|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Mihrinaz,Açılış Tarihi: 11 Aralık 2014 (22:06), Konuya Son Cevap : 11 Aralık 2014 (22:06). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
11 Aralık 2014, 22:06 | Mesaj No:1 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | OMU İLİTAM Fıkıh Usulü 9.Ünite Soruları OMU İLİTAM Fıkıh Usulü 9.Ünite Soruları 9. ÜNİTE 1. "Şâriin (Allah Teâlâ‟nın) kulların fiillerine ilişkin hitabı ile sabit olan şeydir" şeklinde Şer’î hüküm’ü tanımlayan fukaha usulcüleri kimlerdir? A. Şafiiler B. Malikiler C. Hanefiler D. Hanbeliler E. Caferiler 2. Şâriin mükelleften bir işi yapmasını veya yapmamasını istemesi ya da onu muhayyer bırakmasına ne denir? A. Vazi hüküm B. Caiz hüküm C. Vacip hüküm D. Teklifî hüküm E. Şartlı hüküm 3. ………………göre ister kat'î delille, isterse zannî delille olsun bir şeyin yapılması muhataptan kesin olarak istenirse o vâcib olur ve farz ile eş anlamlıdır. Cümlede boş bırakılan yere hangisi gelmelidir? A. Kelamcılara B. Fakihlerin cumhuruna C. Şafiilere D. Malikilere E. Hiçbiri 4. Hangisi Hanefilerin vacip ile farz konusundaki görüşlerinden biri değildir? A. Farzı inkâr eden kâfir olur B. Vâcibi inkâr eden kâfir olmaz. C. Farz ile vâcib eş anlamlıdır D. Farz, Kur'ân, mütevâtir veya meşhur sünnet gibi kat'î bir delil ile sabit olandır. E. Vâcib haberi vahit gibi zannî bir delil ile sabit olandır. 5. Hanefilere göre bir kimse Safa ile Merve arasında sa'y'ı terk ederse o kimsenin haccı ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A. Sa'y' farz olduğu için hacc’ı batıl (geçersiz) olur. B. Sa'y' vacip olduğu için hacc’ batıl (geçersiz) olur. C. Sa'y' vacip olduğu için hacc’ı batıl değildir D. Sa'y' sünnet olduğu için hacc’ı batıl değildir E. Hiçbiri 6. Hanefilere göre bir kimse namazda fatihayı okumazsa o namazın hükmü ne olur? A. Namazın iadesi sünet olur B. Namazın iadesi farz olur C. Namazın iadesi vacip olur D. Fatihanın okunması vacip olduğu ve okunmadığı takdirde namaz bozulmayacağı için namazın iadesi gerkmez . E. Hiçbiri USUL-İ FIKIH Sayfa 29 7. Hangisi şâriin kesin olmayarak yapılmasını istediği iştir? A. Mübah B. Caiz C. Farz D. Mendub E. Vacib 8. Hangisi sünnet-i müekkede kapsamında değerlendirilmez? A. Abdest alırken ağıza su verme B. Pazartesi ve perşembe günleri tutulan oruç C. Namazı cemaatle edâ etmek D. Sabah namazının farzından önce kılınan iki rekât namaz E. Her beş vakit namaz için Ezan okumak 9. Hangisi sünnet-i zevaid’e örnektir? A. Hz. Peygamber'in beyaz elbise giymesi B. Abdest alırken ağıza su verilmesi C. İkindi namazının farzından önce kılınan iki rekât namaz D. Sabah namazının farzından önce kılınan iki rekât namaz E. Pazartesi ve perşembe günleri tutulan oruç 10. Aşağıdaki teklifi hükümlerinden hangisi vâcibin ikmali ve korunması için yardımcıdır? A. Mendub B. Farz C. Vacib lizatihi D. Farz-ı kifaye E. Müstehap 11. Fakihlerin cumhuruna göre ister kat'î, isterse zannî delille olsun bir şeyin yapılmaması muhataptan istenirse o …………….olur. Cümlede boş bırakılan yere hangisi getirillmelidir? A. Mübah B. Haram C. Mekruh D. Tenzihen mekruh E. Hiçbiri 12. ……………haramın sabit olması için Kur'ân, mütevâtir veya meşhur sünnet gibi kesin bir delile dayanmasını şart koşarlar. Cümlede boş bırakılan yere hangisi getirillmelidir? A. Şafiiler B. Malikiler C. Hanefiler D. Hanbeliler E. Caferiler 13. Hanefiler, haramlığı haberi vahit gibi zannî bir delil ile sabit olan bir şeye ……………..adını verirler. A. tahrîmen mekruh B. tenzihen mekruh C. haram D. haram liğayrihi E. haram lizatihi USUL-İ FIKIH Sayfa 30 14. Haram liAynihî ne demektir? A. Haramlığı haberi vahit gibi zannî bir delil ile sabit olan hükümdür. B. Haramlığı kat’i delil ile sabit olan hükümdür. C. Şâriin geçici bir sebebe dayalı olmaksızın baştan itibaren ve temelden haram kıldığı fiildir D. Temelde meşru olduğu halde, haram kılınmasını gerekli kılan geçici bir durumla bağlantılı olan fiildir. E. Hiçbiri 15. “Cuma vaktinde alışveriş yapmak haramdır.” Hükmü aşağıdakilerden hangisine örnek teşkil eder? A. Tahrîmen mekruh B. Tenzihen mekruh C. Haram liğayrihi D. Haram lizatihi E. Vacip ligayrihi 16. …………e göre mekruh, şâriin zannî bir delille yapılmamasını istediği şeydir. Cümlede boş bırakılan yere hangisi getirillmelidir? A. Malikiler B. Hanefiler C. Hanbeliler D. Hanefîler E. Fakihlerin çoğunluğu 17. Hangisi Şâriin yapılmamasını kesin olmayarak istediği şey olup cum - hurun mekruh dediğine karşılık gelmektedir? A. Tahrîmen mekruh B. Tenzihen mekruh C. Haram liğayrihi D. Haram lizatihi E. Hiçbiri 18. ……………………haramlığı haberi vahit gibi zannî bir delil ile sabit olan bir şeydir. Cümlede boş bırakılan yere hangisi getirillmelidir? A. Tahrîmen mekruh B. Tenzihen mekruh C. Haram liğayrihi D. Haram lizatihi E. Hiçbiri 19. Hanefilere göre hangisi tahrimen mekruhtur? A. Abdest alırken suyu israf etmek B. Camiye gidecek kimsenin soğan yemesi C. Erkeklerin ipekli elbise giyinmesi D. Kadınların altın yüzük takması E. Hepsi I. Cumhur II. İmam Muhammed III. İmam Malik IV. İmam-ı Şafii V. Ebu Hanife 20. Yukarıdakilerden hangileri tahrîmen mekruhu haram kapsamında saymışlar? A. I veII B. I veIII C. IIve IV D. I ve V E. IV ve V USUL-İ FIKIH Sayfa 31 21. …………..meşakkat, zaruret gibi arızî bir özre bağlı olmaksızın baştan konan aslî hükümlerdir. Cümlede boş bırakılan yere hangisi getirillmelidir? A. Maslahat B. Sedd-i Zerayi C. Ruhsat D. Azimet E. Hiçbiri I. Farz II. Vâcib III. Haram IV. Mübah 22. Hangisi/hangileri azimet kapsamındadır? A. I veII B. I veIII C. Yalnız III D. Yalnız IV E. I, II, III veIV 23. …………..,zaruret, meşakkat gibi arızî sebeplere bağlı olarak kullara azimet hükmünü terk etme imkânını veren ve hafifletilmiş hükümlerdir. Cümlede boş bırakılan yere hangisi getirillmelidir? A. Maslahat B. Sedd-i Zerayi C. Ruhsat D. Azimet E. İstihsan 24. Hasta ve yolculara karşılaştıkları güçlük sebebiyle oruç tutmama kolaylığının tanınması aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir? A. Maslahat B. Sedd-i Zerayi C. Ruhsat D. Azimet E. İstihsan 25. ……………şâriin bir şeyi başka bir şey için sebep, şart veya mâni kılmasıdır. Cümlede boş bırakılan yere hangisi getirilmelidir? A. Kıyas B. Azimet C. Ruhsat D. Maslahat-ı mürsele E. Vaz'î hüküm 26. ………………..göre sebep şart veya mâni kılmanın bizzat kendisi, ……………göre ise sebep, şart veya mâni kılmanın sonucu vaz'î hükmü meydana getirir. Cümlede boş bırakılan yerlere sırasıyla hangisi getirilmelidir? A. Usulcülere – fukahaya B. Şafiilere – cumhura C. Şafiilere – Ebu Yusufa D. Kelamcılara – fukahalara E. Malkilere – Hanbelilere USUL-İ FIKIH Sayfa 32 I. Sebep, illetten daha geneldir II. Her illet sebeptir fakat her sebep illet değildir. III. “güneşin batıya eğilmesi” ve “ramazan ayının görülmesi” için sadece sebep denebilir, illet denemez IV. “yolculuk hali” için sadece İllet denebilir. 27. Sebep ve illetle ilgili ifadelerden hangileri doğrudur? A. Ive II B. Yalnız II C. II veIII D. I, IIve III E. II veIV 28. ……………..bir şeyin varlığı kendi varlığına bağlı olan ve onun yapısından bir parça teşkil eden unsurdur. Cümlede boş bırakılan yere hangisi getirilmelidir? A. Şart B. Mani C. Rükün D. Farz E. Vacip 29. Aşağıdakilerden Hangisi bir rükündür? A. Namazın içinde Kur’an tilaveti yapılması B. Ramazan ayında mukabele şeklinde Kur’an-ı kerimin okunması C. Namaz için abdest alınması D. Namaz için kişinin kıbleye doğru göğsünü yönelmesi E. Hepsi 30. Aşağıdakilerden Hangisi rükün değil şarttır? A. Namaz için abdest alınması B. Namaz için kişinin kıbleye doğru göğsünü yönelmesi C. Kişnin oruç tutması için ergen olması D. Cuma namazını öğle vaktinde kılmak E. Hepsi şarttır ALINTIDIR 9. ÜNİTE CEVAP ANAHTARI 1 C 2 D 3 B 4 C 5 C 6 D 7 D 8 B 9 A 10 A 11 B 12 C 13 A 14 C 15 C 16 D 17 B 18 A 19 C 20 A 21 D 22 E 23 C 24 C 25 E 26 A 27 D 28 C 29 A 30 E
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
Konu Sahibi Mihrinaz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Dedesi Ruhunun Yanında | Serbest Kürsü | Mihrinaz | 1 | 25 | 17 Aralık 2024 19:46 |
Peygamberler Neden Sadece Ortadoğu'ya Geldi? | Peygamberler(a.s) | Esma_Nur | 1 | 39 | 16 Aralık 2024 08:47 |
Namaz Hep Vardı | Namaz-Abdest-Teyemmüm | Mihrinaz | 0 | 27 | 16 Aralık 2024 08:36 |
Esad Ailesinin Keyfi Tutuklamaları | Makale ve Köşe Yazıları | Mihrinaz | 3 | 80 | 09 Aralık 2024 17:02 |
53 Yıllık Esad Rejimi Çöktü | Gündem/ Manşetler | Vasat | 8 | 112 | 08 Aralık 2024 09:59 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 14.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 1 | 14 Aralık 2014 22:51 |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 13.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 11 Aralık 2014 22:26 |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 12.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 11 Aralık 2014 22:23 |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 11.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 11 Aralık 2014 22:20 |
OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 10.Ünite Soruları | Mihrinaz | SAMSUN OMÜ İlitam | 0 | 11 Aralık 2014 22:13 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|