Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > Tasavvuf-Tarikat

Konu Kimliği: Konu Sahibi aslıı,Açılış Tarihi:  05 Mayıs 2012 (01:47), Konuya Son Cevap : 06 Mayıs 2012 (01:34). Konuya 31 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı2Kez Beğenildi
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 05 Mayıs 2012, 02:42   Mesaj No:11
Medineweb Sadık Üyesi
aslıı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:aslıı isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15266
Üyelik T.: 14 Aralık 2011
Arkadaşları:17
Cinsiyet:
Yaş:31
Mesaj: 751
Konular: 119
Beğenildi:62
Beğendi:29
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri

okudum ama tatmin olmadım herkes başka bişey diyo araştırcam bi gidip hocalarıma filan sorcam burda paylaşırım inşallah allaha emanet olun abim...
__________________
‎''onlar sanıyorlar ki,
biz sussak mesele kalmayacak.
halbuki,biz sussak, tarih susmayacak..
tarih sussa, hakikat susmayacak........''
Alıntı ile Cevapla
Alt 05 Mayıs 2012, 02:42   Mesaj No:12
Medineweb Sadık Üyesi
aslıı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:aslıı isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15266
Üyelik T.: 14 Aralık 2011
Arkadaşları:17
Cinsiyet:
Yaş:31
Mesaj: 751
Konular: 119
Beğenildi:62
Beğendi:29
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri

Alıntı:
Yitiksevda Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Şu an misafir olduğum için yetkilerimi kullanamıyom Diğer kardeşlerimiz bakar.

Tamam ablam amacım tartışmak değil zaten Dinin temel kaynağı Kur'an/Sünnet'tir .
biliyorum abim tartışmak olmadıgını
__________________
‎''onlar sanıyorlar ki,
biz sussak mesele kalmayacak.
halbuki,biz sussak, tarih susmayacak..
tarih sussa, hakikat susmayacak........''
Alıntı ile Cevapla
Alt 05 Mayıs 2012, 03:08   Mesaj No:13
Medineweb Acemi Üyesi
İnadına! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:İnadına! isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21727
Üyelik T.: 21 Nisan 2012
Arkadaşları:2
Cinsiyet:Byn
Memleket:Bitlis-Antalya
Yaş:47
Mesaj: 44
Konular: 0
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri

İslam İfrat tefrit arasındaki ince noktaya davet eder.ne aşırı gideceksin ki kuran tabiriyle azgınlaşmak,ne geri çekileceksin ki Yine kuran tabiriyle pısırıklaşmak konumuna düşmek gerek.

Ashabım Yıldızlar gibidir....hadisi şerifi algılamak için ashab kavramını çözmek gerek.kaynaklarda belirtilen en ılımlı ve en verimsiz tanım,O'nu gören herkes ashabdır.Bu görüşü kabul edersek işin içinden çıkamayız.nice beyınsizler ahlaksızlarıda bu çerveye sokmuş olacağız ki,bu ashabı kirama hakaret olur!
ashabı kiramı kuran çerçevesinde tanımlamak en sağlıklı tanım olur.
O'nu gören,O'na tabii olan,samimiyetinden,takvasından herhangi bir aleni taviz vermeyen,Allah ve Resulune bağlı herkes ashabdır tabiri isabetlidir.
birinci tanımı alırsak yitiksevdanın itirazı yerinde olur.ikinci tanımı alırsak ortada sorun kalmaz.
o hadisin sahih olmadığı doğru değildir.sahihtir ama mutevatir değildir.dolayısıyla eğer illa mutevatir hadis dışında kabul etmem dersek,elimizde sayılı hadisi şerif kalacaktır.
hadis ilmine vakıf olmayanlar ezbere konuşurlar.
31 çeşit hadis vardır.evet yanlış duymadınız 31 Çeşit hadis vardır.muhadisler bunu bizelere detaylıca açıklamıştır.kortleme hadis deyıp geçmemek lazım.nasılki yediklerimizin hepsine aş diyoruz.ama yediklerimizi saysak,önemli önemsiz mecbur veya olabilir veyahut olmasada olur yiyeceklerin sayısı sınırsızdır.bir yiyecek zehirli ise tüm aşlarımız zehirlidir sonucuna varmış oluruz.bu hadis mutevatir değildir demek de aynı örneğe benzetmiş olacağız.bu cehalettir!
yitiksevda kardeşimize sorsak hadis çeşitleri nelerdir neye yarar alanları nedir?
hadis hadistir diyecek yada sahih hadis var uydurma hadis var der olayın içinden çıkar...
değilmi yitiksevda?
Lütfen ahkam kesildiğimiz konulara hakim olalım.hakim olmadığımız her konuda ahkam kesilmeyelim.
Bu sorumluluktur,insanları islamdan soğutmaktır,kuşkulandırmaktır.
İslam ilimleri oyuncak değildir.yukarıda savunduğun ve ispatlamaya çalıştığın ve neticesinde kabul görülmesi halinde şu sonuç çıkmış olacaktır:
1-zikir gereksizdir boş verin.
2-ashabı kiram önemsizdir bi kaç tanesi hariç hepsini boş verip takmayın.
El İnsaf!
Aslı ablam takmayın kafanıza bildiklerinizden soğumayın.İnnemel A'malu binniyat.
Alıntı ile Cevapla
Alt 05 Mayıs 2012, 03:22   Mesaj No:14
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri

Alıntı:
Fg_M Üyemizden Alıntı Mesajı göster
İslam İfrat tefrit arasındaki ince noktaya davet eder.ne aşırı gideceksin ki kuran tabiriyle azgınlaşmak,ne geri çekileceksin ki Yine kuran tabiriyle pısırıklaşmak konumuna düşmek gerek.

Ashabım Yıldızlar gibidir....hadisi şerifi algılamak için ashab kavramını çözmek gerek.kaynaklarda belirtilen en ılımlı ve en verimsiz tanım,O'nu gören herkes ashabdır.Bu görüşü kabul edersek işin içinden çıkamayız.nice beyınsizler ahlaksızlarıda bu çerveye sokmuş olacağız ki,bu ashabı kirama hakaret olur!
ashabı kiramı kuran çerçevesinde tanımlamak en sağlıklı tanım olur.
O'nu gören,O'na tabii olan,samimiyetinden,takvasından herhangi bir aleni taviz vermeyen,Allah ve Resulune bağlı herkes ashabdır tabiri isabetlidir.
birinci tanımı alırsak yitiksevdanın itirazı yerinde olur.ikinci tanımı alırsak ortada sorun kalmaz.
o hadisin sahih olmadığı doğru değildir.sahihtir ama mutevatir değildir.dolayısıyla eğer illa mutevatir hadis dışında kabul etmem dersek,elimizde sayılı hadisi şerif kalacaktır.
hadis ilmine vakıf olmayanlar ezbere konuşurlar.
31 çeşit hadis vardır.evet yanlış duymadınız 31 Çeşit hadis vardır.muhadisler bunu bizelere detaylıca açıklamıştır.kortleme hadis deyıp geçmemek lazım.nasılki yediklerimizin hepsine aş diyoruz.ama yediklerimizi saysak,önemli önemsiz mecbur veya olabilir veyahut olmasada olur yiyeceklerin sayısı sınırsızdır.bir yiyecek zehirli ise tüm aşlarımız zehirlidir sonucuna varmış oluruz.bu hadis mutevatir değildir demek de aynı örneğe benzetmiş olacağız.bu cehalettir!
yitiksevda kardeşimize sorsak hadis çeşitleri nelerdir neye yarar alanları nedir?
hadis hadistir diyecek yada sahih hadis var uydurma hadis var der olayın içinden çıkar...
değilmi yitiksevda?
Lütfen ahkam kesildiğimiz konulara hakim olalım.hakim olmadığımız her konuda ahkam kesilmeyelim.
Bu sorumluluktur,insanları islamdan soğutmaktır,kuşkulandırmaktır.
İslam ilimleri oyuncak değildir.yukarıda savunduğun ve ispatlamaya çalıştığın ve neticesinde kabul görülmesi halinde şu sonuç çıkmış olacaktır:
1-zikir gereksizdir boş verin.
2-ashabı kiram önemsizdir bi kaç tanesi hariç hepsini boş verip takmayın.
El İnsaf!
Aslı ablam takmayın kafanıza bildiklerinizden soğumayın.İnnemel A'malu binniyat.
Değerli ablam ahkam kesenlerden değilim olmamda yanlışa yanlış derim aslada çekinmem.Hakim olmadığımı nerden biliyorsunuz Ablam hadisler dinin temeli değildir..Sünni anlayışta İtikadi hususlarda dahi delil almaya kadar varan Hadis usulünü benimsemiyorum Hadisler ancak tarihe ışık tutar İtikadi hususlarda delil olamaz Ahkam kestiğimi söylemiş siniz buyrun o zaman Ablam hadis usulü ile bakalım ...

Ashaba önemsizdir demedim dememde ama herkes ashab değildir derim.Zikir Allah'ın kelamının tamamıdır bunu parçacı anlayışlar ile Zikire boştur demek yanlıştır demedğim birşeyi bana mal etmeyin lütfen eğer İslam hurafe ve bidatleri kutsamak ise ben o İslamdan değilim ablam...

Haklısınız ablam Kur'ani ilimleri siz anlarsınız eğitimini siz almışsınız ne haddimize bu konularda konuşmak fikir beyan etmek Hadis usulü sarf nahiv bunlar sadece Belli bir kesimin malı bizim öğrenmemiz yasak illa birilerinin dizinin dibinde yıllarca beklemek lazım ancak o şekilde ilim elde edilir yoksa ilmi öğrendiğini söylemek asılsızdır .Mızraklı ilmihalini öğrenmemek,Mevlit bidatını dillendirmemek,iskat,telkini bilmemek bu dini bilmemektir iyi bilirim donzde (12) ilim elde edenleride bunu bilmeyenleri cahil sayanlarıda varsın sizin dediğiniz gibi olsun biz cahiliz konuşmamız doğru olmaz bu günden sonrada konuşmayacam fikir beyan etmeyecem özür dilerim haddime değilmiş fikir beyan etmek sayenizde anladım Allah'a emanet olun...
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 05 Mayıs 2012, 03:28   Mesaj No:15
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri

Ey İnsanlar! Biz inatçı, nankör ve çetin bir zaman kaldık. Bu çağda iyi insan kötü sayılıyor, zalim kişi ise zulmünü alabildiğine arttırmakta. Bildiklerimizden faydalanmıyoruz, bilmediklerimizi ise soramıyoruz. Bir musibet başımıza gelmedikçe ondan korkmuyoruz…İmam Ali (a.s)

Sünni geleneğin anlayışına göre Sahabe Allah resulü Muhammed’i (s.a.a) gören ve sohbetine katılan kişilerdir..Bu tespitin hiçbir haklı yönü yoktur olamazda bazıların yapmış olduğu katliam zulüm fısk vb fahşaları örtmek adına kendi saray mollalarının elleri ile belirlenmiş sahabe tanımıdır…

Ama gerçekte ise Allah resulü sahabelerim olarak hitap ettikleri. Allah resulünün Peygamberliği süresince onunla canla malla çoluk çocuk tüm varlığı ile mücadele veren Allah’ın dininin hâkimiyeti için mücadele eden kişilerdir…

Kur’andaki İslam gerçek manada 30 yıllık bir süreç içerisinde tüm berraklığı ile yaşanmıştır. Hz Ebubekir, Hz Ömer dönemlerinde siyasi karışıklıklar olmasına rağmen çok fazla tahribat yaşanmasına Halifeler izin vermemiştir Allah resulünün dizinin dibinde yetişenler onları denetlemekte ve onlarda bu denetleyicilerin söylemlerine değer vermekte idiler. Geneli Allah resulünün terbiyesi ve eğitimi ile yetişen insanlar idi…

Halife Osman dönemi kendisinin ılımlı bakışı kendisinin Ölümüne sebep olmuştur. Akrabalık yakınlık anlayışı ile vali atadığı kişilerin hilekâr düzenbazlıkları gözlerini bürüyen mal ve makam sevgisi tapıcılığı hem kendini hemde hilafetini bitirmiş ve tarihte siyasi duruşu eleştirilir bir zat halini almıştır… Şahsına dil uzatılmasına karşı olmama rağmen Siyasetini benimsememekte İslam ümmetinin başına bela olan birçok kişi ve olayın başlangıç dönemini başlatmıştır… Allah kendisinden razı olsun duamdır…

Allah adı ile aldatan zihniyetlerin yüz yıllardan beri hakikatleri perdelemek insanların ağzını kilitlemek için başvurdukları yöntemlerin başında ‘’Benim Sahabelerim Gökteki yıldızlardır hangisine uyarsanız hidayete erersiniz’’ Uydurma rivayeti ve benzeri yüzlerce uydurma ile dokunulmazlık zırhı sağlamışlardır…

Murtaza el askerinin de söylediği: Selefe saygı adı altında sergilenen zihniyet Saltanatların ve her çağdaki yapay ilahların dayatmasıdır. Bu dayatma bazı kişileri sadece övmeyi,bazı kişilere de sadece sövmeyi değişmez kurala dönüştürmüştür… (Askeri, Ahadisu Aişe 21)

Bu söyleme göre ya sövgü yada övgü başka bir yol yok.Kişilerin layık oldukları karaktere göre ya sövgü yada övgü zalim ise zalim alim ise olduğunu dile getirip müstahak oldukları eleştiriyi yapmak yok.Saltanatlar tarafından değişmez kurallara uygun tabuculuk var.

Muhammed Bin Ebubekir'in Muaviyenin askerleri tarafından Muaviyenin emri ile şehid edilmesi İmam Alinin elinin ilminin terbiyesinin altında yetişmiş Sıddık iltifatına mazhar olmuş Hz Ebubekirin evladı Muaviyenin saltanat dinciliği uğruna şehid edilmesi zulüm değilmidir... Emevi Saltanatının Şehid ettikleri Sahabeleri zikredecek olursak en başta Ebu Zerr, Ammar B Yasir, Hasan, Hüseyin,Zeyd b Ali,Yahya B Zeyd, Hucr B Adi,Muhammed B Ebubekir, Ubeydullah b Adi, Abdurrahman B Adi, Kümeyl B Ziyad, Enes B Malik, Said B El Müeseyyeb,Said B Cübeyr,Abdullah B Hanzala gibi bir çok islam tarihinin Mümtaz Şahsiyetlerini Akıl almaz işkence ve Zulümler ile Şehid etmeleri kendi saltanatlarını korumak amaçlı idi.

İmam Ali (a.s) 80 yıl boyunca hutbelerden lanet okutan Muaviyeyi,Nabiğanın oğlu Amr Bin As’ı, kutsallaştırdıkça kutsallaştıranlar bu yapmış olduğu ahlaksızlığı zulmü selefe saygı adı altında uygun hareket olarak görebilmektedirler.Sorgulama yasak konuşursanız selefe saygısızlık etmiş olursunuz …Muaviye gibi kişilikler kendileri sövüp sayınca bu sövdükleri zulmettikleri Evladı resul bile olsa selefe saygı anlayışına aykırı olmadığı ve zalimlik yapmış olsalar bile sahabe olduğu onlara dil uzatılamayacağı belirtilmekte…

Ama bizler eleştiri yapmaya kalktığımızda İmam Aliye ve Evlatlarını hunharca katleden zihniyetin çıbanbaşı olan Muaviyeye laf söyleyince yok efendim siz Sahabeyi kirama saygısızlık ettiniz onların yaptığı onlara bizimkiler bize geçmişi neden açıyorsunuz bize ne faydası var gibi söylemler ile önümüzü kesmeye kalkmaları Saltanat dinciliğinin koruma zırhının İman esası olarak İslam’dan mış gibi sunumlarının ne denli etkili olduğu gün yüzüne çıkmaktadır..

Bugün halen iman esası olarak inanılan birçok hurafe ve bidat anlayışın kökeni fitne dönemine dayanmaktadır. Mehdi, Şefaat, Kaderci anlayış, Tekfirci anlayış, Mürcie, İnzivacı, sessiz yığınların topluluğu Ehli Sünnet vb inançların yanlışları saltanat dincilerinin aktarımlarından gelmektedir.

Allah resulünün vefatı ile ortaya çıkan durum,çok hızlı ve vahim sonuçlar ortaya çıkarmıştır.Vefatından sonraki dönem sağlıklı ve anlaşma üzere atlatılamadığı için bugün var olan düşünce sistemleri meydana gelmiştir.

İslam orduların büyük fetihleri ile elde edilen toprak mal ve makamlar toplumların kontrolünün elden çıkmasına sebep olmuştur. Bu servet olayından daha vahim olanı‘’İslama yeni girenler’’in teslim oldukları inanç sistemini öğrenmeleri gereken asıl öğretmenleri Sahabelerin birçoğunun fetihler sırasında Şehid olmaları bunların eski inanç ve kültürlerini İslam’a girdikten sonra kapalıda olsa sürdürmeleri ve bu inançlarındaki yanlış bilgileri dindenmiş gibi sunmaları…

İkinci büyük sorun ise Makam,Mal ve Zenginlik: Savaş ganimetlerinin insanlara sağladığı rahat ortam ekonomilerinin savaşlara bağlı bir sisteme dönüşmesine sebep olmuştur.Müslümanlar Allah’ın dinini yaymak yerine zenginlik için savaşır hale geldiler.’’Ata’’ ve ‘’Haraç’’ sistemleri SÜPERZENGİNLERİN ortaya çıkmasına vesile olmuştur..Bu yüzden Hz ÖMER vefatından önce bu sistemi kaldırıp herkese eşit dağılım yapmayı istemiş sede bunu gerçekleştirmeden vefat etmiştir…

Allah Resulü Muhammed’in (s.a.a) on yıl süren Devlet başkanlığı döneminde ortaya çıkan savaş vb olaylarda ölüm oranı binlerin altında iken Halife Osman’ın yanlış yönetimi sonucu önü alınamayacak derecede çatışmalar meydana gelmiş ve çatışmalarda yüz binlerce insan ölmüştür.Allah resulünün dizinin dibinde yetişen bir neslin bu denli fitneye düşmesi nasıl izah edilebilir?

İmam Ali (a.s) adaletin,mazlumların bel kemiği gözetleyicisi konumunda bulunması zenginleşmelere iktidarlara karşı mücadelesi tam anlamı ile başarıya ulaşmamasının arka planında yine onun tarafında gözükmelerine rağmen dünyevi arzuların cazibesine kapılanların ihaneti vardır…

13 asır önceki olayları aktarmamızdaki amaç yaşanmış olan üzücü olayları gündeme taşımak değildir.Bu olayların hali hazırda Halkın dini olarak sunulan düşünce sistemlerine ne denli etkisi olduğunu mehdici,şefaatçi,kaderci,nakilci ehli sünnet,şia vb oluşumların doğmasındaki sebeptir…

Tarihin derin izlerini anlamadan yormadan bize miras olarak gelen ve dokunulmazlık zırhları ile koruma altına alınan yönetimleri zalimleri sorgulamak onlardan ibret almak ve o hatalara tekrar düşmemek adına gereklidir sorgulanmalıdır.Bu sorgulama esnasından kimin ne dediği nasıl bakacağı çok önem arz etmemektedir Önemli olan Allah’ın ne dediği nasıl bakacağıdır…

İmam Alinin Vecizelerinden bir demet :

’Allah cahilleri öğrenmedikleri için hesaba çekeceği gibi. Alimleride öğretmedikleri için hesaba çekeçektir.’’


Duymak ve Görmek istemeyene kimse hakkı gösteremez. Görmek istemedikten sonra körlük görmemekten üstündür
Mihrinaz beğendi.
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 05 Mayıs 2012, 11:15   Mesaj No:16
Medineweb Sadık Üyesi
Esadullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Esadullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15316
Üyelik T.: 18 Aralık 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Kayıp bir Kentten
Yaş:44
Mesaj: 744
Konular: 145
Beğenildi:308
Beğendi:97
Takdirleri:3844
Takdir Et:
Standart Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri

[QUOTE=Yitiksevda;175386]Onlar ki ayakta dururken, otururken ve uyumak için uzandıklarında Allah'ı anar (ve) göklerin ve yerin yaratılışı üzerinde inceden inceye düşünürler: "Ey Rabbimiz! Sen bunları(n hiç birini) anlamsız ve amaçsız yaratmadın. Sen yücelikte sınırsızsın! Bizi ateşin azabından koru!"(A’li İmran-191)

Nakşide var olan ‘’Örtü altına girerek ve dili üst damağa yapıştırma sureti ile yaptıkları şeyi ‘’Hafi zikir’’ olarak kabul ederler. Zikir olabilmesi için kısık bir sesin çıkması lazımdır. Hz Ebubekir’e dayandırılan ve Allah Resulü Muhammed (s.a.a) tarafından öğretildiği şeklindeki rivayetlerin aslı yoktur.

Bize rivayetlerin aslı olmadığını kanıtlayabilirmisiniz...? sayın yitik sevda kardeşim

ikincisi Allahı anmanın kuralı nedir ...?

Allah c.c. bizlere hangi ayetinde şu şekilde zikredin demiştir ...?

Zikrin kısık sesli olması na delil nedir ...?

Bu Ayette Allahın c.c. nasıl zikrettiklerini anlattığı ulul elbab tır.Peki ne demektir bu , kimmiş bu şekilde Allahı c.c. ananlar ve burda emir kipide yok sanırım demekki Allahı c.c. zikretmenin ne bir tarifi var nede şekli ....


Düşmanların Allah resulü ve Hz Ebubekir’in peşlerinde olmaları üzere endişelenen Hz Ebubekir’e Korkma Allah bizimle beraberdir söylemiştir. Allah resulünün yapmadığı bir şeyi onun yaptığını söylemek Allah’a ve Resulüne aykırı görüş beyan etmek gibidir.

Bidat davranışları eleştirdiğimizde karşımıza hemen ‘’Nakşibendî ya da Âlimler anlamadı da sizmi anlıyorsunuz’’ diyerek karşı çıkan kardeşlerimize vereceğimiz en güzel cevap: Allah Resulü ve Sahabeleri bu dini anlamadı da Nakşibendî mi İmam Rabbanimi Mevlana mı daha iyi anladı bidatleri onları mal ettiler.

Siz şunu karıştırıryorsunuz sahabe dönemi gibi bir dönem olamaz ve olmayacaktırda sayın yitiksevda çünki onların başında Resulü Sakaleyn vardı ...

İkincisi altta sahabeyi hatta Hz Osmana kadar eleştirirken burda nasıl olurda delil sunarsınız anlamış değilim, Allah Kuranda muhacir ve ensardan razı oldum dediği halde biz nasıl Hz Osmanı eleştirme vasfı buluruz ...?Allah c.c. razı oldum dediği kişileri biz tekrar Allaha c.c. sığınarak karalamaktan korkarız ...

Sâbikunun birincileri Mühacirîn ve Ensar ve ihsan ile onların ardınca gidenler, Allah onlardan razı oldu onlar da Allahtan razı oldular ve onlara altlarında nehirler akar cennetler hazırladı ki içlerinde ebeden muhalled olacaklar, İşte büyük kurtuluş budur.Tevbe - 100

Allah’ın kelamında bizlere emredilen ‘’Zikir’’ eğer yeterli gelmiyor ve Allah’tan daha Allah’çı davranışlar sergileyerek Bidat ve Hurafeleri din olarak satmak Dine ekleme yapmak Kur’anı yetersiz görmektir Sapkınlıktır.

Bizler Kur’anın emrettiği zikirleri yerine getirmeye gayret etmek yerine Kur’anı Mehcur bırakarak Kur’anın Allah resulünün emretmediği yapmadığı şeyleri yapmaya daha meyilli olduğumuz sürece Dünyada ezilmeye horlanmaya zulümler altında inlemeye müstahak olacağız.

(Aslı bacım abinin bu sözleri sana karşı değil sakın alınma senin samimiyetinden zerre şüphem yok ama olaylara Kur’an ile bakalım derim ALLAH’A emanet olun)

Evet bu görüşünüze zaten delil istemişik...

Kuran emrettiği zikirler diyorsunuz, Allah c.c. zikri teşvik etmiş hatta buyurmuşki
"De ki: «Allah deyin, Rahman deyin; hangisini derseniz, hep O'nundur, o en güzel isimler.» Bununla beraber namazında çok bağırma, çok da gizleme; ikisinin arası bir yol tut." İsra - 110 Şimdi hal böyle iken nasıl olurda biz zikre bir kısıtlama getiririz ...?



Sizden ricam cevaplarınızı makale şeklinde değilde kısa ve öz şekilde vermeniz kardeşim , vesselam veddua
Alıntı ile Cevapla
Alt 05 Mayıs 2012, 11:35   Mesaj No:17
Medineweb Sadık Üyesi
aslıı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:aslıı isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15266
Üyelik T.: 14 Aralık 2011
Arkadaşları:17
Cinsiyet:
Yaş:31
Mesaj: 751
Konular: 119
Beğenildi:62
Beğendi:29
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri

Alıntı:
Fg_M Üyemizden Alıntı Mesajı göster
İslam İfrat tefrit arasındaki ince noktaya davet eder.ne aşırı gideceksin ki kuran tabiriyle azgınlaşmak,ne geri çekileceksin ki Yine kuran tabiriyle pısırıklaşmak konumuna düşmek gerek.

Ashabım Yıldızlar gibidir....hadisi şerifi algılamak için ashab kavramını çözmek gerek.kaynaklarda belirtilen en ılımlı ve en verimsiz tanım,O'nu gören herkes ashabdır.Bu görüşü kabul edersek işin içinden çıkamayız.nice beyınsizler ahlaksızlarıda bu çerveye sokmuş olacağız ki,bu ashabı kirama hakaret olur!
ashabı kiramı kuran çerçevesinde tanımlamak en sağlıklı tanım olur.
O'nu gören,O'na tabii olan,samimiyetinden,takvasından herhangi bir aleni taviz vermeyen,Allah ve Resulune bağlı herkes ashabdır tabiri isabetlidir.
birinci tanımı alırsak yitiksevdanın itirazı yerinde olur.ikinci tanımı alırsak ortada sorun kalmaz.
o hadisin sahih olmadığı doğru değildir.sahihtir ama mutevatir değildir.dolayısıyla eğer illa mutevatir hadis dışında kabul etmem dersek,elimizde sayılı hadisi şerif kalacaktır.
hadis ilmine vakıf olmayanlar ezbere konuşurlar.
31 çeşit hadis vardır.evet yanlış duymadınız 31 Çeşit hadis vardır.muhadisler bunu bizelere detaylıca açıklamıştır.kortleme hadis deyıp geçmemek lazım.nasılki yediklerimizin hepsine aş diyoruz.ama yediklerimizi saysak,önemli önemsiz mecbur veya olabilir veyahut olmasada olur yiyeceklerin sayısı sınırsızdır.bir yiyecek zehirli ise tüm aşlarımız zehirlidir sonucuna varmış oluruz.bu hadis mutevatir değildir demek de aynı örneğe benzetmiş olacağız.bu cehalettir!
yitiksevda kardeşimize sorsak hadis çeşitleri nelerdir neye yarar alanları nedir?
hadis hadistir diyecek yada sahih hadis var uydurma hadis var der olayın içinden çıkar...
değilmi yitiksevda?
Lütfen ahkam kesildiğimiz konulara hakim olalım.hakim olmadığımız her konuda ahkam kesilmeyelim.
Bu sorumluluktur,insanları islamdan soğutmaktır,kuşkulandırmaktır.
İslam ilimleri oyuncak değildir.yukarıda savunduğun ve ispatlamaya çalıştığın ve neticesinde kabul görülmesi halinde şu sonuç çıkmış olacaktır:
1-zikir gereksizdir boş verin.
2-ashabı kiram önemsizdir bi kaç tanesi hariç hepsini boş verip takmayın.
El İnsaf!
Aslı ablam takmayın kafanıza bildiklerinizden soğumayın.İnnemel A'malu binniyat.
yookk zaten sogumam zaten bildigimin dogru oldugu kanaatindeyim ama işte hadis konusunda benim anlayışımla bazı abilerimin düşünceleri uymuyo sahi,h diye gördüklerimize zayıf denebiliyo bu yüzden araştırmaya sevk ediyo sadece bu kadar ama soguma olmaz allahın izniyle
__________________
‎''onlar sanıyorlar ki,
biz sussak mesele kalmayacak.
halbuki,biz sussak, tarih susmayacak..
tarih sussa, hakikat susmayacak........''
Alıntı ile Cevapla
Alt 05 Mayıs 2012, 11:45   Mesaj No:18
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri

[QUOTE=Esadullah;175405]
Alıntı:
Yitiksevda Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Onlar ki ayakta dururken, otururken ve uyumak için uzandıklarında Allah'ı anar (ve) göklerin ve yerin yaratılışı üzerinde inceden inceye düşünürler: "Ey Rabbimiz! Sen bunları(n hiç birini) anlamsız ve amaçsız yaratmadın. Sen yücelikte sınırsızsın! Bizi ateşin azabından koru!"(A’li İmran-191)

Nakşide var olan ‘’Örtü altına girerek ve dili üst damağa yapıştırma sureti ile yaptıkları şeyi ‘’Hafi zikir’’ olarak kabul ederler. Zikir olabilmesi için kısık bir sesin çıkması lazımdır. Hz Ebubekir’e dayandırılan ve Allah Resulü Muhammed (s.a.a) tarafından öğretildiği şeklindeki rivayetlerin aslı yoktur.

Bize rivayetlerin aslı olmadığını kanıtlayabilirmisiniz...? sayın yitik sevda kardeşim

ikincisi Allahı anmanın kuralı nedir ...?

Allah c.c. bizlere hangi ayetinde şu şekilde zikredin demiştir ...?

Zikrin kısık sesli olması na delil nedir ...?

Bu Ayette Allahın c.c. nasıl zikrettiklerini anlattığı ulul elbab tır.Peki ne demektir bu , kimmiş bu şekilde Allahı c.c. ananlar ve burda emir kipide yok sanırım demekki Allahı c.c. zikretmenin ne bir tarifi var nede şekli ....


Düşmanların Allah resulü ve Hz Ebubekir’in peşlerinde olmaları üzere endişelenen Hz Ebubekir’e Korkma Allah bizimle beraberdir söylemiştir. Allah resulünün yapmadığı bir şeyi onun yaptığını söylemek Allah’a ve Resulüne aykırı görüş beyan etmek gibidir.

Bidat davranışları eleştirdiğimizde karşımıza hemen ‘’Nakşibendî ya da Âlimler anlamadı da sizmi anlıyorsunuz’’ diyerek karşı çıkan kardeşlerimize vereceğimiz en güzel cevap: Allah Resulü ve Sahabeleri bu dini anlamadı da Nakşibendî mi İmam Rabbanimi Mevlana mı daha iyi anladı bidatleri onları mal ettiler.

Siz şunu karıştırıryorsunuz sahabe dönemi gibi bir dönem olamaz ve olmayacaktırda sayın yitiksevda çünki onların başında Resulü Sakaleyn vardı ...

İkincisi altta sahabeyi hatta Hz Osmana kadar eleştirirken burda nasıl olurda delil sunarsınız anlamış değilim, Allah Kuranda muhacir ve ensardan razı oldum dediği halde biz nasıl Hz Osmanı eleştirme vasfı buluruz ...?Allah c.c. razı oldum dediği kişileri biz tekrar Allaha c.c. sığınarak karalamaktan korkarız ...

Sâbikunun birincileri Mühacirîn ve Ensar ve ihsan ile onların ardınca gidenler, Allah onlardan razı oldu onlar da Allahtan razı oldular ve onlara altlarında nehirler akar cennetler hazırladı ki içlerinde ebeden muhalled olacaklar, İşte büyük kurtuluş budur.Tevbe - 100

Allah’ın kelamında bizlere emredilen ‘’Zikir’’ eğer yeterli gelmiyor ve Allah’tan daha Allah’çı davranışlar sergileyerek Bidat ve Hurafeleri din olarak satmak Dine ekleme yapmak Kur’anı yetersiz görmektir Sapkınlıktır.

Bizler Kur’anın emrettiği zikirleri yerine getirmeye gayret etmek yerine Kur’anı Mehcur bırakarak Kur’anın Allah resulünün emretmediği yapmadığı şeyleri yapmaya daha meyilli olduğumuz sürece Dünyada ezilmeye horlanmaya zulümler altında inlemeye müstahak olacağız.

(Aslı bacım abinin bu sözleri sana karşı değil sakın alınma senin samimiyetinden zerre şüphem yok ama olaylara Kur’an ile bakalım derim ALLAH’A emanet olun)

Evet bu görüşünüze zaten delil istemişik...

Kuran emrettiği zikirler diyorsunuz, Allah c.c. zikri teşvik etmiş hatta buyurmuşki
"De ki: «Allah deyin, Rahman deyin; hangisini derseniz, hep O'nundur, o en güzel isimler.» Bununla beraber namazında çok bağırma, çok da gizleme; ikisinin arası bir yol tut." İsra - 110 Şimdi hal böyle iken nasıl olurda biz zikre bir kısıtlama getiririz ...?



Sizden ricam cevaplarınızı makale şeklinde değilde kısa ve öz şekilde vermeniz kardeşim , vesselam veddua
Esedullah kardeşim sizinle alakalı değil ama cevap vermeyecem fikir beyan etmeyecem herkes istediği gibi düşünsün inansın yaşasın benim için sorun değil ben cahilliğim ile yetinmeyi düşünüyorum...
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 05 Mayıs 2012, 13:01   Mesaj No:19
Medineweb Acemi Üyesi
İnadına! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:İnadına! isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21727
Üyelik T.: 21 Nisan 2012
Arkadaşları:2
Cinsiyet:Byn
Memleket:Bitlis-Antalya
Yaş:47
Mesaj: 44
Konular: 0
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri

Değerli ablam ahkam kesenlerden değilim olmamda yanlışa yanlış derim aslada çekinmem.Hakim olmadığımı nerden biliyorsunuz Ablam hadisler dinin temeli değildir..Sünni anlayışta İtikadi hususlarda dahi delil almaya kadar varan Hadis usulünü benimsemiyorum Hadisler ancak tarihe ışık tutar İtikadi hususlarda delil olamaz Ahkam kestiğimi söylemiş siniz buyrun o zaman Ablam hadis usulü ile bakalım ...

ahkam kesilmeyın demek : "kesin hüküm vermeyın demektir.kesin hükmü kuranı kerim verir." bu cümleden niye ürktünüz anlamış değilim.


Ashaba önemsizdir demedim dememde ama herkes ashab değildir derim.
"ya yazdıklarımı okumadınız,ya taaruz psikolojisiyle okudunuz" neyı kanıtlamaya çalışıyorsunuz kestirmiş değilim."O'nu gören,O'na tabii olan,samimiyetinden,takvasından herhangi bir aleni taviz vermeyen,Allah ve Resulune bağlı herkes ashabdır tabiri isabetlidir"bu tanımı verdim sizinde geçmiş makalelerinizde aynı tanımı verdiğinizi görüyorum.ee sıkıntı ne!

Zikir Allah'ın kelamının tamamıdır bunu parçacı anlayışlar ile Zikire boştur demek yanlıştır demedğim birşeyi bana mal etmeyin lütfen eğer İslam hurafe ve bidatleri kutsamak ise ben o İslamdan değilim ablam...

makale ve tartışmalarınızdan haberim yok sanmayın.fikrini bilmediğim insanla tartışmam.sesli toplu zikirin doğru olmadığını her fırsatta eleştimişsiniz.hadi doğru..munferid sesli zikiride karşısınız.hadi buda doğru...sessiz zikirden ne istiyorsunuz yitiksevda ezber olan cümlelerinizden birisi burda geçersizdir.zikir hurafe değildir.o cümle burada geçersiz.


Haklısınız ablam Kur'ani ilimleri siz anlarsınız eğitimini siz almışsınız ne haddimize bu konularda konuşmak fikir beyan etmek Hadis usulü sarf nahiv bunlar sadece Belli bir kesimin malı bizim öğrenmemiz yasak illa birilerinin dizinin dibinde yıllarca beklemek lazım ancak o şekilde ilim elde edilir yoksa ilmi öğrendiğini söylemek asılsızdır .

böyle bir iddiam olmadı!

Mızraklı ilmihalini öğrenmemek,Mevlit bidatını dillendirmemek,iskat,telkini bilmemek bu dini bilmemektir iyi bilirim donzde (12) ilim elde edenleride bunu bilmeyenleri cahil sayanlarıda varsın sizin dediğiniz gibi olsun biz cahiliz konuşmamız doğru olmaz bu günden sonrada konuşmayacam fikir beyan etmeyecem özür dilerim haddime değilmiş fikir beyan etmek sayenizde anladım Allah'a emanet olun...

dramatizede ustasınız! konumuz mızraklı ilmihal,fuzeli ilmihal,atom ilmihal değildi. ölülere kopya vermek hiç değildi.ahkam kesilmeyın kesin hüküm vermeyın tavsiyesinde bulunduk,cevaben "sizin dininizde " ile durduruldum.tiyatro oynamıyoruz yitiksevda.bizim dinimiz sizin dininiz tabiri çok cahilane.cahilliğinizi tescil ettirmeyın lütfen!

sizin tabirinizle sizin dininiz bizim dinimiz çok talihsiz olmuştur.
ben ortamı yumuşatayım. sizin forumunuz sizin olsun sayın site yöneticisi.
sessiz kalması gereken varsa haddini bilmesi gereken varsa o ben olmalıyım.

Wesselam.
Alıntı ile Cevapla
Alt 05 Mayıs 2012, 13:22   Mesaj No:20
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri

Eyvallah bizim cahilliğimiz tescilli olsun ablam Gitmeniz hususunda bir şey söylemedim söylememde tavırlarınız kendinizi yeterli görüp başkasını cahil görmedir kızmayın ablam...Ben zikire hurafe demediğim halde neden hurafe dediğimi üstüne basa basa söylüyorsunuz anlamıyorum Allah'ın kelamı Resulünün yaptığı önerdiği bir kavramı reddetmem için çok cahil olmam lazım...Boşver ablam kızmanıza gerek yok söylediklerimde hata varsa özür dilerim niye kalp kıralım ablam...
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Allah'ın varlığının delilleri nelerdir? NUR Allah(c.c) 9 28 Ocak 2023 18:45
Lafza-i Celal (Allah) Zikri, Gizli Zikir, Kalp Zikri/Muhsin İyi muhsin iyi Makale ve Köşe Yazıları 3 15 Ekim 2015 16:13
AMERİKA’YI ’’TEKÂSÜR’’ KRİZİ HELAKE SÜRÜKLEYECEK Mustafa İslamoğlu sevginin_bedeli Serbest Kürsü 1 19 Nisan 2014 01:34
Nakşi bendi gerçeği bilinmez Videolar/Slaytlar 6 09 Ocak 2012 16:55
Bişri hafi talibetün Alimler(Rh) 0 22 Aralık 2011 22:48

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.