|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Mihrinaz,Açılış Tarihi: 30 Kasım 2017 (16:27), Konuya Son Cevap : 06 Aralık 2017 (18:57). Konuya 1 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
30 Kasım 2017, 16:27 | Mesaj No:1 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | Bu metnin Tercümesi İçin Yardımcı Olur musunuz Lütfen ? Bu metnin Tercümesi İçin Yardımcı Olur musunuz Lütfen ? İbn Âşur'un tefsirinin bir sayfası..İlitam Okuyan bir arkadaşımız bu şekilde hem hareke hemde tercüme yapmış ama ödev yanlış denilmiş. Bu hareke ve tercüme için yardımcı olabilirseniz başarılı ve gayretli bir kardeşimizin müşkilatını gidermiş olursunuz sayın hocalarım. Cevaplarınızı bekliyoruz.. رَحِمٍ فَهَلْ فِيهَا مِنْ أَجْرٍ ؟ فَقَالَ لِيَ النَّبِيُّ : أَسْلَمْتَ عَلَى مَا سَلَفَ مِنْ خَيْرٍ " . وَالتَّحَنُّثُ : التَّعَبُّدُ ، يَعْنِي : أَنَّ دُخُولَهُ فِي الْإِسْلَامِ أَفَادَ إِعْطَاءَ ثَوَابٍ عَلَى أَعْمَالِهِ كَأَنَّهُ عَمِلَهَا فِي الْإِسْلَامِ . وَقَالَ : ( مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا ) دُونَ أَنْ يَقُولَ : ثُمَّ كَانَ مُؤْمِنًا ; لِأَنَّ كَوْنَهُ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا أَدَلُّ عَلَى ثُبُوتِ الْإِيمَانِ مِنَ الْوَصْفِ بِمُؤْمِنٍ ; لِأَنَّ صِفَةَ الْجَمَاعَةِ أَقْوَى مِنْ أَجْلِ كَثْرَةِ الْمَوْصُوفِينَ بِهَا ، فَإِنَّ كَثْرَةَ الْخَيْرِ خَيْرٌ ، كَمَا تَقَدَّمَ فِي قَوْلِهِ تَعَالَى : ( قَالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ ) فِي سُورَةِ الْبَقَرَةِ ، ثُمَّ فِي هَذِهِ الْآيَةِ تَقْوِيَةٌ أُخْرَى لِلْوَصْفِ ، وَهُوَ جَعْلُهُ بِالْمَوْصُولِ الْمُشْعِرِ بِأَنَّهُمْ عُرِفُوا بِالْإِيمَانِ بَيْنَ الْفِرَقِ . وَحُذِفَ مُتَعَلَّقُ ( آمَنُوا ) لِلْعِلْمِ بِهِ ، أَيْ : آمَنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ وَبِرَسُولِهِ مُحَمَّدٍ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - وَدِينِ الْإِسْلَامِ . فَجُعِلَ الْفِعْلُ كَالْمُسْتَغْنِي عَنِ الْمُتَعَلَّقِ . وَأَيْضًا لِيَتَأَتَّى مِنْ ذِكْرِ الَّذِينَ آمَنُوا تَخَلُّصٌ إِلَى الثَّنَاءِ عَلَيْهِمْ بِقَوْلِهِ : ( وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ وَتَوَاصَوْا بِالْمَرْحَمَةِ ) وَلِبِشَارَتِهِمْ بِأَنَّهُمْ أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ . وَخَصَّ بِالذِّكْرِ مِنْ أَوْصَافِ الْمُؤْمِنِينَ تَوَاصِيَهِمْ بِالصَّبْرِ وَتَوَاصِيَهِمْ بِالْمَرْحَمَةِ ; لِأَنَّ ذَلِكَ أَشْرَفُ صِفَاتِهِمْ بَعْدَ الْإِيمَانِ ، فَإِنَّ الصَّبْرَ مِلَاكُ الْأَعْمَالِ الصَّالِحَةِ كُلِّهَا ; لِأَنَّهَا لَا تَخْلُو مِنْ كَبْحِ الشَّهْوَةِ النَّفْسَانِيَّةِ ، وَذَلِكَ مِنَ الصَّبْرِ . وَالْمَرْحَمَةُ مِلَاكُ صَلَاحِ الْجَامِعَةِ الْإِسْلَامِيَّةِ ، قَالَ تَعَالَى : ( رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ) . وَالتَّوَاصِي بِالرَّحْمَةِ فَضِيلَةٌ عَظِيمَةٌ ، وَهُوَ أَيْضًا كِنَايَةٌ عَنِ اتِّصَافِهِمْ بِالْمَرْحَمَةِ ; لِأَنَّ مَنْ يُوصِي بِالْمَرْحَمَةِ هُوَ الَّذِي عَرَفَ قَدْرَهَا وَفَضْلَهَا ، فَهُوَ يَفْعَلُهَا قَبْلَ أَنْ يُوصِيَ بِهَا كَمَا تَقَدَّمَ فِي قَوْلِهِ تَعَالَى : ( وَلَا تَحُضُّونَ عَلَى طَعَامِ الْمِسْكِينِ ) . وَفِيهِ تَعْرِيضٌ بِأَنَّ أَهْلَ الشِّرْكِ لَيْسُوا مِنْ أَهْلِ الصَّبْرِ وَلَا مِنْ أَهْلِ الْمَرْحَمَةِ ، وَقَدْ صُرِّحَ بِذَلِكَ فِي قَوْلِهِ تَعَالَى : ( وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ ) إِلَى قَوْلِهِ : ( وَمَا يُلَقَّاهَا إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا ) وَقَوْلِهِ : ( بَل لَا تُكْرِمُونَ الْيَتِيمَ وَلَا تَحُضُّونَ عَلَى طَعَامِ الْمِسْكِينِ * BELED SÜRESİ 17 * Meali: Rivayete göre Hakim b. Hizam adlı bir sahabe , Hz. Peygamber’e ,’’Ya Rasulullah! Vaktiyle ben cahiliye döneminde sadaka verir, köleleri özgürlüklerine kavuşturur, akrabalarımla yakından ilgilenir,buna benzer iyilikler yapardım.Bunlardan sevap kazandım mı ne dersiniz ?’’ diye sorunca Hz.Peygamber’’Müslüman oldun ve artık o iyiliklerin sevabını alacaksın ‘’ buyurmuşlardır. * Teaddi:*ibadet etmek demektir.Yani islama girmiş gibi amellerinin sevabı ona verilmiş olur ve sanki o amelleri Müslüman iken yapmış gibidir. Sonra ‘’mü’min oldu’’ demeden önce Allah iman edenlerden söz etti.Çünkü onun iman edenlerden olması mü’minlik vasfında imanın sabit olduğuna delalet eder. * Çünkü cemaat sıfatı çoğunlukla mü’minlerde daha kuvvetlidir.Çoğunluğu hayır olan şey hayırdır. Daha önce Allah’ın sözünün geçtiği gibi Ayet :’’ Deki; ben cahillerden olmaktan Allah’a sığınırım (Bakara süresi). Sonra şu ayet bu vasfa başka bir delildir.O vasıf onunla diğerlerinin arasını belli eden bir ( ism-i mevsul) ile belli olur. آمَنُوا *kelimesinin müteallakı bilindiği için hazî olundu.Müteallak ise ( Bir olan Allah ,Rasulü ve islam dinidir.)Fiil müteallak’dan müstağni gibi yapıldı.Yukarda olduğu gibi iman edenlerin zikredilmesi manaya te’kid için ve onları övmek için gelmiştir.Allah’ın sözü ayetinde olduğu gibi << Birbirlerine sabrı tavsiye ettiler ve birbirlerine merhameti tavsiye ettiler.>> * *****Özellikle mü’minlerin sabrı ve merhameti tavsiye ettiler cümlesini zikretmekle hususi olarak onlar imandan sonra en şerefli sıfatlarının sabır ve merhamet olduğunu ifade eder.Çünkü sabırda salih amellerin bütün melekeleri vardır.Hiçbir amel nefsin çirkinliğinden boş kalmaz.Merhamet melekeleri ise ,islam’da olan bütün iyilikleri toplamaktır.Allah Teâla dedi : ‘’Onlar kendi aralarında çok merhametlidir (Fetih Süresi).Merhamet tavsiye etmek büyük fazilettir. *** ***O ayet onların aralarında saflaştıklarına işarettir.Şöyle ki; her kim merhameti tavsiye ediyorsa o kişinin kıymetini ve faziletini anlamıştır.Ve tavsiye olunmasında merhametle muamele eder. ** **Allah’ın ayetinde geçtiği gibi ‘ ’Miskini yedirmek üzere teşvik bile etmezler. Bu ayette şirk ehlinin merhamet ve sabır ehlinden olmadığını arz etmek vardır.Muhakkak ki başka ayette açıklandığı gibi << Allah’a davet eden ve salih amel işleyenlerden daha güzel söz söyleyen kim vardır.>> ‘’ Muhakkak ki İbrahim ben Allah’a teslim olanlardanım dedi ‘’ yine Allah’ın sözünde ‘’Ancak o Allah’a sabredenler kavuşur ‘’ . Başka bir ayette de ‘’ o kafirler, bilakis yetime ikram etmezler,miskinide yedirmeye teşvik etmezler’’ buyurmaktadır.
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
Konu Sahibi Mihrinaz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Dedesi Ruhunun Yanında | Serbest Kürsü | Sükutu-Ezber | 4 | 52 | 17 Aralık 2024 19:46 |
Peygamberler Neden Sadece Ortadoğu'ya Geldi? | Peygamberler(a.s) | Esma_Nur | 1 | 53 | 16 Aralık 2024 08:47 |
Namaz Hep Vardı | Namaz-Abdest-Teyemmüm | Mihrinaz | 0 | 39 | 16 Aralık 2024 08:36 |
Esad Ailesinin Keyfi Tutuklamaları | Makale ve Köşe Yazıları | Mihrinaz | 3 | 89 | 09 Aralık 2024 17:02 |
53 Yıllık Esad Rejimi Çöktü | Gündem/ Manşetler | Vasat | 8 | 118 | 08 Aralık 2024 09:59 |
06 Aralık 2017, 18:57 | Mesaj No:2 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 |
Bunda bir sevap var mı? Resulullah sav bana dedi ki : yapmış olduğun sevaplar üzerine müslüman oldun. Tehennus taabbud yani kulluk demek. Yani onun İslama girmesi (müslüman olması ) amellerine karşılık sevap verildiğini ifade ediyor. Sanki onu müslüman iken işlemiş gibi Buyurdu ki ( Allahü teala ) iman edenlerden. "Sonra mümin oldu" şeklinde buyurmadı. Çünkü onun iman etmiş olanlardan olması mümin olan sifatlanmasina delildir. Çünkü çoğunluğun sıfatı kendisiyle vasiflananlarin çokluğu sebebiyle daha kuvvetlidir. Hayrın çokluğu da hayırdır. Nasıl ki Allahü tealanin geçmiş olan sözü gibi: (hz Musa as) dedi ki: cahillerden olmaktan sana sığınırım. Bu ayette o mümin vasfı için başka bir pekiştirme (te'kid/takviye) vardır. O da şu ki kendisinin iman Vasfiyla bilindiğine işaret eden mevsul (ellezine amenu) Gelmiş olmasıdır. Amenu kelimesinin mutaalliki ( bağlı ) bilindiği için hazf edilmiştir. Yani yalnızca Allah'a cc ve Allahın resulü sav e ve İslam dinine iman edenler. Fiil mutaallikin yerine gecirilip onun anlamını ifade eder şekilde kılınmıştır. Yine İman edenleri zikretmekle başlaması , Sabrı ve merhameti tavsiye edenler ayetiyle/sözüyle onları övmekten kurtarmak ve onların ashabın meymenet(hesabı sağdan verilen kimselerden) olanları müjdelemek içindir. (Alllah) Sabrı ve merhabeti tavsileşmeyi Müminlerin vasıflarından ayrı tuttu.Çünkü bu imandan sonra onların /Müminlerin en şerefli vasfıdır Çünkü O vasıflar ve merhamet İslam toplumun kurtuluşunun özüdür.Allah Teala Kendi aralarında merhametlidirler buyurdu. Merhameti/rahmeti tavsiyeleşme büyük bir fazilettir/erdemdir.Aynı zamanda o, Müminlerin merhameti nitelendirmesinden bir kinayedir.Çünkü kim merhameti tavsiye ederse , o merhametin kadrini ve erdemini/faziletini bilir. Bu yüzden o (mümin) , Allahu Tealanın Miskini yediremeye /doyurmaya teşvik etmezler/ön ayak olmazlar ayetinde geldiği gibi onu /merhameti tavsiye etmeden önce kendisi onu yapar. Onda şirk ehlinin sabır ehli ve merhamet ehlinden olmadığı hususu vardır. Allah Tealanın şu ayetinde : Allaha çağıran, salih amel işleyen ve Kuşkusuz ben müslümanlardanım diyenden daha güzel sözlü kimdir?(Fussilet 33) deki husus , Buna ancak (hayırdan) büyük nasibi olan kimse kavuşur. Ayetiyle açıklanmıştır.Ayrıca şu ayette de açıklanmıştır: Aksine siz yetime ikram etmiyorsnuz ve miskini doyurmaya ön ayak olmuyorsnuz(Maun suresi)
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Bu vefkin anlamı ne, lütfen yardımcı olur musunuz ? | Neronerolie | Soru Cevap Arşivi | 1 | 30 Temmuz 2022 15:58 |
YGS Sınavna hazırlancam lütfen nasıl başlamam konusnda bana yardımcı olcak varmı?? | tevhid_ | Soru Cevap Arşivi | 13 | 05 Eylül 2013 18:40 |
OKur musunuz lütfen... | " İdiL Su " | Serbest Kürsü | 1 | 15Haziran 2013 01:54 |
Yadımcı olur musunuz ? Lütfen... | " İdiL Su " | Serbest Kürsü | 3 | 24 Ocak 2013 23:04 |
arapçaya giriş konuları(yardımcı olur belki) | seb-i aruz | Arapça 1 | 0 | 21 Aralık 2012 18:45 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|