|
Konu Kimliği: Konu Sahibi neslihan,Açılış Tarihi: 23Haziran 2007 (22:05), Konuya Son Cevap : 06 Ocak 2012 (19:32). Konuya 41 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
23 Aralık 2010, 01:57 | Mesaj No:21 | |
Alıntı:
Yazımda belirtmediğim Eksik kalan ayetleri almışsınız. Ve böylece şefaat ile ilgili tüm ayetler tamamlandı sanırım. Mükemmel bir paylaşım olmuş. Ellerinize ve kaleminize sağlık. Allah razı olsun
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | ||
23 Aralık 2010, 02:08 | Mesaj No:22 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Sayın abdulhamid abim ve değerli okuyucular özellikle bir konuda yazma gereği duydum lütfen tüm delillerimi sunduktan sonra bana eleştirilerinizi yapınız konuyu anlamadan kimse bana eleştiri ile dil uzatmasın çünkü yazacağım hususlarda bana itirazların geleceğini çok iyi biliyorum ama yinede yazacam: Şefaat ile ilgili hadisleri Hadis usulü ile ele aldığımda bir çok tutarsızlık ile karşılaştım abi sizin naklettiğiniz ''Benim şefaatim (duam) ümmetimden büyük günah işleyenleredir'' rivayeti de ahad hadis olarak kabul görmektedir ve Kur'anın bir çok ayetine ters düşmektedir ... Allah resulü Muhammed'i (s.a.a) beşer sıfatından çıkarıp aşırı derece yüceltmek maksatlı olan bu ve benzeri rivayetler kabul edilmiş ve yaygınlaştırılmıştır... Allah'ın iznine bağlı olarak okuduğumuz bir çok ayeti kerimede verilmek istenen mesaj çok farklıdır.. Ayetlerde ahiret aleminde şefaatin mutlaka gerçekleşeceğinde değil o asırda var olan yanlış şefaat anlayışına binaen yalnızca Allah'ın iznine onun güç ve kudretinin mutlaklığını vurgulamak içindir Çünkü müşriklerde var olan şefaat anlayışı putların meleklerin cinlerin peygamberlerin vb kişilerin onlara yardım edip işlemiş oldukları günahları sileceklerine dair inaçlar var idi buna cevap olarak Allah kesin bir dil ile sadece o güç ve kudretin kendisinde olduğunu izah etmiştir.... Öncelikle Zilzal suresi 7-8 ayeti kerimelerinde geçen hakikat ile değerlendirmeye başlayacam.... Ve kim zerre kadar iyilik yapmışsa, onu(n karşılığını) görecek, kim de zerre kadar kötülük yapmışsa onu(n karşılığını) görecektir.(Zilzal-7-8) Bu hususta rivayet edilen Hadisleri inşaAllah kuran bütünlüğünde kronolojik olarak ele almaya çalışacağım ... ....DEVAMI GELECEK...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
23 Aralık 2010, 02:12 | Mesaj No:23 | |
Alıntı:
Yazının devamı görmeden birşey demeyeceğim. Hadis gerçekten KURANA ZITLIK MI GÖSTERİYOR ACABA !
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | ||
23 Aralık 2010, 02:20 | Mesaj No:24 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Sayın abim ''Şefaat'' hususunun dünyevi manada geçerliliği gerçekten güzel izah etmişsiniz benim değineceğim husus özellikle Ahiret hayatında şefaatin gerçekleşip gerçekleşmeyeceği hususudur Elbette tüm müslümanların dileği en gerekli olacağı yerde ihtiyaç varken sunulmasıdır... Örneğin : İmam Hüseyinin kıyamı esnasında en gerekli olan şey ''Su'' idi ama elde edemediler suya ihtiyaç varken verilmedikten sonra suyun var olmasının ne anlamı olur gibi düşünelim Ahirette en çok ihtiyaç hissedilecek durumda şefaat varmı yokmu üzerinde durmak istiyorum ... Ayeti kerimede geçen ''Makamı Mahmud '' nedir bu ve benzeri bir çok yönden konuyu daha detaylı olarak vermeye çalışacam....
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
23 Aralık 2010, 02:33 | Mesaj No:25 |
Yazımda önemle vurguladığım ve asıl anlatmak istediğim husus şu idi. Ayetlere uygun olarak izah ettiğim Allahın peygamberimizin şefaat duasını kabul edeceğidir. Size yardımcı olacak açıklamayı şu şekilde verebilirim. Sanılmasın ki, Ahiret gününde Peygamber efendimiz, kendiliğinden ortaya çıkacak ta Ümmetinden Büyük günah işleyenlere şefaat edecek. Allahtan bağışlanması için onlara dua edecek. Bu tarz nebiye uygun tarz değildir. Haya eder nebi Allahın huzurunda iken bu tarzı ile. Hiç bir nebiye yakışmayan bir davranış olur bu. ANCAK BİR AYET VAR Kİ, ONUN TEFSİRİNİN YAPILMASI ZARURİ ALEMLERE RAHMET OLARAK GÖNDERİLEN PEYGAMBERİN VASFI NEDİR. SİZ YAZDIKÇA BEN DE DEVAM EDECEĞİM SAYGILAR
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
23 Aralık 2010, 02:43 | Mesaj No:26 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
ANCAK BİR AYET VAR Kİ, ONUN TEFSİRİNİN YAPILMASI ZARURİ ALEMLERE RAHMET OLARAK GÖNDERİLEN PEYGAMBERİN VASFI NEDİR. Kesinlikle size katılıyorum amacımız hakikatlere istişare ile ulaşmak ...Asla amacım abimin sunduğu hakikatleri çürütmek değildir bir birliktelik içerisinde günümüzde çocuktan tutunda şeyhlere abilere efendilere verilen yanlış şefaat hususunu Kur'an bütünlüğünde ortaya koymak....
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
23 Aralık 2010, 02:56 | Mesaj No:27 | ||
Alıntı:
Alıntı:
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |||
24 Aralık 2010, 01:54 | Mesaj No:28 | |
Yitiksevdadan Alıntı: ''Benim şefaatim (duam) ümmetimden büyük günah işleyenleredir'' rivayeti de ahad hadis olarak kabul görmektedir ve Kur'anın bir çok ayetine ters düşmektedir ... Alıntı:
Devamını bekliyoruz. Buyrun
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | ||
24 Aralık 2010, 02:33 | Mesaj No:29 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
İtikadi hususlarda zanna dayalı haberler kuşku taşıdığı için delil olarak kabul edilmez. Bu rivayet velev ki sahih kabul edilse bile’’ Şefaat’’in tevbe etme şartına bağlı olması gerekir. Allah, onların önlerindekini ve arkalarında bıraktıklarını (yapacaklarını ve yaptıklarını) bilir. Onlar sadece Allah'ın hoşnut olduğu kimselere şefaat ederler ve Allah'ın korkusundan titrerler. (Enbiya-21) Ayeti kerimede ‘’Allah’ın hoşnut olacağı kimselere şefaat ederler’’ hitabı ve rivayeti karşılaştırdığımızda karşımıza günahkar olup tevbe etmeyen kimselere şefaat edilemeyeceği çıkar bu hakikate binaen nasıl olurda Allah resulü benim şefaatim ümmetimden kebair sahiplerinedir diyebilir? Şefaat Müminler için geçerli olup fasıklar için değildir. Başka bir ayette geçen: Allah'ın rızasına uyan kimse, Allah'ın gazabına uğrayan kimse gibi olur mu? Onun varacağı yer Cehennem'dir. Orası ne kötü bir varış yeridir! (A’li İmran-162) Allah’ın gazabını hak edene Peygamberin şefaati caiz olurmu? Şefaat edecek olan kimsenin şefaatte bulunacağı kimseyi sevmesi ve ondan hoşnut olmaz gerekir. Eğer rivayette geçen Kebair sahiplerine Resulullah şefaat edecek ise bu kimselerden hoşnut olması gerekir ki buda sahih olmadığına delildir. Allah resulünün kebair sahiplerine şefaat edecek ise o zaman şöyle durumlar ortaya çıkar. Şefaat kabul edilir yada edilmez ise Allah resulünün Allah katındaki değeri azalır.Lakin kabul edildiği var sayılsa bile bu yine Allah’ın el adl ismine ters düşer şöyleki hak etmediği sevabı vermiş olur hak etmediği bir şeyden ötürü cennete koymasıda adalet ilkesine ters düşer. Allah’ın kabih (çirkin) bir fiil işlemesi asla düşünülemez. Çünkü ‘’ Zalimlerin ne dostu ve nede sözü dinlenir şefaatçisi vardır’’ ayeti Allah’ın bu zalimlere şefaatçi kabul etmesi düşünülemez. Hakkında azab hükmü kesinleşmiş, ateşte olan kimseyi sen mi kurtaracaksın? (Zümer-19) Şefaat zalimler ve büyük günah işleyenler için geçerli olmayıp ancak tevbe edenler için geçerlidir. Kısaca Şefaat cennete cennet ehli müminlerin derece ve sevaplarının arttırılması olarak düşünülebilir Çünkü cehenneme giren kişinin ordan çıkması düşünülemez Kur’ana aykırıdır.
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
24 Aralık 2010, 02:37 | Mesaj No:30 |
BU HADİSİ ŞERİFin verdiği anlamı nereye çeksen o tarafa gider. Şöyle bir hatalı anlayış söz konusudur ki, Kuran ayetleriyle asla bağdaşmaz. Ümmetimden büyük günahlara işleyenlere şefaatim olacaktır. 1- Şefaat yetkisi bir tek Allahındır. Alemlere rahmet olarak gönderilen Nebi ancak muminlerin bağışlanması için şefaat duasında bulunabilir. 2- Nebinin şefaat duası ümmetinden tüm büyük günahlar işleyenlere değildir. Müslüman kanı akıtıp, Müslümanı katleden, Mumin hanımların ırzına geçip öldüren, mumin hanımlara zina iftirası atanlara, Faiz yiyenlere, vs gibi pek büyük günahları işleyipte tevbe etmeyenlere, kendilerini düzeltmeyenlere asla değildir. Böyle olsa kuranla elbette çelişki olur.
__________________ EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Günah Nedir? | Emekdar Üye | İslami Kavramlar | 5 | 06 Kasım 2023 22:32 |
Müslüman'ın Mutlu Noeller Dilemesi Büyük Günah | nurşen35 | Gündem/ Manşetler | 1 | 27 Aralık 2018 10:16 |
Van'da büyük deprem 7.2 büyük yıkım | Esma_Nur | İslami Haberler | 24 | 24 Ağustos 2015 02:19 |
GÜNAH... | esracık | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | 0 | 25 Mart 2010 12:58 |
Hutbe:Günah kavramı ve büyük günahlar | NUR | Tebliğ-İrşad-Vaaz-Hutbe-Nasihat | 0 | 31 Mayıs 2008 20:32 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|