|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Mihrinaz,Açılış Tarihi: 08 Nisan 2019 (20:37), Konuya Son Cevap : 08 Nisan 2019 (20:37). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
08 Nisan 2019, 20:37 | Mesaj No:1 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | Dicle İslam Felsefesi 2013 Final Soruları Dicle İslam Felsefesi 2013 Final Soruları İSLAM FELSEFESİ 1.Aşağıdakilerden hangisi İslam felsefesine etki eden yabancı felsefelerden biridir? A. Skolastik felsefe B. Çin felsefesi C. Yeniçağ felsefesi D. Milet okulu E. Hellenistik felsefe 2. Aşağıdaki hangisi Abbasi dönemi tercüme hareketinin sebeplerinden bir tanesi değildir? A. Abbasi hükümdarlarının Bağdat’ta bir dünya imparatorluğunun yöneticileri olmayı hedeflemeleri B. Bir imparatorluğun başşehri olan Bağdat toplumunun ihtiyaçları C. Abbasi imparatorluk devletinin ihtiyaçları D. Kuran metninin lafzının daha iyi anlaşılması için aklî ilimlere olan ihtiyaç E. Hiçbiri 3. İslam felsefesinde gelenek oluşturan düşünceler hakkında verilen bilgilerden hangisi doğrudur? A. Meşşailik, XII. yüzyılın sonlarına doğru ortaya çıkan bir akımdır. B. İslâm düşünce tarihinde en yaygın etkiye sahip olan ekol hiç şüphesiz Meşşâîlik'tir. C. İslam filozoflarının geneli Dehri ekole mensuptur. D. Meşşai felsefe, Nur nazariyesini temel alır. E. İslam filozofları terminoloji, metot ve sistem olarak Demokritos’un etkisinde kalmışlardır. 4. Meşşai ekolü temsil eden en önemli İslam filozofları kimlerdir? A. Sühreverdi, Gazali, Kindi, Farabi B. Fahreddin Razi, Nasıreddin Tusi, Lahici, Farabi C. Kindî, Fârâbî, İbn Sînâ, İbn Rüşd D. İbn Tufeyl, İbn Haldun, Ebubekir Razi, Kindi E. Cabir b. Hayyan, Kindi, Biruni, Molla Sadra 5. İbn Sina sonrası felsefe hareketleri hakkında verilen bilgilerden hangisi doğrudur? A. En önemli düşünürler İbn Ravendi, Ebubekir Razi, Kindi ve Farabi’dir. B. Bu dönemde görülen en önemli felsefi hareketler dehrilik, maddiyyun ve ilahiyyundur. C. Felsefe, Doğu İslam dünyasında kelami felsefe ve İşrakilik ile tezahür ederken Batı İslam dünyasında İbn Bace, İbn Tufeyl ve İbn Rüşd ile temsil edilmektedir. D. Farabi, İbn Miskeveyh, Gazali gibi filozoflarla İhvanı Safa gibi grupların yaşadığı İslam felsefesinin altın dönemidir. E. Doğu İslam dünyasında felsefe gelişme devrini tamamlayıp zirve noktasına ulaşmışken Batı İslam dünyasında (Endülüs) felsefeyle ilgili bir gelişme yaşanmamaktadır. D.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLİTAM FİNAL SINAVI 6 İSLAM FELSEFESİ 6. “İnsan sanatlarının değer ve mertebe bakımından en üstünü felsefedir. Felsefenin tarifi İnsanın gücü ölçüsünde varlığın hakikatini bilmesidir. Çünkü filozofun bilgiden amacı gerçeğin bilgisini yakalama, davranışının amacı ise sürekli fiil değil, gerçeğe uygun davranmaktır. Çünkü biz gerçeğe ulaşınca o yöndeki fiilimiz sona erer.” diyen Kindi hangi anlamı kast etmemiştir? A. Felsefe aklı kullanarak gerçekliğin bilgisine ulaşmaya çalışır. B. Gerçekliğin bilgisine, en şerefli sanat olan felsefe ile ulaşabiliriz. C. Filozof gerçekliğin bilgisini elde ettikten sonra buna uygun davranmaya çalışır. D. Felsefe insani sanatlardan bir tanesi olup en şereflisidir. E. Felsefe gerçekliğin bilgisine ulaşmada başka bir kaynağa muhtaç değildir 7. İbn Ravendi ve Zekeriyya Razi’nin eleştirilerinin felsefe geleneği üzerinde etkisi olmuş mudur? A. Hayır, hiçbir etkisi olmamıştır. B. Evet olmuştur. Müslüman filozoflar bu iki filozofun eleştirilerine rasyonel cevap vermeye çalışmıştır. C. Evet olmuştur. Fakat filozoflar değil de sadece kelamcılar cevap vermeye çalışmışlardır. D. Hayır, hiçbir etkisi olmamıştır. Çünkü eserleri ve fikirleri hiç yayılmamıştır. E. Hiçbiri 8. Zekeriyya Razi’nin beş ezeli ilkesi aşağıdakilerden hangisidir? A. Yaratıcı (Tanrı), akıl, heyûlâ (madde), atom ve dehr (zaman) B. İlk Muharrik, nefis (ruh), heyûlâ (madde), atom ve dehr (zaman). C. Bir, Akıl, nefis (ruh), heyûlâ (madde) ve halâ (mekân). D. Yaratıcı (Tanrı), nefis (ruh), heyûlâ (madde), halâ (mekân) ve dehr (zaman). E. Hiçbiri 9. Din-felsefe ilişkisini çözümlemesine dair aşağıdaki önermelerden hangisi Kindi için doğrudur? Felsefe ile dinin her ikisi de hakikati ifade eder. Din ile felsefenin konuları benzerdir. Din ile felsefenin ikisinin de amacı aynıdır. Din ile felsefe arasında uzlaşım vardır. A. I, II B. II, III C. I, II, III, D. I, II, III, IV E. I, III 10. İhvan-ı Safa cemiyetinin dini metinleri anlamadaki yöntemi nedir? A. Akli tevil B. Dile dayalı tevil C. Nassa dayalı tevil D. Batıni tevil E. Rivayetlere dayalı tevil D.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLİTAM FİNAL SINAVI 7 İSLAM FELSEFESİ 11. Farabi’ye göre varlık hiyerarşi nasıldır? A. Tanrı, 2) Ayrık Akıllar ve Gök Küreleri, 3) Oluş-bozuluş alemi: İnorganik varlıklar, Bitkiler, Hayvanlar ve İnsan B. 1) Bir, 2) Akıl 3) Ruh, 4) Oluş-bozuluş alemi: İnorganik varlıklar, Bitkiler, Hayvanlar ve İnsan C. 1) Tanrı, 2) Zaman 3) Akıllar ve Gök Küreleri, 3) Duyular alemi D. 1) Tanrı, 2) Zaman 3) Mekan, 3) Madde ve 4) Oluş bozuluş alemi E. Hiçbiri 12. Farabi’de fikri erdemlerin işlevi nedir? A. Teorik bilgiye ulaşma B. Davranışsal erdemler sağlama C. Sanat ve meslek alanındaki erdemleri ortaya çıkarma D. Toplumsal düzenin ilkelerini sağlama E. Ahlaki erdemlerin ilkelerini bilme 13. Aşağıdaki sebeplerden hangileri Farabi’nin sudur teorisine başvurmasının bir sebebi olarak sayılabilir. I. Birden ancak bir çıkar ilkesinden taviz vermeden çokluğun ortaya çıkışını açıklama, II.Varlığın zamansal açıdan sonra olmadığını temellendirme, III. Şer kavramına makul bir yorum getirme ve varlıktaki kötülüğün Tanrı ile bir ilgisinin bulunmadığını ispat etme A. I B. II C. II,III D. I, II, III E. III, I 14. İhvan’a göre felsefenin amacı nedir? A. Doğru bilgiye ulaştırma B. Toplumu mutluluğa kavuşturma C. Ruhu arındırma D. Ailenin refahı ve esenliği E. Akli birliği sağlama 15. İbn Sina’nın felsefesini en geniş bir şekilde ortaya koyan ansiklopedik eserin adı aşağıdakilerden hangisidir? A. Necat B. İşarat vet-Tenbihat C. Şifa D. el-Kanun E. Mübahasat 16. İbn Sina’nın kavramsal sisteminde varlığı başkasından olmayıp kendisinden gelen mevcuda ne ad verilir? A. Vacibu’l-vücud bi-zatihi B. Mümkinu’l-vücud bi-zatihi C. Vacibu’l-vücud bi-gayrihi D. Mümkinu’l-vücud bi-gayrihi E. Vacibu’l-vücud fi nefsihi 17. Aşağıdakilerden hangisi İbn Sina’ya göre akıl çeşitleri arasında yer almaz? A. Beyani Akıl B. Bilkuvve akıl C. Bilmeleke akıl D. Müstefad akıl E. Pragmatik akıl D.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLİTAM FİNAL SINAVI 8 İSLAM FELSEFESİ 18. Gazzali’nin filozofları tekfirle itham ettiği konular aşağıdakilerden hangisidir? A. Tanrı’nın bilgisi/Âlemin bekası/ Ruhun kadimliği B. Cismin ilkeleri /Ahlaki erdemler/ Kader C. Ahlakın kaynağı/ Matematik bilgi/ Nedensellik D. Nübüvvet /Kader/ Kesin bilginin akli olması E. Tanrı’nın bilgisi/Âlemin kıdemi / Haşrin ruhani olması 19. İbn Bace felsefesinin temelini oluşturan hususlar nelerdir? A. İnsan ve insan mutluluğu B. Evrendeki oluş ve bozuluş C. Metafizik alemin bilgisini elde etme D. Ruhla beden münasebeti E. Cevher çeşitleri 20. İbn Tufeyl’in ortaya koymaya çalıştığı felsefenin adı aşağıdakilerden hangisidir? A. Meşşailik B. Meşrıkilik C. Eşarilik D. İşrakilik E. Haşevilik 21. İbn Rüşd’ün din-felsefe ilişkilerine dair görüşlerini aşağıdaki önermelerden hangisi tam olarak ifade eder? A. Felsefe ve dinin amaçları farklıdır B. Vahiy bilgisi felsefi bilgiyi dışlar C. Filozof peygamberden üstündür D. Felsefe ve din dili zıt karakterlidir E. Din felsefi soruşturmayı gerekli görür 22.İbn Rüşd’e göre nefsin tanımı aşağıdakilerden hangisidir? A. Nefs bedenden ayrı olan cevherdir B. Nefs varlıklara bireyselliklerini veren ilkedir C. Nefs tabii organik cismin ilk yetkinliğidir D. Nefs hareketin ilkesidir E. Nefs duyum, idrak ve hareketin ilkesidir 23. İşrak felsefesini Meşşai düşünceden ayıran temel unsur nedir? A. Vahye dayalı olması B. Keşfe ve nazara dayalı olması C. Tasavvufa dayalı olması D. Nazarı öncelemesi E. Keşfi öncelemesi 24. Sühreverdi’nin meşşailik eleştirileri arasında aşağıdakilerden hangisi yer almaz? A. Kategoriler eleştirisi B. Tanım teorisi eleştirisi C. Sudur teorisi eleştirisi D. Cisim tanımı eleştirisi E. Bilgi edinme yöntemi eleştirisi 25. İbn Haldun toplumun teşekkülünü aşağıdakilerden hangisiyle açıklar? A. Dinsel pratiklerin toplumsallığı B. İnsanın doğası gereği yöneten yönetilen ilişkisi içerisinde olması C. İnsanın doğası gereği dayanışma ve paylaşmaya muhtaç olması D. İnsan için yalnız yaşamanın zorluğu E. Yetkinliğin yalnız elde edilememesi 1. E 2. D 3. B 4. C 5. C 6. E 7. B 8. D 9. D 10. D 11. A 12. E 13. D 14. C 15. C 16. A 17. A 18. E 19. A 20. D 21. E 22. C 23. B 24. C 25. C
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
Konu Sahibi Mihrinaz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Şerefi Gemilerin Sırtında | Serbest Kürsü | Medine-web | 1 | 43 | 02 Kasım 2024 20:04 |
İn Tea Fada🔻 | Yaşam/Kültür/Sanat | Kara Kartal | 1 | 34 | 01 Kasım 2024 17:26 |
Kafeste Kırbaçlanan Kadın Köleler | İslamda Kadın ve Erkek | Mihrinaz | 1 | 81 | 25 Ekim 2024 20:39 |
Fetö'nün Ayin Gibi Cenaze Töreni | Gündem/ Manşetler | Esma_Nur | 2 | 60 | 25 Ekim 2024 19:14 |
Yeni Doğan Çetesi Firavunluğu | Gündem/ Manşetler | Medine-web | 10 | 175 | 19 Ekim 2024 13:22 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Dicle İslam Tarihi-1 ve İslam AHLAK Felsefesi 2013 Final soruları | Mihrinaz | DİCLE İlitam | 1 | 08 Nisan 2019 22:21 |
Dicle ARAPÇA-1 ve Mantık 2013 Final Soruları | Mihrinaz | DİCLE İlitam | 1 | 08 Nisan 2019 22:03 |
Dicle Felsefe Tarihi 2013 Final Soruları | Mihrinaz | DİCLE İlitam | 0 | 08 Nisan 2019 20:35 |
Erzurum İlitam İslam Felsefesi 2015/2016 Final Soruları | nurşen35 | Erzurum Atatürk İlitam | 0 | 27 Ekim 2018 00:31 |
OMU İlitam İslam Felsefesi(2014) Final Soruları | Mihrinaz | İslam Felsefesi | 1 | 15 Kasım 2016 08:24 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|