|
Konu Kimliği: Konu Sahibi aslıı,Açılış Tarihi: 25 Ağustos 2012 (17:41), Konuya Son Cevap : 02 Ekim 2012 (13:13). Konuya 42 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
29 Eylül 2012, 17:56 | Mesaj No:31 | |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: vesile arayın... Alıntı:
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... | |
30 Eylül 2012, 15:17 | Mesaj No:32 |
Durumu: Medine No : 15316 Üyelik T.:
18 Aralık 2011 | Cevap: vesile arayın...
[QUOTE=bilinmez;191166][QUOTE=Esadullah;191150] esedullah peygamber şuan yok ve kuranı anlamak isteyen her insanda kuranı anlaya bilir bunu Allah kamer süresinin bi kaç yerindede kuranın başka yerlerindedede beyan etmiş...İNSANLARIN ANLAYACAĞI ŞEKİLDE KURANI İNDİRDİK ÖĞÜT ALAN YOK MU DUR,diye, Zaten peygamber olsaydı,şuan ben ve siz bu konuları konuşuyor olmazdık değil mi.. Peygamber yani bizim hitabımızla Resulullah s.a.v evet bedenen yoktur lakin biz O varmışcasına iman etmekteyiz, varlığınıda hissetmekteyiz Allah yolunda ödürülenler ölü değilse bunun en başını Resulü Kibriya s.a.v çeker ...Zahiren yok olması Onun s.a.v getirdiklerinin hükmünü kaldırmaz Kuranda Onun s.a.v bildirdiği öğrettiği gibidir ... Resulullah s.a.v döneminde ebu cehiller ve inatla inkar eden yahudiler vardı bugün olsaydı yine aynı olurdu unutmayın hidayet Allahın c.c. elindedir.. Gelelim abdestin bozulmasıyla alakalı duruma,asl olan şu ayetlerin hükmüdür, Ey iman edenler, sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir. (NİSA SURESİ / 43) Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz. (MAİDE SURESİ / 6 ) ... Şimdi eğer aslolan bu ayetlerin hükmü ise sorarız ; Sarhoş olabiliriz ve ayılınca abdest alabiliriz öylemidir ? Siz her ayak yolundan cıkınca abdest almak zorundasınız eğer su yoksa teyemmüm etmek zorundasınız öylemi..? Siz yellenmekten, bevlden sonra akan damladan, meziden dolayı abdest almıyorsunuz doğrumudur...? Siz her namaza kalktığınızda abdestli olsanız dahi abdest almak zorundasınız çünki ayette hüküm budur ?Ve sadece belirtilen uzuvları yıkıyarak abdest almış olursunuz ? Teyemmüm bu ayete göre nasıl alınır sadece ele ve yüze mi sürülcek toprak, yeterlimidir ...? Bu toprağın türü , cinsi nedir ? Sorularıma cevap yazarsanız sevinirim elif,lam,mim bunlarıda Allahın dışında hiç kimse bilemez,peygamber dahi olsa ve bu harfler herhangi hüküm belirtmez sadece Allahtandır deyip iman ediyorum var mı sıkıntısı... O zaman demek oluyorki Kuran sadece belirli ayetler ile değil bir disiplin içinde ele alınmalı değilmi, Allah c.c. Kuranda herşeyi yazmıştır ama öyle bir kitaptırki İnanlara hidayet İnkar edenlere delalet kaynağıdır, bundan dolayı Kuran ele alınırken ayetler komple bir disiplin ve ahenkle ele almak lazım , Kuran Resulullahsız s.a.v anlaşılmaz derken ki amacımkda buydu zaten Resulullahtan daha başka fazla anlayabilecek bir varlık varmıki gayrısına bakalım, zaten alimler velilerde bu yol üzere değillermi ? Aslolan hükümde evvela Kuran eğer tam hüküm çıkmazsa Sünnet ve devam eden sistem kullanılan sistemdir .... Şimdi meal = yaklaşık olarak anlamı demekse birincisi tam olarak itibar edemeyiz dikkat etmekte fayda vardır , Arap belagatı çok geniştir ve zengindir bir kelimenin onlar anlamı olabillir acizane bilgimiz budur , demekki bu kadar zengin bir dilde yaklaşık olarak verilen karşılıkları ii tahlil etmek lazım Tefsir metodunda bile tam anlamı ile anlaşılmayan bir kitap gelin görünki hadislerle ve rivayetlerle ancak tefsir edilebilmiş , Allah c.c. murad ettiğine açar sıralrı ve murad olunan insanlara aktarılır bu murtazadan olsa ne a dan olsa ne fark eder önemli olan nilgiyi almak değilmidir ...? uzatmak istemiyorum ...vesselam |
30 Eylül 2012, 15:23 | Mesaj No:33 | |
Durumu: Medine No : 15316 Üyelik T.:
18 Aralık 2011 | Cevap: vesile arayın... Alıntı:
| |
30 Eylül 2012, 16:52 | Mesaj No:34 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: vesile arayın... Ey iman edenler, sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir. (NİSA SURESİ / 43) Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz. (MAİDE SURESİ / 6 ) ... Şimdi eğer aslolan bu ayetlerin hükmü ise sorarız ; Sarhoş olabiliriz ve ayılınca abdest alabiliriz öylemidir ? cevab...esedullah kuranı bizler anlamaya çalışınca,1400 yıl önceki indiği dönemde,yani parça parça anlamaya çalışamayız,çünkü kuranın iniş süresindeki vahiy sıcak ken ve devam ederken,şuan vahiy bizim dönemimizde soğuk ve tamamlanmış bir biçimdedir.Bizler kuranı parça parça hayatımıza geçiremeyiz,yukardaki ayette geçen sarhoşluğu ve sarhoşluk nedenini KURANIN BÜTÜNÜNDE bulmaya çalışıp,hayatımıza geçirmek zorundayız.yani sarhoşluğa götüren etken ne ise,ki buda sarhoşluk vern içkilerdir ve buda yasak[haram],hükmündedir kuran bütünlüğünde..kısacası yukardaki ayetin indiği süreçte halen sarhoşluk veren içkilerin yasaklanmışlığı olmadığı için,o dönemin insanı için ,içkinin verdiği sarhoşluktan sonra ABDEST ALIP NAMZINI KILMADA SAKINCA YOKTU,AMA BİZİM ZAMANIMIZDA TAMAMLANMIŞ OLAN DİNİN VAHİYSİNDE BU DURUM TAMAMEN YASAK,İÇKİNİN HARAMLIĞINDAN DOLAYI... .................................................. .................................................. .................................................. ........ Siz her ayak yolundan cıkınca abdest almak zorundasınız eğer su yoksa teyemmüm etmek zorundasınız öylemi..? CEVAB..Evet her müslüman namaz kılmadan önce ayak yoluna[tuvalete],gitmişse abdest almak zorundadır,ayetin hükmüde o yöndedir. .................................................. .................................................. .................................................. ..... Siz yellenmekten, bevlden sonra akan damladan, meziden dolayı abdest almıyorsunuz doğrumudur...? cevab..yellenmek,ayak yoluna [tuvalete] giden her insanda olan bi durumdur,ayak yoluna gitmeden yellenen insanın abdestinin bozulduğunu söyleyen görüşlerin dayandığı içtihadlerde bundan dolayıdır kanaatindeyimihatta yanılmıyorsam imamlardan birinin yellenmenin abdesti bozmadığı görüşüde var[yanılmıyorsam].bevlden sonra akan damladan,buda her insanda olmayan sağlığı ilgilendiren bi durumdur,ve bu durum çoğu insanda vesveseye yol açıyor,halbuki zaruretlerde asl olan ne ise o yapılmalı ve bende bu durum olmuyor elhamdulillah... .................................................. .................................................. .................................................. ...... Siz her namaza kalktığınızda abdestli olsanız dahi abdest almak zorundasınız çünki ayette hüküm budur ?Ve sadece belirtilen uzuvları yıkıyarak abdest almış olursunuz ? cevab..ayeti bütünlük içinde anlamaya çalışınca,namaza kalkınca abdest alın,hitabı abdestin varsada alın demek olsaydı,devamında ayak yolunda gelmişseniz demezdi,yani bu durumlar açıklanmazdı,ben o şekilde içtihade derek varsa abdestim almıyorum,ama bazende alıyorum.ha bazı görüşlere göre her namaza kalkınca abdest alınması lazım deniliyorsa bunuda takva babında değerlendirerek gayet güzel karşılıyor ve anlıyorum.yani bi sıkıntı yok.. .................................................. .................................................. .................................................. .. Teyemmüm bu ayete göre nasıl alınır sadece ele ve yüze mi sürülcek toprak, yeterlimidir ...? Bu toprağın türü , cinsi nedir ? Sorularıma cevap yazarsanız sevinirim cevab...ayette bahsedildiği kadar yeterli olandır.toprağın temizliği içinde necis barındırmamasıyla alakalıdır.. .................................................. .................................................. .... elif,lam,mim bunlarıda Allahın dışında hiç kimse bilemez,peygamber dahi olsa ve bu harfler herhangi hüküm belirtmez sadece Allahtandır deyip iman ediyorum var mı sıkıntısı... O zaman demek oluyorki Kuran sadece belirli ayetler ile değil bir disiplin içinde ele alınmalı değilmi, Allah c.c. Kuranda herşeyi yazmıştır ama öyle bir kitaptırki İnanlara hidayet İnkar edenlere delalet kaynağıdır, bundan dolayı Kuran ele alınırken ayetler komple bir disiplin ve ahenkle ele almak lazım , Kuran Resulullahsız s.a.v anlaşılmaz derken ki amacımkda buydu zaten Resulullahtan daha başka fazla anlayabilecek bir varlık varmıki gayrısına bakalım, zaten alimler velilerde bu yol üzere değillermi ? Aslolan hükümde evvela Kuran eğer tam hüküm çıkmazsa Sünnet ve devam eden sistem kullanılan sistemdir .... cevab..kırmızıyla renklendirdiğim kısmına tamamen katılıyorum,Rasulullahtan daha iyi anlaya bilecek bir varlık varmıki sorusu tamamen duygusallıktır ve kabul edilemez ve cevaplanamaz bi sorudur,böyle soruda,böyle sorularaad cevap olmaz.Yalnız Allahın tanımına uymaya çalışan her müslüman Allahın rasulleri kadar vahiyi anlama kapasitesindeler,yaterki Sadece Allahın metoduna uygun davransınlar,yoksa eğer her müslüman olmak isteyen Allahın vahiysini rasuller kadar anlama yetisine hayız olmasalardı,peygamberlik devam etmesi gerekirdiki,hak ve batıl apaçık insanlara ayen,beyan oluna bilsin..Alimler,veliler konusuna gelince,benim alimlik ve velilik tanımım kuranın tanımına göredir.ve sizden bi ricam siz KURANA GÖRE ALİM VE VELİLİK,adlı bi başlıkta bu konuyu bizlere günümüzede güncelleyerek açabilirmisiniz,bakalım kim alim,kim belam görelim... .................................................. .................................................. .................................................. .... Şimdi meal = yaklaşık olarak anlamı demekse birincisi tam olarak itibar edemeyiz dikkat etmekte fayda vardır , Arap belagatı çok geniştir ve zengindir bir kelimenin onlar anlamı olabillir acizane bilgimiz budur , demekki bu kadar zengin bir dilde yaklaşık olarak verilen karşılıkları ii tahlil etmek lazım Tefsir metodunda bile tam anlamı ile anlaşılmayan bir kitap gelin görünki hadislerle ve rivayetlerle ancak tefsir edilebilmiş , Allah c.c. murad ettiğine açar sıralrı ve murad olunan insanlara aktarılır bu murtazadan olsa ne a dan olsa ne fark eder önemli olan nilgiyi almak değilmidir ...? uzatmak istemiyorum ...vesselam [/QUOTE], cevab...esedullah kuran sır,vır kitabı değildir,hakkı ve batılı apaçık ortaya koyan ve anlaşılır bi kitaptır,KİM BEN KURANIN SIRRINA VAKIFIM VEYA KURAN SIRLIDIR,diyorsa vallahide,billahide o kişi vır[yalan] söylüyor...ve kurana iftira atıyordur bunada dikkat...
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
01 Ekim 2012, 10:19 | Mesaj No:35 | |
Cevap: vesile arayın... Alıntı:
Yani sadece maksat yazmak olsun misali cevap veren, yazılanları okumaman ve ne anlatılmak istediğini algılayamaman dan kaynaklanan sorununla SENİ baş başa bıraklıyorum...düşünceli000 | ||
01 Ekim 2012, 11:37 | Mesaj No:36 | ||
Durumu: Medine No : 15316 Üyelik T.:
18 Aralık 2011 | Cevap: vesile arayın... Esadullah´isimli üyeden alıntı [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] Şu yirmidört saat namaz hali Kuranda nerde geciyor öğrenmek istedim kardeşim bilgilendirirseniz sevinirim , vesselam Alıntı:
Alıntı:
| ||
01 Ekim 2012, 12:15 | Mesaj No:37 |
Cevap: vesile arayın... TEKRAR ANLAMAN İÇİN Böyle bir şeymi yazmışım? Yani sadece maksat yazmak olsun misali cevap veren, yazılanları okumaman ve ne anlatılmak istediğini algılayamaman dan kaynaklanan sorununla SENİ baş başa bıraklıyorum...düşünceli000 | |
01 Ekim 2012, 18:36 | Mesaj No:38 |
Durumu: Medine No : 15316 Üyelik T.:
18 Aralık 2011 | Cevap: vesile arayın... Sizinle münazara edemiyeceğimizi anlamış olduk sağolun kardeşim, vesselam |
01 Ekim 2012, 18:40 | Mesaj No:39 | |
Durumu: Medine No : 15316 Üyelik T.:
18 Aralık 2011 | Cevap: vesile arayın... Alıntı:
| |
01 Ekim 2012, 21:16 | Mesaj No:40 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: vesile arayın...
alıntı yaparken bölüm bölüm alsanız kim ne yazmış hangisi alıntı anlayamıyorum birtürlü çok renk kullanmışsınız ve kendi cevaplarınızı alıntılarla karıştırmışsınız sanırım üçünüzün haricinde hangisi kimin fikri anlayan yoktur...biraz dikkat etseniz |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi? | Belgin | Soru Cevap Arşivi | 21 | 14 Ocak 2023 23:49 |
Peygamberimiz(sav)'i vesile ederek dua etmek caiz mi? | Ahmed1 | Dua Bölümü | 0 | 24 Aralık 2013 14:37 |
Duada Din Büyüklerini Vesile Yapmak | enderhafızım | Dua Bölümü | 0 | 23 Ekim 2012 01:53 |
Kur'an'da Vesile-Tevessül Kavramının Analizi | Yitiksevda | Makale ve Köşe Yazıları | 2 | 09 Ocak 2012 14:07 |
Kur’ân'da Vesile Kavramı ve Tevessül Meselesi | Medineweb | Kur'ân-ı Kerim Genel | 0 | 13 Mayıs 2011 15:00 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|