|
Konu Kimliği: Konu Sahibi YaŞuHa,Açılış Tarihi: 07Haziran 2011 (17:58), Konuya Son Cevap : 07Haziran 2011 (17:58). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
07Haziran 2011, 17:58 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 13867 Üyelik T.:
24 Mayıs 2011 | Günah İsleyen Kimselerin Durumu Günah İsleyen Kimselerin Durumu Günah İsleyen Kimselerin Durumu بَلَى مَن كَسَبَ سَيِّئَةً وَأَحَاطَتْ بِهِ خَطِيئَتُهُ فَأُوْلَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ 81 - Hakikat şu ki; kim seyyie (şirk) işler ve hataları (günahları) kendisini kuşatırsa işte onlar ateş halkıdırlar. Orada temelli kalacaklardır. Yahudilerin delilsiz olarak Allah'a nisbet ettikleri şeyler Allah (c.c)'ya iftiradan başka bir şey değildir. Şu açık bir gerçektir ki; her kim şirk ve günah işler de işlemiş olduğu şirk ve günahlarından tevbe etmezse işte bu kötü ameller o kişinin kalbini çepeçevre kuşatır. Sonuçta bu kalbe ne iman girer ne de şirk o kalpten çıkar. Tevbe etmeden bu hal üzere ölen kimse ateş ehlidir ve o ateşte sonsuza dek kalır. Kişi haram olan ameli helal saymayarak işlerse kafir olmaz. Bununla beraber eğer kişi devamlı günah işlerse ve bu günahları işlerken «Ben nasıl olsa bu günahları işlemekle kafir olmam.» derse farkında olmadan, kalbinde Allah'ın haram kıldığı şeylere karşı bir küçümseme veya hafif görme hissi gelişmeye başlar. Bu küçümseme olayı zaman geçtikçe nefis ve şeytanın kandırmasıyla büyür. Günah işlemeye devam ede ede sonunda kişinin günah işlerken kalbinde duyduğu sıkıntı da azala azala yok olur. Bu gibi kimselerin ise her an için günah ve küfür işlemeleri mümkündür. İşte ayette geçen «hataları (günahları) onu kuşatırsa»dan kasıt budur. Günah İşleyen Kimse Ne Zaman Kafir Olur? Günah işleyen kimsenin müslüman kalabilmesi için üç şart gerekir. Bu şartlardan birisi eksik olursa İslam'dan çıkar ve kafir olur. 1 - Günahın haram olduğuna inanmalıdır. Bir günahı helal görerek işleyen kimse, Allah'ın bir hükmünü kabul etmeyip değiştirdiğinden dolayı kafir olur. Allah (c.c), hükmünü kabul etmeyen ve ondan razı olmayan kimselerin kafir olacaklarını şu ayetinde açıkca bildirmektedir: «Hayır! Rabbine and olsun ki, aralarında çekiştikleri şeylerde seni hakem tayin edip sonra senin verdiğin hükmü içlerinde bir sıkıntı duymadan kabul etmedikçe asla inanmış olmazlar.» (Nisa: 65) 2 - Günah işlediğinden dolayı kalbde sıkıntı duymalıdır. Günahı işleyen kişi kalbinde sıkıntı duymazsa kafir olur. Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu: «Kim işlediği iyilikten dolayı sevinir ve işlediği günahtan dolayı üzüntü duyarsa işte o mü'mindir.» (Ebu Davud, Tirmizi, Ahmed) 3 - İşlenen günah meşrulaştırılmamalıdır. Kişinin bir günahı meşrulaştırması; işlediği günahı dille haram gördüğü halde ameliyle helal gördüğünü ifade etmesidir. Örneğin: Bir kişi «içki haramdır» dediği halde meyhane açar veya meyhane açılmasına izin verirse, içki içilmesini meşrulaştırmış, dolayısıyla Allah'ın bir haramını hareketiyle helal görmüş olur. Bunun gibi bir kişi: «Faiz haramdır» der, fakat faizle çalışan bankalar açar veya açılmasına izin verirse yine Allah'ın haram kıldığı faizi helalleştirmiş yani meşrulaştırmış olur. Buna benzer bir başka örnek Rasulullah (s.a.s)'in şu hadisinde açıkca görülmektedir: Bera (r.a) şöyle rivayet etmiştir: «Dayım Ebu Bureyde elinde sancak olduğu halde yanımdan geçti. «Nereye gidiyorsun?» diye sordum. Dedi ki: «Rasulullah (s.a.s) beni, babasının hanımıyla evlenen birini öldürüp malını da ganimet olarak almam için gönderdi.» (Ebu Davud, Tirmizi, Nesei, İbni Mace, Ahmed) Hadisteki kişi, üvey annesiyle cinsi münasebette bulunarak haram bir fiil işlediğinden dolayı öldürülmemiştir. Çünkü üvey annesiyle cinsi münasebette bulunan, yani zina eden bir kişinin malı ganimet olarak alınmaz. Ancak kafir olan kimselerin malı ganimet olarak alınır. Bu kişi Allah (c.c) onun üvey annesiyle cinsi münasebette bulunmasını haram kılmasına rağmen, bu münasebeti helal kılan evlilik akdini yaptığı için kafir olmuştur. Zira üvey annesiyle cinsi münasebette bulunan kişi kafir değil günahkar olur. Bu kişi üvey annesiyle, nikah yapmayıp da cinsi münasebette bulunsaydı ona kafirlere uygulanan hüküm uygulanmazdı. O halde bu kişinin kafir olmasının sebebi; üvey annesiyle cinsi münasebette bulunması değil, onunla cinsi münasebeti helal (meşru) kılan bir hareket olan evlilik akdini yapmasıdır. |
Konu Sahibi YaŞuHa 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Aile Edep demekti | Şiirler ve Şairler | YaŞuHa | 2 | 2287 | 04 Mayıs 2014 21:47 |
Kardeşimize dua lütfen | Dua Bölümü | MusabBinumeyr | 4 | 2563 | 04 Aralık 2013 19:38 |
Kilonuz mu Var? Sorun Değil Artık/Medineweb | Diyet | gün ışığı | 4 | 2999 | 27 Kasım 2013 21:45 |
Üzüm çekirdeği mucizesi | Tıbb-ı Nebevi ve Alternatif Tıp Bilgileri | YaŞuHa | 2 | 2491 | 27 Kasım 2013 21:34 |
Peki Anne senin yüregini kim sogutacak? | Makale ve Köşe Yazıları | Mihrinaz | 7 | 3352 | 26 Kasım 2013 20:23 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Özürlü Kimselerin Namazı İle İlgili Konular | MusabBinumeyr | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 1 | 31 Temmuz 2012 01:29 |
Sahabe Dışındaki Bazı Kimselerin Fazileti - Ebu Talib | Belgin | Hadis-i Şerif | 0 | 02 Aralık 2008 09:17 |
Sahabe Dışındaki Bazı Kimselerin Fazileti - Necaşi | Belgin | Hadis-i Şerif | 0 | 02 Aralık 2008 09:15 |
Sahabe Dışındaki Bazı Kimselerin Fazileti - Üveys el-Karani | Belgin | Hadis-i Şerif | 0 | 02 Aralık 2008 09:14 |
Sahabe Dışındaki Bazı Kimselerin Fazileti - Zeyd İbnu Amr | Belgin | Hadis-i Şerif | 0 | 02 Aralık 2008 09:13 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|