Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 1.SINIF*Bahar Dönemi* > Hadis Tarihi Ve Usulü

Konu Kimliği: Konu Sahibi EyMeN&TaLhA,Açılış Tarihi:  30 Mayıs 2013 (20:28), Konuya Son Cevap : 27 Mart 2019 (09:55). Konuya 1 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı2Kez Beğenildi
  • 2 Beğenilen EyMeN&TaLhA
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 30 Mayıs 2013, 20:28   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:EyMeN&TaLhA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21422
Üyelik T.: 08 Kasım 2012
Arkadaşları:35
Cinsiyet:
Mesaj: 3.298
Konular: 784
Beğenildi:132
Beğendi:34
Takdirleri:141
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Hadis deneme testi-1-

Hadis deneme testi-1-

HADİS DENEME TESTİ-1-


1- Kur’an-ı Kerim’de Hz. Peygamberin görevi olarak bildirilen ve Allah’tan almış oldukları vahyi eksiksiz olarak insanlara bildirmek anlamına gelen vazife hangisidir?
A) Beyân
B) Tezkiye
C) Tebliğ
D) Tebyîn
E) Takyid
Doğru Cevap:C
Açıklama : Allah’tan almış oldukları vahyi eksiksiz olarak insanlara bildirmek anlamına gelen vazife “tebliğ”dir.



2- Tesbit dönemi ne zamana kadar devam etmiştir?
A) Hz. Ömer’in hilafetinin sonlarına kadar
B) Hz. Osman’ın hilafetine kadar
C) Hz. Ali’nin hilafetine kadar
D) Tabiûn neslinin büyüklerinin yaşadığı döneme kadar
E) Emeviler’in son dönemine kadar
Doğru Cevap:D
Açıklama : Tesbit dönemi, tabiûn neslinin büyüklerinin yaşadığı döneme kadar devam etmiştir.



3- Aşağıdakilerden hangisi hadislerin koruma ve kayıt altına alınma sebeplerinden birisideğildir?
A) İslam coğrafyasının fetihler sonucu genişlemesi ve sahabilerin bu geniş coğrafyaya dağılmaları
B) Yazının her zaman için daha güvenilir olduğu düşüncesi
C) Sahabilerin vefatları sonucu sayılarının gittikçe azalması
D) Yabancı kültürlerin İslam geleneğinin saflığını bozma riski
E) Müslümanlar arasında meydana gelen gruplaşmalar sonucu ortaya çıkan mezhep mücadelelerinde, tarafların görüşlerine uygun hadis uydurmaya başlaması
Doğru Cevap:B
Açıklama : İlk dönemlerde, özellikle Arapçanın (noktalama başta olmak üzere) eksikliklerinden dolayı yazının güvenilir olduğunu söylemek çok da mümkün görünmemektedir.



4- Aşağıda tasnif ile ilgili verilen bilgilerden hangisi doğru değildir?
A) Tasnif döneminde ağırlıklı olarak hadislerin isnad zincirleri kaldırılıp sadece metinleri verilmekle yetinilmiştir.
B) Tasnif hicri ikinci asrın ilk yarısında başlamıştır.
C) Tasnif işlemleri üçüncü asrın ortalarında olgunluk dönemine ulaşmıştır.
D) Dördüncü asırda az da olsa orijinal tasnif eserleri yazılmaya devam etmiştir.
E) İkinci yüzyılın ilk yarısından üçüncü yüzyılın sonlarına kadarki bir buçuk asırdan biraz fazla bir sürede klasik hadis kitaplarının büyük çoğunluğu yazılmıştır.
Doğru Cevap:A
Açıklama : Bu dönemde yazılan kitapların en önemli özelliği hadislerin ravilerinin sened zincirleriyle birlikte kaydedilmiş olmasıdır.



5- Sadece sahih hadisleri bir eserde toplama faaliyeti ilk defa üçüncü asırda kimler tarafından başlatılmıştır?
A) Buhari-Tirmizi
B) İmam Malik-İbn Hanbel
C) İmam Malik-Buhari
D) Buhari-Müslim
E) İmam Malik-Müslim
Doğru Cevap:D
Açıklama : Sadece sahih hadisleri bir eserde toplama faaliyeti ilk defa üçüncü asırda Buhari ve Müslim tarafından başlatılmıştır.



6- Buhari ve Müslim’in el-Camiu’Sahih’leri hangi isimle anılmaktadır?
A) Sahihler
B) Müstahrec
C) Kütüb-i Erbaa
D) Müstedrek
E) Sahihayn
Doğru Cevap:E
Açıklama : Buhari ve Müslim’in el-Camiu’Sahihleri “sahihayn” ismiyle anılmaktadır.


7- Osmanlı medreselerinde en çok okunan hadis kitaplarından olan Sâgâni’nin Meşâriku’l-envâr’ı üzerine Mebâriku’l-ezhâr isimli şerhi yazan müellif kimdir?
A) Molla Gürânî
B) İbn Melek
C) Molla Lütfi
D) Rudâni
E) Zehebî
Doğru Cevap:B
Açıklama : Osmanlı medreselerinde en çok okunan hadis kitaplarından olan Sâgâni’nin Meşâriku’l-envâr’ı üzerine Mebâriku’l-ezhâr isimli şerhi yazan İbn Melek diye tanınan İzzeddin Abdüllatif



8- Çandarlı Hayrettin Paşa tarafından İznik’te yaptırılan ilk Osmanlı dârulhadisi hangi padişah zamanında yapılmıştır?
A) Fatih Sultan Mehmet
B) Yıldırım Beyazıt
C) I. Murat
D) I. Mehmet
E) II. Murat
Doğru Cevap:C
Açıklama : İlk Osmanlı dârulhadisinin I. Murat devrinde İznik’te Çandarlı Hayrettin Paşa tarafından yaptırıldığı kabul edilir.



9- Hadis sahasında önemli bir derleme olan Cem’u’l-fevâid adlı eser kime aittir?
A) Rudâni
B) İbn Melek
C) İbn Hacer
D) İbn Kemal
E) Zebîdî
Doğru Cevap:A
Açıklama : Hadis sahasında önemli bir derleme olan Cem’u’l-fevâid adlı eserin sahibi Rudânî’dir. (ö. 1682)



10- Aşağıdakilerden hangisi sahabenin hadis öğrenme metodlarından birisi değildir?
A) Sorarak öğrenme
B) Öğrenimde nöbetleşme
C) Hadis müzakeresi
D) Öğrenim için yapılan seyehatler
E) Yazdıkları hadisleri çoğaltma
Doğru Cevap:E
Açıklama : Hz. Peygamber birkaç sahabi dışında hadis yazılmasına müsaade etmemiştir. Hadisleri yazanlar da bunları başkalarına aktarmak için değil de, unutmamak için yazmışlardır. Dolayısıyla yazdıkları hadisleri çoğaltma sahabinin hadis öğrenme metodlarından biri değildir.



11- Aşağıdakilerden hangisi Hz. Peygamber dönemindeki ilk örgün eğitim öğretim kurumu sayılır?
A) Kâbe
B) Mescid-i Nebevî
C) Dârul Erkâm
D) Mescid-i Haram
E) Kuba Mescidi
Doğru Cevap:B
Açıklama : Mescid-i Nebevî İslam’ın ilk kurumsal binası olması yanında ilk örgün eğitim kurumu niteliği de taşır.



12- Aşağıdakilerden hangisinde sahabenin hadisleri rivayet edişlerinde takındıkları tutum yanlış verilmiştir?
A) Hadisleri Hz. Peygamber’den işittikleri lafızlarla nakletmeye büyük özen göstermişlerdir.
B) Hadislerin mana ile rivayet edilmesini kesinlikle yasaklamışlardır.
C) Sahabiler, zaman zaman rivayet konusunda birbirlerini eleştirmişlerdir.
D) Hadislerin öğrenme ve öğretme şifahi usulle yapılmıştır.
E) Yazı geleneğinin bulunmamasından dolayı hadisler ezberlenmekte, ezberlenen hadisler müzâkere yoluyla korunup hafızada kalıcı hale getirilmiştir.
Doğru Cevap:B
Açıklama : Sahabiler hadisleri Hz. Peygamber’den işittikleri lafızlarla nakletmeye büyük özen göstermişlerdir. Ne var ki bu her zaman mümkün olmamıştır. Hz. Peygamber’in “Helali haram, haramı da helal kılmadığınız sürece mana ile rivayet etmenizde bir sakınca yoktur” sözüne dayanarak bazı sahabiler mana ile rivayete ruhsat vermişlerdir.


13- Belli usullere göre hadisi alıp, bu usullere uygun rivayet lafızları kullanarak başkalarına nakleden kimseye ne ad verilir?
A) Muhaddis
B) Mervi
C) Ravi
D) Müksirun
E) Mukıllun
Doğru Cevap:C
Açıklama : Hadis ilminde belli usullere göre hadisi alıp, bu usullere uygun rivayet lafızları kullanarak başkalarına nakleden kimseye ravi denir.



14- Hadiste, yaş ve öğrenim/isnad veya sadece öğrenim bakımından birbirine yakın raviler grubuna ne denir?
A) Çağdaşlar
B) Muhaddisler
C) Müksirun
D) Raviler
E) Tabaka
Doğru Cevap:E
Açıklama : Sözlükte, bir şeyi benzeriyle örtmek, kaplamak, konum, katman, aynı veya benzer özelliklere sahip insan grubu gibi anlamlara gelen tabaka, hadiste yaş ve öğrenim/isnad veya sadece öğrenim bakımından birbirine yakın raviler grubu demektir.


15- Aşağıdakilerden hangisi sahabi tanımını tam olarak karşılar?
A) Hz. Peygamber’le aynı dönemde yaşayan kimse
B) Hz. Peygamber’le karşılaşan kimse
C) Hz. Peygamber’i görüp onun sohbetinde bulunan kimse
D) Hz. Peygamber’le en az birkaç gün geçiren kimse
E) Hz. Peygamber’i, ona iman etmiş olarak gören veya onunla karşılaşan ve Müslüman olarak ölen kimse
Doğru Cevap:E
Açıklama : Hz. Peygamberi, ona iman etmiş olarak gören veya onunla karşılaşan ve Müslüman olarak ölen kimseye sahabi denir.



16- Aşağıdakilerden hangisinde en çok hadis rivayet eden (müksirun/1000’den fazla) sahabiler çoktan aza doğru, doğru olarak sıralanmıştır?
A) Ebu Hureyre-Enes b. Malik-Hz. Aişe-Abdullah b. Ömer
B) Ebu Hureyre-Abdullah b. Ömer- Enes b. Malik- Hz. Aişe
C) Ebu Hureyre-Enes b. Malik- Abdullah b. Ömer-Abdullah b. Abbas
D) Ebu Hureyre- Abdullah b. Ömer-Abdullah b. Abbas-Enes b. Malik
E) Ebu Hureyre- Abdullah b. Abbas-Enes b. Malik- Abdullah b. Ömer
Doğru Cevap:B
Açıklama : Ebu Hureyre 5374, Abdullah b. Ömer 2630, Enes b. Malik 2286, Hz. Aişe 2210, Abdullah b. Abbas 1660, Cabir b Abdullah 1540, Ebu Sa’îd el-Hudrî 1170.



17- Birinci asırda sahabe ve tabiiler arasında hadisleri yazanlar vardı. Bunların hadisleri yazmadaki en önemli amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A) İlmin korunmasını sağlamak
B) Hadis dersleri vermek
C) Unuttuklarında hatırlamak
D) Bir kitap oluşturmak
E) Hadisleri konularına göre ayırmak
Doğru Cevap:C
Açıklama : İlk dönemde hadislerin yazılması çok hoş görülen bir şey değildi. Hadisler genellikle ezberleme yoluyla muhafaza ediliyordu. Hadisleri yazanlar ise unutmamayı amaçlayarak bunu yapıyorlardı.



18- Tashîf ve tahrîf ne demektir?
A) Nokta ve harf hataları
B) Kur’an’ın harekelenmesi
C) Kur’an’ın noktalama işleminin yapılması
D) Hadislerin yazılması
E) Senedlerin taspiti
Doğru Cevap:A
Açıklama : Tashîf ve tahrîf, nokta ve harf hataları anlamında kullanılır.



19- Aşağıdakilerden hangisi hadis öğrenim ve öğretim yöntemlerinden birisi değildir?
A) Semâ
B) Kıraat
C) İcazet
D) Münavele
E) Müşahede
Doğru Cevap:E
Açıklama : Hadis öğrenim ve öğretim yöntemleri arasında müşahede yoktur. Bu yöntemleri şöyle sıralayabiliriz:
-Semâ ve kıraat
-İcazet, münavele, mükatebe
-İ’lam, vasıyyet, vicade



20- Senedin başından sonuna kadar sika (adalet ve zabt sahibi) ravinin sika raviden rivayet ettiği, şâzz ve muallel olmayan hadis türü hangisidir?
A) Merfu
B) Mütevatir
C) Makbûl
D) Sahih
E) Mürsel
Doğru Cevap:D
Açıklama : Sahih hadis, en meşhur tarifine göre, senedin başından sonuna kadar sika (adalet ve zabt sahibi) ravinin sika raviden rivayet ettiği, şâzz ve muallel olmayan hadistir.



21- Aşağıdakilerden hangisinde sahih hadiste bulunması gereken özellik yanlış verilmiştir?
A) Ravilerinin sika olması
B) Mütevatir olarak rivayet edilmesi
C) Ravileri arasında kopukluk olmaması (senedin muttasıl olması)
D) Şazz yani diğer sika ravilerin rivayetlerine aykırı olmaması
E) Muallel yani sahihliğine zarar verecek gizli bir kusurun olmaması
Doğru Cevap:B
Açıklama : Sahih hadiste bulunması gereken özellikler şunlardır:
-Ravilerinin sika olması
-Ravileri arasında kopukluk olmaması (senedin muttasıl olması)
-Şazz yani diğer sika ravilerin rivayetlerine aykırı olmaması
-Muallel yani sahihliğine zarar verecek gizli bir kusurun olmaması



22- Buhari ve Müslim’in Câmiu’s-Sahih isimli kitaplarının ikisine birlikte ne ad verilir?
A) Sahîhayn
B) İki sahih
C) Câmiayn
D) Muttefekun aleyh
E) Mütevatir
Doğru Cevap:A
Açıklama : Buhari ve Müslim’in Câmiu’s-Sahih isimli kitaplarının ikisine birlikte sahihayn denir.



23- Buhari ve Müslim’in ortak naklettikleri hadise ne denir?
A) Sahîhayn
B) Sıhah
C) Hasen
D) Muttefekun aleyh
E) Mütevatir
Doğru Cevap:D
Açıklama : Sadece sahih hadisleri bir araya getirmek maksadıyla birçok kitap yazılmıştır. Bunların en meşhurları Buhârî ve Müslim’in el-Câmi’s-Sahîh isimli kitaplarıdır. İkisine birlikte sahîhayn denilen bu iki kitap bütün Müslümanların kabulüne mazhar olmuştur. Bunun için bu iki kitapta bulunan bir hadise müttufekun aleyh: üzerinde ittifak edilmiş hadis denir.



24- Mütevatir hadisin kalabalık bir topluluk tarafından rivayet edilmesi gerekir. Bu kalabalıkla alakalı değişik görüşler vardır.
Aşağıdakilerden hangisi bunlardan birisi değildir?
A) 2
B) 4
C) 5
D) 10
E) 12
Doğru Cevap:A
Açıklama : Mütevatir hadis için ilgili ilgisiz farklı dini delil ve tarihi olayları esas alarak; dört, beş, on, on iki, yirmi, kırk, yetmiş, yüz gibi farklı sayıları zikretmişlerdir.



25- Bütün rivayetlerinde lafızları aynı olan yani, Hz. Peygamber’in ağzından çıktığı şekilde bize ulaşan hadislere ne ad verilir?
A) Sahih hadis
B) Hasen hadis
C) Âhâd hadis
D) Lafzî mütevâtir
E) Ma’nevi mütevâtir
Doğru Cevap:D
Açıklama : Bütün rivayetlerinde lafızları aynı olan yani, Hz. Peygamber’in ağzından çıktığı şekilde bize ulaşan hadislere lafzî mütevâtir denir.



26- Mütevatir hadisler konusunda ilk eser yazan isim aşağıdakilerden hangisidir?
A) Zehebi
B) Buhari
C) Suyuti
D) İbn Hace
E) İbn Salah
Doğru Cevap:C
Açıklama : Mütevatir hadisler konusunda ilk eser yazan isim Suyuti’dir.


alıntıdır

egem yayınları
fatmabalci19 ve saliih beğendiler.
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi EyMeN&TaLhA 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... Erzurum Atatürk İlitam EyMeN&TaLhA 0 6300 14 Temmuz 2015 13:14
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... Erzurum Atatürk İlitam EyMeN&TaLhA 0 4195 14 Temmuz 2015 13:06
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİN... Erzurum Atatürk İlitam EyMeN&TaLhA 0 5069 14 Temmuz 2015 13:00
Ramazan-oruç ve çocuğa kazandırdıkları Çocuk ve Aile Sağlığı Mihrinaz 2 2822 14 Temmuz 2015 12:23
çocuk eğitiminde ceza hiç mi olmamalı? Çocuk ve Aile Sağlığı EyMeN&TaLhA 0 2503 14 Temmuz 2015 12:03

Alt 27 Mart 2019, 09:55   Mesaj No:2
Medineweb Üyesi
fatmabalci19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:fatmabalci19 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 57235
Üyelik T.: 10 Mart 2017
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 72
Konular: 1
Beğenildi:47
Beğendi:421
Takdirleri:91
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
EyMeN&TaLhA Üyemizden Alıntı Mesajı göster
HADİS DENEME TESTİ-1-





1-Kur�an-ı Kerim�de Hz. Peygamberin görevi olarak bildirilen ve Allah�tan almış oldukları vahyi eksiksiz olarak insanlara bildirmek anlamına gelen vazife hangisidir?

A)Beyân

B)Tezkiye

C)Tebliğ

D)Tebyîn

E)Takyid

Doğru Cevap:C

Açıklama : Allah�tan almış oldukları vahyi eksiksiz olarak insanlara bildirmek anlamına gelen vazife �tebliğ�dir.







2-Tesbit dönemi ne zamana kadar devam etmiştir?

A)Hz. Ömer�in hilafetinin sonlarına kadar

B)Hz. Osman�ın hilafetine kadar

C)Hz. Ali�nin hilafetine kadar

D)Tabiûn neslinin büyüklerinin yaşadığı döneme kadar

E)Emeviler�in son dönemine kadar

Doğru Cevap:D

Açıklama : Tesbit dönemi, tabiûn neslinin büyüklerinin yaşadığı döneme kadar devam etmiştir.







3-Aşağıdakilerden hangisi hadislerin koruma ve kayıt altına alınma sebeplerinden birisideğildir?

A)İslam coğrafyasının fetihler sonucu genişlemesi ve sahabilerin bu geniş coğrafyaya dağılmaları

B)Yazının her zaman için daha güvenilir olduğu düşüncesi

C)Sahabilerin vefatları sonucu sayılarının gittikçe azalması

D)Yabancı kültürlerin İslam geleneğinin saflığını bozma riski

E)Müslümanlar arasında meydana gelen gruplaşmalar sonucu ortaya çıkan mezhep mücadelelerinde, tarafların görüşlerine uygun hadis uydurmaya başlaması

Doğru Cevap:B

Açıklama : İlk dönemlerde, özellikle Arapçanın (noktalama başta olmak üzere) eksikliklerinden dolayı yazının güvenilir olduğunu söylemek çok da mümkün görünmemektedir.







4-Aşağıda tasnif ile ilgili verilen bilgilerden hangisi doğru değildir?

A)Tasnif döneminde ağırlıklı olarak hadislerin isnad zincirleri kaldırılıp sadece metinleri verilmekle yetinilmiştir.

B)Tasnif hicri ikinci asrın ilk yarısında başlamıştır.

C)Tasnif işlemleri üçüncü asrın ortalarında olgunluk dönemine ulaşmıştır.

D)Dördüncü asırda az da olsa orijinal tasnif eserleri yazılmaya devam etmiştir.

E)İkinci yüzyılın ilk yarısından üçüncü yüzyılın sonlarına kadarki bir buçuk asırdan biraz fazla bir sürede klasik hadis kitaplarının büyük çoğunluğu yazılmıştır.

Doğru Cevap:A

Açıklama : Bu dönemde yazılan kitapların en önemli özelliği hadislerin ravilerinin sened zincirleriyle birlikte kaydedilmiş olmasıdır.







5-Sadece sahih hadisleri bir eserde toplama faaliyeti ilk defa üçüncü asırda kimler tarafından başlatılmıştır?

A)Buhari-Tirmizi

B)İmam Malik-İbn Hanbel

C)İmam Malik-Buhari

D)Buhari-Müslim

E)İmam Malik-Müslim

Doğru Cevap:D

Açıklama : Sadece sahih hadisleri bir eserde toplama faaliyeti ilk defa üçüncü asırda Buhari ve Müslim tarafından başlatılmıştır.







6-Buhari ve Müslim�in el-Camiu�Sahih�leri hangi isimle anılmaktadır?

A)Sahihler

B)Müstahrec

C)Kütüb-i Erbaa

D)Müstedrek

E)Sahihayn

Doğru Cevap:E

Açıklama : Buhari ve Müslim�in el-Camiu�Sahihleri �sahihayn� ismiyle anılmaktadır.





7-Osmanlı medreselerinde en çok okunan hadis kitaplarından olan Sâgâni�nin Meşâriku�l-envâr�ı üzerine Mebâriku�l-ezhâr isimli şerhi yazan müellif kimdir?

A)Molla Gürânî

B)İbn Melek

C)Molla Lütfi

D)Rudâni

E)Zehebî

Doğru Cevap:B

Açıklama : Osmanlı medreselerinde en çok okunan hadis kitaplarından olan Sâgâni�nin Meşâriku�l-envâr�ı üzerine Mebâriku�l-ezhâr isimli şerhi yazan İbn Melek diye tanınan İzzeddin Abdüllatif







8-Çandarlı Hayrettin Paşa tarafından İznik�te yaptırılan ilk Osmanlı dârulhadisi hangi padişah zamanında yapılmıştır?

A)Fatih Sultan Mehmet

B)Yıldırım Beyazıt

C)I. Murat

D)I. Mehmet

E)II. Murat

Doğru Cevap:C

Açıklama : İlk Osmanlı dârulhadisinin I. Murat devrinde İznik�te Çandarlı Hayrettin Paşa tarafından yaptırıldığı kabul edilir.







9-Hadis sahasında önemli bir derleme olan Cem�u�l-fevâid adlı eser kime aittir?

A)Rudâni

B)İbn Melek

C)İbn Hacer

D)İbn Kemal

E)Zebîdî

Doğru Cevap:A

Açıklama : Hadis sahasında önemli bir derleme olan Cem�u�l-fevâid adlı eserin sahibi Rudânî�dir. (ö. 1682)







10-Aşağıdakilerden hangisi sahabenin hadis öğrenme metodlarından birisi değildir?

A)Sorarak öğrenme

B)Öğrenimde nöbetleşme

C)Hadis müzakeresi

D)Öğrenim için yapılan seyehatler

E)Yazdıkları hadisleri çoğaltma

Doğru Cevap:E

Açıklama : Hz. Peygamber birkaç sahabi dışında hadis yazılmasına müsaade etmemiştir. Hadisleri yazanlar da bunları başkalarına aktarmak için değil de, unutmamak için yazmışlardır. Dolayısıyla yazdıkları hadisleri çoğaltma sahabinin hadis öğrenme metodlarından biri değildir.







11-Aşağıdakilerden hangisi Hz. Peygamber dönemindeki ilk örgün eğitim öğretim kurumu sayılır?

A)Kâbe

B)Mescid-i Nebevî

C)Dârul Erkâm

D)Mescid-i Haram

E)Kuba Mescidi

Doğru Cevap:B

Açıklama : Mescid-i Nebevî İslam�ın ilk kurumsal binası olması yanında ilk örgün eğitim kurumu niteliği de taşır.







12-Aşağıdakilerden hangisinde sahabenin hadisleri rivayet edişlerinde takındıkları tutum yanlış verilmiştir?

A)Hadisleri Hz. Peygamber�den işittikleri lafızlarla nakletmeye büyük özen göstermişlerdir.

B)Hadislerin mana ile rivayet edilmesini kesinlikle yasaklamışlardır.

C)Sahabiler, zaman zaman rivayet konusunda birbirlerini eleştirmişlerdir.

D)Hadislerin öğrenme ve öğretme şifahi usulle yapılmıştır.

E)Yazı geleneğinin bulunmamasından dolayı hadisler ezberlenmekte, ezberlenen hadisler müzâkere yoluyla korunup hafızada kalıcı hale getirilmiştir.

Doğru Cevap:B

Açıklama : Sahabiler hadisleri Hz. Peygamber�den işittikleri lafızlarla nakletmeye büyük özen göstermişlerdir. Ne var ki bu her zaman mümkün olmamıştır. Hz. Peygamber�in �Helali haram, haramı da helal kılmadığınız sürece mana ile rivayet etmenizde bir sakınca yoktur� sözüne dayanarak bazı sahabiler mana ile rivayete ruhsat vermişlerdir.





13-Belli usullere göre hadisi alıp, bu usullere uygun rivayet lafızları kullanarak başkalarına nakleden kimseye ne ad verilir?

A)Muhaddis

B)Mervi

C)Ravi

D)Müksirun

E)Mukıllun

Doğru Cevap:C

Açıklama : Hadis ilminde belli usullere göre hadisi alıp, bu usullere uygun rivayet lafızları kullanarak başkalarına nakleden kimseye ravi denir.







14-Hadiste, yaş ve öğrenim/isnad veya sadece öğrenim bakımından birbirine yakın raviler grubuna ne denir?

A)Çağdaşlar

B)Muhaddisler

C)Müksirun

D)Raviler

E)Tabaka

Doğru Cevap:E

Açıklama : Sözlükte, bir şeyi benzeriyle örtmek, kaplamak, konum, katman, aynı veya benzer özelliklere sahip insan grubu gibi anlamlara gelen tabaka, hadiste yaş ve öğrenim/isnad veya sadece öğrenim bakımından birbirine yakın raviler grubu demektir.





15-Aşağıdakilerden hangisi sahabi tanımını tam olarak karşılar?

A)Hz. Peygamber�le aynı dönemde yaşayan kimse

B)Hz. Peygamber�le karşılaşan kimse

C)Hz. Peygamber�i görüp onun sohbetinde bulunan kimse

D)Hz. Peygamber�le en az birkaç gün geçiren kimse

E)Hz. Peygamber�i, ona iman etmiş olarak gören veya onunla karşılaşan ve Müslüman olarak ölen kimse

Doğru Cevap:E

Açıklama : Hz. Peygamberi, ona iman etmiş olarak gören veya onunla karşılaşan ve Müslüman olarak ölen kimseye sahabi denir.







16-Aşağıdakilerden hangisinde en çok hadis rivayet eden (müksirun/1000�den fazla) sahabiler çoktan aza doğru, doğru olarak sıralanmıştır?

A)Ebu Hureyre-Enes b. Malik-Hz. Aişe-Abdullah b. Ömer

B)Ebu Hureyre-Abdullah b. Ömer- Enes b. Malik- Hz. Aişe

C)Ebu Hureyre-Enes b. Malik- Abdullah b. Ömer-Abdullah b. Abbas

D)Ebu Hureyre- Abdullah b. Ömer-Abdullah b. Abbas-Enes b. Malik

E)Ebu Hureyre- Abdullah b. Abbas-Enes b. Malik- Abdullah b. Ömer

Doğru Cevap:B

Açıklama : Ebu Hureyre 5374, Abdullah b. Ömer 2630, Enes b. Malik 2286, Hz. Aişe 2210, Abdullah b. Abbas 1660, Cabir b Abdullah 1540, Ebu Sa�îd el-Hudrî 1170.







17-Birinci asırda sahabe ve tabiiler arasında hadisleri yazanlar vardı. Bunların hadisleri yazmadaki en önemli amacı aşağıdakilerden hangisidir?

A)İlmin korunmasını sağlamak

B)Hadis dersleri vermek

C)Unuttuklarında hatırlamak

D)Bir kitap oluşturmak

E)Hadisleri konularına göre ayırmak

Doğru Cevap:C

Açıklama : İlk dönemde hadislerin yazılması çok hoş görülen bir şey değildi. Hadisler genellikle ezberleme yoluyla muhafaza ediliyordu. Hadisleri yazanlar ise unutmamayı amaçlayarak bunu yapıyorlardı.







18-Tashîf ve tahrîf ne demektir?

A)Nokta ve harf hataları

B)Kur�an�ın harekelenmesi

C)Kur�an�ın noktalama işleminin yapılması

D)Hadislerin yazılması

E)Senedlerin taspiti

Doğru Cevap:A

Açıklama : Tashîf ve tahrîf, nokta ve harf hataları anlamında kullanılır.







19-Aşağıdakilerden hangisi hadis öğrenim ve öğretim yöntemlerinden birisi değildir?

A)Semâ

B)Kıraat

C)İcazet

D)Münavele

E)Müşahede

Doğru Cevap:E

Açıklama : Hadis öğrenim ve öğretim yöntemleri arasında müşahede yoktur. Bu yöntemleri şöyle sıralayabiliriz:

-Semâ ve kıraat

-İcazet, münavele, mükatebe

-İ�lam, vasıyyet, vicade







20-Senedin başından sonuna kadar sika (adalet ve zabt sahibi) ravinin sika raviden rivayet ettiği, şâzz ve muallel olmayan hadis türü hangisidir?

A)Merfu

B)Mütevatir

C)Makbûl

D)Sahih

E)Mürsel

Doğru Cevap:D

Açıklama : Sahih hadis, en meşhur tarifine göre, senedin başından sonuna kadar sika (adalet ve zabt sahibi) ravinin sika raviden rivayet ettiği, şâzz ve muallel olmayan hadistir.







21-Aşağıdakilerden hangisinde sahih hadiste bulunması gereken özellik yanlış verilmiştir?

A)Ravilerinin sika olması

B)Mütevatir olarak rivayet edilmesi

C)Ravileri arasında kopukluk olmaması (senedin muttasıl olması)

D)Şazz yani diğer sika ravilerin rivayetlerine aykırı olmaması

E)Muallel yani sahihliğine zarar verecek gizli bir kusurun olmaması

Doğru Cevap:B

Açıklama : Sahih hadiste bulunması gereken özellikler şunlardır:

-Ravilerinin sika olması

-Ravileri arasında kopukluk olmaması (senedin muttasıl olması)

-Şazz yani diğer sika ravilerin rivayetlerine aykırı olmaması

-Muallel yani sahihliğine zarar verecek gizli bir kusurun olmaması







22-Buhari ve Müslim�in Câmiu�s-Sahih isimli kitaplarının ikisine birlikte ne ad verilir?

A)Sahîhayn

B)İki sahih

C)Câmiayn

D)Muttefekun aleyh

E)Mütevatir

Doğru Cevap:A

Açıklama : Buhari ve Müslim�in Câmiu�s-Sahih isimli kitaplarının ikisine birlikte sahihayn denir.







23-Buhari ve Müslim�in ortak naklettikleri hadise ne denir?

A)Sahîhayn

B)Sıhah

C)Hasen

D)Muttefekun aleyh

E)Mütevatir

Doğru Cevap:D

Açıklama : Sadece sahih hadisleri bir araya getirmek maksadıyla birçok kitap yazılmıştır. Bunların en meşhurları Buhârî ve Müslim�in el-Câmi�s-Sahîh isimli kitaplarıdır. İkisine birlikte sahîhayn denilen bu iki kitap bütün Müslümanların kabulüne mazhar olmuştur. Bunun için bu iki kitapta bulunan bir hadise müttufekun aleyh: üzerinde ittifak edilmiş hadis denir.







24-Mütevatir hadisin kalabalık bir topluluk tarafından rivayet edilmesi gerekir. Bu kalabalıkla alakalı değişik görüşler vardır.

Aşağıdakilerden hangisi bunlardan birisi değildir?

A)2

B)4

C)5

D)10

E)12

Doğru Cevap:A

Açıklama : Mütevatir hadis için ilgili ilgisiz farklı dini delil ve tarihi olayları esas alarak; dört, beş, on, on iki, yirmi, kırk, yetmiş, yüz gibi farklı sayıları zikretmişlerdir.







25-Bütün rivayetlerinde lafızları aynı olan yani, Hz. Peygamber�in ağzından çıktığı şekilde bize ulaşan hadislere ne ad verilir?

A)Sahih hadis

B)Hasen hadis

C)Âhâd hadis

D)Lafzî mütevâtir

E)Ma�nevi mütevâtir

Doğru Cevap:D

Açıklama : Bütün rivayetlerinde lafızları aynı olan yani, Hz. Peygamber�in ağzından çıktığı şekilde bize ulaşan hadislere lafzî mütevâtir denir.







26-Mütevatir hadisler konusunda ilk eser yazan isim aşağıdakilerden hangisidir?

A)Zehebi

B)Buhari

C)Suyuti

D)İbn Hace

E)İbn Salah

Doğru Cevap:C

Açıklama : Mütevatir hadisler konusunda ilk eser yazan isim Suyuti�dir.





alıntıdır



egem yayınları
Allah razı olsun hocam sorular için

GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Deneme Testi ( Ahlak ) Ravza'm çıkmış sınavlar/denemeler 5 08 Kasım 2021 09:23
Din sosyolojisi arasınav deneme testi EyMeN&TaLhA Din Sosyolojisi 1 25 Şubat 2019 20:56
hadis arasınav deneme testi EyMeN&TaLhA Hadis 3 25 Şubat 2019 20:55
hacc deneme testi 1 AlimOğlu Diyanet Hacc Görevlileri Sınavı 0 14 Temmuz 2016 22:09
Hadis deneme testi-2- EyMeN&TaLhA Hadis Tarihi Ve Usulü 2 31 Mayıs 2013 10:02

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.