|
Konu Kimliği: Konu Sahibi mehmet akif2,Açılış Tarihi: 17 Mart 2018 (14:29), Konuya Son Cevap : 10 Temmuz 2018 (22:36). Konuya 11 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
17 Mart 2018, 14:29 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | KPSS "REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM" KPSS "REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM" Bu konuda eğitim bilimleri derslerinden biri olan rehberlik ve özel eğitim konularından bilgiler paylaşacağım inşallah |
Konu Sahibi mehmet akif2 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Sevgililer Günü | Serbest Kürsü | gün ışığı | 3 | 1521 | 15 Şubat 2019 09:19 |
Azılı bir müşrik "Nadr bin Hâris" | Kur'an Kıssaları | mehmet akif2 | 0 | 1509 | 06 Ekim 2018 21:18 |
EBU FÜKEYHE (R.A.) KİMDİR? | Ashab-Kiram(r.a) | mehmet akif2 | 0 | 1482 | 05 Ekim 2018 20:42 |
Sayın Mustafa Cilasun için yapılacak hatim :(((((( | Taziye-İlan-Selamlaşma | nurşen35 | 28 | 10184 | 05 Ekim 2018 18:00 |
TEVHİDİN DELİLLERİ | Akaid | mehmet akif2 | 5 | 1800 | 01 Ekim 2018 12:18 |
17 Mart 2018, 14:31 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Okul Düzeyinde Örgütlenme Sistemi En çok değinilen Psikolojik Danışman/Danışmanlar ve Sınıf Rehber Öğretmenleridir. Okul Müdürünün Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerine İlişkin Görevleri Okulun psikolojik danışman ihtiyacını karşılanmasını sağlar. Sınıf rehber öğretmenlerinin hangi sınıfa bakacağını belirler. Okulun rehberlik programlarını ve uygulamalarını sağlamak ve izlemek. Okul rehberlik yürütme komisyonunu kurmak ve bu komisyona başkanlık etmek. |
17 Mart 2018, 15:21 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Müdür Yardımcılarının Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerine İlişkin Görevleri Rehberlik hizmetleriyle ilgili doğrudan bir görevi yoktur. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerine Yürütme Komisyonu Yılda en az 3 defa toplanır.Eylül, Şubat, Haziran. Başkan, Okul müdürüdür. Müdür yardımcısı katılır. Ne kadar psikolojik danışman varsa alayı katılır. En az bir tane her sınıf düzeyinden sınıf öğretmeni katılır. Okul aile birliği temsilcisi katılır. Disiplin kurulu temsilcisi katılır. Öğrenci temsilcisi katılır. |
27Haziran 2018, 00:17 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | ÇATIŞMA ÇÖZME TEKNİKLERİ ÇATIŞMA ÇÖZME TEKNİKLERİ Ayıcık Yöntemi Alttan alma taktiğidir. Ayıcık için ilişki çok önemli. amaç pek önemli değildir. İlişkilerin bozulmaması için çatışmayı yatıştırmaya çalışırlar. Kaplumbağa Yöntemi Geri çekilme, iletişimden kaçma taktiğidir. Kaplumbağalar çatışmadan kaçınmak için geri çekilirler. Çatışma yaratan sorunlardan ve kişilerden uzak dururlar. |
27Haziran 2018, 00:20 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | ÇATIŞMA ÇÖZME TEKNİKLERİ Köpekbalığı Yöntemi Güç kullanma, zor kullanma taktiğidir. Kendi amaçları çok önemli, ilişkileri ise önemsizdir. Bu nedenle kendi çözüm önerilerini kabul etmesi için, çatıştığı kişiyi zorlar ve karşısındaki kişi üzerinde güç kullanmayı dener. Tilki Yöntemi Uzlaşma, orta yolda buluşma. Orta derecede girişimcilik ve iş birliği içeren bu stratejiyi kullanan bir kişinin amacı, her iki tarafı da kısmen tatmin eden, karşılıklı olarak kabul edilebilir, uygun bazı çözümler bulmaktır. |
27Haziran 2018, 00:27 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | ÇATIŞMA ÇÖZME TEKNİKLERİ Baykuş Taktiği Yüzleşme taktiğidir. En mantıklı çözümü bulmaya çalışır. Psikolojik danışman taktiğidir. Baykuşlar hem amaçlarına hem de ilişkilerine çok önem verirler. Çatışmaları, çözülmesi gereken sorunlar olarak görürler ve hem kendilerinin hem de diğer kişinin amaçlarına ulaşabileceği bir çözüm ararlar. NOT: Ayıcık, Kaplumbağa ve Köpekbalığı olumsuz çatışma çözme taktikleriyken, Tilki ve Baykuş olumlu çatışma çözme taktikleridir. |
09 Temmuz 2018, 22:22 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Oryantasyon(Eğitsel Rehberlik)(Duruma Alıştırma Hizmeti) Öğrencileri yeni bir duruma veya yeni bir ortama alıştırmak amacıyla yürütülen çalışmaları içermektedir. Eğitim – Öğretim kurumlarında okula başlama, okul değişikliği, sınıf değişikliği, sistem değişikliği vb. durumlarda oryantasyon hizmetine ihtiyaç duyulmaktadır. Eğitim yaşantısı içinde karşılaştığı durumlara alışabilmesi, uyum sağlaması için yapılan yardımlardır. Birey yeni bir ortama girdiğinde en kısa sürelerde bu işi yani Oryantasyonu yapacaksın. Not! Oryantasyon hizmeti daha çok eğitsel rehberlik kapsamında değerlendirilir. Not! Oryantasyon hizmeti özellikle önleyici ve uyum sağlayıcı, rehverlik işlevleriyle yakından ilişkilidir. Müşavirlik(Konsültasyon)(Danışmanlık) Psikolojik danışman ile öğrenciyle yakından ilgili bir ya da daha fazla kişinin(öğretmen, yönetici, veli) iş birliği içinde, öğrencinin gelişmesine yönelik kurdukları yardım ilişkisidir. Öğrencinin kendisine değil, öğrenciyle yakından ilgili diğer bireylere ortak bir anlayış, yol, tutum, akıl, dil oluşturmak, iş birliği yapmak amacıyla bilgi verme, görüş alışverişinde bulunma demektir. |
09 Temmuz 2018, 22:25 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Rehberlik Hizmetleri Doğrudan Hizmetler Bireyi Tanıma Psikolojik Danışma Oryantasyon Bilgi Toplama ve Yayma Yöneltme – Yerleştirme İzleme Sevk(Refere) Dolaylı Hizmetler Araştırma – Değerlendirme Müşavirlik(Konsültasyon) Çevre ve veli ile ilişki Program Hazırlama ve Geliştirme |
09 Temmuz 2018, 22:27 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Sevk(Refere)(Yardım Almaya Yönlendirme) Bu hizmet alanı ile psikolojik danışma ve rehberlik servislerinin olmadığı ya da yetersiz kaldığı durumlarda öğrencinin yardım ihtiyacının karşılanabilmesi için rehberlik araştırma merkezleri(RAM), sosyal yardım kuruluşları, psikiyatri servisleri, özel eğitim uzmanı, sosyal çalışma uzmanı gibi diğer kurum veya kişilere yönlendirilmesi kastedilmektedir. Danışmanı aşan, başedemeyeceği, yardımcı olamayacağını düşündüğü konuda danışanı başka bir yere göndermesine sevk denir. Öğretmenlerin, öğrencilerin Rehberlik servisine göndermesi sevktir. |
09 Temmuz 2018, 22:32 | Mesaj No:10 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Terapatik Beceriler (Psikolojik Danışman Anlayışı) Saydamlık(İçtenlik) Bireyin hissettiklerini, duygu ve düşüncelerini, çarpıtmadan ama uygun bir dille karşısındakine iletmesidir. Kendini Açma(Yol Açıcı, Konuşmaya Teşvik) Danışmanın kendi yaşantısından, kendi durumundan örnekler vermesidir. Kendini Katma Danışmanın, danışanın olumlu ya da olumsuz duygusuna, düşüncesine katılmasıdır. Empati Kişinin kendi duygu ve düşüncelerini karıştırmadan objektifliğini koruyarak Kendini karşısındakinin yerine koyması, onu anlaması(onunla birlikteymişcesine) Anladıklarını ona hissettirmesi, ifade etmesidir. Dikkat!!! Empati cümleleri genelde, ikinci tekil şahıs ile biter.(Yani sen, sin, sun gibi üzülmüşsün, kırılmışsın vs.) Empati cümlelerinde genelde bir neden – sonuç ilişkisi bulunur. |
Konuyu Toplam 3 Kişi okuyor. (0 Üye ve 3 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
MEDİNEWEB "EĞİTİM BİLİMLERİ" ÖNEMLİ BİLGİLER | mehmet akif2 | KPSS Eğitim Bilimleri | 39 | 14 Ocak 2020 23:19 |
KPSS "Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi" Önemli bilgiler | mehmet akif2 | Tarih | 37 | 19 Temmuz 2018 11:37 |
KPSS EĞİTİM BİLİMLERİ "Bağlanma Kuramları" | mehmet akif2 | KPSS Eğitim Bilimleri | 3 | 01 Mart 2018 19:21 |
MEDİNEWEB EĞİTİM BİLİMLERİ "DÜŞÜNME BİÇİMLERİ" | mehmet akif2 | KPSS Eğitim Bilimleri | 11 | 01 Mart 2018 11:05 |
2017 KPSS LİSANS EĞİTİM BİLİMLERİ "HATIRLANAN SORULAR" | mehmet akif2 | KPSS-Çıkmış Sorular-Cevaplar | 12 | 22 Mayıs 2017 13:49 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|