|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Zeynel Hadi,Açılış Tarihi: 11 Aralık 2010 (22:43), Konuya Son Cevap : 03 Kasım 2011 (14:10). Konuya 3 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
11 Aralık 2010, 22:43 | Mesaj No:1 |
İmam'ın Rolü Çalınarak Öğretmene Verildi? İmam'ın Rolü Çalınarak Öğretmene Verildi? İmamlık önderliktir. Halkın, toplum’un önderi demektir. Halkın öncüsü, İslamı tebliğ etmede yol gösterici ve doğruya yönelmeye yardımcı olan öncü rehberdir. Bu hasletlere sahip olmak da o kadar kolay değildir. Geleneksel de olsa öteden beri Müsümanların çoğunluk oluşturduğu her toplum İmama değer vermiş, saygı göstermiş ve önder kabul etmiştir. Bugün hala Müslümanların çoğunluk oluşturduğu toplumlarda farklı isimlerle anılsada imam; öncü, önder, örnek ve rehberdir. Asırlarca hükümranlığını sürdüren ve üç kıtada iz bırakan Osmanlıyı beğensek-beğenmesek, eleştirsek-savunsak yada yerden yere vursak da bu konuda hakkını vermek gerek. Osmanlı İmparatorluğu Saltanatla yönetilen bir sistem olduğu halde İslama, İsamı temsil eden alime ve halkın önderliğini ve rehberliğini yapan İmam’a hiçkimseye vermediği değeri vermiştir. Devleti idare eden; Sultan, Halife attığı her adımda fıkhi yönünü Şeyhülislam’a sormuş ve fetva almıştır. Şeyhülislam bugünkü değimle Müftü konumundadır. Camilerde İmamlık yapan İmam ve Müezzinlere, Sultan dahil devletin bütün birimlerinde çalışanlar saygı göstermişler toz konudurmamışlardır. İmam Osmanlıda saygın bir önderdir. İmam fetva veren, sulh yapan, aracı olan ve hakemlik yapan toplumun ve Devleti –Osmaniye’nin önemli konularında; danışılan, fikri alınan ve el üstünde tutulan bir toplum lideridir. Toplumda en çok tercih edilen ve isteyerek, severek yapılmak istenen görevlerin başında imamlık gelir. Bugün çocuklara sorulduğunda nasıl ki çocuk; doktor, mühendis, avukat gibi toplumda gözde meslekleri tercih ediyorsa, o zaman da her çocuğun ve ebevyninin hayalinde imam olmak vardır. İmam örnek alınır, imam taklid edilir, imam barıştırır, imam çözüm üretir, imam hakim ve adil bir şahsiyet olarak kabul edilir. Medreselerde geleceğin gençlerini yetiştiren imamdır. İmam Müderristir. İmam öğreticidir. Ve daha sayılmayacak kadar olumlu görevleri vardır imamın. İmamla dalga geçilmez, alay edilmez, aşşağılanmaz, hor görülmez, küçük düşürülmez. Ve imamın resmiyete bağlanmayan dokunulmazlığı vardır. Cumhuriyetin Kurulmasıyla birlikte İmamın Rolü çalınarak öğretmene verilir. Öğretmen yüceltilir İmam aşşağlanır. Öğretmen örnek gösterilir İmam yobaz olarak tanıtılır. Öğretmen ahlaklı, imam ahlaksız, öğretmen dürüst, imam sahtekar, öğretmen fedakar, imam çıkarcı ve kısacası aşşağılancak ne kadar özellik varsa imama atfedilir, yüceltilemesi gereken ne kadar özellik varsa öğretmene atfedilir. Bu toplum katmanlarına da benimsetilir. Bu aşşağılayıcı ve küçük düşürücü uygulama bir anlamda Sistem eliyle uygulanır. İmamı halk nezdinde gözden düşürmek öylesine zıvanadan çıkar ki Sinema ve tiyatrolarda en aşşağılayıcı rol imam portresi oluşturur. Yeşilçamda ne kadar aşağılık ve iğrenç figür varsa imama verilir. Halkın beğenisine sunulan tüm filim ve görsel formlarda imama en alçaltıcı rol ve görevler verilir. Bu hala devam etmekte olup bundan geri adım atılmamıştır. Amaç bellidir; eğitim ve okul yüceletilerek Zulüm sisteminin ayakta kalmasıdır. Türk eğitim sistemi cumhuriyet döneminde ulus devlet inşasında bir araç olarak kullanılmıştır. Öğretmen ve okul merkezli bir seküler mabed yapısı, toplumda imam ve cami merkezli sosyal yapının yerine yerleştirilmiştir. Eğitim Sistemi, bu temel ve ideolojik formata ilave olarak Kapitalist kültürün çalışma-tüketim ilişkilerinde, anne ve babanın üretime daha fazla katılması amaçlı çocuklar için bakımevi işlevi de yüklenmiştir. İmamın rolü çalınarak öğretmene verildikten sonra Eğitime devasa yatırımlar ayrılır. Eğitime, okullaşmaya bu kadar yatırım yapıldığı halde neden gün geçtikçe insanlar ahlaki yönden uçuruma doğru yol alıyor. Aklı selim ile tefekkür edildiğinde bu dudak uçuklatan yatırım ve ilgiye karşılık halkın melekleşmesi gerekiyordu. Ama halk ve hakın çocukları yaratılışlarına yabancılaşıyor ve fıtratla çelişen her ne varsa yapmaya zorlanıyor adeta. Gençler arasında yaygınlaşan fuhuş, uyuşturucu önü alınamaz boyutlarda. Ahlaksızlık başını almış gidiyor. Hırsızlık, dolandırıcılık günlük hayatta normal karşılanacak duruma geldi. Bugün eğitime verilen destek ve bütçeden eğitime ayrılan pay hiçbir kuruma verilmiyor. Okul’un olmadığı mahalle, köy, mezra yoktur hemen hemen. Adım başı okul. Yüzbinlerce okul ve yüzbinlerce öğretmen mevcut. Ama hiçbir şey değişmiyor. Okullar arttıkça ve bu okullarda insanlar okudukça; fuhuş, hırsızlık, yolsuzluk, uyuşturucu, gasp, terör artıyor. Ve bu tür gayri meşru yollara başvuranların hepsi de bu okullarda okuyanlardan çıkıyor. Eğitime verilen desteğin ve öğretmene verilen imkanın çeğreğini İmama versinler beş –on yılda bu toplum ahlaki noktada bambaşka bir noktaya gelir. 28 şubat darbesiyle yedi yıldan dört yıla indirilen imam hatiplerle de bu iş ne ölçüde başarılır o da şüpheli. Ancak kendini yetiştirmiş, İslamı, Kur’an’ı , Resulullahı bilen, tanıyan ve buna göre dosdoğru bir yol çizen Muvahhid İmamlara imkan ve fırsat verilirse bu toplum düzelir. Bu okullarla, bu öğretmenlerle gün geçtikçe toplum bataklığa doğru ilerliyor. Okullarda insani hasletlerin hiçbirisi öğrenilmiyor. İnsanlarla iletişim, Anne-baba ve akrabalara saygı, büyüklere saygı, insanlara yardım, komşuluk ilişkileri, insana değer ve buna benzer nerdeyse insani hiçbir davranış okuldan öğrenilmiyor. Okullara giden öğrenci aile ve çevresinden olumlu hasletleri öğrenmezse bunları asla okuldan alamıyor. Okullar adeta çocukları doğrudan, haktan, adaletten uzaklaştıran fabrikalar konumunda. Anne-Baba çocuğunun iyi bir eğitim, ahlak, insanlık, sosyalleşme, gelenek, görenek, terbiye, görgü alması, öğrenmesi için okula gönderiyor. Oysa çocuk bunların hiçbirisini okulda öğrenemiyor. Aileler artık çocuklarını okullara göndermekten korkuyor. Çünkü çocuk okula gitmekle elden çıkıyor. Bir çok aile yazın okullar tatil olduktan sonra bir-iki ay süren yaz kur’an kurslarına göndererek çocuklarının kurtulmasını umud ediyor. Ve öylede oluyor. Birkaç haftalık cami derslerine devam edip İmam’ın samimi ilgisinden ve verdiği yoğun islami eğitimden aldığı eğitimi okul hayatı boyunca alamdığını bütün aileler itiraf edebiliyor. İyi de madem bu gerçek ortadadır neden Camiye ve imama daha fazla ilgi ve değer verilmedi şimdiye kadar. Bunu toplum tamamen geri dönülmez noktaya geldikten sonramı anlaşılacak? Anlaşılana kadar da iş işten geçecek galiba. Ne dersiniz? [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] | |
Konu Sahibi Zeynel Hadi 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Büyük bir laboratuvarın içinden; hz.adem,... | Makale ve Köşe Yazıları | Mihrinaz | 1 | 1941 | 03 Ocak 2012 00:41 |
Müslümanlar Neden Camiye Gitmiyor? | Makale ve Köşe Yazıları | bilinmez | 9 | 3543 | 26 Temmuz 2011 17:22 |
Zulüm ile abad olunmaz | Makale ve Köşe Yazıları | Zeynel Hadi | 1 | 2313 | 24 Şubat 2011 02:12 |
Boşlukta Debelenmemek İçin... | Makale ve Köşe Yazıları | Yitiksevda | 4 | 2433 | 30 Aralık 2010 12:45 |
Kreş'ten Huzurevi'ne Nasıl Gidilir? | Makale ve Köşe Yazıları | Yitiksevda | 2 | 2412 | 20 Aralık 2010 17:16 |
11 Aralık 2010, 22:50 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Bu hususta bir örnek vererek olayın ülkemizdeki vehametini izah etmeye çalışacağım: İran diktatörü ''Rıza Şah'' devrildiğinde ona soru yönelten birine verdiği cevap çok manidardır... Rıza Şah'a siz neden bu kadar kolay devrildiniz sorusuna verdiği cevap ''Beni İmamlar devirdirdi'' bende Türkiyede Atatürk gibi İmamları maaşa bağlasa idim ben bu kadar kolay devrilmezdim... Gerçek manada geçimliklerini temin etmek maksadı ile görev yapan İmamlarımızı tenzih ederek bu örneği vermek istedim çünkü bir toplumun inşaası Kuran ve onun öğreticileridir bunlar vazifelerini idrak edemediklerinde bu günkü çarpık anlayışlar ortada cirit atar ''Milli Öğütüm '' Kurumları şu anki düzende İslami hiç bir şey vermemekte hatta içinde varolan kötü örnekler ile hayasızlığa itebilmektedirler...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
12 Aralık 2010, 00:05 | Mesaj No:3 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 |
Zeynel Hocam sizi burda görmek güzel ve hoş geldiniz.. tesbitiniz çokta yabana atalıcak cinsten değildir.din adamı kavramı bilinçli bi şekilde halkın gözünde dejenere edilmektedir.dindar halk her şartta her ortamda din adamını korumuş ve layık olduğu saygınlığı göstermiştir. sitede haftanın konuğu iken imamlık hakkında düşüncelerim sorulmuştu.orda verdiğim cevabı aynen buraya kopyalıyorum. 2-a) imam olmak sıradan memur,amir,başbakan,cumhur başkanı olmaya benzemez.imam Resulullahın (sav) mihrabına,davasına,hüzünuna,sururuna,ahlakına, talip olmaktır.. b) eğer yürekten,gönüllü olarak yapılmıyacaksa,bu davaya ihanet etmiş,dünya ahiret şakilerden olmakla eşdeğerdir... siz imamlık şerefini korursanız imamlık sizi şereflendirecektir,eğer korumazsanız rezil edecektir.şüpheniz olmasın.. c) sakın ola ki,imamlığı bir kazanç kapısı,bir ekmek kapısı olarak görüyorsanız,ekmek yiyeceğiniz kapı çoktur,denemeyın derim.. olmanız lazım..aksi takdirde körelirsiniz hantallaşırsınız.. d) imam iseniz,giyiminizle kuşamınızla,edebinizle,adabınızla,ilminizle,ahlakı nızla ve en önemlisi takvanızla örnek olmak zorundasınız.. e) imam iseniz,günlük olarak kendinizi güncellemek,donanmak,kültürleştirmek, ilim adamı olmak zorundasınız..hiç bir gününüz dün gibi olmamalı..kitapkolik f) imam iseniz,cemaatinize muhtarsınız,hemşiresiniz,kaymakamsınız, babasınız,hastabakıcısınız,ambulansınız, psikologsunuz, sosyologsunuz, hatipsiniz,vaizsiniz, öğretmensiniz, aklınıza gelebilecek her alanda cemaatinizin beklentilerine muhatapsınız... donanımlı olmak zorundasınız..siz sadece camii namaz kıldırma görevlisi değil, toplumun her alanına ihtiyaç duyulan bir öndersiniz... hatta adminsiniz.. Allah bu şerefli onurlu görevi her gönüllü layık insanlara nasip buyursun.. demiştim... günümüzde ise bu saygın konumu yok etmenin tek çaresi,halkın gözünden düşürmektir. başarısız olduklarıda söylenemez maalesef. kemal sunalın filimlerine konuk edilen tipsiz sahtekar yalancı üçkağıtçı karekterlerini imamlara verilmesi düşündürücü değil mi ?! burda hepimiz okullardan geçtik geldik.Allah için soruyorum:"okul hayatınız boyunca ALLAHTAN KORK sözcüğünü uyarısını nasihatını duydunuz mu? (istisnalar kaideyı bozmaz). okullarda verilen din ahlak derslerine bende giriyorum yıllardır.ders kitaptlarında işlenen orman haftası yeşilay kızılay milli bayramlar...bu çocuklara yeşilay kızılay öğretilmekle dini eğitimini vermiş oluyorlar! hocamızın dediği gibi,bize yaz kuran kursları için 2 ay gibi kısacık zamanda verilen çocuklar,okul hayatı boyunca o verimi alamamaktadır.bunu biz değil veliler öğrenciler söylüyor. bediüzzamanın buyurduğu gibi,"din hayatın hayatı,hem nuru hem asası,ihyayı dinle olu şu milletin ihyası.." maneviyat yoksa canlı cenaze toplumu olmaya mahkumsunuz.içi kof,fırıldak,ahlaktan yoksun,iffet dürüstlükten fukara yığınlarını yetiştirmiş olursunuz.
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
03 Kasım 2011, 14:10 | Mesaj No:4 |
Cevap: İmam'ın Rolü Çalınarak Öğretmene Verildi?
imamın rolumü başkasına verildi mi? yoksa, imammı rolunden vazgeçti? Körün istediği bir göz Allah verdi iki göz misali, her iki tarafta bunu bekliyorlardı. Başta İmam kadeşlerimizde bundan hoşlandılar ama sonu acı oldu. Sandikki Cami cemaait ile hasbihal edersek bu bize yeter. öylede oldu belli zaman ama şimdi. gerçek ortada. Şimdi eyvah diyoruz ama kaçan balık büyük olur veyakalamasıda. yakalasanda onu kendine alıştırmak yıllar alır. öylede olsu benim cefakar arkadaşlarım, kardeşlerim ve yoldaşlarım mutlaka elirinden çeşitli oyunlarla alınan toplumda önder ve örnek olma vasfını tekrar kazanacaklardır. İmam kapı kapı dolaşır öğrenerek yaşamaya çalıştığı islamı anlatır. başkalarınında öğrenerek yaşamalarına vesile olur. Cami içrisini düşündüğümüzde aklımıza sadece Cami görevlileri gelir. Fakat, Cami görevlileri görünen aktör görünmeyenler ise islamı kendi içinde ,bedeninde yaşayanlarıda unutmamak lazım. Ben imamın diyen bütün aile reisleri önce ailerinde islamın güzelliklerini yaşamaya ve çocuklarına öğretmeliler sonrada örnek davranışları ile zaten kumşularıda onlardan faydalanmaya başlar. İmam=Bilgiyi (İslamı) hayata hakim kılmaktır. diye düşünüyorum. | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Öğretmene Not Vereceklerini Duyan Öğrencilerin Yorumu | nurşen35 | Serbest Kürsü | 5 | 06 Kasım 2017 09:26 |
Son Dakika..Nobel Fizik Ödülü Üç Bilim İnsanına Verildi/Manşet | nurşen35 | Gündem/ Manşetler | 0 | 03 Ekim 2017 20:42 |
Myanmar'da camiler bile ateşe verildi | EyMeN&TaLhA | İslami Haberler | 6 | 30 Ağustos 2017 16:03 |
İlahiyat Fakultelerine Formasyon Hakkı Geri Verildi | pehlivan | İlahiyat Öğrencileri İçin Genel Paylaşımlar | 4 | 19 Nisan 2013 20:00 |
Babadan Öğretmene 10 Kasım Mektubu (SN. MEHMET PAMAK 'ın kaleminden ) | Arın | Serbest Kürsü | 0 | 11 Kasım 2008 17:34 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|