|
Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi: 17 Şubat 2013 (23:52), Konuya Son Cevap : 22 Nisan 2017 (00:29). Konuya 59 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
17 Şubat 2013, 23:52 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız konumuz hayırlı olsun |
Konu Sahibi mehmet akif2 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Sevgililer Günü | Serbest Kürsü | gün ışığı | 3 | 1488 | 15 Şubat 2019 09:19 |
Azılı bir müşrik "Nadr bin Hâris" | Kur'an Kıssaları | mehmet akif2 | 0 | 1479 | 06 Ekim 2018 21:18 |
EBU FÜKEYHE (R.A.) KİMDİR? | Ashab-Kiram(r.a) | mehmet akif2 | 0 | 1453 | 05 Ekim 2018 20:42 |
Sayın Mustafa Cilasun için yapılacak hatim :(((((( | Taziye-İlan-Selamlaşma | nurşen35 | 28 | 9873 | 05 Ekim 2018 18:00 |
TEVHİDİN DELİLLERİ | Akaid | mehmet akif2 | 5 | 1765 | 01 Ekim 2018 12:18 |
18 Şubat 2013, 09:16 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız ÜNİTE 1*Din duygusu hayatın tüm alanlarında kendini gösterir.Bunu anlamak için insanın miras olarak geriye bıraktıklarını düşünmek kafidir.(tarihi eserler)*Kur an da insanın düşünme ve öğrenme yet.donatıldığı Nahl 16/18*Eğitim:education kökü:educare anlamı:yetiştirmek,yönetmek,yönlendirmek,potansiye li ort.çıkarmak,*Eğitim:Kişinin fiziki ruhi ve zihni boyutu üz.etkisi olan bir faaliyettir.*Teknik anl:Bir takım bilgi,hüner ve değerlerin genç nesle amaçlı bir şek. aktarılması ve özümsetilerek bir şahsiyet oluşturmasıdır.*Türkçe eğitim fiilinin kökü:Eğme Eğmek:İnsanı ikna etmek…Bilgiler niçinlere dayalı öğretilmeli hemde problem çözümünde kullanılmalıdır.*Eğitim anl.gelen diğer kavramlar ve deyimler vardır :edep,adam olmak,mürekkep yalamak,terbiye….*Edep:tertipli düzenli olmak,haddini bilmek *Adam olmak:Yetiştimek istenen insan tipi*mürekkep yalamak :eğitimin nitelikleri *Terbiye:eğitim öğretimle ilgili bütün alanlar*Kur’an da Allah(cc) eğitici old: Rab ile ifade edilir.(Fatiha)*Sokrates:*İnsan bilgilerini doğuştan getirir *Kendi haline bırakılırsa kötülüğe meyleder,insana kendisi tanıtılarak iyilik ve mutluluk aranmalı *Medodu:soru-cevap ve bir şeyler öğrettiği intibaı vermez*Amacı:Bağnazlığa çıkarcılığa meyletmeyen ve yaşadığı hayatı sorgulayan nesil yetiştirmek*Ahlak eğitimcisi oluşuyla meşhur sözü ‘kendini bil’*E.Durkheim:İnsan toplum içindir.Eğitimin amacı insanı sosyalleştirmektir.Ahlak eğitimide,toplumsallaşma ile ilgili görev ve sorumlulukları esas alan seküler yapıdadır.*Allah Teala nın insana kendini tanıması için verdiği bilgilerde dikkat edilmesi gerekenler:*İnsanı topraktan yarattığını bildirir… insanı tanımak için toprağı tüm yönleriyle iyi bilmek gerekir…*Allah (cc) insanın sıkıntılı,acılı ve imtihanlı bir hayat içinde old.bildirmiş…yani insan dünyaya eğlence ve dinlenme için gelmemiştir sonunda hesap-kitap mizan vardır…*Allah(cc) insanın içine iyilik ve kötülük duygusunu birlikte verdiğini söylüyor…Nihai hedefe eğitimle ulaşılır…din eğitimi insan eğitimidir.*Din:religion kökü:1-religo:boyun eğmek ,itaat etmek 2-religare:bağlanma*Mevlana kalp para ile sahte parayı kast eder…. Sonuç:her yanlışta ve batılda belli mik.gerçeklik var.*İnsan küçük yaştan itibaren gerçeğin yani hakikatin araştırmasından zevk alacak şek.yetiştirilirse iz sürerek asıl kaaynağa ulaşabilir.Katolik yada Budistlerin Müslüman olması*Auguste Comte:Din sonradan ortaya çıkmıştır,evrimler geçirmiştir ona bir daha ihtiyaç duyulmayacaktır.Evrim süreci:üç hal kanunu,*Üç hal kanunu:-teolojik -****fizik -pozitivist*Teolojik:Evren insan iradesine benzer iradelerle yönetilir.Safhaları::*Fetişizm:Herşey canlıdır *Politeizm:Olayları görünmez varlıklar meydana getirir*Monoteizm:Varlıkları tek ve büyük bir irade yönetir*****fizik:Evrenin iradesi,olay ve ilişkiler soyut kavramlarla açıklanır*Pozitivist:Rönesansla birlikte olay ve olgular sebep-sonuç ilişkisine dayandırılmış bir daha dine ve Tanrı ya ihtiyaç duyulmayacağı fikri ort.çıkmış.*Bunların sonunda gelinen nokta *İnsanlık Dini=Hümanizm*Bu dinin ahlakı diğergamcı yani insanın kendini topluma adamasıdır.*Dünya dönüyor dediği için klisece mahkum edilen Galileo*Klisenin tavrına karşı aşırı tavırlarla karşı çıkarak bütün dinlere tepkili olan:Ernest Renan:Ancak halk deneysel bilim ve akıl ile eğitilip aydınlatılırsa dinlerin boş inançları kendi kendine yıkılır.*Renan Müdaafanamasini yazan Namık Kemal…İslam ın bilimi teşvik ettiğini ispata çalışmış*Geçici açıklamalar:Hipotez *Olayları açıklamak için hipotezler aynı noktada birleşirse:Teori *Teori deneyle doğrulanırsa:bilim*Batlamyus:Evrenin merkezi dünyadır *Kopernik:Dünya güneşin gezegenidir*Günümüzde güneş samanyolunun parçasıdır. Bu teoriler bilim diye okutulan bilgilerin zamanla itibar görmediğini gösterir.Sünnetullah:Kur an diliyle Allah(cc) ın kainatı belirli bir ölçü ve kanuna bağlı olarak yaratması.*Kim kendi dinini gerçekten iyi öğrenirse doğru yolu bulur.*Din eğitimindeki yaklaşımlar:-Teolojik -Fenomenolojik*Teolojik:İlahiyat eksenli yaklaşım.Kim hangi dini anlatıyorsa o dine inanarak ve tüm görüşlerini savunarak anlatmalı.Bu yaklaşım daha pedagojiktir.*Fenomenolojik:Din olgusal temelde araştırırlıp analiz edilmeli.Bu görüş batı dünyasının problemi ol.ort. çıkmış.*İslam:barış ve teslim olmak*Din eğitiminde mesele:Allah a inanan Ona teslim olan bir insan yetiştirmek.Bu eğitimin;Temel programı:Kur an İlk Öğr:Hz.Peygamber*deyn mastarından türeyen dain:hem borçlu hemde alacaklı demek.Bu açıdan din verdiği nimetlere karşılık insanın Allah a borç ödemesidir.*dane:hesaba çekmek *dane kökünden türeyen deyyan:hakim ,yargılayıcı *medinede dane den türemiştir *Medine:Hakimin bulunduğu ve adaletin uygulandığı yer*Medniyette dane den türemiştir ve dinin hayata yansıtılması demektir.*Fatiha daki din günü:hesabın görüleceği gün *Maun daki din:kıyamette görülecek hesap*Hz.Peygamberin son peygamber old.unutumamalı böylece insanoğlu yaşadığı sürece onun örnekliği ve eğitimciliği geçerli olur. alıntı
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
20 Şubat 2013, 14:18 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız Din Eğitimi ve Din Hizmetlerinde Rehberlik dersi videoları ... [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
27 Şubat 2013, 08:04 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız Din Eğitimi ve Din Hizmetlerinde Rehberlik 1.Ünite soruları 1)İnsanın insan olabilmesi için ne yapılması gerekir? Bütün duygularının dengeli bir şekilde ve müspet yönde eğitilip geliştirilmesi gerekir. 2)İnsanın içinde var olan,fert ve toplum olarak,hayatın tüm alanlarında kendisini gösteren duyguya ne denir? 'Din duygusu' denir. 3)Din duygusunu anlamak için ne yapmak gerekir? İnsanlığın miras olarak geriye bıraktıkları üzerine düşünmek yeterlidir. 4)İnsanlardaki inanç ve ibadet duygusunu yansıtan, arkeolojik kazı sonucu elde edilen eserler nelerdir? Nemrut Dağı'ndaki Tanrı Heykelleri,Budist Tapınağı,Sinagog.Kilise ve Cami resimleri. 5) (16)Nahl Suresi 78. ayette neden bahsedilir? İnsan doğduğunda hiçbir şey bilmez fakat o,'düşünme' ve 'öğrenme' yetenekleriyle donatılmış olarak dünyaya gelir.(Yeni doğan çocuk ve onun gelişim evreleri bu ayete en güzel örnektir) 6)Batı kaynaklarında 'eğitim kavramı' nasıl ifade edilir? Education. 7)Eğitim kavramının latince kökü nedir ve ne anlama gelir? Latince kökü 'educare'dir,'yetiştirmek,yönetmek,yönlendirmek ve potansiyelleri ortaya çıkarmak'anlamına gelir. 8)Teknik yönden eğitim ne ifade eder? Bir takım bilgi,hüner ve değerlerin genç nesle,çeşitli vasıtalarla amaçlı bir şekilde aktarılmasını ve özümsetilerek bir şahsiyet oluşturulmasını ifade eder. 9)Türkçe'de eğitim hangi fiilden türetilmiştir? 'Eğme' fiilinden. 10)Kültürümüzde eğitimi ifade eden kavramlardan biri hangisidir ve ne ifade eder? 'Edep'tir.Edep,hem tertipli ve düzenli olmayı,hem de haddini bilmeyi ifade eder. 11)Eğitim tanımları neye göre değişmektedir? Toplumların inançlarına,felsefelerine,ihtiyaçlarına ve insan konusundaki anlayışlarına göre değişmektedir. 12)Socrates'in insan anlayışı nedir? O'na göre insan bilgilerini doğuştan getirir.Kendi haline bırakılırsa kötülüğe meyleder.Yapılacak ilk iş,insana kendisini tanıtmaktır.Sonrada iyilik ve mutluluğu birlikte aramaya çıkmaktır. 13)Socrates insanı tanıma konusunda hangi yöntemi kullanmıştır? Socrates bu işi yaparken,soru-cevap metodunu kullanmış ve kesinlikle bir şeyler öğrettiği intibaını vermeden yapmıştır.Onun amacı bağnazlığa,çıkarcılığa meyletmeyen ve yaşadığı hayatı sorgulayan bir nesil yetiştirmektir. 14)Socrates'in öğrenci seçimi nasıldır? Önce öğrenci adaylarını yakındaki bir göle gönderip ne gördüklerini sorarmış.Eğer sırf kendisini görmüşse,öğrenciliğe kabul etmezmiş. 15)'Kendini bil' sözü kime aittir? Socrates'e. 16)'İlim kendini bilmektir' sözü kime aittir. Yunus Emre'ye. 17)E.Durkheim'in insan anlayışı nedir? Durkheim'e göre insan toplum içindir.Eğitimin amacı insanı sosyalleştirmektir.Bunun için toplumda oluşan değerlerin,yetişkinler tarafından genç kuşaklara bir şekilde aktarılması gerekir. 18)Durkheim'e göre insanın yetenekleri neye göre değişir? Sadece toplumun ihtiyaçlarına göre değişebilir. 19)Farklı eğitim tanımları nelerdir? 'İnsanın daha mükemmel bir hayat yaşaması için hazırlanmasıdır' 'Fertte gelişmesi mümkün olan bütün yeteneklerin en ileri noktaya kadar getirilmesi,yani mükemmelleştirilmesi ameliyesidir.' 'İnsanın bedensel,zihinsel ve manevi potansiyelini,hiç birini yok saymadan,birbirine paralel şekilde geliştirmektir.' 20)İnsanı yaratan,onu maddi ve manevi bütün potansiyellerle donatan;sonra peygamberleri vasıtasıyla rehberlik hizmeti sunan Allah(Taha20/50)insana,kendisini tanıtmak içinaçık ve net bilgiler vererek hangi noktalara dikkat çeker? Başta,insanı topraktan yarattığını bildirir(Fatır 35/11 : Ğafir 40/67 : Rum 30/30) İnsanın sıkıntılı,acılı ve imtihanlı bir hayat içinde olduğunu söyler.(Beled 90/4) İnsanın içine iyilik ve kötülük duygusunu birlikte vermiştir(Şems 91/8-10) 21)Batı dillerinde din için kullanılan kelime ve kökü nedir ne anlama gelir? 'Religion'kelimesidir ve kökü'religo'dur 'boyun eğmek,itaat etmek'anlamına gelir.Diğer bir kökü'religare' kelimesi de 'bağlanma' demektir. 22)Her ikisi de neye işaret eder? İnsanın zayıflığına ve tabiatüstü bir güce bağlanmasının zaruretine işaret eder. Hazırlayan: semaerdeger Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
27 Şubat 2013, 10:26 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız DİN EĞİT. VE DİN HİZ. REHBERLİK 1. ÜNİTE SORULARI aşağıdakilerden hangisi educare kelimesinin anlamları arasında değildir a-yetiştirmek b-yönetmek c-yönlendirmek d-yetişmek e-potansiyelleri ortaya çıkarmak ....... göre insan, bilgilerini doğuştan getirir yapılacak ilk iş, insana kendisini tanıtmaktır a-aristo v-sokrates ...... göre insan toplum içindir insanın yetenekleri, sadece toplumun ihtiyaçlarına göre geliştirilebilir. a-sokrates b-E. durkheim aşağıdakilerden hangisi batı dillerinde din için kullanılan kelimelerden biridir a-religion b-relidin kim görüşlerini üç hal kanunu dediği bir evrim süreciyle açıklamaktadır a-aguli b-auguste comte c-e. durkheim comte'n üç hal kanunu evrelerinden değildir a-teolojik b-**** fi zik c-pozitivist d-modernist teolojik safha içinde üçe ayrılır aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-politeizm b-fetişizm c-faşitizm d-monoteizm rönesansla başlamıştır olaylar sebep-sonuç ilişkisine dayanır bu anlayış tanrıya ihtiyaç duyulmadığı fikrini oluşturmuştur en sonunda haat felsefesi sunulur bunun adı "insanlık dini" dir yukarıda üç hal kanunlarından hangisinden bahsedilmektedir a-teolojik b-pozitivist ortaya çıkan olayları soyut kavramlarla açıklayan üç hal kanununda olan evre hangisidir a-pozitivist b-me ta fi zi k .......... her şeyin canlı olduğu inancıdır a-politeizm b-fetişizm ...... olayların görünmez varlıklar tarafından meydana getirildiği inancıdır a-fetişizm b-monoteizm c-politeizm ......... varlıkların tek ve büyük irade tarafından yönetildiği inancıdır a-monoteizm b-fetişizm islam dünyasında bazı kişiler maalesef hümanist olarak nitelendirilir aşağıdakierden hangisi bunlar arasında değildir a-şeyh galip b-yunus emre c-mevlana renan müdafaanamesi kimin eseridir a-ziya gökalp b-namık kemal eğitim mantığı olarak değerlendirecek olursa hangi yaklaşımın daha pedagojik olduğu söylenebilir a-teolojik b-fenomenolojik ..... terim anlamı; allahın peygamberler vasıtasıyla göndermiş olduğu emirlere inanarak, düşünerek ve severek kabul edip uygulamaktır. a-din b-islam c-ahlak egem yayınlarından bir soru aşağıdakilerden hangisi eğitim tanımlarını değiştiren bir faktör değildir a-toplumların inaçları b-toplumların felsefeleri c-toplumların birbirleriyle olan ilişkileri d-toplumların ihtiyaçları e-toplumların insan konusundaki anlayışları islamın bilime ve hikmete yer vermediğini savunan aşağıdakilerden hangisidir a-auguste comte b-ernest renan Kuranı kerimde hangi ayetinde insanın düşünme ve öğrenme yetisi ile donatıldığından söz eder? a-nahl-16/18 b-nahl-17/19 ………………ilahiyat eksenli yaklaşımdır. a-teolojik b-fenomenolojik c-teotalizm kim hangi dini anlatıyorsa o dine inanırak ve tüm görüşleri savunarak anlatmalı.bu yaklaşım………………………………dır. a-teolojik b-fenomenolojik c-pedagojik *din olgusal temelde araştırılıp analiz edilmeli *bu görüş ile batı dünyasının prob. Ortaya çıkmıştır. Yukarıdaki bilgi hangisinin açıklamasıdır? a-fenomenolojik b-pedagojik c-teolojik hangisi Türkçe eğitim fiilinin kökünden değildir? a-eğme b-eğmek c-edep eğitim anlamına gelen kavram ve deyimlerden değildir? a-edep b-adam olmak c-mürekkep yalamak d-terbiye e-eğilim kuranda Allahın eğitici olduğunu ve Rab ile ifade edildiği hangi sürede geçmektedir? a-isra b-fatiha c-mülk d-bakara *insan bilgilerini doğuştan getirir. *insan kendi haline bırakılırsa kötülüğe meyleder. *insana iyilik ve mutluluk tanıtılarak yönlendirilmeli Yukarıdaki özellikler kime aittir? a-sokrates b-aristotales c-farabi d-ibn Haldun Kur an diliyle Allah(cc) ın kainatı belirli bir ölçü ve kanuna bağlı olarak yaratmasıdr. a-kelamullah b-sünnetullah 'Kendini bil' sözü kime aittir? a-Socrates'e. b-yunus emre c-farabi 'İlim kendini bilmektir' sözü kime aittir.? a-Yunus Emre b-sokrates c-aristo tales d-ibn haldun insanın yeteneklerinin sadece toplumun ihtiyacına göre değişiceğini düşünen kişi? a-sokrates b-arısto tales c-durkheim d-farabi Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
06 Mart 2013, 12:44 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız DİN EĞİTİMİ VE DİN HİZ. REHBERLİK 2. ÜNİTE SORULARI ....... terim anlamı; bir toplumun ya da milletin inanç, fikir, sanat, adet, ve gelenekleri, maddi ve manevi değerlerinin tümüdür a-medeniyet b-kültür bir dinin ya da fikrin, maddi manevi boyutlarda, hayata yansıtılmasına ne denir a-ahlak b-medeniyet türklerin islamı kabul ettikten sonra verdikleri ilk eser hangisidir a-divan-ı lugatı türk b-kutadgu bilig dini motifin nasıl maddi ve manevi kültür unsuru haline geldiği şu ayette belirtilir "onların(varlıklı olanların) mallarında fakir fukaranın ve isteyenlerin hakkı vardır" bu ayet hangi sürededir ve kaçıncı ayettir a-zariyat/19 b-yasin/30 ........ "bilgi sevgisi" ya da "bilgiyi sevmek" demektir a-felsefe b-kültür peygamber efendimiz önüne elinde çürümüş kemikle çıkıp elinde ufalayarak "allah bunu böyle çürüdükten sonra diriltir mi diyorsunu" diye soru yönelten ve dirilişe karşı çıkan kimdir a-cabir b. hayyan b-ebu süfyan c-übey b. halef aşağıdakilerden hangisi din eğitimi temelleri arasında yer almaz a-psikolojik temel b-sosyolojik temel c-kültürel temel d-felsefi temel e-hukuki temel f-evrensel temel g-ekonomik temel h-iç çatışmalar temeli "benim bir karıncaya ulu nazarım vardır" sözünü kim söylemiştir a-edip ahmet yükneki b-yunus emre c-mevlana savunlan bir fikrin ve hareketin, dünyanın her yerinde kabul görmesi ve uygulanabilirliğini akla getiren kavram nedir a-sosyalleşme b-evrensellik kıt kaynakların sınırsız ihtiyaçlar karşısında adaletli bir şekilde dağıtımına ne denir a-ekonomi b-hukuk insanın "yüce bir kudret tarafından yaratılmış varlık " olduğunu düşündüğümüzde eğitimin tanımı "yaratıcının razı olacağı insanı ...... süreci" olarak tanımlanır a-uyum b-yetiştirme aşağıdakilerden hangisi bütün peygamberlere sorulan sorular arasında değildir a-gayp bilgisi b-ruh c-kıyametin kopuş vakti d-öldükten sonra dirilme meselesi aşağıdakilerden hangisi din eğitimcileri ve din hizmeti sunanların uyması gereken ilkeler arasında değildir a-hiçbir zaman ümitsizliğe kapılmamalı b-hidayetin allahın elinde olduğun bilmeli c-iyi niyet, hoşgörü ve sabırla görevine odaklanmalı d-arada sert tavırlarda bulunmalı e-yaptıklarının karşılığını allahtan beklemeli insan "sürekli gelişen ve değişen bir varlık " olarak telakki edilirse eğitimin tanımı gelişmeyi ve değişmeyi ........ süreci olarak yapılır a-uyum b-denetleme c-yetiştirme medeniyet....kültür ...tanımlanır... a.genel-özel b.özel -genel *insan doğuştan sosyal bir varlıktır. *onun fıtratında birlikte yaşama ve yardımlaşmaya meyil vardır. *hiç kimse yalnız yaşayamaz. *insan ister köylü olsun ister şehirli farkında olmadan birilerinin hizmetçisidir. -yukarda sıralanan maddeler kimin görüşleridir. a-yusuf has hacip b-ibn haldun c-farabi müslümanca nasıl ahlaklı olunacağının hadisler ışında didaktik şekilde anlatıldığı atabetül hakayık eseri kime aittir? a-hoca ahmet yesevi b-edip ahmet yükneki c-yunus emre aşağıdakılerden hangisi hoca ahmet yesevinin eserlerindendir? a-atabetül hakayık b-divan-ı lügatı türk c-divanı hikmet osmanlı dönemınde bazen camılerın avlularına bazende şehırde uygun gördüklere yere sadaka taşları dikerlermiş.bu sadaka taşlarını koyarken kimden nereden ilham almışlardır? a-ayet ve hadis b-halkın isteklerine c-görülen sadık rüyalardan sadaka taşlarının dikiliş amacı nedir? a-çevreye doğal bir güzellik katma b-şehirde çok bulunan taşı güzel amaçlar için kullanma c-ihtiyaç sahıplerine yardım Ne irfandır veren ahlaka yükseklik, ne vicdandır? Fazilet hissi insanlarda Allah korkusundandır. yüreklere çekilmiş farzetsin,havfı yezdanın ne irfanın kalır ne tesirin katiyyen ne vicdanın.. iş ahlakı ile ilgili dörtlük kime aittir? a-ibn haldun b-fuzuli c-yunus emre d-mehmet akıf ersoy Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
06 Mart 2013, 12:45 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız 2.ünitenin kitap soruları 1.hangisi dinin insan fıtratında varolduğunu gösterir? a.birisine yardım etmek b.cami yaptırmak c.bir dilenciye para vermek d.bir kaza anında yaratıcı 'ya sığınmak e.selam vermek 2.imkan ve ihtiyaçların eşit olmamasıyla ortaya çıkan problem en iyi şekilde nasıl çözülür? a.insanları ikna ederek b.ihtiyaçları kısarak c.imkanları artırarak d.baskı uygulayarak e.adaletle 3.batı medeniyetinin oluşumunda aşağıdakilerin hangisinin doğrudan etkisi yoktur ? a.yahudilik b.hristiyanlık c.islamiyet d.yunan kültürü e.roma hukuku 4.übey b.halef 'in dirilişi inkar etmesinin asıl sebebi nedir? a.kendi gücüyle yaratıcının gücünü mukayese etmesi b.herhangi bir diriliş görmemiş olması c.ölenlerle iletişim kurulamaması d.çürüyen bir şeyin yok olacağına inanması e.Hz.Peygamberi sıkıştırma düşüncesi 5.islam hoşgörü olayını aşağıdakilerden hangisiyle açıklamaktadır? a.affetme b.insan hakkı c.görmezlikten gelme d.zorlamama e.yardımcı olma sunan: makbergülü |
13 Mart 2013, 10:45 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız 3.ünitenin a.ö.f kitabı soruları 1.hangisi ,hz.peygamberin ilk tebliğe başladığı dönemdeki din eğitimini ,hedeflenen kitle açısından en doğru şekilde tanımlar ? a.genel eğitim b.örgün eğitim c.yetişkin eğitim d.yaşam boyu öğrenme e.özel eğitim 2.medrese öğretim prog.yer alan aşağıdaki derslerden hangisi mekasıd ilimleri arasındadır ? a.astronomi b.tefsir c.arapça d.matematik e.mantık 3.aşağıdaki eğitim ortamlarından hangisi yalnız hz.peygamber dönemine aittir? a.cami/mescit b.küttab/sıbyan mektebi c.suffa d.medrese e.tekke 4.darülfunun içindeki ulum-ı aliye diniye şubesi 'nin kuruluşu hangi yıldır ? a.1949 b.1924 c.1914 d.1900 e.1839 5.aşağıdakilerden hangisi tevhidi tedrisat kanunu 'nun hazırlanış amaçları arasında sayılamaz ? a.din eğitiminin kaldırılması b.laik eğitime doğru adım atılması c.daha nitelikli bir eğitim sistemi kurulması d.eğitim yöneyiminde birliğin sağlanması. e.eğitimde amaç birliğin sağlanması sunan: makbergülü |
13 Mart 2013, 11:33 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız DİN EĞİTİMİ VE DİN HİZ. REHBERLİK 3. ÜNİTE SORULARI peygamberimiz dönemindeki eğitim ne nitelikliydi a-dini b-mantıki c-ahlaki aşağıdakilerden hangisi mekke dönemindeki eğitim merkezleri arasındadır a-küttab b-suffa c-darü'l-erkam aşağıdakilerden hangisi medine dönemindeki eğitim merkezleri arasında değildir a-mescidi nebevi b-suffa c-darü'l-erkam yabancı kültürlere ait eserlerin toplanması hangi devirden itibaren başlamıştır a-abbasiler b-emeviler abbasiler devrinde kurulan "beytü'l-hikme"de toplanan eserlerin tercümesi yapılmıştır beytü'l-hikme nerede kurulmuştur a-mağrip b-horasan c-bağdat kurulan medreselerden en ünlü olanı hangisidir a-beytü'l-hikme b-nizamiye medresesi nizamiye medresesini kim kurmuştur a-kanuni sultan süleyman b-nizamü'l-mülk medreseler kaçıncı yüzyıldan itibaren kurulmaya ve gelişmeye başlamıştır a-X. yy. b-XI. yy. c-XIX. yy. ilk osmanlı medresesi nerede kurulmuştur a-izmit b-iznik c-istanbul dönemin en büyük medresesi olan "sahn-ı seman" hangi padişah zamanında kurulmuştur a-fatih b-kanuni süleymaniye medresesini kim kurmuştur a-kanuni b-yıldırım beyazıt osmanlılarda medreselerin ve dersleri okutan müderrislerin, merkezde bağlı oldukları kurum aşağıdakilerden hangisidir a-diyanet işleri başkanlığı b-şeyhlislamlık(meşihat) kurumu kadınların eğitim konusundaki olumsuzlukların ve kısıtlamaların temeli hangi anlayışa dayanır a-psikolojik anlayış b-sosyolojil anlayış c-geleneksel anlayış medreseler kaç yılında tevhidi tedrisat kanunu ile kapatılmıştır a-1922 b-1924 c-1926 aşağıdakilerden hangisi osmanlı devletinde medreselerin ilmi faaliyetlerin zayıflaması ve gerilemesinin sebepleri arasında değildir a-eğitim ve ilim anlayışının gelişmeye ve üretken olmaya kapalı olması b-rüşvet ve iltimas ile ilmi yetersiz kişileri göreve getirme c-medreselere talebin azalması medreselerde halka açık olan dersleri veren görevliye ne denir a-dersiâm b-suhte c-muid medreselerde müderrisin okuttuğu dersi tekrarlayan görevliye ne ad verilir a-mukim b-muid din kültürü dersi zorunlu olmaktan hangi yıl çıkartılmıştır ? a.1991 b.1990 c.1994 tevhidi tedrisat kanunun din eğitimi açısından en önemli maddesi hangisidir? a.3.maddesi b.4.maddesi c.5.maddesi suffada yetişen ve öğretmen olarak görevlendirilen sahabi hangisidir ? a.ebu hureyre b.muaz b. cebel Kurana göre insan dünyaya geldiğinde bilgiye sahip değildir.ancak eğitilebilecek özelliklerle donatılmıştır. bu hangi ayette belirtilir? nahl 16-78 hangisi küttabın diğer isimleri arasında değildir? a-mekteb b-taş mektebi c-sıbyan mektebi d-medrese e-mahalle mektebi yazının geliştirilmesi arapça gramerinin belirlenmesi hangi dönem ve kim tarafından gerçekleştirildi? a-abbasi nizamülmülk b-emevi- ebulesved eddueli c -abbasi-sibeveyh kelime olarak ders okutulan yer? a- küttab b-mekteb c-medrese d-suffa e-beytül hikme islamın altın çağı hangi dönem olarak adlandırılır? a-emeviler b-abbasiler c-tanzimat d-2.meşrutiyet hangisi yetişmiş talebe anlamına gelir? a-muid b-talebi ulum c-dersiam d-danişmend medreselerden mezun olan talebeler "matlab" adı verilen deftere isimlerini kaydettirirler ve atanma için sıra beklerlerdi bu usule ne ad verilir? a-meşihat b-medaris c-mülazemet çocuklara ilköğretim zorunluluğu hangi padişah getirdi? a-fatih b- kanuni c-2. mahmut d-2. abdulhamit Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
20 Mart 2013, 22:07 | Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: din eğitimi ve din hiz. rehberlik notlarımız DİN EĞİTİMİ VE DİN HİZ. REHBERLİK 4. ÜNİTE SORULARI aşağıdakilerden hangisi din eğitimi ve öğretiminde kullanılacak yöntem ve tekniklere esas teşkil eden ilkeler arasında değildir a-kapalılık b-bireysellik c-bütünlük d-açıklık e-amaca dönüklük din eğitimi açısından ....... insanı sadece birkaç yönü ile değil, bütün fıtri kabiliyetlerini geliştirmeyi ifade eden kavramdır a-bireysellik b-bütünlük eğitim öğretim sürecinde, öğrenme olayını gerçekleştirme amacıyla başvurulan tüm yollara ne denir a-öğretim yöntemleri b-amaca dönüklük aşağıdakilerden hangisi öğretim stratejileri arasında değildir a-sunuş yoluyla öğretim stratejisi b-buluş yoluyla öğretim stratejisi c-araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi d-açıklama-örneklendirme yoluyla öğretim stratejisi sunuş yoluyla öğretim stratejisinde nasıl bir yol izlenir a-tümevarım b-genelden özele sunuş yoluyla öğretim stratejisi arasında hangi öğretim yöntemi yoktur a-anlatım b-soru-cevap c-gösterip yaptırma d-gözlem gezisi buluş yoluyla öğretim stratejisinde hangi öğretim yöntemi yoktur a-soru-cevap b-örnek olay incelemesi c-problem çözme d-grup çalışması ve tartışma e-gösterip yaptırma özellikle din eğitimi ve öğretiminde yüzyıllardır cami kürsülerinden vaizler, minberlerden imam-hatipler, cemaate hitap ederken hangi öğretim yöntemini kullanmıştır a-anlatım yöntemi b-grup tartışma yöntemi c-soru-cevap yöntemi peygamber efendimizin kullandığı öğretim yöntemi hangisidir a-soru-cevap yöntemi b-grup tartışması yöntemi tartışma yöntemmini soru cevap yönteminden ayıran madde hangi şıkta verilmiştir? a-soru cevapta genelde öğretmen ve öğrenci arasında gerçekleşen bir etkileşim söz konusudur tartışmada ise çok yönlü bir etkileşim söz konusudur. b-tartışmada farklı bir etkileşim söz konusudur izleyizilerde olaya dahil olabiliyorken soru cevap sadece öğretmen öğrenci arasıdna gerçeklerşir ...............iki grubun bir konuyu karşıt iki tez halinde ele alarak dinleyiciler ve juri önünde savunmalarıdır. a-panel b-anektod kaydı c-münazara verilenlerden örnek olay incelemesi yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlardan değildir? a-seçilen konu öğretilen yaş grubuna hitap etmelidir b-olayın istenilen yönde gelişmesini sağlamak için kilit sorular hazırlanmalı c-empati yapılmalı d-öğrencilerin istedikleri çözümleme yolundan gitmelerine izin verilmeli aynı yaştaki iki çocuğun boyu ağırlığı saç renginin aynı olmaması farklılık göstermesi hangi ilke ile açıklanabilir? a-açıklık b-bütünlük c-bireysellik d-amaca dönüklük din eğitimi ve öğretimindeki ilkelerden değildir? bireysellik açıklık amaca dönüklük akıcılık bütünlük 'din, ne mahza tefekkür, ne sırf histir, ne de ancak amel' ifadesi kimindir? a) muhammed ikbal b) gazzali eğitimcinin, - zihnindeki bilgiyi ve gönlündeki duyguyu muhatabı ile paylaşırken üstü kapalı ifadelerden, anlaşılmaz terkiplerden, soyut ifadelerden kaçındığı - konuları anlatırken, somuttan soyuta, bilinenden bilinmeyene, yakından uzağa doğru bir yaklaşım sergilediği din öğretimi ilkesi hangisidir? a) bütünlük b) açıklık genel anlamda .......... , 'her şeyin, bir başka şeyle ilişkili ve bağlantılı olduğu' düşüncesinden kaynaklanır a) yöntem b) bütünlük eğitim öğretim sürecinde, öğrenme olayını gerçekleştirmek için başvurulan tüm yollara ne denir? a) öğretim yöntemleri b) öğretim stratejileri öğretim stratejileri hangi soruya cevap verir? a) nasıl öğretelim? b) ne öğretelim? öğretim stratejilerinden değildir? sunuş yoluyla öğretim stratejisi buluş yoluyla öğretim stratejisi görüş yoluyla öğretim stratejisi araştırma yoluyla öğretim stratejisi - konunun öğretmen tarafından öğrenmeye en uygun şekilde organize edilerek sunulduğu - açıklayıcı, yorumlayıcı bir yaklaşımla kavram ve genellemelerin öğretildiği - çeşitli örnekler, resimler ve şemalarla farklı duyu organlarına hitap etmeye önem verilen öğretim stratejisi hangisidir? a) sunuş yoluyla b) buluş yoluyla birçok kavram arasındaki ilişkilerin kurulması gerektiği ve kavramlar ile ilgili yeterli bilgiye sahip olunmadığı durumlarda, .................. öğretim stratejisi tercih edilir a) sunuş yoluyla b) buluş yoluyla öğrencinin, kendisine sunulan örneklerden yola çıkarak, öğretmenin rehberliğinde kavramlara ve genellemelere kendisinin ulaştığı öğretim strateji türü? a) buluş yoluyla b) araştırma yoluyla araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinde başvurulan öğretim yöntemlerinden değildir? soru cevap gözlem gezisi anlatım grup çalışması problem çözme ............ , bilgileridaha az bir zaman içinde ve kalabalık dinleyici kitlesi ile paylaşmaya imkan veren öğretim yöntemi hangisidir? a) anlatım b) grup tartışması sokrates yöntemi ve bulduru yöntemi olarak da bilinen öğretim yöntemi? a) soru cevap b) problem çözme .............. yönteminde, genelde öğretmen ve öğrenciler arasında bir etkileşim söz konusudur ............. yönteminde ise çok yönlü bir etkileşim söz konusudur a) tartışma - soru cevap b) soru cevap - tartışma namazın nasıl kılınacağı, haccın nasıl yapılacağı, Kuranın en güzel şekilde nasıl okunacağı vs. gibi pek çok konunun öğretiminde başvurulabilecek yöntem türü? a) gözlem gezisi b) gösterip yaptırma amacı, bir olay üzerinde somut hale getirilen bir mesele hakkında öğrencileri düşündürmek sebebiyle, empati yapma, alternatifleri düşünme, analiz etme, problem çözme, seçme ve karar verme becerilerini geliştirmek olan yöntem türü? a) örnek olay incelemesi b) gözlem gezisi Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Din Eğitimi ve Din Hizmetlerinde Rehberlik Ünite Soru-Cevapları | nurşen35 | Din Eğit. Ve Din Hiz. Rehberlik | 30 | 17 Ocak 2017 23:24 |
Din Eğitimi ve Din Hizmetlerinde Rehberlik 2012 Tek Ders Sınavı | nurşen35 | Din Eğit. Ve Din Hiz. Rehberlik | 1 | 17 Ocak 2017 21:48 |
Din Eğitimi ve Din Hizmetlerinde Rehberlik Ders Videoları | nurşen35 | Din Eğit. Ve Din Hiz. Rehberlik | 5 | 02 Ekim 2015 01:45 |
Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü | Medineweb | Din Eğit. Ve Din Hiz. Rehberlik | 70 | 22 Mayıs 2014 01:17 |
din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik dersi soru -cevap | makbergülü | Din Eğit. Ve Din Hiz. Rehberlik | 1 | 06 Mart 2013 10:50 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|