|
Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi: 30 Ekim 2017 (19:27), Konuya Son Cevap : 01 Mart 2018 (11:05). Konuya 11 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
30 Ekim 2017, 19:27 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | MEDİNEWEB EĞİTİM BİLİMLERİ "DÜŞÜNME BİÇİMLERİ" MEDİNEWEB EĞİTİM BİLİMLERİ "DÜŞÜNME BİÇİMLERİ" Yansıtıcı Düşünme: Öğrenci aktif olarak katıldığı eğitim ortamından kendi deneyimleriyle bilgiler edinmeli, bu bilgileri paylaşmalı ve yeni etkileşimlerine aktarmalıdır. Öğrenilenleri bu düşünme becerisi ile yeni durumlarda kullanabilmesi sağlanır. Geçmiş yaşantılardan ders çıkarma söz konusudur. Yaratıcı Düşünme: Bireyin yeni, farklı, orijinal, özgün (sentez düzeyi), ayrıştırıcı düşünme, alternatifli düşünme ve ürünler ortaya koymasıdır. Özneldir. Hazırlık, kuluçka, aydınlanma ve değerlendirme olmak üzere 4 aşamadan oluşur. |
Konu Sahibi mehmet akif2 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Sevgililer Günü | Serbest Kürsü | gün ışığı | 3 | 1534 | 15 Şubat 2019 09:19 |
Azılı bir müşrik "Nadr bin Hâris" | Kur'an Kıssaları | mehmet akif2 | 0 | 1529 | 06 Ekim 2018 21:18 |
EBU FÜKEYHE (R.A.) KİMDİR? | Ashab-Kiram(r.a) | mehmet akif2 | 0 | 1488 | 05 Ekim 2018 20:42 |
Sayın Mustafa Cilasun için yapılacak hatim :(((((( | Taziye-İlan-Selamlaşma | nurşen35 | 28 | 10296 | 05 Ekim 2018 18:00 |
TEVHİDİN DELİLLERİ | Akaid | mehmet akif2 | 5 | 1835 | 01 Ekim 2018 12:18 |
30 Ekim 2017, 19:31 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Eleştirel Düşünme: Eleştirel düşünce sorgulayan bir yaklaşımla olayları ve durumları ele alma irdeleyici bir bakış açısıyla yorum yapma ve karar verme becerilerini içerir. Gerçeği bize aktırıldığı şekliyle olduğu gibi değil, nesnel bir şekilde, akıl yürüterek algılama sürecidir. Analitik Düşünme: Bir bütündeki her bir parçanın analiz edilerek bütünle/sistemle ilişkilerinin incelendiği düşünce becerisidir. Analitik düşünce, analiz becerisi ile ilişkilidir. Metabilişsel düşünme: En kısa tanımıyla, kişinin kendi düşünme süreçlerinin farkında olması ve bu süreçleri kontrol edebilmesi anlamına gelir. Bireyin kendi bilişsel süreçlerinin nasıl işlediğini anlayarak bu süreçleri denetim altına alabileceği ve daha nitelikli bir öğrenme için bu süreçleri yeniden düzenleyerek daha etkili bir biçimde kullanabileceği sayıltısına dayanarak geliştirilmiştir. |
04 Kasım 2017, 16:44 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Tümevarımsal Düşünme: Özelden genele ya da olaylardan yasalara geçiş şeklindeki, akıl yürütmedir. Özel gözlemlerden genel bir sonuca ulaşılmıştır. Somut işlemler döneminde kazanılmaya başlanır Tümdengelimsel Düşünme: Genelden özele ya da yasalardan olaylara geçiş şeklindeki akıl yürütmedir. Kıyas, tümdengelimin en mükemmel şekli olarak kabul edilir. Bu nedenle, klasik mantık akıl yürütmede esas olarak kıyası almıştır. Soyut işlemler döneminde kazanılır |
04 Kasım 2017, 16:46 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Analojik Düşünme: Bir olguyu bir olguya benzetmek aralarında çağrışım kurmak demektir. Bilinen bir kavramdan hareketle bilinmeyenin öğrenilmesi. Özelden Özele Akıl Yürütme Iraksak Düşünme: Ortak düşünceden hareketle farklı düşüncelere ulaşabilmeye dayalı bir düşünme becerisidir. Iraksak düşünenler tepkisel, engellenmemiş ve rahat olurlar. Problem çözmede ıraksak düşünce kullanılır. Yakınsak Düşünme: farklı düşüncelerin dayandığı ortak düşünceleri bulmaya dayalı düşünme becerisidir. Yakınsak düşünenler ihtiyatlı ve duygusal açıdan tutuktur. |
05 Aralık 2017, 21:55 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | DÜŞÜNME BİÇİMLERİNİ BİR DE DAHA KISA VE ANLAŞILIR ÖZETTEN PAYLAŞACAĞIM 1-) Yaratıcı Düşünme Farklı düşün, özgün ol. Başkası gibi olma, orjinal ol. Cesur ol, düşünülmeyini düşün. Anahtar Kelimeler “Farklı”, “Özgün”, “Orjinal”, “Cesur” |
05 Aralık 2017, 22:02 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Yaratıcılığı Etkileyen Faktörler Algısal Etkenler Duyu organlarının sınırlılığı Görme duyusu çalışmayan birinin görsel yaratıcılığı sınırlı olur. Kültürel Etkenler Toplumsal değerle ters düşme, sosyal yapıya, kültüre uymayan düşüncelere, bilgilere “ön yargıyla yaklaşmayı içerir.” Süperego ya da mahalle baskısı Duyuşsal Etkenler Duygularımız.Duygu ve hisler problemin çözümünü olumsuz etkiler. Karamsar, kötümser, depresyon ve panik olan durumlar yaratıcılığı sınırlandırır. İşleve Takılma Nesneyi asıl bilinen işlevinin dışında kullanamamadır. Sobayı sadece ısınma göreviyle kullanmak yaratıcılığı sınırlandırır. Zihinsel Kurulum Problemin çözümü için bilinen yol ve yöntemin dışına çıkamamadır. Benim adım hıdır elimden gelen budur. |
05 Aralık 2017, 22:04 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | 2-) Eleştirel Düşünme Ön yargıdan uzak dur. Her türlü düşünceyi dinle, oku. Fakat kabul etmeden önce şüpheyle yaklaş. Argüman iste ya da topla. Kanıta dayalı karar alma. Anahtar Kelimeler “Ön Yargıdan Uzak”, “Düşünceyi Dinle”, “Düşünceyi Oku”, “Şüphe”, “Argüman”, “Kanıt”, “Karar Alma” |
05 Aralık 2017, 22:05 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | 3-) Yansıtıcı Düşünme Düşün ve plan yap. Planı uygula.(Hayata geçir, aktar) Yaptıklarını değerlendir. Değerlendirmeden ders çıkar. Sorumluluğu üstlen. Öz eleştiri yap. Anahtar Kelimeler “Uygula”, “Yansıt”, “Ders Çıkar”, “Sorumluluk” Micro öğretimin temel amaçlarından birisi yansıtıcı öğretmen yetiştirmektir. |
01 Mart 2018, 10:50 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | 4-) Lateral(Yanal) Düşünme – Iraksak Düşünme Tek yönlü(yakınsak) düşünmekten uzaklaş. Konuyu objektif, olumlu, olumsuz, duygusal, yaratıcı, değerlendirici açılardan düşün. Altı Şapka Düşünme!!! 5-) Analitik(Analiz Edici) Düşünme Bütün – Parça (Tümdengelim) |
01 Mart 2018, 10:53 | Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | 6-) Metabilişsel Düşünme(Üst Bilişsel Düşünme) Eksik ve güçlü yönlerini bil. Kendini iyi tanı, tanıt. Öz Saygın, Öz Kapasiten, Öz Denetimin, Öz Güvenin, Öz Bilincin, Öz Yeterliliğin, Öz Düzenleme Kapasiten, Öz Değerlendirmen yüksek olsun. Uyarı 1 Metabiliş yansıtıcı düşünmenin üst versiyonudur.Soruda metabiliş yoksa yansıtıcı düşünmeyi yapıştıracaksın. Uyarı 2 Çoklu zekada içsel zekaya, öğrenme stratejilerinde yürütücü biliş stratejisine uygundur. |
Konuyu Toplam 10 Kişi okuyor. (0 Üye ve 10 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
MEDİNEWEB "EĞİTİM BİLİMLERİ" ÖNEMLİ BİLGİLER | mehmet akif2 | KPSS Eğitim Bilimleri | 39 | 14 Ocak 2020 23:19 |
KPSS "REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM" | mehmet akif2 | KPSS Eğitim Bilimleri | 11 | 10 Temmuz 2018 22:36 |
KPSS EĞİTİM BİLİMLERİ "Bağlanma Kuramları" | mehmet akif2 | KPSS Eğitim Bilimleri | 3 | 01 Mart 2018 19:21 |
MEDİNEWEB "Önemli Türk İslam Tarihi Bilim Adamları" | mehmet akif2 | Tarih | 0 | 03 Aralık 2017 22:54 |
2017 KPSS LİSANS EĞİTİM BİLİMLERİ "HATIRLANAN SORULAR" | mehmet akif2 | KPSS-Çıkmış Sorular-Cevaplar | 12 | 22 Mayıs 2017 13:49 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|