|
Konu Kimliği: Konu Sahibi NUR,Açılış Tarihi: 11 Nisan 2009 (00:21), Konuya Son Cevap : 11 Nisan 2009 (00:22). Konuya 1 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
11 Nisan 2009, 00:21 | Mesaj No:1 |
Teravih Namazı Teravih Namazı TERAVİH NAMAZI Ramazan ayında yatsı namazından sonra kılınan namaz "Teravih" kelimesi Arapça, "Terviha”nın çoğuludur ve "oturmak, istirahat etmek'" anl----- gelmektedir Teravih namazı her dört rekatın sonunda oturulup biraz dinlenildiği için, bu adı almıştır (el-Meydanı, el-Lubab, İstanbul, (ty) I, 123) Teravih namazı, kadın erkek her müslüman için sünnet-i müekkededir Teravih, orucun sünneti değil, vaktin sünnetidir Bir mazereti dolayısıyla oruç tutamayanlar da teravih namazı kılarlar Ramazan gecelerini ihya etmek için kılınan Teravih namazı, Kur'an'da zikredilmemektedir Fakat hakkında çok sayıda hadis rivâyet edilmiştir (Şevkânî, Neylü'l-Evtâr, Mısır, (ty) III, 53) Ebû Hureyre'nin naklettiği bir hadise göre Resulullah (sas), Ramazan gecelerini ihya etmeyi teşvik etmiş, fakat bunu kesin olarak emretmemiştir Bu konuda; "Her kim inanarak ve karşılığını Allah'tan bekleyerek Ramazan'ı ihya ederse, geçmiş günahları bağışlanır" (Buharî, İman, 25, 27; Müslim, Musafi'in, 173, 176; İbn Mace, İkametu's-Salâ, 173; Tirmizî, Savm, 83) diye buyurmuştur Hadis alimlerinden en-Nevevî, Hz Muhammed (sas)'in ashabına Ramazanı ihya etmeyi vacip kılmadığını, fakat mendup olarak emredip teşvik ettiğini, İslâm alimlerinin de bunun mendup olduğunda ittifak ettiklerini kaydetmektedir En-Nevevî, "Ramazanı ihya etmenin, teravih namazını kılmakla hasıl olduğunu" da zikretmektedir Bu açıdan Hz Muhammed (sas)'in, "her kim Ramazan'ı ihva ederse" sözü, "her kim geceleri namaz kılarak Ramazan'ı ihya ederse” şeklinde anlaşılmalıdır (en-Nevevî, el-Minhâc, 1924, VI, 39, vd) Nitekim Abdurrahman b Avf'ın naklettiği bir hadiste Hz Muhammed (sas): Şüphesiz Allah Ramazan orucunu farz kıldı Ben de Ramazan gecelerini ihya etmeyi sünnet kıldım Her kim inanarak ve sevabını Allah'tan bekleyerek Ramazan'ı oruçla, gecelerini namazla ihya ederse, anasından doğduğu gün gibi günahlarından temizlenmiş olur" buyurmaktadır (İbn Mâce, İkametu's-Salâ, 173; İbn Hanbel, I, 191, 195) "Resulullah (sas) Ramazanda mescitte gece bir namaz kıldı Sahabenin çoğu da onunla birlikte o namazı kıldı İkinci gece yine aynı namazı kıldı Bu kez O'na tabi olarak aynı namazı kılan cemaat daha fazla oldu Üçüncü gece Hz Muhammed (sas) mescit'e gitmedi Orayı dolduran cemaat onu bekledi Resulullah (sas) ancak sabah olunca mescide çıktı ve cemaata şöyle buyurdu: "Sizin cemaatla teravih namazını kılmaya ne kadar arzulu olduğunuzu görüyorum Benim çıkıp, size namazı kıldırmama engel olan bir husus da yoktu Ancak ben size, teravih namazının farz olmasından korktuğum için çıkmadım" (Buharî, Teheccud, 57) Ebû Zer (ra)'dan nakledildiğine göre, Resulullah (sas) Ramazan ayının sonuna doğru bazı gecelerde ahsabına, gecenin üçte birini geçinceye kadar teravih namazını kıldırmıştır (İbn Mâce, İkametu's-Salâ, 173) Ebû Hureyre (ra)'nın naklettiği bir başka hadiste de Rasûlüllah (sas)'in Ramazan ayında, ashabtan bir grubu, Ubey b Kab (ra)'ın arkasında cemaatle namaz kılarken gördü ve "Doğru yapıyorlar, yaptıkları şey ne güzeldir” diyerek tasvip ettikleri haber verilmiştir (Ebû Dâvud, İkâmetu's-Salâ, 190) Yine Hz Âişe validemiz (ra) Hz Peygamber (sas)'in kıldığı teravih namazı hakkında şu bilgileri vermiştir: "Allah'ın elçisi ne Ramazanda, ne de diğer zamanlarda on bir rekattan fazla namaz kılmazdı Dört rekat namaz kılardı ki, güzelliği ve uzunluğunu anlatamam! Nihayet üç rekat daha kılardı Bir defasında, Ey Allah'ın Resulu! Vitir namazını kılmadan uyuyor musun? diye sorduğumda "Ey Âişe! Benim gözlerim uyur, fakat kalbim uyumaz" buyurdu" (Buharî, Teheccüd, 1 25) Hanefilere göre, teravih namazının rekât sayısı Hz Ömer (ra)'ın uygulamasına dayanır Hz Ömer Mescid-i Nebevî'de halifeliğinin son zamanlarında teravih namazını yirmi rekât olarak kıldırdı Dört halife devrinden sonra da kimse teravihin yirmi rekat olarak cemaatla kılınmasına karşı çıkmadı Alimler bu hususta Hz Muhammed (sav)'in şu hadisine göre hareket etmişlerdir: "Benden sonra benim sünnetimden ve raşit halifelerin sünnetinden ayrılmayın" (Tirmizî, İlim, 16; İbn Hanbel, IV, 126) Diğer yandan Abdullah b Abbas (ra)'ın Ramazan ayında teravih namazını yirmi rekat olarak kıldığı ve arkasından da üç rekat vitir namazını kıldığı rivâyet edilmiştir İmam Ebû Hanife'ye Hz Ömer (ra)'ın bu hususta yaptığı uygulama sorulunca, şöyle demiştir: Teravih namazı hiç şüphesiz müekked bir sünnettir Hz Ömer, bu namazın cemaatle ve yirmi rekat kılınmasını şahsi bir ictihadı ile yapmadığı gibi, bir bid'at olarak da emretmemiştir O, kendisinin bildiği şer'î bir esasa ve Hz Muhammed (sav)'in bir vasiyetine dayanarak böyle yapmıştır (et-Tahtavî, Haşiye, 334) Yukarıda işaret edildiği gibi, teravih namazı erkek ve kadınlar için sünnet-i müekkede olarak kabul edilmektedir Hz Peygamber (sas) bir hadiste: "Allah size Ramazan orucunu farz kılmıştır, ben de size gece namazını (teravihi) sünnet kıldım" (İbn Mâce, İkametü's, Salâ, 173; İbn Hanbel, I,191 vd) diyerek buna işaret buyurmuştur Nakledilen bütün bu rivâyetlere göre teravih namazının sekiz rekatının müekked sünnet olduğunda şüphe yoktur İbnu'l-Humam gibi bazı alimler, sekiz rekattan fazlasının müstahap olduğunu söylemişlerdir Bu durum, yatsı namazından sonra dört rekat nafile namaz kılmanın müstahap oluşuna benzer ki, bunun ilk iki rekatı müekked sünnet olur (İbnu'l-Humâm, Fethü'l-Kadîr, Mısır, 1315, I, 333 vd)
__________________ EN GÜZEL AŞK: ALLAH! | |
Konu Sahibi NUR 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Hadîsi anlamak için nelere dikkat etmeli | Hadis-i Şerif | NUR | 0 | 2583 | 10 Ağustos 2009 21:09 |
Allah Rızası İçin Hadis Uyduranlar/Medineweb | Hadis-i Şerif | Mihrinaz | 1 | 2991 | 10 Ağustos 2009 21:07 |
18.HAFTANIN KONUSU:Çocuklar Dünya Hayatının Süsü... | Hafta'nın Konusu | NUR | 1 | 2989 | 10 Ağustos 2009 00:05 |
35.Haftanın Misafiri Elifzişan | Hafta'nın Misafiri | kurtmehmet | 11 | 6799 | 09 Ağustos 2009 23:35 |
Çocuklar Ümmetin Geleceğidir! | Çocuk ve Aile Sağlığı | NUR | 0 | 2596 | 07 Ağustos 2009 23:03 |
11 Nisan 2009, 00:22 | Mesaj No:2 |
RE: Teravih Namazı
Teravih namazı, Ramazan ayına mahsustur; vakti, tercih edilen görüşe göre, yatsı namazından sonradır, sabah namazının vaktine kadar devam eder Vitir namazı teravih namazından sonra kılınır Ancak teravih namazından önce kılınmasında da herhangi bir sakınca yoktur Ancak teravih namazı yatsı namazından önce kılınmaz Kılındığı takdirde, iâdesi gerekir Bu namazın gece yarısından veya gecenin üçte birinden sonraya tehir edilmesi müstehaptır En sağlam görüşe göre, teravihte cemaat olmak sünnet-i kifâyedir Yani bir mescitte hiç kimse teravihi cemaatle kılmazsa, hepsi günahkâr olur Teravih namazı tek başına kılınabilir Fakat cemaatle kılınması daha faziletlidir Teravih namazına, yarısında yetişen kimse, önce yatsı namazının farzını kılar ve daha sonra teravih namazını kılmak için imama uyar Eksik kalan teravih rekatlarını, daha sonra kendisi tamamlar Hatim ile teravih namazını kılmak sünnettir Teravih namazının kazası yoktur Bilindiği gibi farz ve vacip namazlar kaza edilirler Teravih namazını, her iki rekatta bir selâm vererek on selâm ile bitirmek daha faziletlidir Dört rekatta bir selam vermek de caizdir Fakat bu şekilde kılmak mekruhtur Teravih namazını kılarken, iki rekatta bir selâm verilse, normal olarak akşam namazının iki rekat sünneti gibi ve dört rekatta bir selâm verilse, yatsı namazının dört rekat sünneti gibi kılınır Başlarken ve her iki rekatın başında "Sübhâneke", "Ezûzübesmele" ve her oturuşta "et-Tahiyyat" ile "Salli-barik" duaları okunur Cemaatle kılınınca, cemaat hem teravihe, hem de imama uymaya niyet eder İmam teravih namazını sesli olarak kıldırır (el-Kasânî, Bedai'us-Sanâyi', Beyrut, 1974, I, 288; Tahtavî, Haşiye, 335 vd) Teravih namazı, diğer namazlara nispetle biraz seri kılınır Ama bu, harflerin mahreci anlaşılmayacak şekilde bozuk bir telaffuzla kılınabilir anlamına gelmez Bu bakımdan teravih namazının normalin dışındaki bir şekilde acele kılınması mekruhtur Namazın rükünlerini yerine getirirken de acele edilmez Kelimeleri tane tane okumak, mahreçlere dikkat etmek ve rükünleri gerektiği gibi yerine getirmek gerekir Teravih namazı hatimle kılınmayan camilerde, herhangi bir yanlışlığa meydan vermemek ve cemaatın da kısa sureleri iyice ezberlemelerini sağlamak için, "Fil sûresi"nden sonraki sureleri okumakta yarar vardır Bu durumda imam, rekat sayılarında da tereddüde düşmekten korunmuş olur (İbn Abidîn, Reddu'l-Muhtar, II, 44; vd, Vekbe ez-Zuhaylî, el-Fıkhu'l-İslâmî, Dimaşk, 1989, II, 72)
__________________ EN GÜZEL AŞK: ALLAH! | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Teravih Namazı | vertyucek | Muhtelif Konular | 0 | 17Haziran 2015 03:21 |
Çocuklar ve Teravih Namazı! | enderhafızım | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 04 Mart 2013 15:57 |
Teravih Namazı Nasıl Kılınır? | NUR | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 11 Nisan 2009 00:23 |
Teravih namazı yalnız kılınır mı? | NUR | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 11 Nisan 2009 00:22 |
Teravih Namazı | MERVE DEMİR | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 9 | 03 Eylül 2008 15:15 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|