|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Abdulhamit 1,Açılış Tarihi: 29 Nisan 2010 (20:33), Konuya Son Cevap : 22Haziran 2010 (16:59). Konuya 82 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
06 Mayıs 2010, 19:58 | Mesaj No:31 | |
Re: Görünen yerler müstesna Alıntı:
Buradan da anlıyoruz ki ayetin dikkat çektiği ve örtülmesini istediği yer göğsün üst kısmı yani yaka kısmına yakın bölümü. Yani Göğsün üst bölümünden yakaya doğru ( boyuna doğru ) bir örtünme olacak. Zaten Türban bunu en güzel biçimde göstermiyor mu ? Türban bunu ( ayet emrini ) en güzel biçimde gösterir. PEKİ HANGİ ÖRTÜYLE VE NASIL BİR ÖRTME İLE ? bi humurihinne alâ cuyûbihinne ( Örtülerini yakalarının üzerine koysunlar-örtsünler ) Hımar, lugat olarak tereddütsüz başla ilgilidir. İçki'ye de aklı örttüğü için aynı kökten "hamr" denilmiştir. İkisi arasındaki ortak nokta "baş" ile ilgili olmasıdır. Mesela küfr de "örtmek" demektir. Ama başa veya akla değil, kalbe nisbet edildiği için farklı kökten kullanılmıştır. Hımar'a başörtüsü değil de göğüs örtüsü mü diyeceğiz ? bi humurihinne = ÖRTÜLERİNİ Peki Hangi örtülerini ? Hangi örtüden bahsettiği açık değil mi ? Siz bir örtü kullanıyorsunuz ve ayet sizi muhatap alarak diyor ki, Kullandığınız bu örtüyü göğüs yırtmaçlarının üzerine vurun diyor. ki bu örtünüzle ne anlarsınız? Nur 31. ayetin başörtüsünü emreden cümlesi aslında neyi emretmektedir? Açık ve net olarak : Cahiliye döneminde başın üzerinden sırta atılan örtüyü bütün bir boynu ve gerdanı da kapatacak şekilde normal bir örtmeyi. İŞTE BU Baş örtünle (bi humurihinne alâ cuyûbihinne ) yakanın üstünü de ört diyor-Görünmesi yerler müstesna =Görünmesi zarurî olan yerler dışında Ayetin siyak ve sibakına dikkatlice bakıldığında siyak sibakından ayetin net anlatımlı olduğu ortaya çıkar. Başınıza aldığınız o örtüyle gögüs yakalarının üzerini kapatacaksınız. Göğüs yakaları neresidir ? Gögüsün üst bölümünden boyuna kadar olan bölümdür. O halde görünmesi zaruri olan yerlerden ne kaldı ? YÜZ Yüzü kapatmakla yükümlü değilsiniz Bu başörtünüzle yüzünüzü, Elinizi ayaklarınızı kapatmak zorunda değisiniz çünkü ayet yalnız yakaların üstünü emrediyor ( Göğüs ile boyun arasını ) hımâr kelimesinin en önemli özelliği “baş” ile ilgili olmasıdır. Nitekim bu ayetler başı açıklığın yaygın olduğu bir topluma inmiş değildir. O günkü toplumda değil kadınlar erkekler bile, kimisi sıcaktan, kimisi Arap örfünden zaten başlarını bir şekilde örtmektedirler. Yani erkek kadın hemen hiç kimse “başı açık” dolaşmamaktadır AYETE Dikkat edilirse Direk “Başörtüsü takın, başınızı örtün” denmiyor da “Başınıza aldığınız o örtüleri boyunlarınıza, omuzlarınızdan aşağıya da salın” deniyor. Bunun sebebi, o dönem kadınlarının başörtülerini arkadan bağlayarak, omuzlarını ve göğüslerine kadar boyunlarını açıkta bırakmalarıydı. Böyle daha çekici olacaklarını düşünüyor olmalılar…Yani ayetler çoğunlukla “yürürlükteki durum” üzerine gelir ve onu düzene sokar. Başörtüsünün de böyledir. Yani denmek istenen; “O zaten takmakta olduğunuz başörtüleriniz var ya, işte onları aşağıya doğru da salın, başınıza toplayıp da boynunuzu, omzunuzu, göğsünüzü, sırtınızı açıkta bırakmayın” demek olur…
__________________ Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok. | ||
06 Mayıs 2010, 20:19 | Mesaj No:32 |
Durumu: Medine No : 5446 Üyelik T.:
30 Kasım 2008 | RE: GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA
Elmalı merhum, ilgili âyet–i kerimenin tefsirinde: "Cilbab" baştan aşağı örten çarşaf, ferace car gibi dış giysilerin adıdır." demiştir. Konyalı Mehmet Vehbi Efendi, "Hulasatü'l–Beyan"da, Ömer Nasuhi Bilmen Efendi de kendi tefsirinde "Cilbab"ı çarşaf olarak tefsir etmişlerdir. |
06 Mayıs 2010, 20:59 | Mesaj No:33 |
Re: Görünen yerler müstesna Değerli arkadaşım Nur suresinde HIMAR kelimesinin sizde örtü anlamında olduğunu söylediğiniz için size önce teşekkür ederim. Çünkü olmayan bir anlamı vermek büyük günahtır. Şimdi sizin söylediklerinizi birlikte düşünelim ama kur’anın anlatım biçimi ve sizinde kabul ettiğiniz ayetlerin birbirini açıklaması düşüncesinden yola çıkalım. Sizinde söylediğiniz gibi o devrin özellikle fazlaca açıkta bırakılan göğsün üst kısmının kapatılması, ayetin özünü teşkil ediyor. Sizinde çok doğru anladığınız emir (Örtülerini yakalarının üzerine koysunlar-örtsünler ) Bizde ayeti bu emirden yola çıkarak hiçbir etki altında kalmadan anlamalıyız. Şimdi siz sormuşsunuz bu durumda hangi örtüyle örtmeliyiz? Siz şöyle izah etmişsiniz. (Hımar, lugat olarak tereddütsüz başla ilgilidir. İçki'ye de aklı örttüğü için aynı kökten "hamr" denilmiştir. İkisi arasındaki ortak nokta "baş" ile ilgili olmasıdır.) Yukarıda Hımar kelimesini örtü olarak anlamış ve örtülerinizle yakalarının üzerini örtün diye anlamıştınız. Peki, bu kelime lugat olarak kesinlikle baş ile ilgili olsaydı, neden ayeti meal ederken örtülerini yakanın üzerine salsınlar diye söylüyoruz bu sizin için normal mi? Rahman kur’anda böyle bir anlatım ve izah yapmış mıdır? Aynı kelimeyi hamr yani şarap ile ilişkilendirip onun aklı örten anlamıyla bakın başın örtülmesi buradan emrediliyor demek, bize başörtüsünün delili olabilir mi? Hımar gerçek anlamı örtü olduğu Hamr yani şarabın mana bakımından ne kadar doğru türediğine açık delildir. Çünkü aklı örtmek aklın kendinden geçmesi, sarhoş olması, kullanılamaz hale gelmesi anlamındadır. Aklın Üstünün örtülmesi başörtüsüyle eşleştirerek, bakın burada Allah başörtüsünden bahsediyor demek, eğer sizin için başörtüsüne bir delil ise, elbette ona benim hiçbir itirazım olamaz. Ben kur’anın açıklık ve anlatım şeklini anlamış ve görmüş birisi olarak asla bunu kabul edemem. Siz ayeti anlarken yüzü kapatmak zorunda değilsiniz diye anlamışsınız ya eller ayakların açıkta kalmasını nereden anladınız? Bakın ayetten sizde çok net neresinin kapatılmasını anlamışsınız ama diğer bilgileri nasıl anladınız ben o kısmı anlayamadım. Bakın ne diyorsunuz(Göğüs ile boyun arasını) aynen öyle diyor bu kısmı kapatın. Peki, bu kadar açık bu kısmı kapat diye anlıyoruz ikimizde, ya başın kapatılmasını nasıl anlıyoruz? Onu da siz kendi düşüncenizle şöyle anlatmışsınız. (Nitekim bu ayetler başı açıklığın yaygın olduğu bir topluma inmiş değildir. O günkü toplumda değil kadınlar erkekler bile, kimisi sıcaktan, kimisi Arap örfünden zaten başlarını bir şekilde örtmektedirler. Yani erkek kadın hemen hiç kimse “başı açık” dolaşmamaktadır.) Çok güzel bir açıklama şimdi düşünelim, daha önceki inançlarını yaşamak isteyen aynı topluma Rabbim ne diyordu, artık size indirdiğime iman edin. Ben bazı konuları nesh ettim kaldırdım. Bu konuda ayetler indirirken sorunuz olursa cevap veririm, daha sonra bunları sormayın çünkü onları kaldırdım affettim diyordu. Eğer başın örtülmesi daha önceden de emir olsaydı ya da daha sonra Allah emretseydi bunu apaçık söylerdi. Hiç sözünü etmeden zaten sizin başınız örtülü bunu söylememe gerek yok, onun için o başını örttüğünüz başörtüsü ile göğsün üst kısmını da örtün başörtüsünden söz etmeye gerek yok, diye asla böyle bir emir vermez, çünkü bu anlatım şekli kur’ana uymaz. Şimdi düşünün lütfen siz söylediniz erkeklerde başını örtüyordu o devirde. Peki, biz erkekler neden başımızı örtmüyoruz? Madem o devirde kadınların zaten başı örtülü onun için bunu zikretmek gerekmiyor, neden erkeklerde başını günümüzde örtmüyor, ya da niçin biz erkekler bunu gündeme bile getirmiyoruz. Daha önce sizinle bu konuyu çok detaylı konuşmuş ve cariyelerin Müslüman olsalar bile başlarının örtmelerinin yasak olduğunu hatırlatmıştım size. Eğer peygamberimiz bu ayetten kadınlar başını örtmelidir emrini anlasaydı acaba Müslüman olan cariyeler ne derdi buna? İzin verir miydi peygamberimiz cariyelerin başlarının açık gezmesine. Peygamberimiz devrinde başın örtülmesi gücün ve özgürlüğün sembolüydü. Başı örtülü kadın hür ve özgür anlamını taşıyordu. Açık olan ise cariye anlamındaydı. Madem bazı şeyleri peygamberimizin yaşamından öğrenmeliyiz diyorsunuz o devrin kurallarını, geleneklerini de dikkate alalım ki, gerçekler ortaya çıksın. Biraz araştırın o devrin kadınları çok uzun saçlı olur ve saçlarını örüp arkalarına atarlarmış başın üst kısmı örtülü olur örülen kısım arkaya atılırmış. Bu ve buna benzer o kadar çok örnekler var ki. Bizlere öğretilenleri değil, Rabbin emrettiklerini hiçbir etki altında kalmadan anlamaya çalışırsak çok daha doğru bir yol izlemiş olacağız kanısını taşıyorum. Bu konuyu daha fazla uzatmak istemiyorum çünkü kimsenin önem verdiği değerlere karşı konuşmak istemem. Daha açıkçası kimsenin kırılmasını, incinmesini istemem. Tüm söylediklerim benim Kur’andan anladıklarımdır. Her düşünceye ve inanca saygım sonsuz. Daha önce söylediğim gibi her şeyin doğrusunu Rabbin huzurunda göreceğiz. Bize düşen kur’an ışığında medeni bir şekilde tartışmaktır. Rabbim bile ne diyor, anlaşamadığınız konuların hükmünü bana bırakın. Rabbim cümlemizi doğru yoldan ayırmasın. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK | |
07 Mayıs 2010, 16:28 | Mesaj No:34 | |
Re: Görünen yerler müstesna Haluk Gümüştabaktan Alıntı: Peki, görünen kısımlar müstesna sözü ile göğsün örtülmesi arasındaki bağ nedir dersek, oda kendiliğinden anlaşılıyor. Örttüğümüz göğsün iriliği ne yaparsak yapalım görülecektir. Rabbim burada bir açıklama yaparak bizleri rahatlatıyor Alıntı:
HALUK GÜMÜŞTABAK: Bu düşüncede olan bir insanı şeytani rahatlama olarak algılamışsınız. Bu demektir ki, dışarıda gezen imanından hiç şüphemiz olmayan, ama sizin gibi inanmayan, düşünmeyen, kadına bir kıyafet biçerek bundan gayrisi yanlıştır düşüncesinden hareketle, milyonlarca kadın şeytani bir rahatlamayla dışarıda geziyor, öyle mi dersin arkadaşım Eğer çarşafın kadınlar için dinin önerdiği kıyafettir önermesini yaparsak, rabbin hiç bahsetmediği bir hüküm vermiş oluruz Cevabınızın son kısmında inancınız gereği kendinize uygun gördüğünüz bir kıyafeti yine inandıklarınız doğrultusunda savunarak benim yanılgı içinde olduğumu söyledikten sonra, bol bir elbise giyen bir kadının iri göğsü hiç görünmez, fark edilmez bile diyerek kendinize savunma mekanizması yaratmışsınız gibi geldi bana. Ben asla böyle bir şey yapmadan dikkat edin Rabbin söylediklerini anlamaya çalışıyorum. Son sözlerinizi bence tekrar değerlendirin derim ben HAYRET VE ŞAŞKINLIK VERİCİ BU AÇIKLAMANIZI OKUYUNCA İNANAMADIM. HALBUKİ ALLAH İÇİN SÖYLEYİN. ALLAHIN SİZE VERDİĞİ AKILLA SÖYLEYİN DEMİŞTİM. VE YİNE ALLAHIN SİZE VERDİĞİ AKILLA TESETTÜR AYETLERİNİ SİZ BÖYLE Mİ ANLIYORSUNUZ !. Tesettürün öncelikli amacı avret yerlerini gizlemek değil midir ? (Erkek kadın farketmez ) Siz avret yerlerini örten elbise de giyseniz eğer ki avret hatları belli oluyorsa böyle bir örtünme örtünme midir ? Ayetlere uygun bir örtünme midir ? Allahın bizden istediği örtünme bu mudur ? İşte kadınların göğüsleri de böyledir. Yani bu kısımlar süsten ziyade avrettir. Örtünme ile bu hatların belli olmaması gerekmez mi ? Elbette belli olmaması gerekir. Eğer ayetin muhatabı dar ve ince elbise giyerse ( avret hatlarını sergileyen elbise giyerse ) elbette örtünmüş olmayacaktır. Örtünmenin bir önemi, bir amaç ve bir anlamı kalmayacaktır değil mi ? ( Bu kez de EVET deyin yahu ! ) İŞTE KADIN İRİ GÖGÜSLERİNİ NE YAPACAKTIR ? BU KADAR BASİT BİR SORUYA CEVAP VERİLEMEZ Mİ ? ELBETTE KENDİ BEDENENİNE UYGUN ELBİSE GİYECEKTİR. Kendi bedenine uygun elbise giyerse hala iri göğüsleri görünebilir diyor musunuz ?
__________________ Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok. | ||
07 Mayıs 2010, 18:24 | Mesaj No:35 |
Durumu: Medine No : 5446 Üyelik T.:
30 Kasım 2008 | RE: GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA
ALLAH cc cennet ve cehennemi biz insanlar için yaratmıştır.içinde ALLAH korkusu olan ve ben müslümanım diyen bir kadın nasıl kapanacağını teseddürün ne olduğunu ve nasıl örtüneceğini biz erkeklerden çok daha iyi bilir ve gerektiği gibi uygular. AMACIM KİMSEYİ KIRMAK VE ELEŞTİRMEK DEĞİL BU KONUYA KATILAN HERKESTEN ÖZÜR DİLİYORUM. SAYGILAR |
07 Mayıs 2010, 18:36 | Mesaj No:36 |
RE: GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA
çok seviyeli saygın bir islami forum. diğer islami forumdaki küfürleşme hakaretleşme yok. tebrikler. | |
07 Mayıs 2010, 18:51 | Mesaj No:37 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA
Allah razı olsun kardeş amacımız hakka şahitlik ve edep dairesinde münazara herkes adına teşekkürler.
|
07 Mayıs 2010, 21:28 | Mesaj No:38 |
Re: Görünen yerler müstesna Değerli arkadaşım inanın yazdıklarımın tamamını Allah için ve Allah ın bana verdiği akılla söylüyorum buna yürekten inanın. Size cevabımı yine sizin yazdığınız sözlerden alıntı yaparak vermek istiyorum. Hani bana demiştiniz ya, Allah için ve onun verdiği akılla düşünün diye, gelin beraber bu şekilde düşünelim. Önce sözlerinizi hatırlayalım. (Tesettürün öncelikli amacı avret yerlerini gizlemek değil midir? (Erkek kadın fark etmez ) Siz avret yerlerini örten elbise de giyseniz eğer ki avret hatları belli oluyorsa böyle bir örtünme örtünme midir? Ayetlere uygun bir örtünme midir? Allahın bizden istediği örtünme bu mudur? İşte kadınların göğüsleri de böyledir. Yani bu kısımlar süsten ziyade avrettir. Örtünme ile bu hatların belli olmaması gerekmez mi? Elbette belli olmaması gerekir.) Yazdıklarınız çok doğru örtünmenin amacı kadın ya da erkek hiç fark etmez avret yerlerinin gizlenmesidir, zaten bu konuda da çok açık ayetler var. Şimdi lütfen iyice düşünelim erkeğin ve kadının avret yerleri çok mu farklı. Her nedense biz erkekler hep kadının örtünmesiyle daha çok ilgiliyiz, kendimiz fazla sıkıya gelemediğimiz için olsa gerek. Hâlbuki onlar en az bizlerin kendimizi düşündüğümüz kadar, onlarda kendi namus ve iffetlerini koruyacak, kollayacak akla ve kitaba sahipler. Kur’an cinsel bölgeleri için her ikisinden de bahseder Rabbim ayrım yapmadan kadın yada erkek, kendimizi korumamızı kollamamızı emreder. Hatta Nur suresi 31. ayet ve bir öncesinde hem erkeklerin hem de kadınların bakışlarını kısması gerektiği ikazını yapar. Bir fark olarak ta Nur 31. ayette kadınlar için bakın ne söyler Rabbim hatırlayalım. (Süslerini göstermesinler. Ancak kendiliğinden görünenler hariç.) Şimdide Rabbin bu sözlerinden eğer anlatmak istediğini anlamıyor da başka şeyler anlıyorsak, doğru sonuca varmamızda imkânsız olur. Ayette Rabbim süslerini göstermesinler diyor acaba bu süs neresidir? Bu sözlerin devamında süsün örtülmesini bakın nasıl açıklıyor, buradan sizce çok net olarak anlaşılmıyor mu süsler sözünden göğüs olduğu? (Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar.) Şimdide sizin bana yazdığınız cevaptan çok önemli bir alıntı yapalım. (İşte kadınların göğüsleri de böyledir. Yani bu kısımlar süsten ziyade avrettir.) Değerli arkadaşım eğer Nur suresi 31. ayette geçen süslerini kelimesinden Rabbin ne kast ettiğini doğru anlamadığımızda Kur’anda hiç bahsedilmeyen bir hükmü kendimiz vermiş oluruz. Allah bu ayette kadının göğsünü açıkca süsü olduğunu söylediği halde, siz başka anlamlar verdiğinizden kadının göğsü süs değil avrettir diyerek, kapatsa dahi iriliğinin görünmesi yanlıştır diyorsunuz. Ayete dikkat edin Allah bu konuda sizin sözlerinizin tam tersini söylüyor. Fakat siz burada geçen süsleri sözünden ayetin asla bahsetmediği anlamları çıkarıyor ve süsü kadının yüzü, eli ve ayaklarıdır diyerek Rabbin söylemediği bir hükme inanıyorsunuz. Bakın sizin söylediğiniz yöntemle konuşuyorum. Önce Rabbin ayeti ve daha sonra yine Rabbin önerdiği, düşün ve aklını kullan sözlerinden yola çıkarak bunları söylüyorum. Hiçbir zaman bana öğretilenleri doğrulamak için delil aramıyorum. Kadının göğsü ile cinsel organını Rabbim aynı kefeye koysaydı, inanın kadınlarımız çocuklarını rahatlıkla emziremezdi bile. Kolaylaştırılmış din acaba evladın doyurulduğu bölge ile cinsel bölgeyi eş tutar mı? Bu sözlerimi düşünün lütfen değerli arkadaşım, doğru sonuca ulaşacaksınız. Değerli arkadaşım aşağıdaki sözlerinize bir kez de evet deyin yahu demişsiniz. (Eğer ayetin muhatabı dar ve ince elbise giyerse ( avret hatlarını sergileyen elbise giyerse ) elbette örtünmüş olmayacaktır. Örtünmenin bir önemi, bir amaç ve bir anlamı kalmayacaktır değil mi?) Bu sözlerinize yüzlerce, binlerce kez evet. Neden evet? Giydiğiniz elbise sizin toplumda iffetli bir kadının giyeceği elbise değil de herkezin dikkatini çekecek toplumun geleneklerine aykırı bir elbise olursa, yanlış bir kıyafettir diyebiliriz. Hatta daha ileri gidelim ve yine kur’andan aldığımız örnekler doğrultusunda, kadın yürüyüşü ve hareketleriyle cezp edici, davetkâr davranışlarda bulunuyorsa dahi kıyafetin hiçbir önemi kalmaz. Çünkü Rabbim giyim ve kuşamdan bahsederken bu konuda bizim dikkatimizi çeker ve ne der? Takva elbisesi benim için en hayırlısıdır. Değerli arkadaşım İslam kolaylaştırılmış bir dindir, bunu Rabbim birçok kez söyler. Daha öncede söylemiştim. Örtünme konusunda ne yazık ki hep kadınlardan bahsediyor ve onların giyim ve kuşamları konusunda önlemler alma telâşe sine düşüyoruz. Acaba erkekler neden bahis konusu bile olmuyor dersiniz? Sizin önerdiğiniz giyim şekli çarşaftan başka bir kıyafetin tarifi değildir. Eğer Rabbim bu kıyafeti önerseydi ya da tek bir kıyafet giymesini isteseydi bu öneriyi de apaçık kur’anda bizlere yapardı bundan kesinlikle eminim. Bizlere düşen rabbin kelamını ayetleri birbiriyle bağlantılı düşünerek doğru anlamaya çalışmak olmalıdır. Yanlış yapan ya da yanlış anlayan, bunun hesabını Rahmana verecektir. Bu konuda ikimiz farklı düşünüyoruz ve ayetlerin anlamlarını farklı söylüyoruz. Bu durumda ya ben yanlış anlıyorum ya siz. Bende bir beşerim her zaman hata yapabilirim, bunu asla unutmadan Rabbin kelamın a öyle yaklaştığımı, size yemin ederek söylüyorum. Değerli arkadaşım aslında kur’ana bakış açımızı Rabbim çok basitleştirerek bizlere yol göstermiş. Şimdi size, soruyorum siz öğretmensiniz. Öğrencilerinize, çocuklar size bitirme sınavı olarak çok kolay, okuduğunuzda anlayabileceğiniz soruları, kitaptan soracağım ve bu kitaptan sorumlusunuz dediğinizde çocuklar, hocam başka kitaplardan da sormayacak mısınız zor sorular olacak mı diye sorsa, sanırım kızarsınız ve ne dersiniz? Çocuklar tekrar ettirmeyin bana, size kolay ve anlaşılır sorular soracağım ve bu kitabın dışından da soru olmayacak demedim mi demez misiniz? İşte Rabbim de aynen bu şekilde söylüyor bizlere KURANDA. Anlayacağınız, açıklanmış, detaylı bir kitap indirdim sizlere. Bu kitaptan hesaba çekileceksiniz dediği halde, bizler sanki Rabbimle inatlaşırcasına, hayır bu kitapta her şey yoktur ve kolay anlaşılır bir kitap değildir onu veli insanlar anlar dedikten sonra, İslam ı öğrenmek ve yaşamak için kur’an bizlere yetmez deme gafletinde bulunuyoruz. Elbette bu yaptıklarımızın cezasını hem bu Dünyada hem de huzuru mahşerde çekeceğiz asla kurtuluşumuz olmayacaktır. RABBİM BİZLERİ AFFETSİN. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK | |
08 Mayıs 2010, 18:12 | Mesaj No:39 |
Re: Görünen yerler müstesna Son cevabı yazıp artık yazamayacağım. Yeter yahu illlallah yahu ! Anlamak istemeyene ,kitabı kendi kitabına uyduranlarla ancak buraya kadar...
__________________ Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok. | |
08 Mayıs 2010, 19:03 | Mesaj No:40 | |||||
Re: Görünen yerler müstesna Alıntı:
Alıntı:
Nur 31: Ve mü'min kadınlara söyle, bakışlarını indirsinler (haramdan sakınsınlar) ve ırzlarını korusunlar. Görünen kısımlar müstena ( Hariç ) ziynetlerini açmasınlar. Ve başörtülerini yakalarının üzerine koysunlar (örtsünler). SÜSLER SÖZÜNDEN YALNIZCA GÖĞÜS MÜ ANLAŞILIYOR ? Sizin yönteminizle ayete bakalım. Hani siz her defasında hani detay ? detay ayrıntı nerede sormaz mısınız ? Allah göğüslerin süs olduğunu ayette yazıyor mu Yani açıkça kadının göğsü süstür. diyor mu ? Alıntı:
İşte kadınların göğüsleri de böyledir. Yani bu kısımlar süsten ziyade avrettir EVET AYNEN ÖYLE DEDİM VE HALA DİYORUM. GÖĞÜS HATLARINI FARK ETTİRECEK BİR ÖRTÜNME KURANA GÖRE ÖRTÜNME DEĞİLDİR. SADECE GÖĞÜS HATLARINI DEĞİL, CİNSEL CAZİBELERİNİ SERGİLEYEN VUCUT HATLARINI BELİRGENLEŞTİREN HER ÖRTÜNME ÖRTÜNME DEĞİLDİR. ZATEN SİZ BENİ DOĞRULAMIŞSINIZ NEDEN KAFANIZI KADININ GÖĞSÜNE TAKTINIZ SÜS MÜ AVRET Mİ DİYE ? Alıntı:
....Erkeklerden, kadına ihtiyaç duymayan hizmetliler veya kadının avret yerlerinin farkına varmayan çocuklar hariç, açmasınlar.... Alıntı:
NEREDE BENİM BÖYLE BİR İFADEM ? İLETİLERİMİ TARAYIN BULABİLECEK MİSİNİZ BAKALIM.
__________________ Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok. | ||||||
Konuyu Toplam 22 Kişi okuyor. (0 Üye ve 22 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Erkekler Mutsuz Görünen Kadından Uzaklaşır | Arın | Evlilik-Nikah Konuları | 16 | 16 Ekim 2021 20:12 |
Arapçada İstisna/Müstesna | FECR | Arapça 4 | 1 | 06 Şubat 2019 10:51 |
Başörtülü çıplaklar.çağın zeynepleri müstesna!! | YaŞuHa | Tesettür Konuları | 0 | 22 Ağustos 2011 22:38 |
Doğru gibi görünen yanlışlar | SONSUZNUR | Hadis-i Şerif | 0 | 18 Ekim 2008 16:53 |
Gül Medeniyetinin müstesna Gül'ü(sav) | TÜRKcan | Hz.Muhammed(s.a.v) | 1 | 03 Ekim 2008 20:34 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|