|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Esadullah,Açılış Tarihi: 06 Şubat 2012 (19:50), Konuya Son Cevap : 18 Mayıs 2014 (14:52). Konuya 24 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
06 Şubat 2012, 19:50 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 15316 Üyelik T.:
18 Aralık 2011 | Tasavvuf İnsanlığa Ne Vaat Ediyor? Tasavvuf İnsanlığa Ne Vaat Ediyor? Tasavvuf İnsanlığa Ne Vaat Ediyor? Dün olduğu gibi bugün de tasavvuf İslâm’ın yayılmasında en önemli rolü oynamaktadır. Peki tasavvufa olan bu ilgi nereden geliyor? İnsanlar bu maneviyat yoluna neden koşuyorlar? Tasavvuf insanların hayatında nasıl bir rol oynuyor? Bugün hayatımıza ne katmaktadır? Daha yalın bir şekilde soracak olursak: Tasavvufun, her tür refah ve maddi imkana sahip olan modern insana sunabileceği bir şey var mı? İnsanlığa bir rahmet ve hidayet olarak gelen din-i mübin-i İslâm’ın en güzel ve nezih ifadesi olan tasavvuf, nesiller boyunca insanlığa imanın, ihlâsın ve takvanın lezzetini tattırmış; onların kâmil insanlar olmasını sağlamıştır. Bir irşad ve ahlâk yolu olarak tasavvuf aynı zamanda İslâm kültür ve medeniyetinin gelişmesine ve yayılmasına çok büyük katkılarda bulunmuştur. Tasavvuf düşüncesini ve tekke geleneğini göz ardı ederek İslâm tarihini ele almak mümkün değildir. Tasavvuf ve insan tabiatı İster fakr u zaruret, isterse de zenginlik içinde olsun, tasavvufun davet ettiği ahlâk ve irfan yolunun bütün insanlara sunduğu büyük nimetler vardır. Zira tasavvufun özü olan manevi terbiye, insanın varlığını tamamlar ve onun aslındaki cevheri ortaya çıkartır. Bu asıldan uzak kalan insan, insan olamaz; olsa olsa beşer mertebesinde kalır. Tasavvufun cazibesi ve cezbesi, onun aslî tanımından ve misyonundan kaynaklanmaktadır. Zira tasavvufun amacı insanın yaradılış gayesine uygun bir hayat sürmesidir. İnsan zahirde maddi, özünde manevi bir varlıktır ve bu yüzden akıl ve ruh, insanın özünü oluşturur. Akıl, ahlâk ve maneviyat boyutu olmayan insan, ancak “beşer” olabilir. Yani hayvanî özelliklerinden kurtulamamış, varlığın alt mertebelerinde kalmış bir varlık olabilir. Aklını ve ruhunu arzu ve heveslerine feda eden bir insan “eşref-i mahlukat” olamaz. O ancak Kur’an’ın ifadesiyle “esfel-i safilîn” yani “alçakların en alçağı” mertebesinde yaşayan bir varlık olur. Halbuki insanın yeryüzündeki amacı, hayvanî özelliklerinin üzerine çıkarak varlık alemi içinde ait olduğu mertebeye ulaşmaktır. Tasavvuf işte insanın bu manevi yönüne odaklanır. Onun ahlâkî ve manevi melekelerini geliştirmeyi hedefler. Onu beşeriyetten insan makamına, sıradan bir insan olmaktan insan-ı kâmil mertebesine yükseltmeye çalışır. Tasavvuf bunu yaparken insanın fıtratını dikkate alır. Her bireyin ihtiyaçlarının farklı olduğunu bilir ve her bir nefs, her bir ruh ile ayrı ayrı ilgilenir. Bu noktada tasavvufun en güzel tanımı, Hz. Peygamber Efendimiz’in “ihsan hadisi”nde yapılmaktadır. Tasavvufun tarihi rolünü ve bugün hayatımızdaki anlamını kavramak açısından da bu hadis bize kılavuzluk etmektedir. İslâm’ı ihsan makamında yaşamak Müslim, Nesaî, Ebu Davud, Tirmizî ve İbn Mâce’nin Ebu Hüreyre r.a.’den aktardığı hadise göre bir gün Hz. Peygamber s.a.v. Efendimiz bir yerde oturuyordu. Yanına biri gelip ona; – İman nedir, diye sordu. Efendimiz: – İman; Allah’a, Meleklerine, Allah’a kavuşmaya, peygamberlerine ve öldükten sonra dirilmeye inanmaktır, cevabını verdi. O kişi: – İslâm nedir, diye sordu. Efendimiz s.a.v: – İslâm; Allah’a ibadet edip hiçbir şeyi O’na ortak koşmamak, namazı ikame ve zekâtı eda etmek, Ramazanda da oruç tutmaktır, dedi. Sonra o kişi: – Peki ihsan nedir, diye sordu. Efendimiz: – Allah’a sanki görüyormuş gibi ibadet etmendir. Eğer sen Allah’ı görmüyorsan da şüphesiz O seni görmektedir, buyurdu. Bu kişinin soruları ve rahat tavrı karşısında şaşkınlık içinde kalan sahabeye dönen Hz. Peygamber s.a.v. Efendimiz; – Bu kişi Cibril idi. Size dininizi öğretmeye geldi, buyurdu. Bu hadis, “iman”, “İslâm” ve “ihsan” kelimelerini hiç bir şüpheye mahal bırakmayacak şekilde tanımlamaktadır. Buna göre iman, Kur’an ve Sünnet’te emredilen temel inanç konularına tam manasıyla iman etmektir. Yani insanın sahip olması gereken inanç esaslarını açık seçik ortaya koyarak doğru akideye sahip olmaktır. İslâm, her müslümanın mükellef olduğu ibadet şartlarını yerine getirmektir. Namaz, oruç, zekât ve hac gibi, mümin ve müslüman kişiyi Allah’a yaklaştıran ibadetleri insanın kudreti ölçüsünde kâmilen yapmasıdır. İhsan ise, iman ve İslâmı adeta Cenab-ı Hakk’ı her an görüyormuş gibi yaşamaktır. Yani her an Yüce Yaratıcı’nın huzurundaymışız gibi davranmak, hissetmek ve yaşamaktır. Biz farkında olmasak da her zaman mutlak kudret ve bilgi sahibi Cenab-ı Hakk’ın huzurundayız. Zira bizi yaratan ve her an nefes veren Yaratıcı’dan bir an bile uzak kalmamız, O’ndan uzaklaşmamız, kaçmamız mümkün değildir. Nefsine yenik düşen, dünyaya bel bağlayan insan bu gerçeği unutabilir. Kendisini bağımsız, kudret sahibi ve hesap sorulmaz bir varlık zannedebilir. Hatta Firavun örneğinde olduğu gibi kendine -hâşâ- birtakım ilahi vasıflar bile atfedebilir. Oysa Kur’an’ın veciz ifadesiyle insan “Rabbine fakirdir.” Yani bütün varlığını, aklını, malını mülkünü, ilmini, aldığı her nefesi Mutlak Yaratıcı’ya borçludur. Din, bize bu en temel hakikati sürekli hatırlatmak için vardır. İbadetlerin amacı, Cenab-ı Hak ile olan bağımızı ve rabıtamızı her an taze tutmak; bizim “fakir”, Rabbimizin “gani” yani zengin ve münezzeh olduğunu her daim hatırlatmaktır. İşte İslâmın ihsan makamında yaşanması da budur. Tasavvufun amacı, bizleri iman ve İslâm’ın nimetleriyle beraber ihsan makamına çıkartmaktır. Tasavvuf, İslâm’ı ihsan makamında yaşamaktır. Bu yüzden tasavvuf; iman, ahlâk ve maneviyat arasında mükemmel bir irtibat kurar ve insan oluşumuzun manasını burada aramamız gerektiğini söyler. Fakat bu sadece bireyin zihninde cereyan eden, kişisel bir konu değildir. İhsan makamında bir hayat, insanın tutum ve davranışlarına, amellerine, ilişkilerine, her şeyine yansır. Zaten zahirde karşılığı olmayan bir ahlâk ve maneviyattan bahsetmek mümkün değildir. Bu yüzden eskiler “sirette ne varsa, surette de o vardır” demişlerdir. Tasavvuf ve İslâm medeniyeti Tasavvufun öngördüğü ahlâk ve yaşam biçimi, İslâm medeniyetine yön vermiş, onun kurucu unsurlarından biri haline gelmiştir. Düşünce, sanat, bilim, kültür, mimari, sosyal yaşam ve iktisat alanında maneviyat mürşitleri tarihî roller oynamış ve İslâm medeniyetinin evrensel bir kimlik kazanmasına katkıda bulunmuşlardır. Örneğin İslâm estetiğini tasavvuf geleneğini yok sayarak ele almak mümkün değildir. Tasavvuf, güzeli keşfetme ve güzel yaşama sanatıdır. İslâm estetiği de bu güzellik tasavvuru etrafında şekillenmiştir. Zira İslâm estetiğinin en temel ilkesini Hz. Peygamber Efendimiz şu hadisinde çarpıcı bir şekilde ifade etmiştir: “Allah güzeldir ve güzeli sever.” Bu güzellik ideali, hem tasavvufun hem de İslâm kültür ve medeniyetinin merkezinde yer alır. Bu yüzdendir ki müslüman toplumlar kurdukları bütün şehirleri, inşa ettikleri bütün yapıları belli bir estetik ve güzellik tasavvuruna göre ortaya koymuşlardır. İslâm medeniyetinin şaheserleri olan Emeviyye, Selimiye, Süleymaniye, Sultan Ahmed ve Karaviyyin camileri, Endülüs’teki el-Hamra sarayı, ayrıca rasathaneler, kütüphaneler, tekke ve zaviyeler, bir irşad, sanat ve kültür merkezi olarak görev yapan Mevlevîhaneler ve daha onlarca türde eser, İslâm estetik anlayışına göre şekillenmiştir. Bu eserler, aynı zamanda tasavvuf geleneğinin geliştirdiği estetik anlayışından beslenmiştir. Aynı şekilde şiir, hikâye, hat, ebru, tezhib ve musiki gibi sanat dallarının gelişmesinde tasavvuf çok önemli bir rol oynamıştır. Bu sanat eserlerinin amacı “sanat için sanat” yapmak değil, insanı güzellik ve erdem ile yani ihsan sayesinde kemale ulaştırmaktır. Tasavvuf aynı zamanda ahlâk ve maneviyata, adalet ve paylaşıma, erdem ve saygıya dayalı bir toplum düzeninin kurulmasında ve yaşatılmasında etkin bir yere sahip olmuştur. Farklılıkları bir rahmet ve zenginlik olarak gören tasavvuf kültürü, toplumsal ve kültürel çeşitliliği barış ve huzur içinde yaşamanın bir unsuru haline getirmiştir. Aynı şekilde tasavvuf iktisadi hayatta da önemli roller oynamıştır. Osmanlı döneminde Ahî ve Fütüvvet teşkilatları dervişler tarafından kurulmuş ve yaşatılmıştır. Böylece hayatın, ticaretin, maddi alışverişin içinde de ahlâk ve maneviyatın yaşanabileceğini göstermişlerdir. Bütün bu hususlar, tasavvufun gerçek bir denge ve itidal yolu olduğunu, ne dünyayı ne de ahireti ihmal etmek anlamına gelmediğini teyit etmektedir. Fıtrat yolu olan İslâm, insanın maddi ve manevi huzuru için en doğru ve hayırlı yoldur. Tasavvuf bu gerçeği evrensel bir ilke haline getirmiş ve hayatın her alanına uyarlamıştır. Günümüzde Tasavvuf Tasavvufun dün olduğu gibi bugün de temel cazibesi buradan gelmektedir. Yüzyıllar boyunca tasavvuf büyükleri ve dervişler, İslâm’ı dünyanın dört bir tarafına barış ve irşad yoluyla yaymışlardır. Kimseyi zorlamadan, hileye başvurmadan, tatlı dille ve ikna yoluyla, gönülleri kazanarak insanları doğru yola davet etmişlerdir. Afrika’dan Orta Asya’ya, Balkanlar’dan Endonezya’ya kadar İslâm coğrafyasının farklı bölgelerinde milyonlarca insan İslâm ile maneviyat mürşitleri sayesinde şerefyâb olmuşlardır. Tasavvuf bu misyonunu bugün de icra etmeye devam etmektedir. Dünyamızın giderek maddileştiği, maneviyat pınarlarının kuruduğu bir çağda, tasavvufun ahlâk, erdem ve ihsan mesajı daha da önemli hale gelmektedir. Maddi zenginlik ve refahta en ileri noktaya gelen toplumlar büyük bir manevi açlık içinde bulunmaktadır. Zira maddi zevk insanı bir noktaya kadar mutlu edebilir. “Ben kimim?”, “Hayatımın gayesi nedir?” gibi temel sorular, insanın karşısına her yerde çıkmaktadır. Bu soruya tatmin edici bir cevap veremediğinizde hayatımızın anlamı ortadan kalkar. İstikameti, manevi hazzı, neşvesi, heyecanı olmayan bir hayat yaşamaya başlarız. Fakat insan akleden, düşünen bir varlık olduğu için anlamsız bir hayat yaşayamaz. Hayatını anlamlandırmak için mutlaka bir yerlere tutunması gerekir. Eğer elinde doğru bir kılavuz yoksa, yanlış yollara sapar; sahte tanrılardan medet umar. Lakin bu, insanın şerefine yakışır bir durum değildir. Allah’ın verdiği aklı ve vicdanı doğru kullanamayıp doğru yoldan sapan bir insan, her şeyden önce kendi varlığını ve değerini ayaklar altına almış demektir. Tasavvuf hem geleneksel toplumlara hem de modern insana hitap edebilmektedir. Zira o, geleneği canlı bir şekilde yaşatmakta ve varlığımıza ilişkin temel sorulara ikna edici cevaplar vermektedir. Bu sorulara tatmin edici cevaplar veremese, bugün tasavvufun milyonlarca müntesibi olmazdı. Bugün İbn Arabi ve Mevlâna k.s. gibi tasavvuf yolunun büyük mürşitleri sadece İslâm dünyasında değil, Batıda da bilinmekte, eserleri okunmakta, hayatları incelenmektedir. Bir Amerikalı, bir Fransız, bir Japon Hz. Mevlâna’da ne bulur? İbn Arabi’den ne almak ister? Yunus Emre’yi anlayabilir mi? Gazalî’den feyiz alabilir mi? Evet alabilir. Zaten almaktadırlar da. Çünkü insanın maneviyat arayışı evrenseldir. Yer, zaman, ülke, cins, ırk, dil, kültür dinlemez. Arayan ile aradığı şey buluştuğunda, her tür sınır, her çeşit engel aşılır. Tasavvuf ve Müslüman toplumlar Tasavvuf bugün İslâm toplumları için de bir irşad ve ıslah yoludur. Kabul edelim ki İslâm dünyasının siyasî, ekonomik, sosyal pek çok sorunları var. Yüzyıl öncesine kıyasla İslâm ümmeti yavaş yavaş ayağa kalkmakta ve yeni bir uyanışın işaretlerini vermektedir. Fakat daha almamız gereken çok mesafe, çözmemiz gereken çok mesele var. İslâm’ın izzet ve şerefini korumak ve yüceltmek için atmamız gereken adımlar var. Şimdi bu adımları nasıl atacağız? İslâm toplumlarında barış ve huzuru nasıl tesis edeceğiz? Bunları siyasî ve toplumsal mühendislik meseleleri olarak görmek büyük bir hatadır. Bu sorunların halli toplumsal mühendislik yahut daha fazla zenginlik ve refahtan geçseydi, ileri sanayi toplumlarının hiçbir sorunu olmazdı. Bunlar, temelde ahlâklı ve erdemli insan yetiştirmekle üstesinden gelinecek sorunlardır. Tasavvuf, insanın bu yönüne odaklandığı için bugün de değerini ve önemini korumaktadır. Müslüman toplumlarda var olan sosyal ve ahlâkî hastalıkların çözüme kavuşturulmasında tasavvuf çevreleri çok önemli bir görev ifa etmektedir. Derleyen, toparlayan, barıştıran, birleştiren misyonuyla tasavvuf, doğudan batıya, Türkiye’den Mısır’a, Fas’tan Endonezya’ya İslâm coğrafyasının her köşesinde barış ve huzurun, saygı ve müsamahanın zeminini güçlendirmekte ve böylece toplum hayatımıza hayatî katkılarda bulunmaktadır. Selefîlik ve modernizm adına, bazıları bu katkıyı takdir etmeyebilir. Hatta bazıları İslâm toplumlarının geri kalmışlığını tasavvufa mal etmeye kalkabilir. Bu cahilce yaklaşımlara verilecek en güzel cevap, biraz tarih okumak ve tasavvufun İslâm medeniyetine yaptığı katkıları incelemelerini tavsiye etmektir. Tasavvuf modern insana ne vadediyor? Modern insan aslında varlık ile yokluk arasında bocalayan bir özne. Bir tarafta insanlık tarihinin hiç görmediği kadar geniş imkanlara sahibiz. Modern bilim ve teknoloji, dünyayı küçük bir köy haline getirdi. Ülkelerin elinde yüz milyarlarca dolarlık kaynak var. Ama buna rağmen dünyada o kadar çok adaletsizlik, zulüm, savaş, haksızlık, açlık, salgın hastalık var ki insan bu acziyet karşısında şaşakalıyor. İnsanlık varlık içinde yokluk çekiyor. Fakat asıl önemlisi, bu kadar maddi varlık ve imkan, insanı daha mutlu, daha mutmain, daha kanaatkâr, daha adil ve paylaşımcı yapmıyor. Tersine, daha fazla kazanç, kâr ve iktidar hırsı insanı insanlıktan çıkartıyor, onu bir canavar haline getiriyor. Kendi başına bırakıldığında bu canavar sadece adalet üretmiyor; tersine savaş ve zulüm yapıyor. Kendine zarar vermenin ötesinde bütün insanlığı ortadan kaldıracak, yeryüzünün sonunu getirecek kitle imha silahları, biyolojik ve kimyasal silahlar yapabiliyor. Bunları kullanabiliyor. Bu canavara kim nasıl dur diyecek? Ülkelerin ve uluslararası kurum ve kuruluşların alacağı tedbirler ancak bir noktaya kadar etkili olabilir. Siyasî ve ekonomik yaptırımlar kısmen işe yarayabilir. Yirminci yüzyıl, yarım kalmış ve akamete uğramış onlarca böyle girişimle dolu. Asıl yapılması gereken bir zihniyet devrimidir. Hayata, varlığa, tabiata, insana, çevremize, diğer insanlara bakışımızı köklü bir şekilde değiştirmeden insan onuruna yakışır ve adalete dayalı küresel bir düzen kurmak mümkün olmayacaktır. Tasavvufun maneviyat ve ahlâk yolu, bu zihniyet devriminin ipuçlarını bize vermektedir. İç huzuruna kavuşmuş, çevresiyle, tabiatla ve Rabbiyle barışık insanlar ancak yeni bir dünya düzeni kurabilir. Kendi iç disiplinini ve huzurunu tesis edememiş toplumların kurduğu bir medeniyet ve dünya düzeni ancak kaos, haksızlık ve gözyaşı üretir. Maneviyat yolu olarak tasavvuf, hem bireysel hem de toplumsal düzeyde insanlığa bir çıkış yolu sunmaktadır. “Ben kimim ve ne için varım?” sorusunun cevabını ne tek başına felsefe, ne siyaset yahut bilim verebilir. Bu soruların cevabını ancak ve ancak yüksek bir atıf çerçevesi içinde yani ****fizik bir ilkeye bağlanarak bulabiliriz. Bir tarafta nihilist, yani hayatın anlamından mahrum bir nesne haline gelen, öbür tarafta bir canavara dönüşen insanoğlunu dengede tutacak olan şey, onun uhrevî, ahlâkî ve ****fizik bir ilkeye tabi olması ve beşeriyetten insaniyet makamına yükselmesidir. Tasavvufun insanları davet ettiği ahlâk ve irfan yolu, hem hayatımıza anlam katar hem de bizi ifrat ve tefritten, her tür aşırılıktan muhafaza eder. Toplumda bir düzen inşa etmek için de ahlâk ve irfan yoluna ihtiyacımız var. Ahlâkî değerleri tefessüh etmiş, birbirine düşmüş, başkalarını düşman gören, onların zafiyetleri üzerine iktidar kurmaya çalışan bir toplumun barış ve huzur üretmesi mümkün değildir. Erdemli bir toplum ideali için çalışmak, adalet ve paylaşıma dayalı bir toplum düzeninin birinci şartıdır. Erdemli toplum, özünde ahlâkî bir toplum tasavvurudur. Yani toplumun adalet, hak, hukuk, eşitlik, paylaşım, saygı, cömertlik, emeğe saygı, yapılanı takdir etme gibi temel ahlâkî ilkeler etrafında şekillenmesidir. İşte bu ideale ulaşmak için de tasavvufun ahlâk ve irfan yolunun kılavuzluğuna ihtiyacımız var. İnsanlık maddi, ekonomik ve teknolojik olarak çok ileri noktalara gelmiş olabilir. Ama bu onun kemal mertebesine ulaştığı anlamına gelmez. Şu haliyle dünya, gittikçe hızlanan, hızlandıkça da parçalanma ihtimali artan bir araca benziyor. Son sürat giden ama istikametini bilmeyen, nereye ne için gittiğini idrak edemeyen bir araç, en nihayetinde kendi sonunu getirir. Bu gidişe dur demek için çok sağlam ilkelere ve kurallara ihtiyacımız var. Bu ilkeleri kafamıza göre oluşturmak durumunda değiliz. Zira zaman ve mekan üstü bu ilkeler zaten mevcut. Önemli olan temiz suyu hangi kaynaktan alacağımızı bilmek. Tasavvufun yüzlerce yıllık ahlâk, irfan ve irşad yolu, işte bu temiz suyun menbaıdır. |
Konu Sahibi Esadullah 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Bu Zaman Manevi Fetrettir | Esadullah | Esadullah | 2 | 69 | 09 Kasım 2024 12:40 |
Kuantum Belirsizlik (Heisenberg) İlkesi Kuranda... | Esadullah | Esadullah | 0 | 88 | 08 Ekim 2024 16:38 |
Gayb Alemine Açılan Kapılar... | Kitaplar/Kütüphane | Kara Kartal | 1 | 422 | 29 Ocak 2023 13:22 |
Hiperaktif ve Otizm Çocuklar İçin ... | Tıbbı Nebevi ve Alternatif Tıp | Mihrinaz | 1 | 450 | 14 Ekim 2022 01:49 |
Tabiat ve Burçlara Göre Beslenme-Hangi Tabiat... | Tıbbı Nebevi ve Alternatif Tıp | Esadullah | 2 | 541 | 14 Ekim 2022 01:38 |
06 Şubat 2012, 19:51 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 15316 Üyelik T.:
18 Aralık 2011 | Cevap: Tasavvuf İnsanlığa Ne Vaat Ediyor? Konu bilgi amaçlıdır inşaallah ta o şekilde kalır umudu ile Allah razı olsun...vesselam |
07 Şubat 2012, 15:46 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 13108 Üyelik T.:
30 Aralık 2010 | Cevap: Tasavvuf İnsanlığa Ne Vaat Ediyor? [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
07 Şubat 2012, 19:53 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 15316 Üyelik T.:
18 Aralık 2011 | Cevap: Tasavvuf İnsanlığa Ne Vaat Ediyor? Bu ne anlama geliyor anlamadım ben, Tasavvuf demek Muhyiddin İbni Arabi ksa demek değil ki, ve bir söz vardır Tasavvufta Mürşid uçmaz Mürid uçurur diye, Muhyiddin ibni Arabinin ksa hayatı ortadadır açıp okuyun ama bu şekilde paylaşımlara bir oluşumu eleştirmeyin isterseniz... Konu Tasavvufun amacanı anlatan bir konu inşaallahta öyle kalır ...vesselam |
07 Şubat 2012, 22:14 | Mesaj No:5 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Tasavvuf İnsanlığa Ne Vaat Ediyor?
rasiha ablası, tasavufta tabii ki tevhidi sıkıntılar var bunu aylarca tartıştık..ama bu meymenetsiz adamın saçmalıklarını tasavufun yekununa mal etmek,işte tasavuf budur demek çok sağlıklı olmasa gerek..
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
07 Şubat 2012, 23:04 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 90 Üyelik T.:
21 Ağustos 2007 | Cevap: Tasavvuf İnsanlığa Ne Vaat Ediyor?
.)) siz ne derseniz deyin, nasıl savunma gelistirirseniz gelistirin bu nato mermer kafalar sizi anlamayacaklardır. Yorulmayın dostlar, tasavuf gereken itibarı gereken kitlelerden görüyor...
__________________ Bismillah diyerek... |
08 Şubat 2012, 14:36 | Mesaj No:7 | |||
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Tasavvuf İnsanlığa Ne Vaat Ediyor? Tasavvufun insana ne vaad ediyor dan başlasak bile böyle bi sözün Allah katında geçerliliği sadece şöyle olur,islamda insanlığa vaad eden SADECE ALLAH TIR.Rasuller bile insanları hakikate çağırırken kendileri bi vaad de bulunmamışlardır sadece Allah ın vaad lerinden bahsetmişlerdir.Bu açıklamadan sonra artık tasavvufun ne kadarda TEVHİDDEN[Allahı birlemekten ] yoksun olduğu günün aydınlığı gibi aşikar ortadadır. Ben tasavvuf dininin içinde bulunan samimi insanların nasılda batıl yönde kullanıldıklarını yazayımda tasavvufun vaadinin peşinde gidenlerin düşeceği çukuru bi nebzede olsa görmelerini ve bundan uzak durmaları gerektiğini görürlerde islam dininde Allahın vaadine koşarlar inşaallah.. İlk başta tasavvufun bilgi kaynağı nedir sorusuna cevap verelim.. el cevap..keşf,marifet,rüya,yunan felsefesi,çin budizmi[nakşibendilik ilk kez bi budist meshebi olarak ortaya çıkmıştır ve tasavvufada budizmden geçmiştir],kısmı olarakta islamın bazı ibadetleri{namaz ,oruç gibi]..Yani tasavvuf ilmi bunların harmanlaması sonucunda ortaya çıkmış yeni bi yaşama biçimi[dini].dir. örneğin bütün tasavvuf alimlerinin kitaplarında RÜYALARINDA,Peygamberle görüştükleri,sahabiyle görüştükleri,ve kendinden önceki tasavvuf alimleriyle görüştüklerini ve bu bilgilerinde onlara,yazdırıldığını söylerler.peki bu mümkün mü kuranın vahiysinde bakalım.. AHKAF SÜRESİ..5.Allah'ı bırakıp da kıyamet gününe kadar kendisine cevap veremeyecek KİŞİLERE tapandan daha sapık kim olabilir? (Oysa) onlar, bunların tapmalarından habersizdirler. Ayrıca tasavvuf alimleri o kadar ileri gitmişlerdirki bazıları şunları bile demiştir.. ilim ile hikmet ile kimse ermez bu sırra[Yunus emre] Allah cc kuranı kerimde peygamberlere verdiği İLİM VE HİKMET ile de bu KENDİLERİNİN ULAŞTIĞI SIRRA ULAŞILAMIYACAĞI söylemiş ve bunu savunmuşlardır,yani bunu söyleyenler ,PEYGAMBERLERİN DAHİ ULAŞAMADIĞI Bİ SIRRA ULAŞMIŞ ve peygamberleri dahi geçmişlerdir. Bunlar sadece tasavvuf dininin geçmiş dönem alimlerinin dediklerinin bi kısmıdır. ŞİMDİ İSE GÜNÜMÜZ TASAVVUF ALİMLERİNİN YAPTIKLARINI KURAN VE RASULULLAHIN PRATİKLİĞİNDE DEĞERLENDİRELİM.. Günümüz tasavvufçuları yani TÜRKİYEDEKİ lerin bi kaçtanesini ele alalım. 1.menzil tasavvufçuları.. 2.ismail ağa tasavvufçuları[fatih çarşamba da mahmut usta osman oğlu ve cübbeli ahmet hocaları. 3.Anrada bulunan kadiri[farukiler].. 4.nurcular[gerek fetullah gülen,gerek saide nursi[bediüzzaman] tasavvufçuları.. şu an sadece bunlardan biraz bahsedecem... Evet günümüz tasavvuf ekolunun önde gelen göz bebekleri bunlardır,Bunların içinde yüzbinlerce samimi insanlar olmasına rağmen neye bu oluşumların başında bulunanlar tarafından yönlendirilip çeşitli vaadlerde bulunurlar,gerek dünyevi gerek ise uhrevi vaatlerdir bunlar. menzil ve ismail ağa tasavvufçularının yaptıkları şeyhlerinin[gavs,kutup müceddid],lerinin vekilleri tarafından samimi müridlerine çeşitli zikirler,hatmeler,virdler,rabıtalar da olmassa olmazdır.verilerek bu müğridlerini sadece bu yönde kendilerini oyalamalarını bunun dışında KİMSENİN ETLİSİNE SÜTLÜSÜNE karışmamayı ve kendileri gibi insanların oluşması içinde insanlara bunları anlatmalarını ders verirler,yalnız bu iki cemaat bile birbirinin HATMESİNE alınmaz nasıl bi dinse namazı birlikte kılarlar ama HATMEYİ birlikte kılamazlar şeyhlerinin dinlerinde koydukları bi kuraldır bu kuralıda MENZİLCİLER İCAT ETMİŞTİR. Bunların tarikat müritlerinde gerek hayatta gerekse ölmüş olan şeyhlerini,GAVS,KUTUB,MÜCEDDİD,olarak adlandırırlar ve bunların gerek dünya üzerinde,gerekse kendileri üzerinde,TASARRUFTA ,bulunduklarını,müritleri darda kalınca ,ölmüş olsalarda,veya onlardan yüzlece km uzakta olsalarda YARDIM EDEBİLECEKLERİNİ,bunun içinde müritleri bunları aracı kılarak yardım istemelerini onlara telkin ederler,hatta TGRT KANALINDA,Abdulkadir geylaninin canlandırıldığı bi filmde kadının biri,eşkiya tarafından rahatsız edilip çocuğunuda suya atıp boğduğunda ,kadın yetiş ya GAVS,YETİŞ YA ABDULKADİR GEYLANİ dediğinde ,gavs olan abdulkadir geylanide minberden asasını fırlatıp kadına yardım ediyor,sesini duyuyor ve daha sonrada evine gidip ÖLEN ÇOCUĞUNU DİRİLTİYOR..Bunun aynısını,cübbeli ahmette,menzilcilerin hocalarıda diyor bakın şu videoya göreceksiniz..http://
Tasavvuf dininin savunucu müntesipleride GAVSLARIN,KUTUBLARIN,MÜCEDDİDLERİN Allah tarafından dinin görevlisi olarak adlandırıp savunuyorlarya,çıksın bakalım menzildeki ve ismail ağadaki bu müceddidleride bu zulumler duruncaya kadarda meydanda müridleriyle çağrıda bulunsunlarya,ama onlar doğruya etliye sütlüye karışmayan,kendilerine kurdukları kahkeleri gidecekya ondan korkup dini RUHBANLAŞTIRIP ALTIN VE GÜMÜŞÜ BİRİKTİRSİNLER....[MİLYON DOLARLAR KONUŞULUYOR].. Gelelim,NURCULARA,bunların fetullah hoca kanadı bi TÜRK İSLAM SEVDASI dır gidiyor ve yukarda yazdığım tasavvufun ilim kaynağı olarak kendiside hz hamza ile dahi görüştüğünü söyler,bi kaç gün önce AKİT[VAKİT] teki geniş haberinde ise fetullah hoca aynen şunu diyordu,Makşerde şefaat bana verilse İLK BAŞTA BÜLENT ECEVİTE ŞEFAAT EDECEM...ECEVİT ÖLDÜĞÜNDE EŞİ OKUNAN KURANI BİLE OKUNMAMASI İÇİN okuyanları uayarıp karşı çıkıyor,ayrıca meclise başörtüsüyle giren merve kavakçıya atın bunu diyen ve tepki gösteren ilk kişide bülent beydir,ha doğruya unutmuştum yeni hatırladım FETULLAH hoca baş örtüsü TEFERRUATTIR demişti...Yani fetullah hocanın dininde baş örtüsü teferrruattır... saide kurdi talebesi olduğunu idda eden binlerce insanda zaten kendi aralarında bölünmüşlerdir,ekseri hep risaleyi nur okurlar,risaleyi nurların KAYANIĞA,Yazdırıldığıdır saide kurdiye,artık kim niye nasıl ne amaçla yazdırmış bunlara verilecek cevaplarda bu tasavvufun bu günki takipçilerinin hakkı ve batılı apaçık görmesinde yetecektirinşaallah.. yazılanların içinde,Abdulmelik hocanın şu kanaatide çok doğrudur,TASAVVUF TEVHİDİ BAZI DURUMLARLA ÇAKIŞMAKTADIR.Bu bile tasavvufun nasıl bi ŞİRK BATAKLIĞI OLDUĞUNUN AP AÇIK BELİRTİSİDİR,çünkü tevhidin zıddı,şirktir...ayrıca tasavvuftaki tarikat oluşumunda RABITA OLMASSA OLMAZDIR Rabıtanın bile başlı başına bi şirk bataklığı olduğunun KURAN VE SÜNNETLE DELİLİDE ŞUDUR İZLEYİN GÖRECEKSİNİZ...http://vimeo.com/11908870
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... | |||
08 Şubat 2012, 16:37 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 4458 Üyelik T.:
19 Ekim 2008 | Cevap: Tasavvuf İnsanlığa Ne Vaat Ediyor?
19. Alimler, Hocaefendiler, Tarikatlar, Cemaatler, İslam Tarihindeki Şahsiyetler ve Toplum tarafından değer verilmiş Saygın ve Kariyer sahibi, Siyasi Parti, Oda, Dernek, Kurum, Kuruluş VE Başkanlarını Küçük düşürücü, aşağılayıcı, Karalayacı, tekfir edici,Hakaret türünden Paylaşımlara İZİN verilmez.ve bu kurallara uymayan üye kalıcı siteden uzaklaştırılır. Bu kural medineweb'in görüldüğü üzre 19. kuralıdır. ltfn cemaat ler ile ugrasmayı bırakın ...
__________________ Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım... Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE.... |
08 Şubat 2012, 17:47 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 15399 Üyelik T.:
24 Aralık 2011 | Cevap: Tasavvuf İnsanlığa Ne Vaat Ediyor?
konuyu açan kardeşimiz ile la diyebilmek kardeşimiz,gayet seviyeli,hakaretsiz bir müzakere yapmıştır.iki zıt fikirli ve iki seviyeli insan.birisi şirk ile alakalarının olmadığını,aklıyla diliyle delilliyle çabalamaya çalışırken,diğeri ise tam aksini delilleri ile savunuyor. benim görüşüm,tasavvuf şirkin ta kendisidir.müktesiplerinden binlerce doğru müslüman olması,tasavufu aklıyamaz.aklama paklama kalaylama ile olmuyor kardeşler.ebu leheb porfili kuranda sabittir.şefaat verilirse ebu lehebi (duble pardon) ecevite şefaat edeceğim diyen burnu sümüklülerin adı alimde olsa,zalimde olsa,faşoda olsa kur'an nezdinde bel'amdır.bu sümüklü keşişlerede yakında şefaat paketleri çıkacak göreceksiniz. şu iki şıktan birisini seçmek zorundasınız : "siz onların dinine girmedikçe yahudiler ve hristiyanlar sizi sevmezler."bkra 120 sümüklü adamı neden seviyorlar,koruyorlar,dokunulmaz yapıyorlar? kuran mı yalan söylüyor(haşa) ? siz mi ? hangisi safını belirtiniz artık.onun talebesinin dediği gibi,tarafsız olan bertaraf olur! baş editör hanım,edip yüksel gibi 19 mucizesini servis yapmayın,verdiğiniz 19.madde ayet değil,ve el çekin ihtarınız da komik.forumu kapatın o zaman.konuşmayacaksak,tartışmıyacaksak forumlar neden var? elindeki asayı musayı tehdit olarak görmekten vazgeç ablacım.derinnnn nefes al,bir bardak da soğuk su iç,göreceksin dünya çok daha net görülecek. iklimya hanımda bize nato kafa demiş.aklınca deşarz olmuş.vay beee! la diyebilmek kardeşimizi sevmiyorsun,biliyoruz bunu.sevmeyebilrisiniz ama adil olmak zorundasınız! hadi bi iyilik yap kendine,banla beni rahatla. la diyebilmek çawe mıni. |
08 Şubat 2012, 18:14 | Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 4458 Üyelik T.:
19 Ekim 2008 | Cevap: Tasavvuf İnsanlığa Ne Vaat Ediyor?
Bakın hiç bir cemaate mensup değilim. Ama topluma mal olmuş alimler hakkında onları karalıyacak şekılde yazılar yazılmasınıda hiç bir zmn gönlüm razı gelmıyor sev miyor olabilirsiniz ama her fırsatta topluma mal olmuş ve çok kişinin doğruyu bulmasına vesile olmuş kişilere Burda ne oldugu belli olmayan videoları yayınlayıpda kişileri rencide etmeye hakkımız yoktur. hyr cemaatleri karalıyorsunuz ne oluyor.!! bir alime bu denli hakaret ederken ALLAH ' dan korkun. Sizin islam anlayışınız bumudur!Tartışın ama hakaret vari değil. Bakın benım ve iklimyanın tutumu sizi ne kdr rhtsız etmiş.ihtarım sana komik gelmiş olabilir. kimi banlıyacağımı sana sormam bundan emin ol! suyu sen iç baya hararet var belli! la diyebilmek isimli üyeyi sevdim sevmedim die bir şey yok.Aşırı inatçılık vardır kendisinde . Asama fln güvendiğim yok... prd siz la 'nın avukatı flnmısınız...! Emin olki yazılarına bakıyorum adil olmayı öğreneğim en son kişilerden olabilirsin...
__________________ Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım... Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE.... |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Kalbın Secde Ediyor mu? | Seleme | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 8 | 18 Nisan 2022 23:35 |
Efendimiz (s.a.v) Aslında bütün İnsanlığa Nebiydi | Esadullah | Hz.Muhammed(s.a.v) | 1 | 08Haziran 2019 13:43 |
İnsanlığa.... | İslaminesil | Serbest Kürsü | 1 | 28 Kasım 2014 14:48 |
bir baba dua ediyor.... | Seyyid | Dua Bölümü | 1 | 17 Eylül 2014 09:41 |
İnsanlığa ağladım bu gece… | EyMeN&TaLhA | Makale ve Köşe Yazıları | 6 | 22 Temmuz 2014 04:15 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|