|
Konu Kimliği: Konu Sahibi EyMeN&TaLhA,Açılış Tarihi: 14 Temmuz 2015 (13:14), Konuya Son Cevap : 14 Temmuz 2015 (13:14). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
14 Temmuz 2015, 13:14 | Mesaj No:1 |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme TASAVVUF ÇIKMIŞ SORU VE CEVAPLARI ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme TASAVVUF ÇIKMIŞ SORU VE CEVAPLARI TASAVVUF 1. Tarîkatta pîrin veya şeyhin irşadla görevlendirdiği kişiye ne ad verilmektedir? A) Pîr-i muğan B) Derviş C) Sâlik D) Mürid E) Halîfe 2. Tarikat silsilelerinde birbirleriyle görüşmesi tarihen ve cismen mümkün olmayan kişilerin rüya yoluyla manen görüşmeleri ve feyz almalarına ne ad verilmektedir? A) Üveysîlik B) Fütüvvet C) Melamet D) Şuttâr E) Verâset 3. Tarîkata intisab eden şahıslar bulunduğu hale göre değişik isimler alırlar. Buna göre tarîkata girme arzusu taşıyan, fakat henüz tarîkata kabul edilmemiş olan kimseye ne ad verilmektedir? A) Tâlib B) Mürid C) Vâsıl D) Sâlik E) Müntehî 4. Tasavvufta mürid adayının şeyhe ve onun vereceği emirlere bağlı kalacağına söz vermesine ne ad verilmektedir? A) Neseb B) Silsile C) Telvin D) Bey’at E) Çile 5. Aşağıdakilerden hangisi tarikatlardaki maddi unsurlardan biri değildir? A) Hırka B) Tâc C) Kemer D) Şedd E) Fütüvvet 6. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde tarikat ve toplu zikri doğru olarak verilmiştir? A) Nakşibendiyye ↔ Semâ B) Kâdiriyye ↔ Hatm-i Hâcegân C) Halvetiyye ↔ Darb-ı Esmâ D) Yeseviyye ↔Zikr-i Kıyam E) Rifâiyye ↔Zikr-i Erre Talib: Tarîkata girme arzusu taşıyan, fakat henüz tarîkata kabul edilmemiş olan. Mürid: Bu isteği kabul edilip tarîkata alınan, mübtedi yani seyru sülûka yeni başlamış Sâlik: Seyr u sülûkunu devam ettirmekte olan, mutavassıt, yani yolun yarısına gelmiş Vâsıl: Seyr u sülûkünü tamamlayıp Hakka vasıl olan müntehîdir ki, nefsini terbiye etmiş ve vuslata ermiştir. Tekke, kıyafetler (Hırka, tâc, kemer,şedd, haydariye, tennure,kepenek, post,müttekamuin,alem,gül Deverân: Kadirî zikri Darb-ı esmâ: Halvetîlerin zikri Zikri Kıyam : Rifai Sadi zikri Zikr-i erre/zikr-i minşârî: Yesevî zikri Nısf-ı kıyam: Celvetîlerin zikri Hadrâ :Şazilîlerin zikri Semâ: Mevlevî zikri Hatm-ı Hacegân: Nakşibendi zikri 7. Tasavvufî düşüncede yaratılış (varlık) mertebeleri aşağıdaki terimlerden hangisi ile ifade edilir? A) Letaif-i ruhaniyye B) Etvâr-ı seb’a C) Tenezzülât-ı seb’a D) Hatemü’l-evliya E) Usûl-i aşere 8. Tasavvufî düşüncede velî ve velâyet kavramı ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) Velî, Allah Teâlâ’nın isimlerinden birisidir. B) Velâyet, kulun kendi nefsinden fânî ve Hak ile kaim olmasıdır. C) Tasavvufî düşüncenin temel konularından birisi de veli/velayet meselesidir. D) Sufiler veliliği umumi velayet ve hususi velayet olarak ikiye ayırmışlardır. E) Hâtemü’l-Evliyâ konusunu ilk defa gündeme getiren sûfî İbnü’l-Arabî olmuştur. 9. “el-Gunye li-tâlibî tarîki’l-hak”, “el-Fethu’r-rabbânî ve’l-feyzü’r-rahmânî”, “Fütûhu’l-ğayb” isimli eserleri bulunan sûfî aşağıdakilerden hangisidir? A) Ahmed er-Rifâî B) Abdülkādir Geylânî C) İbrâhim Desûkî D) Ömer el-Halvetî E) Ahmed el-Bedevî 10. Ahmed Yesevî’nin Türkler arasında en tanınmış halifesi aşağıdakilerden hangisidir? A) Süleyman Hakim Ata B) Bahâeddin Nakşibend C) Hacı Bayrâm-ı Velî D) Yûsuf el-Hemedânî E) Eşrefoğlu Rûmî 11. Halvetiyye Tarîkatının ikinci kurucusu (pîr-i sâni) aşağıdaki sûfîlerden hangisidir? A) Ömer el-Halvetî B) Yahyâ-yı Şirvânî C) Eşrefoğlu Rûmî D) Hacı Bayrâm-ı Velî E) Akşemseddin 12. Mevlevîlikte tarikatlaşma faaliyetlerini başlatan ilk isim aşağıdakilerden hangisidir? A) Mevlânâ B) Ahmed Eflâkî Dede C) Hüsameddin Çelebi D) Bahâeddin Veled E) Burhaneddin Muhakkık Tirmizi 13. Salikin ruhunda kötülüklerden iyiliklere dönüş arzusu başlayıp, kötü fiillerinden dolayı kendi kendini kınadığı nefis mertebesi aşağıdakilerden hangisidir? A) Nefs-i emmâre B) Nefs-i levvâme C) Nefs-i mülhime D) Nefs-i marzıyye E) Nefs-i zekiye 14. Aşağıdakilerden hangisi Abdulhalık Gücdevanî ve ondan sonra gelen büyükleri manevî terbiye ve kalbi zikirde tutma usullerini sistemleştirdiği on bir temel prensipten biri değildir? A) Hûş Der Dem B) Nazar Ber Kadem C) Halvet Der Encümen D) Vukûf-i Zamanî E) Edeb yâ hû Mesela Kadiriyyenin pîr-i sanîsi, İsmail-i Rumî ve Eşrefoğlu Rûmî, Halvetiyyenin pîr-i sanîsi Seyyid Yahya Şirvanî Bektaşîliğin ise, Balım Sultandır. 15. Tasavvuf kaynaklarına ait eser ve müellif eşleştirmelerinden hangisi doğrudur? A) Mevlânâ ↔Gülşen-i Râz B) Mahmûd Şebüsterî ↔Mantıku’t-Tayr C) Kuşeyrî ↔ Keşfu’l Mahcûb D) Muhâsibî ↔ Kûtu’lKulûb E) İbnü’l-Arabî ↔Füsûsu’l-Hikem 16. “el-Munkiz Mine’d-Dalâl” ve “Mişkâtu’l-Envâr” isimli eserlerin müellifi aşağıdakilerden hangisidir? A) Ebû Tâlib el-Mekkî B) Ebû Hamid Gazzâlî C) Ahmed er-Rifâî D) Bahâeddin Nakşibend E) Ahmed Yesevî 17. İslam düşünce ekollerinden hangisi nas ve rivayeti ön plana çıkararak hem akıl ve istidlâle hem de keşif ve ilhama tavır alır? A) Selefiyye B) Kelâmiyye C) Sûfiyye D) Cebriyye E) Kaderiyye 18. Kur’ân-Kerîm ile Hz. Peygamber’in sünnetini ahlâkın asli ve mutlak kaynağı olarak kabul etmekle birlikte Antik Yunan ve Helenistik Devir Felsefesi’nden de etkilenmiş olan ahlak anlayışı aşağıdakilerden hangisidir? A) Tasavvuf ahlâkı B) Geleneksel Ahlak C) Felsefî Ahlak D) Mistik Ahlak E) Kelâmî Ahlak 19. Aşağıdakilerden hangisi, “dünyevi kirlerden kalbi arındırıp saflaştırma” anlamı dikkate alınarak tasavvuf kelimesinin türediği kök olduğu iddia edilmiştir? A) Suffe B) Safâ C) Sûf D) Safevî E) Süfâne 20. Aşağıdakilerden hangisi sûfîlerin insan nefsindeki kötü huy ve sıfatların etkilerini izale etmek için kullandıkları kavramlardan birisi değildir? A) Tezkiye B) Tasfiye C) Riyazet D) Mücahede E) Tahakkuk 21. Tasavvufun konusu, gayesi ve metodu dikkate alındığında aşağıdakilerden hangisi söylenemez? A) Tasavvufun konusu genel anlamda Allah, varlık ve insandır. B) Tasavvufun gayesi ihsan mertebesine ulaşmaktır. C) Tasavvuf bilgi kaynağı olarak sadece keşf, sezgi ve ilhamı esas alır. D) Sûfîler, keşif ve ilham yoluyla elde edilen bilgi ve sezgileri Kur'ân ve Sünnet'e müracaatla düzeltmek durumundadırlar. E) Tasavvufun gayesi insan ruhunda gizli olan İlahi sırları ortaya çıkarmaktır. 22. Tasavvuf tarihinin gelişim seyri dikkate alınacak olursa hicretten sonraki ilk iki yıl tasavvvunun hangi dönemini içine alır? A) Tasavvuf dönemi B) Tarikatler dönemi C) Ashab-ı suffe dönemi D) Zühd dönemi E) Vahdet-i vücud dönem 23. Aşağıdakilerden hangisi tasavvuf dönemi sûfîlerinden biri değildir? A) Bâyezid-i Bistâmî B) Cüneyd-i Bağdâdî C) Yahya b. Muaz D) Hamdun el-Kassâr E) Muhyiddin İbnü’l-Arabî 24. Aşağıdaki isimlerden hangisi vahdet-i vücûd mektebi içinde ve İbnü’l-Arabî’nin takipçilerinden biri sayılamaz? A) Abdullah Salâhî-i Uşşâkî B) Sadreddin Konevî C) Davud Kayserî D) İsmail Hakkı Bursevî E) Ahmed Yesevî 25. Tekke ve dergâhların ihvanının âdâb ve yönetimine dâir ilk prensipleri vaz’ eden (belirleyen/tespit eden) sûfî aşağıdakilerden hangisidir? A) Haris b. Esed el-Muhâsibî B) Abdullah el-Ensârî C) Ebû Sa’id Ebû’l-Hayr D) Cüneyd-i Bağdâdî E) Maruf el-Kerh CEVAP ANAHTARI 1. E 2. A 3. A 4. D 5. E 6. C 7. C 8. E 9. B 10. A 11. B 12. C 13. B 14. E 15. E 16. B 17. A 18. B 19. B 20. E 21. C 22. D 23. E 24. E 25. C ALINTI... | |
Konu Sahibi EyMeN&TaLhA 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 6355 | 14 Temmuz 2015 13:14 |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 4214 | 14 Temmuz 2015 13:06 |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİN... | Erzurum Atatürk İlitam | EyMeN&TaLhA | 0 | 5098 | 14 Temmuz 2015 13:00 |
Ramazan-oruç ve çocuğa kazandırdıkları | Çocuk ve Aile Sağlığı | Mihrinaz | 2 | 2843 | 14 Temmuz 2015 12:23 |
çocuk eğitiminde ceza hiç mi olmamalı? | Çocuk ve Aile Sağlığı | EyMeN&TaLhA | 0 | 2538 | 14 Temmuz 2015 12:03 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİNLER TARİHİ ÇIKMIŞ SORU VE CEVAPLARI | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 0 | 14 Temmuz 2015 13:06 |
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİN FELSEFESİ ÇIKMIŞ SORU VE CEVAPLARI | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 0 | 14 Temmuz 2015 13:00 |
Atauzem 2010-2011 islam tarihi bahar dönemi bütünleme soru ve cavapları | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 0 | 11Haziran 2015 10:47 |
Atauzem 3. Sınıf Bahar Dönemi 2015 Final Soru ve cevapları | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 3 | 20 Mayıs 2015 09:48 |
Atauzem 2013-2014 güz dönemi bütünleme soru ve cevapları | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 2 | 27 Nisan 2015 12:03 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|