Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLİTAM İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA.::. > İlitam 4.Sınıf Dersleri > Din Felsefesi

Konu Kimliği: Konu Sahibi f_kryln,Açılış Tarihi:  01 Kasım 2013 (16:40), Konuya Son Cevap : 01 Kasım 2013 (16:40). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 01 Kasım 2013, 16:40   Mesaj No:1
Medineweb Kıdemli Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:f_kryln isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 14040
Üyelik T.: 01 Ağustos 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Byn
Memleket:Ağrı
Yaş:35
Mesaj: 300
Konular: 103
Beğenildi:23
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Islam ahlak felsefesi

Islam ahlak felsefesi

İSLAM AHLAK FELSEFESİ
1 )Aşağıdakilerden hangisi İslam ahlak felsefesi bağlamında doğrudur?
I. dinler sabit bir ahlak anlayışı sunarlar
II. ahlak anlayışı siyasal yapı ve değişikliklerden etkilenir
III. üretim biçimlerimiz ahlak alanında etkide bulunur

II, III
Yalnız II
I, II
Yalnız I
I, II, III
2Mutezile tevellüd teorisiyle hangi soruna çözüm getirmeye çalışmaktadır?
Emr bil Maruf nehyi anil münker ilkesini temellendirmeye

ALLAH’ın irade ve adaletinin mutlaklığını temellendirmek

İnsanın belirlenmişlik ve özgürlük arasındaki ikilemini çözmeye

İnsanın fiillerinin ortaya çıkışı ve sorumluluğunu temellendirmek

İnsan fiillerinin zaman içerisinde oluşumunu açıklamak


3 ) Aşağıdakilerden hangisi Mutezile için doğrudur?
I). Mutezile’nin adalet prensibi insan hürriyeti ilkesini gerektirir.
II). Mutezileye göre insanın iyiyi ve kötüyü aklen bilebilmesi ALLAH’ın adaletinin bir tezahürüdür.
III). Mutezile’ye göre Yüce ALLAH iradesinde hiçbir şeyle sınırlı değildir.



II, III

Yalnız III

Yalnız I

I, II, III

I, II





4 )
Kelami ahlak aşağıdakilerden konulardan hangisi ile birincil derecede ilgilenmez?

Erdemlerin tasnifi

İyilik ve kötülük

ALLAH’ın iradesi

Kader

İnsanın iradesi


5 ) “Kul iyi veya kötü fiillerinin yaratıcısıdır ve yaptıklarından dolayı gelecek hayatta mükafat ve ceza hak edecektir.” Bu görüş hangi okula aittir?

Eşari

Cebriyye

Mutezile

Maturidi

Cehmiyye

6 )
“ALLAH yeryüzündeki her fiil veya oluşun fâilidir. İradî fiiller insana sadece mecazî olarak atfedilir” görüşü aşağıdaki fırkalardan hangisine aittir?




Maturidi

Hanefi

Cebriler

Eşari

Mutezile
7 )
Aşağıdaki şıklardan hangisi Kelami ahlakın özelliklerinden birisi değildir?

Cedeli yöntemi kullanmaları

Ahlaki önermelerin mantıki konumlarını araştırmayı öncelemeleri

Dini metinlerdeki ahlaki ifadelerin nasıl anlaşılması gerektiğini önemsemeleri

Bireyin toplum içindeki rollerini tespit

Diğer kelami okulların eleştirisine önem verme


8 ) Aşağıdaki şıklardan hangi şık dini ahlakın özelliklerini yansıtmaktadır?
I). Kur’an ve sünneteki ahlaki ve dini öğretilerin aktarımı
II). Hz. Peygamber ile sahabelerin hayatlarının ve örnek davranışlarının öğretilmesi
III). ALLAH’ın iradesi ve kulun seçimi arasında denge kurma

I, II, III

II, III

I, II

Yalnız III

Yalnız I


9 ) Eşarilere göre İstitâat nedir?

ALLAH'ın insanda fiili işleme gücünü bil kuvve olarak vermesi ve kulun fiili tercihiyle yapmasıdır.

Kulun fiilinin mutlak hakimi olması ve tercihlerinde hür olmasıdır.

ALLAH'ın insanda fiili işleme kudret ve hürriyetini vermemesi, kulun fiilinin ALLAH’ın mutlak kudretine uygun olarak fiilini ortaya koymasıdır.

ALLAH'ın insanda fiili işlemek kudretini yaratması ve kulun bu gücü dilediği anda kullanması ve bundan dolayı fiilinden sorumlu olmasıdır.

ALLAH'ın insanda fiili işlemekte olduğu anda ve ancak o fiili yapmaya elverişli olarak yarattığı, bu sebeple zıt değerde iki fiilden birini serbestçe kullanmaya elverişli olmayan bir kudrettir

10 )
Cebrîler insan için doğru ve yanlışın kaynağı olarak neyi görür?

Bilim

Akıl

Toplumun uzlaşımı

ALLAH’ın iradesi

Örf ve adet

11 )
Mutezile’nin Yüce ALLAH hakkında kullandıkları hikmet terimiyle neyi kast etmektedir.




ALLAH’ın iradesinin mutlaklığını

ALLAH’ın fiillerinin sorgulanamaz oluşunu

ALLAH’ın felsefe ve hikmetin kaynağı oluşunu

ALLAH’ın tüm fiillerinin bir gaye üzerine oluşunu

ALLAH’ın bilgisinin müteal oluşunu


12 ) Aşağıdakilerden hangisi sufi ahlakının ayır edici bir özelliği olarak görülebilir?

Müslüman bireyin dünya ile ilişkisini düzenlemek öncelikli sorunu olmuştur.

Tanrı iradesi kavramı üzerine odaklaşır.

Kader konusu öncelikli sorunudur.

Kuran ve sünnetteki ahlaka dair ifadelerin anlaşılması öncelikli sorunudur.

Müslüman bireyin aile içindeki rollerini tespit eder

13 )Hayvanlarla mukayeseli düşünüldüğünde insanda ahlak alanı nasıl ortaya çıkmaktadır?

İnsanın davranışları iç güdüyle ortaya çıktığı için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.

İnsan tüm fiillerini düşünme sonucu gerçekleştirdiği için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.

İnsan davranışlarının ortaya çıkmasında akıl, dürtü, arzu ve istekler hep beraber etkili olduğu için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.

İnsanın davranışları hayal gücüyle gerçekleştirdiği için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.

İnsanın davranışları sadece dini değerlerle ortaya çıktığı için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.


14 )Eş’arîler doğru ve yanlışın mükellefe yüklediği sorumluluk bakımından fiilleri hangi kritere göre tasnif ederler?



Örf

Tanrı iradesi

Akıl

Zevk

Fayda

15 )“Gerçek hürriyet tam kulluktadır” sözüyle Sufi Kuşeyri neyi kast etmektedir?



Hürriyetin değil kulluğun hayatın anlamı bakımından önemli oluşu

Kulun üzerinde ALLAH'tan başka hiçbir şeyin etkili olmaması

Sufilerin hürriyet sorununu hiç önemsemediklerini

Kulun yetilerini yetkince kullanmasını

Hürriyetin kullukla başlayan bir hedef olduğunu



16 )İslam Dinin Arap toplumunun ahlak yapısı üzerindeki etkilerini aşağıdaki şıklardan hangisi ifade etmektedir ?

Bireyselleşmeyi vurgulamıştır

Tasarruf kavramını merkeze getirmiştir.

Arap ahlakını bedevi kabile ölçeğinden evrensel boyuta çıkarmıştır.

Arap ahlakının ekonomik boyutunda keskin düzenlemeler getirmiştir

Aile ahlakını tamamen dönüştürmüştür

17 ) “Güçlü bir devlet yapısının bulunmadığı bir toplumdaki ahlak anlayışıyla güçlü bir devletin olduğu toplumdaki ahlak anlayışlarının farklı olması bunun en güzel örneğidir. Veya tarım toplumundaki ahlak alanının değer ve buna uygun davranış kalıplarıyla sanayi toplumundaki değer ve buna uygun davranış kalıplarının farklı olması kaçınılmazdır. Yine sosyal yapıdaki değişikliğe örnek olarak, çekirdek aile anlayışının yaygın olduğu bir toplum, geleneksel geniş ailenin yaygın olduğu toplumlar arasında ahlak anlayışlarının değişiklik göstermesi kaçınılmazdır. Yine buna şehir ve kırsal alandaki yaşam biçimlerinin ahlak alanına farklı şekillerde etkide bulunduğunu da ekleyebiliriz. Yine tarihte köle ve cariyeliğin meşru kabul edildiği toplumlardaki aile ahlakının ve rollerin dağıtımının çok farklı olduğunu öngörebiliriz”.

Yukarıdaki metnin ana vurgu ve amacı nedir?



Şehir hayatındaki ahlak anlayışının köye ve kasabada olan ahlak anlayışından farklılığını göstermek
Köle ve cariyelerin hiçbir ahlaka tabi olmadığını göstermek
Devletin ahlak alanını etkilediğini ve bu bağlamda ahlaki değerlerin nasıl değiştiğini göstermek
Ahlak alanın sosyal, siyasal ve ekonomik yapılardaki değişimlerle etkileşim halinde olduğunu göstermek
Sosyal yapıdaki değişikliklerin aile anlayışını değiştirdiğini ve bununda geleneksel ahlakı değiştirdiğini göstermek

18 )Fahreddin Razi’ye göre insanın arzu ve isteklerinin konusu nedir?



Mutlak bir özgürlüğe kavuşmak

Müstagni olmak

Kaygıyı gidermek

Sınırsız bilgi ve güç elde etmek

ALLAH aşkına ulaşmak
19 )Eşariler kulun fiiliyle ALLAH’ın iradesi arasındaki ilişkiyi çözümlemek için hangi kavramı istihdam ederler?



Fiili yaratma

Tevlid

Kesb

Cüzi irade

Adalet

20 ) Sufiler fena kavramından neyi kast ederler?

Tanrı ve kulun iradesi ilişkisi bağlamında ALLAH iradesinin mutlaklığını kavrayış

Tam bir ALLAH korkusunun kalpte yerleşmesi

Tüm dünya mallarından vaz geçme ve yokluk hali

Kalbinde dünya sevgisine yer vermeme

ALLAH aşkı peşinde koşan sufinin kendi benliğini yok etmesi
21 )Tasavvufta seyru süluk kavramı aşağıdakilerden hangisine işaret eder?



İnsanın mertebelerinin Kuran ve Sünnetten çıktığına

İslam ahlakının en yüksek model oluşuna

İnsanın manevi oluşumun bir süreç olduğuna

İnsanın ahlakının değişmez oluşuna
İnsanlarla melekler arasındaki yapı farklılığına



Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi f_kryln 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Harflerin mahrecleri Kur'ân-ı Kerim Genel f_kryln 0 5045 10 Kasım 2013 00:57
Kuran eğitimi ve teknik bilgiler Kur'ân-ı Kerim Genel f_kryln 0 3899 10 Kasım 2013 00:54
pratik arapça - HAFTANIN GÜNLERİ- Genel Arapça f_kryln 0 2844 10 Kasım 2013 00:47
pratik arapça - POLİS KARAKOLUNDA- Genel Arapça f_kryln 0 3037 10 Kasım 2013 00:46
pratik arapça - BANKADA- Genel Arapça f_kryln 0 2855 10 Kasım 2013 00:45

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
ATAUZEM =islam ahlak felsefesi= 3.ünite (özet) EyMeN&TaLhA Erzurum Atatürk İlitam 0 19 Şubat 2015 13:17
ATAUZEM =islam ahlak felsefesi= 2.ünite (özet) EyMeN&TaLhA Erzurum Atatürk İlitam 0 19 Şubat 2015 13:12
ATAUZEM =islam ahlak felsefesi= 1.ünite (özet) EyMeN&TaLhA Erzurum Atatürk İlitam 0 19 Şubat 2015 13:02
Islam ahlak felsefesi soruları Medine-web İslam Ahlak Felsefesi 0 28 Ekim 2013 13:48
Islam ahlak felsefesi f_kryln İslam Ahlak Felsefesi 0 25 Ekim 2013 16:28

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.