|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi: 21 Nisan 2013 (20:52), Konuya Son Cevap : 07 Ocak 2019 (20:23). Konuya 8 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
21 Nisan 2013, 20:52 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ ünite soruları İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ ünite soruları 1.ünite soru cevap...sabah /akşam grubu tüm soruları 1.-‘’Dinin Doğal tarihi’’ adlı eserinde ‘’Tek Tanrı inancı insanlık düşüncesini fakirleştirmiştir’’ diyen filozof kimdir? a-david humme b-aristo c-sokrates 2.İslam Düşüncesinin kaynaklarından biri değildir? -İslami kaynaklar – Yabancı kaynaklar – Müslüman milletlerin eski kültürleri – Yabancı eserlerin tercümesi – Hermes geleneği – Yunan Helenistik düşüncesi – Sasani düşüncesi -bizans düşüncesi –Hint düşüncesi 3.ortaçağın bitmesine sebep olan,müslüman filozof ve aydınların etkisinin büyük olsuğu hareketlerin adı nedir a.tanzimat,ıslahat fermanı b.rönasans ve reform 4.is.düşüncesini diğer,yunan çin,hind gibi düşüncelerden ayıran özelliği nedir ? kuran ve sünnetin islam düşüncesi oluşumuna doğrudan ve dolaylı etkide bulunması,diğer düşüncelerden ayıran özelliği 5.Yabancı eserlerin Arapçaya ilk tercüme girişimi hangi halife zamanı olmuştur? a- hz. ebu bekir b-hz. ali c-hz. ömer 6.hz ömerin tercume ettirdiği ilk eser olarak kabul edilen kitabın adı-dili? hüdayi name pehlevce 7.ilk sistematik tercüme faaliyeti kimin zamanında başladı a-hz ömer b-halid b velid c-mansur d-memun 8.Genelde yabancı eserlerin Arapça ya tercümesi ne zaman kabul edilir? a-halid b. yezid b-hz. ömer 9.İlk sistematik tercüme faaliyetleri ne zaman başlamıştır? a-halife mütevekkil b-darul hadisin açılması c-beytul hikme okulunun açılması 10.insanlık tarihinin bilinen en eski düşünce geleneği? hermes geleneği,saf felsefenin gelişmesine en çok etki eden düşüncedir 11.hangisi mütercimlerden değildir a.sabitibn kurra b.kura ibn sabit c.sinan ibn sabit d.zeyd bin sabit 12.Hermes geleneğinin tesirlerini özelde cerayan ettiği akımlardan değildir a-batınılık b-meşşailik c-durzilik d-ihvanu safa e-ismaililik 13.Sabi ve Süryani Mütercimler ilk dönem hangi dilin tercüme faaliyetlerinde bulunmuştur a-almanca b-arapça 14.Bugün bazı yazarlar, babilli, mısırlı ve yunanlı olmak üzere 3 ayrı hermesten bahsediyorlarsa da tek bir hermes vardır hangisidir a-babilli b-yunanlı c-mısırlı 15.hermesin hangi peygamber olduğu düşünülür? hz. idris 16.Aristonun hermenötik kitabı, Arapçaya hangi isimlerle çevrilmiştir? a-kitabül ibare b-kitabül ibre 17.İslam düşüncesinin en önemli yabancı kaynağı? a-hermes geleneği b-yunan helenistik düşünce 18.hangisi sokrat öncesi filozoflardan değildir? a-aristo b-tales c-fisagor d-empedokles 19.Tahkik ma li l hind eseri kimindir? a-biruni b-sokrates 20.İslam düşünce eserlerine doğrudan kaynaklık eden filozoflardan değildir? a-Spinoza b-eflatun c-Plotinus d-Galen 21.sokrat öncesi felsefecilerine ne ad verilir? Fizikçiler 22.Burada iki mektep kuruldu. Birincisi, Hristiyan kelamcısı Orijen in kurduğu ilahiyat mektebiydi. İkincisi de ammonius sacca sın kurduğu felsefe mektebiydi bu bilgiler hangi mektebe aittir a-harran mektebi b-antakya mektebi c-iskendiriye mektebi 23.sokrat felsefesinde doğa felsefesi neye dönüşür? a-insan felsefesi b-toplum felsefesi 24.sofistler grubunun temel felsefe konusu? a-tabiat b-insan c- tanrı 25.hermes geleneğinin tesirleri nerelerde görülmez a-batinilikismaillik b-dürzilik c ihvan sefa d- helenistik 26.yunan helenestik düşünce nezaman başlamış ve sona ermiştir? yunan helenistik düşüncesi mö6.yy dan taleslebaşalr ,aristonun ölüm yılı olan mö.324 yılına kadar süren devrtedir 27.enusivon ne demektir? hastane cingasapur mektebinde okutuldu 28.nusaybin dini mektebinin farsçadan arapçayaçevrilen en önemli eseri nedir? kelile ve dimnemi 29.hind düşüncesini geliştiren kimdir ve eseri nedir? biruni-tahkik malil hind 30.iskenderiye mektebinde yetiişen flozoflar? plotin,porphyry,proclus 31.iskenderiyye mektebinde olan hristiyan kelamcıs kimdir? a- soscois b-orijen 32.eflatunculuk aristoculuk nasıl çıkmıştır ? a- soscisin felsef mektebi kurmasıyla b-amonoius felsefe mektebi kurmasıyla 33.iskenderiye mektebi ne zamana kadar ayakta kalmıştır ? a-hz ömer devrinde murn fethiyle b -sıffın savaşına kadar 34.hristyanlığı ögretmek amaçlıiranda kurulan okul nedir? a urfa nusaybin mektebi b-cündişapur mektebi 35.cindişapur mektebinin dili neydi ? a- yunanca b-süryanice c-hindçe 36.bahteyşu ailesinden hekim yetiştiren okul hangisidir ? a-urfa nusaybin mektebi b- cündişapur medresesi 37.antakya mektebinin hocası kimdir ? a-yuhann b muasuye b süryani prabos 38.Peygamber ilk müslümanların sağlık ihtiyaçlarını bilimsel olarak çözmek için , Müslüman olmamış yakınlarından teyzesinin kocası Harise’yi ........................ medresesine tıp öğrenmesi için göndermişir a.harran mektebi b.iskenderiye c.cündişapur 39.1-iranlılar için hristiyanlığı öğretmek amaçlı açılmıştır 2-Son idarecisi Nersidir 3-Aristo mantığı ve Porfyyrıous un İSAGOJİ kitabı okutulmuştu Yukarıda bilgilerini verdiğim mekteb a-cundişapur b-antakya c-Urfa Nusaybin d-İskenderiye 40.müslümanlar iç savaşlar ve karışıklıklar sebebiyle siyaseten kaç partiye ayrıldılar seçenek yok hepsini istiyorum? 4 fırka hz ali muaviye hariciler sufiyye 41.Harran Mektebi en ünlü temsilcisi? a-Süryani Probus b-Sabit b Kurra c-Bahteyşu 42.hermenötik geleneğinin son temsilcisi hangi mekteptir? a-harran b-antakya 43.cündişapur mektebinde ağırlıklı okutulan ilim nedir ve orda yetişen meşhur tabib ailenin ismi... seçenek yoook... Tıp ve felsefe Bahteyşu Ailesi 44.eflatuncu aristo mantığının ortaya çıktığı mektep? a-antakya b-harran c-iskenderiye 45.temsilcileri sabit ibn kurra dır.hermenotik öğretinin sontemsilcisidir hangi mekteptir a.harran mektebi b.urfa mektebi c.antakya mek d.iskenderiye 46.Meşhur tabip bahteyşu ailesi hangi mektepte yetişmiştir.? a-antakya b-cündişapur c-harran 47.tıp eğitimi veren mektep? a-urfa b-cündişapur 48.nasturilik eğitimi için açıldı,en önemli bilgin süryani probustur..? a.harran mek b.antakya mek c.urfa mek 49.islam felsefesi müslümanlar ne zaman kullandı? a.12yy b.14yy c.18yy c.19yy 50.nebi(sas) hangi sahabeyi tıp eğitimi için nereye gönderdi? a-mus'ab b umeyr-medine b-muaz b cebelyemen c-harise-iran 51.şeriat aklın zahiridir akıl şeriatın batınıdır diyen düşünür? a.gazali b.razi c.aristo 52.düşünce hareketleri kimin zamanında ilim dalları haline gelmiş a.abbasiler b.emeviler c.dört halife 53.saf felsefe hangi YY İslam dünyasına girdi? a-H2-M8 b-H3-M9 54.filosofia kelimesini iilk kim kullandı? aristo eflatun fisagor 55.Felsefe insanın kapasitesi ölçüsünde sahip olduğu ve ebedi külli şeylerin hakikatlerinin mahiyetlerinin ve sebeplerinin bilgisidir. bu felsefe tanımını kim yapmıştır a-kindi b-farabi 56.hangisi yanlış bilgidir... hepsi doğru a.is.felsefesi müs.arasında kıblenin ve namaz vakitlerinin ayarlanması gibi sebeplerden b.tıp ilmine duyulan ihtiyaç c.fethedilen ülkelerin ilimlerininöğrenilmesi ve d.tercüme faliyetleri, is.felsefesinin doğuşuna zemin hazırlamıştır 57.Felsefe ‘’ Sanat eseri olarak varlıklar üzerine düşünme ve Yapıcı (es-sani)yı tanımaktır. bu felsefe tanımını kim yapmıştır a-ibn rüşd b-farabi 58.Felsefe ‘’ Sanat eseri olarak varlıklar üzerine düşünme ve Yapıcı (es-sani)yı tanımaktır. a.ibn hındu b.ibn haldun c.ibn rüşd 59.Felsefe ruhun ilim ve amelle terbiye edilmesidir. bu felsefe tanımını kim yaptı a-ibn rüşd b-farabi c-ibn hindu 60.indiye,inadiye,laedriye gibi alt kolları olan akım? a-Tabiyyun b-Reybiye c-Sofizm 61.eserlerinde,felsefe yerine hikmet kavramını kullanmayı tercih eden düşünür? a-kindi b-ibn sina 62.a-Deist düşünürlerdir b-Bilimi deney ve tecrübeye dayandırır c-Naturalistdirler yukarıda ki bilgileri verilen akım a-Meşşaiye b-işrakiye c-sofizm d-tabiyyun 63.Felsefe (hikmet) , Bizatihi vacibi vücud olan Hakk ın vücudunun, Vücud olarak bilinmesidir. bu kimin felsefe tanımıdır a-kindi b-ibn rüşd c-farabi 64.kimin tarifinde feylesof ilimde amacı gerçeği bulmak isteyen ve fiilde amacı ise gerçeği yaşayan kimse demektir. a-kindi b-farabi c-ibn rüşd 65.hikmeti bir fazilet iyi olanın tatbiki olarak görür..kimdir kindi ibni sina 66.Yunanlı şüpheci filozoflardan etkilenen Müslüman düşünürlerdir. Doğru ve hakikat hakkında insanın sabit bir bilgisi yoktur reybiyye sofizm işrakıyye 67.feylozofu Allahı en iyi bilen kişi diye tanımlayan? a-kindi b-farabi 68.eserinde felsefe kelimesini ve hikmet kelimesini kullanan düşünür ve esrlerinin ismi nedir kindi-risale fifelsefetil ulave ibni sina uyunul hikmemiyoksa kindi uyunul felsefe-ibni sina risaleyi hikmemi 69.Kuranı Kerimde kime hakim denilmiş ve hikmet verilmiştir? a-Zekeriye b-Lokman 70.antik çağda filozafa ne denirdi ? a-hakim b-filoz 71.Hiçbir şeyin doğrulanamayacağını savunanlardır. Onlara göre bir şeyin doğruluğu veya yanlışlığı hakkındaki deliller ve karşıt deliller eşit derecede geçerliliğe sahiptir. Batı felsefi kavramıyla ifade edilecek olursa bu akıma agnotisizm denebilir. bu akımın adı nedir a-bilinmezcilik(tekalüfi edile) b-sofizm 72.aşağıdakilerden hangisi hem filozof,hem doktordur? a-lokman hekim b-ibn sina c-farabi 73.sistematik olmayan akımlar hangileridir? a.dehriyye,maddiyye,muattıla b.rebiyye,tabiyyun,sofizm 74.yürüyücülük anlamına gelen felsefi ekol ve hangi felsefeyi benimsemişler,is.dünyasındaki tem kimdir? Meşşaiyye 75.Meşşai filozoflar kimi takip etmişlerdir? a-farabi b-aristo c-kindi 75.sistematik ekolleri yazın? Meşşaiyye İşrakiyye Rivakiyye |
Konu Sahibi Medineweb 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Medinewebli önlisans İlahiyat 1.sınıf öğrencileri... | İlahiyat Öğrencileri İçin Genel Paylaşımlar | nurşen35 | 87 | 33483 | 23 Mayıs 2015 21:53 |
Gülmek isteyenler tıklasın :))) | Videolar/Slaytlar | Kara Kartal | 3 | 4075 | 10 Mayıs 2015 16:16 |
Cumartesi Anneleri’nin ahı/Can Dündar | İslami Haberler | Medineweb | 0 | 2730 | 10 Mayıs 2015 16:13 |
Ayın Üyesi ''zeynepnm'' | Ayın Üyesi | 9Esra | 13 | 8956 | 30 Nisan 2015 14:29 |
Müzemmil suresi bize ne anlatıyor | Tefsir Çalışmaları | Medineweb | 0 | 3329 | 19 Nisan 2015 15:45 |
21 Nisan 2013, 20:52 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ ünite soruları 2.ÜNİTE SORULARI 1.kuranda düşünme etkinliği hangi kelimeyie anlatılmamıştır a.nazar,rey b.tefekkür ,tedebbür c.akıl,itibar d.fikir,beyin 2.kuranda ilim kelimesi kaç yerde geçer a. 700 b.750 3.Meşşai filozoflar insanda tümel bilgini oluşması ve aklın gelişmesini 4 evre ile açılklar hangisi bunlardan değildir? a-Kuvve halinde akıl b-Fiil halinde akıl c-Zorunlu akıl d-Meleke halinde akıl e--Müstefad akıl 4.mesela kuran yüce allah hakkında o göğe yükseldi,allahın eli gibi benzer ifadeler kullanılmış,bunlar, a.diğer kültür din ve medeniyetlerle karşılaşma b.dini metinlerin mahiyetinden kaynaklanan sebeplerdir 5.Aşağıdakilerden hangisi tabiatçı filozoflardandır? a-cabir b hayyan ve Ebubekir razi b-Kindi ve Ebubekir razi c-İbn haldun ve kindi d-Cabir b Hayyan ve Hay b yakzan e-Kindi ve Hay b yakzan 6.Aşağıdakilerden hangisi işraki okul kurucusudur? a-Şehabettin suhreverdi b-İbn Rüşd c-Farabi d-Fahreddin Razi e-Cabir b Hayyan ???7.hangisi is.yönelik saldırı ve eleştiride bulunan düşünce hareketi değildir a.dehriyye b.brahmanizm c.mecusilik d.batınilik e.maturidilik 8.Hangisi meşşai filozoflara göre tevili zorunlu kılan sebeblerdendir? a-Dinimetinlerde kapalı ifadeler b-Dini metinlerde müteşabihifadeler c-Dini metinlerde muhkem ifadeler d-İnsanların anlama kabiliyetlerin farklı olması e-Dini metinlerin zahiri ile çelişkili gibi duran ifadeler 9. işraki okul kimi kendilerine model almışlardır a-eflatun b-aristo 1 0.evrenin zamanın eseri olduğu şeklinde görüşleri vardır a.batınilik b.dehriyye ??11. islam düşünce sisteminde sosyal bilimler kavramı ne zaman ortaya çıkmıştır? a-klasik dönem, b-modern dönem 12..........ana eseri Hikmetül işrakrasyonel bilgi kanalıyla gerçeğe ulaşmanın imkansız olduğunu savunur a-suhreverdi b-farabi 13.........insanın dış dünyadan başlayıp duyu, hayal, müfekkire güçlerinin kullanılmasıyla heyulanı aklın faal akılla ilişkiye geçerek en yetkin külli bilgiye ulaşmasıdır. a-iktibas b-ittisal 14.Evren en dışta sabit yıldızlar feleğinin ve merkezde ise dünyanın bulunduğu, iç içe geçmiş eş merkezli feleklerden oluşmuştur. hangi filozofların evren anlayışıdır a-meşşai b-dehriyye 15.tasavvufun ortaya çıkış sebebi nedir a.iç karışıklıklar b.fetihlerden sonra gelen zenginleşme ve dünyevilik 16.kindi,farabi,ibn sina,bacce hangi okulun temsilcileridir a. meşşai b.işrak 17.Molla Sadra hangi okulun temsilcisidir? a-İşraki b-Dehriyyun c-Tabiatçı d-Meşşai e-Haşeviye 18.is.düş. tarihinde,dehriiyye akımının temsilcisi kimdir a.bacce b.ibnu ravendi c.ibni sina 19.kelam ilminin cevap verdiği ekollerden değildir a-mecusilik b-brahmanizm c-zeydiyye 20.Varlığın meydana gelişini beş ezeli ilke ile açıklamaktadır. Bunlar; -yaratıcı, -Tanrı, -Ruh, -madde, -mekan ve zamandır. kimler böyle açıklamıştır a-dehriyye b-tabiatçılık 21.peygamberliği Allahın adalet sıfatına aykırı bulan grup a-dehriler b- brahmaniler 22. alemin ezeliliğini ve maddi evrenin ötesinde akıl, ruh ve Tanrı gibi manevi hiçbir varlığın bulunmadığını ileri sürmüştür.Evrende ayrı bilinçli ve irade sahibi Tanrı fikrini reddetmiştir.yukarıda bahsedilen hangi okuldur a-işrakiyye b-dehriyye 23.hangisi meşşailere göre nazari ilim değildir a. matematik b.siyaset c.fizik d.****fizik 24.meşşai filozoflar vahyin gerçekleşme sürecini ne ile açıklarlar a.ittisal teori b.içgüdüsel teori c.hiçbiri 25.meşşai filozoflar; peygamberlik kurumunu kabul ederler ve felsefi olarak savunurlar. a-doğru b-yanlış 26.islamın diğer inançlar yaşadığı tartışma konularının en derini a-tabiatçılık b-teslis inancı 27.meşşailer tanrıyı hangi şekilde anmazlar? a.zorunlu varlık b.ilk muharrik c.sonsuz nur d.akil ve makul 28. Nurlar hiyerarşisi hangi okulda vardır? a-İşraki b-Meşşai 29. Hangisi İslam felsefe okullarından bir değildir? a-Dehrilik b-Tabiatçılık c-İşrakilik d-Meşşailik e-Rivayetçilik 30.hangi konu meşşailerle kelamcılar arsında sürekli tartışma konusu olmuştur a.evren anlayışı b.insan anlayışı c.akıl anlayışı 31. Hangisi İslam Düşünce okulları arasında sayılmaz ? a-Felsefe b-Tasavvuf c-Hiçbiri d-Hadis e-Kelam 32. mistik düşünce,deruni sezgi hangisine ait a.işraki (işraki =tasavvuf=mistizm) b.dehriyye 33.Düşünmeye ve araştırmaya muhtaç olmayan keşf yoluylahakikatin bilgisine ulaşma düzeyine yükselmiş olan kişiye ne denir a-müteellih b-müktesip 34. işraki okul varlığın ortaya çıkışını hangi teoriyle açıklamışlar a.sudur teorisi b.akıl teorisi c.hiçbiri 35. sudur teorisi kime aitti... a.farabi,ibni sina b.razi,ibni sina 36. kelam okullarının ortaya çıkışında siyasio olaylar etkilidir doğrumu yanlışmı 37.Yıldızlar ve ateş gibi varlığı başkasından olanlar ise ..... nurdiye adlandırılır a-gök b-arazi 38. Yüce Allah, Melekler, idealer ve insani nefisler saf nuru temsil eder. a-doğru b-yanlış 39. hakikatin hakikatle çelişmeyeceği ilkesi hangi düşünce okulunun ilkesi a-meşşai b-işraki 40. esfarul erbaa kimin eseridir ve ne kitabıdır a.molla sadra-biyografi b.molla sadra-eleştiri 41. is.düşüncesinde felsefenin yemel vurgusu.,tasavvufun temel vurgusuakıl ve aşktır. 42. müs.filozoflar felsefenin hangi boyutlarını önemsemişlerdir a.birikimsellik b.evrensellik c.süreklilik d.hepsi e.hiçbiri 43. a.islam felsefesi b.kelam c.tasavvuf d.hadis hangisi islam düşünce disiplinlerinden değildir a.yalnız d b.a ve b c.a,b,c d.b,c,d 44.dehriliği en çok eleştiren felsefe akımlarından DEĞİLDİR a-kelamcılar b-meşşailik c-işrakilik |
21 Nisan 2013, 20:53 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ ünite soruları 3.ÜNİTE SORU-CEVAPLARI 1.inanma eylemi dini metinlerin.......bağlı iken,düşünme eylemisebep sonuç ilişkilerini dikkate alarak olayları.........amaçlar a.itaat-bireysel algı b.anlaşılması-açıklama 2.hangisi inanma eyleminin amacıdır a.olup biten b.yatay algı c.açıklama d.soru sorma e.dikey algı 3.hangisi düşünme eylemi içindedir a.anlama b.değer ve semboller c.mutlak ve tarihsel nedenler d.metin 4.kainattaa olan biten herşeyi allah ezelde yaratmıştır,insan rüzgarın önündeki yaprak gibidir bu hangi eylemdir a.değer semboller-yorum b.inanma-açıklama 5.bilinçli itaate genelde ne denmiştir? a.taklidi iman b.taassup c.ilmel yakin. 6.dilleri dünyaya ve varlığa yönelik perspektifler olarak ele almak a.w.humbolt b.w.jung 7.İslam düşüncesi kültürel gelenklerin aracılığı ile varlık kazanmıştır Bunların en başında ....gelmektedir? a-Glenekgörenek b-Dil c-Yabancı kültürler 8.kuranın arapçanın söyleme imkan ve gücünü en üst seviyeye çıkarması hangi özelliğinden kaynaklanır a.nass olması b.tarihi olması c.edebi bir mucize olması 9.birşeyi bizim görüş alanımıza getiren şeye işaret eder? a. ön yargı b.ön sezgi c.islam düşüncesi 10.Aşağıdakilerden hangisi dillerin önyargılarından değildir? a-Mitolojiler b-Tarihsel tecrübeler c-Tercümeler d-Entellektüel bilimsel birikimler e-Kıssalar 11.eski kültürler içinde yeralan ön yargılardan hangisi doğrudur a.kıssalar b.mitolojiler c.entellektüel birikimler d.bilimsel birikimler e.tarihsel tecrübeler f.hepsi 12.dini düşünce din diline göre varlık ve şekil kazanır diyerek nassların zahiriyle ilgilenmiştir a.ibn hazm b.farabi c.mutezili 13.Hanefimaliki ve şafi gib mezheplerin kıyas fikrine tepki veren Zahiri mezhebin mensubu? a-İbn Hazm b-Gazali c-İmam Maturidi 14.ibn hazm ve gazzalinin düşünceleri nasıl bir düşünme eylemini doğurmuş a.dinden düşünceye eylemi b.düşünceden dine eylemi 15.hüküm yalnızca allahındır a.zahiriler b.hariciler c.batıniler 16.kuranın insan aklına uygunluğu ve rasyonaliteyi savunmuşlardır a.mutezili-maturidi-maliki b.maturidi-mutezili-eşari 17.Farabi ve İbn Sinaya yönelttiği eleştirilerde Gazalinin düşüncesi? a-Yabancı dillerden çevrilen metinler ile dini metinler arasındaki fark b-Zahiri anlama göre düşünmeleri c-Düşünceden Dine yönelimleri 18.İslamın hristiyanlıktan ayrıldığı en önemli nokta? a-Fıtrat b-Vahiy 19.ludwing witgwnstein geliştirmiştir a.akıl oyunları b.dil oyunları 20.Hayy b. Yakzan kimin eseridir? a-ibn tufeyl b-farabi 21.Sokrat ve Platon a göre Şehir Diyolojik bir ortamdır a-doğru b-yanlış 22.hakikat hakikate zıt olamaz,hakikatler yabancı kültür etrafında keşfedilmiş olsa bile alınmalıdır a. ibn hazm b.ibn rüşd 23......kavramı daha çok Kur an metnini dilsel ve tarihsel boyutlarıyla anlamayı ifade eder a-tefsir b-yorum 24.Gazzalinin el-Munkiz mined dalal adlı eserinde yazdığına göre Kuran ı anlamak nasıl olur ? Tefsirden ziyade yorumlamakla.. 25.bazı ayetleri felsefi kavramlarla tefsir etmişlerdir a.gazali-inb sina b.farabi-ibn rüşd 26.......gelişim bir bakıma ormana üstten bakıştır.Basiret sezgi ince düşünce öngörüile yaklaşım önerilir..tanımı hangisine aittir a-Kuramsal gelişim b-Pratik gelişim 27.kimin Şifa adlı eserinin “Peygamberliğin kanıtlanması’’ kısmında kutsal metinlerin ancak felsefi düşünmeye meyilli insanların fark edebileceği bir takım işaretler sunduğunu belirtir. a-farabi b-ibn tufeyl c-ibn sina 28.Kuran vahyinin insanlığa gönderilme amacı...düzeyinde cerayan eden haksızlıkların giderilerek ....tecelli etmesidir? a-hak-hakikat b-Hakikat-hak |
21 Nisan 2013, 21:03 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ ünite soruları İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 4. ÜNİTE SORULARI Süleymaniye kütüphanesinde bulunan yazma mecmuasındaki kindinin eserleri ilk defa bütün halinde Abdulhadi Ebu Ride Resail el-Kindiel-Felsefiye adı altında yayınlamıştır. a-doğru b-yanlış Risale fi hududi’l-eşya verusumiha adlı eseri kindi hangi alanda yazmıştır a-felsefe b-fizik kindinin tercüme anlayışı nasıldı ? a.doğrudan tercüme yapardı b.yapılmış tercümeleri düzenlerdi kitabül ibane kindinin hangi alandaki eseridir a-psikoloji b-felsefe c-fizik Kindiye göre matematik 4 disiplin içerir hangisi bunlardan değildir? a-Aritmetik v-Geometri c-Astronomi d-Müzik e-Fizik kindiye göre en şerefli ilim? a-kelam- b-**** fizik ikinci muallim ismi verilen kişi kimdir a-farabi b-kindi farabinin müzik alanındaki eseri hangisidir a-musik b-musikal kebir Dini bir telakkinin dışına çıkarak ahlakı bir felsefe problemiolarak tartışan ilk Meşşai filozofunun ....... olduğundan şüphe yoktur. a-kindi b-ibn sina Kindi **** fiziğin en temel problemlerinden biri olan Allah-alem ilişkisinin yorumunda Aristocu doktrinden tamamen ayrılarak, bu meseleyi ..........doğrultusunda temellendirmeye çalışmıştır. a-fizik ilkeleri b-islam ilkeleri İbn Sina ya göre nefs her insanın.......sözüyle ifade ettiği şeydir. a-ben b-birlik Hangisi türk kökenli filozoftur? a-Farabi b-İbn Sina c-Kindi d-İbn tufeyl e-İbn Bacce Nefsin mahiyeti işlevleri arınmasının yol ve yöntemlerini İLK olarak belirleyen filozof? a-Aristo b-İbn Rüşd c-Farabi d-Kindi e-Platon Farabinin ilim tasnifi arasında yer almaz? a-Dil b-Matematik c-Mantık d-Fizik ve m e t a f i zi k e-Bedevi ilimler Hangisi Farabinin nübüvvet ile ilgili görüşlerinden etkilenenler arasında yer almaz? a-St Thomas b-Spinoza c-İbn Meymun d-Kindi Batıda 17.yy kadar etkili olan tıp fakültelerinde ders kitabı olarak okutulan el kanun fit -tıb kimin eseridir? a-İbn Haldun b-İbn Bacce c-İbn Sina d-Ebu bekir Razi e-İbn Rüşd El medinetul fazıla isimli eser kime aittir? a-Farabi b-İbn Rüşd c-İbn Sina d-Kindi e-Platon Farabi faziletleri 4 katagoriye ayırır hangisi bunlardan değildir? a-İnsani b-Fikri c-Nazari d-Ameli e-Ahlaki Kutsi akıl kavramı tanımı hangi filozofa aittir? a-Spinoza b-Descartes c-İbn Sina d-Farabi e-Kindi Sezgi ve düşünce özünde birdir.Peygamberlerin doğuştan getirdiğ bilgi ve yetenekleri sıradan insandan üstündür Yukarıda görüşleri verilen filozof? a-İbn Sina b-İbn Rüşd c-Farabi d-İbn Haldun e-Kindi İbn Sinaya göre akıl çeşitleri arasında yer almaz? a-Beyani b-Meleke halinde c müstefad akıl d-Fiil halinde akıl e-Bilkuvve akıl Felsefenin temel konularında okuyucuya bilgi vermek için yazılmış ibn sinanın eseri hangisidir a-hay b. yakzan b-en necat Uyunül’l – hikme kimin eseridir a-farabi b-ibn sina İnsanın her çeşit bilgiye ulaşabileceğini söyleyen .......Bilmenin zihnin soyutlama yapmasıyla başladığını belirterek bunu idrak terimiyle ifade eder. a-farabi b-ibn sina El- Hikmetü’l – merikıyye kimin eseridir a-farabi b-ibn sina c-kindi Farabiye göre her insanın nihai hedefi......olmaktır. a-zengin b-bilgili c-mutlu Felsefe alanında Farsça yazılmış ilk ansiklopedik eser ve yazarı kimdir a-daniş name-i alai- ibn sina b-daniş name-i alai- farabi kime göre devlet iki şekildir ve( bunlar erdemli devlet ve erdemsiz devlet olarak ayrılır) a-kindi b-ibn sina c-farabi Farabi ve İbn Sinanın temsil ettiği sudur anlayışına tepkilerin zirvesinde .....bulunur? a-Gazali b-İbn Rüşd Muallim sani(ikinci muallim) olarak tanınan filozof? a-Farabi b-Aristo c-İbn Sina d-Kindi Kimin biyografisiniEbu Ubeyd el-Cüzcani yazmıştır. a-ibn sina b-farabi c-kindi |
21 Nisan 2013, 21:03 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ ünite soruları 5. ÜNİTE SORULARI hangisinin endülüsün felsefe geleneğinin en özgün örneklerini sunmasının nedeni olduğu söylenemez? a-felsefi çalışşmalarında fiziği öncelemeleri b-astronomi çalışmalarında dünya merkezli taasarımı tartışmaya açmaları c-coğrafi olarak avrupada bulunmaları d-ahlak ve siyaset konularına önem vermeleri hangisi baccenin nitelendirdiği akli yetkinliklerden değildir a.nuzzar b.cumhur c.sueda d.suradan insanlar e.tasavvufçu f.mutlu insanlar tabiat ve matematiklsel bilimlerle uğraşan kimselerdir a.sueda b.cumhur c.nuzzar d.hiçbiri ibni baccenin savunduğu teoridir a.keşf ve müşahade yolu b.teorik bilgilenme ve entellektüel yetkinleşme hangisi endülüslü filozoflardan değildir a-ibn rüşd b-ibn haldun c-ibn bacce d-ibn tufeyl endülüslü filozoflar hangi felsefi etkileri ayıklamaya çalışmışlardır? a-aristocu b-yeni eflatuncu hangisi ibn baccenin eserlerinden değildir a.risaletül veda b.tedbirül mütevahhid c.ittisalül akl d.kitabünnefs e.faslul makal endülüslü filozoflarda hangi konular ön planda değildir a.akıl b.ittisal c.mutluluk d.eğlence e.siyasal yaşamla ilgili konular ibni baccenin felsefesinin temel konusu nedir a.siyaset b.akıl c.insan ve insan mutluluğu batı kültüründe avempace ismiyle tanınan filozof? a-ibn rüşd b-aristo c-ibn bacce devlet yönetiminde vezirlik yapmış, müzikte otorite kabul edilen ve kur'an hafızı olan endülüslü filozof kimdir? a-ibn rüşd b-ibn bacce batı islam dünyasında ilk yetişen filozof kimdir? a-kindi b-farabi c-ibn bacce d-ibn rüşd ibn bacce şerh yapma tarzında kimi model alır? a-aristo b-farabi c-ibn rüşd ibn baccenin Aristocu plan üzerinde nefs ve güçlerini ele aldığı tamamlanmamış eseri aşağıdakilerden hangisidir? a-fi'l gayreti'l insaniye b-kitabünnefs ibn bacce temel yapısı ile insanı neye benzetir? a-tabiata b-kainata ibn bacceye göre ,maddilik ile hiçbir ilgisi olmayan -kendi idrakinin bilincinde olan idrak hangisidir? a-duygusal idrak b-mantıksal idrak c-akli idrak erdemsiz toplumda yalnız başına kalan filozofun mutluluğa nasıl ulaşacağı hangi filozofun konu alanıdır a.bacce b.tufeyl c.ibn rüşd aklın yetkinleşme sürecitemelini duyu verilerinde bulmaktadır bu yönüyle baccenin bilgi kuramıkime benzemektedir a.gazzali b.aristocu c.eflatuncu ahlak siyerdemli veya bozuk yönetim konularında bacce kime benziyor a.ibn rüşd b.farabi c.gazali tabip ve fakihtir a.ibn tufeyl b.ibn bacce hak b.yakzanda eleştirdiği fililozoflardan değildir a.ibn rüşd b.bacce c.farabi d.ibn sina hak b.yakzanda salaman kimi temsil etmektedir a.akledenleri b.dinin zahirine bağlı geniş kitleleri Aristo’nun felsefi doktrinine sadık kalarak eserlerini şerhettiğinden İslam aleminde ‘şarih’, Latin dünyasında ‘commentator’ unvanıyla tanınmıştır. a-farabi b-ibn tufeyl c-ibn rüşd aşağıdakilerden hangisi hem tabib hem de fakih değildir? a-ibn rüşd b-ibn bacce c-ibn tufeyl ibn rüşdle ilgili hangisi yanlıştır a.meşşai okulun son temsilcisi b.filozof,fakih ve hekimdir c.tasavvuf ehlidir d.islam aleminde şarih olarak bilinir e.fıkıhla ilgilenmiş f.işbiliye ve kurtuba gibi ilim merkezlerinde kadılık yapmış akli mutluluğa akıl olmadan ulaşmayı imkansız gören ve bu konuda gazzaliyi eleştiren endülüslü filozof? a-ibn tufeyl b-ibn bacce hangisi ibn rüşdün mukayeseli fıkıh kitabıdır a.faslul makal b.el keşf c.bidayetül müctehid hangisi ibn rüşdün gazzalinin tehafütül felasifesine reddiye olarak yazdığı eserdir a.elkeşf b.faslul makal c.tahafütü tehafütül felasife ibn rüşdün küçük şerhlerinde görüşlerine daha yakın olduğu filozof a-aristo b-ibn bacce küçük şerhlerle ,orta şerhler arasında...vardır? a.benzerlik b.farklılık lafzi tefsir gibi olan şerh hangisidir? a.küçük şerh b.orta şerh c.büyük şerh hangisi ibn rüşdün,çağdaş diye atıfta bulunduğu felsefecilerden değildir? a-farabi b-ibn sina c-ibn bacce d-ibn tufeyl ibn rüşd hangi aristo felsefesinin temel kavramlarını analiz eder a.kuvve,nefs,ilk madde,suret b.keşf,müşahade c.yalnız adam ,mütavahhid ibn rüşde göre nefsin akli kısmının kendisiyle özdeşleştirdiği erdem hangisidir? a-şecaat b-hikmet c-iffet din ve felsefe ilişkisini incelediği eser hangisidir a.el keşf b.faslul makal insan için4 tür mükemmellik,erdem kategorisi vardır,hangisi zirveyi oluşturan yetkinliktir a.ameli b.ahlaki c.nazari d.teorik yetkinlik ibn rüşde göre siyasi organizasyon ......ibn baccedende bu konuda ayrılır... a.serbest olmalıdır. b.mecburidir. ibn rüşde göre felsefe ve din nasıl bir ikilidir? a.zıt fikirli b.süt kardeş gibi. İbn Rüşd ün Kudema olarak adlandırdığı Aristo sonrası İki önemli kaynağı? a-Themıstus-Aleksander b-Thephrastus-Ebul ferec İbn Rüşdün şerh tekniklerinden değildir? a-Kavramsal analiz b-Aristo sonrası tarihsel birikimin analizi c-Sistematik eleştiri d-Meşriki hikmeti elde etmede manevi tecrübe e-Problemler ve kavramlar üzerinde sistem içi vurguların değiştirlmesi İbn Bacce felsefi alanda takib ettiği ve model olduğu filozoflar sırasıyla hangisidir? a-İbn Rüşd-Farabi b-Farabi-İbn Rüşd c-İbn Bacce-Farabi İnsanın en yüksek ve yetkin boyutu..... en emel fiili.... a-Akıl-tümel kavramlar b-Mutluluk-Duyusal kavramlar Mutasavvıfların önerdiği mutluluk yollarından değildir? a-Keşf b-Müşahede c-Zevk d-Müstefad Akıl Erdemsiz toplumda erdemli yaşamaya çalışan kişi İbn Bacce hangis isimlerle adlandırmamıştır? a-Mütevahhid b-Yalnız adam c-Ayrık otu d-Nevabıt e-Mutasavvıf Muvahhidlerin eylemleri nasıl isimlendirilir? a-Tıbbun nufüs b-Nefis Terbiyesi c-Bencillik İbn Tufeylin felsefe anlayışı? a-Meşrikilik b-Meşşailik c-İşrakilik Latin dünyasında Awempace lakabı ile tanınır, müzikte otoritedir,Hafızdır? a-İbn Sina b-İbn Bacce c-İbn Rüşd İbn Bacce e göre Yetkinlik bakımında en düşük seviyede olan akli yetkinlik? a-Cumhur b-Nüzzar c-Süeda Doğuda Şarih ünvanı,Batıda Commentator olarak tanınır a-İbn Sina b-İbn Rüşd c-İbn Bacce İbn Rüşd ün küçük şerhlerinden hazf ve asıl metni atlayarak hazırladığı örnek kitabı? a-Kitabun nefs b-es-Simaut -tabi ibn rüşd fıkıhla felsefe arasında benzerlik olduğunu neye dayandırarak savunur cevap: Kuranda Tevile teşvik olması hem de ''ey basiret sahipleri ibret alın ''ayetini baz alır ibn rüşdün açıkca eleştirdiklerinden değildir? a.çağdaşlar b.yunan filozoflar c.aristo d.ibn sina |
21 Nisan 2013, 21:03 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ ünite soruları 6. ÜNİTE SORULARI cemaleddin afgani kiminle birlikte Müslümanları batı’nın sömürgeciliğine karşı harekete geçirmeyi hedefleyen El-Urvet’ul Vüska’yı çıkardı. a-muhammed abduh b-muhammed ikbal “Yaşayanlara Çağrı“ isimli eser kimindir a-muhammed abduh b-roger garaudy kimin En önemli eseri materyalistlere karşı yazdığı er-Redd ala’d Dehriyyun adlı kitabıdır. a-babanzade ahmet naim b-cemaleddin afgani Muhammed İkbal’e şiir, mistisizm alanlarında en büyük etkiyi ................’nin yaptığı görülür. a-mevlana Celaleddin-i Rumi b-ahmet fakih c-sultan veled Sorbanne’de felsefe alanında doktora çalışması yapan ilk Türk öğrenci olan kimdir a-mehmet akif b-nurettin topçu *................'nin dini fikirleri akılcı ve bilimseldir. Açıklamalarında akli ve nakli delilleri birlikte kullanır. *Rumca, Arapça, Fransızca, Rusça bilmesi sayesinde hem Yunan felsefesini ve İslam felsefesini hem de Batı felsefesini kaynaklarından tetkik etmiştir. a-nurettin topçu b-ismail hakkı İzmirli kimin İslamcı düşünceye geçişi Muallim Naci vasıtasıyla olmuştur a-mehmet akif ersoy b-nurettin topçu c-ismail hakkı izmirli *İslam Milletinin içine düştüğü problemleri şöyle sıralar; teknik yetersizlik, ilerlemeye ayak uydurmama, gevşeklik ve tembellik, ilme gereken önemin verilmemesi, kardeşlik ve dayanışmanın bozulması, idarecilerin yetersizliği, iktidar ihtirası, batı taklitçiliği. Bütün bunlara çözüm ise İslam ilkelerine sarılmaktır. yukarıda kimden bahsedilmiştir? a-ismail hakkı izmirli b-muhammed abduh c-babanzade ahmed naim ................, fakirlere maddi-manevi yardım yapmak ve eğitim seviyelerini yükseltmek amacıyla ‘Müslüman Hayır Severler’ cemiyetinin kurucularındandır. ‘Arapça Eserleri Canlandırma Cemiyeti’ isimli bir de dernek kurmuştur. a-nurettin topçu b-muhammed abduh kimin manevi mürşitliği sosyolog ve islahatçı Muhammed Abduh’un aktif bir insan olmasını sağlamıştır a-cemaleddin afgani b-mehmet akif kim akli delillerin imanı zayıflatmayıp aksine güçlendireceğine ve düşünme sanatı ve bilimi olan mantığın değerini tam olarak kavramanın İslam kelamı için zorunlu olduğuna dikkat çekmiştir. a-muhammed abduh b-elmalılı hamdi yazır .............'a göre en önemli mesele Kuran’ın lafzî anlamında takılıp kalmayıp, özünü ve genel anlamını açıklamak olduğundan, Kuran’ı tamamıyla filoloji ve gramer açısından ele alan pek çok Kur’an tefsirinin bomboş şeyler olduklarını başından itibaren ortaya koymaya çalışmıştır. a-cemaleddin afgani b-muhammed abduh aşağıdakilerden hangisi mehmet Akif’in Düşünsel manada etkilendiği şahıslardan değildir a-ismail hakkı izmirli b-Cemaleddin Afgani, c-Abdurreşid İbrahim d-Muhammed Abduh kim musikiye de aşinadır. Sanatçı kişiliği daha çok hattatlığında ortaya çıkar. a-nurettin topçu b-elmalılı hamdi yazır 1922 yılında ''tulu-i islam ''adlı eserinde türklerin kurtuluş mücadelesini islamın şahlanışı olarak ele alan islam düşünürü kimdir? a-cemaleddin afgani b-muhammed abduh c- muhammed ikbal "İslam’da Dava-yı Kavmiyyet" adlı eser kimindir a-babanzade ahmed naim b-roger garaudy ingilizlerin sömürgesi altındaki müslüman topraklara girmesini yasakladığı islam düşünürü kimdir? a-muhammed abduh b-muhammed ikbal c-cemaleddin afgani sırat-ı müstakım dergisinde yazdığı yazılarla afganiyi savunan islam düşünürü kimdir? a-babanzada ahmed naim b-mehmet Akif c-izmirli ismail hakkı celaleddin afganinin çıkardığı, ingilizlerin mısır-hindistan da yasakladığı derginin adı nedir? a-sırat-ı müstakım b-el urvet el vusga c-sebilür Reşad batılıların 'politik pan islamizm kahramanı ilan ettikleri islam düşünürü kimdir? a-muhammed ikbal b-cemaleddin afgani müslüman hayırseverleer cemiyeti-arabca eserleri canlandırma cemiyetinin kurucusu mısırlı islam düşünürü? a-muhammed ikbal b-muhammed abduh doğrudan doğruya iletişimin insanları harekete geçireceğini düşünen batılı ve doğulu filozoflar hangi s-şıkta doğru olarak verilmiştir* a-aristo-ibn rüşd b-aristo-kindi c-eflatun-muhammed abduh d-aristo-muhammed ikbal e-eflatun-muhammed ikbal dinin çağrı yolunu akıl olarak gören;ilim ile dini bir bütün olarak gören çağdaş islam düşünürü kimdir* a-elmalılı hamdi yazır b-mehmet akif c-izmirli ismail hakkı d-bursalı ismail hakkı TBMMNİN kararı ile hadis tercumesi ile vazifelendirilen islam düşünurüm a-elmalılı hamdi b-babanzade ahmed c-iimail hallı izmiri aşağıdaki islam düşünürlerinden hangisi 1. dönem TBMM milletvekilliği yapmamıştır? a-mehmet akif ersoy b-izmirli ismail hakkı c-elmalılı hamdi yazır görevi olmadığı halde II.Abdülhamid'in tahttan indirilmesi için hall fetvasını yazan islam düşünürü kimdir? a-ismail hakkı bursevi b-elmalılı hamdi yazır c-ismail hakkı İzmirli kim çalışmalarını daha verimli hale getirebilmek için UNESCO’ya bağlı Medeniyetlerin Diyalogu için Milletlerarası Enstitü’yü kurdu. a-nurettin topçu b-babanzade ahmed naim c-roger garaudy "esra-hodi" kimin eseridir a-muhammed ikbal b-muhammed abduh 6. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR *Nurettin Topçu’nun düşüncelerinin başlıca boyutlarından biri, Kodlama: (on-son-no) Blondel, Bergson ve Massigno’nun yorumlarıyla değerlendirdiği ve esas olarak Kodlama: (a-h-me-y) Abdülaziz Bekkine, Hallacı Mansur, Mevlana Yunus Emre tefsiri etrafında şekillenmiş olan tasavvufi birikimdir. ------------------------------------- NURETTİN TOPÇU’NUNESERLERİ; Kodlama: (i-d-d-i-a- yar-a-m-berg- büyük-isyan) İslam ve İnsan, Düşünen Adam Aranızda, Devlet ve Demokrasi, İradenin Davası, Ahlak Nizamı, Yarınki Türkiye, Amerikan Mektupları, Mehmet Akif, Bergson, Büyük Fetih, İsyan Ahlakı, ------------------------------- ELMALILI HAMDİ YAZIR’IN ESERLERİ; Kodlama: (h-i-m-met-i) Hak Dini Kuran Dili, İrşadu’l Ahlaf fi Ahkami’l Evkaf, Hz. Muhammed’in Dini İslam, Meta lib ve Mezahib, İstintaci ve İstikrai Mantık. ---------------------------- Mehmet Akif’inDüşünsel manada etkilendiği şahıslar; kodlama: (c-a-m) Cemaleddin Afgani, Abdurreşid İbrahim Muhammed Abduh 6. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR * Cemaleddin Afgani Olumsuzlukları gidermek, ümmete yeni ufuklar açmak için; kodlama: (ke-fe- us-ta- fizik) kelam ve felsefeden bahsediyor, usul-i fıkıh, tasavvuf ve fizik dersleri veriyordu. ------------------------- Giderek gelenekçiliği terk edenMuhammed Abduhhepsi Ezher programının dışında kalan Kodlama: (fel-ah-si-ma) felsefe, ahlak, siyaset ve matematik üzerinde çalıştı. ------------------------ İsmail Hakkı İzmirli; Kodlama: (ha-k-kuran-fe-ma-fıkıh) hadis, kelam, Kuran ilimleri, felsefe mantık ve fıkıh alanlarında birçok eser yazmıştır. 6. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR * Babanzade Ahmet Naim İslam Milletinin içine düştüğü problemleri şöyle sıralar; Kodlama: (t-i-k- gevşek-batı- ik-i-il) teknik yetersizlik, ilerlemeye ayak uydurmama, kardeşlik ve dayanışmanın bozulması, gevşeklik ve tembellik, batı taklitçiliği. iktidar ihtirası, idarecilerin yetersizliği, ilme gereken önemin verilmemesi, Bütün bunlara çözüm ise İslam ilkelerine sarılmaktır. -------------------------- BABANZADE AHMET NAİM’İN ESERLERİ: Kodlama: (s-ah-i) Sahih-i Buhari Muhtasarı Tecrid-i Sarih Terceme ve Şerhi, Ahlak-ı İslamiyye Esasları, İslam’da Dava-yı Kavmiyyet, TBMM kararı ile Babanzade Ahmet Naim’e hadis tercüme ve şerhi yapması için görev verildi 12 cilt olarak DİB tarafından yayımlandı, Kodlama: (kırk-f-il) kırk hadis, felsefe dersleri, ilm-i mantık. İnsanlık tarihinin bilinenen eski düşüncegeleneği? a-Hermes b-Yunan-hellenestik İslam düşüncesinin en önemli yabancı kaynağını hangi düşünce teşkil eder? a-iskenderiye b-yunan-hellenistik |
21 Nisan 2013, 21:04 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ ünite soruları İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 4. ÜNİTEDEN KODLAMALAR Farabinin Ontoloji anlayışı Farabi en önemli eserlerinden biri olanErdemli Devlet’in girişinde analizine en salt ve en mükemmel varlık olarak nitelendirdiği Tanrı kavramından başlayarak maddi varlığın en alt tabakasına kadar inen bir evren şeması çizmektedir. (Ta-m-fa-n-Sur-f) -Tanrı (ilk sebep) – maddeden ayrıakıllar (el-ukulü’l-mufarika) – Faal akıl – nefis – Suret – Form ----------------------------- Kindiye göre matematik bilimleri bilmeyen bir kimse bir ömür boyu felsefe okursa da anlayamaz, Matematik ilimleri (g-a-m-a) geometri, aritmetik, müzik ve astronomi olmak üzere dört disiplin içerir. İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 4. ÜNİTEDEN KODLAMALAR Farabiye göre Siyaset ve Toplum felsefesi? El Medine tü’l fazıla (erdemli devlet)isimli meşhur eserinde ve diğer bazı eserlerinde öncelikle devletin menşei meselesi üzerinde durmuş ve devlet yapısı fikrinin insan topluluklarında nasıl oluştuğu meselesinde kafa yormuştur. Bu bağlamda 4 anlayış açığa çıkar: (f-a-b-o) 1-Fıtrat teorisi 2-adalet teorisi 3-biyo organik teori 4-ontolojik teori --------------------------------------- Farabinin ilimler tasnifi? İhsanu’l-ulum eserinde her bir ilimin teorik ve pratik açıdan değerini belirterek eğitim ve öğretimdeki önemine işaret etmiştir. İlimleri 5 ana başlık altında toplar: 1 – Dil: Sarf, Nahiv. 2 – Mantık: Organondaki 8 kitap 3 – Matematik: (o-g-a-m-a-m) optik, geometri, aritmetik, müzik, astronomi, mekanik İbn sinanın kitaplarının hikayesi Şifa ile Necat İşaret ve Tenbihleri takib ederek Fars diyari Danişname de başından sonuna gezmiş(mebde başlangıç mead son demek) Hay b Yakzan ile karşılaşmış doğunun hikmetlerini(hikmetül meşrikiyye) öğrenmişler.uyunil hikme açıkta kaldı ama sanırım oldu ibn baccenin eserler, F il gayetil insaniye E l vukuf R isaletül veda İ ttisalül akl T tedbirül mutavahhid kitabun nefs açıkta kaldı onuda aklımızda tutarız artık |
21 Nisan 2013, 21:04 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ ünite soruları islam düşünce tarihi 1. ünite kodlaması 9- ilk dönem arapça tercüme faaliyetleri yapan meşhur mütercimler kimlerdir? Kodlama: (sa-k-si- mu-m-osman) Cevap: – Sabit ibn Kurra (sabidir, bir rivayete öre sonra Müslüman olmuştur) Oğlu Kura ibn sabit (Müslüman) oğlu Sinan ibn sabit (Müslüman) İbn Mukaffa (İranlı zerdüşlükten sonra İslam a geçmiştir) Oğlu Muhammed Osman el dımişki (Müslüman ) ------------------------------------------- 16- İslam düşüncesine, eserlerinin Arapça çevirileriyle doğrudan kaynaklık eden filozoflarkimlerdir? Kodlama: (p-a-p-a-g-e) Proclus, aristo (aristotales), plotinus, alexandre d’afrodise, galen Eflatun (platon) Papagei, Almanca papağan demek ----------------------------------------- 23-Harran mektebi? Cevap: Harran mektebihermenötikgeleneğinin son temsilcisidir. Harran mektebi; Kodlama: (f-a-m-a) Felsefe, astronomi, matematik ve astroloji alanında faaliyet gösteriyordu. -------------------------------------------------------- 39- Meşşailerin neden sıralaması nasıldır? Cevap: Kodlama: (fail- şe-ma- gaye) 1- Fail neden 2- Şekli(suri) neden 3- Maddi neden 4-gaye(ga’i) neden İslam düşüncesine, eserlerinin Arapça çevirileriyle doğrudan kaynaklık eden filozoflarkimlerdir? Kodlama: (g-a-p-a-p-e) galen, alexandre d’afrodise, proclus, Aristo (aristotales), Plotinus, Eflatun (platon). *çok anlamlı olmadı ama akılda bir kelime kalacak *********** Proclus, aristo (aristotales), plotinus, alexandre d’afrodise, galen Eflatun (platon) Papagei,Almanca papağan demek ben öyle aklımda tutacağım işinize yararmı bilmem. 1-Müslüman filozofları kimler sayılabilir? İbni Sina Sühreverdi el maktul İhvanı safa Farabi Kindi İbni Rüşt İSmİ FaKİr 2-Hakim ile Filozof arasındaki fark nedir? Hakim ilahi bilgiye mazhar olmuş kişi, Hakim filozoftan daha kapsayıcı Her Hakim filozoftur ,her filozof hakim değil 3-Felsefe kelimesi Türkçeye nerden gelmiş ,sıralarsak hangi sıralama doğrudur? İlk kullanan Fisagor_Yunanlar_Araplar_Türkler Filosofia-Filosofia_Falsafa_Felsefe 4-Felsefe akımlarından sistemleşememiş olanları hangileri? sofistaiyye(sofizm) Reybiyye(Şüphecilik) tabiiyyun(Deist) Bilinemezcilik(Agnotizm) __________________ Meşşaiyye,ye ait filozoflar Kindi Farabi İ bni Bacce İ bni Rüşt İ bni Sina KoFBİRİSİ yürüyor meşşai yürüyenler demek(ancak bu kadar kodlayabildim) İşraki arkasını duvara yaslamış tesbih çekiyormuş, Yanına birisi gelmiş,demişki ''hem meşrıkıyye yi sevmezsin ama onsuz da yapamassın,arayıçok uzattın bi ziyaretine gitseydin.'' İşraki palabıyıklarını şöyle bi sıvazlamış ve ters ters bakıp GİTTİH!!! ************** İşrakiler meşşaileri hem eleştirirler hem fikirlerinden faydalanırlar. İşrakilerin kaynakları g azali i bni sina t ufeyl t asavvuf geleneği i ran hikmeti h ermetik geleneği İBN BACCE'NİN ESERLERİ: (kitab-f-e-r-i-t) kitabun nefs Fil gayetil insaniye El vukuf ile’l akli’l faal R isaletül veda İttisalül akl bi’l insan T tedbirül mutavahhid |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
İSLÂM DÜŞÜNCE TARİHİ:2017-18 güz d. ara sınavı | alperkara | çıkmış ve deneme sınavlar | 0 | 02 Aralık 2017 17:14 |
İSLAM DÜŞÜNCE EKOLLERİ TARİHİ--ÜNİTE 12-13 özet-- | Medine-web | İslam Düşünce Ekolleri Tarihi | 1 | 25 Aralık 2013 05:33 |
İSLAM DÜŞÜNCE EKOLLERİ TARİHİ--ÜNİTE 10-11 özet-- | Medine-web | İslam Düşünce Ekolleri Tarihi | 1 | 25 Aralık 2013 05:30 |
İSLAM DÜŞÜNCE EKOLLERİ TARİHİ--ÜNİTE 8-9 özet-- | Medine-web | İslam Düşünce Ekolleri Tarihi | 1 | 25 Aralık 2013 05:29 |
İSLAM DÜŞÜNCE EKOLLERİ TARİHİ--ÜNİTE 3 özet-- | Medine-web | İslam Düşünce Ekolleri Tarihi | 0 | 25 Aralık 2013 05:24 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|