|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Esma_Nur,Açılış Tarihi: 09 Eylül 2011 (22:50), Konuya Son Cevap : 15 Nisan 2024 (19:33). Konuya 20 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
09 Eylül 2011, 22:50 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 4458 Üyelik T.:
19 Ekim 2008 | Devlet 4 evliliğe izin vermelimi ? Devlet 4 evliliğe izin vermelimi ? DİNDAR OLAN 'İMAM NİKAHLI EŞİM' DER, DİĞERİ 'METRESİM'" Bahçelievler Belediyesi'nde 'Uzun evliliğin sırrı" konulu seminerde konuştu. Seminer öncesi basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Üresin, "İmam nikahlı eşler ile metresler aynı statüde midir?" sorusunu, "Bir erkek her durumda bunu yapar. Dindar olan 'İmam nikahlı eşim' der, diğeri 'Metresim' veya 'Sevgilim' der. Arada hiçbir fark yok. Var mı? Yasallaşmak derken 4 eşin resmi nikah altına alınması gerektiğini söylüyorum" diyerek yanıtladı. "EŞİM İKİNCİ EŞ ALABİLİR, BU İZNİ KENDİSİNE VERDİM" Bir kadın muhabire "Sizin eşiniz sizi hiç aldatmıyor mu?" diye soran ve "Hayır" yanıtını alan Üresin, "O zaman aldatıldığını düşünen ve uzmanların kapısını çalan birçok kadın sizce Türkiye'de yaşamıyor mu? Ben evliyim. Eşimin şu an ikinci eşi yok. Ama ikinci eş alabilir, bu izni ben evlenirken kendisine verdim. Almak isterse alabilir, niye yok, bunu yanıtını ben veremem" dedi. "KAZAKİSTAN'DA EYLEM YAPILDI, ARTIK ÇOK EŞLİLİK RESMİ" Üresin, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu konuda yasal düzenleme olursa hiçbir erkek elini kolunu sallayarak metrese, ikinci eşe sahip olmaz. Çünkü yasal yükümlülükler bu işe sınırlama getirir. Zina artık suç hükmünü alır. Herkes 'param var' diye herhangi bir kadınla beraber olmaz. Birçok hayat kadını şu an mağdur değil mi? 40 yaşlarında psikolojisi bozulmuş bir sürü genç kız, 10 günlük ilişki sonrası terk edilen kadınlar var. Kürtaj yaptıran kadınlar var. Kazakistan'da 6 yıl önce kadınlar, zinanın ve hayat kadınlarının artması, kadınların evde kalması dolayısıyla bir eylem yaptı. Şu an Kazakistan'da çok eşlilik resmi." "KADINLAR, HANGİ KADINLA ALDATILDIĞINI BİLMEDEN EVDE KUŞKUYLA BEKLİYOR" "Kadınlar, görüşlerimi gayet düzgün karşılıyorlar. Çünkü bir çok kadın eşinin kendisini hangi kadınla aldattığını bilmeden, kuşku içinde ve üzgün olarak evde bekliyor. Bir erkek 2. ve 3. eş almışsa ve onlara nafaka, onlarda kaldığı gün noktasında adaletli davranıyorsa tabi ki alkışlıyorum. Ama bunu yapacak erkek yok. Kadınların hepsi şu an aldatma ve şiddeti kabullenmiş durumda. Ben hiç dayak yemedim. Şu an erkekler eşlerine daha çok psikolojik şiddet uyguluyor. Çok konuşup dayak yiyen kadın safına geçmem. Kadınların yüzde 80'i çok konuştuğu için dayak yiyor. Yüzde 20'si psikolojik sorunları olan eşleri tarafından dövülüyor. Bir anne 3 yaşındaki çocuğunu dövebiliyor, çocuğunu sevmiyor musun diye sorabilir misin? Bir kadının dayak yemesi, sadece karşısındaki güçlü şahsı tahrik etmesinden öte değildir. Çocuk da anneyi tahrik ediyor. Ortada güçlünün güçsüzü alt ettiği durumlar var." "FEMİNİSTLER BENİ SEVMEK ZORUNDA DEĞİLLER, BEN DE ONLARI SEVMİYORUM" "Psikolojik danışmanlık merkezlerine başvuran kadınlar eşi tarafından aldatılan, psikolojisi bozulmuş, psikolojik şiddete maruz kalan kadınlardır. Kadınlar aldatılıyor, bu bir gerçek. Bir erkek karısını aldatıyorsa bunu eşine sormaz, merak etmeyin. Ben 2 yıldır habername.com'da çokeşliliği detaylı işliyorum. Şu ana dek hiçbir yerden tepki gelmedi. Ben anti-feministim. Feminist tüm yazarların karşısındayım. Beni sevmek zorunda değiller, ben de onları sevmiyorum." "KADIN KOCASINA 'EFENDİSİ' GİBİ DAVRANACAK" Konuşması salondaki kadınlar tarafından ilgiyle dinlenen, aralarında kara çarşaflı kadınların da olduğu gözlenen Üresin, yaptığı açıklamanın ardından 'Uzun evliliklerin sırrı' konulu bir seminer verdi. Seminerde Üresin, "Uzun evliliğin sırrı, bir kadının eşine teslim olması, erkeğin de eşine Allahın lütfu olarak davranmasıdır. Kadın kocasına efendisi gibi davranacak. Efendi ne demek, teslim olmaktır. Şimdi erkekler, kadına kıymet vermiyor. İstisnalar var. Allah başımızdan eksik etmesin" diye konuştu. "BEĞENMEDİĞİMİZ EŞLERİMİZİ BİZDEN DAHA GENÇLER ANINDA KAPAR" Üresin, sözlerini şöyle sürdürdü: "Erkek neslinin azaldığı, kadın nüfusunun çok arttığı bir dönemdeyiz. Bu nedenle eşlerimize dört elle sarılmalıyız. Bizim beğenmediğim eşlerimizi bizden daha genç ve güzel kadınlar anında kapar. Çünkü hepimizin daha genç ve daha akıllı alternatifleri var, hiçbirimiz yerinde durmuyor, yaşlanıyoruz. Dayak yiyenler daha çok üniversite mezunu. Her bildiğimizi her yerde konuşmak çok da doğru değil. Erkeğin bir adım gerisinde olmak bir kadını asla ezmez. Adam da sana kul köle olsun. Erkekler, erkeklik duygularını tatmin etmek isterler. Kadını üzen boşanmak değil, kadını üzen boşanma sonrası 'Acaba şunu da yapsa mıydım, evliliğim kurtulur muydu?' fikridir." KADINLAR KABULLENİYOR Üresin bir basın mensubunun 'Peygamberimizin kızı Hazreti Fatma evleniyor, eşi ikinci bir eş getiriyor. Fatma da 'Ciğerim yandı' diyor. Bir kadın bunu nasıl kabullenebilir?' sorusuna da, "Bunu yapan yapıyor. Birçok kadın bunu kabulleniyor. Yaşayanlara sorun bence" şeklinde yanıt verdi. SİYASETİ sarsan ‘kaset skandalları’ için “çokeşlilik yasal olsun” gibi radikal öneriler gelirken, zina tartışmalarına Diyanet de katıldı. Diyanet İşleri Başkanlığı ‘Dini Danışma Hattı’, HABERTÜRK’ün sorusu üzerine şu değerlendirmeyi yaptı: “Dinimizde nikâh diye bir kural yoktur. Evlilik bir kadın ile bir erkeğin birlikte yaşamaya karar vermesidir. Bir erkek bir kadınla yaşıyor ve bunu duyurmuşsa buna zina diyemeyiz. Çünkü imam nikâhı diye birşey yoktur. Evlilik gizli olduğu takdirde zina sayılır. Geneleve giren bir kişi içerde imam nikâhı kıyıp çıksın. Kimi kandırabilir, Allah’ı kandırabilir mi? Gizli nikâh zinanın kılıfıdır. Evliliğin gizlisi olmaz. Sonuçta bugün Doğu’da birçok insanın birden fazla eşi var. Kimse bunlara zina işliyorsun demiyor. Çünkü adam biriyle resmi nikâh yapmış diğerlerini de tanıtmış, ‘benim eşlerim’ diye. Ancak bir kadınla metres gibi ayda 2-3 kez buluşmak ve bu işi gizli saklı yapmak farklı bir şeydir, o zinadır.” Diyanet'in 'Dini Danışma Hattı' görevlisi, gizli kayıt yapanlar, internete verenler ve gizlice kaydedilenler için de, "İnsanlar, bunları çekenler suçludur, suçsuzdur buna biz karar veremeyiz. Siyasetçiyle mücadele yine siyaset yoluyla olmalıdır. Bir insanın zaafları olabilir ancak bunlar kullanılarak siyasette mücadele olmaz. Yaşanılan bu olaylardan ders almalıyız. Bu insanlara dini anlamda nasihat de versek bu saatten sonra bir anlamı olmaz" yorumu yaptı. yorumlarınızı bekliyorum evli bekar hepinizden .
__________________ Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım... Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE.... |
Konu Sahibi Esma_Nur 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Meğer Yalanmış | Gündem/ Manşetler | Esma_Nur | 0 | 4 | 30 Aralık 2024 19:18 |
Üfleyin dağıtın | Videolar/Slaytlar | Esma_Nur | 0 | 52 | 12 Aralık 2024 19:26 |
Fetolar bitmez ama! | Taziye-İlan-Selamlaşma | Kara Kartal | 5 | 131 | 21 Ekim 2024 10:49 |
Bulaşık makinasında turşu yapıyoruz | Turşular | Esma_Nur | 0 | 75 | 18 Ekim 2024 23:05 |
Tarifsiz Acımız | Taziye-İlan-Selamlaşma | Vasat | 11 | 389 | 05 Eylül 2024 09:33 |
11 Eylül 2011, 00:14 | Mesaj No:2 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Devlet 4 evliliğe izin vermelimi ?
yazarın doğruları tartışmasızdır,kabul etsek de etmesek de.insan sanatkarı Allah cc,sanatını bizden şüphesiz iyi biliyor ki,tek eşliliği farz kılmamıştır.dörde kadar ruhsat vermiştir.ama tavsiye olarak tek eşliliği tavsiye etmiştir.taadüdü zevcada karşıyım diyenlerin şu sorulara cevap vermesi gerekir; 1-kadının cinsel hayatı ortalama 45-50 yaşlarında menopoz ile sona eriyor,bu yaş sonrası kadın bünyesi(sloğanik,yalancı kahramanlar dışında) için işkenceye dönüşüyor.erkek 90 yaşına,ölüme kadar bu özelliğini azaltsada devam ediyor.90 yaşına kadar yaşayan bir erkek 50 sinden sonra bekar kalması anlamına geliyor.bu durumdaki erkek ne yapsın ? fıtratınımı öldüreceksiniz? sokak insanları için değil,müslümanlar için diyorum;"erkek bu durumda ne yapsın,zina yapamıyacağına göre?" 2-erkeğin bünyesi fıtratı gereği,birden fazla kadına tıbben,biyolojik olarak meyıllidir.bir kadın erkeğine bünye olarak yetmiyorsa,sağlık sorunları varsa,ve kadın da erkeği tarafından seviliyorsa,boşamak istemiyorsa,ikinci eşe mi izin vermeli,zinaya mı ? 3-biyolojik olarak kısır olan bir kadın,yuvasına bir çocuk bağışlayamıyorsa,bu kadını koruyup kollamak,yuvasından ayırmamak ve ikinci bir eş ile bu açığı kapatmak mı daha vicdanlı yoksa kadını boşayıp yıllarının alın teri yuvasını başka kadına lütüf olarak vermek mi ? kısır,hasta,sorunlu durumdaki bir kadını kimse eş yapamıyacağına göre,kısır kadına çözümünüz nedir ? sokağı göze alıp boşamak mı ? ikinci eşe razı olmak mı ? ikisi de değil,eşini zinaya,gizli evliliğe,metrese sürüklemek mi ? 4-kadın bakımıyla,temizliğiyle,sevgisiyle,eşinin kendisiyle unsiyet huzur bulması gereken konumuyla,eşini sokaktan koruması gereken sorumluluğuyla;DONANIMSIZ,BOŞVERİCİ,SORUMSUZ,GÖREV LERİNİ İHMAL EDEN VE BUNDA ISRAR EDEN,HUYSUZ,GEÇİMSİZ İSE,erkeği bir ömür buna mahkum mu edeceksiniz? buna kimin hakkı var? bu durumdaki bir kadını çocuklarından koparmak mı,ikinci bir eş ile erkeğin bir eşe,kadının da yuvasından çocuklarından kopmaması hakkına sahip olmak mı akıllıca,vicdanlıca? konumuz taadudu zevcat olduğundan sorumsuz,vicdansız,zevkinin esiri,kadınıa zülüm etmeyı ibadet sanan zırcahil erkeklerin durumu başka bir konuda açabiliriz... unutmayalım islam evrensel çözüm üretmektedir,kişiye özel kanunu olmaz.çok eşlilik ruhsattır,farz değil.nice tek eşliler ömrünün sonuna kadar mutlu huzurlu yaşamışlardır.islam kanunları aksilikleride düşünmek zorunda...
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
11 Eylül 2011, 00:45 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 90 Üyelik T.:
21 Ağustos 2007 | Cevap: Devlet 4 evliliğe izin vermelimi ?
Dogruya egri demek hem mantıksız hemde zavallılık olur lakin merakımı celb eden bazı seyler oldu. Şimdi; 1- Bu hanımefendinin eşi 2. bir eş alsa neler hissederdi? 2- Allah 2. eşe ruhsat veriyor hatta 4 e kadar yolu var inandık iman ettik de savundugu tezi sunarken kameralara poz verirken zinet eşyalarını baskalarına göstermenin haram oldugunu bilmiyor mu? 3- Makyajın eş dısında baska erkege göstermenin haram oldugunu bilmiyor mu? 4- El bilek kemiginin üst kısmının haram cerceveye girdiginden haberi yok mu? Dini anlatacak baska insan mı kalmadı da abus cehresiyle artistlik yapar anlamıyorum .))
__________________ Bismillah diyerek... |
11 Eylül 2011, 09:43 | Mesaj No:4 | |
Durumu: Medine No : 4458 Üyelik T.:
19 Ekim 2008 | Cevap: Devlet 4 evliliğe izin vermelimi ? Alıntı:
__________________ Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım... Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE.... | |
11 Eylül 2011, 13:17 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13855 Üyelik T.:
22 Mayıs 2011 | Cevap: Devlet 4 evliliğe izin vermelimi ? Kur'an-ı Kerîm'den evlenmenin meşrûluğuna şu ayetler delildir; "Size helâl olan kadınlardan ikişer, üçer, dörder adet nikâh edin" (en-Nisâ, 4/12) Yetimlerle ilişkiler düzenlenirken evlilik ve nikâh konusu da gündeme getirilerek, yürürlükte olan çarpıklıklar yeniden bir düzenlemeye tabi tutulmaktadır. Allah Teâlâ, eşit davranılmak ve haksızlıktan emin olunmak kaydıyla birden fazla evliliğe izin vermektedir. Ancak bu aynı anda dört kadınla evlilik kurmakla sınırlandırılmıştır. |
11 Eylül 2011, 22:50 | Mesaj No:6 |
Cevap: Devlet 4 evliliğe izin vermelimi ?
ruhsat zorda kalma durumunda verilir. 4 hanımın nesinde zor durumda kalınacak. bu iş geleneksel bi hal almıştır o ayetin bi öncesi birde sonuna bakılırsa mevzu yetimlerle bağlantılıdır.
__________________ İmanı olanın, imkanı tükenmez. | |
11 Eylül 2011, 23:58 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 90 Üyelik T.:
21 Ağustos 2007 | Cevap: Devlet 4 evliliğe izin vermelimi ?
Esma Hanım biz işimize bakalım tek ile mutlulugu bulalım, bu hanımda mutlulugu baskalarına devretsin .)))
__________________ Bismillah diyerek... |
12 Eylül 2011, 00:51 | Mesaj No:8 | |
Durumu: Medine No : 13855 Üyelik T.:
22 Mayıs 2011 | Cevap: Devlet 4 evliliğe izin vermelimi ? Alıntı:
Evlilik konusunda Resulullah (s.a.s.)'ın şu davranışı, insanın nefsi duygularına gem vurması ve insan hakikatına ne denli vakıf olduğunun en büyük delillerinden kabul edilir; şöyle ki: Buhâri ve Müslim'in Enes (r.a.)'den rivâyet ettikleri bir hadiste şunları görmekteyiz: Üç heyet, Resulullah'ın yanına gelerek, onun ibadetini sordular. Kendilerine Allah Resulü'nün ibadeti hakkında bilgi verilince, -Onun ibadetini az bulacaklar ki şöyle dediler: "Resulullah ile biz bir olabilir miyiz! Onun geçmişteki ve gelecekteki günâhlârı bağışlanmıştır. İçlerinden biri tüm geceyi namaz kılmakla geçireceğini, diğeri devamlı oruç tutacağını ve üçüncüsü de kadınlara yaklaşmayacağını ifade ettiler." Daha sonra Rasûlullah (s.a.s.) bu durumu öğrenince onları çağırıp şöyle buyurdu: "Allah'a yemin olsun ki ben sizin Allah'tan en çok korkanınız ve O'ndan en fazla sakınanızım; fakat zaman zaman oruç tutar ve iftar ederim; namaz kılar ve uzanıp yatarak istirahatte bulunurum; kadınlarla da evlenirim. Benim sünnetimden yüz çeviren benden (benim ümmetimden) değildir" (Buhâri, Nikâh, 1; Müslim, Sıyâm 74, 79). Peygamber Efendimiz, Hz. Hatice vefat edinceye kadar başka bir kadınla evlenmemişti. Hz. Hatice vefat ettiği zaman Peygamber Efendimiz elli yaşında idi. Daha sonraki yıllarda özel bir takım sebep ve hikmetlerle Hz. Peygamber birden çok kadınla evlendi. Bu evliliğin sebeplerini, İslam düşmanlannın yaptığı gibi nefsanî ve şehevanî arzulara bağlamak asla doğru değildir. Çünkü Hz. Peygamber'in çok evliliği iddia edildiği gibi böyle bir sebebe bağlı olsaydı, bu evliliklerin Hz. Peygamber'in söz konusu arzuyu daha ziyade duyacağı gençlik yıllarında ve ilk evliliğini hemen takip eden seneler içerisinde cereyan etmesi gerekirdi. Halbuki Hz. Peygamber, tam yirmi beş yıl sadece Hz. Hatice ile evli kalmış, onun vefatından sonra kendisi elli yaşını geçmiş olduğu halde şartlar gerekli kıldığı için yeni evlilikler yapmıştı. Bazan evlilik dolayısıyla temas kurulan ve yakınlık sağlanan yeni kitlelere İslam'ın iletilebilmesi düşüncesi, bazan evleneceği zeki, kabiliyetli ve bilgili eşi vasıtasıyla kadınları İslami esaslara göre daha rahat eğitebilme arzusu, bazan savaş dolayısıyla ortaya çıkan şiddetli düşmanlık ve kini onlar arasından evlilik yaparak bertaraf edip muhatap kitlelerini celbetme lüzumu, bazan İslam hukukunun getirdiği yeni bir hükmü bizzat Hz. Peygamber'in tatbik ederek topluma örnek olma zorunluluğu gibi dinî, siyasî, hukukî, sosyal bir çok sebep ve hikmet Hz. Peygamber'in çok evlenmesini gerekli kılmıştı. Peygamber Efendimizin zevcelerinin toplam sayısı on bir olup şunlardı: Hatice bint Huveylid, Sevde bint Zem'a, Âişe bint Ebûbekir, Hafsa bint Ömer, Zeyneb bint Huzeyme, Ümmü Seleme bint Ebû Ümeyye, Zeyneb bint Cahş, Cüveyriye bint elHaris, Ümmü Habîbe bint Ebu Süfyan, Safiyye bint Huyey ve Meynûne bint el-Haris. Reyhâne ve Mâriye ise cariyeleri idi. Hz. Peygamber'in zevcelerinden Hz. Hatice, Mekke'de peygamberliğin onuncu yılında, Zeyneb bint Huzeyme ise Medine'de Hicretin dördüncü yılında vefat etmişti. Bu sebeple Peygamber Efendimizin bir arada dokuz eşi bulunmuş ve bu sayıya da vefatına yakın bir zamana varıncaya kadar uzun bir sürede evlilik zarureti çıktıkça aralıklarla ulaşılmıştır. Hz. Peygamber'in bu zevcelerinden Hz. Aişe dışındakilerin tamamı Rasülullah ile evlendikleri sırada dul idiler ve pek çoğunun eski eşlerinden çocukları vardı; üstelik çoğu yaşlı da idi. Bu durum da, Hz. Peygamber'in evliliğini gerekli kılan özel bir takım sebep ve hikmetlerin mevcut olduğunun delilidir. Vesselam. | |
12 Eylül 2011, 20:20 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 4458 Üyelik T.:
19 Ekim 2008 | Cevap: Devlet 4 evliliğe izin vermelimi ? güzel söze ne denir
__________________ Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım... Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE.... |
12 Eylül 2011, 20:29 | Mesaj No:10 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Devlet 4 evliliğe izin vermelimi ? zibidilerin işi cıvımak
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Çocuğu öperken neden izin almak gerekir | EyMeN&TaLhA | Çocuk ve Aile Sağlığı | 1 | 12 Kasım 2014 09:44 |
Din ve devlet ilişkisi | İqra | Serbest Kürsü | 6 | 26 Şubat 2012 01:26 |
Evliliğe engelleyen çatırdatan durumlar haller | MERVE DEMİR | Evlilik-Nikah Konuları | 0 | 13 Nisan 2009 22:57 |
Daire amiri veya işveren cuma namazı için izin vermediğinde memur ve çalışanın durumu | KuM TaNeSi | Soru Cevap Arşivi | 0 | 09 Nisan 2009 01:57 |
Peygamberimiz hangi evliliğe karşı çıktı? | TufeyL | Soru Cevap Arşivi | 0 | 18 Şubat 2009 19:51 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|