|
Konu Kimliği: Konu Sahibi kamer34,Açılış Tarihi: 28 Mart 2011 (15:24), Konuya Son Cevap : 10 Ocak 2012 (04:13). Konuya 63 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
05 Nisan 2011, 13:04 | Mesaj No:41 |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
Her zaman dediğim gibi mezheplere değil mezhepçiliğe ayrımcılığa karşı Kuran ve Sünnet ile hareket etmeliyiz... Muhsin beyin 4 sınırlandırması Kuran ve Sünnete aykırı bir görüştür tüm mezhepler Kuran ve Sünnet eksenli görüş beyan etmişseler kabul edilir onun dışında bu ilkelere ters düşen hangi husus olursa olsun taklitten öte tahkiki iman esas alınır... | |
05 Nisan 2011, 17:28 | Mesaj No:42 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
hayri abi senden farklı düşünmüyorum. yazınızı okurken aklıma yaşadığım bir espiri geldi. okulda din derslerine giriyordum.konumuz iman ve çeşitleri.iman nedir ne değildir nasıl olmalı neyı gerektirir vs... tahtaya yazdım iman iki çeşittir. 1-tahkiki iman 2-taklidi iman gerilerde bir delikanlı parmak kaldırdı; -"hocam ikinci maddeye isim buldum" -nedir dedim. -"kere ker iman" dedi. hala tebesümle anımsıyorum avamın ekserisi maalesef ikinci madde kapsamında iman eder. sormaz,sorgulamaz bilmez,her söylenene kafasını sallar.hatta sizi temin edeyım ki,yıllardır namaz kıldırır din hizmetlerini yaparız.yani toplumla iç içeyız.toplumun ak sakallıları dedelerine sorsan,imam şafii kimdir? bırakın mezhebini,düşüncelerini,metotlarını,adını bile söyleyemiyecektir.ama şafii aşığıdır,onu kimseyede vermez... hatta menzil tarikatını temsil eden biri,cemaatime ramazanda şunu anlatmış;"ramazanda,bayrama kadar eşlerinize sakın yaklaşmayınız zinadır".. neyse..
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
05 Nisan 2011, 22:49 | Mesaj No:43 |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
bilindiği gibi içtihadi faaliyetler, dogmatik bir içeriğe sahip değildir. eleştirilebilir, kabul veya redde açıktır. burada dinleştirme mantığı yine avamın kendi tespitler doğrultusundadır tabi onlara tabiri caizse gaz veren yine belli başlı alim(!)lerdir.. nasslar (kuran ve sünnet) miktar olarak sınırlıdır. insanların hukiki ihtiyaç ve sorunları ise sınırsız denilecek miktardadır. buda içtihadı kaçınılmaz bir çözüm olarak karşımıza çıkarıyor. sanırım burada hocanında karşı olduğu yaklaşım tarzı, sanki içtihadın nasslar üzerinden yürütülen bir faaliyet değilmiş gibi lanse ettirilmesi.
__________________ İmanı olanın, imkanı tükenmez. | |
06 Nisan 2011, 00:32 | Mesaj No:44 |
Durumu: Medine No : 10886 Üyelik T.:
04 Ekim 2009 | Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Onlar için hayır duada bulunun ... Ebû Ümâme’den (radıyallahu anh): – Allah Resûlü (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdu ki: "İmamlara (liderlere) sövmeyin! Onlar için hayır duada bulunun. Çünkü onların salâhı (iyi olmaları) sizin salâhınızdır." (Taberânî, Mu’cemu’l-Kebîr) Hadiste yönetimde olanlara karşı hissi ve yıkıcı muhalefet yapılmasının uygun olmadığına dikkatler çekilmektedir. Yöneticilerin hayrı için dua edilmeli, yapıcı ve yol gösterici olunmalıdır...
__________________ Henüz Resmedilmemis Bir Hüznün Çizgilerini Tasir Suretim... İste Bu Yüzdendir İçten İçe Döküntülerim... |
06 Nisan 2011, 00:59 | Mesaj No:45 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Hakikat editörüm güzel abim hadis doğrudur. İslam dininde şöyle bir kural vardır insan Kuran ve sünnetten istinbat (hüküm çıkarırken) tüm ayet ve hadisleri göz önünde bulundurmak zorunluluğu vardır.Mesala diyelim ki siz o hadisten bir yorum çıkardınız bu yorumun Kurana ve diğer hadislere muhalefet etmemiş olması gerekmektedir. İşte bu yüzden islam dini alimlere çok önem vermiştir. ALİMLER islam kaynaklarına çok hakim oldukları için istinbat yaparken hata yapma oranları diğer insanlara göre daha azdır.Şimdi sizin hadisten çıkardığınız yoruma bakalım.Hadiste yönetimde olanlara karşı hissi ve yıkıcı muhalefet yapılmasının uygun olmadığına dikkatler çekilmektedir. Yöneticilerin hayrı için dua edilmeli, yapıcı ve yol gösterici olunmalıdır...diyorsunuz şimdi şu ayete bakalım. NİSA/59- "Ey müminler, Allah'a itaat ediniz; Peygambere ve sizden olan devlet yetkililerine de itaat ediniz...." HAKİKAT editörüm gördünüzmü yukarıda yapmış olduğunuz yorum bu ayete ters düştü.Allah buyuruyor ki Allah'a itaat edin kayıtsız şartsız Rasule itaat edin yine kayıtsız şartsız Bunun dışında kalan insanlara şart edatı vardır oda "sizden olanlar kısmı" yani msülüman idarecilere onlar ancak Allah'ın hükümleri ile hüküm verdiklerinde itaat söz konusudur. Şimdi diyelim ki başımızda GEORGE PUŞT yönetici yada onun yönetici olduğu bir ülekede yaşıyoruz şimdi biz ona itaat mı edeceğiz tabiki etmeyeceğiz.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
06 Nisan 2011, 18:48 | Mesaj No:46 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
imam lider halife ler için söylenmiş olmalı mezhep imamları için olduğunu sanmıyorum..idareci diyo ama her idareciyede uyulmaz tabi anne babaya bile Allah ın emri haricinde bişeye zorluyosa itaat edilmiyo değilki baştakine...ama mezheplerle imamiyet ayrı bence
|
06 Nisan 2011, 21:53 | Mesaj No:47 | |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Alıntı:
Aslında tam olarak şöyle tefsir edilebilinir Allah'a isyanda kula itaat söz konusu değildir kim olursa olsun "Allah'a isyan söz konusu olan yerde kula itaat yoktur" (Buharî, Ahkâm, 4; Müslim, İmâre, 39) Allah inananlara, anne ve babaları eğer inançsız insanlar ise, dünyevi konularda iyi ve güzel davranmayı, onları hoş tutmayı buyurur, ancak din konusunda onlara itaati açıkça yasaklar: Biz insana, anne ve babasına (karşı) güzelliği (ilke edinmesini) tavsiye ettik. Eğer onlar, hakkında bilgin olmayan şeyle Bana ortak koşman için sana karşı çaba harcayacak olurlarsa, bu durumda, onlara itaat etme. Dönüşünüz Banadır. Artık yaptıklarınızı size haber vereceğim. (Ankebut Suresi, 8) Ayetlerden açıkça anlaşıldığı gibi anne ve babaya itaat, her konuda kayıtsız şartsız boyun eğme anlamına gelmez. Biz insana anne ve babasını (onlara iyilikle davranmayı) tavsiye ettik. Annesi onu, zorluk üstüne zorlukla (karnında) taşımıştır. Onun (sütten) ayrılması, iki yıl içindedir. Hem Bana, hem anne ve babana şükret, dönüş yalnız Banadır. Bununla birlikte, onların ikisi (annen ve baban), hakkında bir bilgin olmayan şeyi Bana şirk koşman için, sana karşı çaba harcayacak olurlarsa, bu durumda onlara itaat etme ve dünya (hayatın) da onlara iyilikle (ma’ruf üzere) sahiplen (onlarla geçin) ve Bana ’gönülden-katıksız olarak yönelenin’ yoluna tabi ol. Sonra dönüşünüz yalnızca Banadır, böylece Ben de size yaptıklarınızı haber vereceğim. (Lokman Suresi, 14-15) Şeytan, isyankarlığı ve enaniyeti (kibri) nedeniyle Allah’a itaat etmemiş ve Adem’e secde edilmesi emrine karşı gelmiştir. " Ve meleklere: "Adem’e secde edin" dedik. İblis hariç (hepsi) secde ettiler. O ise, diretti ve kibirlendi, (böylece) kafirlerden oldu." (Bakara Suresi, 34) Ayetiyle bildirildiği gibi, kibrinden kaynaklanan bu sapkın mantığı onu küfre sürüklemiştir. Dolayısıyla kâfirlerin ilki olan İblis’in yandaşlarına itaat, insanı sonsuz azaba sürükleyecek bir yola sokar. Allah, bu nedenle kâfirlere itaati yasaklar ve ayetin devamında ifade edildiği gibi küfre karşı Kuran’la mücadeleyi emreder: "Öyleyse kafirlere itaat etme ve onlara (Kur’an’la) büyük bir cihad ver." (Furkan Suresi, 52) Kur’an’ın Kalem Suresi’nde, itaat edilmesi yasaklanan diğer kimselerden şu şekilde söz edilir: Şu halde yalanlayanlara itaat etme. Onlar, senin kendilerine yaranmanı (uzlaşmanı) arzu ettiler; o zaman onlar da sana yaranıp-uzlaşacaklardı. Şunların hiçbirine itaat etme: Yemin edip duran, aşağılık, Alabildiğine ayıplayıp kötüleyen, söz getirip götüren (gizlilik içinde söz ve haber taşıyan), Hayrı engelleyip sürdüren, saldırgan, olabildiğince günahkâr, Zorba-saygısız, sonra da kulağı kesik; Mal (servet) ve çocuklar sahibi oldu diye, Kendisine ayetlerimiz okunduğu zaman: "(Bunlar) Eskilerin uydurma masallarıdır" diyen. Yakında biz onun hortumu (burnu) üzerine damga vuracağız. (Kalem Suresi, 8…….16) Hüküm verenlerin Hakimi Allah, ayetlerde özellikleri belirtilen bu günahkar kişilere itaat edilmemesini emrederken, “damga vurarak”, onlara kendilerinden silinmeyecek çirkin bir iz bırakacağını da bildirir. Yüce Yaratıcı Rabb’imiz, Kendisine nankörlük eden günahkarlara itaat etmeyi de “Öyleyse, Rabbinin hükmüne sabır göster. Onlardan günahkar veya nankör olana itaat etme. (İnsan Suresi, 24) ayetiyle yasaklar. Kur’an’da ayrıca, Semud Kavmine gönderilen Salih Peygamber’in dilinden, yeryüzünde düzeni bozan kişilere itaat etmeme konusunda da uyarı vardır: "Artık Allah’tan sakının ve bana itaat edin. Ve ölçüsüzce davrananların emrine itaat etmeyin. Ki onlar, yeryüzünde bozgunculuk çıkarıyor ve dirlik-düzenlik kurmuyorlar (ıslah etmiyorlar)." (Şuara Suresi, 150-151-152) Her nefis kendine basirettir. İtaatten çıkmış şeytanın konumuna düşmek istemiyorsak, koşulsuz itaat etmeliyiz. Dikkat çekilen kişilere itaat edilmemesi konusunda da Allah’a kararlılıkla itaat etmeliyiz.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. | |
08 Nisan 2011, 00:47 | Mesaj No:49 | |
Durumu: Medine No : 10886 Üyelik T.:
04 Ekim 2009 | Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
[QUOTE=müslümanlardan;125556] Alıntı:
Benim ordaki hadisi şerifi öne sürmemde tek sebebiyet ve niyet sadece 4 mzhepten oluşan imamlardı..Hadisi şerifte sizlerde bilirsinizki ozaman söylendiğinde devlet idarecileri islam anlayışı ve hükmüne göre idarecilerdi..Nasıl olurda bu zamanın idarecileriyle kıyaslayıp düşünebilirsiiz aklım almıyor.Ve hadisler olsun ayetler olsun ozamanın yaşamına ve isam hükmüne göre inildiğini hepimiz bilmekteyiz..Sizin bana bu soruyu sormanızı aklı selim olarak karşılamıyorum af ola.. Nisâ Suresi 59. ayet Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre (idarecilere) de itaat edin. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resul'e götürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir. Müslümanlardan abi bu ayeteki yorumunuzuda dile getirirmisiniz..?
__________________ Henüz Resmedilmemis Bir Hüznün Çizgilerini Tasir Suretim... İste Bu Yüzdendir İçten İçe Döküntülerim... | |
08 Nisan 2011, 01:15 | Mesaj No:50 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Müslümanlardan sayın abim hakikat editörümüz o manada kullanmadığını ben zaten biliyordum. Ben hakikat editörümüzü eleştirmek için değil sadece itaat hususundaki islamın genel hükümlerine değindim. Yani konuyu biraz daha geniş ele aldım. Çünkü itaatin kimlere ve hangi konulrda yapılacağı ayet ve hadislerle sabittir inşallah. Arkadaşlar birbirimizin kalbini kırmadan birbirlerimizi iyice anlayarak cevap yazar isek daha faudalı olacaktır. Allah emanet olunuz.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
Konuyu Toplam 4 Kişi okuyor. (0 Üye ve 4 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
erken eğitim şart şart!!! | medinelii | Anket'ler-Röportaj'lar | 8 | 21 Ağustos 2021 23:51 |
Üçten dokuzâ şart olsun demek boşamak mıdır? | Medineweb | Soru Cevap Arşivi | 0 | 12 Nisan 2013 20:09 |
Kur’an’ı anlayabilmek için Arapça bilmek şart mıdır? | FECR | Kur'ân-ı Kerim Genel | 5 | 10 Nisan 2013 20:33 |
Hakkı bulmanın tek yolu Kur’ana uymak mıdır? | Belgin | Soru Cevap Arşivi | 0 | 13 Nisan 2009 16:06 |
Nafile ibadetleri gizli yapmak şart mıdır? | NUR | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 11 Nisan 2009 00:41 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|