|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Abdulhamit 1,Açılış Tarihi: 29 Nisan 2010 (20:33), Konuya Son Cevap : 22Haziran 2010 (16:59). Konuya 82 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
11 Mayıs 2010, 19:46 | Mesaj No:51 |
Re: Görünen yerler müstesna NUR 31 VE AHZAB 59 AYETLERİ özel bir giyim tarzı tarifi yapmıyor. Ama genel bir giyim tarzını tarif ediyor. Bu genel kıyafet tarzını Nur 31 ve Ahzab ayeti açıklamış, artık hangi örtüyle örtünürseniz örtünün hangi iklim şartlarında olursanız olun bu ayet hükmüne göre örtüneceksiniz. Ahzab 59 ayetini tefsir eden ayet ondan sonra inen Nur 31 ayetidir ALLAH KENDİ KİTABININ APAÇIK NET OLDUĞUNU YEMİNLE SÖYLÜYOR MÜ ? Evet söylüyor Apaçık Kitab'a andolsun.." (Duhan Suresi 2) ÜSTELİK RABBİM KURANI KOLAYLAŞTIRDIĞINI DA SÖYLÜYOR MU ? Evet söylüyor Biz Kur'an'dan öğüt alınabilsin diye onu kolay anlaşılır kıldık. Yok mu öğüt alan? (Kamer-17) BU HİTAP KİME ? AYETLERİNİ AKLEDEN BİR TOPLUMA DEĞİLSE KİME ? Kitabın Kolay anlaşılır olması nedir ? Açıklamasının içinde olmasıdır. Açıklanmasının akılla düşünüp kavranmasıdır. Ayetlerini akledip ayetleri üzerinde akılla düşünenler için kolaydır. Kuranı anlamanın yöntem ve metodlarını bilen herkes için kolaydır. O HALDE AYETLER ARASINDAKİ BAĞINTILARI AKLEDEREK GÖRELİM DERİM. İLK İNEN AYETTEN BAŞLAYALIM "Ey Ademoğulları! Şeytan ana ve babanızı kötü yerlerini kendilerine göstermek için elbiselerini soyarak nasıl cennetten çıkardıysa, sizi de aldatmasın.'' (el-A'râf, 7/27) "Ey Ademoğulları! Size çirkin yerlerinizi örtecek bir giysi, bir de giyip süsleneceğiniz bir giysi indirdik. Takva örtüsü ise daha hayırlıdır." (el-A'râf, 7/26) İlgili Ayetlerden kesin anlaşılıyor ve net anlıyoruz ki, örtünmenin ilk ve öncelikli şartın, ayıp yerlerimizin, avret yerlerimizin örtünmesidir Ayetten net anlaşılan bir haya elbisesi var bir de süs elbisesi. Takva örtüsü ise en hayırlı örtü olmaktadır. Eğer takva örtünüz yoksa , örtünmenizin bir önemi olmayacaktır. AHZAB SURESİ 59,AYET: “Ey peygamber! Kendi hanımlarına,kızlarına ve Müslüman kadınlara de ki(bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman)dış elbiselerini üzerlerine örtsünler. Bu onların(iffetli:Âr,namus,hayâ duygusu)tanınmaları,eziyet edilmemeleri için daha uygundur…” İşte, ayette Daha uygun ve en iyi de yol budur. Şeklinde tavsiye ve açık emir var kadının tesettürü ile ilgili ilk inen ayet budur. Ne anlaşılıyor? Dış elbiselerini üzerine alsınlar diyor, yani evde giydiği elbiseden başka, bir de dışarı çıkarken dışarı için hazırlanmış elbiseleri giyeceklerdir. Kimileri buna çarşafta der, başka şey diyenler de var, örneğin , pardesüde buna örnek olabilir , hiçbir farkı yoktur. Allahımıza bir soru sormamız gerektiğinde, bu neden böyledir ya rabbi neden dış elbiselerini üzerlerine alsınlar dediğimiz de Allah bizim bu soru sormamıza fırsat vermeden bunun neden böyle olduğunu hikmeti ile beraber cevaplıyor ve açıklıyor. Tanınsınlar diye, kimler tanıyacak ve nasıl tanınacaklar ? Mümin olsun olmasın, mümin , kafir, münafık Tüm erkekler tanıyacak iffetle örtündüklerini bilecek ve anlayacak temiz, ar, namus, haya yönünden çok titiz olduklarını bilecek ve tanıyacaklardır ki, bakılması haram olan yerlerinin hiçbiri açık değildir, ayrıca da cazibe sunan hiçbir yerleri de açık değil kapalı ve örtülü. İşte böyle erkek kadına baktığında onda nefsani arzu oluşturacak hiçbirşey göremiyecektir. O Bayan başta takva elbisesi olmak üzere, Allahın emrettiği dış elbisesi ile korunmuş ve ona bir değer, bir saygı atfedilmiştir. İşte bu elbiseyi giyenler, kendilerini münafık, kafirlere karşı onların şeytani ve nefsi amellerine karşı korur ,onları sanki birer kalkan veya zırh gibi muhafaza altına alır. DİKKAT ! AYETTE ZİKREDİLEN CİLBAB NASIL ELBİSEDİR ? BAŞÖRTÜSÜZ CİLBAB DÜŞÜNÜLEBİLİR Mİ ? VEYA CİLBABLA VUCUDUN HANGİ KISIMLARI ÖRTÜNÜYOR , CİLBAB TESETTÜRÜ İLE AÇIKTA KALAN KISIMLAR OLUYOR MUYDU ? EĞER CİLBAB TESETTÜRÜ İLE AÇIKTA KALAN ( GÖRÜNÜR ) KISIMLAR OLUYORSA NUR 31 DE GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA SÖZÜ BU MANA DA ANLAMLIDIR. BU İFADE İLE AHZAB 59 'UN AÇIKLAYICISI OLMAKTADIR . YOK ŞAYET CİLBAB TESETTÜRÜ İLE KADININ AÇIKTA KALAN ( GÖRÜNÜR ) KISIMLAR OLMUYORSA, YANİ KADIN TEPEDEN TIRNAĞA KAPALI İSE GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA SÖZÜ BU MANADA ANLAMSIZ OLACAKTI. Yukarıda sorduğum soru çok önemlidir. Şayet cilbabta başörtüsü yok ise yani kadının görünür kısımlarından başı açık ise ahzab ayetinden sonra inen nur 31 ayeti GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA olarak buraya da VURGU YAPACAKTIR (açıklayacaktır . Devam edeceğim.
__________________ Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok. | |
12 Mayıs 2010, 17:32 | Mesaj No:52 |
Re: Görünen yerler müstesna kuranda başörtüsü yoktur , başörtüsü örf, adet, gelenektir demek kurana yapılan en büyük saygısızlık kurana atılan bir iftira, iftiranın da ötesinde kurana saldırıdır. Allahın emrine muhalefetle saldırıdır devamı var
__________________ Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok. | |
12 Mayıs 2010, 18:20 | Mesaj No:53 | |
Re: Görünen yerler müstesna
AYETTE ZİKREDİLEN CİLBAB NASIL ELBİSEDİR ? BAŞÖRTÜSÜZ CİLBAB DÜŞÜNÜLEBİLİR Mİ ? VEYA CİLBABLA VUCUDUN HANGİ KISIMLARI ÖRTÜNÜYOR , CİLBAB TESETTÜRÜ İLE AÇIKTA KALAN KISIMLAR OLUYOR MUYDU ? EĞER CİLBAB TESETTÜRÜ İLE AÇIKTA KALAN ( GÖRÜNÜR ) KISIMLAR OLUYORSA NUR 31 DE GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA SÖZÜ BU MANA DA ANLAMLIDIR. BU İFADE İLE AHZAB 59 'UN AÇIKLAYICISI OLMAKTADIR . Alıntı:
İŞTE ! AHZAB 59 AYETİNDE ALLAH HANGİ TOPLUMA VE NASIL HİTAP EDİYOR ? AHZAB SURESİ 59,AYET: “Ey peygamber! Kendi hanımlarına,kızlarına ve Müslüman kadınlara de ki(bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman)dış elbiselerini üzerlerine örtsünler. Bu onların(iffetli:Âr,namus,hayâ duygusu)tanınmaları,eziyet edilmemeleri için daha uygundur…” CİLBAB= Dış elbiselerini üzerlerini ötrsünler. Allah emrediyor. Dış elbiselerinizi üzerinize alacaksınız. Bu benim emrimdir. Söyle onlara (Kendi hanımlarına,kızlarına ve Müslüman kadınlara) dış elbiselerini kuşansılar. ALLAHIN NE DEDİĞİNİ VE KİME HİTAP ETTİĞİNİ BİLEN İNSANLAR, PEYGAMBERİN REHBERLİĞİNDE DIŞ GİYSİ İLE ÖRTÜNDÜLER. DİKKAT ! Oysa Cilbab başörtüsüyle birlikte bir dış giysidir O HALDE BAŞÖRTÜSÜ BİR DIŞ GİYSİDİR. İÇ GİYSİ DEĞİL. ALLAHIN CİLBAB EMRİ İLE SABİTTİR AHZAB 59 AYETİNDE KESİN BAŞÖRTÜSÜ GİYSİSİ VAR. ÇÜNKÜ TÜM VUCUDU ÇEPEÇEVRE KUŞATAN ELBİSE İLE BİRLİKTE BAŞÖRTÜSÜ BİRBİRİNİ TAMAMLAR. NUR 31 AYETİNDE DE BAŞÖRTÜSÜ VAR. HEM DE AHZAB 59 AYETİNE VURGU YAPAR VE BU AYETİ TEFSİR EDER. AHZAB 59 AYETİYLE SİZE EMREDİLEN ÖRTÜ İLE ( BAŞÖRTÜSÜ CİLBAB İLE ) GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA ( Cilbabla açıkta görünür halde bıraktığınız yerler müstesna ilave istisnası ile, bedenden bazı yerlerin açık kalabileceğine işaret edilmiştir ) GÖGÜS ÜSTLERİNİ ÖRTECEKSİNİZ. "Kadınlar süslerini (yabancı erkeklere) açmasınlar" VE DİĞER SÜSLERİNİZİ KİMLERE GÖSTERECEKSİNİZ. DİYE TEFSİR EDER. Demek ki Ahzab 59 ayetindeki emre tam uyulmamış ki, Görülen aksaklıklar üzerine Nur 31 le bir açıklama getiriliyor. Cilbabın nasıl kullanacağı ile ilgili. Halbuki Cilbabın tam bir tesettür sağlaması gerekirdi. Çünkü Başörtüsüyle birlikte tüm vucudu çepeçevre örten bol bir elbise olması dolayısıyla kadının görünen süsleri mevzubais bile olmaz. O halde Görülen aksaklıklar üzerine Nur 31 le daha güzel bir açıklama getiriliyor. Cilbabın nasıl kullanacağı ile ilgili. Ayetten anladığımıza göre, demek ki O günkü toplumda; Bakışlarını sakınmayan, Irz ve namuslarını korumayan, Görünmesi zarurî olan yerler dışındaki yerlerini de cinsel cazibelerini sergilemek için açıp saçan, Başörtülerini omuzlarının üzerinden salmayan bir takım kadınlar vardır. Ayet “mü’min” kadınlara bunlar gibi olmamaları çağrısında bulunuyor.
__________________ Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok. | ||
12 Mayıs 2010, 20:27 | Mesaj No:54 |
Re: Görünen yerler müstesna Değerli Abdulhamit kardeşim çok sinirli bir tarzda söylediğiniz sözleri keşke daha dikkatle söyleseydiniz ama söylediniz artık yapacak hiç bir şey yok. Başörtüsü Allah emri değildir diyen benim, gelenek olduğunu da söyleyen benim. Bunu söylemem kur’ana saygısızlık, iftira ve saldırı olarak nitelendirmişsiniz. Her şeyi Yüceler yücesi rabbim görüyor ve duyuyor bu sözlerinizi Rabbim e havale ediyorum. Eğer ben Rabbim in apaçık emrettiği bir konuda, kelamına saygısızlık, saldırı, iftira atmışsam Rabbim beni hem bu Dünyada hem de huzuru mahşerde cezaların en büyüğü ile cezalandıracaktır bunu çok iyi biliyorum. Çünkü Rabbim ben her şeyi sizlere apaçık söyledim, sakın emin olmadığınız bilginin ardına gitmeyin diyor. Kur'ana iftira atmak apaçık olmayan bir emri var demekle olur. Eğer ben bunu yapmışsam yanlış yapmışım demektir, ya Rabbin apaçık vermediği bir emir var deniyorsa buna ne denir? Bu konunun hükmünü Rabbim e bırakıyorum. Ama şunu unutmayın sayın dostum, ya rabbin vermediği bir hükmü siz Rabbin emri diyerek söylüyorsanız ne olacak? Böyle söyleyenler için Rabbin hükmü çok açıktır hatırlatırım. Bunun cevabını HUZURDA göreceğiz. Saygılarımla | |
13 Mayıs 2010, 00:10 | Mesaj No:55 |
RE: GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA Diyanet İşleri: (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, ziynet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. Abdulbaki Gölpınarlı: açığa çıkanlardan, görünenlerden başka ziynetlerini göstermesinler ve örtülerini, göğüslerini örtecek bir tarzda omuzlarından aşağıya doğru salsınlar Adem Uğur: Görünen kısımları müstesna olmak üzere, ziynetlerini teşhir etmesinler. Başörtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Ali Bulaç: Süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden görüneni hariç. Başörtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar. Ali Fikri Yavuz: Ziynetlerini (süslerinin takılı olduğu boğaz, baş, gerdan, kol, bacak ve kulakları gibi yerlerini) açıp göstermesinler. Ancak bunlardan görünmesi zaruri olan (yüz, eller ve ayaklar) müstesnadır. Baş örtülerini yakalarının üzerine koysunlar (göğüs ve boyunlarını göstermesinler Bekir Sadak: Süslerini, kendiliğinden görünen kısmı müstesna, açmasınlar. Bas örtülerini yakalarının üzerine salsınlar. Celal Yıldırım: Süs yerlerini —görünen kısımlar dışında— açmasınlar; başörtülerini yakaları üzerine (gelecek şekilde) salıversinler Diyanet İşleri (eski): Süslerini, kendiliğinden görünen kısmı müstesna, açmasınlar. Başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar. Diyanet Vakfı: Görünen kısımları müstesna olmak üzere, ziynetlerini teşhir etmesinler. Başörtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler Edip Yüksel: Açıkta olması gereken yerleri hariç, alımlı yerlerini göstermesinler. Örtülerini göğüslerinin üzerine kapasınlar. Vücutlarının alımlı yerlerini kimseye göstermesinler; Elmalılı Hamdi Yazır: Zahir olanı başka ve başörtülerini yakalarının üzerine vursunlar, ziynetlerini açmasınlar, Elmalılı (sadeleştirilmiş): Görünmesi zaruri olanların dışında ziynetlerini açmasınlar ve başörtülerini yakalarının üzerine vursunlar; Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2): Görünen kısımları müstesna olmak üzere, ziynetlerini teşhir etmesinler. Başörtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Fizilal-il Kuran: Kendiliğinden görünenleri dışındaki süslerini teşhir etmesinler. Başörtülerinin uçlarını yaka altlarına kadar sarkıtsınlar. Gültekin Onan: Süslerini açığa vurmasınlar; ancak kendiliğinden görüneni hariç. Başörtülerini yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar. Hasan Basri Çantay: Ziynetlerini açmasınlar. Bunlardan görünen kısmı müstesna. Başörtülerini, yakalarının üstünü (kapayacak surette), koysunlar İbni Kesir: Görünen kısmı müstesna, ziynetlerini göstermesinler. Başörtülerini yakalarının üstüne salsınlar Muhammed Esed: (örfen) görünmesinde sakınca olmayan yerleri dışında, cazibe ve güzelliklerini açığa vurmasınlar ve bunun için, başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar. Ömer Nasuhi Bilmen: Onlardan her zahir olanı müstesna ve başörtülerini yakalarının üzerine sarkıtsınlar ve ziynetlerini açıvermesinler. Şaban Piriş: Açıkta olan kısmı hariç ziynetlerini göstermesinler. Başörtüleri ile yakalarının üzerini de kapatsınlar Suat Yıldırım: Yine söyle ki mecburen görünen kısımları müstesna olmak üzere, ziynetlerini teşhir etmesinler. Başörtülerini yakalarının üzerini kapatacak şekilde örtsünler. Süleyman Ateş: Ancak kendiliğinden görünenler hariç. Başörtülerini (göğüs) yırtmaçlarının üstüne koysunlar. Tefhim-ul Kuran: Süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiğilinden görüneni hariç. Başörtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar. Ümit Şimşek: Zorunlu olarak görünenin dışında ziynetlerini göstermesinler; örtülerini, yakalarını kapatacak şekilde örtsünler. Yaşar Nuri Öztürk: Süslerini/ziynetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Bakın bu kadar mealde Edip Yüksel sapkını hariç Bütün herkes Başörtüsü olarak kabul etmiştir .Edip Yüksele sapkın demem deki amaç Şehid Metin yüksele ve Molla Sadrettin gibi güzide bir alime yakışmaması halife reşat gibi bir müseylemenin yolunda gitmesinden ötürüdür Molla sadrettin Allah'ın rahmeti ve bereketi üzerine olsun bu evladının sapkınlığını gördüğü için evlatlıktan reddetti. Günümüz Harici mantığını ben Hanifler adı altında İslam dininin esaslarında çelişkiler varmış gibi göstererek 1400 yıldır hiç kimsenin cesaret etmeye dahi yeltenemediği Başörtüsünün Kur'an'da olmadığı Kur'an'i Kerim'in hakikatlerinin değişikliklere uğrayarak Bu günlere geldiğini iddia eden Müsteşriklerin insanların Kafasını bulandırma sureti ile İnsanların teslimiyetlerindeki samimi duygularını dejenere ettikleri ve sadece onların doğru anladığı söylemlere kendi iç bulanıklıklarındandır. Bugüne kadar onurlu bir duruş sergileyip zalim Laik sistemin mikropluklarına göğüs geren ve davalarında bir an olsun geri adım atmayan Zeynebi bacılarımın başörtüsüne uzanan eller ve dilleri Allah'a havale ediyorum.Kur'an'da başörtüsü geçmiyor diyen kim olursa olsun zerre kadar Kur'an ile beslenmemektedir Kur'an'ı kendi anlayışına uydurma gayesindedir... Başörtüsü yok-Sünnet yok-Namaz yok-Hacc yok-Tasavvuf yok-Mezhep yok- Alim yok- Sahabe yok- Kim kaldı sorabilirmiyim size ey Hanif diye geçinenler kim kaldı ???? Çekin elinizi Müslümanların başörtüsünden zaten Tüm Zalim beşeri sistemler İslamın simgesi Kadınların onurlu duruşuna cephe almışken size ne oluyor sizdemi çağd(ı)aş(ı) Kemalizm-Laik dinsizliğin ekmeğine yağ sürenlerdenmisiniz buyrun Putunuzun kutlu yolu işte bu bize Tek yol vardır Allah'ın kelamı peygamberi ehlibeyti sünneti hadisleri ve Bedel ödemiş alimleri yeter laik ve kemalist sistemlere başeğmemek bize en büyük şereftir... Konu sahibi Abdulhamit bey sizin bu duruşunuz Onurlu ve Aklı selim Müslümanın duruşudur saygılarımla müteşekkirim size... | |
13 Mayıs 2010, 11:40 | Mesaj No:56 |
Re: Görünen yerler müstesna Dikkat ederseniz ben yazılarımda Nur suresi 31. ayette geçen hımar kelimesinin mealini yazarken başörtülerini diye yazanları özellikle aldım. Bunun nedeni ayet bu haliyle bile olsa Allah kadının başını örtün emrini vermediğini göstermek adınaydı. O devri düşünün herkesin başı örtülü tabi özgür kadınların. Bu ayet indirildiğinde o toplum da ki kadınların göğüs kısmının kapatmak için, en kolay yol başlarında ki örtü ile bu açık kısmı kapatmış olacaklarını düşündüğüm içindir. Bu davranış şeklide o devrin günümüze yansımasıdır. Dikkat edin bu özgür kadınlar için geçerlidir. Özgür kadınların başları örtülü en kolay yol, üzerindeki bir örtüyle örtülmesi istenen yerin kapatılmasıdır. Zaten baş Arap iklimi gereği erkek ve kadın örtmek zorunda emirde göğsün kapatılması için gelmiş en uygun yol kadının üzerinde bulunan başörtüsü ile örtmek olmuştur. Dikkat edin asla Rabbim kur’anın hiçbir yerinde kadın saçını örtmelidir dememiştir. Bunu söylememesi sizin için hiç önem arz edip dikkatinizi çekmiyor mu? Neden tek bir cümle yok kur’anda kadın saçını örtmelidir ve başka erkeklere göstermemelidir diye. Düşünebiliyor musunuz Allah kuranda çocuğun kaç ay süt emeceğini söylüyor, namazlarımızda okuyacağımız duanın ses tonunun nasıl olması gerektiği konusunda izahat yapıyor, sütkardeş gibi milyonda bir olabilecek bir konuda, bu kardeşler birbiriyle evlenemez diye en ince detay veriyor ama bu kadar önemli bir konuda, yani kadın saçını örtmelidir namahremdir diye tek bir kelime etmiyor da, Nur suresi 31. ayette bu emri başörtülerinizle göğüs üstlerini örtün diyerek aslında burada başında örtülmesini emrediyor diyeceğiz öylemi dostlar? Allah bu şekilde mi ayetlerini indirdiğini söylüyor, lütfen bunu da çok iyi düşünelim, yoksa Rabbin bahsettiği onca ayeti görmezden geldiğimize bilmemiz gerekir. Bunun doğrusunu Rabbin huzurunda göreceğiz. Onun için birbirimize kızmaya hiç gerek yok. Peki ya özgür olmayan Müslüman cariyeler ne yapacak göğüs dekolteleri açıktamı kalacak? Elbette hayır, işte bunun içindir ki Rabbim orada çok özel bir kelime kullanıp bu kısmı örtülerinizle örtün kapatın demiştir. Eğer peygamberimiz bu ayetten Müslüman kadın başını örtmelidir diye anlasaydı, özgür, köle, cariye ayrımı yapmadan herkesin başlarının kapatmasını emrederdi. O devir den gelen bilgilere bakın, erkek kadın birlikte abdest aldıkları anlatılır, bu durumda nasıl olurda saçın namahrem olduğu başka bir erkeğe göstermemesi gerektiğini söyleriz? Fakat araştırın o devirde tüm cariyelerin başları açıktı. Sizce peygamberimiz bu ayeti nasıl anlamıştır? İşte bunun cevabını herkez kendisi versin. Benim amacım başını örten kardeşlerimize saygısızlık yapmak ya da başörtüsünü çıkarın demek asla olamaz. Bu terbiyesizlik ve saygısızlıktan daha kötü bir düşüncedir. Benim amacım ayeti Rabbin emrettiği şekliyle anlamaktır. SAYGILARIMLA Haluk | |
13 Mayıs 2010, 15:47 | Mesaj No:57 |
RE: GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA
Bu anlattıklarınız sizin şartlanmış olduğunuz düşünce yapısının ürünü Allah'ın islamı ve Kur'an'ı ile alakası yoktur.Başörtüsü ALLAH'IN EMRİDİR inkar edenler istedikleri kadar etsinler bizim anamız bacımız eşimiz örtülü olmayı Farz bildikleri için uyguladılar sonuna kadar da öyle olacaktır Allah'ın Kur'an'ını kendine uyduranlar ile tartışmak bile gereksiz zerre kadar dikkate bile alınmamalı arkadaşlar 1400 yıldır bize öğretilen ve kanları ile inançlarına imza atan alimlerin dedikleri baş tacımızdır...
| |
13 Mayıs 2010, 17:16 | Mesaj No:58 | ||
Re: Görünen yerler müstesna Alıntı:
Alıntı:
EL İNSAF ! NASIL DA BU KADAR EMİN KONUŞABİLİYORSUNUZ HEM DE RABBİMİN ADINA , RABBİMİN SÖYLEDİKLERİ VE SÖYLEMEDİKLERİ ADINA. EĞER ALLAH ADINA SÖYLEDİKLERİNİZ DOĞRU DEĞİLSE YUKARIDAKİ SÖZLERİ HAKKETİNİZ Mİ ETMEDİNİZ Mİ ? KURANA BİR İFTİRA VE BİR MUHALEFETLE KURANA SALDIRI YAPMIŞ OLMUYOR MUSUNUZ ? BELKİ İYİ NİYETLİSİNİZ VE AYETLERDEN ANCAK BU KADARINI ANLAYABİLİYORSUNUZ ? ( KAPASİTENİZ BU KADAR ) ANCAK SİZDEN HEP ŞUNU SÖYLEMİNİZİ BEKLERDİM. BEN BU AYETTEN KENDİ AKLIMIN ÖLÇÜSÜNDE ANCAK BU KADARINI ANLAYABİLDİM. KANIMCA BAŞÖRTÜSÜ EMRİ YOKTUR. BELKİ YANILIYORUM. OLMA İHTİMALİ VAR VE OLABİLİR DEDİĞİNİZDE İŞ BURADA BİTER. AMA SİZ PEYGAMBER SÜNNETİNE DE MEYDAN OKUYARAK DİN ALİMLERİNİ DE HİÇE SAYARAK DAHA DA ÖNEMLİSİ SİZ ALLAH ADINA KESİN KONUŞUYORSUNUZ YOK YOK YOK DİYORSUNUZ. ALLAHÜALEM DİYECEĞİNİZE Kusura bakma Haluk kardeşim. Bunları söylemek zorundayım. Saygılarımla
__________________ Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok. | |||
13 Mayıs 2010, 21:08 | Mesaj No:59 |
Re: Görünen yerler müstesna Sayın arkadaşım ben yalnız bu konuda değil tüm yazılarımda benim kur’andan anladıklarımdır derim. Hiçbir zaman ben en doğrusunu söylerim benim söylediklerim kesin doğrudur demedim, tam tersine bende bir beşerim hata yapma riskim her zaman vardır diye de üstüne basa basa söylerim ve söyledim de. Bana şunları söylüyorsunuz; ( EL İNSAF! NASIL DA BU KADAR EMİN KONUŞABİLİYORSUNUZ HEM DE RABBİMİN ADINA, RABBİMİN SÖYLEDİKLERİ VE SÖYLEMEDİKLERİ ADINA.) Ben hiçbir zaman rabbim in adına konuştuğumu söylemedim bunu ancak peygamberler söyler. Rabbimin söylediklerini onun gönderdiği rehberi anladığım kadarından hep bahsettim, eğer anlamadıklarım varsa asla onlar Allah emridir demedim, işte aramızdaki fark burada arkadaşım. Allah açıkca emrettiklerimden sorumlusunuz demişse ben ona inandım ve dedim ki size, ben başörtüsü konusunda Allahın açık bir emrini görmüyorum. Peki, siz açıkca böyle bir emir görmediğiniz halde, başörtüsü Allah emri diyorsunuz ve şunu söylemiyorsunuz dikkat edin, ben bunu böyle anlıyorum da demiyorsunuz beni itham ettiğiniz konuda, siz kesin karar veriyor ve hayır kesinlikle bu Allah emridir diyorsunuz ve ben sizin gibi düşünmediğim için kur’ana iftira atan oluyorum. Ama ben sizi beni itham ettiğiniz gibi itham etmedim ne dersiniz? Yine aşağıda beni itham ettiğiniz sözlerinize bakalım. (EĞER ALLAH ADINA SÖYLEDİKLERİNİZ DOĞRU DEĞİLSE YUKARIDAKİ SÖZLERİ HAKKETİNİZ Mİ ETMEDİNİZ Mİ? KURANA BİR İFTİRA VE BİR MUHALEFETLE KURANA SALDIRI YAPMIŞ OLMUYOR MUSUNUZ ?) Tekrar söylüyorum ben ya da sizler hiç kimse Allah adına konuşamaz. Eğer ben Rabbin apaçık söylediği bir konuda tam tersini söylüyorsam evet rabbin kelamına iftira atıyorum demektir. Bu durumda bana nasıl hakaret ederseniz edin ben hak ediyorum demektir. Fakat ya siz Rabbin asla açıkca söylemediği bir hükmü, bu Allah emri diyerek Allah adına konuşuyorsanız size ben ne söylemeliyim? Doğrusu böyle bir söze zaten yetkili olmadığım için asla böyle bir harekete tevessül etmem onu da söylemeliyim. Kimin neyi hak ettiğini yalnız Rabbim ben bilirim diyor, işte onun içindir ki dikkat edin onca sözlere, hakaretlere karşı verdiğim cevapların isterseniz bir analizini yapın o zaman daha iyi anlayacaksınız. Yine bana söylediklerinden bir bölüm almak istiyorum. (ANCAK SİZDEN HEP ŞUNU SÖYLEMİNİZİ BEKLERDİM. BEN BU AYETTEN KENDİ AKLIMIN ÖLÇÜSÜNDE ANCAK BU KADARINI ANLAYABİLDİM. KANIMCA BAŞÖRTÜSÜ EMRİ YOKTUR. BELKİ YANILIYORUM. OLMA İHTİMALİ VAR VE OLABİLİR DEDİĞİNİZDE İŞ BURADA BİTER.) Tekrar söylemem gerekirse ben tüm yazılarımda zaten benim kur’andan anladıklarımdır bu sözlerimin doğruluğunu lütfen kur’anı okuyarak karşılaştırınız, ben bir beşerim her zaman hata yaparım demiyor muyum? Yine benim kur’andan anladıklarıma ve kur’anın anlatım şekline göre eğer Rabbim kadın başını örtmelidir deseydi bunu açıkca söylerdi diyorum. Zaten kanımca sözünün karşılığıdır benim kur’andan anladıklarımdır diye her zaman üstüne basa basa söylemişimdir, ama siz hala bana bunları söyleseydiniz diyorsunuz. Fakat siz beni itham ettiğiniz konuda kesin bir kararlılıkla hayır bunu söylemekle siz kur’ana iftira atıyorsunuz nasıl dersiniz arkadaşım? Lütfen bana açıkca gösteremediğiniz bir hükmü, kelimelerin ardından çıkarmaya çalışmak kur’anın anlatım şekline uyuyor mu? Hani kur’an kendisini açıklardı, hani Rabbim bir ayetinde söylediğini bir başka ayetinde izah ederdi? Hani rabbim her şeyden nice örnekleri değişik ifadelerle verdim ki anlayasınız diyordu? Ne oldu bu bilgiler? Diyelim Rabbim Nur suresi 31. ayetinde başörtüsü emrini üstü kapalı verdi neden kur’anın hiçbir yerinde sözü bile edilmiyor? Şimdi ben tüm bunları söylediğimde kur’ana iftira eden oluyorum öylemi arkadaşım. Bence iftira atan birisi var ama onu huzurda göreceğiz. Benim bu konuda söyleyeceklerim bu kadar, diğer arkadaşlarımda sanırım söyleyeceklerini söyledi. Onun için gerçek doğruyu rabbin huzurunda göreceğiz. Bu konudaki hükmü Rabbim e bırakıyorum SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK | |
14 Mayıs 2010, 16:59 | Mesaj No:60 | ||||
Re: Görünen yerler müstesna Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Bakın ben size daha komik bir soru sorayım ve kahkaha ile gülün. Allah hangi ayette kadınlara hitaben göğsünüzü örtün der ? Demez. Varsa haydi gösterin bana var mı böyle bir ayet ? Nur 31 ayetinde bahsettiği göğüs yakalarının üzerinin örtünmesidir. O halde gögüs örtünmeyecek midir ? Çok komik bir soru oldu değil mi Daha önce sormuş olupta cevap veremediğiniz bir sorum daha vardı. Siz kadının süsü olarak gögüsler kadının süsüdür demiştiniz. Ve bakın ben size ne demiştim. ALLAH GÖĞÜSLERİN KADININ SÜSÜ OLDUĞUNU AYETTE YAZIYOR MU ? YAZIYORSA HANGİ AYETTE YAZIYOR. LÜTFEN GÖSTERİNİZ. YANİ AÇIK VE NET KADININ GÖĞSÜ SÜSTÜR. DİYOR MU ? Peki süs olduğunu nasıl anladınız. Açık ve net yazılmadığı halde. Ayetlerdeki anlam bütünlüğünden ne söylemek istediği anlaşılmaz mı ? işte delili anlamışsınız demek. DEMEK Kİ AYET AÇIKÇA VE NET YAZILMASA DAHİ NE DEMEK İSTEDİĞİ ANLAŞILABİLİYOR DEĞİL Mİ ? Biz Kur'an'dan öğüt alınabilsin diye onu kolay anlaşılır kıldık. Yok mu öğüt alan? (Kamer-17) BU HİTAP KİME ? AYETLERİNİ AKLEDEN BİR TOPLUMA DEĞİLSE KİME ? Enam 126: Bu, Rabbinin dosdoğru yoludur. Şüphesiz düşünüp öğüt alacak bir toplum için âyetleri ayrı ayrı açıkladık.( Öğüt alıp düşünmesini bilen bir topluluk için ayetleri böyle birer birer açıkladık ) AYET MUHTEŞEM AYETTİR . DİKKAT ! DÜŞÜNMESİNİ BİLEN YANİ AYETLERİ AKLEDEN BİR TOPLULUK İÇİN AÇIK ANLAŞILAN NET KURANDIR. Kuran insanları düşünmeye ve akıl yürütmeye çağırır.. Kur'an da bir çok ayet "Ayetler üzerinde Akletmezler mi, Düşünmezler mi ? diye başlamaz mı ? Ayetler üzerinde akletme ve düşünme ile Ayetlerdeki anlam bütünlüğünden ne söylemek istediği anlaşılmaz mı ?
__________________ Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok. | |||||
Konuyu Toplam 19 Kişi okuyor. (0 Üye ve 19 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Erkekler Mutsuz Görünen Kadından Uzaklaşır | Arın | Evlilik-Nikah Konuları | 16 | 16 Ekim 2021 20:12 |
Arapçada İstisna/Müstesna | FECR | Arapça 4 | 1 | 06 Şubat 2019 10:51 |
Başörtülü çıplaklar.çağın zeynepleri müstesna!! | YaŞuHa | Tesettür Konuları | 0 | 22 Ağustos 2011 22:38 |
Doğru gibi görünen yanlışlar | SONSUZNUR | Hadis-i Şerif | 0 | 18 Ekim 2008 16:53 |
Gül Medeniyetinin müstesna Gül'ü(sav) | TÜRKcan | Hz.Muhammed(s.a.v) | 1 | 03 Ekim 2008 20:34 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|