|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Allahın kulu_,Açılış Tarihi: 14 Ocak 2015 (19:53), Konuya Son Cevap : 14 Ocak 2015 (22:38). Konuya 7 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
14 Ocak 2015, 19:53 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 33478 Üyelik T.:
09 Kasım 2013 | Ali Seriati´nin iddiasi: Ali Seriati´nin iddiasi: Ali Seriati´nin iddiasi: Önce, Allah meleklere seslenerek yeryüzünde kendisine bir halife yaratmak isteğini açıyor… Melekler hemen (gene yeryüzünde kin güdüp intikam peşinde gidecek, kan akıtacak birinimi yaratacaksın!) diyerek kıyameti koparıyorlar.Çünkü, Âdem’den önce de tıpkı bugünün insanları gibi, cinayet işleyen, kan döken, günah işleyen diğer insanlar vardı.Bunun için hemen ardından melekler Allah’a (tekrar yeryüzünde yeni bir insan yaratınca,yeryüzünde insanlar için yeni bir “dönem” i başlatmaya karar verince, bunun insanı tekrar kan dökmeye, günah işlemeye yönelteceğini zikrediyorlar.) Buna karşılık Allah buyuruyor ki “ben sizin bilmediklerinizi bilirim” Daha sonra Allah hemen Âdem’i yaratmaya koyuluyor.Ardından hemen senboller başlıyor.”Sh. 13,14(85) arkadaşlar burada insanların 2. defa yaratılmış olduğu yazıyor 1.melekler insanların kan dökeceğini nereden bilmişler 2. bizden önce insan yaratılmışmıydı merak ettim siz neler düşünüyorsunuz?
__________________ Vakit namazinizi kildiniz mi? Ebu Hüreyre'den (r.a.) rivayetle: Mü'minin durumu yeşil ekin gibidir. Rüzgar ne taraftan gelse onu eğer. Rüzgar durduğunda doğrulur. Mü'min de böyledir. O da bela ve musibetlerle eğrilir. Kafirin durumu ise çam ağacı gibidir. Allah dilediği zaman sert ve dik durur. ][Bela ve musibetlere uğramaz. |
Konu Sahibi Allahın kulu_ 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Haftanın konusu:Şiddet neden artıyor? | Hafta'nın Konusu | gün ışığı | 8 | 1567 | 26 Ağustos 2019 00:20 |
AÖF İlahiyat Arapça 2. Sınıf Vize Soruları – 2009 | Arapça 4 | Allahın kulu_ | 3 | 1614 | 23 Ocak 2019 20:40 |
Sayı ve Temyiz soruları | Arapça 4 | Allahın kulu_ | 0 | 3064 | 23 Ocak 2019 20:09 |
Arapça 3 dersleri | Arapça 3 | Allahın kulu_ | 0 | 1194 | 03 Ocak 2019 13:34 |
Arapça 3 | Çıkmış Soru Çözümleri | Arapça 3 | Allahın kulu_ | 2 | 1630 | 03 Ocak 2019 12:56 |
14 Ocak 2015, 20:00 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 33478 Üyelik T.:
09 Kasım 2013 | Cevap: Ali Seriati´nin iddiasi: Ali Seriati´nin Iddiasi: “Allah insana kendi ruhundan üfleyerek onu kendi emanetçisi yapmamış mı? O halde insan yeryüzünde Allah’ın halifesi ve onun akrabasıdır.Allah’ın ve insanın ruhu tek bir faziletle beslenmiştir ki bu da irade sahibi olmaktır…Allah ve insan arasındaki ortaklık ya da akrabalık seçme serbestliğinden,iyi ya da kötü şeyi yapmada, tuğyan ve itaat etmedeki özgürlükten gelmektedir.”Sh.19 (Allah insana kendi ruhundan üfleyerek O’nu kendi emanetçisi yapmamış mı?O halde insan yeryüzünde Allah’ın halifesi ve onun akrabasıdır.Allah’ın insanın ruhu tek bir faziletle beslenmiştir ki bu da irade sahibi olmaktır Yani yeryüzünde mutlak irade sahibi olan, istediği her şeyi (evrendeki nizamın ve kanunun hilafına bile olsa)yapan Allah,kendi ruhundan insana üflemiştir.İnsan (bu iradesiyle) yer yüzünde Allah benzeri,O’nun gibi hareket edebilir. Ancak O’nun yeryüzünde kendi fizyolojik ve içgüdüsel kanunlarına, istediğince aykırı hareket edebilmesi itibarıyladır.bu yüzden Allah ve insan arasındaki ortaklık ya da akrabalık, seçme serbestliğinden, iyi ya da kötü şeyi yapmada, tuğyan ve itaat etmedeki özgürlükten gelmektedir.(İnsan,Sh:19) yorum yazamıyorum pes diyorum
__________________ Vakit namazinizi kildiniz mi? Ebu Hüreyre'den (r.a.) rivayetle: Mü'minin durumu yeşil ekin gibidir. Rüzgar ne taraftan gelse onu eğer. Rüzgar durduğunda doğrulur. Mü'min de böyledir. O da bela ve musibetlerle eğrilir. Kafirin durumu ise çam ağacı gibidir. Allah dilediği zaman sert ve dik durur. ][Bela ve musibetlere uğramaz. |
14 Ocak 2015, 20:02 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 33478 Üyelik T.:
09 Kasım 2013 | Cevap: Ali Seriati´nin iddiasi: Ali Seriati´nin Iddiasi: “Geçmişteki dinlerin hilafına İslamdaki bu dualizm, iki mabut olma durumu, iki ilâha tapınma ve bu ikili durum tabiatta değil bizzat insanın içindedir.” Sh. 22 2 mabut kimdir?
__________________ Vakit namazinizi kildiniz mi? Ebu Hüreyre'den (r.a.) rivayetle: Mü'minin durumu yeşil ekin gibidir. Rüzgar ne taraftan gelse onu eğer. Rüzgar durduğunda doğrulur. Mü'min de böyledir. O da bela ve musibetlerle eğrilir. Kafirin durumu ise çam ağacı gibidir. Allah dilediği zaman sert ve dik durur. ][Bela ve musibetlere uğramaz. |
14 Ocak 2015, 20:04 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 33478 Üyelik T.:
09 Kasım 2013 | Cevap: Ali Seriati´nin iddiasi: Ali Seriati´nin Iddiasi: “İnsan, yaratıcı bir varlıktır.Onun işi,(çalışması)ile karışmış olan bu yaratıcılık onu bütünüyle tabiattan kopararak, tanrı’yla (yaratmada ) boy ölçüştürür…”Sh. 62 la havle vela kuvvete illa billahil aliyyül azim
__________________ Vakit namazinizi kildiniz mi? Ebu Hüreyre'den (r.a.) rivayetle: Mü'minin durumu yeşil ekin gibidir. Rüzgar ne taraftan gelse onu eğer. Rüzgar durduğunda doğrulur. Mü'min de böyledir. O da bela ve musibetlerle eğrilir. Kafirin durumu ise çam ağacı gibidir. Allah dilediği zaman sert ve dik durur. ][Bela ve musibetlere uğramaz. |
14 Ocak 2015, 21:55 | Mesaj No:5 | |
Cevap: Ali Seriati´nin iddiasi: Alıntı:
merak ettim siz neler düşünüyorsunuz? Ali Şeriati gibi bir alime kim ne diyebilir ki? Yalnız söyledikleri ile söylemek istedikleri tam anlaşılmamış da olabilir. Belki herkes fikrini söyleyecek belki söylemeyecek ama naçizane benim düşüncem: 1.melekler insanların kan dökeceğini nereden bilmişler Bunu bilmek için öncelikle Allah'ın dilemesi gerek. Demek ki Allah dilemiş, onlar da bilmişler. Sonra... Allahu Teala diyor ki, bir halife yaratacağım. Halife... Bu demektir ki, halife olacak kişide Allahın bütün esmaları tecelli edecek. Allahın bütün esmalarının tecelli etmesi demek, her şeyin zıttıyla zuhura çıkacağı anlamına da gelir. Celal ve Cemal... İnsanda Allahın Celal ve Cemal isimleri cem olmuştur. Buluşmuştur. Bunun içindir ki insan bazen Rahman, Halim, Affüvv esmalarıyla boyanır. Bazen de Celallenir, Kahhar, Züntikam esmalarıyla boyanır. Yani kısaca Allahın tüm esmaları insanda zaman zaman tecelli eder. E hal böyle olunca da, bu esmaların birbirleriyle çatışması kaçınılmaz olur. Yani savaş, kan, bozgunculuk, vs.... Biz buna kısaca esmaların savaşı da diyebiliriz. Melekler ise Halife olacak kişide tecelli edecek esmaların çatışmasının sonuçlarını çok önceden görmüşlerdir. Çünkü halife demek, Allahın tüm esmalarının görüleceği mekan demek. Bunun sonucu da meleklerin dediği gibi: Kan dökülmesi, savaş, bozgunculuk,... 2. bizden önce insan yaratılmışmıydı İnsanın ikinci kez yaratıldığına inanmıyorum. Çünkü insanın yaratılışı Hz. Adem ile başlar. Ama insan yaratılmadan önce başka halifeler olmuş mudur diye sorarsanız, derim ki: Olabilir de, olmayabilir de... Cinlere de bir zamanlar halifelik verilmiş olabilir. Çünkü onlar da yaptıklarından sorumlu yaratıklar. Cennet ve cehennem onlar için de bekliyor. Ve insan yaratılmadan çok önce bu dünyada onlar vardı. Allah bilir... Eğer öyleyse veya değilse, ilerde(Mahşerde) öğreniriz. Şimdi onu merak etmeye gerek yok diyorum.
__________________ Hay'dan gelir, Hu'ya gideriz. | ||
14 Ocak 2015, 22:15 | Mesaj No:6 | |
Cevap: Ali Seriati´nin iddiasi: Alıntı:
Allah ile insanın akraba olması fikri şirktir. Akraba yerine benzer desek o da olmaz. Ama Halifeye Adem(yokluk) dersek mümkün olur. Çünkü Varlığın zuhur edeceği tecelli edeceği bir ayna lazım. İşte bu ayna varlıkta zuhura çıkmaz, yoklukta zuhura çıkar. Çünkü Varlığın zıttı yokluktur. Yok... Olmayan şeyin tarifi nasıl olur ki? Onun içindir ki Adem'e yokluk aynası demişlerdir. İrade Allahındır. İnsandaki iradeye cüzzi irade demişlerdir. İşte bu cüzzi irade insanı, yaptıklarından dolayı sorumlu kılar. Onun içindir ki, ''Yaptığım tüm kötülükler nefsimdendir'' deriz. Öte yandan, cüzzi irade de külli iradenin içindedir. Külli irade cüzzi iradeyi kuşatmıştır. Bundan dolayıdır ki, ''Tüm iyilikler Allahtandır'' deriz. İnsan irade sahibi olmakla asla Allaha akraba olmaz/olamaz. Bu şirktir. Çünkü, Laaaa dediğimiz zaman kendi benliğimiz de La'nın içine girer. İnsan hiç bir zaman İlla'nın içine girmez/giremez. O makam Allahındır. Yani, La bize, İlla Allahadır...
__________________ Hay'dan gelir, Hu'ya gideriz. | ||
14 Ocak 2015, 22:28 | Mesaj No:7 | |
Cevap: Ali Seriati´nin iddiasi: Alıntı:
Ama burada anlatılmak istenen iki mabuttan kasıt nefstir. Çünkü insanın nefsi her zaman kendini Yaratıcısına ortak koşmuştur. İki ilahtan kasıt, Yaratıcı ve Nefs olsa gerektir. İnsanın nefsinin de içinde olması gayet doğaldır. Bunun içindir ki Peygamber efendimiz, ''Kim kendini bildi, Rabbini bildi'' buyurmuşlardır. Kendini bilen, Yaratan karşısında hiçliğinin farkına varan kişi, kendi içindeki(nefs) Allaha ortak koşan ikinci Rabbini öldürmüş demektir. Kendi hiçliğinin farkına varamayan herkes, gizli bir şirk içinde olduğunun farkında değildir. Bir Rabbi, bir de kendisi. İşte bu ikinci ilah(nefs) insanın kendi içindedir. Bu şirkten kurtulmanın tek yolu vardır. O da insanın, Rabbi karşısında hiçliğinin farkına varmasıdır.
__________________ Hay'dan gelir, Hu'ya gideriz. | ||
14 Ocak 2015, 22:38 | Mesaj No:8 | |
Cevap: Ali Seriati´nin iddiasi: Alıntı:
Attığın zaman sen atmadın. Bilakis Allah attı... ve Sizi ve fiillerinizi yaratan Allahtır... Yani, insan yaratmaz. Yarattığını sanır. Nefsi gözünü boyar ve ben yaptım sanır. Nefs gerçekten apaçık nankörlük eder. Allah nefsi yarattığı zaman sormuş: -Sen kimsin ben kimim? Nefs demiş: -Sen sensin, ben benim. Allah nefsi cehennemde bir müddet yaktıktan sonra çıkarıp tekrar sormuş: -Sen kimsin ben kimim? Nefs tekar demiş ki: -Sen sensin, ben benim. Bu defa Allahu Teala nefsi aç bırakmış. Sonra sormuş: -Sen kimsin ben kimim? Nefs bu defa şöyle söylemiş: -Sen benim her şeye Kadir büyük Rabbimsin. Bense Senin fakir, garip, güçsüz, Sana muhtaç kulunum. Ben bir hiçim... Onun içindir ki nefsi adam etmenin tek yolu oruçtur. Aksi taktirde tüm ukalalık ve terbiyesizlikte Rabbiyle boy ölçüşür. Dönüp neyden yaratıldığına bakmadan, Rabbine karşı çeneli bir çekişgen kesilir. Rabbim bizleri, nefsini terbiye eden kullarından eylesin. Amin
__________________ Hay'dan gelir, Hu'ya gideriz. | ||
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
ALI SERIATI --DUA-- | kebuter | Dua Bölümü | 1 | 07 Ocak 2009 21:21 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|