|
Konu Kimliği: Konu Sahibi HALUK GÜMÜŞTABAK,Açılış Tarihi: 15 Şubat 2011 (12:29), Konuya Son Cevap : 17 Şubat 2011 (08:17). Konuya 15 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
15 Şubat 2011, 22:14 | Mesaj No:11 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Haşr 7. ayette geçen, peygamberiniz neyi verdiyse onu alın....... haluk bey Medineweb forum da yazı yazmaya başladığım günden bu yana asla gerçek fikirlerimi gizleyerek iki yüzlülük yapmadım.Velevki bazı görüşlerim bazı arkadaşların görüşlerine taban tabana zıt olmasına rağmen mertçe ortaya koydum. Şunu hiç düşünmedim acaba düşüncelerim birilerinin gazabını üzerime çekermi diye .Çünki din adına edinmiş olduğum bilgileri birileri kıralacak birileri darılacak diye düşünmek benim edinmiş olduğum din anlayışı bakımından ahlaki bir dururm olmadığı kanısındayım. Sizin de mertçe dürüstçe din anylayışınızın ana eksenini oluşturan peygamberi tanımlama fikrinizi yarına kadar ortaya koyabileceğinize tüm kalbimle inanyıorum.Aksi durumda sizin hakikaten samimiyetleğinizden şüphe etmiş olacağım. Sizden tekrar istirham ediyorum şu sorularıma cevap verirmisiniz. 1- Peygamber (sav) vefat etmiştir bugün bir insan nasıl bir peygambere iMAN edecek. 2- Peygamberin sağlığı döneminde sözylediği ve amel ettiği hususlar kuran tarafından tekzip edilmemişse bunun islam dinindeki tanımı nedir ne anlama gelir. Teşekkür ederim sizden cevap bekliyorum. |
16 Şubat 2011, 13:08 | Mesaj No:12 |
Cevap: Haşr 7. ayette geçen, peygamberiniz neyi verdiyse onu alın....... Kamer Bey. Kendinizden bahsederken yazdığınız yazılarda düşüncelerinizi açık ve mertçe yazdığınızı, düşüncelerinizden dolayı birilerinin kızacağını düşünmediğinizi söylemişsiniz. Yani siz kendinizin mert olduğunu söylüyorsunuz. Ya karşınızdaki insanın duygu, düşünce ve ruh yapısını ne kadar biliyorsunuz da, benim sizin verdiğiniz süre içinde sizin istediğiniz cevabı alamadığınızda, benim samimiyetimden şüphe edebileceğinizi söyleyebiliyorsunuz. Bu sizin anlayış şeklinizi gösteriyor, buda çok doğru bir yöntem olmasa gerek. Bunları söylediğimde de duygu sömürüsü yaptığım söyleniyor. Buda bir başka baskı şekli olsa gerek. Ben peygamberimizin konumunu çok açık ve net yazılarımda söylediğim halde, bana takındığınız tavır çok düşündürücüdür. Demek ki ben bu zamana kadar mertçe dürüstçe konuşmadım ki, bana yarına kadar böyle bir cevap vermediğimde samimiyetim hakkında şüpheniz olacakmış, beni siz değil Rabbim yargılar arkadaşım. Ben size bu türlü sözler söyledim mi? Kimin takvaca üstün olduğunu yalnız Rabbim bilir. Kimin de mertçe konuştuğunu da tabi. Sizin mertlik ve dürüstlük anlayışınıza değil, Rahmanın bu konuda ki kriterlerine uymaya özen gösteriyorum ben. Rabbim yanıltmasın. Bu sitede bana karşı yapılan saygısız ve hakarete varan sözleri sanırım siz okumuyorsunuz. Peki, neden söyleniyor? Çünkü inandığımı açıkça söylediğim için. Siz benim açık konuşmadığımı bazı şeyleri gizlediğimi düşünüyorsunuz ki, bana yarına kadar zaman veriyorsunuz ne kadar ilgin. Bu üslupla ilk defa karşılaşıyorum. Bu söz bana hakarettir, hükmünü Rabbim e bırakıyorum. Ben inancımı o kadar açık yazdım ki, bu sitede onay görmeyen, başörtüsünün Allah emri olmadığını, hayızlı kadının ibadet yapabileceği konularını dahi işledim. Bana ne hakla inancımı gizlediğimi ima edersiniz? Sorduğunuz soruların hepsinin cevabını, hem yazdığım yazılarda hem de kur’an da apaçık verilmiş olduğu halde, bunları anlamak yerine hala birilerinin sözlerine destek aradığınız belli oluyor. Yinede kısaca cevap vermek isterim. 1.( Peygamber (sav) vefat etmiştir bugün bir insan nasıl bir peygambere iMAN edecek.) Diye sormuşsunuz. Önce sorunuzdaki hatayı düzeltelim. Bizler peygamberimizin şahsına değil, tebliğ ettiği kur’ana İMAN EDİYORUZ. Şükürler olsun bugün elimizdeki, peygamberimizin tebliğ ettiği kur’an da Rabbimin korumasında elimizde mevcut. Peygamberimizin konumuna gelince. Allah elçisini örnek bir insan olarak bizlere sunmuştur. Bu kur’an da ayetle de belirtilmiştir. Bizlere düşen onun örnekliğini araştırıp, ortaya çıkarmak ve onu izlemektir. Peygamberimiz kur’anı anlatmış, topluma kabul ettirmek için çaba harcamış ama tek bir hüküm tek bir cümle bile ilave etmemiştir. Bazılarının söylediği gibi, kur’an da olmayan hükümleri de peygamberimiz vermiştir demek, rabbim e şirk koşmaktır, ortak koşmaktır. Hükmü yalnız ben veririm diyorsa, bunun tersine bir iman söz konusu olamaz. 2.( Peygamberin sağlığı döneminde söylediği ve amel ettiği hususlar kuran tarafından tekzip edilmemişse bunun İslam dinindeki tanımı nedir ne anlama gelir.) Diye sormuşsunuz. Bu sözlerinizi çok iyi düşünmenizi, önce akıl süzgecinden, daha sonrada kur’an süzgecinden geçirmenizi öneririm. Bugün peygamberimizin sözleri diye öne sürdükleri yaklaşık 5000 hadis olduğu söylenir. İlginçtir ilk hadis toplayanlar bu sayının 500 civarında olduğundan bahseder. Bu bilgiler elimizdeyken ve peygamberimizin hadisleri içinde, bizleri uyaran benim sözüm olup olmadığını anlamanız için, kur’an ile karşılaştırınız demesine rağmen, nasıl olurda bu sözleri söylersiniz, bunu anlamış değilim. Peygamberimizin yaşadığı dönemde en küçük yaptığı yanlışlar derhal Rabbim tarafından ikaz edilir ve özellikle kur’ana geçirilirdi. Siz öyle bir örnek veriyorsunuz ki kendinize, bugün yüzlerce hadis sanki peygamberimiz tarafından söylenmişte Allah ikaz etmemiş, onun için bunlar doğrudur mantığını yürütüyorsunuz. Allah bir ayetinde kendi açıkladıkları haricinde haramlar yapanlara ne diyordu? Haram dedikleri şahitlerini getirsinler. Sizin peygamberimizin günümüzde söylediklerini öne sürdükleri ama kur’an da hiçbir hükmü olmayan sözlerin, peygamberimize gerçekten ait olduğuna dair şahitleriniz var mı? Var diyor da söyleyenlere inanıyorsanız, elbette bu sizin sorununuz, benim değil. Bu sizin imtihanınız kimse ses çıkaramaz, karışamaz. Ama benim imtihanıma da lütfen kimse karışmasın. Sonucunu huzuru mahşerde hep birlikte göreceğiz. Size bazı ayetler hatırlatacağım, yani Yüce Rabbimin elçisine verdiği yetki, görev ve sorumluluğunu bizlere anlatıyor. Siz bu ayetlerden ne anlıyorsanız onun peşinden gidiniz. Lütfen benim anladıklarıma da saygı gösteriniz. Ahkaf 9: De ki: "Ben, resuller içinden bir türedi değilim! Bana ve size ne yapılacağını da bilmiyorum. Bana vahye dilenden başkasına da uymam! Ve ben, açıkça uyaran bir elçiden başkası da değilim. Ankebut 18: "Eğer yalanlarsanız bilin ki, sizden önceki ümmetler de yalanlamıştı. Resule de düşen, açık bir tebliğden başka şey değildir. Ahzap 45: Ey Peygamber! Hiç kuşkusuz, biz seni bir tanık bir müjdeci ve bir uyarıcı olarak gönderdik. 46 Ve Allah'ın izniyle bir davetçi, ışık saçan bir kandil olarak. Ankebut 50: Dediler ki: "Ona Rabbinden mucizeler indirilseydi ya!" De ki: "Mucizeler Allah katındadır. Bana gelince, ben açıkça uyaran biriyim. Hepsi bu. Neml 92: "Ve Kur'an'ı okumam (emredildi). Artık kim doğru yola gelirse, yalnız kendisi için gelmiş olur; kim de saparsa ona de ki: Ben sadece uyarıcılardanım. Nur 54: De ki: Allah'a itaat edin; Peygamber'e de itaat edin. Eğer yüz çevirirseniz şunu bilin ki, Peygamber'in sorumluluğu kendisine yüklenen (tebliğ görevini yapmak), sizin sorumluluğunuz da size yüklenen (görevleri yerine getirmeniz)dir. Eğer ona itaat ederseniz, doğru yolu bulmuş olursunuz. Peygamber'e düşen, sadece açık-seçik duyurmaktır. Araf 188. : De ki: "Ben kendi nefsime, Allah'ın dilediğinden başka ne bir yarar sağlayabilirim ne de bir zarar verebilirim. Eğer gaybı biliyor olsaydım iyilik ve güzelliği elbette çoğaltırdım. Bana kötülük dokunmamıştır bile. Ben, inanan bir topluluk için bir uyarıcı ve müjdeciden başkası değilim Enam 48.: Biz o gönderilen elçileri, müjdeciler ve uyarıcılar olmaktan öte bir şey için göndermiyoruz. İman edip hayrı ve barışı Enam Suresi 50. Onlara şunu söyle: "Ben size Allah'ın hazineleri yanımdadır demiyorum. Gaybı da bilmem ben! Size ben bir meleğim de demiyorum. Yalnız bana vah yedilene uyarım ben!" Sor onlara: "Körle gören bir olur mu? Hâlâ düşünmüyor musunuz?" Yukarıdaki ayetler rabbimin elçine verdiği yetki, görev ve sorumluluğunu çok açık anlatıyor. Siz hala Rahmanın anlattığı peygamberimizin konumunu bu sözlerden anlayamadıysanız, benim anlatmam zaten mümkün olmayacaktır. Bakın Allah ne diyor ve uyarıyor bizleri. Bakara 42: Bilerek hakkı batıl ile karıştırmayın, hakkı gizlemeyin. Hak Rahmandan gelen kur’an dır. Batıl ise emin olmadığımız bilgilerdir. Bu bilgilere kur’an onay veriyorsa almalı, yoksa kabul etmemeliyiz. Temiz bardağa bir damla pis su damlarsa artık o su içilmez. Yine Rabbim böyle yapmamamız için aşağıdaki uyarıyı yapıyor, anlayana anlamak isteyene. İsra suresi 36. ayet: Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme! Çünkü kulak, göz ve gönlün hepsi bundan sorumlu tutulacaktır. Evet, gerçekten emin olmadığımız bilginin ardına düşen, Rahmana değil, şeytanın kucağına düşer Allah korusun. Her bilgiden faydalanmalıyız ama mihenk taşını yanımızdan ayırmayıp, onun onay verdiği bilgileri almalıyız. Bugün peygamberimizin sözüdür dedikleri binlerce sözün, İslam düşmanları tarafından içimize sokulduğu artık ortaya çıkmış, akıllı bir Müslüman, kur’an ışığı ile aydınlanan bir insan, tüm bunları fark ediyor. Siz hala peygamberimizin konumu ile ilgili Rabbin söyledikleri ve benim yazdıklarımdan hiçbir şey anlamdıysanız, size söyleyecek sözüm yoktur. Sanırım yine diğer cevaplarınız gibi beni açık olmamakla suçlayacaksınız, tabi bu sizin sorununuz benim değil. Bir soru sorduğunuzda bunun cevabını beşerden değil, kur'andan aramamız gerekir. Sorduğunuz sorularada Rabbim cevap veriyor. Bu konuda başka cevap vermeyeceğim. Gerçek doğruyu rabbin huzurunda, hesabın görüleceği gün hep birlikte göreceğiz. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK | |
16 Şubat 2011, 14:51 | Mesaj No:13 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Cevap: Haşr 7. ayette geçen, peygamberiniz neyi verdiyse onu alın....... Peygamberimizin hadisleri içinde, bizleri uyaran benim sözüm olup olmadığını anlamanız için, kur’an ile karşılaştırınız demesine rağmen, nasıl olurda bu sözleri söylersiniz, bunu anlamış değilim. Haluk abi bu belirtmiş olduğunuz Kurana müracaat ediniz sözünün Ahad Bir rivayet olduğunu size daha öncesinden ispatlamıştım ama isterseniz tekrar delilleri ile sunabilirim... Hayatı Kuran olan bir insanın sözlerinde şüphe aramak onun nübüvvet makamını anlayamamaktan ileri gelir Hadis hususunda toptancı değilim Hadisleri analiz etmesini bilmek lazım Allah resulüne ait olup olmadığını bilmek çokta zor olmasa gerek ifrat ve tefritten uzak önyargısız bakmak sonuca vardırır....
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
16 Şubat 2011, 15:01 | Mesaj No:14 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Haşr 7. ayette geçen, peygamberiniz neyi verdiyse onu alın....... HALUK BEY Benim bırak düşünmeyi düşünmeyi bile düşünmediğim şeylerle itham edilmiş olmayı asla adil bulmadığımı öncelikle belirteyim.insan biri hakkında birşey söyleceği zaman hiç olmazsa bir kaç satır yazılarını okur fikirlerini bilir öyle itham eder.Defalarca peygambere söylediği diye söylenen sözleri muhakkak kuran terazisinde gçemesi gerektiğini bir çok yazımda belirmeme rağmen halen 5000-10.000 hadislerden bana örnek verilmesi hakikaten çok gaddarca bir tutumdur. Ben yaşını başını almış bir insan olduğum halde birilerinin güdümünde sizi baskı altına almışçasına olan ithamınızı Allah'a havale ediyorum.İnsan biraz Allah'tan korkar. Bu sitede hiç bir insana şirin gözükmek için bir şey yapmadım böyle bir münafıklığı yapanlar varsa onlarıda şiddetle kınadığımı eğer bir iki satır yazılarımı okumuş olsaydınız eminin daha iyi anlayacaktınız.Bu sitede bu sitenin sahiplerine eğer şirin gözükmek yada onları memnun etmek münafıklığnı yapmış olsaydım halen sitede olan o yazılarım ortada olmazdı. Sanırım birileri kendi kişilikleri ile başka insanların kişiliklerini birbirlerine karıştırmkatdırlar.İnsan gibi kendi düşüncelErini ortaya koymak yerine böylesine ağır karalamalara girmek ne kadar ku'ran ile bağdaşır onun takdirini de Rabbime bırakıyorum. Kurandan yola çıkarak düşüncelerinizi ortaya koymaya sizi davet etmem size neden bu kadar ağır geldi onu anlamak mümkün değil.Siz bile beni anlmaıyorsunuz başkaları beni nasıl yanlış anlamsınlar diyerek karşınızdakilerin ruh halini hesaba katmanız hakikaten düşünceleriniz hususundaki samimiyetinizi ortaya koymaktadır. Madem ki biz sizi anlamıyoruz o halde sizde sizi anlayabileciğimiz düzeye inin haluk bey.Sizden istenilen şuydu düşüneclerinizi mertçe ortaya koyun bunun sağa sola çekmeye ne gerek var.Ve bu sitede sizin şahsınıza karşı yapılmış olan hakaretlerde de sizin yanınızda yer almadımmı,bunu bile göremeyecek kadar kininiz izrve yapmışsa artık ne diyebilirimki. Şimdilik bu kadar Öbür meselelere ilişkin cevabımı daha sonra yazacağım inşallah. |
17 Şubat 2011, 06:56 | Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Haşr 7. ayette geçen, peygamberiniz neyi verdiyse onu alın....... selam Haluk bey öncelikle şunu belirteyim bir arkadaşımızın makalesi fikirlerinden dolayı bir editör arkadaşımız tarafından silinmiş idi.Buna en çok tepki gösterenlerin başın da ben yer aldım.İnsanların fikirlerinden dolayı hakarete maruz kalmaları yada fikirlerini yansıtan yazılarının silinmesi ilke olarak karşı olduğum bir durumdur. Israrla üzerinde durduğum konu kişilerin kendi ana fikirlerini gizleyip teferuatlarla meşkul olmalarıdır.Siz ana fikrinizi ortaya koyarsanız bizde bu fikirlerin islama göre ne kadar yanlış olduğunu delillerimizle ıspatlamaya çalışırdık. Bütün mesele bu fakat siz konuyu öyle bir hale getiriyorsunuz ki adeta mazlumları oynuyorsunuz.işin doğrusu ben sizin yazılarınzı silip sizi kahraman yapmak niyetinde değilim.Çünki fikirlerinizin ku'ran eksenli olmadığı biliyorum.Siz ancak gerçek manada fikirlerinzi ortaya koyduğunuz takdirde kanıtlayabilirim. Bunu yapmadığınız takdirde size yönelik söylediğim herşeyi ben öyle düşünmüyorum diyerek işin içinden çıkarsınız.Size daha evvel şöyle bir sual yöneltmiş idim siz peygamber döneminde yaşamış olsaydınız peygamerimiz size fare eti yemeyin dese idi ne yapardınız siz bana ben peygambere uyardım demiştiniz işte sizin bu sözünüzden dolayı samimi olmadığınızı ima ettim. Mademki peygambere mutlak manada itaat vardır sizde bunu söylüyorsunuz o halde neden bugün peygambere başka bir gözle bakma gereği duyuyorsunuz.Şunu mertçe söyleyemiyıorsunuz peygamber YAP İŞLET DEVRET modeilidr diyemiyorsunuz.Halbuki fikirlerinizin ana teması bu düşünce üzerine kuruludur. Bu düşünce bana göre yada bu sitede bazı insanlara göre yanlış yada doğru olabilir bunu sizin hesaba katmamanız lazım gelir.Siz düşünclerinizi açıkca ortaya koydukça göreceksiniz hep sizin arkanızda olacağıma emin olabilirsiniz. Bizler peygamberimizin şahsına değil, tebliğ ettiği kur’ana İMAN EDİYORUZ. Sormuş olduğum peygamber tanımı ile ilgili cevabı verdiğinizi söylüyorsunuz evet doğrudur ben cümlelerinizin arasında YAP İŞLET DEVRET modelini görüyorum.Fakat bunu göremeyen binlerce insan vardır bu siteyi ziyaret eden.Siz yalın bir şekilde peygamberle ilgili düşüncelerinzi ortaya koyunki inanıp inanmama kararını insanlar versin. Şimdi gelelim sizin peygamber ile ilgili tanımınıza. cümle 1 alıntı İşte yap işlet devret modeli bu BU CÜMLENİZİ BİRAZ AÇARMSINIZ Peygamberimizin konumuna gelince. Allah elçisini örnek bir insan olarak bizlere sunmuştur. Bu kur’an da ayetle de belirtilmiştir. Bizlere düşen onun örnekliğini araştırıp, ortaya çıkarmak ve onu izlemektir cümle 2 alıntı Haluk bey Allah aşkına yukardaki cümleniz ile bu cümleniz bir birini tutuyormu acaba. İşte anlatmak istediğim mevzu bu siz eğer bu şekilde görüşlerinizi ortaya koyarsanız fikirlerinizin arasında ne kadar tezatlar olduğu ortaya çıkmış.Hem yukardaki cümleyi kullanmak,hemde aşağıdaki cümleyi kullanmak tam bir tezattır. Çünki yukarıdaki cümle sizin din ile ilgili fikirlerinizin ana temasını vurgular,aşağıdaki cümleniz ise benim din anlayışmın ana temasını vurgular. Yukarıda ki cümlenizi almazsak sizinle fikirlerimiz aynı o halde iş samimi olmaya kalmş olur.Yani aynı sizin cümlenizdeki o bizim için örnektir,onun bu örnekliği ku'ran'la sabittir biz müslümanların yapması gereken onun mükkemmel hayatını araştırıp ortaya çıkarmaktır.Bunu yapmadığmız takdirde insanlar bizim samimiyetliğimizden şüphe ederler buda gayet doğaldır. Peygamberimiz kur’anı anlatmış, topluma kabul ettirmek için çaba harcamış ama tek bir hüküm tek bir cümle bile ilave etmemiştir. Bazılarının söylediği gibi, kur’an da olmayan hükümleri de peygamberimiz vermiştir demek, rabbim e şirk koşmaktır, ortak koşmaktır. Hükmü yalnız ben veririm diyorsa, bunun tersine bir iman söz konusu olamaz. cümle 3 alıntı Bakın Haluk bey cümle 2 deki düşüncenizi cümle 3 düşüncenizle paramparça ettiniz.Neden diyeceksiniz.Size ne yada bana ne yada başkasına ne peygamber dine birşeyler eklemişmi eklemişmi. Ne siz,ne ben,nede bir başkası bu soruyu peygambere sorabilme yetkisne sahip değildir.Haluk biz peygamberi konuşuyoruz insanların düşüncelerini değil.Eğer peygamber Allah'ın dininde eksiltme yada artırma yapmış ise onun cezasını da mükafıtını da verecek merci Allah'tır. Ne çabuk cümle 2 sdeki sözümzü unuttuk değilmi? Bizim yapmamız gereken neydi bu sözün onun söyleyip söylemeiğini araştırmak idi.Siz bu hakkı neden kendinizde görüyorsunuz bunu bir düşünün. Bakın eğer peygamber açıkca,ayet olduğu halde,domuz eti ye derse onu deretütsüz yerim."Haşa peygamber böyle birşey demez" yani şunun için örnek veriyorum peygamberi sorgulamak bizim asla haddimze değildir o insanlar tarafından sorgulanamaz çünki. Bakın şunu defalarca belirttim ilahlık sıfatı peygamberde yoktur peygamber Allah'ın ortağı değildir.Bu konu su götürmez bir konudur.Böyle düşünenler var ise evet şirk işlemektedirler bu kesin. Fakt siz şunu gözden kaçırıyorsunuz peygamberi herhangi bir kralın elçisi gibi görüyorsunuz.Kral elçisini bir yere postacı olarak gönderir o elçi gidilen yerde ister kabul edilir ister kabul edilmez.İşte bu yanılgı sizi içinden çıkılmaz bir duruma sürüklemektedir. Sizin cümle 2 de söylediğiniz sözleri kuran size söyletiyor çünki ku'ran'daki o ayetleri okuyan herkes şunu bilirki peygamber öyle sıradan kralın elçisi gibi değildir.Cümle 2 yi kurup daha sonra fakat diyerek işi asıl amacınız olan peygamberi devre dışı görme amacınıza getiryorsunuz. Peygember ile ilgili tanımınız bu değil YAP İŞLET DEVRET modelini biraz açarsanız emin olun sizin ana fikirleriniz daha çok anlaşılır bir durum alır. |
17 Şubat 2011, 08:17 | Mesaj No:16 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Haşr 7. ayette geçen, peygamberiniz neyi verdiyse onu alın....... Diye sormuşsunuz. Bu sözlerinizi çok iyi düşünmenizi, önce akıl süzgecinden, daha sonrada kur’an süzgecinden geçirmenizi öneririm. Bugün peygamberimizin sözleri diye öne sürdükleri yaklaşık 5000 hadis olduğu söylenir. İlginçtir ilk hadis toplayanlar bu sayının 500 civarında olduğundan bahseder. Bu bilgiler elimizdeyken ve peygamberimizin hadisleri içinde, bizleri uyaran benim sözüm olup olmadığını anlamanız için, kur’an ile karşılaştırınız demesine rağmen, nasıl olurda bu sözleri söylersiniz, bunu anlamış değilim. Cümle 4 alınrtı Bakın Haluk bey mevlüt arkadaşımız bu haids ile ilgili açıklama yapmıştır.Ben size burdaki sözünüzde samimi olmaya davet ediyorum gelin biz elimizde sağlam olan olan kaynağımızın ışığı doğrultusunda peygamberimizin hayatını analiz edelim bütün ihtilaflar ortadan kalkar. Geçenlerde mevlüt arkadaşımız bana çok ilginç bir olay anlattı bir anda bu konuyla lakalı fikirlerimde adeta sarsılma yaşadım. Söylediği şuydu müşrikler ehli eşeğin etini yiyorlardı,ehli eşek binek aracı olduğundan dolayı bu haram çok daha sonra yani medine döneminde gerçekleşmiştir dedi.Bu bilgi benim için çok yeni bir bilgi eğer bu doğru ise o zaman benim daha evvel söylemiş olduğum bazı bilgiler havada kalmış olur. Diyordum ki Allah ku'ran da Mekke müşriklerinin o günün şartlarında yedikleri haramların daha çok üstünde durmuştur.Ehli eşek,fare,solucan,kaplan,aslan gibi hayvanlar zaten o günkü kafirlerin örflerinde haram olarak kabul edildikleri yada hiç yiyilmedikleri için kuran bunlara değinmemiştir. Bunu haram olarak kabul etmiştir.Araf/157 deki iyi şeyleri helal kötü şeyleri haram kılma olarak algılıyordum.Şuan yoğun bir şekilde araştırıyoruz.Zaten eğer samimi isek bunu yapmamız gerekmektedir. Peygamberimizin yaşadığı dönemde en küçük yaptığı yanlışlar derhal Rabbim tarafından ikaz edilir ve özellikle kur’ana geçirilirdi. Siz öyle bir örnek veriyorsunuz ki kendinize, bugün yüzlerce hadis sanki peygamberimiz tarafından söylenmişte Allah ikaz etmemiş, onun için bunlar doğrudur mantığını yürütüyorsunuz. cümle 5 alınrtı Allah sizi ıslah etsin siz bana hep düşünmediğim size bir tek hadis dahi misal vermediğim halde,beni hep bununla itham ettiniz.Ben bırakın hadis yada sünnet ayırımını kuran ile peygamber ayırımına bile karşıyım hatta peygamberlerin arasını ayıranlara bile karşıyım.Hatta hatta Allah ile peygamberlerin arasını ayıranları müşriktir gözüyle bakmaktayım. El insaf diyorum başkada birşey demiyorum.Peygamberin bir hayatı vardır bu hayatı içerisnde sözleride vardır yaşantısıda peygamberin bu topyekün hayatı benim için örnektir dedim.Bu ruhu da bu anlayışı da ku'ran'dan alıyorum. Allah bir ayetinde kendi açıkladıkları haricinde haramlar yapanlara ne diyordu? Haram dedikleri şahitlerini getirsinler. Sizin peygamberimizin günümüzde söylediklerini öne sürdükleri ama kur’an da hiçbir hükmü olmayan sözlerin, peygamberimize gerçekten ait olduğuna dair şahitleriniz var mı? cümle 6 alıntı Şimdi cümle 2 yi bir hatırlayalım hani biz Allah'ın rasulunu tam olarak araştıracaktık. Gördünüzmü işte insanın kendi kendisini yalanlaması bu olsa gerek.Aynı sorunun tersini söyleyeyim bugün elimizdeki ku'ran hangi kanaldan gelmiştir sizin bu ku'ran'ın Allah'ın rasulüne indiği ku'ran olduğuna dair şahitleriniz varmı? Ku'ran hangi kanladan gelmiş ise peygamberin hayatıda o kanaldan gelmiştir. Böyle bir iddaya siz ne kadar şahit bulursanız bana yönelttiğiniz soruyada ben o kadar şahit bulabilirim.Tarihte Fatih Sulatn Mehmet diye bir insanın yaşadığı söylenir yazılır çizilir fakat bana onunyaşadığına dair şahidiniz varmı derseniz tabiki yok derim. O zaman bütün tarihi silbaştan yeniden yazalım.Böyle mantıkmı olur Allah aşkına bugün insanlık 5.000 yıllık tarih hakkında dahi bir yığın sağlam bilgiler elde etmektedirler.Haluk bey biz orta çağda yaşamıyoruz. Yukarıdaki ayetler rabbimin elçine verdiği yetki, görev ve sorumluluğunu çok açık anlatıyor. Siz hala Rahmanın anlattığı peygamberimizin konumunu bu sözlerden anlayamadıysanız, benim anlatmam zaten mümkün olmayacaktır. Bakın Allah ne diyor ve uyarıyor bizleri. Bakara 42: Bilerek hakkı batıl ile karıştırmayın, hakkı gizlemeyin. cümle 6 alıntı Haluk bey peygamberin hayatına uyulım dediğimde batılımı tercih etmiş oluyorum öylemi) Haluk bey herkese her cümle kullanılmaz ki,siz kime hangi cümle kullanılır kime hangi cümle kullanılmaz,hangi fikirlere hangi ayetler delil gösterilir onu bile idrak etmekten mahrumsunuz. Burda ısrarla Allah'ın peygamberi diyorum onun yaşantısı diyorum siz bu düşünceye batıl diyorsunuz.Bu sizin peygambere vermiş olduğunuz değeri ortaya koymaktadır. Hak Rahmandan gelen kur’an dır. Batıl ise emin olmadığımız bilgilerdir. Bu bilgilere kur’an onay veriyorsa almalı, yoksa kabul etmemeliyiz. Temiz bardağa bir damla pis su damlarsa artık o su içilmez. Yine Rabbim böyle yapmamamız için aşağıdaki uyarıyı yapıyor, anlayana anlamak isteyene. cümle 7 alıntı Bu bilgilere ku'ran onay vermiyor diyorsunuz halbuki zahmet edip o bilgileri ku'ran'a götürmediniz ki ku'ran'ın onay verip vermediğini anlardınız belki o zaman Allah aşkına bu sözünüzü doğrulayan bir tek yazınız varmı Haluk bey. Yani peygamberden gelen bu bilgi ku'ran'a uygundur bu doğrudur dediğiniz bir tek bilgi varmı.O halde bu cümleleri kuruyorsunuz biliyormusunuz çünki ku'ran da peygamberle ilgili öyle ayetler vardırki siz o ayetlerin hışmından kurtulamk için bu cümleleri kullanıyorsunuz. Eğer samimi iseniz peygamber ile ilgili şu bilgiyi araştırdım doğrudur dediğiniz oldumu cevap vereyim hayır 2 yada 3 tane hadis vardır onların arkasına sığınırak bazen onları dile getiriyorsunuz sözde o hadisler sizin görüşlerinzi destekliyor diye. |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
NUR SURESİ 31. AYETTE GEÇEN SÜSLERİNİ/ZİYNETLERİNİ SÖZLERİNDEN NE ANLAMALIYIZ? | HALUK GÜMÜŞTABAK | Kur'ân-ı Kerim Genel | 39 | 07 Mayıs 2015 22:33 |
Araf Suresi 40. ayette bahsi geçen konu kara delik olabilir mi? | Allahın kulu_ | Serbest Kürsü | 3 | 26 Eylül 2014 16:32 |
KURANI kerimde adı geçen hayvanlar hangi ayette geçtiği | MusabBinumeyr | Konular İle İlgili Ayetler | 0 | 09Haziran 2012 21:02 |
Haşr (toplanma) | YaŞuHa | Ölüm-Ahiret-Sırat-Mizan-Kader | 0 | 08Haziran 2011 00:10 |
Alın götürün | _bülbül_ | Şiirler ve Şairler | 9 | 09 Ağustos 2008 12:17 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|