Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.KUR'ÂN-I KERİM.::. > Kurân-ı Kerîm > Kur'ân-ı Kerim Genel

Konu Kimliği: Konu Sahibi Abdulhamit 1,Açılış Tarihi:  29 Nisan 2010 (20:33), Konuya Son Cevap : 22Haziran 2010 (16:59). Konuya 82 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 02 Mayıs 2010, 22:16   Mesaj No:21
Medineweb Sadık Üyesi
kurtmehmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kurtmehmet isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 5446
Üyelik T.: 30 Kasım 2008
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Yaş:64
Mesaj: 682
Konular: 73
Beğenildi:19
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart RE: GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA

Tesettür Moda Fuarı'nın 2.si 08-11 Nisan 2010 tarihinde İstanbul Fuar Merkezi'nde gerçekleştiriliyor. Madem bizim adımıza birileri fuar düzenliyor o halde bizlere de cevap hakkı doğuyor:

Tüketimi kamçılayan, zenginliği, şatafatı idealize eden bir anlayış elbette ki Kur'an ve Sahih Sünnet'in vaaz ettiği bir anlayış değildir.

"Gösterişçi Dindarlık" olarak da tanımlanan bu durum, kendini tükettiği kadar istismar ettiği değerlerin de karalanmasına yol açmaktadır.

Bunun içindir ki, ziyafet sofralarında iftar açanların, "zekatımı da veririm keyfimi de sürerim!" diyenlerin 'huzur İslamda' söylemleri laftan ibarettir.

Tesettür ile ilgili inzâl olan Nur suresi 31.ayet-i kerimede "Gizledikleri süslerin bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar" ibaresiyle, örtünmenin içeriğinin boşaltılmasının önüne geçilmiştir. (Diğerleri Nur 24:60; Ahzab 33:59) Kadının cazibesini, örtülü olsa da, başka yollarla belli etmesini haram kılmıştır. Hele cazibeyi ve cinsel kimliğin toplumsallaşmasını önlemek için kullanılan örtünün kendisi süslerin belli olması için cazibe aracına dönüştürüldüğünde bu daha da çelişik ve gayri-islâmi bir durum ortaya çıkartmaktadır. "Adem oğulları, size, bedenimizi örtecek ve süsleyecek elbiseler hazırladık. Takva elbisesi ise daha hayırlıdır. Bunlar, ALLAH'ın işaretleridir, olur ki öğüt alırsınız." 7/Ar'af 26 ayet-i kerimesi de şeklen icrâ edilen örtünmenin ancak içeriği korunduğunda bir anlamı olacağına vurgu yapmaktadır.

Tesettür olarak tanımlanan İslami örtünme, Kadın'ın toplumdaki özgürlüğünü ve kişiliğinin var olduğunu simgeleyen bir semboldür. Tesettür, gösterişten uzak, dikkati şekille, renkle giyim, takı ya da cinsellikle değil düşünce ve emeğiyle var olmak demektir. Müslüman kadın bunu "Tesettür" ile sağlamaktadır. Kur'an'da "Takva Örtüsü" olarak betimlenen bu kimlik Şekil-Öz dengesini kuran bir hayat tarzının ilanıdır.

Dejenerasyon, öncelikle bütün bedeni kapsayan "Tesettür"'ün sadace "başörtüsüne" indirgenmesiyle başlamıştır. Başörtüsüne indirgenen örtünme daha sonra "Türban" adını alarak kullanılan bir aksesuar'a dönüştürülmüştür.

Türban modası, Müslüman kadının kimliğini kâr'a dönüştürme çabasındadır. Artık örtünmenin amacı "nasıl daha iyi Müslüman bir şahsiyet olurum?" sorusuna cevap aramaktan "nasıl daha güzel ve kadınsı görünürüm?" sorusuna dönüştürmektedir.

Kâr için kurgulanan reklam nesneleri ideal bir yaşam tarzını değil sadece daha çok para kazanmayı amaç edinirler.

Son yıllarda Türkiye'de gittikçe reklam edilen "Türban Modası"nı Küresel Kapitalizmin inanç istismarı olarak görüyoruz. Kapitalizm'in tek amacının daha fazla para kazanmak olduğu göz önüne alınırsa inançları sömürmesi daha net anlaşılabilir.

Kapitalizmin para ve tüketim için değersizleştirdiği, bir mal'a indirgediği tesettür, Türban modasının aksine az tüketime, sade yaşama ve insanlar arasında âdil paylaşıma/infâk'a çağıran giyim tarzıdır.

Türban Modasının ayartmasına kapılan dindarlara soruyoruz: Hz. Hatice, Hz. Fatımâ, Hz. Aişe, Hz. Sümeyye gibi Sahabi hanımlar, nasıl giyiniyordu? Onların hayat tazlarında lüksün, şatafatın, dünya malı biriktirmenin yeri neydi?

Filistin'de, Çeçenya'da, Afganistan'daki Müslüman hanımlar binbir türlü sıkıntı çekerken, Türkiye'de yüzbinlerce insan açlık sınırının altında yaşarken, bir çok işçinin asgari ücretinden bile fazla ücrete satılan pardesüler ve başörtüler takmak hangi vicdana hangi inanca uygundur?

Küresel Kapitalizm, Müslümanları "tüketici" bir av olarak görmeye devam edebilir. Ancak bizler tüm benliğimizle diyoruz ki Kapitalizmin nesneleştirerek sömürdüğü bir meta ol-ma-ya-ca-ğız!

Rüyalarımızı lüks ve şatafat, daha fazla dünya malı süslemeyecek. Hedeflerimizi kariyer budalalığı ve tüketim çılgınlığı değil, yaşanılabilir âdil bir dünyanın inşâsı belirleyecek. Bu sebeple "Tesettür Moda Fuarı" bizleri milyarlarca liralık harcamalarla içine çekmeye çalışsa da biz "alın modanızı başınıza çalın" diyor ve bu kapıdan içeri asla girmeyeceğimizi beyan ediyoruz!

Yoksulların gözlerindeki umut ışığı daha sâde yaşamayı ve paylaşmayı öğretiyor. Hayat Rehberimiz Kur'an'ın gösterdiği gibi: çünkü Âhiret var!

Özgür Açılım Platformu



Haber: Kevser Çakır

Foto: Tuba Metin - Cihat Caner
haksözhaber
http://haksozhaber.net/news_detail.php?id=13968
Alıntı ile Cevapla
Alt 03 Mayıs 2010, 11:57   Mesaj No:22
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Re: Görünen yerler müstesna

Kurtmehmet arkadaşımızın eklediği yazıdaki birçok tespite yürekten katıldığımı söylemek isterim. Abdulhamit kardeşimin verdiği cevaba gelince. Özel bir giyim tarzını tarif etmediğini söyledikten sonra fakat genel bir giyim tarzını tarif ettiğini söyleyip, bunu da Nur suresi 31. ayete atıfta bulunmuşsunuz. Hatırlarsanız bu ayette Rabbim, kadınların en çok dikkat çeken göğüs kısmı açıkta bırakmamaları için uyarıyordu. Bunu söyledikten sonrada söz ettiği cümle olan ( kendiliğinden görünenler hariç) sözü üzerine siz ne demiştiniz önce onu hatırlayalım. ( Eğer peygamberimizin hadisleri olmasa burada geçen kendiliğinden görünen sözünden ne anlatıldığını anlamazdık) Ben bu sözü kur’an bütünlüğünde asla kabul edemem bunu söylemek zorundayım. Çünkü Rabbim apaçık birçok ayetinde anlaşılması için açık ve detaylı gönderdim diyordu ayetlerini. Ben bu sözden ne anladığımı daha önce yazmıştım, tekrar hatırlatmak isterim izninizle.

Acaba benim anladığım cümlenin ve ayetin içeriği bakımından konudan uzak bir anlam mı, onun yorumunu yazımı okuyan kardeşlerime bırakıyorum. Önce ayetten bir alıntı yapalım. (Görünen kısımları müstesna olmak üzere, ziynetlerini teşhir etmesinler. Başörtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler.) İşte ayette geçen kendiliğinden görünenler sözünün anlamını bu sözlerden eğer anlamaya çalışmazsak, asla doğru bir sonuca varamayız. Yukarıda ki sözlere dikkat edin, görünen kısımlar müstesna sözlerinden sonra ne diyor Rabbim? Ziynetlerini teşhir etmesinler. İşte burada bahsettiği ziynetin teşhir edilmesi neresi, eğer bunu anlarsak sorun kendiliğinden çözülecektir. Ayetin devamı burasının neresi olduğunu zaten açıklıyor, bizlerin telaş etmesine gerek kalmadan diyor ki Rabbim, Başörtülerini yakalarının üzerine örtsünler. Yakalarının üzerinde ne var? Elbette göğüsleri var. Demek ki kadının ziyneti göğüsleriymiş çok net anlaşılıyor. Peki, görünen kısımlar müstesna sözü ile göğsün örtülmesi arasındaki bağ nedir dersek, oda kendiliğinden anlaşılıyor. Örttüğümüz göğsün iriliği ne yaparsak yapalım görülecektir. Rabbim burada bir açıklama yaparak bizleri rahatlatıyor ve (Görünen kısımları müstesna olmak üzere) diyor. Bu söylediklerimi ayette geçen sözlerle birlikte düşündüğünüzde birliktelik sağlıyor. Şimdide Görünen kısımlar müstesna sözünden bizlere öğretileni düşünelim isterseniz. Bize neler söyleniyor? Eller, yüzler, ayaklar müstesna demek istiyor deniyor. Peki, Rabbim bizlere böyle söyleyemez miydi? Bizim zorda kalmamızı yanlış yapmamızı neden istesin de bu kadar gizli bir anlam versin Rabbim ayete, bunu da çok iyi düşünmeliyiz diye düşünüyorum. Nereden anlamışlar eller, yüzler, ayaklar hariç olduğunu? Daha 25 sene önce ben çok iyi hatırlıyorum kadınlarımızın bir kısmına ellerinizi de göstermeyeceksiniz günahtır diyerek, yazın sıcağında eldiven giydirdiklerini biliyorum. Ama daha sonra pardon yanlış alarm misali, orası serbestmiş dediler. İşte kendimizce koyduğumuz kurallar bir gün değişmeye kesinlikle mahkûmdur.

Kurtmehmet arkadaşımızın yazısında söylediği bir konu benim için çok önemli, bakın ne yazmış? ("Gizledikleri süslerin bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar" ibaresiyle, örtünmenin içeriğinin boşaltılmasının önüne geçilmiştir.) Aslında bu sözleri doğru anladığımızda güzel bir örnek teşkil ediyor bizler için. İstediğin kadar örtün ya da gizlenmesi gerekenleri gizle. Eğer içinde kötülük varsa gizlediklerini fark ettirmek yine insanın kendi elindedir. Ayette geçen bu sözleri benim açıklamalarımla karşılaştıralım şimdide. Gizlenilen süsün ben kadının göğsü olduğunu söylemiştim. Eğer takılan takılar olduğunu söylersek kur’an ile ters düşer. Çünkü sizlere takınmanız için süs eşyası indirdim diyen rabbim. Demek ki buradaki kadının süsü göğüsleri olduğu daha çok anlaşılıyor. Gizlenen süs nedir ki ayaklar yere vurulunca ya da hızlı ve dikkatsiz yürüdüğünde belli olsun? Burada düşünün lütfen 1400 yıl öncesini. Kadınlarda ne sutyen var nede günümüz çağının kadınının kullandığı iç giysiler var. Göğüsler iri ve kontrol altında değil. İşte hızlı harekette dikkat çeken ancak kadının göğsü olabilir. Dikkat ederseniz ben ayette geçen sözlere bağlı kalarak ayetin ne anlattığını anlamaya çalışıyorum. Kimsenin bana öğrettiğini doğrulamak gibi bir uğraşım yok. Bunlarda benim ayetten anladıklarımdır. Elbette yanılabilirim çünkü ben bir beşerim. Fakat benim yaptığım Rabbin yöntemini kullanmaktır kur’anı oku ve düşün. Elbette sizin anladıklarınıza da saygı duyuyorum. Çünkü herkes kendisinden sorumludur. Şunu çok iyi biliyorum ki ben söylediklerimden sorumluyum. Bundan yola çıkarak hepimiz söylediklerimizden sorumlu olacağız. Bizlere düşen kendi öz irademizle düşünmek ve Rabbin kelamını en az hatayla anlamaya çalışmak olmalıdır amacımız. Sağlık ve esenlik dolu günler dileklerimle. Haluk GÜMÜŞTABAK
Alıntı ile Cevapla
Alt 04 Mayıs 2010, 17:11   Mesaj No:23
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart RE: GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA

Alıntı:
HALUK GÜMÜŞTABAK Üyemizden Alıntı
Abdulhamit kardeşimin verdiği cevaba gelince. Özel bir giyim tarzını tarif etmediğini söyledikten sonra fakat genel bir giyim tarzını tarif ettiğini söyleyip, bunu da Nur suresi 31. ayete atıfta bulunmuşsunuz. Hatırlarsanız bu ayette Rabbim, kadınların en çok dikkat çeken göğüs kısmı açıkta bırakmamaları için uyarıyordu. Bunu söyledikten sonrada söz ettiği cümle olan ( kendiliğinden görünenler hariç) sözü üzerine siz ne demiştiniz önce onu hatırlayalım. ( Eğer peygamberimizin hadisleri olmasa burada geçen kendiliğinden görünen sözünden ne anlatıldığını anlamazdık) Ben bu sözü kur’an bütünlüğünde asla kabul edemem bunu söylemek zorundayım. Çünkü Rabbim apaçık birçok ayetinde anlaşılması için açık ve detaylı gönderdim diyordu ayetlerini. Ben bu sözden ne anladığımı daha önce yazmıştım, tekrar hatırlatmak isterim izninizle.
SANIRIM EKSİK HATIRLAMIŞSINIZ

NE ANLATILDIĞINI ANLAYAMAZDIK DEMEDİM VEYASI DA VAR. YANİ AYET KOLAY ANLAŞILABİLECEK BİR AYET DEĞİL. ANLAŞILMASI O KADAR KOLAY AYET DEĞİL DEMEK İSTEMİŞTİM.

SÖYLEDİKLERİMİ TEKRAR HATIRLAYIN LÜTFEN


Alıntı:
Şu tartışılan başörtüsü ayeti yok mu ? Şayet peygamber efendimizin uygulaması olmasaydı Bu ayet gerçekten anlaşılamayacaktı. Veya çok zor anlaşılacak ayet.

Çünkü Nur 31 de geçen ayette Kadının GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA SÖZCÜĞÜNDEN ANLATILMAK İSTENEN AÇIK DEĞİLDİR. AYETİ HER OKUYAN KENDİNE GÖRE FARKLI YORUM YAPABİLİR ve

Yorumlar birbirinden farklı olunca da bu ayet anlaşılmaz ve uygulanamaz da.

Demek istediğim o ki, Peygamberimizin hadis ve sünnetleri olmasaydı. Ayetin uygulanması pek o kadar kolay olmayacaktı.

Şimdi şöyle bir örnek vermek istiyorum. Müslümanlığı yeni kabul etmiş bir bayana hiçbir hadis ve sünnet bilgisi vermeyelim. NUR 31 ayetini okutalım ve daha sonra da ne anladın diyelim. Bu ayeti okudun o halde gereğini yap diyelim.

VE KENDİMİZİ DE BU BAYANIN YERİNE KOYDUK.

Tüm hadis ve sünnetleri de görmezden geliyoruz.

İsterseniz gelin ayete bir kez daha bakalım

.
DEVAMI VAR
__________________
Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok.
Alıntı ile Cevapla
Alt 04 Mayıs 2010, 17:52   Mesaj No:24
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Görünen yerler müstesna

HALUK GÜMÜŞTABAK:
Çünkü Rabbim apaçık birçok ayetinde anlaşılması için açık ve detaylı gönderdim diyordu ayetlerini


EVET AÇIK VE AYRINTISI DA İÇİNDE.

Şimdi söylemek istedeğim örnekle şu ki, Müslümanlığı yeni kabul etmiş bir bayana hiçbir hadis ve sünnet bilgisi vermeyelim. NUR 31 ayetini okutalım ve daha sonra da ne anladın diyelim. Bu ayeti okudun o halde gereğini yap diyelim.

GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA SÖZCÜĞÜNE TAKILIR DA KALIR.

NEDEN TAKILIR DA KALIR ? EĞER AYETLER ARASINDAKİ BAĞLANTILARI PEYGAMBER EFENDİMİZ GİBİ GÖREMİYORSA ( Yeni müslümanlığı kabul etmiş biri ilk etapta Kuranın kendisini tefsir ettiğini farkedemez. ve haliyle zorlanır )

VE BAKIN SİZ BİLE ZORLANIYORSUNUZ BAKIN NE DEMİŞSİNİZ. KIRMIZI YAZDIĞINIZ YAZIYA DİKKAT !


Alıntı:
HALUK GÜMÜŞTABAK:

Acaba benim anladığım cümlenin ve ayetin içeriği bakımından konudan uzak bir anlam mı, onun yorumunu yazımı okuyan kardeşlerime bırakıyorum. Önce ayetten bir alıntı yapalım. (Görünen kısımları müstesna olmak üzere, ziynetlerini teşhir etmesinler. Başörtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler.) İşte ayette geçen kendiliğinden görünenler sözünün anlamını bu sözlerden eğer anlamaya çalışmazsak, asla doğru bir sonuca varamayız. Yukarıda ki sözlere dikkat edin, görünen kısımlar müstesna sözlerinden sonra ne diyor Rabbim? Ziynetlerini teşhir etmesinler. İşte burada bahsettiği ziynetin teşhir edilmesi neresi, eğer bunu anlarsak sorun kendiliğinden çözülecektir. Ayetin devamı burasının neresi olduğunu zaten açıklıyor, bizlerin telaş etmesine gerek kalmadan diyor ki Rabbim, Başörtülerini yakalarının üzerine örtsünler. Yakalarının üzerinde ne var? Elbette göğüsleri var. Demek ki kadının ziyneti göğüsleriymiş çok net anlaşılıyor. Peki, görünen kısımlar müstesna sözü ile göğsün örtülmesi arasındaki bağ nedir dersek, oda kendiliğinden anlaşılıyor. Örttüğümüz göğsün iriliği ne yaparsak yapalım görülecektir. Rabbim burada bir açıklama yaparak bizleri rahatlatıyor ve (Görünen kısımları müstesna olmak üzere) diyor. Bu söylediklerimi ayette geçen sözlerle birlikte düşündüğünüzde birliktelik sağlıyor. Şimdide Görünen kısımlar müstesna sözünden bizlere öğretileni düşünelim isterseniz. Bize neler söyleniyor? Eller, yüzler, ayaklar müstesna demek istiyor deniyor. Peki, Rabbim bizlere böyle söyleyemez miydi? Bizim zorda kalmamızı yanlış yapmamızı neden istesin de bu kadar gizli bir anlam versin Rabbim ayete, bunu da çok iyi düşünmeliyiz diye düşünüyorum. Nereden anlamışlar eller, yüzler, ayaklar hariç olduğunu? Daha 25 sene önce ben çok iyi hatırlıyorum kadınlarımızın bir kısmına ellerinizi de göstermeyeceksiniz günahtır diyerek, yazın sıcağında eldiven giydirdiklerini biliyorum. Ama daha sonra pardon yanlış alarm misali, orası serbestmiş dediler. İşte kendimizce koyduğumuz kurallar bir gün değişmeye kesinlikle mahkûmdur.
AYETTE BAŞÖRTÜSÜ YOK DİYEN SİZ DEĞİL MİYDİNİZ ?
__________________
Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok.
Alıntı ile Cevapla
Alt 04 Mayıs 2010, 20:49   Mesaj No:25
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Re: Görünen yerler müstesna

Değerli arkadaşım yazdığınız cevaplarda benim için önemli iki sorunuz var. Birincisi sizin Nur suresi 31. ayettin anlaşılması ile ilgili sözleriniz, önce ona cevap vereyim. Bakın siz şöyle söylediğinizi düzelterek nakletmişsiniz. Teşbihte hata olmaz belki ben kelime eksik yazmış olabilirim ama bakın acaba anlam değişmiş mi?
(NE ANLATILDIĞINI ANLAYAMAZDIK DEMEDİM VEYASI DA VAR. YANİ AYET KOLAY ANLAŞILABİLECEK BİR AYET DEĞİL. ANLAŞILMASI O KADAR KOLAY AYET DEĞİL DEMEK İSTEMİŞTİM. )
Şimdide Rabbin ayetler için söylediklerini hatırlayalım.

Dühan 58: Biz onu (Kur'an'ı), öğüt alalar diye senin dilinde indirerek kolayca anlaşılmasını sağladık.

Kamer 17: Yemin olsun ki, biz, Kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Fakat düşünen mi var?

Hicr1: Elif. Lâm. Râ. Bunlar Kitab'ın ve apaçık bir Kur'an'ın ayetleridir

Nur 34: Andolsun ki biz size (gerekeni) açık açık bildiren ayetler, sizden önce yaşayıp gitmiş olanlardan örnekler ve takvaya ulaşmış kimseler için öğütler indirdik.

Araf Sur.174. ayet: İşte biz ayetleri böyle birer birer açıklarız, umulur ki dönerler

Daha fazla örneğe gerek yok, yukarıdaki sözleri düşündüğümüzde sizin söyledikleriniz yani; (YANİ AYET KOLAY ANLAŞILABİLECEK BİR AYET DEĞİL. ANLAŞILMASI O KADAR KOLAY AYET DEĞİL) diyebilir miyiz? Ben bu ayetleri gördükten sonra şahsım adıma bu sözleri söyleyemem. Elbette size saygım var onu da belirtmeliyim. İkimizden birisi yanlış anlıyor ayeti, kimin doğru anladığını Yüce Rabbin huzurun da zaten göreceğiz.

Yukarıdaki ayetleri ve buna benzer birçok ayetleri tekrar hatırlayalım, verdiğiniz örnekte, yeni Müslüman olan birisine bu ayeti okuttuğumuzda ki düşüncesini siz şöyle yazmışsınız?

(Şimdi söylemek istediğim örnekle şu ki, Müslümanlığı yeni kabul etmiş bir bayana hiçbir hadis ve sünnet bilgisi vermeyelim. NUR 31 ayetini okutalım ve daha sonra da ne anladın diyelim. Bu ayeti okudun o halde gereğini yap diyelim.

GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA SÖZCÜĞÜNE TAKILIR DA KALIR.)

Bu sözleri söylediğimizde yazdığım ayetlerin dikkat edin hiçbir hükmü kalmıyor. Rabbim ne diyordu ayetlerde?

(öğüt alalar diye senin dilinde indirerek kolayca anlaşılmasını sağladık. Yemin olsun ki, biz, Kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Bunlar Kitab'ın ve apaçık bir Kur'an'ın ayetleridir. Andolsun ki biz size (gerekeni) açık açık bildiren ayetler indirdik. İşte biz ayetleri böyle birer birer açıklarız.)

Bu kadar net sözlerle açıkladığı halde ilk Müslüman olan bir insan kur’anı okuduğunda eğer anlayamaz ya da çok zor anlar dersek, acaba Rabbin sözleriyle uyum sağlar mı? Önce şunu soralım kendimize, acaba anlaşılmayan nedir? Bizlere bugüne kadar öğretilen, görünen kısımlar müstesna sözünden kast edilen el, yüz ve ayakların anlaşılmaması mı? İşte kendimize soracağımız en önemli soru sanırım bu olmalıdır. Acaba bizlere rivayetler yoluyla gelen bu bilgi doğrumu? Neden Rabbim hem açık seçik anlattım örnekler verdim diyor da, neden bu ayeti çok özel herkezin anlamayacağı şekilde göndermiş, bunu kendimize sormamız gerekmez mi? Bu ayeti okuyan ve başka hiçbir bilgisi olmayan bir insan sözlerin diziminden ve anlatılmak istenen konuya bağlı kalarak ayeti anlamaya çalıştığında çok zor anlaşılan bir ayet mi? Yoksa bize öğretileni bilmesi gerçekten imkânsız mı? İşte en önemli soru bence burada. Bu durumdaki hiçbir insanda sizin anladığınız gibi anlaması mümkün değildir. Bakın ben neden sizin anladığınız gibi anlamadım da, daha başka izah ettim, burası sanırım çok önemli. Bizler ne yazık ki bize öğretilenlerin etkisinde ayetleri anlamaya çalışıyoruz, sorunda buradan çıkıyor zaten.

Gelelim ikinci sorunuza, ben daha öncede ayette hımar kelimesinin örtü olduğunu size aktarmıştım, hatta bu konuda çok geniş bir tartışmamızda olmuştu, fakat aldığım meal de başörtüsü yazdığı için değiştirme gereği görmedim. Çünkü anlatılmak istenen konu dışındaydı da ondan. Madem konuyu açtınız tekrar söylemeliyim sanırım. Ayette geçen HIMAR kelimesi türetilen bir kelime değil KÖK bir kelimedir. Kur’anın bütününde bu kelimeden türetilmiş birçok kelimenin de anlamı bu kök kelimeye bağlı olarak anlam kazanmıştır. Örneğin Şarap kelimesi de aklı örttüğü sarhoşluk verdiği için bu kelimenin kökünden türeyip (HAMR) sözcüğüyle anılır. Dikkat edin eğer HIMAR başörtüsü anlamını taşısaydı türetilmiş bir kelimeden tekrar türemezdi bir başka kelime. Bu tüm dillerde dilbilgisi kuralıdır. Gelelim kur’anın diğer yerlerinde HIMAR kelimesinden türetilen ve yinede kök kelimeye sadık kalınan anlamlara bakalım acaba neler var.

(Dediler ki: "Bizim kalplerimiz örtülüdür.)( Onlar, sizin örtüleriniz, siz de onlara örtüsünüz.)( Ey Kitap Ehli, neden hakkı batıl ile örtüyor….)( Kalplerimiz örtülüdür" demeleri nedeniyle….)( kalpleri üzerine kat kat örtüler ve kulaklarında bir ağırlık kıldık.)( Gece, üstünü örtüp bürüyünce.)( Şeytan, kendilerinden 'örtülüp gizlenen çirkin yerlerini')( Onlar için cehennemden yataklar ve üstlerine örtüler vardır.)( yapacağınız işi karara bağlayın da işiniz size örtülü kalmasın)( Böylelikle onları örtüverdik, artık görmezler.)( kötülüklerini örtüp-bağışlamış,)( Biz de senin üzerindeki örtüyü açıp-kaldırdık.)( Ey örtüsüne bürünen..)( Yıldızlar 'örtülüp (ışıkları) silindiği' zaman.)

Yukarıdaki kelimelere ve ne anlattıklarına dikkat edelim lütfen. Mecaz anlamları dâhil hepsinde ana kök kelimenin anlamını taşıyor, yani örtmek. Demek ki Ayette geçen ve başörtüsü denilen HIMAR kelimesi kur’anın tamamında türetilmiş anlamlar dâhil örtü anlamında kullanılıyormuş. Doğrusu herkez istediğine inanır. Çünkü kimse kimseye bu konuda karışamaz. Bizlere düşen yalnız ve yalnız Rabbin doğrularını anlamaya çalışmaktır. Bu ayet mealini özellikle başörtülerini kelimesini bilerek kullandım. Amacım sadece karşımdaki düşüncenin önem verdiği bir konuya saygımı göstermek adınaydı, fakat konuyu açtığınız için size teşekkür ederim, böylece düşüncelerimi de söylemiş oldum. Saygı ve sevgilerimle Haluk GÜMÜŞTABAK
Alıntı ile Cevapla
Alt 05 Mayıs 2010, 20:07   Mesaj No:26
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Görünen yerler müstesna

Alıntı:
Haluk:
Daha fazla örneğe gerek yok, yukarıdaki sözleri düşündüğümüzde sizin söyledikleriniz yani; (YANİ AYET KOLAY ANLAŞILABİLECEK BİR AYET DEĞİL. ANLAŞILMASI O KADAR KOLAY AYET DEĞİL) diyebilir miyiz? Ben bu ayetleri gördükten sonra şahsım adıma bu sözleri söyleyemem. Elbette size saygım var onu da belirtmeliyim. İkimizden birisi yanlış anlıyor ayeti, kimin doğru anladığını Yüce Rabbin huzurun da zaten göreceğiz.
Hayır kardeşim sadece ikimizden biri değil, bunca kuran okuyanlardan sadece yalnız siz yanlış anlıyorsunuz ayeti

Bunca açık ve net ayet yazmışsınız ve yazdıktan sonra da bu sözleri söyleyebiliyorsanız, gerçekten ayetleri anlayamayan birileri var demektir.


Alıntı:
Abdulhamit 1:
NEDEN TAKILIR DA KALIR ? EĞER AYETLER ARASINDAKİ BAĞLANTILARI PEYGAMBER EFENDİMİZ GİBİ GÖREMİYORSA ( Yeni müslümanlığı kabul etmiş biri ilk etapta Kuranın kendisini tefsir ettiğini farkedemez. ve haliyle zorlanır )

VE BAKIN SİZ BİLE ZORLANIYORSUNUZ BAKIN NE DEMİŞSİNİZ. KIRMIZI YAZDIĞINIZ YAZIYA DİKKAT !
Önceki kırmızılara dikkat ettiniz sanırım. PEKİ YA ŞİMDİKİ KIRMIZILARA NE DİYECEKSİNİZ ?

HALUK:
(Görünen kısımları müstesna olmak üzere, ziynetlerini teşhir etmesinler. Başörtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler.) İşte ayette geçen kendiliğinden görünenler sözünün anlamını bu sözlerden eğer anlamaya çalışmazsak, asla doğru bir sonuca varamayız. Yukarıda ki sözlere dikkat edin, görünen kısımlar müstesna sözlerinden sonra ne diyor Rabbim? Ziynetlerini teşhir etmesinler. İşte burada bahsettiği ziynetin teşhir edilmesi neresi, eğer bunu anlarsak sorun kendiliğinden çözülecektir. Ayetin devamı burasının neresi olduğunu zaten açıklıyor, bizlerin telaş etmesine gerek kalmadan diyor ki

Rabbim, Başörtülerini yakalarının üzerine örtsünler. Yakalarının üzerinde ne var?Elbette göğüsleri var. Demek ki kadının ziyneti göğüsleriymiş çok net anlaşılıyor. Peki, görünen kısımlar müstesna sözü ile göğsün örtülmesi arasındaki bağ nedir dersek, oda kendiliğinden anlaşılıyor. Örttüğümüz göğsün iriliği ne yaparsak yapalım görülecektir. Rabbim burada bir açıklama yaparak bizleri rahatlatıyor
GÖĞÜSLER YAKALARININ ÜZERİNDE Mİ YOKSA ALTINDA MI ?

Alıntı:
Peki, görünen kısımlar müstesna sözü ile göğsün örtülmesi arasındaki bağ nedir dersek, oda kendiliğinden anlaşılıyor. Örttüğümüz göğsün iriliği ne yaparsak yapalım görülecektir. Rabbim burada bir açıklama yaparak bizleri rahatlatıyor
BAKIN NASIL BİR YANILGI İÇİNDESİNİZ ? ALLAH İÇİN SÖYLEYİN. ALLAHIN SİZE VERDİĞİ AKILLA SÖYLEYİN,

ŞAYET BİR KADININ İRİ GÖGÜSLERİ DE OLSA GAYET BOL BİR ELBİSE ( CİLBAB ) GİYDİĞİNDE BUNLAR GÖRÜNÜR HALE GELEBİLİR Mİ ?

ALLAH BÖYLE BİR AÇIKLAMA YAPARAK MI BİZLERİ RAHATLATIYOR . MADEM Kİ GÖĞÜSLERİNİZ İRİ O HALDE TELAŞA GEREK YOK. OLSA OLSA GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA BURASIDIR.

SAKIN BU ŞEYTANİ BİR RAHATLATMA OLMASIN
__________________
Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok.
Alıntı ile Cevapla
Alt 05 Mayıs 2010, 20:57   Mesaj No:27
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Re: Görünen yerler müstesna


Değerli arkadaşım yazdıklarınıza elimden geldikçe kısa cevap vermek istiyorum. Bana (Hayır kardeşim sadece ikimizden biri değil, bunca kuran okuyanlardan sadece yalnız siz yanlış anlıyorsunuz ayeti.)demişsiniz. Önce şunu söylemeliyim ki bu şekilde anlayan milyonlarca insan var. Bende araştırmalarım sonucunda bunun doğruluğunu kabul ettim.

Şimdide ikinci sorunuza gelelim. (GÖĞÜSLER YAKALARININ ÜZERİNDE Mİ YOKSA ALTINDA MI?) Şimdide aynı ayeti başka meallerden de bu cümleyi aktaralım ki esas bahsedilen yer çıksın ortaya. Çünkü siz başörtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler sözünden göğüsler yakalarının üzerinde mi yoksa altında mı diye sormuşsunuz.

Başörtülerini (göğüs) yırtmaçlarının üstüne koysunlar

Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar

Yakalarının üzerine salsınlar.

Örtülerini, yakalarını kapatacak şekilde örtsünler.

Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar.


Buradan da anlıyoruz ki ayetin dikkat çektiği ve örtülmesini istediği yer göğsün üst kısmı yani yaka kısmına yakın bölümü.

Cevabınızın son kısmında inancınız gereği kendinize uygun gördüğünüz bir kıyafeti yine inandıklarınız doğrultusunda savunarak benim yanılgı içinde olduğumu söyledikten sonra, bol bir elbise giyen bir kadının iri göğsü hiç görünmez, fark edilmez bile diyerek kendinize savunma mekanizması yaratmışsınız gibi geldi bana. Ben asla böyle bir şey yapmadan dikkat edin Rabbin söylediklerini anlamaya çalışıyorum. Son sözlerinizi bence tekrar değerlendirin derim ben. Bakın ne yazmışsınız.

(ALLAH BÖYLE BİR AÇIKLAMA YAPARAK MI BİZLERİ RAHATLATIYOR. MADEMKİ GÖĞÜSLERİNİZ İRİ O HALDE TELAŞA GEREK YOK. OLSA OLSA GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA BURASIDIR.

SAKIN BU ŞEYTANİ BİR RAHATLATMA OLMASIN.)

Bu düşüncede olan bir insanı şeytani rahatlama olarak algılamışsınız. Bu demektir ki, dışarıda gezen imanından hiç şüphemiz olmayan, ama sizin gibi inanmayan, düşünmeyen, kadına bir kıyafet biçerek bundan gayrisi yanlıştır düşüncesinden hareketle, milyonlarca kadın şeytani bir rahatlamayla dışarıda geziyor, öyle mi dersin arkadaşım. Gerçeği, doğruyu Rabbin huzurun da göreceğiz. Siz bana yanılgı içindesiniz demişsiniz ama ben size bunu söylemeyeceğim, çünkü bu bile bir vebaldir. Ben de bir insanım hatalı olabilirim bunu asla unutmam ve her zaman açıkça söylerim. Selametle kalın SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK
Alıntı ile Cevapla
Alt 06 Mayıs 2010, 17:02   Mesaj No:28
Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Medine-web isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 3.038
Konular: 340
Beğenildi:1440
Beğendi:480
Takdirleri:10498
Takdir Et:
Standart RE: GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA

Alıntı:
F*E*R*D*İ Üyemizden Alıntı
(NE ANLATILDIĞINI ANLAYAMAZDIK DEMEDİM VEYASI DA VAR. YANİ AYET KOLAY ANLAŞILABİLECEK BİR AYET DEĞİL. ANLAŞILMASI O KADAR KOLAY AYET DEĞİL DEMEK İSTEMİŞTİM. )
...allame haluktan inciler...
başörtüsü yok de sonra yan çiz..

ayetleri resulullahtan bağımsız ele alırsanız böyle şapşallaşırsınız işte.
1400 yıllık islam tarihinde,
1-asrı saadetin bizzat vahiy ile beslendiği içlerinde Resulullahın bulunduğu...
2-ashabı kiram ve tabiinlerin ittifakları...
3-mezhep imam ve mürşitler...
4-yetişmiş güzide islam alimleri...
heeeeeeeeeeeepsi ters anlamışda ALLAME HALUK DOĞRU ANLAR.

kim tutar seni....
karşıt görüş olabilirsiniz(haluk beyın bazı düşüncelerine bende katılmıyorum) ama muhatabınıza istihzai hakaretvari aşağılayıcı yaklaşmanız size yakışmaz.abdulhamid bey gibi düşüncelerinizi sonuna kadar söyleyın ve kibar olun.
özgünüm..
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla
Alt 06 Mayıs 2010, 18:14   Mesaj No:29
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:2
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Görünen yerler müstesna

Alıntı:
HALUK:
Bana (Hayır kardeşim sadece ikimizden biri değil, bunca kuran okuyanlardan sadece yalnız siz yanlış anlıyorsunuz ayeti.)demişsiniz. Önce şunu söylemeliyim ki bu şekilde anlayan milyonlarca insan var. Bende araştırmalarım sonucunda bunun doğruluğunu kabul ettim
Değerli, kardeşim Haluk Bey,

Ben bu sözleri sizi aşağılamak ve küçük düşürmek için söylemedim. Böyle bir durum aklım ucundan bile geçmez. Size karşı saygılı olduğumu bilirsiniz.

Ne var ki, araştırmalarınız sonucu bu ayete böyle iman ettiğinizi söylüyorsunuz ve sizin inandığınız gibi milyonların olduğunu söylüyorsunuz.
NUR 31 ayetini sizin gibi anlayan veya tefsir eden ( başörtüsü yok diyen ) kaç tane din alimi bana gösterebilirsiniz? Gelmiş geçmiş ve şimdiki bunca alimler arasından...


NUR 31 AYETİNİ KENDİ GÖRÜŞÜNÜZE GÖRE TEFSİR EDİYORSUNUZ YANİ AÇIKLIYORSUNUZ- AÇIKLAMA GETİRİYORSUNUZ

Kur’ân tefsiri hususunda müslümana düşen görev, Kur’ân'ı tefsir ederken yüce Allah adına tercümanlık yaptığının şuurunda olmasıdır. Bilhassa muhkem ayeti tefsir ederken O, bu söyledikleriyle Allah'ın kelâmından neyi murad ettiğine dair şahitlik etmektedir. Böylelikle bu şahidliğin ne kadar büyük olduğunu iyice idrâk etmeli ve yüce Allah hakkında bilgisizce söz söylemekten korkmalıdır. Kesinlik kazandıran ifadelerden sakınılmalıdır.

ÇÜNKÜ BU KONUDA AÇIK AYET VAR.

"Kıyamet gününde Allah'a yalan söyleyenleri yüzleri kararmış görürsün. Büyüklük taslayanlara cehennemde yer mi yok?" (ez-Zümer, 39/60)
__________________
Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok.
Alıntı ile Cevapla
Alt 06 Mayıs 2010, 19:10   Mesaj No:30
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Re: Görünen yerler müstesna



Değerli kardeşim Abdulhamit Bey. Beni aşağılama adına söylediğinizi düşünmedim zaten, sizin düşündüğünüz kıyafeti ben ya da benim gibi düşünenlere şeytani bir rahatlama olmasın sözlerinizden yola çıkarak, bunun doğru olmayacağını size hatırlatmak istedim. Yoksa elbette birbirimizi görme sekte çok iyi tanıyoruz.

Nur suresi 31. ayeti benim gibi düşünenlerin elbette isimlerini söyleyecek değilim. Çünkü benim için şahıslar değil, anlatılanın doğruluğu önemlidir. Eğer çarşafın kadınlar için dinin önerdiği kıyafettir önermesini yaparsak, rabbin hiç bahsetmediği bir hüküm vermiş oluruz. Yazdığınız şu sözlere yürekten katılıyorum. (Kur’ân tefsiri hususunda Müslüman a düşen görev, Kur’ân'ı tefsir ederken yüce Allah adına tercümanlık yaptığının şuurunda olmasıdır.) Bizlerin amacı bize öğretilenlere delil aramak değil, Rabbin ne söylediğini anlamaya çalışmak olmalıdır.

Yine sizin sözlerinizden yola çıkalım isterseniz. Bakın ne söylemişsiniz?

(Bilhassa muhkem ayeti tefsir ederken O, bu söyledikleriyle Allah'ın kelâmından neyi murad ettiğine dair şahitlik etmektedir.)

Değerli arkadaşım Allah muhkem ayetler için ne diyordu? Açık ve anlaşılır, detaylı. Acaba bunları söyleyen Rabbim bahsettiğimiz Nur suresi 31. ayette geçen görünen kısımlar müstesna sözünden, ayette asla bahsetmediği, açıklamadığı el, yüz ve ayaklardan kast ediyor olabilir mi, işte bunu çok iyi düşünmeliyiz. Bakın ben ne yaptım ayeti anlamak için? Yine ayette geçen Rabbin örtülmesi gerektiği yer ile bağlantı kurarak anlamaya çalıştım ayeti. Bu durumda hangimizin yanlış yapma riski daha fazladır, bunu ne söylersek söyleyelim cevabını Rabbin huzurunda göreceğiz.

Yine yazınızın sonunda söylediklerinize inanın ben elimden geldiğince çok ama çok dikkat ediyorum. Bakın ne yazmışsınız. (yüce Allah hakkında bilgisizce söz söylemekten korkmalıdır. Kesinlik kazandıran ifadelerden sakınılmalıdır.) Ne kadar doğru bir düşünce. Dikkat edin Rabbim asla bir kıyafetten bahsetmediği halde çarşaf ve benzeri kıyafetlerin İslam ın önerdiği bir kıyafet olduğunu söylersek sizce bu yanlışı yapmış olmuyor muyuz? Yine aynı düşünce ve mantıktan yola çıkarak Nur suresi 31. ayette Rabbin söylediği, görünen kısımlar müstesna sözünden, Rabbin ayette hiç bahsetmediği bir anlam çıkartıp, aslında Allah bu sözünden kadının elleri, yüzleri ve ayakları diyor dersek aynı yanlışı yapmış olmuyor muyuz? Hatırlayın 20 sene öncesine kadar kadının ellerinin de görünmemesi gerektiğini söyleyenler, şimdi bundan vazgeçtiler. Ne oldu hâşâ vahiy mi geldi de vazgeçildi. Benim üzüldüğüm taraf bunlar. Ne oluyorsa İslam âleminde kadınlarımıza oluyor. Onların yaşamları kısıtlanıyor, zorlaştırılıyor. Biraz düşündüğümüzde ise ne yazık ki biz erkekler, kendi nefislerimize güvenmediğimiz ve onun önlemini başkasına zorla aldırdığımız çıkıyor ortaya. Bunlar elbette benim düşüncelerimdir, düşüncelerimin ana kaynağı da KURANDIR. Rabbim sizlere apaçık bir rehber gönderdim diyorsa apaçık söylemediği hiç bir şeyden de hesap sormayacaktır. Bunun tersini düşünmek bana göre, benim anlayışıma göre Rabbim e güvensizlikle eş değerdir. Lütfen kimse yanlış anlamasın bu benim kur’andan edindiğim fikir ve düşüncelerimdir. Bu sözlerimden ben sorumluyum. Hatalıysam cezaların en büyüğüne çarptırılacağımı da biliyorum Rabbim yardımcım olsun, bu durumdan beni korusun İnşallah. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 36 Kişi okuyor. (0 Üye ve 36 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Erkekler Mutsuz Görünen Kadından Uzaklaşır Arın Evlilik-Nikah Konuları 16 16 Ekim 2021 20:12
Arapçada İstisna/Müstesna FECR Arapça 4 1 06 Şubat 2019 10:51
Başörtülü çıplaklar.çağın zeynepleri müstesna!! YaŞuHa Tesettür Konuları 0 22 Ağustos 2011 22:38
Doğru gibi görünen yanlışlar SONSUZNUR Hadis-i Şerif 0 18 Ekim 2008 16:53
Gül Medeniyetinin müstesna Gül'ü(sav) TÜRKcan Hz.Muhammed(s.a.v) 1 03 Ekim 2008 20:34

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.