|
Konu Kimliği: Konu Sahibi makbergülü,Açılış Tarihi: 17 Ocak 2013 (09:25), Konuya Son Cevap : 17 Ocak 2013 (09:25). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
17 Ocak 2013, 09:25 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 | islam düşünce tarihi kodlamaları islam düşünce tarihi kodlamaları islam düşünce tarihi kodlamaları İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 4. ÜNİTEDEN KODLAMALAR Farabinin Ontoloji anlayışı Farabi en önemli eserlerinden biri olan Erdemli Devlet’in girişinde analizine en salt ve en mükemmel varlık olarak nitelendirdiği Tanrı kavramından başlayarak maddi varlığın en alt tabakasına kadar inen bir evren şeması çizmektedir. (Ta-m-fa-n-Sur-f) -Tanrı (ilk sebep) – maddeden ayrı akıllar (el-ukulü’l-mufarika) – Faal akıl – nefis – Suret – Form ----------------------------- Kindiye göre matematik bilimleri bilmeyen bir kimse bir ömür boyu felsefe okursa da anlayamaz, Matematik ilimleri (g-a-m-a) geometri, aritmetik, müzik ve astronomi olmak üzere dört disiplin içerir. ---------------------------------------- İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 4. ÜNİTEDEN KODLAMALAR Farabiye göre Siyaset ve Toplum felsefesi? El Medine tü’l fazıla (erdemli devlet) isimli meşhur eserinde ve diğer bazı eserlerinde öncelikle devletin menşei meselesi üzerinde durmuş ve devlet yapısı fikrinin insan topluluklarında nasıl oluştuğu meselesinde kafa yormuştur. Bu bağlamda 4 anlayış açığa çıkar: (f-a-b-o) 1-Fıtrat teorisi 2-adalet teorisi 3-biyo organik teori 4-ontolojik teori --------------------------------------- Farabinin ilimler tasnifi? İhsanu’l-ulum eserinde her bir ilimin teorik ve pratik açıdan değerini belirterek eğitim ve öğretimdeki önemine işaret etmiştir. İlimleri 5 ana başlık altında toplar: 1 – Dil: Sarf, Nahiv. 2 – Mantık: Organondaki 8 kitap 3 – Matematik: (o-g-a-m-a-m) optik, geometri, aritmetik, müzik, astronomi, mekanik İbn sinanın kitaplarının hikayesi Şifa ile Necat İşaret ve Tenbihleri takib ederek Fars diyari Danişname de başından sonuna gezmiş(mebde başlangıç mead son demek) Hay b Yakzan ile karşılaşmış doğunun hikmetlerini(hikmetül meşrikiyye) öğrenmişler.uyunil hikme açıkta kaldı ama sanırım oldu ibn baccenin eserler, F il gayetil insaniye E l vukuf R isaletül veda İ ttisalül akl T tedbirül mutavahhid kitabun nefs açıkta kaldı onuda aklımızda tutarız artık İnsanlık tarihinin bilinen en eski düşünce geleneği? a-Hermes b-Yunan-hellenestik İslam düşüncesinin en önemli yabancı kaynağını hangi düşünce teşkil eder? a-iskenderiye b-yunan-hellenistik arkadaşlar bu islam düşünce tarihi 1. üniteden bilgiler bu ikisi birbirine karışıyor dikkatli çalışalım inşallah sınavda çıkarsa karıştırmayız islam düşünce tarihi 1. ünite kodlaması 9- ilk dönem arapça tercüme faaliyetleri yapan meşhur mütercimler kimlerdir? Kodlama: (sa-k-si- mu-m-osman) Cevap: – Sabit ibn Kurra (sabidir, bir rivayete öre sonra Müslüman olmuştur) Oğlu Kura ibn sabit (Müslüman) oğlu Sinan ibn sabit (Müslüman) İbn Mukaffa (İranlı zerdüşlükten sonra İslam a geçmiştir) Oğlu Muhammed Osman el dımişki (Müslüman ) ------------------------------------------- 16- İslam düşüncesine, eserlerinin Arapça çevirileriyle doğrudan kaynaklık eden filozoflar kimlerdir? Kodlama: (p-a-p-a-g-e) Proclus, aristo (aristotales), plotinus, alexandre d’afrodise, galen Eflatun (platon) Papagei, Almanca papağan demek ----------------------------------------- 23-Harran mektebi? Cevap: Harran mektebi hermenötik geleneğinin son temsilcisidir. Harran mektebi; Kodlama: (f-a-m-a) Felsefe, astronomi, matematik ve astroloji alanında faaliyet gösteriyordu. -------------------------------------------------------- 39- Meşşailerin neden sıralaması nasıldır? Cevap: Kodlama: (fail- şe-ma- gaye) 1- Fail neden 2- Şekli(suri) neden 3- Maddi neden 4-gaye(ga’i) neden ----------------------------------- 1.üniteye ek sorular 1-Müslüman filozofları kimler sayılabilir? İbni Sina Sühreverdi el maktul İhvanı safa Farabi Kindi İbni Rüşt İSmİ FaKİr 2-Hakim ile Filozof arasındaki fark nedir? Hakim ilahi bilgiye mazhar olmuş kişi, Hakim filozoftan daha kapsayıcı Her Hakim filozoftur ,her filozof hakim değil 3-Felsefe kelimesi Türkçeye nerden gelmiş ,sıralarsak hangi sıralama doğrudur? İlk kullanan Fisagor_Yunanlar_Araplar_Türkler Filosofia-Filosofia_Falsafa_Felsefe 4-Felsefe akımlarından sistemleşememiş olanları hangileri? kodlama: (so-r-ta-bi) sofistaiyye(sofizm) Reybiyye(Şüphecilik) tabiiyyun(Deist) Bilinemezcilik(Agnotizm) Meşşaiyye,ye ait filozoflar Kindi Farabi İ bni Bacce İ bni Rüşt İ bni Sina KoFBİRİSİ yürüyor islam düşünce tarihi 1. ünite kodlaması 9- ilk dönem arapça tercüme faaliyetleri yapan meşhur mütercimler kimlerdir? Kodlama: (sa-k-si- mu-m-osman) Cevap: – Sabit ibn Kurra (sabidir, bir rivayete öre sonra Müslüman olmuştur) Oğlu Kura ibn sabit (Müslüman) oğlu Sinan ibn sabit (Müslüman) İbn Mukaffa (İranlı zerdüşlükten sonra İslam a geçmiştir) Oğlu Muhammed Osman el dımişki (Müslüman ) ------------------------------------------- 16- İslam düşüncesine, eserlerinin Arapça çevirileriyle doğrudan kaynaklık eden filozoflar kimlerdir? Kodlama: (p-a-p-a-g-e) Proclus, aristo (aristotales), plotinus, alexandre d’afrodise, galen Eflatun (platon) Papagei, Almanca papağan demek ----------------------------------------- 23-Harran mektebi? Cevap: Harran mektebi hermenötik geleneğinin son temsilcisidir. Harran mektebi; Kodlama: (f-a-m-a) Felsefe, astronomi, matematik ve astroloji alanında faaliyet gösteriyordu. -------------------------------------------------------- 39- Meşşailerin neden sıralaması nasıldır? Cevap: Kodlama: (fail- şe-ma- gaye) 1- Fail neden 2- Şekli(suri) neden 3- Maddi neden 4-gaye(ga’i) neden ----------------------------------- 16- İslam düşüncesine, eserlerinin Arapça çevirileriyle doğrudan kaynaklık eden filozoflar kimlerdir? Kodlama: (g-a-p-a-p-e) galen, alexandre d’afrodise, proclus, Aristo (aristotales), Plotinus, Eflatun (platon). *çok anlamlı olmadı ama akılda bir kelime kalacak *********** Proclus, aristo (aristotales), plotinus, alexandre d’afrodise, galen Eflatun (platon) Papagei,Almanca papağan demek ben öyle aklımda tutacağım işinize yararmı bilmem. İşraki arkasını duvara yaslamış tesbih çekiyormuş, Yanına birisi gelmiş,demişki ''hem meşrıkıyye yi sevmezsin ama onsuz da yapamassın,arayıçok uzattın bi ziyaretine gitseydin.'' İşraki palabıyıklarını şöyle bi sıvazlamış ve ters ters bakıp GİTTİH!!! ************** İşrakiler meşşaileri hem eleştirirler hem fikirlerinden faydalanırlar. İşrakilerin kaynakları g azali i bni sina t ufeyl t asavvuf geleneği i ran hikmeti h ermetik geleneği 6. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR * Cemaleddin Afgani Olumsuzlukları gidermek, ümmete yeni ufuklar açmak için; kodlama: (ke-fe- us-ta- fizik) kelam ve felsefeden bahsediyor, usul-i fıkıh, tasavvuf ve fizik dersleri veriyordu. ------------------------- Giderek gelenekçiliği terk eden Muhammed Abduh hepsi Ezher programının dışında kalan Kodlama: (fel-ah-si-ma) felsefe, ahlak, siyaset ve matematik üzerinde çalıştı. ------------------------ İsmail Hakkı İzmirli; Kodlama: (ha-k-kuran-fe-ma-fıkıh) hadis, kelam, Kuran ilimleri, felsefe mantık ve fıkıh alanlarında birçok eser yazmıştır. 6. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR *Nurettin Topçu’nun düşüncelerinin başlıca boyutlarından biri, Kodlama: (on-son-no) Blondel, Bergson ve Massigno’nun yorumlarıyla değerlendirdiği ve esas olarak Kodlama: (a-h-me-y) Abdülaziz Bekkine, Hallacı Mansur, Mevlana Yunus Emre tefsiri etrafında şekillenmiş olan tasavvufi birikimdir. ------------------------------------- NURETTİN TOPÇU’NUN ESERLERİ; Kodlama: (i-d-d-i-a- yar-a-m-berg- büyük-isyan) İslam ve İnsan, Düşünen Adam Aranızda, Devlet ve Demokrasi, İradenin Davası, Ahlak Nizamı, Yarınki Türkiye, Amerikan Mektupları, Mehmet Akif, Bergson, Büyük Fetih, İsyan Ahlakı, ------------------------------- ELMALILI HAMDİ YAZIR’IN ESERLERİ; Kodlama: (h-i-m-met-i) Hak Dini Kuran Dili, İrşadu’l Ahlaf fi Ahkami’l Evkaf, Hz. Muhammed’in Dini İslam, Meta lib ve Mezahib, İstintaci ve İstikrai Mantık. ---------------------------- Mehmet Akif’in Düşünsel manada etkilendiği şahıslar; kodlama: (c-a-m) Cemaleddin Afgani, Abdurreşid İbrahim Muhammed Abduh ------------------------- 6. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR * Cemaleddin Afgani Olumsuzlukları gidermek, ümmete yeni ufuklar açmak için; kodlama: (ke-fe- us-ta- fizik) kelam ve felsefeden bahsediyor, usul-i fıkıh, tasavvuf ve fizik dersleri veriyordu. ------------------------- Giderek gelenekçiliği terk eden Muhammed Abduh hepsi Ezher programının dışında kalan Kodlama: (fel-ah-si-ma) felsefe, ahlak, siyaset ve matematik üzerinde çalıştı. ------------------------ İsmail Hakkı İzmirli; Kodlama: (ha-k-kuran-fe-ma-fıkıh) hadis, kelam, Kuran ilimleri, felsefe mantık ve fıkıh alanlarında birçok eser yazmıştır. 6. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR * Babanzade Ahmet Naim İslam Milletinin içine düştüğü problemleri şöyle sıralar; Kodlama: (t-i-k- gevşek-batı- ik-i-il) teknik yetersizlik, ilerlemeye ayak uydurmama, kardeşlik ve dayanışmanın bozulması, gevşeklik ve tembellik, batı taklitçiliği. iktidar ihtirası, idarecilerin yetersizliği, ilme gereken önemin verilmemesi, Bütün bunlara çözüm ise İslam ilkelerine sarılmaktır. -------------------------- BABANZADE AHMET NAİM’İN ESERLERİ: Kodlama: (s-ah-i) Sahih-i Buhari Muhtasarı Tecrid-i Sarih Terceme ve Şerhi, Ahlak-ı İslamiyye Esasları, İslam’da Dava-yı Kavmiyyet, TBMM kararı ile Babanzade Ahmet Naim’e hadis tercüme ve şerhi yapması için görev verildi 12 cilt olarak DİB tarafından yayımlandı, Kodlama: (kırk-f-il) kırk hadis, felsefe dersleri, ilm-i mantık. ----------------------- 5. üniteden kodlamalar bu kodlamayı mihrinaz vermişti İBN BACCE'NİN ESERLERİ: (kitab-f-e-r-i-t) kitabun nefs Fil gayetil insaniye El vukuf ile’l akli’l faal R isaletül veda İttisalül akl bi’l insan T tedbirül mutavahhid ---------------------------------- aynı zamanda hafız olan islam filozofları:ibn bacce-ibn sina hem hekim,hem hakim,hem fakif olan filozoflar:ibn sina,ibn rüşd,ibn tufeyl ilk islam filozofu: kindi meşşai okullarını ilk kuran islam filozofu:farabi batıda ilk yetişen islam filozofu:ibn bacce meşşai okulun son temsilcisi:ibn rüşd vezir filozoflar:ibn bacce,ibn sina ontik ve ontolojik kavramı dikkatimi çekti.tam a.ö.f. lik ..aradaki farkı belirtmek isterim sizlerede . ontik:gerçekliğin dış dünya hali.mesela ağaç gibi.. ontolojik: gerçekliğin zihindeki yankısı.mesela ağaçla ilgili aklımızdaki bilgiler.. islam düşünürleride bunlara hak ve hakikat demişlerdir !! bu soruyla daha iyi kavranır sanırım... İslam düşünürlerine göre hak ve hakikat kavramları neyi kast eder? -Hakikat kavramı ile varlığın ontik ve ontolojik düzeylerini kast ederler.Hak kavramı ile bir varlığın(buna insani eylem ve düşünceler dahildir) olması gereken yerde durduğunu kast ederler. ÜNİTE 1 -İslam Düşüncesi genel insanlık düşüncelerinden kaynağı bakımından ayrılır. -Yahudi din felsefesinin kurucusu Philon dur. - Hıristiyan din felsefesinin kurucuları Origene ve Crement dir. -Yahudilik ve Hıristiyan din felsefeleri Eflatun ve Yeni Eflatunculuk düşüncelerinin yorumlanmasından oluşmuştur. -İslam düşüncesine etkisi en az olan düşünce Sabiilik'tir. -İslam felsefesinin temel kaynağı Yunan -Hellenistik düşüncedir. -Hellenistik felsefe devrinde ortaya çıkan mekteplerin başında, Şüphecilik, Epikürcülük ve Yeni Eflatunculuk gelir. -Batı düşüncesinin ortaya çıkışı XI ve XII yy larda ÜNİTE 2 -İslam akılcılığının temeli Hz. Muhammed'in vefatıdır. -Hz.Muhammed ilk müslümanların sağlık ihtiyaçlarını bilimsel olarak çözmek için teyzesinin kocasını İran'a tıp öğrenmesi için göndermiştir. -Kelami, Siyasi ve Hukuki düşünce akımları Emeviler devrinde ortaya çıkmıştır. -Hz. Osman , Hz. Ali ve Muaviye döneminde cereyan eden olayların nedeni Hilafet Meselesi'dir. -Haricilerin ilk fırkası Ezrakiler'dir. -Muaviye ve Emevi iktidarı taraftarlığını savunan Cebriye Fırkası'dır. -Felsefi ve Bilimsel düşünce Abbasi devrinde ortaya çıkmıştır. -Mutezileninde öncülüğünü yaptığı Allahın Sıfatlarının olumsuz karşılanması görüşü Cehmiyye fırkası'dır. -Düşünce haraketlerine fırka yerine mezhep denmesi Abbasi döneminde başlamıştır. -Maturidilik hukuk sahasında ortaya çıkan bir mezhep değildir. -Selef haraketinin başlangıcı sayılan ilk fıkhi haraket Kur'an ve Sünneti anlamaya yönelik olan Medine Ehli haraketidir. -Medine Ehli haraketi İmam Şafi, Ahmet B.Hambel, Malik B.Enes gibi alimlerin yetişmesine vesile olmuştur. -İslamda esas tecüme haraketleri Abbasi döneminde başlar. -Abbasi döneminde başlayan tercüme haraketi adeta bir devlet politikası olmuş ve 830 yılında Beytül_Hikme adıyla tercüme bürosu açılmııştır. ÜNİTE 3 -Kalbe, akla düşüncelerin gelmesi ve marifet anlayışının temelini oluşturan İsbatiyye prensibi Havatır'dır. -İbnül Arabi'ye göre cihanı meydana getiren mertebelerin sonuncusu İnsan_ı kamil'dir. -Tarikatlerin müesseseleşmesi XVI yy. da başlamıştır. -Tasavvuf'a felsefi ve kelami düşünceyi sokan ve hululittisal anlayışlarına karşı çıkan mutasavvıf Gazzali'dir. -İbnül Arabi'nin en önemli eseri Fususil_Hikem'dir. -İmam Rabbani2nin en önemli eseri Maktubat'tır. -Rüya yolu ile Hz. Muhammed2ten feyz alınarak kurulan tarikat Üveysi tarikatıdır. -Gazzaliden önceki kelamcılar döneminde kelamın konusu Allahın Zat'ı ve Sıfatları olmuştur. -Felsefe'nin islam aleminde yayılması ile kelamın konusu Mevcud teşkil etmiştir. -Kelam ilmini felsefe ile mücadele yapabilecek şekilde geliştiren kelam ekolü Eş'ariyye'dir. ÜNİTE 4 -Alimlerin kelam ilmini tarif ederkenitina gösterdikleri Usul_ü Selase : Allah_Nübüvvet_Ahiret'tir. -El Fıkhul Ekber adlı eseri ile fıkıh ile kelamı birbirinden ayıran islam alimi İmam Ebu Hanife'dir. -Tarih boyunca kelam ilminin konuları ve metodları açısından değişimindeki etken ortaya çıkan ihtiyaçlardır. -Allahı zatından ve sıfatlarından, fiil ve birliğinden bahseden Kelam ilmidir. -İslam fikir tarihinde Kelam ilminin ilk kurucusu Mu'tezile kabul edilir. -Mu'tezile'nin kullandığı bu metod'a Kelam , İslam akaidini savunan ilme de Kelam ilmi denmiştir. -İmamiyye ve Zeydiyye Şiilik kelam ekolünün temelini oluştururlar. -İmam Ebu Hanife'nin iman esaslarını ele aldığı eseri El_Fıkhul_Ekber'dir. -İmam Maturidi'nin kelama dair görüşlerinin bulunduğu eseri Te'vilatü Ehlis_Sünne veya Te'vilatul Kur'an adlı eseridir. ÜNİTE 5 -İslam dünyasında felsefenin gerilemeye başlaması XIV yy da olmuştur. -Tabiat felsefesiyle uğraşmış olan İlahıyatçılar ile Tabiatçılar arasındaki fark ****fizik konulardır. -Felsefi reddeden bir tutum içerisinde olan Malikiler'dir. -Yunan-Hellenistik felsefeye karşı Doğu kaynaklı bir Hikmet felsefesi kurmak girişiminde bulunan Suhreverdi El-Maktul'dür. -IX yy İslam felsefesinin doğuş devridir. -İslam düşünce tarihinde Yunan-Hellenistik düşünceye bağlı felsefe akımının son temsilcisi İbn_Rüşd'tür. -Tabiatçıların en ünlü düşünürleri Es_Serahi ve Ebu Bekr Er_Razi'dir. -Er_Razi bilimsel kimyanın kurucusu sayılır. -Er_Razi'nin tıp alanında en ünlü eseri El_Havi ve Kitabul_Mansur'dur. -Er_Razi felsefesinde kozmolojik ve ****fizik görüşlerini hepsi ezeli olan Allah,Ruh,Madde,Zaman ve Mekan esaslarına dayandırır. ÜNİTE 6 -İlk islam filozofu Kindi'dir. -Farabi Allahın varlığını Kozalite delili ile ispatlamıştır. -Sudur nazariyesinin kaynağı Sümerler'dir. -Aristo'nun Batılılarca tanınmasını sağlayan ve Batıda hür düşüncenin doğmasına öncülük eden İslam düşünürü İbn_Rüşd'tür. -Suhreverdi'nin kurduğu İşrakilik temelde hakikatin sezgiyle elde edileceğine inanır. -İşrakilik geniş ölçüde Gazzali-Tasavvuf etkisinde kalmıştır. -İşarakilik eklektik bir felsefedir. -İşrakiliği tanıtan filozof Risale fi Akvalil isimli eseriyle Kasapbaşızade'dir. -Endülüs felsefe tarihinin önemli ilk filozofu İbn_Bacce'dir. -Gazzali2nin Tasavvufa yönelmesinde etkili olan şüphelerini anlattığı eseri El Munkız ed_Dari adlı eseridir. -İbn Sina dinle felsefeyi uzlaştırmada dini tercih etmiştir. -Sosyoloji ve Ekonomi ilimlerini kuran ve ilk Tarih Felsefecisi olan düşünür İbn Haldun'dur. -İbn Halduna şöhreti veren tarih felsefesi yaptığı eseri Mukaddime adlı eserdir., -İbn Haldun'un Mukaddime adlı eserine ilk çeviriler Türkiye'de Pirizade Cevdet Paşa tarafından yapılmıştır. 1. ÜNİTE 28-Hocazade’nin Tehafütül Felasife eserine şerh yazanlardan değildir? a-Alaeddin Tusi b-İbn Kemal c-Muhyiddin Muhammed Karabaği d-Amasyalı Müeyyezade d-Yahya b. Ali Nev’i bu soruya göre kodlama yapacağım Hocazade’nin Tehafütül Felasife eserine şerh yazanlar: kodlama: (Y-A-M-İ) Yahya b. Ali Nev’i Amasyalı Müeyyezade Muhyiddin Muhammed Karabaği İbn Kemal 4-Felsefe akımlarından sistemleşememiş olanları hangileri? kodlama: (so-r-ta-bi) sofistaiyye(sofizm) Reybiyye(Şüphecilik) tabiiyyun(Deist) Bilinemezcilik(Agnotizm) 2. ünite bazı kodlamalar İslam felsefe okulları: kodlama: (d-i-t-me) Dehrilik İşrakilik Tabiatçılık Meşşailik -------------------------------------- Tabiatçıların Temsilcileri: Kodlama: (ca-z) Cabir b Hayyan Zekeriyya er-Razi -------------------------- tabiatçılar Varlığın meydana gelişini beş ezeli ilke ile açıklamaktadır. Bunlar; Kodlama: (me-ta-r-ma-ya) -mekan ve zaman, -Tanrı, -Ruh, -madde, -yaratıcı ------------------------- 2. ünite kodlaması Meşşaiye göre nefs türleri? Nefis 3 ayrılır ; Kodlama: (h-i-n) - Hayvani nefs - İnsani nefs -Nebati nefs Nebati nefs: (nebati-be-b-ür) -Beslenme – büyüme – üreme Hayvani nefs: (hayvani-be-d-ir) -Beslenme büyüme üreme – Duygusal idrak(iç ve dış duyular) – İradeli hareket İnsani nefs: (insan-b-iç-d-ir) -Beslenme büyüme üreme –İç ve dış duyular –düşünme -iradeli hareket -------------------------------- 38. Yüce Allah, Melekler, idealer ve insani nefisler saf nuru temsil eder. a-doğru b-yanlış kodlama: (a-m-i-i n ) Yüce Allah, Melekler, idealer ve insani nefisler saf nuru temsil ederler 1. ünite kodlaması Bilinmezcilik ( tekafü-i edile) akımının temsilcileri: Kodlama: (b-i-h-n-i-r) Beşşar ibn burd İbn sebe Hammad ibn raviye Ebu nuvvas İbn ravendi ------------------------------ Sistemsel felsefi ekoller? Cevap: Kodlama: (me-r-iş) -Meşşaiyye – rivakiyye – İşrakiyye -------------------------- Meşşai filozofların Aristo felsefesini seçme nedenleri: Kodlama: (ha-m-i-d) a-hakikatin hakikatle çelişmeyeceği b-Mantiki tutarlılık c-İspatlı bilim olarak kabul etmeleri d-Ders kitabı olmaya yatkınlığı 1. üniteden not Aristocu ve meşşai **** fiziğin özcü bir **** fizik olmasına karşın, işraki **** fizik, varoluşsal bir **** fiziktir Çalışma notlarımız 4.yy Selefi Alimleri kimlerdir? Yahya b. Main ayağında Halhal, .................. Hallal elinde Cezve ile ............................. ibnül Cezvi Ferrarisine binip ....................... ebu yela el Ferra lale bahçelerini ve ............................ LaleKai herevi geçerek ......................... Herevi Taabaraniye Kadar gitti....................... Tebarani Baktıki ibn Ebu Şeybe ...Ebi Şeybe berberden geliyor. .......,Berbehari Buharinin elinde de......... Buhari balta var. ................ ibn.Batta ve diyor ki ''Eyt be var mı bana yan bakan''.. ibn Kuteybe Ahmet b.Hanbel çok ağırbaşlı hiç kızmadı ve Ahmetibn.Hanbel selam Verdi......Kasım b.Sellam, ''Akıllı olun biraz dedi......... İbn.Akil İbni kudame ise .......................İbn.Kudame Dar mı geldi Dünya size,.................. Darimi Bende kızabilirdim ama kızmadım dedi........İbn.Mende Akılda kalması için önce sol taraf okunacak.. İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 7. ÜNİTEDEN KODLAMALAR ----------------------------------------- KENDİ İÇİNE KAPLILIK: Estetik yapılar iç ahenge önem veren kendi içinde tutarlı olan kendi içinde kapalı anlam dünyalarına sahip yapılardır. kendi dışını bir karışıklık olarak görür. Osmanlı düşünürleri kodlama: (ku-ru-sö-z-g-i-t-m-e) KULAK (MUSIKİ) RUH (TASAVVUF) SÖZ(ŞİİR) ZİHİN (FELSEFE) GÖZ(GÖRSEL SANATLAR) İNANÇ(KELAM) TOPLUM (SİYASET HUKUK EKONOMİ) MADDİ UNSURLAR(MİMARİ) EYLEM (AHLAK) Gibi alanları kapsayan genel bir imar (medeniyet) faaliyetini gerçekleştirirken farklı birikimleri sentezleme yoluna gitmişlerdir. ----------------------------------------- İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 8. ÜNİTEDEN BAZI KODLAMALAR Felsefeyi başta tamamen ret edenler: (ha-ş- şa-m- se-za) - Hanbeli - İlk dönem şia - İlk Şafii - Malikiler ---------------------------------------- Gazali filozofları eleştirmek işine felsefe öğrenmekle başladı. bir yıl okuma bir yılda müteal sonunda MAKASİDUL-FELASİFE eserini yazmıştır. MAKASITI dört başlıkla ele almıştır: (ta-m-i-r) 1-tabiyyat 2-mantık 3-ilahiyat 4-riyazat ------------------------------- Gazali ve ibn rüşd tehafütleri etrafında yazılan eserlerin konuları dört kategoride değerlendirilir: Kodlama: (g-i-t-al) 1- gök hakkında meseleler 2- ilahiyata dair meseleler 3- tabiiyyata ait meseleler 4- alemle ilgili meseleler ---------------------------------- İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 9. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR GÖÇEBE YAŞAMIN TEMEL ÖZELLİKLERİ (bedevi) Kodlama: (özgür-doğa- güç-iş- iyi-cesaret) 1- özgürlüğe düşkünlük 2- doğal ve dayanıklı olmaları 3- güçlü asabiyet 4- işlerini kendileri görmeleri 5- iyiliğe daha meyyal olmaları 6- cesaret -----------------------------------
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا "Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez." || BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm. Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
Konu Sahibi makbergülü 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Evde yapılabilecek deterjan ve şampuanlar | Pratik / Faydalı Bilgiler | Mihrinaz | 1 | 199 | 14 Ekim 2023 14:09 |
yeniden merhabalar | Serbest Kürsü | KardelenGül | 12 | 5239 | 27 Eylül 2018 19:05 |
2014 kpss için konu dağılımı | KPSS İstişare/Sohbet | nurşen35 | 1 | 2974 | 11 Ağustos 2014 14:31 |
evde tarhana yapmanın püf noktaları (: | Pratik / Faydalı Bilgiler | Allahın kulu_ | 5 | 4206 | 11 Ağustos 2014 13:07 |
KPSS Birde Böyle Hazırlanmayı Deneyin | KPSS İstişare/Sohbet | Mihrinaz | 9 | 4059 | 11 Ağustos 2014 12:21 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
islam düşünce tarihi 1/10 üniteler arası soru -cevaplı .. | makbergülü | İslam Düşünce Tarihi | 9 | 05 Aralık 2019 19:20 |
islam düşünce tarihi 7-8-9-10 ünite özetleri | makbergülü | İslam Düşünce Tarihi | 0 | 20 Ocak 2013 16:30 |
islam düşünce tarihi 7.-8.-9.-10.ünite soruları | makbergülü | İslam Düşünce Tarihi | 0 | 16 Ocak 2013 23:42 |
islam düşünce tarihi ders özetleri | Medineweb | İslam Düşünce Tarihi | 5 | 27Haziran 2012 19:26 |
2. Sınıf islam düşünce tarihi ara sınav çalışma özeti | Medine-web | İslam Düşünce Tarihi | 0 | 03 Nisan 2012 18:14 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|