|
Konu Kimliği: Konu Sahibi makbergülü,Açılış Tarihi: 16 Ocak 2013 (23:42), Konuya Son Cevap : 16 Ocak 2013 (23:42). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
16 Ocak 2013, 23:42 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | islam düşünce tarihi 7.-8.-9.-10.ünite soruları islam düşünce tarihi 7.-8.-9.-10.ünite soruları islam düşünce tarihi 7.-8.-9.-10.ünite soruları toplu paylaşımı 7.ünite İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 7. ÜNİTE SORULARI SÖZÜN estetik ahengi için ........ KULAĞIN estetik ahengi için ...... EYLEMLERİN estetik ahengi için ...... yukarıdaki boşluklara sırasıyla ne gelmelidir a-şiir-musıki-ahlak b-ahlak-musıki-şiir osmanlı Düşünürleri Platoncu .............. ikiliğine dayalı felsefe yapma tarzını sürdürürler. a-)doğru-yanlış b-)asıl-kopya Duraklama döneminde bölünmüş bilinç farklı unsurları eski yeni şekliyle tarihsel yani .........Organize etmeye başlanmıştır. a-yatay b-dikey osmanlı düşünürleri yükselme döneminde ilk defa hangi sorunla yüzleştiler osmanlının çöküş döneminde de düşünürlerin sorunu budur a-kaos b-gelişme c-gerileme Son dönem osm. Düşünürlerinin temel özelliği ........... ikilemi içinde düşünce üretmektir. a-kaos-kozmos b-kaos-kozmo politik birbirine zıt felsefi akımların aynı anda osmanlı sınırları içinde taraftar bulması ...........sorunuyla yakından ilgilidir. a-asıl-kopya b-kaos-kozmos Düşünür olmanın temel şartını bilgi aktarımından ziyade şahsi görüş ve ittihatlar geliştirmeye bağladığı için eserlerinde şahsi yaklaşım ön plandadır. yukarıda kimden bahsedilmektedir a-molla fenari b-bedreddin simavi şerhi isagoci kimin eseridir a-kayserili davud b-molla fenari Osmanlı döneminde hangi padişah tehafüt geleneğini devam ettirmiştir. a-fatih sultan mehmet b-kanuni sultan süleyman Risale fi tahkiki vucudil-vacip eseri ile ibn sinanın görüşlerini özetlemesi ve eski ve yeni kelamcıların filozofları yanlış anladığını ileri sürmesi tehafüt geleneğine katkı olarak görülür. yukarıda kimden bahsedilmiştir a-bedreddin simavi b-molla fenari c-molla lütfi d-taşköprülü zade Osmanlı entelektüellerinin gözünde en en büyük türk filozoflarından ......sayılır a-hocazade b-tusi c-bedreddin simavi İlimlerin tasnifi MEVZUATÜL ULUM eseri kim yazmıştır a-molla fenari b-molla lütfi c-taşköprülü zade kimin için nakli ilimlerin kavranmasının temelinde akli ilimler vardır a-molla lütfi b-katip çelebi ....... Osmanlı düşünürlerini **** fizik olarak felsefeye yönlendiren etken Osmanlı toplumunun sorunlarına genel bir çözüm yolu bulabilmektir. a-duraklama b-gelişme c-son anokranizm açılımı? a-Günümüze göre Osmanlıyı yorumlamak b-batı düşüncesine göre osmanlıyıyorumlamak c-Osmanlılardaki felsefi düşünceyi yalnızca kendi şartları altında alıgılamak Osmanlıda mimari anlayışın en önemli kaygısı? a-Estetik b-Sağlamlık c-büyüklük -yükseliş dönemi olarak bilinir -nihilist ataist faaliyetler görülmemektedir -zemin mekan sorunu yoktur Yukarıda hangi dönemin özellikleri verilmiştir? a-estetik imar b-bölünmüş yatay(duraklama) c-Zemin mekan kaybı çöküş Osmanlı düşünürlerin kısmen eğitim bilim askerlik hukuk gibi alanlarda yenilik arayışına girdikleri kendi dünyalarını yeni eski iki farklı açıdan algılanamaya başlama bilincine ...denir? a-İçinde bölünmesi sorunu b-dışında bölünmesi durumu c-kendini yenilemesi durumu Osmanlı ilk şeyhülislamı? a-Molla Lütfi b-Molla Fenari c-Hocazade Msulihiddin Varidat adlı eserinde Allahın varlığının zuhurunu açıklamaya çalışan kişi? a-Molla Fenari b-Kemal Paşazade c-Bedreddin Simavi d-Yahya Nevi e-Mestcizade Abdullah Tasavvuf geleneği ile ilgilenmiş Akıl nakil bilgi yolları ile sorunlara yaklaşmışlar Felsefi Kelam geleneği içinde tutum geliştirmişler Aşğıdakilerden hangisi yukarıda ortak özellikleri verilen kişilerden değildir? a-Hocazade-Yahya Nevi b-Kemalpaşazade-Muhammed Karabaği c-Mestcizade Abdullah-Müeyyedzade Abdullah d-Katip Çelebi-Gelibolulu Mustafa Koçi Anakronizm nasıl ortaya çıkar ?[/COLOR] a-günümüz için geçerli olan kavram ya da anlayışları ,bunların söz konusu olmadığı zaman dilimlerinde aramakla ortaya çıkar b-günümüz için geçerli olmayan kavram ve anlayışları,söz konusu oldukları zamanlarda ortaya çıkarırlar. Osmanlıdaki felsefi düşünceyi yalnızca kendi şartları içinde algılamaya çalışmakla ortaya çıkan bir yöntem sıkıntısıdır… a-terkipçilik b-tarihsellik c-tasnif d-tahlil Osmanlı düşünürlerin genel tutumu ..............yoluyla fikir üretmektir. a-gruplama b-sentezleme c-ayrıştırma Osmanlı toplumunun .............. ve ............ döneminde Felsefe sorun olarak algılanmaz. a-yükselme-duraklama b-kurluş-yükselme c-yükselme-yıkılış Osmanlı düşünürlerin çoğunluğu için düşüncenin kendisine dayanacağı ...........yada........... sorunu yoktur. a-zemin -mekan b-bölünmüş bilinç c-estetik-imar - sentez faaliyetinin kurallarını veren bir disiplindir. -estetik imar çabasının zorunlu bir unsurudur. -Mimar anlayışında kaygılar estetiktir. -Beşeri faaliyet alanlarının ALLAH’ın kainatta kurduğu nizama göre estetik bir ahenk içinde İmar edilmesidir *yukarıda bilgi hangi kavramın tanımlamasıdır? a-imar b-mantık c-estetik Osmanlı düşünürleri sentez işlemini belli bir amaç ideal hedef kavram doğrultusunda yapar.bu doğrultuda fizik ve ****fizik araştırmalarına ........... adını verir. a-erdem b-estetik c-hikmet d-imar hangisi estetik sürecine katkıda bulunmamıştır? a-kayserili davut b-molla fenari c-hocazade d-katip çelebi -Orhan gazi tarafından iznikte kurulan Osmanlı devletinin ilk medresesinde uzun yıllar müderrislik yapmıştır. -İbn.Arabi’nin vahdeti vucut(varlığın birliği)öğretisini felsefi kavramlarla yorumlayarak sentezlemesi yani kelam tasavvuf ve felsefeyi ortak bir dil içinde buluşturmuştr. -Selçuklu medreselerinde ortaya çıkmış birikimi Osmanlı medreselerine aktardığı için iki farklı dönem arasında köprü şeklinde görülür. -Farabi İbn.Sina Müslüman meşşai filozofların varlık ve zaman görüşlerini eleştiren ebul berekat bağdadi nin yaklaşımlarını kendi açısından eleştirerek farklı zaman anlayışı geliştirmiştir. - Zaman anlayışını nihayetül beyan fi dirayetiz-zaman adlı eserinde dile getirmiştir. -İbn.Arabi’nin füsusul-hikem adlı eserine yazdığı matlau hususilkilem fi mania fususil-hikem adlı eseriyle ünlenmiştir. -ibn Arabinin varlığın birliği öğretisini felsefi kavramlarla savunmuştur * yukarıda verilen açıklamalar hangi islam düşünürüne aittir? a-molla fenari b-gazali c-hocazede d-bedrettin simavi e-kayserili davud Risale fi tahkiki vucudil-vacip eseri ile ibn sinanın görüşlerini özetlemesi ve eski ve yeni kelamcıların filozofları yanlış anladığını ileri sürmesi tehafüt geleneğine katkı sağlayan düşünür? a-molla lütfü b-molla fenari c-molla ahmet d-bedrettin simavi osmanlının ilk şeyhüslamı? a-molla bedrettin b-molla fenari c-bedreettin simavi d-hocazede bedrettin simavinin Felsefe, tasavvuf ve kelam alanlarını kapsayan eseri.............tır. a-Nurü'l-kulub b-varidat c-Vahdet-i Vücud ’’ maddeci panteizm ‘’e yaklaşan çözümler getirdiği kanaatiyle değerlendirilen düşünür? a-hocazade b-bedrettin simavi c-molla fenari. En önemli disiplin mantıktır sözü kime aiitr? a-aristo b-gazali c-ibn kind d-reşit rıza Akıl-nakil yöntemiyle sorunlara yaklaşmışan düşünür? a-hocazade b-bedrettn simavi c-molla fenari Osmanlı topraklarında ilk ................... matbayı kurdu. a-ibrahim müteferrika b-taşköprülüzade c-hocazade d-f.sultan mehmet İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 8. ÜNİTE SORULARI “benim amacım varlıkların hakikatini bilmektir. bunun için önce bilginin hakikatini onun ne olduğunu araştırmak gerekir” bu söz kime aittir a-farabi b-ibn sina c-gazali Selçuklular döneminde sırf felsefecilik yapan ......... siyasal anlamda sorunlara neden oldular bundan dolayı felsefeye de tepki oluşmuştur. a-batıniler b-zahiriler c-şia aşağıdakilerden hangisi başta tamamen reddenler arasında değildir -Hanbeli - İlk dönem şia - İlk Şafii - Malikiler - Klasik selefiyye -hanefiler – zahiri fıkıh ve hadis ekolü Tehafütül felasife nin açılımı? a-Filozofların tutarlılığı b-Filozofların tutarsızlığı Felsefi fikirleri kullanarak dine batini fikirlerini getiren ve tefahüt geleneğinin başlamasına sebeb kişi? a-Nizamülmülk b-Gazali c-Hasan Sabbah d-Farabi Tefahüt geleneği içinde 2.eseri yaan ? a-İbn Sina b-İbn Haldun c-İbn Rüşd Tehafüler....... eserlerdir? a-Kelami b-Fıkhi b-Sosyal d-Felsefi Gazali hangi görüşü tehafütü içinde hedef almıştır? a-İlahiyat-Tabiyat b-Riyaziyat c-Mantık d-Matematik Gazalinin tehafütü yazma amaçlarından değildir? a-Avamı tehdit eden fikirlerden onları korumak b-Hakikati bilmek bildirmek c-Eşariliği güçlendirmek d-Mutezile ye cevap vermek e-İlmini ve ismini yaymak f-Ezher şiasına rekabet g-Hasan Sabbahın batini düşüncelerini durdurmak Gazali kaç meselede filozofları hedef aldı? a-20 b-17 c-19 Gazali Farabi ve İbn Sinanın özellikle ......... fikirlerini hedef almıştır? a-Mantık b-Matematik c-****fizik Gazalinin "MAKASIT" ında felsefi ilimler tasnifi arasında hangisi yoktur? a-Riyaziyat b-İlahiyat c-Fizik d-Mantık e-Tabiayat Gazaliye göre Filozofların delilleri.....değil .....dir.? a-Burhani-Zanni b-Zanni-burhani aşağıdakilerden hangisiKelamcılar ve filozofların telif etmek istedikleri unsurlar arasında değildir - alem ezeli ve ebedi midir? - İki ALLAH mümkün müdür? - ALLAH ın zatı ve sıfatları nedir? -üç ALLAH mümkün müdür? - ALLAH tarif edilebilir mi? - Gök canlımıdır? - Gök ruhları cüz’i leri bilirmi? - Ruh nedir? - Cesetler dirilir mi? - Mucize mümkün müdür. Tehafütler kelami eserler değil ......... eserler kategorisindedirler a-dini b-felsefi Gazali filozofları eleştirmek işine felsefe öğrenmekle başladı. bir yıl okuma bir yılda müteal sonunda ......... eserini yazmıştır a-makasidul-felasife b-tehafütül felasife - Gazali filozofları sadece **** fizik ve tabiiyyat alanında yirmi konuda eleştirmiştir. -bu meselelerin üçünde küfürle .......etmiş -on yedi meselede filozofların ...... içinde olduklarını vurgulamıştır. a-)itham-bidat b-)bidat-itham .......aristotelesi şerh eden ve onu en iyi bilen kişidir. a-ibn rüşd b-gazali Tehafütül felasife nin açılımı? a-Filozofların tutarlılığı b-Filozofların tutarsızlığı Felsefi fikirleri kullanarak dine batini fikirlerini getiren ve tefahüt geleneğinin başlamasına sebeb kişi? a-Nizamülmülk b-Gazali c-Hasan Sabbah d-Farabi Tefahüt geleneği içinde 2.eseri yaan ? a-İbn Sina b-İbn Haldun c-İbn Rüşd Tehafüler....... eserlerdir? a-Kelami b-Fıkhi b-Sosyal d-Felsefi Gazali hangi görüşü tehafütü içinde hedef almıştır? a-İlahiyat-Tabiyat b-Riyaziyat c-Mantık d-Matematik Gazalinin tehafütü yazma amaçlarından değildir? a-Avamı tehdit eden fikirlerden onları korumak b-Hakikati bilmek bildirmek c-Eşariliği güçlendirmek d-Mutezile ye cevap vermek e-İlmini ve ismini yaymak f-Ezher şiasına rekabet g-Hasan Sabbahın batini düşüncelerini durdurmak Gazali kaç meselede filozofları hedef aldı? a-20 b-17 c-19 Gazali Farabi ve İbn Sinanın özellikle ......... fikirlerini hedef almıştır? a-Mantık b-Matematik c-****fizik Gazalinin "MAKASIT" ında felsefi ilimler tasnifi arasında hangisi yoktur? a-Riyaziyat b-İlahiyat c-Fizik d-Mantık e-Tabiayat Gazaliye göre Filozofların delilleri.....değil .....dir.? a-Burhani-Zanni b-Zanni-burhani İbn Rüşd Gazalinin filozofları eleştirdiği hangi hususda aynı düşünceyi paylaşr? a-Allahın cüiyatı bilmediğini söylemeleri b-Cesetlerin haşri c-Alemin kıdemi Yaklaşık 200 yıl aradan sonra tefahüt geleneği hangi padişah ile tekrar gündeme geldi? a-Fatih Sultan Mehmed b-II .Selim c-Kanuni d-Yavuz Sultan Selim Gazali ile başlayan tehafüt geleneği"İbn Rüşd ün Felsefi metodu ve İmam Gazali ile Bazı konuarda Münazarası"eseri ile Osmanlının son şeyhülislamlarından.........'a.kadar devam etmiştir? a-Muslihiddin Abdullah b-İbn Kemal Paşa c-Musa Kazım Efendi Hangisi Fatihin tehafüt ile görevlendirdiği kişilerden değildir? a-Ali tusi b-Hocazade c-Kemal Paşazade Gazali den sonra felsefe ile kelamı birleştiren? a-Musa Kazım b-Fahreddin Razi c-Yahya Nevi Tehafüt-it Tehafüt kimin eseridir? a-İbn Haldun b-İbn Rüşd c-Gazali d-İbn Sina Gazalinin eleştirileri İbn Sina ve Farabi üzerinden hangi filozofadır? a-Platon b-Eflatun c-Spinoza d-Aristo İmam Gazalinin kelam ve felsefi düşünce ile tanışması Eşari ekolünün büyük üstadı......ile olmuştur? a-ibni Baz ve el-Kahtani b-Ebul meali el-Cüveyni felsefe müslüman düşünürler arsında 3e ayrılmıştır.bunlardan hangisi yanlıştır a.sırf felsefe yapanlar b.tasavvufla felsefeyi uzlaştıranlar c.felsefi metodla dini savunanlar d.felsefeyi dinle uzlaştıranlar eleştiri kelimesi dilimize hangi dilden geçmiştir a.san itçe b.arapça c.çince d.yunanca kindi-farabi-ibni sinanın ortak özellikleinden biridir a.batınıliği savunmuşlardır b.tehafüt geleneği onlarla başlar c.felsefeyi tamamen reddetmişler d.felsefeyi dinle uzlaştırmaya çalışmışlar hanbeli -zahiri fıkıh ve hadis ekolü,klasik selefiyye,ilk dönem şia,malikiler ve ilk şafiiler.. bunların felsefi bakış açısıyla ilgili özellikleri nedir a.felsefeyi dinle uzlaştırmışlar b.kuran ve sünnet dışında yorum yapılabilir c.insanın ihtiyaç duyduğu herşey kuranda ve hadislerde bulmak mümkün değildir d.başlangıçta felsefeyi tamamen reddetmişlerdir hangisi tehafüt kelimesinin gazzalinin kullandığı şeklinde, anlamlar arasında yoktur a.tutarlı bir düşünceye dayanmadan kurulmuş olan fikir yapıları b.arka arkaya bir şeyin üzerine düşmek c.pervanenin lambaya çarpması d.filozofların dinsiz olması ibni rüşd ve gazzalinin tehafütlerinde asıl maksatları nedir a.felsefe yapmak b.allahın varlığını ispat c.hakikate ulaşma d.birbirlerini kıskanmışlar tehafütlerle ilgili hangisi yanlış bilgidir a.tarafgir bir yaklaşımla yazılmışlardır b.sorgulayıcı eleştiri anlayışla yazılmıştır c.eleştirinin yanında tastik içinde yazılmışlardır d.hepsi dini terminolojinin gazzaliyle birlikte felsefeye girişi nasıl olmuştur a.eserinde tekfir,küfürle itham vardır b.ilmihal bilgilerine değinmiştir c.hadis rivayetinde bulunmuştur d.tefsir yapmıştır gazalinin filozoflara karşı getirmiş olduğu eleştiriler, art niyetli kişiler tarafından,filozofların düşüncelerine değilde doğrudan felsefeye yapıldı sanısını oluşturmuştur.bu durumun yarattığı sonuç ne olmuştur a.felsefe ve tehafüt geleneği yankı bulmuş,herkes tehafüt eserleri yazmaya başlamış,felsefenin önü osmanlıya kadar açılmıştır b.felsefenin bidat,dine katkısı olmayan, faydasız,zararlı bir ürün olduğu düşüncesi taraftar bulmuştur filozoflara göre alemin kıdemi ne demektir a.alemden önce zamanın bulunmamış olması b.alemden önce bir zaman vardır c.alemden sonra zaman araştırılıyordu kişiyi, düşünceyi, eseri, görüşleri belirterek bir incelemeye tabi tutmak a) eleştiri b) acelecilik dinle felsefeyi uzlaştırmaya çalışanlar, dinden felsefeye doğru olmak üzere ……………….la, felsefeden dine doğru olmak üzere …………… dır a) filozoflar - kelamcılar b) kelamcılar - filozoflar felsefeyi tamamen reddedenler göre, Kuran ve sünnet dışındaki dinle ilgili yorum ve görüşler a)bidat b)caiz …………….., tehafütü’l felasife isimli eserini kaleme almış ve tehafüt geleneği başlamıştır a) ibn rüşd b) gazzali tehafüt kelimesinin anlamlarından değildir yıkım çöküntü acelecilik istikrarsızlık gerileme düşüncesiz sonuç Tehafüt geleneğinin ortaya çıkış nedenin başında …………. görülür a) felsefe-din ilişkisi b) tanrı-alem ilişkisi İbn Rüşd’ün eser yazmasındaki amacı değildir a) gerçeğe ulaşabilmek b) din-felsefe ilişkisini incelemek tehafütler, sorgulayıcı yeni yeni fikirlerin doğmasına zemin hazırlayan bir eleştiri anlayışıyla yazılmıştır doğru yanlış Gazzali’nin Tehafütü’l Felasife’sini yazdığı dönem hangisidir a) mantığın ve felsefi yöntemlerin kelam ilmine girmeye başladığı dönem b) felsefi yöntemlerin yaygınlaşıp, önemli ölçüde kelami eserlerin felsefi nitelik taşıdığı dönem tehafüt geleneğinin başlamasında siyasi otoritenin etkisini inceleyerek, Gazzali’yi bu konuda eser yazmaya teşvik eden devlet adamı a) Nizamülmülk b) Hocazade Aristoteles’i şerh eden ve onu en iyi bilen filozof olarak kabul edilen a) Gazzali b) İbn Rüşd İbn Rüşd sonrası tehafütlerin kaleme alınmasının nedenlerindendir *devlet yöneticilerinin akli ve felsefi ilimlere ilgisi *felsefe ve kelam arasında ortak olan temel problemleri bilimsel seviyede tartışma isteği *din-felsefe ilişkisinin incelenmesi *gazzali ve ibn rüşdün tehafütlerinin incelenip karşılaştırma yapılararak değerlendirilmesi *fıkhi alanda dinamizmin yeniden canlandırılıp devam ettirilmesi arzusu *düşünce alanında tenkitçi ortamın hazırlanmasını sağlayarak taklitten uzak orijinal fikirlerle çözümün üretilmesi. *Hepsi Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.[/QUOTE]
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
Konu Sahibi makbergülü 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Evde yapılabilecek deterjan ve şampuanlar | Pratik / Faydalı Bilgiler | Mihrinaz | 1 | 199 | 14 Ekim 2023 14:09 |
yeniden merhabalar | Serbest Kürsü | KardelenGül | 12 | 5239 | 27 Eylül 2018 19:05 |
2014 kpss için konu dağılımı | KPSS İstişare/Sohbet | nurşen35 | 1 | 2974 | 11 Ağustos 2014 14:31 |
evde tarhana yapmanın püf noktaları (: | Pratik / Faydalı Bilgiler | Allahın kulu_ | 5 | 4206 | 11 Ağustos 2014 13:07 |
KPSS Birde Böyle Hazırlanmayı Deneyin | KPSS İstişare/Sohbet | Mihrinaz | 9 | 4059 | 11 Ağustos 2014 12:21 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Atauzem islam tarihi 7.ünite ve değerlendirme soruları | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 1 | 28 Nisan 2015 09:41 |
Atauzem islam tarihi 4.ünite değerlendirme soruları | EyMeN&TaLhA | Erzurum Atatürk İlitam | 0 | 04 Mart 2015 10:18 |
OMU ilitam islam tarihi 6. ünite çalışma soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 12 Şubat 2015 16:47 |
OMU ilitam islam tarihi 3. ünite çalışma soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 12 Şubat 2015 16:29 |
islam düşünce tarihi 7-8-9-10 ünite özetleri | makbergülü | İslam Düşünce Tarihi | 0 | 20 Ocak 2013 16:30 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|