|
Konu Kimliği: Konu Sahibi BEDİİ HAMİT,Açılış Tarihi: 23 Kasım 2010 (00:01), Konuya Son Cevap : 22 Şubat 2012 (01:19). Konuya 15 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
23 Kasım 2010, 00:01 | Mesaj No:1 |
Allahın Ol Kelimesi Ve Melekler Allahın Ol Kelimesi Ve Melekler Kün feyekün (Ol denince olur) Kuranda, Allah bir şeyin olmasını isterse, kün feyekün = ol der, o da hemen oluverir deniyor. Bekara 117, Enam 73, Nahl 40, Yasin 82 de, Kün feyekün ifadesi geçiyor. Bakara -117 O, göklerin ve yeryüzünün yoktan varedicisidir. O birşeyin varolmasını dileyince ona sadece "ol " der ve o da olur Enam-73- Gökleri ve yeri gerçeğe dayalı olarak yaratan O'dur. Her şey ' `Ol " dediği gün oluverir. Sözü gerçektir. Sur'a üflendiği gün, egemenlik O'nun tekelindedir. O gizli-açık her şeyi bilir, O hikmet sahibidir ve her şeyden haberdardır. Yasin -82- Bir şey dilediği zaman. O'nun buyruğu sadece, o şeye "Ol" demektir, hemen olur. Nahl-40: İstediğimiz zaman herhangi bir şey için sözümüz, ona yalnızca "Ol" demekten ibarettir; o da hemen oluverir.. Evet hemen oluverir. SORU: Peki nasıl oluverir ? Birdenbire, aniden, anında ansızın mı mı oluverir, Yoksa belli bir zaman aralığında mı oluverir? Genellikle Rabbimiz bunu kanunlar şeklinde ( Doğa kanunlarıyla ) belirterek ol kelimesini bunun içine koymuştur. Yani birdenbire ansızın aniden oluvermez. Belli bir zaman aralığında Belirlenen plan ve proğram dahilinde hemen oluvermeye başlar. Örneğin Rabbimiz bir insanı yaratırken ona ol kelimesiyle ol dediğinde yaratılışı ve oluşumu için ana rahminde 9 ay geçer. Artık o Ana rahminde rabbimizin belirttiği plan ve proğram dahilinde ( Nasılsa ) oluşmaya başlayacaktır ta ki doğumuna kadar yaratılışı bitene kadar. Örnekleri çoğaltabilirriz. Yağmurun yağma hadisesinde olanlar da tıpkı bunun gibidir. Genellikle Rabbimiz bunu kanunlar şeklinde ( Doğa kanunlarıyla ) belirterek ol kelimesini bunun içine koymuştur. Yani herhangi birşeye OL dediğinde birdenbire ansızın aniden oluvermez DEMİŞTİM. Ancak mucizeler hariç. Örneğin, Musa ( as ) mın asası anında yılana dönüşmüştür vs gibi mucizeleri hariç tutmak gerekir ki bunlar adı üzerinde mucizedir. Tabiat dışı olaylardır. Hz ibrahimi yakmayan ateş de Allahın bir tek ol kelimesi ile anında, aniden, birdenbire suya dönüşmüştür. Hz İbrahime serinlik ve selamet olmuştur DEVAMI OLACAK
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
Konu Sahibi BEDİİ HAMİT 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Allahın indirdiği ile hükmetmeyenler.... | Makale ve Köşe Yazıları | yetersiz | 2 | 2364 | 07 Şubat 2011 16:39 |
Hz Yusufun Firavunu Kafir değildi. | Makale ve Köşe Yazıları | kamer34 | 37 | 19361 | 24 Ocak 2011 17:30 |
Tagut düzende oy kullanmak şirk midir ? | Makale ve Köşe Yazıları | hiranur86 | 102 | 45642 | 12 Ocak 2011 14:33 |
Zerre kadar iyilik ve kötülük görülmesi | Makale ve Köşe Yazıları | talibetün | 16 | 8282 | 27 Aralık 2010 17:53 |
Bela ve musibetlerin, günahlara kefaret olması | Makale ve Köşe Yazıları | Mihrinaz | 16 | 9780 | 16 Aralık 2010 01:51 |
24 Kasım 2010, 01:57 | Mesaj No:2 |
Benim varlığım ve sizin varlığınız için de , tüm canlı cansız varlıkların için de ALLAH Kün feyekün ol demiş ama bu oluşum bir anda olmadı..Arada bir çok tecelli ve vesile var.. Belki büyük patlamadan ( BİNG BANK ) hemen öncesi OL DEMİŞ, Tecelli eden vesile ve sebeblerle oluvermişiz. Ama unutmayalım ki Zaman mefhumu biz yaratılanlara göredir. Allaha göre zaman mefhumu yoktur ve olamaz da. O isteseydi herşeyi bir anda anlık yaratırdı. Yani oluşumuza maddeyi oluşturan sebeblerle beraber 3 milyon yıl değil, 5 milyar değil, bir saniye zaman aralığında yaratırdı. Belki bu kadar da sürmez idi. Bakara -117 O, göklerin ve yeryüzünün yoktan varedicisidir. O birşeyin varolmasını dileyince ona sadece "ol " der ve o da olur Enam-73- Gökleri ve yeri gerçeğe dayalı olarak yaratan O'dur. Her şey ' `Ol " dediği gün oluverir. Sözü gerçektir. Sur'a üflendiği gün, egemenlik O'nun tekelindedir. O gizli-açık her şeyi bilir, O hikmet sahibidir ve her şeyden haberdardır. Yasin -82- Bir şey dilediği zaman. O'nun buyruğu sadece, o şeye "Ol" demektir, hemen olur. Nahl-40: İstediğimiz zaman herhangi bir şey için sözümüz, ona yalnızca "Ol" demekten ibarettir; o da hemen oluverir. İlk üç ayette Allah OL deyince herşeyin olacağını söylüyor. Dikkat edin son ayete ! Ayette çoğul eki var. Yani Biz Biz kim ? Allah ve kullandığı vasıtalarıdır . Yani Vâsıta ile gelen tecellîlerdir. (Allah ve melekleri ) Şimdi olay Şu. Ol kelimesine izin veren Allahtır. Yani ilk söyleyen Allahtır. Onun nasıl ve ne şekilde olacağını açıklar . Yani Onun tasarımını yapar , Programlar ve meleklerine iletir saati ile dakikası ile. ( Olacağı anı ile ) Emri alan melekler, emre itaat ederler. Ve o an geldiğinde Bir defa daha ALLAHIN İSMİ ve EMRİ İLE ONA OL DENİR Kİ, Bundan sonra oluşacak olan artık hemen oluşmaya başlar. Peki neden sistem böyle işliyor ve ne gerek var meleklere diye sorabilirsiniz ? O halde soralım MELEKLERİN YARATILIŞ AMACI NEDİR ? Kuranda ins ve cinlerin yarattılış amacını açıklayan çok ayetler vardır ki, bunların hepsi ( ins-cins) İMTİHAN amaçlı yaratılmıştır der Peki ya melekler ? Neden ve niçin yaratılmış olabilirler. Bunu açıklayan bir ayet var mıdır ? Rabbim neden melekleri yaratmış olabilir ? Yapılacak belirli işler için neden melekleri aracı ve sebeb olarak kullanıyor Rabbim zaten ol deyince herşey oluvermiyor mu ? Oluveriyor değil mi ! Meleklerde bu ol emrıyle iş yapıyorlar .Acaba ayetlerle böyle bir açıklama Nasıl getirebiliriz ? Kuranda veya hadislerde Hangi meleklerin adı geçer ve ne ile görevlidirler örneğin azrail görevi mikail görevi v.s. devamı olacak
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
25 Kasım 2010, 01:44 | Mesaj No:3 |
Kur*an-i Kerîm'in birçok âyetlerinde meleklerden bahsedilmiş çeşitli vazifeleri ve gördükleri işlere göre aldıkları isimler beyan olunmuştur. Kur'an'a göre melekler, üç büyük gurupta toplanmaktadır : A) fiîîİîyyûn, Mukarrebun» diye anılan meleklerdir ki, bunlar dâima Hak Teâlâ'yı tenzih ve tehlil ile, O'na ibadet etmekle meşguldürler. Dâima Allah mahabbetiyle istiğrak halindedirler. B) «Müdebbirât» adıyla anılan melekler olup, bu kâinatın nizam ve intizâmında ilâhî irâdenin icrasına vasıtalık ederler. Yani hiîkatin devamını ve tekâmülünü temin ederler. C) İnsanın ruhî hâli ve tekâmülü ile vazifeli olan meleklerdir. Bu melekleri ve vazifelerini şu beş gurupta toplamak mümkündür : 1- Bunların başında, meleklerin en büyüklerinden Cebrail gelir ki, vazifesi çok mühimdir. Bu vazife, insanları hidâyete şev-keden ve onları her iki dünyada da saadet ve selâmete ulaştıran ilâhî vahyi, Peygamberlere tebliğ etmektir. İlâhî emâneti Peygamberimize ve daha evvelki Peygamberlere ulaştıran bu meleğe «Vahiy Meleği», «Ruhu'l-Enıîn» ve «Kuhu'l - Kudüs» isimleri verilmiş- 2- Bu guruptaki meleklerin ikinci vazifesi de, Allah'ın Peygamberlerine ve kuvvetli îmân sahibi sâlih kullarına kuvvet vermek, sıkıntılı ve üzüntülü anlarında onları teselli etmek ve maneviyatlarını yüks e itmektir. Nitekim Kur'anda mü'minlere, düşmanlarına karşı yardım için melekler gönderildiği birçok âyetlerde zikredilmiştir Enfal-9- Hani siz Rabbinizden yardım istediğinizde Allah bu çağrınıza 'Ben size ardarda gelecek bin kişilik bir melek ordusu ile yardım edeceğim' diye cevap verdi. Enfal-10- Allah sadece müjde olsun ve kalpleriniz güven bulsun diye size bu yardımı yaptı. Zaten yardım, zafer doğrudan doğruya Allah katındandır. Hiç kuşkusuz Allah üstün iradeli ve hikmet sahibidir Ali imran-123- Nitekim Bedir'de Allah sizi zafere ulaştırdı, oysa siz zayıftınız. O halde Allah'tan korkunuz, O'na şükretmiş olasınız. 124- Hani sen müminlere `Allah'ın gökten indirilmiş üç bin melekle yardım etmesi size yetmez mi?' diyordun. 125- Evet, eğer siz sabreder ve Allah'tan korkarsanız, bu arada onlar şimdi, şu taraftan üzerinize saldırırlarsa Allah size beşbin nişanlı melekle yardım eder 126- Allah size bu yardımı sırf size müjde olsun ve bu sayede kalpleriniz rahatlasın diye yaptı. Yoksa zafer, sadece üstün iradeli ve hikmet sahibi olan Allah'tan kaynaklanır. Bu yardımın, kalbler güven bulsun ve müjde için olduğu yine Kur'an'da beyân olunmuştur. 3- İnsanların her türlü halleriyle ilgili meleklerin üçüncü vazifesi ise, Allah'a inanmayan kötü ruhlu insanlara verilen ilâhî cezayı ifâ etmektir. Bakınız (Bakara: 210; En'âm ; 158; Nah! : 33, Furkân :-26.56; Enfâl: 50: Mu-hammed : 27) 4- Meleklerin dördüncü vazifeleri de, yeryüzündeki insanların hidayetleri için duada ve onlara şefaatte bulunmaktır Bakınız (Şûarâ : 5; Necm : 28.) Bu dua ve şefaat, «Rahmeti her şeyi kuşatan ve kaplayan Allah'ın» Bakınız ( Ârâf : 156) iradesiyle bütün insanlar için ise de, meleklerin yalnız mü'-minlere mahsus olan duaları daha kuvvetlidir Bakınız ( Mü'min : 7, 9; Ahzab : 43.)Peyamberler için olan dualar ise, onları takdis etmek ve risâlet vazifelerine yardımcı olmaktır. 5- Meleklerin diğer bir vazifesi de, insanlara iyi ve hayırlı şeyleri telkin etmek suretiyle onların doğru yola girmelerini ve ruhen yükselmelerini sağlamak, böylece onları iyi ve asil bir hayata yöneltmek, saadet ve selâmete erdirmektir. Yukarıda beyan olunduğu gibi, meleklerin kâfirler için bile şefaat edip dua etmeleri, onları ruhî yükselme yoluna sevketmek içindir. Mü'minleri hakka, gerçeğe ve aydınlığa- çıkarmaları ve Peygamberlere selât-ü selâm getirmeleri ise, onların ruhî yükselme dâvalarını ilerletmektir. Meleklerden bir kısmının da özel vazifeleri vardır. Meselâ «Ha-faza» Bakınız İrnfitâr : 10; En'âm : 01. denilen melekler vardır ki, her insana bunlardan iki melek verilmiştir. Bunlar, insanın her türlü iyi ve kötü hareketlerini yazarlar. Kur'an'da bu meleklere «Kirâmen Kâtibin» (Şerefli, ulu yazıcılar) adı verilmektedir Bakınız (İnfitâr : 11, 12; Râd : İÜ, 11.) Melekler mânevi ve ruhanî lâtif varlıklar oldukları için, şüphesiz onların yazmaları, insanın yazması gibi değildir. Sonra bu kayıt işi bir ihtiyaçtan doğma olma yıp, insan oğlunu, işlerinde dikkat ve itinâya sevketmeyi hedef alan bir takım ilâhî hikmetlere müsteniddir. Bir de «Münker ve Nekir» ismi verilen melekler vardır ki bunlar, insana, öldükten sonra soru sormaya memurdurlar. Bunlardan başka, Azrail adıyla anılan, ruhları kabzetvne memur melek, Mikâil ismiyle bilinen, rızıkları sahiblerine ulaştırma ve yağmur yağdırmak, rüzgâr estirmek gibi tabiî hadiseleri yönetmekle vazifeli melek ve kıyameti ilân eden Sûr'u üflemekle görevli isrâfîl adlı melek vardır ki, Cebrail Aleyhisselâm, meleklerin en büyükleri ve onların resulleridir. Soru: Meleklerin yaratılış amacı nedir ? Devamı var
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
25 Kasım 2010, 02:04 | Mesaj No:4 |
Soru: ALLAH neden Meleklerine iş bölümü yaptırarak, onları kendisine sürekli itaat ettiriyor. Zaten ALLAH ol deyince herşey olmuyor muydu ? Bir diğer soru da bir kardeşimizden ( Bir başka sitedeki kardeşimizden ) şöyle geliyor. Rabbimiz Allahın övgüye ihtiyacı yok değil mi ve insanlar imtihanda degılllermi ki yani biz ona onun kuranda bahsettiği şekilde tesbih etmekle yükümlüyüz. Bu bizim görevimiz , rabbim imtihandan yüz akıyla çıkmayı nasip etsin. Fakat melekleri sırf kendine tesbih etsin diye yaratmış olması kafamı karıştırıyor yanlış düşünüyorsam rabbime sığınırım. Aslında bir benzetme yapıcam ama ne derece doğru olacak bılmıyorum örneğin birisi vefat ettiğinde Allah onun canını aldı demiyoruz değil mi ! Yani sebep sorulduğunda trafık kazası,kalp krızı v.s. diyoruz Yada azrailin canını alması olayını tahayyül etmeye çalışıyoruz Ama direk allah canını aldı demıyoruz yani hani kader olayı gibi direk rabbime isyan etmek yerine kazaya sebebıyet verenlere kızıyoruz felan. Böyle haddi aşmak adına bi önlem olabilir mi diyorum ve de çok mu basit düşünüyorum acaba!!!! Hani yine mecazi anlamda tabii ki ;Allahın eliyle diye bi tabir vardır. meleklerin görev paylaşımı bu mudur acaba diyorum sadece acaba ama? -------------------------------------
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
25 Kasım 2010, 02:15 | Mesaj No:5 |
Allah sırf melekleri yanlız kendisine tespih etsinler diye değil aynı zamanda kendisinin belirlediği işlerde görevlendirmek için de yaratmıştır Alıntı Hani yine mecazi anlamda tabiki ;Allahın eliyle diye bir tabir vardır. meleklerin görev paylaşımı bu mudur acaba diyorum sadece acaba ama Güzel bir noktaya temas etmişsiniz. Evet sizin de dediğiniz gibi Melekler Allahın Elleridir ( Mecazen ) . Allahın kullandığı şuursuz değil şuurlu , cansız değil canlı araçlarıdır. Yani biz insanlar işlerimiz için nasıl ki birtakım araçları kullanıyorsak ve işlerimizi bu araçlar vasıtasıyla yapıyor ve yaptırıyorsak benzetme işte aynen bunun gibidir diye düşünüyorum. Bakın Hz isa çamurdan kuş yaptı ve sonra ona üfürdü ki, o kuş hayat buldu canlandı. Hz İsa ( as ) Aynı zamanda ölüleri de diriltmişti. Bu olayda Allah Hz İsanın elini araç olarak kullanmıştır. Ama asıl Kuşun olmasını isteyen , ölüyü de canlandırıp hayat veren, canlandıran hz isanın kendisi değil Allah olmuştur. İrade tamamen Allaha aittir. Yapma ve şekil verme de Allaha aittir. İsa peygamber burada tıpkı melekler gibi araç görevinde kullanıldı. Bakınız maide 110: Sen benim iznimle çamurdan kuş şeklinde bir şey yapıyor, ona üflüyordun; o da benim iznimle kuş oluveriyordu. Düşün ki: Sen benim iznimle anadan doğma amanın gözünü açıyor, abraşı da iyileştiriyordun. Düşün ki: Sen benim iznimle ölüleri kabirden diri olarak çıkarıyordun..." Alıntı Aslında bir benzetme yapıcam ama ne derece doğru olacak bılmıyorum örneğin birisi vefat ettiğinde Allah onun canını aldı demiyoruz demi Yani sebep sorulduğunda trafık kazası,kalp krızı v.s. diyoruz Ya da azrailin canını alması olayını tahayyül etmeye çalışıyoruz Ama direk Allah canını aldı demıyoruz yani hani kader olayı gibi direk rabbime isyan etmek yerine kazaya sebebıyet verenlere kızıyoruz falan Evet, bu örnekten ne istediğinizi anladım . Şimdi size ben daha çarpıcı bir örnek vereyim. Farzedelim ki, siz ve ben karşı karşıyayız ve ben farzedin ki, şeytanın vesvesine uydum ve sizi öldürdüm olayaım. Şimdi soru şu. Sizi öldüren canınızı alan ben mi oldum ? Yoksa Allah mı ? Çarpıcı bir soru değil mi ? Evet, sizi öldüren de canınızı alan da ALLAH OLMUŞTUR. ALLAH BURADA BENİ ÖLDÜRMEYE ARAÇ OLARAK KULLANDI Şimdi tekrar çok önemli bir soru şöyle gelebilir. O halde Madem ki, canı alan ve ölmesini isteyen Allah olmuştur. Öldürenin suçu yok değil mi ? Her ne kadar da Öldüren, canı alan Allah olsa, bu fiil onun izni dışında gerçekleşmiştir. Allah bana böyle bir emir ve izin vermediği halde ben nasıl olurda Allahın verdiği canı ondan izinsiz alabilirim. İşte suç burada. Allahın verdiği canı ben Allahın işine karışarak alma teşebbüsünde bulunuyorum. Halbuki, Allahın verdiği canı , yine Allah istediği bir zamanda alacaktı ve ben burada Allahın işine müdahele ettim, Yapma dediğini yaptım. Allahın asla müsade etmediği, haram kıldığı bir cana kıydım Ama allah istemeseydi ben bu canı yine de alamazdım. Ama Allah bizi bununla bir sınavdan geçiriyor. Soru: ALLAH neden Meleklerine iş bölümü yaptırarak, onları kendisine sürekli itaat ettiriyor. Zaten ALLAH ol deyince herşey olmuyor muydu? Bu soru aslında cevabını da barındırıyor .Amaç, yarattığı şuurlu ve ruhani varlıklar olan melekleri kendine sürekli itaatle ibadet ettirmek ve verilen her emrin yerine getirilmesini görmek. ve denetlemek. DEVAMI OLACAK İNŞ
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
26 Kasım 2010, 01:20 | Mesaj No:6 |
Soru: ALLAH neden Meleklerine iş bölümü yaptırarak, onları kendisine sürekli itaat ettiriyor. Zaten ALLAH ol deyince herşey olmuyor muydu? Bu soru aslında cevabını da barındırıyor .Amaç, yarattığı şuurlu ve ruhani varlıklar olan melekleri kendine sürekli itaat ettirmek ve verilen her emrin yerine getirilmesini denetlemek ve görmek. Evet , ALLAH istediği bir şeye ol deyince o şey hemen o buyruğa boyun eğiyor ve hemen onun istediği gibi oluveriyor. Bu kelime bir emir , bir komut kelimesidir. Askerliği hepimiz biliriz. Komutan emredince, komut derhal yerine getirilir. Sultan veya hükümdarların emirlerinin de tartışılmadan yerine getirildiğini biliyoruz. İstedikleri her şey kusursuz yapılır. İşte rabbimiz ALLAH esmaül hünsasından MELİK İSMİNİN VE SIFATININ tecellisi için yerde ve gökte de ordular edinmiştir ve bu orduların büyük bir bölümünü meleklerinden yaratarak seçmiştir. ONUN Arşını ve tahtını da taşıyacak melekleri vardır Hakka Suresi: 17- Melek(ler) ise, onun çevresi üzerindedir. O gün, Rabbinin arşını onların da üstünde sekiz (melek) taşır Dolayısıyla ALLAH Melik (Sultan-Hükümdar) ismini almak istedi ki, Emrinden dışarı çıkmayan melekleri yarattı. Göklerin ve yerin cünûdu (askerleri, bütün orduları) ALLAH'ındır. ALLAH Azîzdir (her şeye gâliptir), Hakîmdir (hüküm ve hikmet sahibidir).” (48/Fetih, 7) MELEKLER DEVAMLI DURMADAN ALLAHI HAMD VE TESPİH EDEREK ŞANINI YÜCELTİYORLAR Kİ BU ANIŞLARI ALLAHA HAKTIR . ALLAHın böyle istemesi ile olmuştur. Yani ALLAH kendi şanını , hamd ve tespih ile durmadan yorulmadan bıkkınlık getirmeyen meleklerine yaptırmaktadır ki bu ona haktır ve ona layık olan da budur. İşte bu da meleklerin yaratılış sebeblerindendir Soru: ALLAHın ol kelimesi nedir ?
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
26 Kasım 2010, 17:41 | Mesaj No:7 |
Soru: ALLAHIN OL KELİMESİ NEDİR ? ALLAHIN OL kelimesini bir örnekle şöyle açıklayalım. ALLAH herhangi bir şeyin olmasını istedi. Ve Ona OL dedi . Peki O şey nasıl olacak ? Hangi tanıma göre olacak , hangi özellikte, hangi farklı özelliğe ve hangi ayrıntıya göre şekillenip olacak ? Ve farzedelimki ALLAH ana rahminde bir insan yaratacak ve ona ol diyecek. Peki nasıl ve ne şekilde olacak. Neye göre olacak ? Ona nasıl OLdiyecek ? Göz rengi ne olacak ? Diyelim ki göz rengi yeşil olacak, OL kelimesini göz rengi için de mi söyleyecek , diyelim ki zenci olacak veya cüce veya kız, erkek Her yaratılan bir özellik için ayrı ayrı OL kelimesi mi tekrar edilecek yoksa bir TEK OL kelimesi hepsi yerine mi geçer ? Tek bir ol kelimesi kafidir ve hepsi yerine geçer. TEK BİR OL KELİMESİ İLE BÜTÜN BU ÖZELLİKLER OLUVERİR. Nasıl olacağını, Nasıl şekilleneceğini, Hangi plan, Hangi program ve tasarım içinde olacağını bildiren TÜM KELİMELERİN YERİNE GEÇEN BİR TEK OL KELİMESİ HERŞEYE YETERLİDİR O HALDE OL Kelimesinin ihtiva ettiği anlam, aslında tüm kelimeleri içine aldığı anlamdır ve tüm kelimelerin yerine geçiyor ve nasıl olacağını bildiren tüm kelimelerin açıklaması yerine geçiyor. DEVAMI OLACAK
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
27 Kasım 2010, 01:54 | Mesaj No:8 |
Denildi ki: 'Ey yer, suyunu yut ve ey gök, sen de tut.' Su çekildi, iş bitiriliverdi, (gemi de) Cudi üstünde durdu ve zalimler topluluğuna da: 'Uzak olsunlar' denildi. (Hud Suresi,44 ) Dikkat ettiyseniz, OL kelimesi yerine YUT, TUT denildi. Yani suyu yutması için yere, göğe de suyu kesmesi için bu emirlere tabi ol komutu verildi. Bu da bir OL emridir. Emre tabi ol. TÜM KELİMELERİN YARİNE GEÇEN BİR TEK OL KELİMESİ HERŞEYE YETERLİDİR VE TÜM PROĞRAMI BAŞLATMAYA YETECEK SÖZDÜR. ŞÖYLE ÇOK BASİT BİR MİSALLE AÇIKLAYACAK OLURSAK Çamaşır yıkamak istediğimizde otomatik çamaşır makinesini nasıl kullanırız ? İstediğimiz şekilde proğramlar ( Suyun sıcaklığını, devir sayısını vs ) ve sonra onu başlatmak için ne yaparız. Bir tek düğmeye basmak yeterli oluyor değil mi ? Günümüzde TEKNOLOJİ öyle bir gelişti ki , artık düğmeye bile basmanıza gerek kalmıyor ses ile yönlendiriyorsunuz, Yani dilediğiniz bir sesi komut olarak ona verdiğinizde hemen o makine sizi dinliyor ve bu sese kulak veriyor ve duyarlı hale geliyor ve çalışmaya başlıyor şaşırdınız değil mi ? Ben de şaşırmıştım. YANİ SİZ OL ( Çalışmaya başla ) DESENİZ BU KELİMEYİ KOMUT OLARAK AYARLAR VE SEÇERSENİZ ARTIK MAKİNE HEMEN SİZE İTAAT EDECEK VE ÇALIŞMAYA BAŞLAYACAK İşte bu söz bir emir, bir komut ve bir OL sözüdür.Ki artık proğramladığınız şekilde işler yürür. İşte ALLAHın emirlerini meleklere ilettiğinde bu OL sözü, bir proğramı başlatış ve sonuçlanış şeklidir ki, artık melekler bu emri eksiksiz yerine getireceklerd,r. Yalnız bir farkla. Biz insan olarak çamaşır makinesine bir tek dokunuş ile güç harcarken, dolayısıyla biz işi makineye yaptırmış olduk. Makineye güç harcattık o güç bizim değil makinenin gücü idi. Halbuki proğramı başlatan ALLAH başından sonuna kadar kendi gücü ile olayları düzenler SEVK ve İDARE eder. Yani melekler ALLAHın emri ile iş yaparlarken, ALLAHın onlara verdiği güçle iş yaparlar. Yani ALLAHın gücünü onun izni ile kullanmış olurlar. Dolayısıyla herşeyi ALLAH yapmış olur . Çünkü emir ondan çıkar, güçte ondan çıkar. Ondan habersiz ve izinsiz hiçbirşey olmaz. Nasıl olsun ki ve hangi güçle ve hangi emirle olsun ! O nun gücünün karşısında Onun aksini yapacak veya yaptıracak hiçbir güç yok ki ! Melekler ALLAH TARAFINDAN bir işin olması için araç ve sebeb olarak kullanılır SANIRIM AŞAĞIDAKİ AYET SÖYLEMEK İSTEDİKLERİMİ EN GÜZEL BİR BİÇİMDE ÖZETLER VE İZAH EDER. ............O, her an ( Hergün ) yeni bir iş ve oluştadır” (55/Rahman, 29). devamı var
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
27 Kasım 2010, 01:56 | Mesaj No:9 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 |
bekliyoruz... güzel bir nokta ve çalışmanız faydalı olacak eminim.
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
27 Kasım 2010, 02:14 | Mesaj No:10 | |
Alıntı:
( Göklerde ve yerde bulunan herkes, O'ndan ister. O, her an yaratma halindedir-Göklerde ve yerde kim varsa O'ndan ister. O, her an yeni bir iş ve oluştadır.(55/Rahman, 29). İŞTE BAKIN LUT KAVMİNİN HELAKİNDE GÖREVLENDİRİLEN MELEKLER OL EMRİNİ NASIL UYGULADILAR İbrahim) dedi ki: "Şu halde sizin asıl isteğiniz nedir, ey elçiler?" "Doğrusu biz, suçlu-günahkar bir kavme gönderildik" dediler. "Üzerlerine çamurdan (iyice sertleşip kaskatı kesilmiş) taşlar yağdırmak için. (Ki bu taşların her biri,) Rabbinin katında ölçüyü taşıranlar için (herkese ayrı ayrı) işaretlenmiştir." (Zariyat Suresi, 31-34) Ancak Lut ailesi hariçtir; biz onların tümünü muhakkak kurtaracağız. Ama karısını (kurtaracaklarımız) dışında tuttuk, o, geride kalanlardandır. (Hicr Suresi, 59-60) Elçilikle görevlendirilmiş melekler Hz. İbrahim'in yanından çıktıktan sonra Hz. Lut'a geldiler. Elçileri tanımayan Hz. Lut önce endişeye kapıldı, ancak onlarla konuştuktan sonra yatıştı: Elçilerimiz Lut'a geldiği zaman, onlardan dolayı kaygılandı, göğsünü bir sıkıntı bastı ve: "Bu, zorlu bir gün" dedi. (Hud Suresi, 77) Soru: Madem ki, Allah Herhangi bir şeye ol deyince o Programı ile tasarımı ile hemen olmaya başlıyorsa o kendiliğinden mi oluşuyor. ? Hayır kendiliğinden oluşmaz. Allah yapar onu. Soru: Olacak olan şey kendiliğinden oluşmayıp, Allahın kudret ,sevk ve idaresinde, allahın kontrolunda oluşuyorsa Yani Ol kelimesinden sonra kendiliğinden oluşmuyorsa Allah onu yapıyorsa Allah kendi gücü ile ve kendi kudreti ile kendi sevk ve idaresinde yapıyorsa onu. Madem ki, Allah yapıyor onu. O halde ona neden ol diyor? Ona ol demesine ne luzum var ?
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | ||
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Sahur Sofrasına İnen Melekler | KardelenGül | Oruç-Ramazan | 1 | 19Haziran 2015 03:50 |
Allahın Toplumları Yönetmesindeki İlahi Kanunlar, Allahın el-Vâlî İsmi/Muhsin İyi | muhsin iyi | Makale ve Köşe Yazıları | 0 | 10 Kasım 2011 19:18 |
Allahın Suçluları Cezalandırması, Allahın el-Muntekimu İsmi/Muhsin İyi | muhsin iyi | Makale ve Köşe Yazıları | 0 | 10 Kasım 2011 19:17 |
Hz.Ömer ve Melekler | KuM TaNeSi | Ashab-Kiram(r.a) | 0 | 23 Mart 2009 10:34 |
Büyük Melekler | Emekdar Üye | İslami Kavramlar | 0 | 29 Nisan 2008 12:37 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|