|
Konu Kimliği: Konu Sahibi makbergülü,Açılış Tarihi: 24 Mayıs 2013 (17:45), Konuya Son Cevap : 24 Mayıs 2013 (17:45). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
24 Mayıs 2013, 17:45 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | Türkdili-2 (6.ve 7. ünite ÖZET) Türkdili-2 (6.ve 7. ünite ÖZET) TÜRKDİLİ-2 6.ÜNİTE ( BİR KübraNur ÇALIŞMASIDIR) 1) ....................... araştırmanın amacını gerçekleştirebilmek için kullanılan genel yaklaşımıdır. a. yöntem b. bilim CEVAP A 2) araştırma yönteminin gerçekleştirebilmesi için kullanılan bilgi toplama aracıdır a. kaynak tekniği b. araştırma tekniği CEVAP B 3) bir bilgi alanını 'bilim' yapan şey, onun kullandığı yöntemler ve bu yöntemlerin ..............dır. a. gerginliğidir b. sağlamlığıdır CEVAP B 4) bilim dünyasına, topluma çevreye, insanlığa yararı olmayan bir konu seçilmemelidir. bir konunun belirleyici önemlerinden biri değildir ? 1- onun yeni oluşu 2- zamanlı olması 3- akademik olduğu kadar pratik bir değer taşıması 4- benzer konuları benzer amaçlarla ele alan çalışmalar ile belli olur. CEVAP:4 5) bir soruna çözüm bulmak için gerekli verilerin planlı ve sistemli bir biçimde toplanması, sınıflandırılması, çözümlenmesi, açıklanması ve yorumlanması sürecidir. a. sunma b. araştırma CEVAP B 6) bilgileri toplamak sunmak değidir. sorunların neler olduğunu nasıl çözüme kavuşturabileceklerini ortaya çıkarmaktır. a. bilim b. sanat CEVAP: A 7) konu ile taranması gereken çalışmalardan biri değildir? a. konunun bir yönünü ele alan çalışmalar b. aynı konuyu farklı amaçla farklı açıdan ele alan çalışmalar c. konu farklı olmasına rağmen aynı yöntemi kullanan çalışmalar d. farklı konuları aynı amaçlarla ele alan çalışmalare. benzer konuları benzer amaçlarla ele alan çalışmalar f. hepsi g. hiçbiri CEVAP : F 8) araştırma, bilginin bulunması geliştirilmesi ve gerçeğe uygun olup olmadığının kontrol edilmesi için harcanan çabadır. aşağıdakilerden hangisinin tanımıdır? a. bilimsel yazılar b. kaynak gösterme CEVAP :A 9) bilimsel yazının .......... özenle seçilmelidir. içeriği özetle yansıtan özgün bir isim .......... olarak seçilmelidir. çok genel çok kısa yada uzun ifadeler ve sözdizimi hatası içermemelidir. a. başlığı- başlık b-paragraf-paragraf CEVAP :A 10) giriş bölümünde kaynaklar araştırma amacı ile en az ilişkili olandan en çok ilişkili olana doğru sıralanmalıdır. yani; a. genelden- özele b. özelden-genele CEVAP :A 11) bilimsel bir yazıda ; a. 3. tekil ve edilgen yapı b. 1.tekil ve etken yapı CEVAP :A 12) Araştırma yazısında aranacak önemli özelliklerden biri değildir? a. sadelik b.söylenmek istenen şeyin şeyin dolaylı olarak söylenmiş olmasıdır c.açıklık d.akıcılıke.söylenmek istenen şeyin şeyin dolaysız olarak söylenmiş olmasıdır CEVAP :B 13) dünyada kabul gören yazım stillerinden değildir? a. APA (amerika psikoloji birliği) b. AMA (amerika tıp birliği) c. CONCORT (medikal denemelerin sonuçlarının bildirilmesi ile ilgili yazım stili) d. ASA (amerikan istatistikçiler birliği) e. APSA (amerikan politik bilimler birliği) f. MLA ( modern dil birliği) g. CHİCAGO ( gerçek yaşamda tüm konularda hazırlanmış olan kitap magazin gazete ve diğer bilimsel dışı yayınlarda tercih edilen bir yazım stili) h. ANA (Ateşten sıcaktır kucağı) CEVAP: H 14) akademik üslubun en başta gelen özelliği .............................. olarak tanımlanan anlatılmak istenen şeyi en açık ve en az kelime ile ifade anlamındaki yöntemdir. a. kelime anlatımı b.kelime ekonomisi CEVAP :B 15) araştırmanın sonuç bölümü neden açıklanır? a. çalışmanın sonuç bölümünde ulaşmayı hedefleyen sonucun gerçekleşip gerçekleşmediğini ortaya koyarak konu ile ilgili kendi yorumları içeren ifadelere yer verir b. çalışmanın sonuç bölümünde yapacağını vaat ettiği herşeye yazısında yer vermesi gereken bölümlere yer verir CEVAP :A 16) araştırmanın alıntı yaparken belirtmesi gerekli olan künye bilgileri iki yolla olmaktadır. hangisi bu iki yoldan değildir? a. geleneksel bir kaynak gösterme yöntemi olan dipnotta kaynağa ait bilgiler verme yöntemi b. kaynağa ait tanıtıcı bilgileri alıntının ardından parantez içinde kaynak vermeyi tercih eden yöntemc. yazarın bazen dipnotlara bu sebeple gereğinden fazla yer vermesi yöntemi CEVAP :C 17) yazım bilgilerin oluşumlarından değildir ? a. basım yeri b. yayın evi c. yayım tarihi d. yayım günü CEVAP :D 18) yazışma türlerinden değildir? a. resmi yazışma b. özel yazışma c. cins yazışma CEVAP :C 19) basım yeri bilinmeyenler için hani işaret kullanılır? a. (t.y) b. (y.y) c. (ibid) d. (op.cit) a- (y.y) basım yeri bilinmeyenler için b- ( t.y) yayın tarihi yok c- (ibid) aynı yerde d- (op.cit) opera citition kısaltılması. anlamı : yukarıda değinilen çalışma 20) devlet kurumlarının kendi aralarında veya kişi ve özel kuruluşlarla iletişimlerini sağlamak amacıyla yazılan yazılardır. Bu neyin tanımıdır? a. özel yazışmalar b. resmi yazışmalar CEVAP :B 21) dilekçelerin yazımında uyulması gereken noktalardan biri değildir? a. dilekçe kağıdının üst kenarından bir miktar boşluk bırakıldıktan sonra isteğin iletildiği adı yazılır ve alt satıra geçilerek makamın bulunduğu yer adı yazılır b. metin bölümü bir kaç maddeden oluşmuyorsa paragraf başı kadar boşluk bırakılarak yazıya başlanır. dilek, hiç bir yanlış anlamaya yer vermeyerek açık ve anlaşılır bir ifade ile bildirilir. anlatılmak istenen herşey kısa ve öz biçimde yazılmaktadır. c. dilekçenin metin bölümü 'arz ederm' ifadesiyle sonlandırılmaktadır. d. metin bölümünün sonuna sağ alta tarih yazılır tarihin altına imza atılır. imzanın altınada ad ve soyad yazılır. e. imza bölümünden sonra kağıdın sol alt tarafına adres ve iletişim bilgileri yazılır f. dilekçede ek olarak belge varsa kağıdın sol alt tarafına adres ve iletişim bilgilerinin altına sıralanır g. giriş bölümünde toplantının gündemi yada konusu belirtilir. CEVAP :G 22) meclis kurul toplantı mahkeme gibi yerlerde söylenen sözlerin tespit edildiği anda aynen yazıya geçirilmesiyle oluşturulan yazıya denir. a. karar b. tutanak c. rapor d. dilekçe CEVAP: B 23) rapor, tutanak bilimsel yazı türlerindendir. rapor çok geniş bir yelpazede hazırlanabilen bir yazı türüdür. aşağıdakilerden hangisi rapor türlerinden değildir? a. deney raporu b. tez raporu c. çalışma raporu d. hava raporu e. ölüm raporu f. yıllık faaliyet raporu g. teknik rapor h. güzergah raporu CEVAP :H 24) bir konu yada olayın incelenmesi sonucunda elde edilen veriler ışığında ortaya çıkan görüşlerin sunulduğu yazı türüdür. a. dilekçe b. karar c. tutanak d. rapor CEVAP :D 25) bazı resmi kuruluşların veya tüzel kişilerin bir konu üzerinde yaptıkları toplantı veya oturumlardan sonra oluşan görüşleri komisyonların gerçekleştirdikleri çalışma ve araştırma sonuçlarının onanmış deftere yazılmasına denir. a. tutanak b.rapor c. karar d. dilekçe CEVAP :C 26) resmi yazılar ve özel yazışmaların farkı nedir? a. daha çok kişisel konularla ilgili yazılan mektup formatındaki yazılar b. resmi yazı devlet kurumlarının kendi aralarında veya kişi ve özel kuruluşlarla iletişimlerini sağlamak amacıyla yazılan yazılardır CEVAP : B 27) özel yazışmalar dan değildir? a. mektup b. özel mektup c. iş mektubu d. resmi mektup e. açık mektup f. dilekçe CEVAP :F 28) kişiler arasında yapılan ve genellikle özel konuları içeren yazışmalardır? a.özel yazışmalar b. resmi yazışmalar CEVAP :A 29) özel yazışmalar, daha çok kişisel konularla ilgili yazılan mektup formundaki yazılar.. -mektup -özel mektup -iş mektubu -resmi mektup -açık mektup a. doğrumu b. yanlışmı CEVAP : A 30) resmi mektuplar ve iş mektuplar, biçim ve içerik açısından dilekçeye benzemektedirler. dilekçeden farkı nedir? a. bu tür mektuplarda tarihle birlikte mektubun sıra numarası ve konusunun belirtilmesi b. bu tür mektuplarda adresle birlikte mektubun sıra numarası ve konunun belirtilmesi CEVAP: A 31) bilimsel yazı yazım stili hangisidir? a.CONSORD b.IMRAD CEVAP: B 32) kamu veya özel kuruluşların iş başvurusu sırasında kişilerin niteliklerini kısaca anlatmalarını istediği yazı türüdür? a. özel mektup b. özgeçmiş c. rapor d. karar CEVAP :B TÜRKDİLİ-2 7. ÜNİTE 1) Temel dil becerileri ve alt bileşenleri nelerdir? - temel dil becerileri: anlama ve anlatma-bu temel bileşenlerin 4 alt bileşeni vardır: a. okuma ve dinleme anlamanın b. konuşma ve yazma anlatmanın alt bileşenidir 2) geniş anlamıyla okuma: -okuyucuların yazılı metinden 'anlam' çıkardıkları yada yorumlarda bulundukları -ön bilgilerin kullanıldığı ,-yazar ve okuyucu arasındaki etkili iletişime dayalı uygun bir yöntem ve amaç doğrultusunda düzenli bir ortamda gerçekleştirilen anlam kurma süreci-basılı yazılı sözcükleri duyu organları yoluyla algılama anlamlandırma-kavrama ve yorumlama -insanların kendi aralarında önceden kararlaştırdıkları özel sembollerin duyu organları yoluyla algılanıp, beyin tarafından yorumlanarak değerlendirilmesi-yazıya geçirilmiş bir metne bakarak bunu sessizce çözümleyip anlama-seslere çevirme-bir yazıdaki sembolleri tanıma-ve anlamlandırma etkinliği yazılı bir metnin iletmek istediğini alabilme anlamı demektir. 3) Okuma sürecinde dikkat edilmesi gereken okumanın beş temel ilkesinden söz edilir a. okuma anlam kurma süreci b.okuma akıcı olmalıdır c. okuma stratejik olmalıdır d.kişi okumaya güdülenmelidir e. okuma yaşam boyu devam etmelidir 4) anlamayı geliştirmek için okuma sırasında yapılacak etkinlikler a. yazıda ele alınan konuyu belirlemek b. anlamı bilinmeyen sözcükler c. anlaşılmayan cümle ve paragrafları belirlemek d. ana düşünceyi bulmak e. yardımcı düşünceleri incelemek f. yazının genel düşüncesini ve anlatım yapısını çıkarmak g. okuma hızını ayarlamak 5) okuduğunu anlayabilmenin başlıca şartları a. yoğun dikkat b. yeniden yapılandırma c. zihinde canlandırma d. çıkarımlarda bulunma e. anlamı kavramı 6) okuma alışkanlığını edinmede rol oynayan etkenler; yaşam boyu devam etmesi gereken bir süreç olarak adlandırılan okuma alışkanlığını edinmede değişik etkenlerin rol oynadığı bir gerçektir. bu etkenler: a. bireysel etkenler b. çevre c. aile d. okul 7) okuma türleri; a. sesli okuma b. sessiz okuma c. gözatarak okuma d. özetleyerek okuma e. işaretleyerek okuma f. tahmin ederek okuma g. soru sorarak okuma h. tartışarak okuma 8) okuryazarlık nedir? bireyin kağıt üzerindeki bir takım imleri birbirine çatarak sesbilimler sözcükler sözcük dizilerinden anlamlar çıkarabilme kendi demek istediklerinide o imler aracılığıyla kağıt üstüne dökebilme becerisidir 9) okuduğunu anlama stratejileri nedir kaç gruba ayrılır? açıklayınız Okuma stratejileri: okuyanların bir işlemi nasıl kavradıklarına okuduklarından nasıl anlam çıkardıklarına ve okuduklarını anlamadıklarında ne yaptıklarına işaret eder. Bu stratejiler okuduğunu anlamayı geliştirmek için kullanılır. Okuma stratejileri birbakıma metinleri anlama sürecinde yaşanan sorunları çözmek amacıyla kullanılan bir plandır. Genel olarak okuduğunu anlama stratejileri, a. okuma öncesi kullanılan (güdüleme, beyin fırtınası, öngörüde bulunma) b. okuma sırasında kullanılan (yordama, not alma, gözünde canlandırma vs.) c. okuma sonrasında kullanılan ( özet yapma, soruları cevaplama, resim yapma vs. ) 10) okuma öncesinde kullanılan okuma stratejilerinin amaçları a. konuyla ilgili ön bilgileri harekete geçirmek b. metni anlamak için ön hazırlık yapmak c. anlamı bilinen ve bilinmeyen kelimeler arasında anlamsal ilişkiler kurmak d. başlığa dikkat etmek e. konuyu tahmin etmek şeklinde özetlenebilir. 11) Okuma sonrasında kullanılan okuduğunu anlama stratejilerinin amacı a. okuma deneyimini genişletmek b. metinde yer alan bilgilerle önceden sahip olunan bilgileri birleştirmek c.metnin daha derin analizini yapmak d. metinden yapılan çıkarımların birleştirilmesini sağlamak e. öğrenilenleri değerlendirmek f. metinle ilgili sorulara cevap vermek metindeki önemli yerlerin altını çizmek şeklinde sıralanabilir 12) okuma sırasında kullanılan stratejiler a. yönlendirme ve sorular yoluyla metinle etkileşimini sağlamak b. metnin yapı ve mantıksal sırasını kavramak c. çıkarım ve yargıda bulunmayı kolaylaştırmak d.anlamı bilinmeyen kelimelerin anlamlarının çıkarabilmesi için ipuçları bulmak e.paragraf ve metnin ana düşüncesini çıkarmada kolaylık sağlamak f. metinde özel bir bilgiyi aramak g. metni okumaya başlamadan önce soruların cevaplarını bulmak h.metinle ilgili olarak verilen şekilleri yada haritaları tamamlamak j. metinde verilen mesajla ilgili not almak 13) Eleştirel okuma: düşünme, beyinle doğrudan ilişkili bir kavramdır. 14) Eleştiri: bir şeyi nesnel açıdan yargılama, yorumlama analiz etme şeklindedir. 15) Eleştirel düşünme: gözlem ve bilgiye dayanarak sonuçlara ulaşma olarak ifade edilebilir. 16) Eleştirel düşünmenin temel özellikleri a. ön yargılardan uzak olmayı gerektirir b.bir süreçtir c.zihinsel düşünme süreçlerinin aktif kullanımı söz konusudur. d. çok yönlü bakış açısını düşünmeyi zorunlu kılar e. bilimsel bir yaklaşımı nesnel bakış açısını gerektirir f. neden-sonuç ilişkisinin önemli bir yeri vardır g. temelinde yoğun bir dikkat vardır. olgu, olay ve durumları dikkatle ele alıp değerlendirmeyi analiz ve sentez yapma becerisini gerektirir. 17) Eleştirel düşünme sürecinin içerdiği beceriler : a. tanımlama b. hipotez(denence) kurma c. bilgi toplama d. yorumlama ve genelleme e. akıl yürütme f. değerlendirme g. uygulama 18) Dinleme: anlama becerisinin ikinci temel bileşeni dinlemedir. Dinleme, işitilenlerin zihinde anlamlandırıldığı bir süreçtir. bunlar; a. işitme b. tepki verme c. dikkate alma ve anlamlandırma 19) Dinlemenin 4 temel bileşeni vardır a. konuşan(kaynak) b. ileti (mesaj) c. dinleyen (alıcı) d. geri bildirim 20) Dinleme sürecini etkileyen faktörler; a. kaynak (konuşmacı) temelli faktörler: mesajda kullanılan sözcükler, terimler, yanlış anlaşılmaya yol açacak cümle kuruluşları, yanlış vurgu ve tonlamalar, konuşma bozuklukları konuşmayı etkileyen fiziksel etkenler, konuşma hızı jest ve mimikler, bilgi birikimi, konuyla ilgili haırlığı ve konuyu sunuş şekli. b. Alıcı (dinleyici) temelli faktörler: alıcının zihinsel ve fizyolojik yetileri, dikkat, ilgi, istek, kelime dağarcığı, bilgi birikimi, önyargı dinleme sürecinde uygun dinleme davranışları gösterme (dik oturma, konuşanla göz teması kurma, not tutma, soru sorma, dinlenenlere uygun geri bildirimlerde bulunma) dinleme hızı c. Çevre-ortam temelli faktörler: ısı, ses, ışık, fiziksel konfor 21) Dinleme türleri a. aktif dinleme b. pasif dinleme c. not alarak dinleme d. grup halinde dinleme e. empati dinleme f. yaratıcı dinleme g. amaçlı dinleme h. sorgulayıcı dinleme j. seçici dinleme k. eleştirel dinleme 22) Okuma ve Dinleme ilişkisi a. her ikiside amlama becerisinin temel bileşenidir b. her ikiside zihnin anlama süreciyle ilgilidir. c. he ikisininde zihnin ve beynin aktif olması gerekir d. okuma-dinleme öncesi, sırası ve sonrasındaki davranışlar her ikisi için anlama sürecini etkilemektedir. e. her ikisindede anlamanın gerçekleşip gerçekleşmediği anlam sürecinin aksadığı yönler alınan geri bildirimler sayesinde anlaşılabilir f. ilgi ve istekler her iki bileşen açısından anlama sürecini etkileyen ortak faktördür. hazırlayan :kübranur
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
Konu Sahibi makbergülü 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Evde yapılabilecek deterjan ve şampuanlar | Pratik / Faydalı Bilgiler | Mihrinaz | 1 | 199 | 14 Ekim 2023 14:09 |
yeniden merhabalar | Serbest Kürsü | KardelenGül | 12 | 5227 | 27 Eylül 2018 19:05 |
2014 kpss için konu dağılımı | KPSS İstişare/Sohbet | nurşen35 | 1 | 2972 | 11 Ağustos 2014 14:31 |
evde tarhana yapmanın püf noktaları (: | Pratik / Faydalı Bilgiler | Allahın kulu_ | 5 | 4204 | 11 Ağustos 2014 13:07 |
KPSS Birde Böyle Hazırlanmayı Deneyin | KPSS İstişare/Sohbet | Mihrinaz | 9 | 4057 | 11 Ağustos 2014 12:21 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
TürkDili 2-2015-16 bahar d.son sınavı MEDİNEWEB | alperkara | Türk Dili 2 | 7 | 10 Aralık 2016 21:11 |
TürkDili 2-2015-16 bahar d. ara sınavı | alperkara | Türk Dili 2 | 0 | 29 Nisan 2016 20:40 |
inkılap 2 & 3.ünite özet ve ünite soruları | pehlivan | İnkilap Tarihi 2 | 0 | 10 Mart 2014 22:35 |
mantık ünite 5 özet | Medine-web | Mantık | 0 | 14 Aralık 2013 15:16 |
Türk Dili 2 ( 5.Ünite Özet) | muallime | Türk Dili 2 | 0 | 14 Mayıs 2013 21:33 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|