Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > Soru Cevap Arşivi

Konu Kimliği: Konu Sahibi Truly,Açılış Tarihi:  25 Ekim 2012 (14:07), Konuya Son Cevap : 14 Kasım 2012 (18:45). Konuya 70 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı2Kez Beğenildi
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme: Değerlendirme: Toplam 2 oy almıştır,  ortalama Değerlendirmesi 5,00 puandır.
Alt 29 Ekim 2012, 12:19   Mesaj No:21
Medineweb Sadık Üyesi
Esadullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Esadullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15316
Üyelik T.: 18 Aralık 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Kayıp bir Kentten
Yaş:44
Mesaj: 741
Konular: 144
Beğenildi:305
Beğendi:96
Takdirleri:3729
Takdir Et:
Standart Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah

Alıntı:
Yitiksevda Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Başım üstüne ayarlayalım görüşelim Kuran ve Sünnet Hakemimiz olsun Siz belirleyin ben ve gelmek isteyen kardeşlerimde buyursunlar konuşalım misafiriniz olalım...
Tamam inşaallah size haber vereceğim kardeşim hem taışma fırsatı buluruz , vesselam
Alıntı ile Cevapla
Alt 29 Ekim 2012, 12:21   Mesaj No:22
Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
bilinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:bilinmez isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13966
Üyelik T.: 27Haziran 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2.154
Konular: 309
Beğenildi:180
Beğendi:15
Takdirleri:560
Takdir Et:
Standart Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah

Alıntı:
Esadullah Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Yitik kardeşim bırakın Şeyhi buyurun sizi misafir edelim biz, sorun dilediğiniz ne varsa Kuran ve Sünneti de Hakem kılalım hem bu konuşmayı kayda alalım burdada merak eden kardeşlerimiz olursa mahrum olmasınlar, Uygun bir zaman bildireyim size olurmu ? Hem size cevap vercek Şeyh falanda değil şeyhe gerek yok hem sizi onun bir vekili ile başbaşa bırkacağım varmısınız kardeşim , burda zaten olmuyor baksanıza iki gün giremiyoruz hemen nereye kactınız diye vebale girilebilio

esedullah,şeyhini al ve bi tv kanalına baş vuralım,siz bi yanda BEN VE MEVLÜT HÖNÜLDE Bİ YANDA bu konuyu bütün türkiye önünde konuşalım,yalnız şeyhiniz ve bütün vekilleride yanında olabilir,ama şeyhiniz olmassa olmaz,varmısınız buyrun neyin hak neyin batıl olduğuna bütün insanlarıda şahid kılalım...
__________________
önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ...
Alıntı ile Cevapla
Alt 29 Ekim 2012, 12:22   Mesaj No:23
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah

Tamam kardeşim iştirak etmek isteyen olursa onlarda gelsin Selametle kalın bu tartışma konusunu sizinle görüşünceye kadar askıya alıyorum İnşaAllah görüşmemizde hakk ile batılı birbirinden ayıran bir sonucu hep birlikte idrak eder paylaşırız....
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Alt 29 Ekim 2012, 12:23   Mesaj No:24
Medineweb Sadık Üyesi
Esadullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Esadullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15316
Üyelik T.: 18 Aralık 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Kayıp bir Kentten
Yaş:44
Mesaj: 741
Konular: 144
Beğenildi:305
Beğendi:96
Takdirleri:3729
Takdir Et:
Standart Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah

Alıntı:
bilinmez Üyemizden Alıntı Mesajı göster
esedullah,şeyhini al ve bi tv kanalına baş vuralım,siz bi yanda BEN VE MEVLÜT HÖNÜLDE Bİ YANDA bu konuyu bütün türkiye önünde konuşalım,yalnız şeyhiniz ve bütün vekilleride yanında olabilir,ama şeyhiniz olmassa olmaz,varmısınız buyrun neyin hak neyin batıl olduğuna bütün insanlarıda şahid kılalım...

konu dağılmasın kardeşim biz misafir edeceğimizi bildirdik o kadar kalabılağa gerek yok hem siz olmayın tansiyon artmasın sizle meşreplerimiz pek uyuşmuyor
Alıntı ile Cevapla
Alt 29 Ekim 2012, 12:25   Mesaj No:25
Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
bilinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:bilinmez isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13966
Üyelik T.: 27Haziran 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2.154
Konular: 309
Beğenildi:180
Beğendi:15
Takdirleri:560
Takdir Et:
Standart Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah

Alıntı:
Esadullah Üyemizden Alıntı Mesajı göster
konu dağılmasın kardeşim biz misafir edeceğimizi bildirdik o kadar kalabılağa gerek yok hem siz olmayın tansiyon artmasın sizle meşreplerimiz pek uyuşmuyor
niye,herkes batılınızı görsün işte...elhamdulillah uyuşmuyoruz ne sizinle nede şeyhlerinizle
__________________
önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ...
Alıntı ile Cevapla
Alt 29 Ekim 2012, 12:41   Mesaj No:26
Medineweb Acemi Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Truly isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21133
Üyelik T.: 25 Ekim 2012
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 37
Konular: 2
Beğenildi:10
Beğendi:29
Takdirleri:201
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah

Esadullah kardeşim, araya gireyim, bir şey söyleyeyim hemen. "Pek ilmim yok" dediğim, hiçbir şey bilmiyorum manasında değil. Mesela sizin yukarıda verdiğiniz cevapları peşinen cevaplayamayacağım. Çünkü ezberimde kalmıyor deliller, hangi alim ne cevap vermiştir bilmem. Şimdi gidip delili sağlam olduğunu düşündüğüm yerlerden karşılaştıracağım ve dediğiniz gibi mi, değil mi? hem kendim öğrenecek, hem de beraberimde burada yazıları okuyan diğer kişilere de sunmaya çalışacağım inşallah.

Amacımı da doğru mu sezmişsiniz bir bakın :

Öncelikle tasavvuf mensubu yakınlarıma kendi öğrendiğim şeyleri anlatmaya çalıştığımda bana dedikleri: "Sen tasavvuf ehli misin?" idi. Ben de "Hayır değilim" dedim. "Öyleyse seninle konuşacak birşeyimiz yok, Leküm diniküm veliyeddin" deyip benimle irtibatı kestiler. Burada aynı itikadda olduklarını düşündüğüm kişilerin neler düşündüğünü, neleri delil aldığını görmek ve bilmek istiyorum. Ben sadece eskilerden İbni arabi, Beyazıd Bestami gibi kişilere verilen reddiyeleri okudum. Cübbeli ve Mahmut efendi'nin de bazı videolarına vs.baktım. Ancak elimde kitapları olmadığı için tam olarak neyi savunuyorlar net bilmiyordum. (Yitik Sevda kardeşin yazdıklarına bakarsak, onların herşeyi bildiği ve reddetiği kesin)

Kısaca hem ben inancımı pekiştiriyorum, hem de arkadaşlar sayesinde tebliğ yapmış oluyoruz. Yani gerçekten (Tevhid akidesini kabul etmekle beraber) öğrenme aşamasındayım.

Not: İlk araştıracağım şey, Şeytanın salihlerden beri olduğu..

Ek:

Bir de İslam kardeşliği tebliği, yanlışları uyarmayı gerektiriyorsa (kardeşliği geçelim, İSLAM bunu gerektiriyorsa) "tasavvuf ehli değilsin, seninle konuşamayız" ne demek!! Madem ki tasavvuf hak yol, neden bana tebliğ etmiyorlar. Peygamberimiz kafir ve müşriklere bile tebliğ etmiş ki, islamı yaymış. Ben buradan da tasavvufun apayrı bir din olduğunu anlıyorum. Tebliğ usulü bile farklı. "Leküm diniküm veliyeddin" de, sal!! Ne rahatmış..
Alıntı ile Cevapla
Alt 29 Ekim 2012, 13:42   Mesaj No:27
Medineweb Acemi Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Truly isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21133
Üyelik T.: 25 Ekim 2012
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 37
Konular: 2
Beğenildi:10
Beğendi:29
Takdirleri:201
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah

[QUOTE=Esadullah;194089]
Alıntı:
Truly Üyemizden Alıntı Mesajı göster
5. Üstün güçleri olan evliyaların (Gavsların) imdada yetiştiğiyle alakalı anlatılanların, Şeytanın veya Kafir Cinlerin evliyaların kılığına girerek isteklere cevap vermesi, dolayısıyla Gavslardan yardım istenmesinin caizliğine inandırması (Ki Şeytan yemin etmiştir ki, Senin yoluna inananları saptıracağım" diye) mümkün değil mi?


Öncelikle üstün güçler çok yanlış olmuş çünki bilgi edinmek isteyen bir kişi helede ilmim falan yok derken direk tanırcasına bu şekilde bir giriş yapması manidar olmuş açıkcası ;)


Bu konuda Tasavvuf ehlinin maalesef büyük kayıpları bulunmakta, Kişiler tasavvufu sadece ucmak, kaçmak, alemlerden alemlere dolaşmak , yok olmak, v.s gibi olgulardan ibaret gördüklerinden bu olayları çok yaşamakta, unutmamak lazım kişi Kuran ve Sünnet yolundan çizgisinden dışarı çıkamaz Aslolan Şeriattır. Tasavvufun gayeside Şeriat ve Peygamber ahlakıdır..

Tasavvufta manevi haller yaşanabileceğinden dolayı Şeytan bunu iyi kullanablir burada da kişi eğer Şeriat ve Sünneti iyi bilmiyorsa bu sorudaki hataya düşme payı çoktur.Allah muhafaza etsin ,

Konu uzar lakin kısaca şunu söylemek istiyorum madem bu kadar merak ediyorsunuz , Tasavvuf Kuran ve Sünnet dairesinde İslami bir İLİMDİR amacı insanlara Şeriatı ve Peygamber ahlakını aşılamak ve Allah c.c. giden yolları telkin etmektir.

Bazıları din olarak kabul etsede Tasavvuf AHLAKTIR Allah c.c. Ahlaksızlardan eylemesin , vesselam veddua
Şeriat ve sünneti bilmiyorsa "bu hataya düşme payı çoktur" demişsiniz. Bunun bir hata olduğunu siz de kabul ediyordunuz demek ki. Ama bakın o abdestsiz gezmeyen, nafileleri bizden kat ve kat çok olan, kendini Allah'a adamış, Salih olduğunu ve Şeytanın yanaşamayacağını söylediğiniz zatlar, bunun caiz olduğunu söylüyorlar. Demek ki şeytan onları da aldatabiliyor ki, bu yanılgıdan uzak kalamamışlar.

Not: Henüz delillerini araştırmadım ama buradaki hususu yeni farkettim. Konu ilerlemeden kısaca değinmek istedim.
Alıntı ile Cevapla
Alt 29 Ekim 2012, 14:07   Mesaj No:28
Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
bilinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:bilinmez isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13966
Üyelik T.: 27Haziran 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2.154
Konular: 309
Beğenildi:180
Beğendi:15
Takdirleri:560
Takdir Et:
Standart Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah

TASAVVUF FELSEFESİNİN "ŞİRK KANALLARI"

Gerçek bilimden mahrum cahillikle, şeytani felsefelerle zehirlenmiş "antik felsefeler"in etkisiyle, İblis'in, "aldatıcı-hayali" rüya ve vizyonlarıyla, İslam'ın içine nasıl "şirk kanalları" açıldığını; "Allah'a yaklaşmak" maskesi altında ne şeytanca iftiralar atıldığını; akla-ilme aykırı, Kur'an'ın reddettiği sayfalarca ne hezeyanlar kusulduğunu ifade etmek, Sonsuz Yüce Allah'ın bir kölesi olarak üzerimize farzdır. İslam'a açılan "şirk kanalları"yla ihdas edilen bir "felsefe"nin, "gerçek İslam" diye geniş topluluklara yutturulması; bu yolla İslam'ın, "kabalacı-küreselci çağdaş New Age'ci felsefe"yle uzlaştırılması ve kurulacak "yeni dünya düzeni"nin çimentosu yapılması, kimin planıdır dersiniz? "Tasavvuf felsefesi"nin geldiği noktaya bakarsanız, asırlardır yürütülen bu "mistik-felsefi propaganda"nın amacına ulaşmış olduğunu rahatlıkla görebilirsiniz. İşte "tasavvuf felsefesi"nden akla ziyan bilgiler:

Aslen Farisi olan Ma'ruf el-Kerhi, Harun er-Reşid devrinde ve kendisine nisbet edilen Bağdat'ın Kerh mahallesinde yaşayan ilk mutasavvıflardandır. Onun öğrencisi süfi Seri es-Sakati, hocası Maruf'u, bakın şeytani bir rüyayla nasıl göklere çıkarır:



''Rüyamda Ma'ruf el-Kerhi'yi Arş'ın altında gördüm. Allah, meleklerine; 'Bu kimdir?' diye soruyordu. Melekler; 'Sen daha iyi bilirsin, Ya Rabb'i!' diye cevap verdiler. Allah; 'Bu, muhabbetimden sarhoş olan ve ancak bana kavuşmakla ayılan Ma'ruf el-Kerhi'dir' dedi."


Bunlar, Kur'an dışı, şeytan işi akla ziyan zırvalar. Mürit öğrenci, şeyhini göklere çıkarır da, şeyhi, onun ödülünü vermez mi? Ma'ruf birgün müridi Seri es-Sakati'ye şöyle der:



"Allah'tan bir şey istediğin zaman, O'ndan benim adımla iste."


Bu şeyh ve müridin karşılıklı ifadeleri, okyanusa atılsa onu bozar. Bir tarafta, bir rüya ile şeyh efendiyi, haşa Arş'a çıkarma hayali, diğer taraftan Müslüman'ın, Müslüman'a; peygamberlerin Müslümanlar'a duası dışında, Allah'tan "aracılar"la yardım istemek; dünyada iken yaşayanları yahut ölüleri şefaatçi(aracı) kılmak; açıkça "şirk"tir ve İslam'a "şirk kanalı" açmaktır. Unutmayalım ki Mekkeli müşrikler de "ilahlar"ını, Allah'tan yardım istemek için aracı kılmaktaydılar. Allah, Kitabı'nda bakın ne diyor:



İnsanlardan Allah'tan başkasını ortak edinen öyle kimseler vardır ki; o Allah'a ortak koştukları kimseleri, Allah'ı sever gibi severler. Ancak iman edenlerin, Allah sevgisi daha şiddetlidir. Keşke o zalimler(müşrikler), azabı gördükleri zamanı bir görselerdi. Muhakkak gücün-kuvvetin tamamı Allah'a aittir ve muhakkak Allah, azabı şiddetli olandır.

[BAKARA(2)/165]



Allah'ın dışında onlara fayda da, zarar da veremeyecek olan kimselere köle oluyorlar. Ve diyorlar ki: "Bunlar bize, Allah'ın indinde şefaat edeceklerdir." De ki: "Göklerde ve Arz'da, Allah'ın bilmediği bir şeyi mi haber veriyorsunuz? O, şirk koştukları şeylerden yüksektir, münezzehtir(yücedir)."

[YUNUS(10)/18]



Yardım görürler umuduyla, Allah'tan başka ilahlar edindiler.
Onların (ilah edindikleri), onlara yardım edemezler. Aksine, kendileri, onların hazır askerleridir.

[YASİN(36)/74-75]



Dikkat et! Halis din Allah'ındır. O Allah'ın dışında dostlar edinenler (dediler ki): "Biz, onlara, bizi Allah'a bir yakınlıkla yaklaştıracaklar diye köle oluyoruz." Muhakkak Allah, onların arasında, o ihtilaf ettikleri konularda hüküm verecektir. Şüphesiz Allah, o hakkı örten yalancı kimseyi, hidayete erdirmez.

[ZÜMER(39)/3]



De ki: "'Şefaat'in tamamı Allah'a aittir. Arz'ın ve göklerin mülkü O'nundur. Ve dönüşünüz de O'nadır."

[ZÜMER(39)/44]


Bayezid ve Ebu Said el-Harraz dışındaki üçüncü asır sufileri, "fena doktrini"ni arka planda tuttular ve "vahdeti vücut" dilini seyrek olarak kullandılar. Ayrıca "tasavvuf"u, İslam'la uzlaştırmak için bir hayli gayret gösterdiler.

Bestam'lı Bayezid el-Bestami, gerçekte Farisi kökenli olup İran tasavvufunun en önde gelen mutasavvıflarından birisidir. İşte şeytanla yatıp kalkanların bozulmuş ruh halleri.. Aşağıdaki zırvaların sahiplerinin İslam'la, Kur'an'la ne ilişkisi olabilir?



"Ben, Hak'tan Hakk'a çıktım. Ey ben olan Sen! Fena fillah makamını gerçekleştirdim. Ben şimdi önceden olduğum kişi değilim. Çünkü Ben ve Hak demek, Hakk'ın birliğinin inkarıdır.. Hayır! Ben diyorum ki, Allah benim aynamdır. Çünkü O, benim dilimde konuşur ve ben ise yok oldum. İnsan için bir şeysiz, zühdsüz, ilimsiz ve amelsiz olmasından daha faziletli bir şey yoktur. Zira o, hiçbir şeysiz olursa, her şey onun olur."


Bestami efendi demek istiyor ki; ben yokum Allah var ve ben de O'ndayım. Ben yokum demekle yok mu oluyorsun, sonra da haşa Allah'la beraber mi oluyorsun! Bu derece hayale dalmış, İblis'e yular kaptırmış bir insanın ruh sağlığının normal olduğu söylenebilir mi? İblis'in içirdiği şarap o derece sarhoş etmiş ki bakın ne diyor:



"Yılanın kabuğundan soyulduğu gibi ben de Beyazıt'lığımdan çıktım. Sonra baktım; gördüm ki, aşık, maşuk ve aşk birdir. Çünkü tevhid aleminde hepsi birdir. (Haşa) Ben Allah'ım(!) Benden başka ilah yoktur(!) O halde bana ibadet edin(!) Kendimi tesbih ederim(!) Şanım ne yücedir(!)"


Gerçekte, Allah diye İblis'le "aşk fenası"na kapılan bu kendini kaybetmiş adamın şeytani hezeyanları bitmiyor ve devam ediyor:



"Arş nedir? diye sorulmuş. 'Ben oyum' demiş. 'Kürsi nedir?' denmiş. 'Ben oyum' demiş. 'Levh ve kalem nedir?' denilmiş yine 'Ben onlarım' demiş"


Bravo!... Müthiş felsefe!.. Bunları İblis'in kendisi söyleyemez. Söylemez çünkü gerçeği biliyor. Amacı böyle "kibrinden aklı gitmiş ademoğlu"na, yular takmak ve onlara söyletmektir. Yukarıdaki Kur'an dışı, akıl dışı sözlerin sahibi olan meczubun, İslam'la, izanla, ilimle ve velayetle ne ilgisi olabilir? Hayır yanıldınız "velayet"le bir ilgileri vardır elbette... Ancak bu velayet, hiç şüpheniz olmasın "İblis'in velayeti"dir.

Bunların bütün hayali düşüncelerinin kaynağı, "şeytani rüyalar" ve "vizyonlar"dır. Oradan beslenir ve nemalanırlar. Aslında bugün de tüm kibirli-tekil hasta liderler, benzer vizyonlardan beslenirler. Bu rüyaların-vizyonların arkasında kimler vardır dersiniz? Hiç şüpheniz olmasın İblis'in adamları.. İşte mutasavvıf Bestami efendinin çocukluğunda gördüğü bir vizyon:



"Çocukluğumda bir gece Bestam'dan çıktım. Ay doğmuştu ve her şey sakindi. Bir mertebe gördüm ki, on sekiz bin alem onun yanında zerre gibi kalıyordu. Titredim ve beni büyük bir dehşet kapladı. 'Ya Rabb'i!' diye bağırdım. Bu azamete rağmen boş saha, bu celale rağmen ürkütücü mülk!' Gaipten bir ses duydum: 'Sahanın boşluğu kimsenin gelmediğinden değil, bizim istemediğimizden dolayıdır. Zira yüzünü toprağa sürten herkes buraya girmeye ehil değildir' der."


Zavallı insanlar, güya ellerinde Kur'an var, ancak bir üst boyutta bulunan; her türlü vizyonlar gösteren, ancak kendileri görünmeyen şeytancıkların nasıl da oyuncağı olmuşlar!.. Sanki Sonsuz Yüce Rabb'imiz bu son kitabında, şeytanları bize hiç anlatmamış.. Sanki akıl buharlaşmış, gerçek vahyin yerini iblislerin vahyi almış...Yazıklar olsun!

Abdulkerim el-Cili'de, aynı "şeytani vahdeti vücut felsefesi"ni fütursuzca savunuyor, tüm süfli putperestliği Hak olarak görüyor. Ve putperestleri, ateşperestleri, hakkı örtenleri, Teslis'i takdis ediyor ve tüm sapkınlıkları-akılsızlıkları nasılda temize çıkarıyor:



"Allah, bütün inançların özü ve hakikatidir. Putperestler, alemin her parçasına nüfuz eden varlığa ibadet etmektedirler. Düalistler, yaratıcı ve yaratılanın birliğine tapmaktadırlar. Ateşperestler ise, ateşin bütün tabiatları yok ettiği gibi, bütün isim ve sıfatların kendisinde fani olduğu bir zata ibadet etmektedirler. Allah'ın varlığını inkar edenler, gerçekte hüviyeti veya fiili olarak değil, potansiyel olarak yaratıcı olması itibariyle ona ibadet etmektedirler. Sonuçta bütün insanlar kurtulmuşlardır. İslam'ın, tevhid anlayışına en yakın Hıristiyanlık'tır. Hıristiyanlar'ın hatası, "İlahi tecelli"yi İsa ile sınırlandırıp, tüm insanlara teşmil etmemeleridir. Hakkı insanda müşahede edenlerin ibadeti, ibadetlerin en mükemmelidir."


İblis'in şerbetini içerek sarhoş olan-"fena"laşanlardan birisi ve oldukça açık sözlü olan Hallac ise sadece Firavun'u değil, özellikle İblis'in isyanını da kutsayarak; "tevhid"in en üst örneği olarak gösteriyor ve İblis ağzıyla şöyle konuşuyor:



"Eğer Allah'ı tanımıyorsanız, en azından eserlerini tanıyın. İşte ben bir eseriyim ve ben Hakk'ım. Zira ben Hak'la Hak olarak ebediyen devam edeceğim. Hocam ve arkadaşım İblis ve Firavun'dur. İblis, cehennemle tehdit edildi; yine de vazgeçmedi. Firavun suda boğuldu; yine de vazgeçmedi. Çünkü o, kendisi ile Allah arasındaki hiçbir vasıtayı kabul edemezdi. Ben de öldürülsem veya elim-ayağım doğransa da vazgeçmeyeceğim."


Bu sözlerinin sahibinin kimin ajanı olduğu, kimden vahiy aldığı, hocasının kim olduğu; Allah'ın ekmeğini yiyip, kimin kılıcını salladığı ve kimin velisi olduğu ne kadar da açık... Sahibinin sesi...İşte bu adamlar hakkında Kur'an'ın hükmü:



Bir fırka, hidayet üzeredir ve bir fırkanın üzerine de, dalalet(sapkınlık) hak olmuştur. Şüphesiz onlar(sapkınlar), Allah'ın dışında şeytanları dostlar edinmişlerdir ve kendilerini doğru yolda sanmaktadırlar.

[ARAF(7)/30]


İbni Arabi(1165-1240), döneminin Yahudi filozoflarından ve "kabala felsefesi"nden oldukça etkilenmiştir. Aynı devirde yaşayan kabalacı Moşe Şem Tov'un "adam kadmon"uyla, "vahdeti vücut"cu Arabi'nin "insan-ı kâmil"i aynıdır. İkisi de Aramice yazan aynı kaynaktan beslenen Kurtuba'lı iki filozof.. Kabalanın "adam kadmon"u da, "vahdeti vücut" da bir madalyonun iki yüzü... Arabi, Yahudiler'le dostluk kurdu ve Yahudiler'den "kabala"yı öğrendi ve böylece "vahdeti vücut" şeytani felsefesini geliştirdi. Arabi'nin en çok ilham aldığı kaynaklardan birisi olan "kabala felsefesi"inin özü şudur:

"Bütün ruhlar, İlahi Ruh'la birlikte sadece ve sadece bir bütün oluşturur. Tanrı aynı anda birçok ve tektir, o büründüğü sayısız şekle rağmen emsalsiz bir varlıktır, parça bütünün yerine geçebilir. Yaratıcı, aynı anda hem bilgi hem bilen ve bilinendir, onunla birleşmemiş ve onun kendi özünde bulmadığı hiçbir şey var olmaz, var olan her şey O'dur ve her şey O'nda en saf ve kusursuz biçimlerinde bulunmaktadır. İsmin üstatları diye adlandırılan seviyeye ulaşmış mistikler, bu noktaya geldiklerinde Tanrı'dan farklı değillerdir(!): Tanrı ve Gerçeklik, soyut düşünceler değildir. Tanrı, kendini sonsuz sayıda parça halinde gösteren Bütünlüktür(!) İnsanın, Tanrı'nın görüntüsünde yaratılmış olması bu demektir."

Arabi'nin "vahdeti vücut" felsefesiyle, "kabala felsefesi" arasında hiç bir fark olmadığını yukarıdaki ifadeler açıkça göstermektedir. İbni Arabi, kökleri İblis'e dayanan "antik felsefeler" ve "kabala"dan esinlenerek "vahdeti vücut" felsefesini bir "şirk kanalı" olarak geliştirmiştir. Bu "şeytani felsefe"nin amacı; bizzat var olan, her şeyi yoktan var eden ve yarattığı hiçbir şeye benzemeyen Sonsuz Yüce Allah'la, yarattığı her şey arasında bir "bütün-parça" ilişkisi kurmaktır. Bu şeytani mantalite ile "vücut birliği" sağlanmış; ve böylece de "tevhid"(!) gerçekleşmiş olacakmış!..Bizce de Arabi, bu yolla "İblis felsefesiyle birlik" sağlamış ve "en büyük şirk"i işlemiş olmaktadır.

İbni Arabi konusunda otorite olan Afifi, tüm nezaketine rağmen, onun, "ilkesiz- tevil yöntemi"yle nasıl kendini kandırdığını ve Kur'an'a ihanet ettiğini şöyle açıklıyor:



"İbni Arabi, "özel bir te'vil metodu"yla, ayet ve hadislerden istediği anlamları çıkarır. Şayet ayetin zahirinde delalet, teşbih ve tecsim açısından olsa bile "kendi sistemi"ni teyit eden bir şey varsa, onu alır; şayet sistemini destekleyen bir şey yoksa, ayeti zahir anlamından istediği başka bir anlama çeker. İbni Arabi, genellikle, Kur'an ayetlerini birbiriyle karıştırır ve aralarında görünür bir bağlantı olmadığı halde, birisini diğeriyle tefsir eder."


Bilimsel bir metodolojiden mahrum, Kur'an'i kavramları, ayetleri, istediği yönlere çekebilen; dini kendi hevasına uydurmaya çalışan bir alim!.. Çağının bilimsel cehaleti bir yana, "tutarlı ve ilmi bir tevil"den yoksun bir adamın , neden bu kadar rağbet görür acaba? işte Afifi bakışıyla, İbni Arabi'nin, İblis kökenli akla ziyan söylemleri:



"Ona göre, tek tanrıcılıkla çok tanrıcılık arasındaki fark; 'Bir'le 'çok' arasındaki mantıki fark gibidir. İbni Arabi, diyor ki; 'gerçekte Allah'ın şeriki(ortağı) yoktur', çünkü Allah, şerik(ortak) denilenler de dâhil, her şeyin aynıdır. İbadet edilen her şey(putlar-varlıklar), Allah'ın bir sureti ve görüntüsüdür. Gerçekte putlara ve yaratılmış varlıklara ibadet edenler, Allah'a ibadet ediyor.. 'Bütün putların en büyüğü Allah'tır. Biz, O'nu hangi vasıfla nitelendirirsek, o vasıflar biziz. Vücutta birlik, surette farklılık.. Sen osun, o değilsin. O da sendir, sen değildir."


yaratılmışlarla ilişki kurma çabalarının, akılsızlık, ilimsizlik ve daha kötüsü şeytanlık olduğunu, aşikar bir gerçek olarak ortaya koymuştuk. İblis'in velisi olan bu zat ise; Allah'a, şirk koşmak isteseniz de koşamazsınız. Çünkü yaratılmış her şey zaten Allah'ın kendisidir. Halk(yaratılmış) Hakk'ın bir sureti, yansıması ve cüzüdür, diyebiliyor. Bu "vahdeti vücut Arabi felsefesi"nin yukarıda özetini verdiğimiz "kabala felsefesi"yle bire bir örtüştüğünü görmekteyiz.

Üst tarafta hezeyanlarına yer verdiğimiz zevat ve daha niceleri Arabi'yle aynı "vahdeti vücut şeytani felsefesi"ni savunmaktadırlar. Bu adamlar, gerçekte İslam'ın ortadan kaldırdığı; insanı aşağıların aşağısına sürükleyen putperestliğe meşruiyet sağlayarak onu sevimli hale getiren İblis'in dostlarıdır.

Hak'la, halkı(yaratılmışları) aynileştirmek, halkı(yaratılmışları), Hak gibi göstermek, küfrün ta kendisidir. "İnsan"la, onun ürettiği "araba"yı; insanın parçası, yansıması gibi göstermek, aynileştirmek neyse; Allah'la, "mahlukat"ı benzeştirmek, aynileştirmek öyledir. "Araba", "insan"ın bir suretidir, sıfatıdır demek, nasıl süfli bir yalansa; "varlık alemi"ni de Allah'a izafe etmek, ancak ruh hastalarının yapacağı bir iştir. Aslında İbni Arabi'nin ve İslam'ın içine açtığı "şirk kanalı vücut birliği" şeytani felsefesinin temel yanılgısı şuradan gelmektedir:

Allah'ı, "ruh"u olan bir varlık, yahut "ruh" olarak görmek. Bu "ruh"un, en başta insanlar olmak üzere, tüm "canlı ve cansız varlıklar"a nüfuz etmesi; dolayısıyla tüm alemleri, "özde bir varlıklar" ve (haşa) Tanrı'nın değişik suret(şekil) kazanmış halleri olarak algılamak... Özetle Arabi felsefesi, kabaca budur. Allah'la, alemler ve özelde insan arasında böyle bir ilişki kurduktan sonra, arkasından "vahdeti vücut" zırvaları gelir...Bu "şeytani hipotez"den sonra; alemleri de ezeli-ebedi görebilirsiniz. Artık bundan sonra, Allah'tan "ruh parçası" taşıyan "insan"ı; hatta "madde"yi bile Tanrı'nın bir cüzi olarak görebilirsiniz...

İşte bu azim şirk felsefesinin "İblis tohumları", bu temel noktada ekilmiştir. Bundan sonra bunları geliştirmek ve hasadını yapmak; meyvelerini toplamak için; geriye "şeytani rüyalar ve vizyonlar"ı bilgi kaynağı haline getirmek kalıyor. Allah'ın, ne yaratılmışlar gibi "ruhu olan bir varlık", ne de bir "ruh" olduğu kesinlikle söylenemez. Böyle bir kabul; "Kur'an'daki Allah"a ve başta peygamberimiz olmak üzere tüm peygamberler öğretisine aykırıdır ve azim bir iftiradır. Bu iftiranın hiçbir dayanağının olmadığı,kuranda Allahın kendisini ve peyagamberlerini tanıttığı ayetlerde çok rahat görebiliriz..

Bütün bu akla ziyan yorumlar, Kur'an'ı yok saymadan ileri sürülemez. Bu azim şirk olan görüşlerin, Kur'an'ın tamamını örtmeden ileri sürülmesi mümkün değildir. Arabi'nin, şeytani hayallerine ve "vahdeti vücutcu felsefesi"ne dayanan iddialarının bir kısmı, aşağıda özet olarak verilmiştir:

1) İbni Arabi'nin felsefesinde, ahiretin ve "ahiret azabı"nın yeri yoktur. Çünkü Allah'ın sürekli tecellisi olan "alemler", ebedi ve ezelidir. İbni Arabi, bunu bütün açıklığıyla "El-Fütuhatü'l-Mekkiyye" isimli eserinde ortaya koyar. Bu Newton'un da beslendiği "şeytani kabala felsefesi"nin ürünü bir görüştür. Her şey ezeli ve ebediyse, her şey, Tanrı olmak zorundadır. Halbuki ezeli ve ebedi olan sadece Allah'tır. Alemlerin(evrenlerin) sonlu olduğu bilimsel olarak bir gerçektir. Newton ve Arabi, bugünün astrofiziği tarafından yalanlanıyor.

2) İbni Arabi, bu sebepledir ki "cehennemi" yok sayar. Cehennemliklerin de nimetleneceğini iddia eder.

3) Hıristiyanlar'ı, neden sadece İsa için Allah'tır diyorlar diye kafir sayar. Sadece İsa'yı değil de herkesi, hatta herşeyi Allah veya onun bir sureti saysalardı kafir olmazlardı der. Bugün İblis ve hizbi, aynı hikayeleri, "New Age'ci karanlık işçileri"ne ve ahmaklara her gün tekrarlıyor.

4) Arabi, Firavun'un imanını geçerli sayar, onun ahiret'te azaba uğramıyacağını söyler ve şöyle der: "Firavun, Musa'ya sadece surette isyan etmiştir, hatta onun isyanı, itaatin ta kendisidir."

Kur'an ise Firavun'u, cehennem azabıyla tehdit eder ve dünyada da sabah-akşam ateşe arzedildiğini bildirir:



Sabah ve akşam, (Firavun ve çevresi) o ateşe sunulurlar. Ve o gün Saat(Kıyamet) vuku bulduğunda da; Firavun ve çevresini, azabın şiddetlisine(cehenneme) sokun (denir).

[MÜMİN(40)/46]


5) İbni Arabi, kendisine, Peygamber tarafından vahyedildiğini iddia eder. Güya Peygamber, gördüğü bir rüyasında kendisine yazdırmıştır. Bunların bütün işleri rüyalara dayanır. İblis ve adamları, kendilerini, Peygamber, O'nun sahabeleri ve melekler olarak rüyada göstererek, bu zevata bol bol "şeytani felsefe"yi üflemişlerdir.

6) Sufilerin çoğunluğu, istedikleri zaman rüya görebileceklerini söylerler. İbni Arabi de kendisinin, dilediği herhangi bir zamanda rüyada veya uyanıkken, "pirler"ini görebildiğini iddia etmektedir. İbni Arabi'nin iradesine göre bu "pirler", onun önünde ortaya çıkarak, kendisiyle dilediği şeyleri konuşurlarmış.

Arabi'nin "pirler" iddiasına tamamen katılıyoruz, aksi olsaydı şaşardık. Evet bu zevatın tamamı, şeytanlar tarafından acayip kandırılmıştır. Bütün işleri, şeytani rüya ve vizyonlar yoluyla şeytanlarla muhabbet etmektir. Bunlar ne Kur'an okurlar, ne de "Peygamber sünneti"ni takip ederler. Şayet okurlarsa da, şeytani felsefelerine dayanak bulmak için okurlar... Arabi efendi kimleri çağırıp görüşüyormuş acaba? Arabi'nin, "pirler"i kimlerdir sanıyorsunuz:



Şeytanların, kimin üzerine indiğini size haber vereyim mi?
"Her günahkar-iftiracının" üzerine iner.
Onlar (şeytanlara) kulak verirler ve bunların çoğu yalancıdırlar.

[ŞUARA(26)/221-223]


7) Tasavvufta "veliler"in, görünmez hiyerarşilerinden söz edilir ve güya dünyanın düzenini sağlarlar. En yüksek mertebede bulunana "kutup", onun altında bulunanlara sırasıyla; nükeba, evtad, ebrar, abdallar denir. Arabi ise kendisini, kutup olarak görmenin daha da ötesinde; "velilerin mührü" olarak görür. Kendisi için "Haşimi ve İsevi mirasın mührüyüm" der. H. 1202 yılında Mekke'de gördüğü bir rüyasında; bu "velilik mührü"nü kendisine verirler. İşte Arabi'nin isteğe bağlı şeytani rüyası yahut vizyonu:



"Rüya gibi bir durumda sanki Kabe'nin altın ve gümüş tuğlalardan yapılmış olduğunu gördüm. Bina, eksik olan iki tuğla dışında tamamdı; bunlardan biri altın, diğeri ise gümüştü. Nefsimin kendisini bu iki tuğla yerine yerleştirdiğini gördüm ve anladım ki, ben onların ta kendileri idim. İşte o zaman bina tamamlandı. Uyanıp Allah'a şükrettim ve kendi kendime, 'benim gibileri takip edenler arasında ben, Peygamberler arasındaki Allah'ın Resulü (Muhammed) gibiyim" yani "velilerin mührü'yüm."


Ne diyebiliriz! Arabi ve benzerlerini meşrulaştıran, bu "şeytani felsefe"nin dini bozmasına, dinin içine nüfuz ederek "şirk kanalları" açmasına göz yuman Müslüman kisveli alim geçinenler utansın! İslam'ı, "şeytani New Age felsefesi"ne dönüştürerek; "Deccal Dini"ne kapı açanlar utansın! Ellerinde Sonsuz Yüce'nin Kur'an'ı olduğu halde; O'nu arkalarına atanlar utansın!



Onlar Kur'an'ı tefekkür etmiyorlar mı? Yoksa onların kalpleri kilitli midir?
Muhakkak o kimseler ki, kendilerine hidayet ortaya çıktıktan sonra gerisin geri dönerler. Şeytan onları sürüklemiştir ve onları uzun emellere kaptırmıştır.

[MUHAMMED(47)/24-25]



"Yazıklar olsun bana, keşke ben filanı dost edinmeseydim."
"Bana geldikten sonra beni zikirden(Kur'an'dan) saptırdı. Şeytan, insanı yapayalnız ve yardımsız bırakandır."
Ve elçi dedi ki: "Ey Rabb'im, muhakkak benim kavmim, şu Kur'an'ı terk etti."

[FURKAN(25)/28-30]


H. 5. asrın yazarlarından İran'lı bir sufi bile, kendi zamanındaki benzer hezeyanlara karşı şöyle isyan etmiştir:



"Bazı sufiler, şehvetlerini, şeriat; uydurma vehimlerini, ilahi ilim; nefsi arzu ve isteklerini, ilahi sevgi; zındıklıklarını, fakr; şüphelerini, safa; dinin inkarını, nefsin fenası; şeraitin ihmalini, tasavvuf yolu olarak görmektedirler.''


Sonuç olarak diyebiliriz ki; kabala tasavvufu, Taoculuk, Budizm, Hint Veda öğretileri, Uzak Doğu'nun mistik dinleri, Hint-İran kaynaklı ilkel Mitras gizemleri ve Yeni Eflatunculuk felsefesi ile "tasavvuf felsefesi" arasındaki "felsefi-kavramsal örtüşme, paralellik ve özde birlik" açık, kesin ve anlamlıdır.

Özetle ifade edebiliriz ki; "tasavvuf felsefesi"nin, İslam'a dayandırılması; İslam'ın "derin bir algılama"sı olarak takdim edilmesi, tam anlamıyla bir aldanma ve aldatmadan ibaretttir. Taşıdığı etiket, İslam olsa da; İslam'ı, temellerinden çökertmek için İblis'in hain planlarıyla dokunmuş; yücelik peşinde olan hastalıklı kalplere-zihinlere enjekte edilmiş bir "şeytani felsefe"dir. Asırlardan beridir yapılan tüm hazırlık ve çalışmalar; bu çağın "şeytani new Age Dini"ni oluşturmak; "Deccal Dünyası"nı inşa etmek için İblis'in yaptığı "kadim plan"ın bir parçasıdır.
__________________
önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ...
Alıntı ile Cevapla
Alt 29 Ekim 2012, 14:25   Mesaj No:29
Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 3.062
Konular: 340
Beğenildi:1352
Beğendi:451
Takdirleri:9934
Takdir Et:
Standart Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah

medineweb tarihinde bir ilki yaşıyor Allaha şükür. ileri demokrasi bu olsa gerek
kavgasız hakaretsiz saygılı munazaralara hasret kaldık.
katılımcılara çok çok teşekkür ederim.

Alıntı:
Muhsin Arslan Üyemizden Alıntı Mesajı göster
tasavvuf aleyhinde bazı müslümanlar tarafından,alay konusu yapılmakta,müsteşrik sitelerinden beslenerek kopy paste ile,insafsız,vicdansızca eleştirilmektedir.
acizane düşüncem ;

1-hiç bir düşünce ekolu,içinden çıkan bir kaç saçma,salak,gayri ciddi ve kaypak kişi baz alınarak,o düşüncenin geneline mal edilemez.buna ister mezhep deyın,ister ekol deyin,ister cemaat deyın ister tasavuf deyın farketmez.o düşüncenin temeli,yani akıl hocasından bir terslik görmemiz halinde,red etme hakkımız doğar.o düşüncenin cahil bir bireyınden çıkan bir saçmalık,o düşüncenin hocasını,cemaatini bağlamamalı,bağlıyamaz da....

2-Tasavvuf kabul etsenizde etmeseniz de,bir islami ekoldur.ahlakı edebi nefis terbiyesini saygıyı sevgiyi kulluğu ibadetteki takvayı baz alan bir ekol.bu sayılanlar islamın müslümandan istediği temel bir istek...kısacası müslümanın toplumsal boyutunu değil,bireysel eğitimini en ince ve ciddi yaşamayı amaç edinen bir düşüncenin kurumsallaşmasıdır.

3-her düşüncede olduğu gibi,ikinci madde de geçenleri yozlaştıran,çirkinleştiren ,aslından uzaklaştıran ,şirk bataklığı haline getiren ,maddi manevi çıkar için kullanan ,kendisini ilah edinen kadın kızları kullanan, el etek öptüren, hayvanları bile iğrendiren murtilerini kul köle yapan guruplar elbette vardır, bunların dininden olmaktan Allaha sığınırım.bunları insan tabakasına sokmak bile insanlığa hakarettir.bunları yıllardır eleştirdim eleştirmeye devam edeceğim.eleştirenlerede destek veririm.sanal da reelde ömrüm yettikçe mücadeleme devam edeceğim inşaallah.

4-üçüncü maddeyı genelleştirenlere,hepsine mal edenlere,tüm tasavuf camiasını aşağılayanlara,hakaret edenlere,ilimli limsiz saldıranlara,mal bulmuş mağribi gibi heyecana kapılıp bilgisizce kafa sallayanlara,bu ekolun yetiştirdiği pırlanta gibi alimlerimize dil uzatanlara,ömrünü bu dava için yaşantısıyla ispat eden islam büyüklerine(bilgisizce yada artniyetlice)yargısız infaz yapanlara,vicdansızca islam kalesine gol atılmasına piyon olanlara,müsteşriklere prim verenlere ömrüm boyunca mücadele edeceğim inşaallah.

5-islam dini "toptan red çi yada toptan kabul cu" değildir.bir örnekle,hassan bin sabit(ra) hz aişeye iftira atan,kuranca azarlanan,had cezasıyla cezalandırılan bir ashabı kiramdır.bu hatası onu Resulullahın şairi,ashabı kiram olmasına engel değildir.sen müfterisin çık şu dinden denilmemiştir,yani toptancılık yapılmamıştır.farzı muhal hasan bin sabit Resulullahın namusuna iftira attı ve bu hatasını affetmedik.bunu tüm ashabı kirama mal etmek hepsini red etmek ne kadar akılcıdır,vicdanidir,İslamidir?
başka örnek,86 yıllık hayatı boyunca evlenmeye bile fırsat bulamayan,"saçlarım adedince başım olsa,her gün birisini kesseniz davamdan vazgeçmem,davama feda olsun " diyen,ömür boyu ezilen,hırpalanan,hapislerde çürütülen,eserleri ile milyonlarca insanın hidayetine vesile olan,tc nin o dönemdeki kabusu bir muhammedi olmayı başaran,mezarına bile tahammul edilmeyen said nursi....emsalleri tarafından ilimde takvada mücadelede takdir edilen said nursi....eserleri yozlaştırılmışsa ki orjinal değildir,cemaati nurcular(ben nurÇU diyorum),tansu çillerin oy deposu olmuşsa,bediüzzamanın suçu ne? yozlaşmış cemaati varsa vicdansızca said nursiye saldırmak,ona mal etmek ne kadar vicdani ?

Allah rızası için,lütfen aklı selim :(((

saygılar...


Muhsin Arslan
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
30 kasım 2011
Malazgirt
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla
Alt 29 Ekim 2012, 15:15   Mesaj No:30
Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
bilinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:bilinmez isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13966
Üyelik T.: 27Haziran 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2.154
Konular: 309
Beğenildi:180
Beğendi:15
Takdirleri:560
Takdir Et:
Standart Cevap: Tasavvufla İlgili sorularıma cevap arıyorum inşallah

Alıntı:
Abdulmelik Üyemizden Alıntı Mesajı göster
medineweb tarihinde bir ilki yaşıyor Allaha şükür. ileri demokrasi bu olsa gerek
kavgasız hakaretsiz saygılı munazaralara hasret kaldık.
katılımcılara çok çok teşekkür ederim.

ee arada bir teşrif edersen siteye tabikide arada bir rastlarsın bu durumlara,,Vahiyle hayatın inşasının oluşumundaki filizlerdir bunlar Allah yardım etsin bu inşa için cehd edenlere ve vahiye açık hayat oluşturmaya çalışanlara,diğerlerinede akletme yollarını açşın...
__________________
önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ...
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Bekleriz inşallah Nebevi Sevda Nebevi Sevda/Kişisel 22 18 Ağustos 2024 22:30
inşallah... GÖKCEN_AZRA Serbest Kürsü 0 12 Eylül 2014 19:10
Seni Arıyorum ! KuM TaNeSi Şiirler ve Şairler 2 07 Temmuz 2014 23:13
TAĞUT'LA SAVAŞMAK DURURKEN NİÇİN TASAVVUFLA UĞRAŞIYORSUNUZ ? YorgunSavaşçı Tevhid Ve Şirk Konuları 9 10 Mart 2014 13:12
Adet İle İlgili (Soru Cevap) Şuara Kadın Mahrem Konular 1 11 Ocak 2014 02:28

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.