|
Konu Kimliği: Konu Sahibi AŞK'ÜL İSLAM,Açılış Tarihi: 27Haziran 2008 (18:40), Konuya Son Cevap : 02 Nisan 2010 (21:24). Konuya 11 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
27Haziran 2008, 18:40 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 38 Üyelik T.:
30Haziran 2007 | NİSA:34 Erkek Bayandan Üstünmüdür ? NİSA:34 Erkek Bayandan Üstünmüdür ? Kuranı okurken özellikle farklı meallerden okurken direk göze çarpan ayetlerden biri de Nisa Suresi 34. ayettir: Erkekler; kadınları gözetip kollayıcıdırlar. Şundan ki, Allah, insanların her birine farklı özellikler vermiştir ve erkekler evin geçiminden sorumludur. İyi ve temiz kadınlar saygılıdırlar; Allah’ın kendilerini koruduğu gibi, gizliliği gereken şeyi korurlar. Sadakatsizlik ve iffetsizliklerinden korktuğunuz kadınlara önce öğüt verin, sonra onları yataklarında yalnız bırakın ve nihayet onları çıkarın/bulundukları yerden başka yere gönderin! Bunun üzerine size saygılı davranırlarsa artık onlar aleyhine başka bir yol aramayın. Allah çok yücedir, sınırsızca büyüktür. Günümüz yozlaşmış İslam anlayışında en fazla kullanılan ayetlerden biri de budur. Birkaç farklı mealden bakalım: Allah’ın erkekleri, kadınlardan üstün yaratmış olması ve erkeklerin mali harcamaları karşılamaları gerekçesi ile erkekler kadınları yönetmeye yetkilidirler. Buna göre iyi kadınlar; saygılı olanlar ve kocalarının yokluğunda Allah’ın korunmasını emrettiği mahremiyetleri koruyanlardır. Dik kafalılık edeceklerinden endişe ettiğiniz kadınlara öğüt veriniz, kendilerini yataklarında yalnız bırakınız ve dövünüz. Eğer uslanıp size itaat ederler ise kendilerine karşı başka bir tedbire başvurmayınız. Hiç şüphesiz Allah yüce ve büyüktür. SEYYİD KUTUB Allah’ın, bazısını bazısına üstün kılması ve onların kendi mallarından harcaması nedeniyle erkekler, kadınlar üzerinde ’sorumlu - yöneticilerdir.’ İyi kadınlar gönülden (Allah’a) itaat edenler, - Allah, (onları ve haklarını) nasıl koruduysa - görünmeyeni koruyanlardır. Başkaldırıp - diretmelerinden korktuğunuz kadınlara (önce) öğüt verin, (sonra) yataklarda yalnız bırakın, (bu da yetmezse hafifçe) dövün. Size itaat ederlerse, aleyhlerinde bir yol aramayın. Doğrusu Allah yücedir, büyüktür. TEFHİMÜL KURAN Kocalar eşleri üzerinde yönetici ve koruyucudurlar. Bunun sebebi, Allah’ın bazı insanlara bazılarından daha fazla nimet vermesi ve bir de kocalarının mehir verme, evin masraflarını yüklenmeleri gibi malî yükümlülükleridir.O halde iyi kadınlar: itaatli olan ve Allah kendi haklarını nasıl korudu ise, kocalarının yokluğunda, onların hukuklarını koruyan kadınlardır. Dik başlılığından yıldığınız kadınlara gelince: Onlara evvela öğüt verin, vazgeçmezlerse yatakta yalnız bırakın ve bunlarla da yola gelmezlerse onları hafifçe dövün. Şayet size itaat ederlerse, onlara yüklenmek için bir sebep aramayın.Unutmayın ki üstünüzde çok yüce ve büyük olan Allah vardır. SUAT YILDIRIM ERKEKLER, kadınları, Allahın kendilerine onlardan daha fazla bağışladığı nimetler ve sahip oldukları servetten yapabilecekleri harcamalarla koruyup gözetirler. Dürüst ve erdemli kadınlar, gerçekten Allahın koru(nmasını buyur)duğu mahremiyeti koruyan sadık ve itaatkâr kadınlardır. Kötü niyetlerinden korktuğunuz kadınlara gelince, onlara (önce) nasihat edin; sonra yatakta yalnız bırakın; sonra dövün ve bundan sonra itaat ederlerse onları incitmekten kaçının. Allah gerçekten yücedir, büyüktür. MUHAMMED ESED Allâh, insanları birbirinden üstün kıldığı ve mallarından harca(yıp kadınların geçmini sağla)dıkları için erkekler, kadınlar üzerinde yöneticidirler. Bundan dolayı iyi kadınlar itâatkâr olup, Allâh’ın kendilerini korumasına karşılık (Allâh’ın verdiği başarı ile) gizliyi korurlar (kocalarına aslâ ihânet etmezler). Hırçınlık, etmelerinden korktuğunuz kadınlara öğüt verin, yataklarda onlara sokulmayın, onları dövün. Eğer size itâ’at ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Çünkü Allâh yücedir, büyüktür. SÜLEYMAN ATEŞ Erkekler kadınların üzerinde ziyâde kâimdirler. Çünkü Allah Teâlâ onların bazısını bazısı üzerine tafdil buyurmuştur. Ve mallarından infak etmektedirler. İmdi sâlih kadınlar itaatlidirler. Allah Te-âlâ’nın hıfzı sayesinde gaybı muhafazakardırlar. Serkeşliklerinden korktuğunuz kadınlara gelince onlara nasihat veriniz, ve onları yataklarda yalnız bırakın ve onları dövünüz. Fakat size itaat ederlerse artık onların aleyhlerinde bir yol aramayınız, şüphe yok ki, Allah Teâlâ çok yücedir. Çok büyüktür. ÖMER NASUHİ BİLMEN Er olanlar kadınlar üzerinde hâkim dururlar, çünkü bir kere Allah birini diğerinden üstün yaratmış bir de erler mallarından infak etmektedirler, onun için iyi kadınlar itaatkârdırlar. Allah kendilerini sakladığı cihetle kendileri de gaybı muhafaza ederler, serkeşliklerinden endişe ettiğiniz kadınlara gelince: evvelâ kendilerine nasihat edin, sonra yattıkları yerde mahcur bırakın, yine dinlemezlerse dövün. Dinledikleri halde incitmeye bahane aramayın, çünkü Allah çok yüksek, çok büyük bulunuyor. ELMALILI HAMDİ YAZIR Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdırlar. Çünkü Allah, insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta (ve ailenin geçimini sağlamakta)dırlar. İyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah’ın (kendilerini) koruması sayesinde onlar da “gayb”ı korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün. Eğer itaat ederlerse, artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Şüphesiz Allah, çok yücedir, çok büyüktür. DİYANET Verilen meallere bakarsak ne demek günümüzde bayanların nasıl hor görüldüğü, günümüzde bu haldeyken geçmişte neler çektikleri ve nasıl ezildikleri açıkça ortada… Ayetlerde farklılığa neden olan kısımları yine kurandan bakarak kolayca bulabiliriz. Ayete bakarsak; Nisa 34: Er ricalü kavvamune alen nisai bi ma faddalellahü ba’dahüm ala ba’div ve bi ma enfeku min emvalihim fes salihatü kanitatün hafizatül lil ğaybi bi ma hafizallah vellati tehafune nüşüzehünne fe izuhünne vehcüruhünne fil medacii vadribuhünn fe in eta’neküm fe la tebğu aleyhinne sebila innellahe kane aliyyen kebira. *** “Er ricalü kavvamune alen nisai” ifadesi meallerin birçoğunda erkelerin bayanlar üzerinde otoriter bir güç olduğu anlamında kullanılmıştır. Bu çelişki “KAVVAM” kelimesinden kaynaklanmaktadır. Kimi bu kelimeyi “yönetici” kimi ise “hakim olmak” anlamında kullanmıştır. Bu kelimenin kuranda diğer kullanılışlarına bakarsak; Nisa 135’ de adalete bağlı kalmak, adaleti gözetmek veya ayakta tutmak anlamında bütün mealler birleşmiştir. Nisa 135; … Allah için şahitlik yaparak adaleti titizlikle ayakta tutan kimseler olun… DİYANET … Adaleti yerine getirmeğe uğraşır hâkimler… ELMALILI … Allah için şahitler olarak adaleti ayakta tutun… ALİ BULAÇ … Adaleti ayakta tutun… TEFHİMÜL KURAN … Adalete sıkı sıkıya bağlı kalınız… SETTİD KUTUB Yine maide suresi 8. ayette nisa 135 ile aynı anlamda kullanılmıştır. Furkan 67 de “KAVVAM” kelimesinin türevlerinden “KAVAM” yerli yerinde, dengeli anlamında kullanılmıştır. “KAVVAM” kelimesini hiçbir mealde nisa 34’de kullanıldığı gibi otoriter bir anlamda kullanıldığını göremezsiniz. Söz konusu bayanlar olunca iş değişiyor tabiî ki! Nihayetinde verilen anlamlardan yola çıkarsak “Er ricalü kavvamune alen nisai” ifadesi bayanları gözetmek, kollamak, dengeli ve dürüst olmak, geçimlerini sağlayarak dik durmalarını sağlamak gibi anlamlara gelmektedir. *** Her mealde olmasa da “faddalellahü ba’dahüm ala ba’div” ifadesi yine yanlış meal edilen ifadelerden biridir. Her nedense yine erkeklerin bayanlara üstün oldukları anlamı verilmiştir. Ki yukarıda ayetin verilen tam meallerine bakarsak özellikle SEYYİD KUTUB mealinde bunu açıkça görebiliriz. Allah kullarını bir yaratmıştır. Erkeğin bayanın erkeğe hiçbir üstünlüğü yoktur. Gerek yapı gerekse hayattaki rolleri açısından erkek ve bayanın yaratılış özellikleri farklıdır. Fakat bu üstünlük olarak bayanlarla erkekleri özellik yarışına sokmak anlamını tabiî ki taşımaz. Ayete bu anlamı veren “BADAHÜM” kelimesi sadece erkeklere veya sadece bayanlara ya da erkeklerle bayanları karşılaştırmak için kullanılan bir kelime değildir. Kuranda kullanılışına bakarsak; Bakara 251’de (ve lev la def’ullahin nase ba’dahüm bi ba’dil le fesedetil erdu)Eğer Allah’ın, bazı insanları diğer bazılarıyla savması olmasaydı, yeryüzü bozguna uğrardı… Bakara 253’de (Tilker rusülü faddalna ba’dahüm ala ba’d) İşte resuller! Biz onların bazısını bazısına üstün kılmışızdır… Enam 53’de (Ve kezalike fetenna ba’dahüm bi ba’dil) Biz böylece onların bir kısmını diğer bir kısmıyla… Nisa 32’de (Ve la tetemennev ma faddalelelahü bihi ba’daküm ala ba’d lir ricali nasiybüm mimmektesebu ve lin nisai nasiybüm mimmektesebn ves’elüllahe min fadlih innellahe kane bi külli şey’in alima.) Allah’ın, bir kısmınıza bir kısmınızdan farklı olarak lütfettiği şeyleri isteyip durmayın. Erkeklere kendi kazandıklarından bir pay var; kadınlara da kendi kazandıklarından bir pay var. Allah’tan, O’nun lütfünü isteyin! Allah, her şeyi iyice bilmektedir. {Yine kurandan incelenirse birçok örnek verilebilir. Enam 65, enam 129, enam 165, enfal 37, nahl 71, isra 21, kehf 99 v.s. bakabilirsiniz. Fakat hiçbirinde erkeklerin bayanlara hayatta üstün olduğu anlamı çıkmaz.} Görüldüğü üzere “BADAHÜM” kelimesi kullanıldığı cümlede hitap edilen durumun tamamını kapsıyor. Söz konusu erkek ve bayanların tamamı olduğuna göre ayet “Allah erkeklerin ve bayanların bazısını bazılarına üstün kılmıştır” yani; ”Allah her birine farklı özellikler ve yetenekler vermiştir.” şeklinde devam edecektir. Zira ayetin devamı da bu söylediklerimizi destekler nitelikte devam etmekte ve evin geçiminin erkeğin sorumluluğunda olduğunu belirtmektedir. Rad 4: (Ve fil erdi kitaum mütecaviratüv ve cennatüm min a’nabiv ve zer’uv ve nehiylün sinvanüv ve ğayru sinvaniy yüska bi maiv vahidiv ve nüfaddilü ba’daha ala ba’din fil ükül inne fi zalike le ayatil li kavmiy ya’kilu). Yeryüzünde birbirine sırt vermiş komşu kıtalar, üzümlerden bahçeler, ekinler, çatallı ve çatalsız hurmalıklar vardır ki, bir tek suyla sulanırlar. Biz bunların, yemişlerde bir kısmını diğer bir kısmına üstün kıldık. Bütün bunlarda aklını çalıştıran bir topluluk için elbette ki ibretler vardır. Özellikle rad suresi 4. ayetin söz konusu ifadeyi açıklar niteliktedir. Burada ayet verirken yanlış anlaşılmasını istemediğim bir nokta var. Yukarıda verdiğim bakara 253 örneğinde veya yine isra 55’de peygamberlerin kiminin kimine üstün olduğu belirtilmektedir. Biz peygamberlerin hiçbirini diğerinden ayırt etmeyiz. Zira bakara 136’ ya bakarsak: Şöyle deyin: “Allah’a, bize indirilene, İbrahim’e, İsmail’e, İshak’a, Yakub’a, onun torunlarına indirilene, Mûsa’ya ve İsa’ya verilene ve diğer nebilere verilene inandık. Bunlar arasından hiç kimseyi ayırmayız. Biz yalnız O’na/Allah’a teslim olanlarız.” Buradan yola çıkarak bakara 253 ve isra 55’de ki söylenmek istenenin herhangi bir peygamberin diğerine üstünlüğü değil, her birinin farklı özelliklerde olduğunu vurguladığı açıktır. Ki İsa, Musa, Davut, Muhammed ve diğer bütün peygamberlerin özellikleri farklıdır. MÜMİNLER ALLAHIN ELÇİLERİ ARASINDA AYRIM YAPMAZLAR. *** Ayette dikkat çeken diğer bir husus ise bayanların dövülmesi… Meallerin geneline bakarsak bayanların dövülmesi Allahın emridir! Ayete dövmek anlamını “vadribuhünn” kelimesi katmıştır. Kelime “daraba-darb” kökünden türemiştir ve dövmek, sefere çıkmak, vurmak, açıklamak, örnek vermek, kapamak, damgalamak, muaf tutmak, örtmek, harb halinde kıyım gibi birçok anlama gelmektedir. Kuranda “vurmak” anlamında kullanılan “DRB” fiili yanına “ Bâ ” ve “ ‘Âla ” câr harfleriyle kullanılmıştır. Bakara 60, 73; Araf 160… YAŞAR NURİ ÖZTÜRK Ayrıca kuranda köken olarak en çok “örnek vermek, misal getirmek” anlamında kullanılmıştır. Ayete genel olarak bakarsak, (“…Sadakatsizlik ve iffetsizliklerinden korktuğunuz kadınlara önce öğüt verin, sonra onları yataklarında yalnız bırakın ve nihayet onları çıkarın/bulundukları yerden başka yere gönderin! …”) kişinin sadakat ve iffetinden şüphe ettiği hanımından kademeli bir uzaklaşma söz konusudur. Öğüt verme, yataklarında yalnız bırakma… Daha sonrası ise gerek yukarıdaki açıklamalardan gerekse ayetin gidişatından dövmek kalıbında değil seyahate gönderme biraz daha uzaklaşma anlamında kullanıldığı anlaşılmaktadır. Bilindiği gibi zina sucunun cezası “celde” ile “vurma-dövme” anlamında nur 2 ve 4 de açıklanmaktadır. Kesin olarak zina yapmanın cezası “celde” ile açıklanırken iffetsizlik, sadakatsizlikten korkma gibi bir durumda dayak dövme cezası kuranın ruhuyla uyuşmadığı düşüncesindeyim. Kuranda evlilik sevgi ve merhamete dayalı huzurlu yaşam anlamına gelir:”Onun ayetlerinden biri de sizin için, kendilerine ısınasınız ve aranızda sevgi ve rahmet koysun diye nefislerinizden eşler yaratmasıdır. Bunda, iyice düşünen bir toplum için elbette ayetler vardır. RUM 21.“ Erkeğin bayanı döverek zorla bir şeyler öğretme çabası içine girmesi merhamet ya da sevgiyle bağdaşamaz. *** Son olarak bütün bunlar “sadakatsizlik ve iffetsizlik” durumları için geçerlidir. Ayette “nüşüz” kelimesi kullanılmış olup nisa 128’de de aynı anlamda “sadakatsizlik ve iffetsizlik” anlamındadır. Hırçınlık, itaatsizlik, söz dinlememe, dik kafalılık, inatçılık değil… Sadakatsizlik ve iffetsizlik… Yani evli bir bayanın bir başkasıyla flört etmesi, eşini aldatması buna yeltenmesi gibi durumlar… Sadakatsizliği erkeğin yapması durumunda ise durumun olaya göre bayanın tutumuna bağlı olduğu fakat kuranın barıştan yana olduğu nisa 128’de belirtilmiştir: Eğer bir kadın kocasının sadakatsizliğinden yahut kendisine sırt çevirmesinden endişe ederse aralarını bir barış girişimiyle düzeltmelerinde kendileri için bir sakınca yoktur. Ve barış hep hayırdır. Nefisler, cimrilik ve doymazlığa hazır hale getirilmiştir. Güzel davranır, sakınıp korunursanız Allah, yapmakta olduklarınızdan haberdar olacaktır. Unutulmamalı ki rabbimiz adalet sahibidir. “…Ve barış hep hayırdır. Nefisler, cimrilik ve doymazlığa hazır hale getirilmiştir. Güzel davranır, sakınıp korunursanız Allah, yapmakta olduklarınızdan haberdar olacaktır.” Selamlar… |
Konu Sahibi AŞK'ÜL İSLAM 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
İnsana Tapmanın Kuranı Kerimdeki Karşılığı | Kur'ân-ı Kerim Genel | Medineweb | 1 | 2913 | 01 Ocak 2013 16:58 |
Muhammed ve İnançlılar / Röportaj | Anket'ler-Röportaj'lar | EyMeN&TaLhA | 1 | 2771 | 02 Kasım 2010 01:14 |
Ebuzerr / (Ali Şeriati) | Ashab-Kiram(r.a) | Mihrinaz | 5 | 4972 | 16 Temmuz 2010 01:33 |
BAKMAK YETMEZ.... | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | Mihrinaz | 4 | 2237 | 24 Nisan 2010 15:15 |
İN'SANLARDAN... | Serbest Kürsü | Beytül Ahzan | 3 | 2266 | 02 Mart 2010 22:27 |
27Haziran 2008, 19:22 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 2004 Üyelik T.:
25 Mayıs 2008 | Cvp: NİSA:34 Erkek Bayandan Üstünmüdür ? erkekler bayandan 1 derece üstündür aksini idaa etmesin kimse!!!!!!
__________________ Bende 1 yumurta var, sende 1 yumurta var. Ben sana 1 yumurta versem, sen bana bir yumurta versen, bende 1 yumurta sende 1 yumurta olur.Bende 1 bilgi var, sende 1 bilgi var. Ben sana 1 bilgi versem, sen bana 1 bilgi versen, bende 2 bilgi, sende de 2 bilgi olur. |
27Haziran 2008, 19:24 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 38 Üyelik T.:
30Haziran 2007 | Cvp: NİSA:34 Erkek Bayandan Üstünmüdür ?
Yok canım daha neler Üstünlük ancak takvadadır ayeti celilesi size birşey ifade etmiyor mu Üstünlüğün ne oldugunu tartışmak lazım Güç kuvvet mi bahsediliyor acaba üstünlükten kasıt olarak Yoksa iman üstünlüğünden mi Düşünen kalplere selam olsun !... |
27Haziran 2008, 19:25 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 2004 Üyelik T.:
25 Mayıs 2008 | Cvp: NİSA:34 Erkek Bayandan Üstünmüdür ?
neden bayan peygamber yok o zaman 2. cisi bir ülkenin başına bayan yönetici gelirse o ülke helak olamaya mahkümdür doğru değilmi
__________________ Bende 1 yumurta var, sende 1 yumurta var. Ben sana 1 yumurta versem, sen bana bir yumurta versen, bende 1 yumurta sende 1 yumurta olur.Bende 1 bilgi var, sende 1 bilgi var. Ben sana 1 bilgi versem, sen bana 1 bilgi versen, bende 2 bilgi, sende de 2 bilgi olur. |
27Haziran 2008, 19:46 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 38 Üyelik T.:
30Haziran 2007 | Cvp: NİSA:34 Erkek Bayandan Üstünmüdür ? )) Üstünlük ANCA takvadadır AYETİ CELİLESİNİ NEREYE KOYACAKSINIZ o zaman ???? Allah cc. 'in kadınlardan bir peygamber göndermemiş olması, kadınların erkeklerden daha üstün olduguna delil olabilir mi? Farz edelim ki erkek kadından üstündür, anca şu bakımdan üstün olabilir: Güç, kuvvet, agır işlerde çalışabilmek vb. gibi.. Erkekler kişilik olarak kadınlardan daha ağır bir duruşa sahiptirler, duygusallıkla değil , güç , kuvvet ile yaparlar işlerini, bayanlar ise tamamen duygusal, annelik vasıfları, içgüdüleriyle davranırlar daima... Kadın -erkek arasındaki fark budur. Ammaaaaaaaaaaaa; İş İMAN konusuna gelince, ÜSTÜNLÜK ANCAK TAKVADADIR... Hiç bir erkek haınımından daha üstün oldugunu, daha mükemmel oldugunu iddia edemez Hele de takva konusunda |
27Haziran 2008, 19:53 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 2004 Üyelik T.:
25 Mayıs 2008 | Cvp: NİSA:34 Erkek Bayandan Üstünmüdür ? tamam haklısın üstünlük ancak takvadadır buna katılıyorum ama her ikiside yani bayan ve erkek takva sahibi ise erkek üstündür demek istedim ..yoksa cüsse önemli değil allah. c.c. sizin suretlerinize değil siretlerine bakar.... ama şunu hatırlatıyım peygamber efendimiz allahtan başaka tapılacak eğer başka bir şey olsaydı kocalarnıza tapmanızı emrederdim diyor aslını inkar eden varsa çıksın....
__________________ Bende 1 yumurta var, sende 1 yumurta var. Ben sana 1 yumurta versem, sen bana bir yumurta versen, bende 1 yumurta sende 1 yumurta olur.Bende 1 bilgi var, sende 1 bilgi var. Ben sana 1 bilgi versem, sen bana 1 bilgi versen, bende 2 bilgi, sende de 2 bilgi olur. |
27Haziran 2008, 20:10 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 38 Üyelik T.:
30Haziran 2007 | Cvp: NİSA:34 Erkek Bayandan Üstünmüdür ? Bakınız şöyle anlatayım size; Secde hadisine uydurma demek mümkün değildir; hem muteber kaynaklarda rivayet edilmiştir hem de metninde bir sakatlık yoktur. Irak taraflarına gidip gelen bir sahâbî orada insanların, saygı göstermek için üst yöneticilere secde ettiklerini görmüş, Hz. Peygamber'in (s.a.) buna onlardan daha layık olduğunu düşünmüş, dönünce bu düşüncesini Peygamberimize açmıştı, şöyle buyurdular: - Ben vefat ettikten sonra kabrimin yanından geçsen ona secde eder misin? - Hayır. - Öyleyse (yaşarken de ölümlü olduğu bilinen insanlara) secde etmeyin. Eğer bir kimseye secde edilmesini emredecek olsaydım, Allah, kadınlara karşı erkeğe bir hak verdiği için ona secde etmelerini emrederdim. (Ebû Dâvûd, Nikah, 40; Şerhi Avnu'l-Ma'bûd, 6/177; Tirmizî, Radâ', 10) NOT: Hayrettin Karaman 'dan alıntı burası... Metinden de anlaşılacağı üzere hadisin asıl konusu Allah'tan başkasına (fani, yaratılmış varlıklara) secde edilemeyeceği ile ilgilidir. Bu münasebetle Peygamberimiz, kadınların üzerlerindeki koca hakkının da önemine vurgu yapmıştır. Başka âyet ve hadislerde de kocanın üzerindeki kadın hakkı anlatılmıştır. Erkeklerin hakkı, bir derecelik üstünlüğü "aile reisliği" ile ilgilidir. Koca hem ailenin geçimini sağladığı, hem de aileyi temsil, koruma ve yönetme bakımından daha uygun bulunduğu için ailenin reisi olması uygun görülmüştür. İ slam insanın dünya ve ahirette mutluluğunu sağlamak üzere gelmiş ilâhî bir dindir. İnsanın varlığı, yaratılış gayesinin gerçekleşmesi ancak bir topluluk içinde olabileceği için dinin hükümleri arasında "topluluğun düzeni" ile ilgili talimat ve tavsiyeler de bulunmuştur. En küçük fakat en önemli topluluk birimi ailedir; o da küçük bir topluluk olduğu için düzen gerektirmiş, bu sebeple aile fertlerinin birbirlerine karşı konumları, hak ve sorumlulukları belirlenmiştir. Peygamberimiz'in (s.a.) çocuklarla ana baba, karı ile koca, fert ile onun hısım ve akrabası arasındaki bağ, karşılıklı haklar ve sorumluluklar üzerine söylediklerini bu çerçeve içinde anlamak gerekirken bazı erkekler, geçmişte ve günümüzde "kadının kocasına itâatı"konusundaki hadisleri çerçevesinden saptırmışlar, karılarına zulmetmek, onları esirler, hatta köleler haline getirmek için kullanmışlar; yemek tuzlu oldu diye, kadın yatağa veya çalışmak üzere tarlaya gelmedi diye... onu azarlamış, hatta dövmüşler, bu selahiyeti de İslamdan aldıklarını söylemişlerdir. Evet Hz. Peygamber'in (s.a.) hadisleri arasında "Kulun kula secde etmesi caiz olsaydı kadınların kocalarına secde etmelerini emrederdim", "Bir koca karsını yatağına çağırır da -karısı gelmezse- sabaha kadar ona melekler lanet eder", "kadın evinize, istemediğiniz bir kimseyi sokarsa onu yola getirmek üzere -başka çare kalmadığında- hafifçe dövebilirsiniz" mealindeki hadisler gibi uyarıları, teşvik ve irşatları vardır. Fakat bunlar dışında ERKEK ÜSTÜNLÜĞÜ YOKTUR ... Bilmem yeterince açıklayıcı olabildim mi değerli kardeşim ? |
27Haziran 2008, 20:14 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 2004 Üyelik T.:
25 Mayıs 2008 | Cvp: NİSA:34 Erkek Bayandan Üstünmüdür ? allah razı olsun diyecek söz yok yeteri kadar açıklama olmuş
__________________ Bende 1 yumurta var, sende 1 yumurta var. Ben sana 1 yumurta versem, sen bana bir yumurta versen, bende 1 yumurta sende 1 yumurta olur.Bende 1 bilgi var, sende 1 bilgi var. Ben sana 1 bilgi versem, sen bana 1 bilgi versen, bende 2 bilgi, sende de 2 bilgi olur. |
28Haziran 2008, 10:22 | Mesaj No:9 | |
Cvp: NİSA:34 Erkek Bayandan Üstünmüdür ? Alıntı:
muhteşem kardeşim, keşke yağmurun yazısını daha dikkatli okusaydınız. Bir kere karşı çıktığınız, üstünlük vasfı olarak öne sürdüğünüz gerekçeler konuyla alakasız... bayan peygamber gönderilmemesinin de kadın erkek üstünlüğü ile bir ilgisini kuramadım.peygamberlik; vehbi,(Allah tarafından dilediği kuluna verilen ) bir makamdır.yüksek bir makam olmakla birlikte sorumluluğu,sabrı , yeri geldiğinde cefaya katlanmayı gerektiren bir kurumdur.rabbimizin işine karışamayız elbet ama , Allah ın kadınlardan resul göndermemesinin sebebii kadınn yaratılış özelliklerinin peygamberlik gibi zor bir görevin altından kalkmaya müsait olamayacağındandır.yoksa kadınlardan peygamber gönderilmeyince erkekler daha mı üstün oluyor ?????????az çok ta peygamberler tarihi okurum.Hz.Allah kadınlardan 4 tane nebi göndermiştir.Demek ki iş orada değil... 2. sebebinize gelince, güldüm doğrusu... sırf bayan yönetici bir toplumun başına gelince helak olunurmuş(!)şöyle bir ülkemize, komşu ülkelere, dünyaya bakıyorum da yöneticler vasıfsız olduktan sonra kadınmış, erkekmiş, mazallah hepten helak oluuruz.Sevgili peygamberimiz , emaneti ehline vermediğiniz zaman kıyameti bekleyiniz buyurmuş.bir bayan işin ehliyse ; diğer tarafta da beceriksiz , o işten anlamayan ve sırf erkek olduğu için birini bir makama getirdik diyelim acaba hangi durumda helak oluruz???? düşünelim biraz...
__________________ EN GÜZEL AŞK: ALLAH! | ||
28Haziran 2008, 11:53 | Mesaj No:10 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cvp: NİSA:34 Erkek Bayandan Üstünmüdür ?
kadın erkek arasında üstünlük değil görev dağılımı penceresinde bakmak lazım."kavvam"kelimesini böyle anlamak lazım.nice erkekler varki binlercesi bir bayan etmez.nice kadınlar varki milyonlarcası bir erkek etmez.birbirinsinin yarısı olan bu iki cinsi yarıştırmak saçmalıktır bence.yağmur gereken açıklamayı vermiş zaten. erkekler kadınlara hakimdir ayeti,kadınlar erkeklere mahkum anlamındamı kullanmak lazım?hayır asla..elma ile armut toplanmaz.ikiside meyvedir ama toplanmaz. eşim,yavrularımın anası,yuvamın bekçisi,huzur sığınağım kendi görev alanında benim hayatımın olmazsa olmaz vazgeçilmezidir. bende görevim gereği onun için aynı konumdayım... hangimiz üstün peki? hucurat süresinde cevap vermektedir"....en keremliniz muttaki olanınızdır." buyur yarış budur.takvada,ahlakta,edepte, uzun maraton koşusu...koşu sunucunda üstünlük madalyası verilecek.. buyurun yağmur teşekkür ederim konu için. +10 puan.. |
Konuyu Toplam 3 Kişi okuyor. (0 Üye ve 3 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Erkek ve ev işleri | MERVE DEMİR | İslamda Kadın ve Erkek | 36 | 22 Aralık 2021 00:26 |
Tuhaflaşan Erkek Giyimi | Mihrinaz | Tesettür Konuları | 1 | 01 Temmuz 2019 22:04 |
Kadın-Erkek Birbirine Eşit midir? Kadın ile erkek eşit midir? | KuM TaNeSi | Soru Cevap Arşivi | 3 | 16 Mart 2013 22:02 |
bir erkek | aslıı | Evlilik-Nikah Konuları | 0 | 05Haziran 2012 23:33 |
NİSA SURESİ 3. AYETİ NASIL ANLAMALIYIZ? | HALUK GÜMÜŞTABAK | Makale ve Köşe Yazıları | 7 | 17 Ocak 2010 18:04 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|