|
Konu Kimliği: Konu Sahibi AŞK'ÜL İSLAM,Açılış Tarihi: 20 Ağustos 2007 (17:29), Konuya Son Cevap : 26Haziran 2019 (18:34). Konuya 24 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
20 Ağustos 2007, 17:29 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 38 Üyelik T.:
30Haziran 2007 | Açık_Kapalı Farkı Açık_Kapalı Farkı ZAMANIN BIRINDE BIR GENC,ISLAMI GIYIME RIAYET ETMEYEN BIRIYLE EVLENMEK ISTERKEN ANNESI ISE KAPALI TESETTURE UYAN BIRI ILE EVLENMESINI ISTIYORDU.ANNENIN TUM ISRARLARINA RAGMEN GENC KARARINDAN VAZGECMIYORDU.DININ GEREKLERINI YERINE GETIREN ANNESI,EVIN KAPISININ ONUNE BIRI KABUKLU DIGERIDE KABUGU SOYULMUS IKI MUZ KOYAR.AKSAMA KADAR BU MUZLARI KAPININ ONUNDE BEKLETIR. AKSAM OGLU GELDIGINDE BU IKI MUZDAN BIRINI SECMESINI ISTER.TABIKI OGLU KABUKLU MUZU TERCIH ETMISTIR.ÇUNKU AÇIK OLANKURTLANMISTIR,BOZULMUŞTUR.ANNESIDE" ISTE EVLADIM ACIK OLAN BAYAN BU ORNEKTEKI GIBIDIR.O ISTEMESEDE BOZULMAYA BAŞLAR ZAMANLA " GENC BU OLAYI YASADIKTAN SONRA KAPALI BIR BAYANLA EVLENMEYE KARAR VERIR.,(ÇEVREMİZE BAKARSAK YARATILAN HERŞEYİN FITRATINDA ÖRTÜNMEK VARDIR,ÖRTÜNMEK,KORUNMA İHTİYACI DUYMAK YARATILAN HERŞEYİN FITRATINDAN GELEN BİR GERÇEKLİK...) |
Konu Sahibi AŞK'ÜL İSLAM 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
İnsana Tapmanın Kuranı Kerimdeki Karşılığı | Kur'ân-ı Kerim Genel | Medineweb | 1 | 2913 | 01 Ocak 2013 16:58 |
Muhammed ve İnançlılar / Röportaj | Anket'ler-Röportaj'lar | EyMeN&TaLhA | 1 | 2770 | 02 Kasım 2010 01:14 |
Ebuzerr / (Ali Şeriati) | Ashab-Kiram(r.a) | Mihrinaz | 5 | 4970 | 16 Temmuz 2010 01:33 |
BAKMAK YETMEZ.... | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | Mihrinaz | 4 | 2236 | 24 Nisan 2010 15:15 |
İN'SANLARDAN... | Serbest Kürsü | Beytül Ahzan | 3 | 2266 | 02 Mart 2010 22:27 |
20 Ağustos 2007, 17:35 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 38 Üyelik T.:
30Haziran 2007 | Cvp: AÇIK_KAPALI FARKI... DİKKAT LÜTFEN KİŞİSEL ALINMASIN ... YANİ BURADA '' BAŞI AÇIK OLAN KURTLUDUR, PİSTİR, MURDARDIR '' DEMEK İSTEMİYORUM BU VERDİĞİM OLAY İLE; ÖYLE BACILARIMIZ VARDIR Kİ, KAPALILARA TAŞ ÇIKARTIR, OXFORDU SALLAR , İLMİ İLE İMANI İLE, ALLAH AŞKI İLE, FAKAT ÖYLE BASKILARA MARUZ KALMIŞTIR Kİ TESETTÜRE GİREMEZ.. BU VE BUNUN GİBİ MİSELLERİ ÇOĞALTABİLİRİZ, ÖNEMLİ OLAN BURADA DİKKAT EDİLMESİ İSTENEN , TESETTÜRÜN GÜZELLİĞİDİR.. SLMLR SYGLR... |
20 Ağustos 2007, 19:46 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 25 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cvp: AÇIK_KAPALI FARKI...
İnsan o kapalılığın altında nice duygular düşünceler davranışlar besler bilinmezdir. Açıktır güzel ahlaklıdır edeplidir buda bilinmezdir. hem kapalı olup hemde ahlâkı en güzel olan işte doğru budur.
|
20 Ağustos 2007, 22:23 | Mesaj No:4 |
RE: AÇIK_KAPALI FARKI...
kalbin nuru kardeşim çok güzel söylemiş. önemli olan güzel ahlak... sadece başı kapamakla olmaz bu işler.ruhunuda bazı şeylere kapayacaksın.bir farkın olacak. düşüncelerenle tavır ve hareketlerinle belli edeceksin kendini. abdestinide alacaksın .çünkü bayana yakışan en güzel makyaj abdesttir.......... | |
21 Ağustos 2007, 01:51 | Mesaj No:5 |
Cvp: AÇIK_KAPALI FARKI... ÖRTÜNME Örtünmenin canlılar arasında sadece insana has bir özellik olduğu, bazı uç ve tek tük yönelişler bir yana bırakılırsa, çıplaklık her dönemde vicadan ve sağ duyu tarafından arsızlık ve haya olarak görülmüştür. Ancak örtünme konusunda farklı kültür, din, moda, yabancılaşma, dış tesir ve toplumsal çözünme değişik ölçü ve anlayışlar getirmiştir. İslam dininin örtünme emri, ferdin ruh sağlığını, fıtri yapı ve onurunu, toplumun genel ahlakını koruma, cinsler ve insanlar arası münasebetlerde dengeyi gözetme, insan haysiyetine yakışır bir cinsi hayat ve aile hayatı kurma gibi çeşitli gayelere yöneliktir. Örtünmede erkekle kadının farklı hükümlere tabi olması da iki ayrı cinsin yaratılış özellikleri gözetilerek yapılmış bir ayırımdır. Vücudun açılması, gösrterilmesi ve bakılması dinen haram olan yerlerine ve organlarına dini literatürde avret tabiri kullanılır. Kadınların kadınlara ve mahremlerine yani aralarında devamlı evlenme engeli bulunan erkek akrabasına karşı avret yeri, Hanefi ve Şafiilere göre erkeğin erkeğe karşı avret yeri gibidir. Maliki ve Hanbeli mezheplerinde ağırlıklı görüş, kadının mahremi erkekler yanında el, yüz, baş, boyun, kol, ayak ve baldır hariç bütün vücudunun avret olduğu ve örtünmesinin gerektiği yönündedir. Kadının yabancı erkekler karşısında avret yeri, yeri, ayakları ve elleri hariç bütün vücududur. Bu Hanefi mezhebinin görüşü olup, diğer mezheplerde kadının ayaklarıda avrettir. Örtünme hususunda Kur'an ve Sünnet'de yer alan hükümler ise; "Görünen kısımlar müstesna olmak üzere ziynetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini yakalarının üzerine örtsünler. Kocaları, babaları.... hariç başkasına ziynetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları ziynetler anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar" (Nur Suresi/31) " Ey peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına hep söyle de cilbablarından (dış elbiselerinden) üzerlerini sımsıkı örtsünler. Bu onların tanınmalarına, tanınıp da eziyet edilmemelerine en elverişli olandır. Bununla beraber Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir." (Ahzab Suresi /59) Ey Peygamber! Hanımlarına da, kızlarına da, bütün müminlerin kadınlarına da söyle. Görülüyor ki, burada yalnız Peygamberin hanımlarına ve kızlarına değil, Nur Sûresi'ndeki "Baş örtülerini yakalarının üstüne koysunlar, zinet yerlerini göstermesinler." (Nûr, 24/31) âyeti gibi müminlerin kadınları dahi bu hükmün kapsamına dahil edilmiştir. Bununla birlikte müminlerin kadınlarında aslolan hürriyet olduğu için, bundan kastolunanın hür kadınlar olduğu beyan edilmiştir. Araplarda tesettür adet değildi. Cahiliyet devrinde kadına hürmet yoktu. Eski cahiliye kadınlarında erkeklerin dikkatlerini çekecek şekilde göz alıcı biçimde açık saçık çıkan, açılıp saçılan orta malı olanlar bulunurdu. Bundan dolayı kız çocuklarını diri diri gömenler olmuştu. İslam ise kadının şanını iffet ve ısmetle, vakar ve haysiyetle yükseltiyordu. CİLBAB, Baştan aşağı örten çarşaf, ferace, câr gibi dış elbisenin adıdır. "Kadınların elbiselerinin üstünegiydikleri her çeşit giysidir." " Tepeden tırnağa örten giysidir", "Kadınların tesettür ettikleri her türlü elbise ve başka şeylerdir." "Çarşaf ve peçedir". Resulullah buyuruyor: "Kadın büluğ çağına erince elleri ve yüzü dışında başka yerlerinin başkasına görünmesi helal olmaz" (Ebu Davud, Libas) Hz. Aişe'den rivayet edilmiştir ki; "Ensar kadınlarına Allah rahmet etsin. Bu "Ey Peygamber, hanımlarına, kızlarına bütün müminlerin kadınlarına da söyle" âyeti indiği zaman mırtlarını yardılar, onunla başlarını sardılar da Resulullah'ın arkasında öyle namaz kıldılar ki, sanki başlarında kargalar varmış gibi..." demiştir. Bu tesettür onların tanınmalarına, dağınık cariyelerden, adi kadınlardan vakar ve heybetle seçilerek hürmet edilmelerine ve dolayısıyla incitilmemelerine elverişli olan biçimdir. Gerçi eziyeti kendilerine davet edecek olan içi bozukları örtü tutacak değildir. Fakat imanlı, temiz kadınların, kirli bakışlardan yuvalarında gizli inciler gibi korunmuş kalmalarına en uygun olan biçim de budur. Asıl o zamandır ki onlara eziyet edecek olanların açık bir vebal ve iftira yüklenmiş oldukları ortaya çıkar. "Bununla beraber Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir." Bu bölüm çok anlamlıdır. Bu bize şu mânâları ilham eder: 1- Allah'ın bağışlaması çoktur. Bugüne kadar geçmiş açıklıkları bağışlar. O kusurları örter. Rahmeti de çoktur; bundan böyle emrini tutanları rahmetiyle arzusuna çok ulaştırır. 2- Allah bağışlayıcı ve merhametli olduğu içindir ki, kadınlara eziyet edilmesine razı olmaz ve onun için örtülmelerini emreder. 3- Tesettür emrolunduğundan dolayı da kadınlar bir baskıya uğratılmasın, aşırıya gidilmesin; çünkü Allah bağışlayıcı ve çok merhametlidir. Bu emri onların aleyhine değil, lehine olarak vermiştir demek de olabilir. Kadının örtünmesi gerktiğinden söaz eden bu ayetlerde, örtünme için belli bir şekil ve model yoktur. Kur'an-ın bu anlatımından yola çıkrak kadınların ancak çarşaf ve peçe ile dışarı çıkabileceği, yabancı erkeklerin yanında ağız ve burnunu örtmesini söylemek isabetli olmasa gerekir. İstenen, fitne ve şüpheye sebep olmayacak, karşı cinsin arzusunu uyandırmayacak, ağır başlılığını loruyacak tarz ve biçimde örtünmesini istemektedir. Bundan vücut hatlarını ortaya çıkaracak kadar ince ve dar elbiselerin giyilmesinin doğru olmadığı sonucu ortaya çıkar. Resulullahın sünnetinde, giyim kuşamda sadelik, tabilik ve temizlik tavsiye edilmiş, elbisenin vücut hatlarını belli etmemesi, içini göstermemesi üzerinde durulmuş, örtünmenin dini ve ahlaki cepgesi sürekli vurgulanmıştıur. Örtünmenin iffet ve namusu korumak, tanınmayı ve incinmemeyi sağlamak gibi bazı hikmetleri olduğu şekilde açıklanması, bu gayenin bulunmadığı veya başka yollarla elde edildiği durumlarda örtünmenin gerekmeyeceği görüşü doğru olmaz. Bunun için de, şekil ve ayrıntı yönüyle mahalli ve kültürel bazı özellikler ve farklılıklar taşıması dinen müsamaha ile karşılanmış olsa bile, esas itibariyle örtünmenin dinin emri ve gereği olduğu hususunda müslümanlara arasında bir görüş ayrılığı ortaya çıkmamaıştır. Kaynakça: 1) İlmihal, İslam veToplum, TDV İslami Araştırmalar Merkezi 2) Elmalı Tefsiri | |
21 Ağustos 2007, 02:10 | Mesaj No:6 |
RE: AÇIK_KAPALI FARKI...
güzel bir konu..maşallah cevaplarda pek yerinde..iman aşkı varsa örtünmeye ne engel demiş bir kardeş..nice açıklar varki tesetürlere yüz basarda abartılı olmaz.. arkadaşlar içinde bulunduğumuz zamanla örtünün değerlendirmesini yada örtüsüne bürünsünler emrinin açılımını yapmaya kalksak bir çok örtülü bayanımız tesettüründen utanır desem yalnış olmaz...modelleştirildi..renk renk artık..şekil şekiliz..ki şunu ifade etmek isterim örtünmekte aşk ile olmalı..anası kızı beyenecekmiş..aman ben iyi bir eş bulayım bu halimle..yok şimdi tesettürlü olmak bir moda..aman siyasi kaygılar..aman şunun için bunun için diye diye anlamından ve manasından saptırılmış bir örtüden bahsetmiyelim..bu örtünme terimine erkek kardeşlerimizide katarak şunu ifade etmek isterim inşaallah hakıyla örtünenlerden oluruz.. | |
21 Ağustos 2007, 11:17 | Mesaj No:7 |
RE: AÇIK_KAPALI FARKI...
sanıyorum ilk iki mesajda dışlanan açık hanımlara göz kırpmak amacıyla sonradan onlar da iyidir anlamında bir toparlama yapılmış. tesettürün imkansızı olmamalı. açıklar kurtlu mudur bilemem. o kadar sert çıkışım tabii ki olamaz. ama tesettürsüzlüğün kılıfa dolandırılmasına karşıyım. | |
25 Ekim 2007, 18:16 | Mesaj No:8 |
Cvp: Açık_Kapalı Farkı
tesettür günümüzde çoğu evet çoğu bayanların oyle renkli göz kamaştırıcı renklerle desenlerle başlarına bağladıkları bez parçası ddeğildir ya oğru bi şekilde örtünmeli yada örtünmemeli. üstü cami altı kilise olmamalı | |
Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Aradaki Farkı Bulun... | İslaminesil | Serbest Kürsü | 2 | 03 Aralık 2018 21:23 |
Yaş Farkı Ne Kadar Önemlidir? | Belgin | Anket'ler-Röportaj'lar | 44 | 27 Eylül 2015 21:05 |
Bir ashabı kiram farkı: Tabiilik | Tuba_ | Makale ve Köşe Yazıları | 1 | 27 Mart 2014 07:26 |
tatlı ve acı dil farkı | Medineweb | Serbest Kürsü | 0 | 26 Mart 2013 22:54 |
Alışverişte vade farkı | _bülbül_ | Zekat-İnfak | 7 | 13 Nisan 2009 09:52 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|