Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLİTAM İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA.::. > İlitam 3.Sınıf Dersleri > İslam Ahlak Felsefesi

Konu Kimliği: Konu Sahibi Medine-web,Açılış Tarihi:  28 Ekim 2013 (13:48), Konuya Son Cevap : 28 Ekim 2013 (13:48). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 28 Ekim 2013, 13:48   Mesaj No:1
Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 3.036
Konular: 340
Beğenildi:1437
Beğendi:478
Takdirleri:10498
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Islam ahlak felsefesi soruları

Islam ahlak felsefesi soruları

Mutezile tevellüd teorisiyle hangi soruna çözüm getirmeye çalışmaktadır?



ALLAH’ın irade ve adaletinin mutlaklığını temellendirmek

İnsan fiillerinin zaman içerisinde oluşumunu açıklamak

Emr bil Maruf nehyi anil münker ilkesini temellendirmeye

İnsanın belirlenmişlik ve özgürlük arasındaki ikilemini çözmeye

İnsanın fiillerinin ortaya çıkışı ve sorumluluğunu temellendirmek***

Mutezile’nin Yüce ALLAH hakkında kullandıkları hikmet terimiyle neyi kast etmektedir.



ALLAH’ın fiillerinin sorgulanamaz oluşunu

ALLAH’ın iradesinin mutlaklığını

ALLAH’ın bilgisinin müteal oluşunu

ALLAH’ın tüm fiillerinin bir gaye üzerine oluşunu***

ALLAH’ın felsefe ve hikmetin kaynağı oluşunu

Gerçek hürriyet tam kulluktadır” sözüyle Sufi Kuşeyri neyi kast etmektedir?



Hürriyetin değil kulluğun hayatın anlamı bakımından önemli oluşu

Kulun üzerinde ALLAH'tan başka hiçbir şeyin etkili olmaması***

Sufilerin hürriyet sorununu hiç önemsemediklerini

Kulun yetilerini yetkince kullanmasını

Hürriyetin kullukla başlayan bir hedef olduğunu

İslam Dinin Arap toplumunun ahlak yapısı üzerindeki etkilerini aşağıdaki şıklardan hangisi ifade etmektedir ?



Bireyselleşmeyi vurgulamıştır

Tasarruf kavramını merkeze getirmiştir.

Arap ahlakını bedevi kabile ölçeğinden evrensel boyuta çıkarmıştır.***

Arap ahlakının ekonomik boyutunda keskin düzenlemeler getirmiştir

Aile ahlakını tamamen dönüştürmüştür

4 )

“Güçlü bir devlet yapısının bulunmadığı bir toplumdaki ahlak anlayışıyla güçlü bir devletin olduğu toplumdaki ahlak anlayışlarının farklı olması bunun en güzel örneğidir. Veya tarım toplumundaki ahlak alanının değer ve buna uygun davranış kalıplarıyla sanayi toplumundaki değer ve buna uygun davranış kalıplarının farklı olması kaçınılmazdır. Yine sosyal yapıdaki değişikliğe örnek olarak, çekirdek aile anlayışının yaygın olduğu bir toplum, geleneksel geniş ailenin yaygın olduğu toplumlar arasında ahlak anlayışlarının değişiklik göstermesi kaçınılmazdır. Yine buna şehir ve kırsal alandaki yaşam biçimlerinin ahlak alanına farklı şekillerde etkide bulunduğunu da ekleyebiliriz. Yine tarihte köle ve cariyeliğin meşru kabul edildiği toplumlardaki aile ahlakının ve rollerin dağıtımının çok farklı olduğunu öngörebiliriz”.

Yukarıdaki metnin ana vurgu ve amacı nedir?



Şehir hayatındaki ahlak anlayışının köye ve kasabada olan ahlak anlayışından farklılığını göstermek
Köle ve cariyelerin hiçbir ahlaka tabi olmadığını göstermek
Devletin ahlak alanını etkilediğini ve bu bağlamda ahlaki değerlerin nasıl değiştiğini göstermek
Ahlak alanın sosyal, siyasal ve ekonomik yapılardaki değişimlerle etkileşim halinde olduğunu göstermek ccc
Sosyal yapıdaki değişikliklerin aile anlayışını değiştirdiğini ve bununda geleneksel ahlakı değiştirdiğini göstermek

Kul iyi veya kötü fiillerinin yaratıcısıdır ve yaptıklarından dolayı gelecek hayatta mükafat ve ceza hak edecektir.” Bu görüş hangi okula aittir?



Maturidi

Cebriyye

Eşari

Cehmiyye

Mutezile***

Cevaplarda yanlışlık olabilir arkadaşlar. Kontrol edin lütfen...

4 ) Kelami ahlak aşağıdakilerden konulardan hangisi ile birincil derecede ilgilenmez?
Erdemlerin tasnifi ********
İyilik ve kötülük
ALLAH’ın iradesi
Kader
İnsanın iradesi

5) “Kul iyi veya kötü fiillerinin yaratıcısıdır ve yaptıklarından dolayı gelecek hayatta mükafat ve ceza hak edecektir.” Bu görüş hangi okula aittir?
Eşari
Cebriyye
Mutezile ************
Maturidi
Cehmiyye

4 ) Eşarilere göre İstitâat nedir?
a)ALLAH'ın insanda fiili işleme gücünü bil kuvve olarak vermesi ve kulun fiili tercihiyle yapmasıdır.
b-Kulun fiilinin mutlak hakimi olması ve tercihlerinde hür olmasıdır.
c-ALLAH'ın insanda fiili işleme kudret ve hürriyetini vermemesi, kulun fiilinin ALLAH’ın mutlak kudretine uygun olarak fiilini ortaya koymasıdır.
d-ALLAH'ın insanda fiili işlemek kudretini yaratması ve kulun bu gücü dilediği anda kullanması ve bundan dolayı fiilinden sorumlu olmasıdır.
e-ALLAH'ın insanda fiili işlemekte olduğu anda ve ancak o fiili yapmaya elverişli olarak yarattığı, bu sebeple zıt değerde iki fiilden birini serbestçe kullanmaya elverişli olmayan bir kudrettir********

5 ) Cebrîler insan için doğru ve yanlışın kaynağı olarak neyi görür?
Bilim
Akıl
Toplumun uzlaşımı
ALLAH’ın iradesi******
Örf ve adet

1 ) “ALLAH yeryüzündeki her fiil veya oluşun fâilidir. İradî fiiller insana sadece mecazî olarak atfedilir” görüşü aşağıdaki fırkalardan hangisine aittir?
Maturidi
Hanefi
Cebriler********
Eşari
Mutezile

2 ) Aşağıdaki şıklardan hangisi Kelami ahlakın özelliklerinden birisi değildir?

Cedeli yöntemi kullanmaları
Ahlaki önermelerin mantıki konumlarını araştırmayı öncelemeleri
Dini metinlerdeki ahlaki ifadelerin nasıl anlaşılması gerektiğini önemsemeleri
Bireyin toplum içindeki rollerini tespit********
Diğer kelami okulların eleştirisine önem verme*

Soru 2: Aşağıdaki şıklardan hangi şık dini ahlakın özelliklerini yansıtmaktadır?
I). Kur’an ve sünneteki ahlaki ve dini öğretilerin aktarımı *
II). Hz. Peygamber ile sahabelerin hayatlarının ve örnek davranışlarının öğretilmesi*
III). ALLAH’ın iradesi ve kulun seçimi arasında denge kurma

I, II, III
II, III
I, II ******
Yalnız III
Yalnız I


4 ) Mutezile’nin Yüce ALLAH hakkında kullandıkları hikmet terimiyle neyi kast etmektedir.

ALLAH’ın iradesinin mutlaklığını
ALLAH’ın fiillerinin sorgulanamaz oluşunu
ALLAH’ın felsefe ve hikmetin kaynağı oluşunu
ALLAH’ın tüm fiillerinin bir gaye üzerine oluşunu*********
ALLAH’ın bilgisinin müteal oluşunu


__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Medine-web 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Medineweb Görsel ve Slayt arşivi( kaybolmaması... Medineweb.net Videolar Medine-web 5 211 23 Eylül 2024 20:24
Mustafa İslamoğlu Sözler Medineweb.net Videolar Mihrinaz 2 394 30 Nisan 2023 16:51
Şirk Hakkında Kuran Ne Diyor? Medineweb.net Videolar Medine-web 0 264 29 Nisan 2023 18:52
DÜNYA KABE'NİN NERESİNDE Hacc-Umre-Kurban Medine-web 0 1106 27 Nisan 2020 21:40

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Atauzem islam ahlak felsefesi 12-13-14.ünite değerlendirme soruları EyMeN&TaLhA İslam Ahlak Felsefesi 2 08Haziran 2015 11:21
Atauzem islam ahlak felsefesi 8-9-10-11.ünite değerlendirme soruları EyMeN&TaLhA Erzurum Atatürk İlitam 3 06Haziran 2015 16:45
sakarya ilitam islam ahlak felsefesi sınav soruları Medineweb SAKARYA İlitam 0 24 Aralık 2013 14:20
Islam ahlak felsefesi f_kryln Din Felsefesi 0 01 Kasım 2013 16:40
Islam ahlak felsefesi f_kryln İslam Ahlak Felsefesi 0 25 Ekim 2013 16:28

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.