|
Konu Kimliği: Konu Sahibi ukba yolcusu,Açılış Tarihi: 30 Ekim 2009 (17:24), Konuya Son Cevap : 31 Ekim 2009 (13:09). Konuya 1 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
30 Ekim 2009, 17:24 | Mesaj No:1 |
Hayır-Şer Problemi Hayır-Şer Problemi Muhterem hocam, İlgili ayeti kerimeleri meallendirirken "Allah (cc), hayrı dileyenin hayrını diler, şerri dileyenin şerrini diler" diyorsunuz. Elbette Allah kullarına zulmedici değildir. Bu yönüyle tamam. İki sualim olacak. 1- Ayete bu şekilde meal verince kulun fiilinin haliki (kulun) kendi olmuş olmuyor mu? Eğer öyleyse, bu bize öğretilen ehli sünnet akaidiyle nasıl te'vil edilecek? 2- Her ne kadar kader bahsini konuşmak kimi insanlar tarafından zaman zaman sakıncalı ve gereksiz görülüyorsa da, alimlerimiz serdi kelam etmişler. Oradan aldığım cesaretle size sormak istediğim ikinci sual şu: Kader meselesiyle yukarıda verdiğiniz meali beraberce nasıl anlamak lazım? Muhterem hocam, belki bir üçüncü sual de şu olabilir: Ayeti kerimeyi bu şekilde meallendirmek daha önce de yapılmış mıdır, yoksa özgün bir meallendirme mi söz konusu? Teşekkür eder, sıhhat ve selametinizi dilerim.. Aziz talib-i ilim, Aleyküm selam ve rahmetullah. 1. Sorunuzun cevabı için sizinle bir "bulmaca" çözmeye ne dersiniz: ÖRNEK BİR: Muddessir suresini açıyorsunuz. 55 ve 56. ayetleri okuyorsunuz. Ben kendi tercümemden vereyim: "Artık DİLEYEN ondan öğüt alır; zaten onlar ancak ALLAH'IN DİLEMESİ durumunda öğüt alabilirler? Şimdi sorular: 55. ayetteki "dileyen" kul, 56. ayette dileyen Allah. Hangisi doğru? Kul mu diler, Allah mı? Üstelik ardı ardına iki ayette bu ne iştir? ÖRNEK İKİ: İnsan suresini açıyorsunuz. 29 ve 30. ayetlerini okuyorsunuz. Ben meallendireyim: "Bütün bunlar bir öğüt ve uyarıdır: Şu halde DİLEYEN (insan) Rabbine varan bir yol tutsun. Zaten ALLAH DİLEMESE siz asla dileyemezdiniz. Elbette Allah her şeyi bilendir, hikmetle hükmedendir. Dileyen kul Rabbine varan bir yol tutsun diyen de, Allah dilemese siz dileyemezsiniz diyen de aynı Kur'an, aynı sure, hatta peşi peşine iki ayet... Çelişki? Binlerce haşa. Çelişki bizim aklımızda, Allah'ın iradesini kulun iradesiyle kapıştıran kelamcıların dilinde. Vahiy pırıl pırıl. İpucu: Aynı surenin 3. ayeti: İnsanı yola hidayet ettik: İmanı ve inkarı seçmeyi kendi tercihine bıraktık. Sonuç: ALLAH DİLEMEDİKÇE KUL DİLEYEMEZ. ALLAH İSE KULUN DİLEMESİNİ DİLEMİŞTİR. hepsi bu... MUSTAFA İSLAMOĞLU | |
Konu Sahibi ukba yolcusu 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Abdülbaki Kömür - Yalnızlığın Şarkısı | İlahiler/Ezgiler | Mihrinaz | 5 | 4303 | 26 Aralık 2009 18:43 |
"Gül Olmasaydı" | Hz.Muhammed(s.a.v) | havra | 3 | 2224 | 11 Aralık 2009 15:09 |
Tavsiyeler/Mustafa İslamoğlu | Alimler(Rh) | ukba yolcusu | 10 | 6662 | 10 Aralık 2009 12:38 |
“Laik tefsir” mi, o da ne? | Tevhid Ve Şirk Konuları | ukba yolcusu | 0 | 1721 | 08 Aralık 2009 17:35 |
Medineweb Atışma Odası | Serbest Kürsü | Esma_Nur | 20 | 8408 | 16 Kasım 2009 11:33 |
31 Ekim 2009, 13:09 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 5710 Üyelik T.:
18 Aralık 2008 | RE: Hayır-Şer Problemi
Bu konu sık sık gündeme gelen bir konudur. Ben bu konudaki ehli sünnet düşüncesini doğru bulmuyorum. Kaderci bir yaklaşım ile olayı değerlendirdiğimizde insan iradesinin pasifleştiğini görüyoruz. oysa imtihan söz konusu ise insan iradesi kendi yaptıklarının hakimi ve sorumlusu olmak zorundadır. kısacası insan kendi eylemlerini kendi iradesi ile var eder. Allah dilemezse kul dileyemez: zaten kul allahın ona verdiği serbestlik neticesinde dilemiştir . yani kul dünyada olduğu sürece yollar arasında istediğini tercih etme hürriyetine sahiptir. Kısacası dünyadaki çirkinliklerde, güzelliklerde insanın eseridir. bu eser Allahın kula verdiği serbestliğin sonucudur. Yani Allah kulun dünyada serbest olmasını dilemiştir, kulda güzelliği yada çirkinliği dilemiştir. |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Bu ümmetin en büyük problemi, “anlama problemi”dir | enderhafızım | Makale ve Köşe Yazıları | 1 | 30 Mart 2013 12:09 |
Çagımızın en Büyük problemi | YaŞuHa | Bilgi Dağarcığı | 0 | 06 Eylül 2012 12:03 |
Şiilikde Dogmatikleşen Sorunlardan Biri:Velayeti Fakih Problemi | MERVE DEMİR | Makale ve Köşe Yazıları | 2 | 25 Temmuz 2009 12:53 |
Kur'an Kıssalarının Vakiiliği Problemi | MERVE DEMİR | Kur'an Kıssaları | 0 | 17 Mart 2009 12:32 |
Hayır Çoktur Ama Hayır Yapan Azdır | Huzurİslam | Hadis-i Şerif | 0 | 18 Temmuz 2008 01:58 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|