|
Konu Kimliği: Konu Sahibi hattaboğlu,Açılış Tarihi: 28 Aralık 2008 (22:35), Konuya Son Cevap : 04 Kasım 2010 (22:29). Konuya 23 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
28 Aralık 2008, 22:35 | Mesaj No:1 |
İbni Teymiyye'den Vehhabi ve Selefileri Rezil eden Nakiller! İbni Teymiyye'den Vehhabi ve Selefileri Rezil eden Nakiller! ]İbni Teymiyye'den Vehhabi ve Selefileri Rezil eden Nakiller! az sonra | |
Konu Sahibi hattaboğlu 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
ebu zer -ali şeriati | Alimler(Rh) | Esma_Nur | 13 | 7032 | 25 Şubat 2009 14:38 |
peren abladan öğütler.(birsaygılı) | Makale ve Köşe Yazıları | hattaboğlu | 0 | 1957 | 18 Şubat 2009 01:41 |
Muhammed bin Abdulvahhab,ın yolunu takip... | İslam/Dinler/Mezhepler | hattaboğlu | 1 | 2110 | 15 Şubat 2009 21:36 |
yavuz sultan selim han | İslam/Dinler/Mezhepler | Esma_Nur | 44 | 19531 | 14 Şubat 2009 00:08 |
osmanlı padişahları içki içermiydi ? | Bilgi Dağarcığı | kawakeb31 | 48 | 19502 | 12 Şubat 2009 17:54 |
28 Aralık 2008, 22:41 | Mesaj No:3 |
Cvp: İbni Teymiyye'den Vehhabi ve Selefileri Rezil eden Nakiller!
[1. Bütün mahlûkat Muhammed Mustafa (SALLALLAHU aleyhi vesellem) hürmetine yaratılmıştır. ]Ibn-i Teymiyye Mevlâ’nin mahlukatı yaratmasından bahsettikten sonra Peygamber Efendimiz Sallallahu aleyhi ve sellem’den bahsediyor ve onu methettikten sonra diyor ki : « Ve söyle dense inkâr edilemez : (mahlukatın) Hepsi onun hürmetine (ecline) yaratıldı ve O olmasaydı yaratılmazdı. » (1) Arapça Metin; 2. Mevlidi kutlamakta büyük ecir vardır. [SIZE=12][FONT=arial]Ibn-i Teymiyye diyor ki :« Mevlide tazim etmek ve onu bir bayram (mevsim) kabul etmek: bunu bazı insanlar yapıyorlar. Ve bu iste büyük ecir vardır. Güzel maksadına binâen. Ve Allah Resûlüne Sallalahu aleyhi veselleme tazim olduğu için. » (2) Arapça Metin; 3. Salih insanlar bu âlemde meleklerden dahi çok tasarruf ve tedbir sahibidirler. İbn-i Teymiyye’ye yöneltilen soruda âdemi (yani insan) olan ulemâ’nın birçok hususiyetleri olduğu söyleniyor, bunların arasında yaratılmışlara fayda verme, âlemin yönetimi (tedbiri) ve insanların rızkının onların sebebiyle geldiğini ve bunun gibi meleklerin evsafından olan hususiyetler zikrediliyor. Ibn-i Teymiyye cevap veriyor : « Salih insanlar böyle şeylere sahiptirler, hatta daha fazlasına sahiptirler. » sonra şefaatten bahsediyor. Bu konuda önemli aslında, zira Peygamber olmayanların şefaatleri hakkında hadis zikr ediyor. Ve daha da acayibi su kelimeleri zikrediyor : « Aktâb », « Evtâd », « Agvâs », « Ebdâl », « Nucebâ » ! (3) Arapça Metin; 4. Bazı ölüler kabirlerinde azap olunurken görülür, sesleri işitilir ve kabir azabındaki haller gözükebilir. Ibn-i Teymiyye burada kabir ehlinin bazı görünen hallerini aktarıyor ve birçok kişi kabir azabına duçâr insanin sesini duydu vs. diyor. (4) Arapça Metin; 5. Fenâ hâli tevhîdin hakikatidir. Burada Ibn-i Teymiyye tamamen sûfî ıstılahını kullanıp Fenâ halini anlatıyor, üç kısma ayrıldığını anlatıyor ve manayı verdikten sonra diyor ki : « bu ise Allâh’ın Resulüyle gönderdiği tevhit ve ihlâsın hakikatidir ». Vs… (5) Arapça Metin; | |
28 Aralık 2008, 22:48 | Mesaj No:4 |
Cvp: İbni Teymiyye'den Vehhabi ve Selefileri Rezil eden Nakiller! 6. Ibn-i Teymiyye Levh-i Mahfuzdaki yazıdan haberdar. Ibn-i Kayyim El Cevziyye burada hocası Ibn-i Teymiyye’nin çok feraset sahibi olduğunu anlatıyor ve buna iki misal getiriyor. Birincisinde Tatarların Sam’a saldıracaklarını önceden haber veriyor. Ve dediği gibi oluyor. Ama en önemlisi ikinci misal. Burada Ibn-i Teymiyye Tatarların kesinlikle maglub olacaklarını, Müslümanların muzaffer olacaklarını anlatıyor. Ve bu konuda 70’den fazla yemin ediyor. Ona diyorlar ki : « Insaallâh de ! » O da cevap veriyor : « Tahkik için insaAllâh diyeyim ama buna bağlamıyorum » yani kesin olacağını biliyorum. Ve öğrencisi diyor ki : sonra söyle dedi : « Beni zorladıklarında dedim ki : çok konuşmayın, Allâh Levh-i Mahfuz’da onların bu toprakta mağlup olacaklarını yazdı ! ». Ve dediği gibi oluyor. Ibn-i Kayyim bu tür ferasetlerin hocasında yağmur kadar çok olduğunu anlatıyor. (6) Bu sözü bir Sûfî dese ne der bu azgın selefiler? Arapça Metin; 7. Sekr hâlindeki evliyâ söyledikleri sözler konusunda mâzurdur. [Burada Ibn-i Teymiyye Sekr, yani manevi sarhoşluk halini anlatıyor. Ve bazı büyüklerin bu halde iken söyledikleri Şeriat dışı sözlerinden bahsediyor ve bunlara günah olmadığını söylüyor ve diyor ki :« Bu kişiler hakkında söyle hükmedilir: kisinin akli haram olmayan bir şeyden gittiyse, o zaman ondan sudur eden yasak sözlerden ve fiillerden sorumlulukları yoktur. (7) Arapça Metin; 8. Tasavvuf ve Sûfîler hakkındaki tutumu. Burada Ibn-i Teymiyye bir grubun Tasavvuf ve Sufileri zemm ettiğini anlatıyor. Onları sünnetten ayrılmış bidatçi saydıklarını söylüyor. Başka bir grup ise bunları çok övmüş. Mahlûkatta onlardan iyisi yok demişler. Bu iki grup da yanlıştadır diyor. Ve devam ediyor : « Doğru olan sudur ki, onlar (sufiler) Allâh’in teatinde (ibadetinde) çok gayret ediyorlar. » Sonra da başka gruplarda da bu konuda gayret edenlerin olduğunu söylüyor. Ve Sufiler arasında mukarreblerin olduğunu, muktesitlerin olduğunu (bunlar eshâb-i yemindendir diyor), ictihad yapıp hata edenlerin olduğunu ve son olarak nefislerine zülm edenlerin olduğunu anlatıyor. (8) Bugünkü Sapık Vehhabiler bu konuda ne diyorlar acaba? Tasavvuf deyince ağızlarından çıkan kelimeler hep ayni : Hurafe, Sirk, Müşrik, Müptedi’, Istigase, Tevessül, Haram, Bid’at, Tılsım, Hurafe vs... Baş rehberleri Ibn-i Teymiyye'nin anlattığı ilk gruba dahil olmuyorlar mı ? Arapça Metin; 9. Ibn-i Teymiyye Sûfilerin mezarlığına gömüldü. Bu kitapta Ibn-i Teymiyye’nin hayati anlatılıyor. Burada ölümünden bahsediliyor, kılınan 4 cenaze namazından bahsediliyor ve sonunda çok kalabalık insanların başları ve elleri üzerinde cenazesinin Sufiyye’nin Kabristanlığına götürüldüğü ve orada defn edildiği anlatılıyor. (9) Arapça Metin; Kabir Ehlinin olağan üstü halleri ]İbn-i Teymiyye : ''Peygamberlerin ve Salih insanların kabirlerinde görünen kerametler harikulade olaylarda bu şekilde değerlendirilir. Mesela o kabre meleklerin ya da nurun inmesi, şeytanların ve hayvanların o kabre yaklaşmaması, o kabrin ve çevresindekilerin yangından korunması, o kabre komşu olan diğer bazı Mevtaların ŞEFAATE nail olması, bazı kimselerin o kabirlerin yanına defolunmayı istemeleri, o kabirlerin yanında bir dostluk ve huzur arayanlar, o kabirleri aşağılayanlara azap gelmesi gibi birçok hadise HAKİKATTİR. Bunlar bizim ifade etmeye çalıştığımız mananın haricindedir. ALLAH’IN Peygamberlerin ve Salih insanların kabirlerine verdiği hürmet ve değer, oraya indirdiği rahmet, insanların birçoklarının vehmettiklerinden çok daha fazladır. Fakat burası, bunları izah etmeye mümkün değildir. (10) Şeyh İbn-i Teymiyye Fetava'l Kübra adlı eserinde kendisine sorulan ''Peygamberimizle Tevessül etmek caiz midir'' sorusuna cevabında şöyle demektedir: ''ALLAH’A hamd olsun! Peygamberimize imanla ,onu sevmekle,ona itaat etmekle,ona selatu selam getirmekle,onun kendi yaptığı ya da nasıl yapmamız gerektiğini bize anlattığı her türlü yolla tevessül edilebilir.O,bir kimseye Şefaat eder veya dua ederse o kimsenin bu Şefaat ve duayla tevessül etmesi bütün Müslümanların ittifakıyla caizdir!!! İbn-i Teymiyye göre tevessülün şartları İbn-i Teymiyye ''Kaidetün Celile fi't-Tevessül ve'l Vesile'' adlı eserinde : ''Ey iman edenler ALLAHtan korkun ve ona vesile arayın'' ayeti kerimesi üzerine konuşurken s:5 şunları söyler : ''Vesile aramak ilk önce ALLAH’A iman ve peygambere ittiba tevessülünü ifşa etmiş kimseler için söz konusu olabilir. Peygamberimiz SALLAHu aleyhi vesellemin hayatında ya da vefatından sonra iman ve itaat ile tevessül etmek,gizli açık her yerde ve herkese farzdır. Deliller göstermektedir ki, hiç kimse her hangi bir mazeret ileri sürerek,bu iman ve itaat tevessülünden beri olamaz. ALLAH’IN rahmetine giden ve azabından koruyacak olan iman ve itaat tevessülünden başka çare yoktur. Nebi SALLAHu aleyhi vesellem tüm mahlukatın Şefaatçisi, gelmiş geçmiş herkesin gıpta etmiş olduğu Makamı Mahmud’un sahibi,Şefaat yetkisi olanların makamı ALLAH katında olanların en yüce olanıdır. Fakat onunla tevessül etmek, ancak ALLAH Resulünün Şefaat edip dua ettiği kimseler için söz konusu olabilir. Yani Peygamberimiz her kime dua etmiş ve Şefaat etmişse ancak o kimse, onun şefaat ve duasıyla tevessül etme hakkına sahiptir. Ashabı kiramın Onun SALLAHu aleyhi vesellem şefaat ve duasıyla tevessül etmesi ile kıyamet gününde herkesin tevessül etme arzusu bu yüzdendir..'' (11) Şeyh İbn-i Teymiyye, Peygamberimiz SALLAHu aleyhi vesellem'in hayatında yâda vefat etmiş, yanımızda yada gıyabında olması arasında bir fark olduğunu belirtmeksizin onunla tevessül etmenin caiz olduğunu söyler. Bu görüşlerini de Ahmed Bin Hanbel'e ve İz bin Abdusselamın Fetava'l Kübra adlı eserinde söylediklerine dayandırır. İbn-i teymiyye şunları söyler : ''Peygamberimizle tevessül etmenin caiz olduğu,tirmizinin rivayet edip SAHİH kabul ettiği hadisten de anlaşılmaktadır. ALLAH Resulü bir adama şöyle bir dua öğretmiştir: ALLAHım! Rahmet Peygamberi Muhammedi sana vesile kılıyor ve senden istiyorum. Ya Muhammed! Ben ihtiyacımı gidersin diye seni Rabbime vesile ediyorum. ALLAHım onu bana Şefaatçi kıl'' (12) Teberrük hususunda İbn-i Teymiyyenin teberrük hususunda ona bu soru sual edildiğinde : ''Bir kimsenin ''Ben falan adamın bereketi için bunu yapıyorum'' ya da ''O buraya geldiğinden beri bir bereket hâsıl oldu'' gibi ifadeler kullanması bir açıdan doğru bir açıdan yanlıştır. Bu sözler ''Bu zat bizi doğru yola ulaştırmış, bize hakkı ögretmiş, iyiliği emretmiş ve kötülükten sakındırmıştır. Ona tabi olmak ve sözünü dinlemenin bereketiyle hayırlı şey hâsıl olmuştur.'' anlamında kullanılıyorsa, Medine ehlinin Nebi geldikten sonra iman ve itaat edip bereketlenmeleri gibi anlaşılır ki, o zaman bu söz doğrudur. (13) Sahabe bu vesileyle, dünya ve ahiret saadetine nail olarak büyük bir bereket elde etmiştir.Bu açıdan her Müminin ona iman ve itaat etmesiyle dünya ve ahiretin iyiliklerinden yanlız ALLAHın bildiği nicelerini kast ederek Resulün bereketiyle bereketlendiklerini söyleyebiliriz. Eğer bu sözlerle ''Onun duası ve salih bir insan olması vesilesiyle ALLAH bizden şerri defetmiş, bize rızık ve yardım etmiştir'' anlamı kastedilmekte ise,aynı diğer mana gibi buda doğrudur. [SIZE=3][FONT=arial]Nebi sALLAHu aleyhi vesellemin buyurduğu gibi : ''Sizler ancak içinizdeki zayıfların duaları,namazları ve ihlasları sebebiyle yardım olunuyor ve rızıklandırılıyorsunuz.'' Kafir ve facirlere gelecek azap, aralarında bulunan azabı hak etmeyen müminler yüzünden çevrilebilir. ALLAHın veli ve Salih kullarının bereketinden, insanları ALLAH’a itaate davet etmeleri ile onlara faydalı olmaları, insanlara dua etmeleri ve onlar sebebiyle oraya inen rahmet ile def edilen azap kast ediliyorsa, evet böyle bir şey doğrudur. Birisi bereketle bunu kast ediyorsa doğru söylemiş olur ve bu bir hakikattir. Bu söz batıl ve yanlış bir anlamda da kullanılabilir.Şöyle ki : Eğer bir beldenin ehli ALLAHa itaat etmese de o belde de meftun bulunan falan kişi yüzünden Allah’ın onları gözettiğine inanıyor ve mahlukatı ALLAH’a ortak koşuyorsa bu büyük bir cehalettir. (14) Kaynakça; 1- Mecmû-u Fetava Ibn-i Teymiyye, C. 11 sayfa 97: 2- Iktidâ-üs Sirât-il Mustekîm, sayfa 297 : 3- Mecmû-u Fetava Ibn-i Teymiyye, C. 4 sayfa 379 : 4- Mecmû-u Fetava Ibn-i Teymiyye, C. 5 sayfa 525 : 5- Mecmû-u Fetava Ibn-i Teymiyye, C. 2 sayfa 370 : 6- Medâric-üs Sâlikîn, C. 2 sayfa 489 (Ibn-i Kayyim el Cevziyye) 7- Mecmû-u Fetava Ibn-i Teymiyye, C. 10 sayfa 340 : 8- Mecmû-u Fetava Ibn-i Teymiyye, C. 11 sayfa 18: 9- El ‘Ukûd-üd Duriye min Menâkib-i Ibn-i Teymiyye, sayfa 378 : [B]10- İbn-i Teymiyye ''İktizau's Sıratıl Müstakim'' s:374 11- Mefahim’den 12- Aynı Eser 13- Aynı Eser 14- Aynı Eser | |
28 Aralık 2008, 23:49 | Mesaj No:5 |
Cvp: İbni Teymiyye'den Vehhabi ve Selefileri Rezil eden Nakiller!
]Ya Hattaboğlusıdıka eminmisin İbni teymiyyenin bunları söylediğine başımıza taş yağcak! | |
28 Aralık 2008, 23:54 | Mesaj No:6 |
Cvp: İbni Teymiyye'den Vehhabi ve Selefileri Rezil eden Nakiller!
ben de yeni öğrendim.arabcan varsa orjinal metninden oku bize aktar.herşeyin istismar olduğu gibi ibn-i teymiyeyide istismar eden vardır elbet.
| |
29 Aralık 2008, 00:18 | Mesaj No:7 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cvp: İbni Teymiyye'den Vehhabi ve Selefileri Rezil eden Nakiller!
sen ibn teymiyeyı bırakda elzem olan konuya gel hattaboğlu.. mal bulmuş mağribi gibi müjdeee diye başlık açtığına üzüleceksin..yeterki azcık fırsat olsun cevap yazacağım inşaallah..gerçi ibn teymiyeyı alıntı çalıntıyla öğreniyorsun şaşmadım sana...Allah bilir adını bile bilmiyorsundur...hayatında bir eserini okudunmu bilmiyorum...neyse sen buraya gel bakalım tatlı su osmanlı sevdalısı.. [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
29 Aralık 2008, 00:29 | Mesaj No:8 |
Cvp: İbni Teymiyye'den Vehhabi ve Selefileri Rezil eden Nakiller!
Bende bu güne kadar mütezile akımı ve İbni Teymiyye ilgili kitap okumadım ama bu konuda bu fikri savunan insanların anlatımıyla herşeyde olduğu gibi bu konuda da eksik ve yanlış bilgiye sahibiz. Kanıt olarak gösterilen arapça metinler konunun uzmanlarınca yorumlanacaktır ama okuduklarım ilginçti...
__________________ Dünyayı Güzellik Kurtaracak. Bir İnsanı sevmekle başlayacak herşey... | |
29 Aralık 2008, 00:34 | Mesaj No:9 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cvp: İbni Teymiyye'den Vehhabi ve Selefileri Rezil eden Nakiller!
1-kendi kardeşine kıymak sünneti osman idi.devletuuu aliye selameti için. 2-içki içen padişah(islam devlet başkanları) var idi..devletlumun canı sağolsun.bir bildiği var.. 3-hayatında kabetullah hacc luğatlerinde yoktur,cariyelerinden ayrılamazlardı devletlumm sultanummm. 4-ırkçılık üzerinde kurulu,koyunlara ses çıkarmaz,meleyenleri yok eden islam halifeleri(!) hanedanı.. 5-osmanlıyı yıkan fakirlik,topraksızlık değil ahlaksızlık idi.. 6-terkuselatların imam halife olduğunu saymıyacam.. SİZ BUNLARA TOZ KONDURMAZ,VELİYULLAH,CENNET MEKAN İLAN EDERSİNİZ AMA,İBN TEYMİYE MEVLİDE ONAY VERDİ DİYE VAHHABİLERİ REZİL ETMİŞMİŞ..KAFANIZI KUMDAN ÇIKARIN,HEYBENİZE BAKIN BE...BAKİİ SENDE DOĞRU TEKKENE HADİ CANIM SENDE..OKUMA YAZMA BİLMEYEN ÇOBANLARA HALİFELİK ,VEKİLLİK VEREREK İSLAMI BALTALADIĞINIZ YETER SİZE LEKE OLARAK...KOYUN GELSİN KUZU GELSİN CEP DOLSUN ÇARK DÖNSÜN YETER SİZİN İÇİN..TÜRKİYEDE DARBE DÖNEMLERİNDE NAMAZ KILAN KÖTEKTEN KURTULAMADI..NE GARİP Kİ MENZİLE HİÇ DOKUNULMADI(!)..ONLAR KOYUN YETİŞTİRENLER...DEVLET NEDEN İLİŞSİN Kİ.. SALLA KAFAYI CENNETE HA AZ KALDI..GUREYBDEB SİZE NE.. FİLİSTİNDEN GAZZEDEN SANA NE..VEKİL BUL SEN.. |
29 Aralık 2008, 00:35 | Mesaj No:10 |
Cvp: İbni Teymiyye'den Vehhabi ve Selefileri Rezil eden Nakiller!
abdulmelik,mal bulmuş mağribi sözünü iade edeyim müsade edersen! müjdeee falan da demedim.galiba sadece yandaş sitelere giriyorsun (teymiyeci selefi vahhabi vs) veya sadece tek tarafın kitaplarını okuyorsun oysa az biraz objektif olabilsen bu yazdıklarımın çook çok sertini gayet rahat bulabilirsin . ayrıca beni çok fazla küçümsemişsin (gerçi farketmez küçüğüm zaten)teymiyye yi ibni teymiyye cilerden daha fazla biliyorum desem şaşırırsın . ibni teymiyye nin eserini okumak bir dini vecibe mi ? -- geliyorum yere bakan yürek yakan klonlama selef abicim! | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
BEN (Rezil) | asalet38 | Şiirler ve Şairler | 11 | 02 Ekim 2022 10:38 |
Bu ülkede hiç rezil olmuyorsun | Kara Kartal | Gündem/ Manşetler | 2 | 02 Ekim 2022 10:36 |
İbn Teymiyye - Kitapları | enderhafızım | Eserler/Yazarlar | 2 | 08 Ocak 2019 09:59 |
İmamı Rabbani,İbni Teymiyye,Tasavvuf | klm | Videolar/Slaytlar | 3 | 10 Kasım 2013 14:34 |
Vefat eden kimsenin malına taalluk eden haklara ölçü | _bülbül_ | Ölüm-Ahiret-Sırat-Mizan-Kader | 0 | 13 Nisan 2009 09:29 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|