Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Edebiyat > Makale ve Köşe Yazıları

Konu Kimliği: Konu Sahibi EyMeN&TaLhA,Açılış Tarihi:  02Haziran 2013 (01:40), Konuya Son Cevap : 02Haziran 2013 (12:24). Konuya 1 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 02Haziran 2013, 01:40   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:EyMeN&TaLhA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21422
Üyelik T.: 08 Kasım 2012
Arkadaşları:35
Cinsiyet:
Mesaj: 3.298
Konular: 784
Beğenildi:132
Beğendi:34
Takdirleri:141
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Bebek gibi fıtri/organik eğitim

Bebek gibi fıtri/organik eğitim

Kaya gibi bir fıtrat, bebeklik masumiyetinde fıtri bir acizlik ve imkansızlık şartlarında kendisine ihsan edilen/sunulan iyilik olarak anne-baba aracıyla teşrif ediyor dünyaya/dünyamıza/bize/içimize/zevkimize/varlığımıza.

Ve kaya gibi fıtrat, pamuk kadar yumuşak olan ve hemen etkiye açık bir bebeklikle, üzeri pamukla kaplı bir kaya gibi elimizde, yardımımıza muhtaç.

O bize muhtaçken ve biz ona hizmet ederken, bu görevi yaparken, kendi formasyonumuzda bebeklikten habersiz bir tıkaç olursak fıtri/organik eğitimi yaralarız. Fıtri/Organik varlığımız gayr-i fıtri, inorganik olmaya başlar
Dayatılan "doğru"ların doğrulanmış dayatmalarına dayalı bir doğumla başlayan inorganik müdahale ve etkileşim sahiplenmesi altında, bir bebek ne kadar çocuk olabilir?

Ya da bir çocuk ne kadar bebek kalabilir?
Ya da bir genç ne kadar çocuk gibi taze ve masum, genç kadar rafine ve odaklıdır?

Fıtri/Organik Eğitim bu fıtri dönemlerin inşa edici ruhunu nasıl kalıcı bir karaktere ve keşfedici bir zekaya ve buluşçu bir projeye pratize edilebilir, plana dökebilir?

Her insanın kendi özgün olan bu yolculuğuna saf bir niyetle taş döşemesi nasıl mümkün olacak?

Bebeğin çevresi, bebek kadar arınmış bir duygu ile ona hizmet ederken onun özgür ruhuna ve yaratıcısına bağlanmış beyin sistemine en itinalı mesajlar göndermeyi nasıl sağlayacak?

Kendi alışkanlıklar karmaşasına bulaştırmayacak dikkat ve disipline nasıl sahip çıkacak?

İşte bunlar fıtri/organik hayatın, düşüncelerin eğitime yansıyacak pozitif fırsatları ile mümkün olur.

Hayatın direnci delen, baskıyı kıran, dayatmayı reddeden ve asla yok sayılması mümkün olmayan gerçeğini ifade eden sarsıcı beyan şudur:
"Fıtri meyelan mukavemetsuzdur."(Hutuvat-ı Sitte, 389)

Bir şey, kendi mecrasında/yatağında akan ırmak/nehir gibiyse bunu nasıl dizginleyebilir siniz?

Fıtri olan, yaratılıştan kotlanarak verilmiş genler/sermaye/emanet/donanım, ancak kendi yolu açıksa veya açılabiliyorsa, kendini bulur.

Bebek için en temel ihtiyaç, sütü kadar, ağlaması kadar ve korunaklı sevgi ve sempati ile sahiplenme kadar önemli olan onun kendini keşfediş hallerine/hareketsizliğine, iç dinamiklerinde güçlü dönüşüm ve inşa dinamiklerine sadece dış diyalog kalitesi ve saf söz ve teskin edici ruh ve kabullenici bir psikoloji ile destekleyici, güçlendirici dokunuşlar ve yaklaşımları transfer ederek onu onunla yaşanabilir hale katkı yapmaktır.
Bebek böylece olur gözbebek.
Ve hayat o aczin kollarında, o en yetersiz yeterlilik sermayesinde kendi masum/suçsuz/görünürde etkisiz varlığında var olur.

İnsanın bebek masumluğu.
İnsan, bir bebektir, öyle kalmalı.
Bunu nasıl başarmalı?
Her dönemin bebek düşüncelerine gitmeli.
Yolun başında ve masumca çocuk olmalı. Sonra gençliği olmalı o yeni gelişmenin/konunun ve heyecanla sabrın kavgasında gençlik yaşanırken heyecana sabır göstermeli ve fıtri/organik sermayesini hayata tatbik edecek tırmanışlarına yine fıtri bir iklimle devam edilmeli.

Fıtri/Organik eğitim; Bebeklik,çocukluk,gençlik,yetişkinlik,yaşlılık dönemlerinin fizyolojik oluşumlarına benzer bir paralellikte her konuyu böyle aşamalar halinde öğretmelidir.

“Zihinde meratib-i ilmiye muhtelifedir"(Sözler, 647) sözündeki gibi zihnin öğrenme basamakları ile yapılandırılmalıdır fıtri/organik eğitim.

Hayal ve tasvir boyutları bebek-çocuk dönemini her yaş ve düzlemde yaşamalı. Zihin; önce hayal etmekte, sonra bunu tasavvur düzeyine çıkarmaktadır. Tasavvur, hayallerin vizyon kazanmasıdır. "Gaye-i hayal"in tahakkuku, ancak inanmanın telkin ettiği mutlulukla mümkün olmaktadır (Şualar, 63).

Sonra akıl/heyacan/duygu karması bir gençlik süreci ve gençliğin tasdik aşamasında aklın hareketle kazandığı enerji ve gençlik coşkusu. Zihnin anlamaya, algılamaya başladığı ve aklın yoğunlaştığı nokta olan üçüncü düzey; "taakkul". Aklın "hikmet" içinde dengeli olması ve doğru yolu bulması için, fıtrat kanunlarına uyması gerekir. Yani "hakkı hak bilecek" şekilde akıl fenerini kullanmalıdır(İşaret-ül İcaz, 30). Zihin, aklı çalıştırarak elde ettiği sonuçları, dördüncü aşamada onaylamaktadır, yani doğrulamaya çalışmaktadır.

Ardından sorumluluk çağının bilinçli aşısı olan yetişkinlikle pekişen dönemin uyumu, tüm boyutlarıyla anlama ve inanma aşaması. Onayladığı düşüncelere uyum göstermek ve kabullenerek bir anlayış ve basiret kazanmaktır. Daha sonra altıncı basamakta, gerekli bulduğumuz ve taraftarlık gösterdiğimiz bir seviyeye ulaşmaktır.

Ve olgunluk dönemiyle beraber imanın ulaşabileceği en ileri basamakta itikadın kendini yedinci mertebede konumlandırması. Bu, en üst bilgi basamağıdır. Aklın ve marifetin muhabbetle buluşmasıdır.

Zihin fotoğraflanabilse, sinema gibi büyük ölçekte düşünceleri görüntülenebilse, fark edilecektir ki, hazinemiz olan zihin, dünyayı aşan bir gelecek için programlanmıştır. (Münazarat, 32) Zihnin inşa basamaklarıyla beraber tasarımlanmış fıtri/organik eğitiminden geçmiş bilim adamları ise geleceğin keşif kapılarını açacaktır.
Hazmedilen ve yaşanan bir bilimin paylaşılması(Sözler 647) halinde, ona dayalı gelişme ve mükemmellik yolculuğu, aklın ve kalbin desteğinde hayat bulacaktır. Bilim, yaratılış gerçeğini deney ve gözlemle kesin nitelikli bir bilgiye dönüştürdükçe, amaca uygun bir şuuru sağlayacak ve bilim insanı Adl ismine mazhar olacaktır.

"Her doğan İslam fıtratı üzerine doğar" (Buhârî, Cenâiz 92; Ebû Dâvut, Sünne 17; Tirmizî, Kader 5) hadisinden hareketle, organik olan yaratılış gerçeğine uygunluk olacağı düşüncesiyle inorganik davranış, telkin ve tecrübesiz alışkanlıkların bebek üzerinden denendiği eğitimli/eğitimsiz anne-baba dayatması/yapılandırması sınırlarından bebeği çıkarıp, ona onun özgürlüğünü en organik/fıtri verecek iklimi önemsemek en kritik ve dikkate değer duyarlılıktır.

Dokunuşun bebeğe verdiği okunuşları bile fıtri tutmak, ona göre hissetmek, ona ait olma, ona değer vermek, ona onu vermek, iklim ve özgür ruhunu inşa edeceği o iç depolamasına göre muhatap olmanın bilinci ile bebekle bebekleşmek, bebekçe hafızamıza gitmek ve organik ürün için organik tarla ve organik tarımcılık ve sonunda bebeklikten olgunluğa ve çekirdekten meyveye gidecek sürecin en başta tasavvurla birlikte ilişkisini doğru tanımlamak ve konumlanmak.

Bebek bakım setinden önce; fıtri dokunuşlar, anlamlı okunuşlar ve gerekli destekler olmalı.

alıntıdır

ismail berk
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi EyMeN&TaLhA 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... Erzurum Atatürk İlitam EyMeN&TaLhA 0 6328 14 Temmuz 2015 13:14
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... Erzurum Atatürk İlitam EyMeN&TaLhA 0 4203 14 Temmuz 2015 13:06
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİN... Erzurum Atatürk İlitam EyMeN&TaLhA 0 5080 14 Temmuz 2015 13:00
Ramazan-oruç ve çocuğa kazandırdıkları Çocuk ve Aile Sağlığı Mihrinaz 2 2828 14 Temmuz 2015 12:23
çocuk eğitiminde ceza hiç mi olmamalı? Çocuk ve Aile Sağlığı EyMeN&TaLhA 0 2517 14 Temmuz 2015 12:03

Alt 02Haziran 2013, 12:24   Mesaj No:2
Medineweb Emekdarı
Tuba_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Tuba_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 20781
Üyelik T.: 10 Ekim 2012
Arkadaşları:13
Cinsiyet:
Yaş:38
Mesaj: 1.326
Konular: 73
Beğenildi:18
Beğendi:6
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Bebek gibi fıtri/organik eğitim

allah razı olsun
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
ALLAH'ın dediği gibi değil! Ahmakların gösterdiği gibi Yaşadın! enderhafızım Allah(c.c) 3 04Haziran 2021 19:28
YE gibi yumulduk ELİF gibi başladığımız hayatta…/medineweb su damlası Muhtelif Konular 12 02 Mayıs 2018 20:55
Çocuk, istediğimiz gibi değil yetiştirdiğimiz gibi olur EyMeN&TaLhA Çocuk ve Aile Sağlığı 1 05Haziran 2014 23:38
Organik insan mı sera insanı mı ? Nesli_Nur Serbest Kürsü 2 31 Mart 2014 19:13
Organik Bir Anne Olmaya Ne Dersiniz? NİSAREYYAN Tıbbı Nebevi ve Alternatif Tıp 1 20 Şubat 2013 01:37

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.