|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Abdulhamit 1,Açılış Tarihi: 16Haziran 2010 (01:13), Konuya Son Cevap : 08Haziran 2018 (01:35). Konuya 25 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
16Haziran 2010, 01:13 | Mesaj No:1 |
Sünnet olmadan kuran anlaşılır mı ? Sünnet olmadan kuran anlaşılır mı ? [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] SÜNNET OLMADAN KURAN ANLAŞILIR MI, ANLAŞILMAZ MI ? GÖRÜŞLERİNİZİN HANGİ YÖNDE OLDUĞUNU AÇIKLAR MISINIZ ? | |
Konu Sahibi Abdulhamit 1 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Ebediyet Nuru | Ashab-Kiram(r.a) | Yitiksevda | 2 | 1949 | 13 Aralık 2010 18:15 |
Imanı bozan haller nelerdir, | Bilgi Dağarcığı | Abdulhamit 1 | 0 | 2246 | 27 Kasım 2010 01:26 |
Kurban bizden ne istiyor ! | Hacc-Umre-Kurban | kurtmehmet | 1 | 2045 | 15 Kasım 2010 16:24 |
Kuranı anlamama sorunu | Kur'ân-ı Kerim Genel | Abdulhamit 1 | 9 | 2633 | 27 Ekim 2010 18:01 |
Namazda övgü ve vücut duruşlarının sırrı | Namaz-Abdest-Teyemmüm | BEDİİ HAMİT | 5 | 3322 | 03 Ekim 2010 04:27 |
16Haziran 2010, 01:40 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | Kur'an=sünnet
KUR'AN=SÜNNET Bir bütün olarak ele alınmalıdır. Videoda anlatılan bir çok şey farklı çünkü Kuran diyenler kuranın anlaşılmasını engelleyen kişiler değildir bunu belirteyim. Eiğer temel kaynak Kuran olarak alınıyor ise sorun yoktur. Yok eğer Tek kaynak olarak ele alınır Sünnet=Hadis dikkate alınmaz ise o zaman sorun vardır. Günümüzde bu oluşumu yakından takip etmekteyim Kurani çalışmalara yönelmelerini takdir ediyorum kendileri ile uyuşmayan fikirlerim var olsa dahi bu oluşumun gayretleri güzel. Bu videoda anlatılan bir çok konu geleneksel din anlayışını ürünü kabul edemem çünkü Emevi şeytanından günümüze değin Kuran ile insanlar arasına en büyük mesafeyi gelenekçiler koymuştur. Yıllarca Kuran'ı herkes anlayamaz anlayışları ile insanları hurafe ve bidatlerden oluşmuş bir Emevi ürünü olan din anlayışını sundular.Kurana abdestsiz dokunulamaz okunamaz gibi görüşler sayesinde Kuran adına olmayan bir hükmü din olarak vermedilermi? Hesaba çekileceğimiz yegane kaynak Kuran ve Allah resulüne uyup uymadığımızdır Allah bizleri bunlardan hesaba çekeceğine göre Neden illa mezhep vb dayatmalar dinin iman esasları gibi gösterilmeye çalışılıyor bunu sorgulamak lazım. Bu tür ihtilaflı konularda çok yazmak istemiyorum ama konunun gidişatına göre katılımda bulunurum. Tekrar yeniliyerek Hz Aişe annemizden bize nakledilen şu örnek yeterlidir: Sünnet nedir diye soranlara cevabı siz hiç kuran okumazmısınız onun sünneti Kurandır dediğini hatırlayalım,Kuran=Sünnet bir bütündür bağımsız olarak ele alınamaz Akıl-Kuran-Sünnet temel kaynaklarımdır üçü arasında bir uyuşmazlık görülürse dinden değildir kendi heva ve hevesimizin ürünüdür diyorum:
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
16Haziran 2010, 01:53 | Mesaj No:3 |
Çok güzel bir açıklama ile görüşünüzü ortaya koydunuz. Yitiksevda kardeşimiz. Allah razı olsun Videoda Şu ifade oldukça dikkatimi çekti. Sünneti iletenler aynı zamanda kuranı da iletmiştir diye. Sünneti inkar ettiniz mi, kuranı da inkar etmek zorunda kalırsınız denmiş. Sünnet ve hadisler nakilden ibarettir. Bunlar eğer iletilenlerle çatışmıyorsa ve daha önemlisi kuran ile çatışmıyorsa elbette baş tacı edilir. Şayet sünnet veya hadisler iletilerle ( Nakillerle ) çatışıyorsa o zaman burada bir sorun var demektir. Kuran nakille günümüze kadar muhafaza altına alınmıştır ama. Hadislerin nakille yüzde yüz muhafaza altına alındığını söyleyebilir miyiz ? Günümüze kadar yüzde yüz doğru nakillerle geldiğini kim iddia edebilir ki ? Keşke diyorum sünnet ve hadislerde tıpkı kuran gibi günümüze kadar eksiksiz ve hatasız BİR KİTAP HALİNDE gelebilseydi. SÜNNET FİİLİ UYGULAMA OLDUĞU İÇİN ( Yani göz kulağa , görüntüye hitap ettiği için ) nakille günümüze kadar dosdoğru gelmiştir. Nakilde bir çatışma veya Nakille Aksini söyleyen olmadığı müddetçe sünnet elbette kuranın açıklayacısıdır. | |
16Haziran 2010, 14:36 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Abdulhamit abi dediklerinize aynen katılıyorum usulümüz bu olmalı.
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
17Haziran 2010, 00:14 | Mesaj No:5 |
sünnet olmasın kuran yeter mantığı islamda tefrika çıkarmak amacıyla öne sürüldüğü bariz olan bir oluşumdur. islam eliyle yapamadıklarını desiselerle islama rağmen islam eliyle ona izafen yapmaya çalışıyorlar. neden çünküüü heva ve heveslerine uyacak bir kılıf bulmaları gerekirde ondan.....
__________________ İmanı olanın, imkanı tükenmez. | |
17Haziran 2010, 02:25 | Mesaj No:6 | |
Alıntı:
Sorumuzu yenileyecek olursak Sünnet olmadan kuran anlaşılır mı ? Evet anlaşılır. Ama bu anlaşılma pek o kadar da kolay bir anlaşılma olmayacaktır. NEDEN ? ÇÜNKÜ Allah peygamberimize Kuran ile birlikte kendisine Hikmeti de verdiğini söylemektedir. Yani kuranı anlayabilme , Kurandaki açılımları ve açıklamaları görme gücünü yetenek ve kabiliyetiyle vermiştir. En üst seviyede hikmet sahibi muhakkak ki kendisidir ki ( Zaten ondan başkası olamaz ) Çünkü kuran onun şahsında tüm insanlığa inmiştir. İşte O en büyük hikmet sahibidir ki, kurandaki açıklamaları görecek ve kuranla içice yaşayarak KURANDAKİ UYGULAMALARLA müminlere bir örnek olacaktır. Ve Allah da din konusunda tüm muminlere çağrı yaparak peygamberi örnek alın diyecektir. Peygamberlere Allah’ın kitapta yaptığı açıklamalarını bulma gücü verilmiştir. Peygamberimizin hadisleri ve uygulamaları Kur’an-ı Kerim’deki hikmetlerdir. Bu metoda uyan insanlar da hikmete ulaşabilir. Kuranı anlayabilir ve açıklamaları da görebilir. Yüce Allah Kur’an’ın yine Kur’an tarafından açıklandığını bildirmiştir. İşte Kur’an’ı açıklama metodu budur. Bu metot ayetlerde ayrıntılı olarak anlatılmış . Hud 1: Elif, Lâm, Râ. Bu öyle bir kitaptır ki, âyetleri muhkem kılınmış, sonra hakîm olan ve her şeyin iç yüzünü bilen Allah tarafından açıklanmıştır. Allah teala, açıklamayı bizzat kendisi yapacağını bildirmiştir. Allah, ayetleri açıklamayı kimseye bırakmamıştır. Bakara 231: Size indirdiği kitap ve hikmetle size öğüt veriyor. ( kitap ve hikmet birbirinden ayrı şeyler değildir. Bunlardan kitap; Kur’an-ı Kerim’dir. Hikmet de; Kur’an’daki bilgilerdir. ) Kur’an’ı yine Kur’an açıklar peygamberimiz de hikmet sahibi olarak bu açıklamaları bize anlatır ve örnek olur. Peygamberimizin bize kuranı açıklaması Allahın açıklamasının bir yansımasıdır: Çünkü Allah açıklamayı kendisinin yapacağını çeşitli ayetlerde açıkça bildirmiştir. Peygamberimizin örnekliği bize sünnet olarak geliyor. Ama o sünnetlerin hepsi Kur’an’daki geçen hükümlerdir. | ||
20Haziran 2010, 15:58 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 12645 Üyelik T.:
19Haziran 2010 |
hicbir soz allahin sozunden daha dogru olamaz, cok dogru. kuran da efendimizin sozlerini nitelerken, o heva ve hevesinden asla konusmaz, vahiyle konusur diyerek, vahyi rasule referans etmistir. rasulun sozu vahyin kendisi degildir elbette, bir kere cikisi ve kaynagi itibariyle beseri bir sozdur fakat sozun referansinin vahiy oldugunu kuran bildirmektedir. bu durumda, muslumanlara dusen, hadislerden kuran ile celisen ve celismeyenlerini ayirtederek sunnete icabet etmektir. malumunuz mevzu hadisler de vardir. mevzu hadisleri tasnif disi biraktigimizda, sahih hadislerin peygamberin kisisel gorusu olmayip, vahiy suzgecinden gecirilerek soylenmis sozler oldugunu anliyoruZ, cunku bunu kuran boyle bildiriyor.
|
20Haziran 2010, 17:27 | Mesaj No:8 |
peygamberin yaşamında yaptığı her türlü eylemi kuranın açıklayacısı olarak algılayamayız. Zaman zaman hatalı eylemleri olmuştur ki, düzeltmesi için Allahın ikazına maruz kalmıştır. O kendi heva hevesinden konuşamaz ayetini, doğru anlamalıyız. Din konusunda söylediği sözleri o söylememiştir. Elçilik görevi ile ona iletilen sözler Allah sözüdür. Nefsi heva heves ile söylenmiş sözler değildir. Eğer o öyle yapmış olsaydı, yani bizim namımıza ( Allah adına ) kendiliğinden birtakım sözler söylemiş olsaydı onun şah damarını koparırdık diyor ayet. "O kendi hevasına göre konuşmaz, söyledikleri, vahyedilenden başka bir şey değildir."(NECM-3,4 ) NECM-4: O(nun konuşması kendisine ) vahyedilenden başkası değildir. NECM-5: Onu, mühtiş kuvvetleri olan biri (Vahiy meleği olan cebril )öğretti HAKKA-44- Eğer Muhammed, bize karşı ona bazı sözler katmış olsaydı. 45- Biz onu kuvvetle yakalardık, 46- Sonra onun şah damarını koparırdık. 47- Hiçbiriniz de onu koruyamazdınız | |
20Haziran 2010, 18:03 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 12645 Üyelik T.:
19Haziran 2010 |
aziz kardesim efendimizin dinle ilgili olmayan, orfi, toplumsal veya tamemen gundelik yasama iliskin sozlerini de hadis diye almiyoruz zaten, bir soz hadis ise, o soz dinle ilgili soylenmistir. boyle bir durumda, bahsettigin konunun tartisilmasi bile fuzuli kaliyor. mesela hurma ile iftari acmak, kaylule uykusu uyumak vs bunlar sunnet degildir. bunlar o iklim sartinin veya o cografyanin zorunlu kildigi seylerdir. eger sunneti tartisiyorsak, efendimizin, vahyi ve vahyin insanliga mesaj olarak iletmek istedigi alanlarla ilgili bir "insan" olarak o mesaji pratige dokme, somutlastirma eyleminden bahsetmis oluyoruz. konu vahiyle irtibatlandirilinca, sunnetin vahyin bir teyidi oldugunu kabullenmek zorundayiz. sunnet madem vahiyden ustun degil, o halde sirf vahyi esas aliriz diyorsa birileri, o zaman allah neden sunnet yolu ile vahyi insanliga akratan bir resul yolladi. tartisma senin bu bakisla degerlendirildiginde buraya gider. |
20Haziran 2010, 18:37 | Mesaj No:10 | |
Alıntı:
| ||
Konuyu Toplam 3 Kişi okuyor. (0 Üye ve 3 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
KURAN VE SüNNET IŞIĞINDA ŞEFAAT | bilinmez | Tevhid Ve Şirk Konuları | 2 | 08Haziran 2018 10:18 |
Kuran ve Sünnet Kürsüsü Hakkında Bilgilendirme | Medine-web | Duyurular/Öneriler/Şikayetler | 10 | 17 Kasım 2013 11:02 |
SAĞLIKLI ANLAMDA,KURAN VE SÜNNET İLİŞKİSi... | bilinmez | Tevhid Ve Şirk Konuları | 1 | 12 Aralık 2012 19:41 |
KURAN ve SÜNNET... | bilinmez | Tevhid Ve Şirk Konuları | 8 | 30 Kasım 2012 19:13 |
Kur'an gerçekten zor anlaşılır bir kitapmıdır? | HALUK GÜMÜŞTABAK | Makale ve Köşe Yazıları | 2 | 31 Mayıs 2010 12:31 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|