|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Bedia Özdemir Tokel,Açılış Tarihi: 21 Şubat 2013 (23:35), Konuya Son Cevap : 28 Eylül 2018 (10:32). Konuya 18 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
21 Şubat 2013, 23:35 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 25542 Üyelik T.:
04 Şubat 2013 | Genclik Egitimi Üzerine Bir Calisma/ Bedia Özdemir Tokel Genclik Egitimi Üzerine Bir Calisma/ Bedia Özdemir Tokel Gençlik Eğitimi Üzerine Bir Çalışma/Bedia Özdemir Tokel 1- Gençlik ve Eğitim 2- Genç Kimdir? a – gencin vasıfları 3- Gencin eğitimi nasıl olmalı? 4- Eğitim ve öğretimin farkı nedir? 5- Gençlik çalışmalarını kim yapıyor? 6- Nasıl bir gençlik ? 7- Bu ”İdeal Gençlik” için nasıl çalışmalar yapılabilir(yapılıyor)? 8- Bu eğitimi kim yapacak ? a – eğitimcinin vasıfları 9- Gençlik bizden neler istiyor? 10- Faaliyetlere katılmayanlar neden katılmıyorlar? 11- Bulunduğumuz bölgede gençlik faaliyeti var mı? Gençlik ve Eğitim Yüce Allah Kur’an-ı Kerim’de şöyle buyurmaktadır: “Ey iman edenler! Kendinizi ve yakınlarınızı, yakıtı insanlar ve taşlar olan bir ateşten koruyun.”(1) Resul-i Ekrem (s.a.a) buyurmuştur: “Çocuklarınızı iyi eğitin ki yüce Allah sizleri affetsin.”(2) İslam medeniyetinin ; kültür, sanat , din ve ahlaklı toplum gibi meselelerinden önce ”ahlaklı ,vasıflı ,donanımlı ve kültürlü gençlerimizin (ve dahi geleceğin alimlerinin ) nasıl eğitileceği ve yetiştirileceği” gibi büyük bir problemi var. Müslümanların içinde bulunduğu vahim durum , bizlerin Müslümanlar olarak bir yerlerde büyük yanlışlar yaptığımızı gözler önüne seriyor. Bu yanlışları acilen tesbit etmemiz gerektiği bunların üstesinden gelmek için de daha çok çalışmamız gerektiğini biliyoruz. Bu çalışmalara da ”Örnek İnsan”, ”’Örnek Alim”,”Örnek Genç” Kimdir ? sorusuna cevap bulmakla başlıyabiliriz. ” Gerçekten Allah’ı, ahiret gününü arzulayanlar ve Allah’ı çok zikredenler için, size, Allah’ın Rasûlünde (takib edeceğiniz) pek güzel bir örnek vardır.”(3) Müslüman gençlerin önüne Rasullullah’ın ahlakıyla ahlaklanmış ,Alim ,lider ”Usve-i Hasene ” modelleri yerine ;pespaye , ahlaksız , Allahın buğz ettiği vasıftaki kişilerin ideal rol modeli olarak konması ciddi problemlerden biridir. Şanlı tarihimiz Ahmet Cevdet Paşa, Elmalılı Hamdi Yazır , Zahid el-Kevseri, Said Nursi, Elmalılı Hamdi Yazır , Esad Erbilli , Abdulhakim Arvasi, İsmail Hakkı Efendi, Mimar Sinan , Mahir İz, Ali Kuşçu gibi , alanında yekta, nice alim ve mütefekkirler ile dolu iken , şimdiki gençlerimizin bunlardan bihaber olarak, ucuz ve sadece meşhur şahsiyetlerle alakadar olmaları ve onları taklit etmeleri neslimiz adına acınacak bir durumdur. Bugün üzerinde yaşadığımız Dünyanın tüm milletleri, kendi inanç ve ahlak anlayışlarına göre kendi nesillerini yetiştiriyor. Bizler Müslüman olarak, çocuklarımızın, gençlerimizin, eğitim ve öğretimine gereken önemi vermek ve bu gurbet diyarında (bulunduğumuz yerde) nesillerin kaybolmaması için var gücümüzle çalışmak zorundayız. GENCİN EĞİTİMİ NASIL OLMALI Gencin eğitimini dört ayaklı bir masaya benzetebiliriz. Aile, fıtrat, eğitim , çevre. Bu ayaklardan hangisinin islami vasfı eksik olursa ideal gençlikten o kadar uzaklaşılmış demektir. Eksik olan ayak işlevini , “Kainat boşluk kabul etmez “prensibince her zaman baska bir ”dayanak” yerini doldurur. Bu boşluk doldurma genellikle meşru olmaz , bu da genç icin tehlike demektir. Ailede Eğitim Doğru metod ve yöntemlerle aile içinde verilen dini eğitim , gençlik döneminde dini hayatı yönlendirir , gençlerde sağlam bir şahsiyet ve karakter oluşturur. Ailede aldığı sağlam eğitimin üzerine bina edilen gençlik eğitimi ise, binayı sağlamlaştıran, rüzgarlardan, yağmurlardan , sel ve felaketlerden koruma sağlayan bir yapı sayılabilir.. Hz. Ali (a.s) buyurmuştur : “Çocuklarınızı kendi zamanınızın âdetlerine göre eğitmekte ısrarcı olmayın; çünkü onlar sizin zamanınızdan başka bir zaman için yaratılmışlardır.”[4] Müslümanların Batı medeniyetinden geri kalma sebebi, eğitim kurumlarımızın gerilemesi ve dini ilimler yanında fenni ilimlere yeterince önem verilmemesidir. Özellikle ister Arapça, Farsça gibi doğu dillerini , ister İngilizce Fransızca gibi batı dillerini öğretmedeki başarısızlığımız da eğitim kurumlarımızda bir problem olduğunu ispat ediyor. ”Eğitim ve Öğretim İslam Dünyasında nasıl iyileştirilir?” Bu ; devletin ve uzmanların işi ; biz eğitimciler de ”bulunduğumuz kurumlarda eğitim ve öğretim işini nasıl daha iyi hale getirebiliriz ?” bu soruya cevap bulmaya çalışalım. EĞİTİM VE ÖĞRETİM Eğitim; Terbiye, belli amaca uygun olarak anlayış elde etmelerine kişiliklerinin gelişmesine yardımcı olmak. Öğretim; bilgi verme, tedrisat, ders, talim olarak tarif edebiliriz. Öncelikle gençliğe yönelik tüm çalışmalara “İdeal İslam Toplumu”nun yapı taşlarını oluşturma niyeti ve azmiyle başlanabilir. “Allahu Teala nasip etmeyecegi şeyin hayalini kurdurmaz” Hz.Osman Eğitim ve Öğretimde; aslımızda var olan ilim hazinesinden, cevherlerimizden ayrılmadan ; yeni ve çağa uygun metodlar geliştirilmeli. Yeni Mimar Sinanlar, Beyruniler, Gazaliler, Ebu Suud Efendiler, Ahmed Naimler, Yunus Emreler yetiştirmenin gayretinde ve ferasetinde olunmalıdır.. Özellikle Edep ve ahlak eğitimi konusunda günümüz gençliğine bakılınca yetersiz olduğumuz görülüyor. Yine tekrar Tasavvuf (ahlak ve vicdan ) eğitimi öne çıkarılmalıdır. Bugün vakıf ve derneklerin çalışma neticelerine baktığımız zaman nasıl bir tablo görüyoruz? Başarılı olduğumuz noktalar ve handikaplarimiz nedir? Bunların tespitleri, gençlik çalışmaları için oldukça önemlidir. Müjdeleyici , olumlu sonuç ve haberleri farkedebilmek , tesbit edebilmek başarı için şart olduğu gibi , olumsuzluklari başarısızlıkları görmemezlikten gelmek, eğitim hatalarımızın söylenmesine karşı olumsuz bir tavır takınmak hele hele ”sen bizden değilsin ” ithamında bulunmak oldukça basiretsiz bir tavırdır. GENÇ KİMDİR? 12-21 yaş arası genç kız veya delikanlıya genç denilir. 12’den küçük -> çocuk 21’den büyük ->yetişkin birey GENCİN VASIFLARI Düşünen , üretici, merak eden , sorgulayan , hayal kuran , heyecanlı, coşkulu , cesaretli , canlı , kuvvetli , tecrübesiz , bilgisiz , nefsine çogu kez mağlup… NASIL BİR GENÇ? Kur’an ve Sünnet çizgisinden ayrılmayan Müslümanların derdini dert edinen Sorumluluklarını önemseyen İbadetlerini yapan İnsanlara misal , örnek olabilecek şahsiyet Rasulullah’ı tanıyan , Fıkıh bilen Büyüklerine saygılı , küçüklerini seven İslam kültürüne ait olmaktan utanmayan Kılığıyla kıyafetiyle örnek… Ülkesini , Dünyayı ve olayların arka planını okuyabilen Bencilliğin çok yaygın olduğu bir çağda kardeşini kendinden çok düşünen Kur’an okumayı ve anlamayı önemseyen ve günde en az 1 sayfa okuyan Bir kaç dil bilen Okuyan, düşünen , yazan , ifade edebilen , cesur. TEŞKİLAT ,CEMAAT ,VAKIF VE DERNEKLERDE ; Nasıl Çalışmalar yapılabilir ? ( yapılıyor ?) Dersler, sohbetler düzenli bir şekilde yapılmalı (yani eğitim ve öğretim ) Ders eğitimi (Tarih , Türkçe , İslam coğrafyası, adab-ı muaşeret ) Atölye çalışmaları ( Yazı – şiir- sinema … ) Kültürel faaliyetler ( Tiyatro- sinema – konser – yarışma – geziler ) Okuma grupları ( Necip Fazıl – Büyük dogu ; Sezai Karakoç – Diriliş Nesli ; Mehmet Akif Ersoy – Asımın Nesli ) Sanatsal Faaliyetler ( Ebru , Hat , Tezhib , boyama ) Yaz okullari , kış ve yaz kampları , izcilik Beceri geliştirme faaliyetleri ( hitabet , diksiyon çalışmaları , organizasyon , liderlik , özellikle genç kızlar için çocuk bakımı , evliliğe hayata hazırlık ) Sportif faaliyetler ; – valeybol , masa tenisi usw. Basın – Yayın ; Dergi – Gazete Gençlere ve çocuklara dinleme dersi TEŞKİLAT ,CEMAAT ,VAKIF VE DERNEKLERDE ; Gençlerin Eğitimcisinde ne gibi vasıflar olabilir ? 1-İtikadî bilgisi sağlam olmalı 2-Kur’anî bilgisi eksik olmamalı 3-Kültürlü olmalı, ( Genel Kültür) 4- Kitap okuyan biri olmalı 5-İtikadı bozuk insanları ( hocaları ) tanımalı 6-Kıyafeti örnek olmalı 7-Gündemi muhakkak takip etmeli 8-Gençleri sevmeli , hatta evladı yerine koymalı 9-Ailelerle irtibat halinde olmalı 10-Sadece gençlik hocası olmalı ( ki yeterince vakit ayırabilsin ) 11-Gençlerin güvenini sarsmamalı 12-Gençlerin sorunlarına çözüm bulabilmeli 13-Toparlayıcı olmalı 14-İçinde yaşadığımız topluluğun sorunlarına dair kaygı taşıma çözüm üretme bilinci kazandırabilmeli 15-İhlaslı olmalı 16-Sır saklamalı Eğitimli ve nitelikli kadrolarla imamlar , öğretmenler , hocalar , psikologla beraber toplantılar yapılabilir.. Ve eğitimin tüm basamakları planlanmalıdır. Yinede teoriden pratiğe geçilip geçilemediği çok iyi takip edilmelidir. Gençliğin başvurabileceği rehberlik grubu oluşturulmalıdır. Bu telefon hattı da olabilir. Kimi gençler sadece telefonla yardım almak istemektedirler. Tecrübeli diğer vakıf , dernek , kuruluşların gençlikleriyle ortak faaliyetler hatta uluslararası gençlik faaliyetleri çok ufuk acıcı olacaktır. Hangi cemaat ya da derneğin çatısı altına toplanılırsa toplanılsın ”Bizim cemaat en iyisi diğerleri bizden değil , söylemleri yerine ”ümmet birliğini ” vurgulayan söylemler , hem gencin, hem cemiyetin, hem ümmetin yararına olacaktır. Bir Hikaye ; Avusturya’da bir pazar sabahı, otobanda bir genç sabahın beşinde hız limitini aştığı için polis tarafından durdurulur. Sabahın beşinde bu kadar süratle nereye gittigi sorulur. Genç; ”Müslüman olduğunu ve yakındaki kasabada hep birlikte ibadet edildiğini ve bu toplu ibadete geç kaldığı için (sabah namazına yetişmek) hızlı gittiğini” söyler. Polis inanamaz, gerçekten ibadet için mi bu kadar hız yapmıştır. Genç ”evet” der, kasabanın ve caminin adını söyler. Polis “öyle ise yoluna devam edebilirsin, cezaya gerek yok” der, şaşırma sırası bizim gençtedir. Polis devam eder ; -“Bu camiler, gençler konusunda bizim işimizi kolaylaştırıyor benim ibadete koşan bir kişiye ceza yazmam doğru olmaz, ama daha yavaş gitmelisin” der ve genci salıverir. 1)Tahrim /6. ayet 2)Mekarimu Ahlak s.255 3)Ahzab/ 21.ayet 4)ibn-i Ebi’l-Hadid, Şerh-u Nehc’il-Belağa, 102. hikmet, s. 267 Not: Avusturya islamische Glauben Gemeinschaft Kadınlar Kolu Eğitim Seminerinden notlar Bedia Özdemir Tokel,Viyana [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
Konu Sahibi Bedia Özdemir Tokel 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Concordance /El-Mu‘cemu’l-Müfehres li... | Makale ve Köşe Yazıları | Bedia Özdemir Tokel | 0 | 1030 | 10 Ağustos 2020 01:23 |
İYİLİK ORDUSU / BEDİA ÖZDEMİR TOKEL | Makale ve Köşe Yazıları | Mihrinaz | 1 | 2010 | 01 Ocak 2019 16:08 |
KALB-İ-i SELİM OLMADIKÇA | Makale ve Köşe Yazıları | su damlası | 2 | 2151 | 10Haziran 2018 18:36 |
İDDET BEKLEMEK | Makale ve Köşe Yazıları | Bedia Özdemir Tokel | 0 | 2087 | 21 Aralık 2016 09:34 |
Evlilik Üzerine -1-/Gençlerin Evlilik Problemi | Makale ve Köşe Yazıları | BuRCu__ | 1 | 2930 | 01 Eylül 2015 08:29 |
22 Şubat 2013, 01:58 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Cevap: Genclik Egitimi Üzerine Bir Calisma
Değerli kardeşim tavsiye ve önerileriniz günümüz gençliğinin hastalıklarını teşhiş ve tedavide önemli hususlar teşekkürler. Lakin makalenizde şu rivayet Çok tuhaf geldi ? "Allahu teala nasip etmeyecegi seyin hayalini kurdurmaz''
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
22 Şubat 2013, 17:58 | Mesaj No:3 | |
Durumu: Medine No : 25542 Üyelik T.:
04 Şubat 2013 | Cevap: Genclik Egitimi Üzerine Bir Calisma Alıntı:
Cok tuhaf geldi sözünüzü "Bu söz ne manaya geliyor? ne demek istiyosunuz?" seklinde anladim.Anladigim seyi anlatmaya gayret edeyim, Cünkü ayni kelimeye farkli anlamlar yükleyen iki insanin ayni fikir ertafinda sonuca ulasmasi imkansiz olur.Bir baska yazida "Sans" kelimesini ben FIRSAT anlaminda kullandigim halde bir baskasi sans oyunlariyla özdestirebilir.O yüzden itirazlarin biraz haklilik payi vardir.Vardir cünki Yazar kelimeleri iyi secmek ve kullanmak zorundadir. Soruya gelince Hayal kelimesinin manasi;Gerceklesmesi umulan ,Zihinde tasarlanan, canlandırılan ve gerçekleşmesi özlenen sey gibi manalari var; halbuki burda misafirlik bölümlerinde hayale verilen cevaplara bakildiginda hayal,gerceklesmesi imkansiz isleri düsünüp bos vakit harcamak seklinde anlasilmis ve hep bu meyanda cevaplar verilmis. Hayalin gercek manasi bu degildir. Gerceklesmesini umdugumuz fikir olarak kullandim bende Bu sözü ilk duydugumda manasini tecrübi olarak bildigim icin cok mutlu oldugumu bir yerde yazmistim. Bir insan bir seyi basarmak istiyorsa önce onu fikir olarak tasarlar,hayal eder....Bunu yapmadan ,o tasarladigi seyi gerceklestirmesi mümkün degildir.Hayal etmek tasarlamak gerceklestirmenin birinci adimidir. Mesela cocuklarimizin hayal dünyalarina yaklastigimiz zaman ,ic seslerini dinledigimiz zaman onlarin inanilmaz bir dünyada yasadiklarini farkederiz.Onlarin söyledikleri seyler ayni zamanda onlarin kaabiliyetlerini de yansitir. Bir örnek ,Köyde yasadigi icin boyalari olmayan bir cocugun resim yapma hayalini dinleyen ögretmen gerekli imkanlari sagladiktan sonra ,cocugun iyi bir ressam oldugunu görebilir. Fatih Sultan Mehmetin fethetme hayali olmasaydi,karadan gemileri yürüterek imkansizi basarma sansi olur muydu? Daha yakin bir örnek;bulundugumuz su sitede coluk cocuklu annelerin 30,40 yasinda hatta 60 yasinda ablalarimizin zamaninda eger bu okuma hayalleri olmasa idi simdi ilahiyat okuyabilirler miydi? Hayal etmek ,fikrin alt yapisini olusturmak demektir.Eger bir egitimcinin kafasinda nasil bir genclik hakkinda fikri yoksa hangi calismayi yapsin! Derseniz ki bu söz hz.Osmanin sözümüdür?Ona ait oldugu söyleniyor.Bilmiyorum,Bu benim icin önemli degil.Isteyen arastirir.Isteyen tamamen reddeder.Bu sözümden bir kisi nasiplense bana yeter.Su gencligin egitimi konusunda ki notlar bir egitimcinin isine yarasin benim icin yeter. | |
22 Şubat 2013, 18:02 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 22196 Üyelik T.:
30 Kasım 2012 | Cevap: Genclik Egitimi Üzerine Bir Calisma
kesinlike size katılıyorum çok güzel bir yazı olmuş allah razı olsun
__________________ duygular gereksiz olsaydı ALLAH başta yaradmazdı |
22 Şubat 2013, 18:03 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 25542 Üyelik T.:
04 Şubat 2013 | Cevap: Genclik Egitimi Üzerine Bir Calisma |
22 Şubat 2013, 18:13 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 4458 Üyelik T.:
19 Ekim 2008 | Cevap: Genclik Egitimi Üzerine Bir Calisma
Hayal ettiğimiz şey için önümüze çıkan fırsatları değerlendirip gerisini RABBİME bırakalım inş kaleminize sağlık.
__________________ Birbirimize Fikirlerimiz uyuşmasa bile İNSAN olduğumuz için SAYGI duymamız lazım... Ne MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE.... |
22 Şubat 2013, 18:13 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 22196 Üyelik T.:
30 Kasım 2012 | Cevap: Genclik Egitimi Üzerine Bir Calisma böle güzel yazan yazarları çok seviyorum ve büyüdüğümde bnde öle olmak istiyorum
__________________ duygular gereksiz olsaydı ALLAH başta yaradmazdı |
22 Şubat 2013, 21:44 | Mesaj No:8 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Genclik Egitimi Üzerine Bir Calisma
bir eğitimci olduğunuz ve kafanızdaki eğitimin verimliliği konusundaki sesli düşünceleriniz için teşekkür ediyoruz.her eğitimci mahsul almak ister.mahsulsuz eğitim sadece öğütümdür.tabii ki mahsul derdi olanlar yüreği yaralı olanlardır.mahsul derdi olmayanların ürünü değil midir ki günümüzün gençliği? kurcalama,okuma,okutma,dediğimi yap,konuşma,düşünme! özellikle vahiyle yüzleştirme! bunun yerine sorumsuz,saygısız,hopa-züppe gençliğe uyuşturucuları hazır ; para,eğlence,kumar,kadın... karşınızda istedikleri mahsul hazır.kulağında küpe,ağzında sakız,kıçında yırtık pantolon,kutsalına-inancına yabancı,babasına moruk-anasına koca karı diyen gençlik... sahi her türlü nimetleri ayaklarının altına yerleştirdiler,böyle bir proje vardı duymuştum;"çıplaklar kampı"..gençliğin istediği her şey var,"eksiksiz ve yasaksız".eğlence,para,oyun,kadın,zina vs. bu proje eğer başarılı olursa,kurumlaşacaktı.sonuç ne oldu biliyormusunuz? o gençlerin bir kısmı intihar etti! eksikleri ne idi de intihar? cevap ALLAH'SIZ PROJE ve fiyasko. Geçelim... Kanaatimce,siz çocuğunuzu istediğiniz şekilde eğitin,istediğiniz eğitimciyi bulun,istediğiniz kaliteyı yakalayın sonuç daima sorunlu olacaktır. Çünkü çocuğu ilk eğitmesi gereken anne kucağı-baba ocağıdır.bu eğitim süreci sakat olan çocuk bedelini ömrünce öder,suçlu arayıp durursunuz.anne baba,özellikle anne çocuk için vazgeçilmez modeldir.o çocuğa piyangodan tahtası eksik boş teneke bir anne çıkarsa vah o çocuğun haline.. Anneyı eğitin,eğitimci başarılı olsun. Anneyı eğitin çocuğa ömürlük model olsun. Anneyı eğitin ki toplumu eğitsin. Çocuğun babası LUT (as) bile olsa Anne sakatsa,istenilen katileyı beklemek sadece hayaldır. Çocuğun Annesi Hz Asiye olsun,Babası firavun olsa da Musa doğar büyür ve O firavunu bir kaşık suda... Onun için gençlere hep şunu diyorum.ey gençler boya badana,incik boncuk,süs çay parti,alışveriş eğlence,boş teneke ile evliliklerde kızlardan uzak durun.bir gömlek giydiğinizi düşünün,birinci düğme yalnış iliklenirse sonuna kadar eğiri gidecektir."İlk düğme" çok önemlidir. uzak durmazsanız eğitimcilerde,toplumda,çocukda kaybeder.en önemlisi Allah hesap sorar ve sen kaybedersin. saygılar...
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
22 Şubat 2013, 22:59 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 25542 Üyelik T.:
04 Şubat 2013 | Cevap: Genclik Egitimi Üzerine Bir Calisma |
22 Şubat 2013, 23:02 | Mesaj No:10 | |
Durumu: Medine No : 25542 Üyelik T.:
04 Şubat 2013 | Cevap: Genclik Egitimi Üzerine Bir Calisma Alıntı:
Dünyanin en zor islerinden biridir,evlat yetistirmek..Gayret bizden basari Allahtan.. | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
MÜRŞİDİN LÜZUMU/Bedia Özdemir Tokel | Bedia Özdemir Tokel | Makale ve Köşe Yazıları | 3 | 15 Nisan 2019 23:19 |
Istanbul trafiği/Bedia Özdemir Tokel | Bedia Özdemir Tokel | Makale ve Köşe Yazıları | 7 | 18 Mart 2016 16:38 |
SEKAM Gençlik Araştırması Üzerine -2-/Bedia Özdemir Tokel | Bedia Özdemir Tokel | Makale ve Köşe Yazıları | 2 | 12 Temmuz 2014 02:50 |
Tasavvuf ve Tarikat/Bedia Özdemir Tokel | Bedia Özdemir Tokel | Makale ve Köşe Yazıları | 4 | 14 Ocak 2014 00:41 |
Yaz Kur'an Kursları /Bedia Özdemir Tokel | Bedia Özdemir Tokel | Makale ve Köşe Yazıları | 8 | 14Haziran 2013 00:47 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|