama aykırıdır islama en yakın olan yönetim biçimi demokrasidir diyorlar. Şehit seyyid KUTUB'un bu mantıklara verdiği çok güzel cevaplar mevcuttur. Ben şunun için bir müslüman buna anlam yüklerse islama uygun anlam yükler. mesela Muhsin hoca tasuvvufu tarif ederken islamın ta kendisini tarif eder her zaman fakat tasauvvufu icat edenler hiçte muhsin hocanın yüklediği anlamı yüklemezler olaybu Eğer Muhsin hoca gibi düşünür onun gibi o kavramlara anlam yüklersek bir sıkıntı yok.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Müslümanlarda Cami Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 3 | 08 Ekim 2013 21:26 |
Müslümanlarda Totalitarizm Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 5 | 29 Eylül 2010 21:22 |
Müslümanlarda İbadet Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 1 | 18 Eylül 2010 22:29 |
Müslümanlarda Ecdad paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 1 | 01 Ağustos 2010 14:04 |
Müslümanlarda Saadet Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 0 | 03Haziran 2010 23:06 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|